Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: chránič disků RE 720 to: e-pneu.cz
...sem si to,uvědomil pane barone a proto jsem dotaz upřesnil a zopakoval, teda...jsem to zopakoval....no aco, tak sem se upsal, no a co....každej nemůže bej pořád nejchytřejší....nejsu huf... a vůbec, nerýpej nebo budeš za chvíli jako on. Ládínek -
"-- skrytý --" 18.05.02 07:58
« to Gyngy - Re: Dunlop SP 3000 MFS
s hlucnosti je na tom asi nejhure RE720 (smerovy dezen)...pokud toto vadi, pak bych volil Conti Premium Contact...
jako velmi zajimava varinata muze byt levnejsi Firestone SZ-40 (podobne vlastnosti jako koncernova RE720)...a mozna by se jeste dala uvazovat GY Eagle Ventura -
« Dunlop SP 3000 MFS
Chcel by som kupit na 15 kolesa nejake plaste ... rozmer je jasny 205/50/15 len newiem sa rozhodnut medzi Dunlop SP 3000 MFS - Bridgestone RE720 - Continental Premium Contact .
Dik za radu ... re720 maju ochranu rafika ako aj Dunlopky ... newiete ako je to s hlucnostou ?
-
"-- skrytý --" 17.05.02 15:11
« ET - co to je?
to e-pneu: Mohu se zeptat, co je to to ET? ze je to Einpresstiefe a ze je to udaj v mm, to uz vim:-), pri snaze prelozit my vylejza cosi jako "hloubka vylisku"(??), ale tezko hledam vyznam v praxi, kde a co to je. Od zastoupeni Renaulta mi napsali, ze na Clio ma byt bud 6.0 J 15-43 anebo ve 14kach 6.0 J 14-43(36) nebo 5.5 J 14-43(36). Predpokladam, ze to ET jsou ta dve cisla v zavorce, shodne 36. Co nevim, co znamena za udaj tech 43?? Stahnul jsem si specifikaci k nejakym Ronalum a maji tu od jedne 14ky dve varianty s ET 38 a 30. Rozdil mezi nima je take v tom, ze Zentrierringwerkstoff je u 30ky hlinik, kdezto u 38ky Kunststoff(umela hmota?) Takze mam dotaz, jestli bych si mohl teoreticky vybrat oboji, jestli tech 38 a 30 oproti 36 neni nic proti nicemu a co ta volba hlinik/hmota, o co tam jde? Moc diky .. verim, ze to bude zajimat i ostatni dostat se do te terminologie, pojmu a cisel nutnych pri nakupu rafku :)) -
« Re: TOYO
Na byvalém autě jsem je měl v rozměru 205/55/15 a byly fakt dobré. Za sucha držely, boční stabilita byla moc dobrá, pěkně tvrdé, žádné papuče. Za mokra ani moc nevím, byly to už dost sjeté, takže to šlo rychle do aquaplaningu. Rozhodně to jsou dobré, tuším japonské gumy, o kterých se moc nemluví, všichni pořád opěvují Bridge, Michelly apod. -
« Re: zimne pneu
Mám podobnou zkušenost. Jeli jsme na zimní terenní projížďku, mí kámoši měli Ladu Nivu a Kia Sportage obě së zimními pneu já Jeep Cherokee a univerzální pneu. Na prvním kopci jsem skončil. Hned nato jsem si koupil velmi brutální OFF-ROAD pneu Kumho a ten kopec jsem pak vyjel velmi lehce, takže si myslím, že na pneu záleží daleko nejvíce. Jeep měl 4x4, uzávěrky, redukci, 190 koní (v zimě ujel na 55 litrovou nádrž asi 250 km) a já jsem se díval jak Niva vyjela kopec pod kterým jsem zůstal stát. Takže tak. -
« Re: zimne pneu
Ono taky zimní pneu není všelék. Když jsem měl ještě BMW (tedy motor vpředu a RWD), tak jsem v zimě taky nevyjel nic, dokud jsem nedal do kufru 2 pytle s pískem.
Tedy jednak záleží na rozložení váhy v autě a samozřejmě na řidiči. Co vyjedu já určitě nevyjede moje mladá, protože zatím nemá cit a jenom se zahrabe (naposledy až po nápravu .. :-)). Teprve za tyhle atributy bych zařadil kvalitu pneu a vzorku v zimě při vyjíždění zasněženého kopce. -
« Re: zimne pneu
Prakticka skusenost z posledneho Silvestra:
Ja mam Matador MP56, kamaratka MP58 a kamarat Dunlop M3. Ja s kamaratkou sme k chate vysli uplne v pohode, kamarata s Dunlopami sme museli tlacit.
Jazdil som aj s MP58 a uplna pohoda aj pri vysokych rychlostiach (>120 na snehu). -
"-- skrytý --" 14.05.02 07:15
« to kingpin
doporucoval bych radeji rozmer 205/55 R16 z duvodu lepsi stability (v zatackach) a vubec-lepsich jizdnich vlastnosti...co se tyka Conti x Bridge, tak (jak psal Huf) jsou obe spicka=oboji dobra volba, pokud mohu posoudit co do prodejnosti, tak jednoznacne vevodi RE720 (i kvuli cene) a v neposledni rade-chranic rafku je opravdu velmi dobry! -
« Re: to kingpin
No a já Ti rozhážu.Kolega si koupil CPC a není spokojen a já RE720 v rozměru 195/50 R15 a jsem nadmíru spokojený.Jsou tiché,parádně drží směr a měly by více vydržet než CPC...to ale ještě nevím.A mají krásný a taky funkční cca 1cm ochranu ráfku...nad tím slintali i v pneuservisu. -
« to kingpin
To si musíš poradit sám. Váháš mezi špičkou v daném segmentu, takže chybu tak jak tak neuděláš.
Možná, že bych v tomto případě volil CPC, neboť je vyrobena novější technologíí (7 dílná forma a ne mnohodílná), čímž pádem je celkově přesnější (menší házivost a hlučnost). V testech dopadly obě výtečně, ale když jsem se na ně v reálu díval, tak CPC má v kvalitě výroby nad RE720 navrch. -
« Re: Tak mi konečně
Mam ich asi mesiac (186/60 R14) a zatial je to uplne super. Su trocha hlucnejsie ako moje stare Bridgestony, ale na ceste drzia ako pribite. Mam taku jednu testovaciu zakrutu, kde som na starych bridgestonoch a zimnych matador MP 56 (na jar, v teple) isiel 80 km/h, na RE720 sa mi podarilo vyse 90 km/h bez toho aby som vyletel :-) -
"-- skrytý --" 07.05.02 12:57
« E-pneu - zimni pneu na Clio
Zdravim ..
premyslim, jako obuti zvolit na zimu na Nove Clio II. Letnaky by mely byt na Alu 15" 185/55, s plechaci se Clio dodava standardne na 14" 175/65. Muj dotaz zni, jestli je na takove male a lehke auto na zimu vhodnejsi rozmer 175/55 na 15" nebo 175/65 na 14" plechacis? Nebo bys dal jeste jine doporuceni? Jedna se mi o dobre a jiste jizdni vlastnosti na mokru a snehu. Mohl bys jeste doplnit, jaky rozmer (sirku) pak ma ten disk v pripade 14 a 15" plechace? Asi bych se rozhodoval mezi Continetalkama a Goodyearem. Rad si necham od Tebe poradit :)
Mas nekde mimo web nejake foto nabizenych plechacu, resp. k nim poklic? Jestli by to slo, posli mi to prosim vcetne nabidky obuti celych 4 kol na zimu na adresu: clio-extreme@volny.cz
Moc diky.. Ajvn -
"-- skrytý --" 06.05.02 12:59
« to residents - Re: Test v Testu
test je zrejme prejaty z klas.nem/rak. ADAC/OAMTC - Barum se vzdy umistuje v druhe polovine "testovaciho pole", casto spise ke konci (ty rozdily mezi jednotlivymi pneu ke konci jiz nejsou tak vyrazne)...pro "orientaci" je vzdy podstatne, kt.pneu se pravidelne umistuji na "zebricku nejvyse - besonders empfehlenswert" -
"-- skrytý --" 30.04.02 11:09
« to Mitsi - Re: Ekvivalent k 205/65x15?
nz, 205/65R15 sice je min.sirka pneu, kt.lze obout na rafek 7x15, nicmene co do jizdnich vlastnosti v zatackach nejlepsi (pneu se na rafku tolik "neprevaluje")...pouzitim pneu 225/60R15 se moc "sportovni" vlastnosti neotevrou-pneu zustava totiz stale stejne vysoka!...rozdil obvodu 0,5% je samozrejme zanedbatelny (otazka ovsem je, zda projdete na technicke prohlidce, pokud dany rozmer nemate v TP)...hmotnostni index pro 225/60R15 je 96 (710kg) tzn.vyssi, coz neni na skodu...vyber je docela veliky-viz.:
[odkaz]
urcite lze velmi doporucit CONTINENTAL Premium Contact, GOODYEAR Eagle F1 GS-D2 -
« Re: to rbaron
to Huf: Jistě, horkými kandidáty jsou Dotz LeMans (www.alcar.cz), OZ Superleggera nebo BBS RC v rozměru 17. Konfigurace gum (Asi Bridgestone):
Předek: 215/45/17
Zadek: 235/40/17
Širší nechci, auto se pak chová jako slon a zas takovej přínos jízdním vlastnostem to není. Ale to mě čeká až příští rok, teď splácím káru samotnou. -
"-- skrytý --" 30.04.02 10:04
« Re: ro Mitsi - Re: Ekvivalent k 205/65x15?
Děkuji za odpověď, která mj. potvrdila můj subjektivní dojem, že 7-mi palcový ráfek je na šířku gumy 205 "nadoraz" (příliš široký ráfek na úzkou gumu). Zachování výšky mi vůbec nevadí, právě naopak: jak jsem již uvedl, nehodlám měnit ráfky a pak je dodržení obvodu samozřejmě nezbytné (rozdíl 0,5% je, jak předpokládám, zcela zanedbatelný). Naopak přechod z kategorie "65" na kategorii "60" dostatečně plní můj původní záměr, tj. otevřít si cestu k pneu sportovnějšího ražení. "65" je snad stále ještě považována za "turistickou" třídu, zatímco "60" je už úvodem do sportovní kategorie, byť tato hranice se stále posouvá k nižším profilovým číslům, co říkáte? V každém případě se v katalozích řady firem právě zde láme hranice mezi "spotřebním" (ve smyslu kompromis všech vlastností) a "lepším" (vypíchnutí jízdních vlastností) zbožím. V blatnících, podbězích a vůči vzpěrám McPherson mám místa dost. PS: Jak je to s indexem nosnosti u 225/60x15? Splním 94 (675 kg) nebo ne? Jedná se o 7-mi místný MPV! Jakou gumu na tak těžké auto, když často plně využívám jeho možností..., dokonce hlavně v zatáčkách? (Tam si vychutnávám ty, komu to sice po rovině jede víc, ale jinak mají srdce v kalhotách...) -
« Re: to rbaron
to Huf: Ne každý to ale zvládá. Hlavně prosímtě nepopírej, že je u nižšího profilu zcela jasně ostřejší hranice ztráty adheze. Jezdím povětšinu s otevřenými okny a rád poslouchám své pneumatiky, co dělají. Zatím ovšem lítám na takových balónech, že bych měl držet hubu (195/14/70)
redbaron.hyperlinx.cz/BMW/BMW4.jpg -
« to rbaron
Jo. Pneumatika s vyšším profilem ale začíná "varovat" již tam, kde má nízkoprofil ještě velkou rezervu. Já osobně navíc toto "varování" slušně odchytím i u 205/45. Poučka, že nízkoprofil se v momentu, kdy je síla odstředivá větší, než přítlačná (smyk), stává naráz neovladatelným, je podle mně hloupá. Jde o směs, kvalitu kostry a správné huštění stejně jako o adekvátní ráfek. Já umím jet s pískajícími koli na efekt a přitom v pohodě. -
"-- skrytý --" 29.04.02 12:32
« Re: To e-pneu.cz Tlak
ano, mail by mel chodit-asi tak do druheho dne (nekdy, pri velkem mnozstvi, se to ale neda stihnout...klidne se muzete pripomenout a ja trosku "pritlacim" na kolegu, kt.resi terminy dodavek)
ohledne tlaku pro 195/50R15 Peugeot 205 cca 2,0-2,2 (dle zatizeni) -
« Re: to rbaron
to Huf: Ale to snad bylo jasné, jak jsem to myslel. Při zachování stejného obvodu kola musíš přece adekvátně snížit profil pneumatiky při zvětšení rozměru disku. Pneumatiky s vyšším profilem umí lépe varovat a sedmnáctka kolo s 40/45 profilem se mi zdá býti ideálem pro sportovní jízdu, to je tedy závěr. -
« Semperit Sport Direction - tlak v pneu
Zdravim! Mam malu, ale podstatnu otazku. Mam Semperit Sport Direction 195/50R15 na Corolle. Hmotnost auta je 980kg. Pri original 165/70R13 bol predpisany tlak 1.8/1.9. Pisal som do Continentalu a napisali mi, ze by mal byt na Semperitoch 2.1/2.4. To predne sa mi zda OK, ale ked jazdim skoro stale v aute sam, kolko mam dat dozadu? Jedna zla skusenost> mal som trochu viac fuknute pneu 2.4/2.6 a v zakrute pocas dazda /uz prsalo dlhsie, takze blato tam nebolo/ som dostal smyk s naslednymi hodinami. Podarilo sa mi udrzat na ceste, ale je mozne nieco taketo na mesacnych pneu? Mohlo to byt tym prefuknutim? Diky za odpoved... -
"-- skrytý --" 29.04.02 09:36
« ro Mitsi - Re: Ekvivalent k 205/65x15?
snizeni profiloveho cisla pri zachovani obvodu kola nelze bez vetsich rafku-tim, ze by se pouzily pneu 225/60R15 (+0,5% vetsi obvod) se moc nevyresi-pneu zustava stejne vysoka (pro 205/65R15 je doporucena sirka rafku 5,5"-7", pro 225/60R15 je 6,0"-8,0"...takze tento rozmer relativne lze doporucit-pozor ale, aby se vesel do blatniku!) -
"-- skrytý --" 29.04.02 09:27
« Ekvivalent k 205/65x15?
Prosím o radu, jaký zvolit ekvivalentní rozměr k 205/65x15. Ráfky mám 7x15 (nehodlám měnit) a jde mi hlavne o snizeni profilového čísla (vůbec neusiluji o co největší šířku!), abych si otevřel cestu k výběru pneu sportovnějšího ražení. Zachování indexu nosnosti 94 (tj. 675 kg) podmínkou! Díky předem. -
« Re: T.V.informuje : 225/60r15super cena 3900 ale až v červnu
A kdo se jednou projel na dobrých lehkých 17kách, už nechce nic jinýho. 18-19-20 palců má smysl už jen na machrovinu nebo na okruhu. Jsou těžký a ztrácí se tím ty největší výhody těchhle kol. Na druhou stranu 16ky ještě umí trochu varovat, když se blížíte na limit, na sedmnáctkách a výš už to pak jenom ustřelí bez varování. -
"-- skrytý --" 29.04.02 08:14
« Re: T.V.informuje : 225/60r15super cena 3900 ale až v červnu
dovolim si nesouhlast, ze jsou jizdni vlastnosti 225/60R15 shodne s 205/55R16 nebo 225/50R16...myslim, ze netreba vysvetlovat proc! PS:Cena pro rozmer 205/55R16 se pohybuje u znacek jako Bridgestone/Conti/Dunlop kolem 4tis. -
"-- skrytý --" 29.04.02 08:04
« to d.aemon - Re: Liťáky na BMW E36
pro BMW 3 Compact Typ E36 jsou doporucene alu v rozmerech: 7x15ET35, 7,5x16ET35, 7,5x17ET35, 8x17ET35, 8x18ET35, 8,5x18ET40, 9x18ET40, 8,5x19ET40...do sire 7,5" pujde urcite vse OK-bez uprav...od 8" (mozna az od 8,5") pak jedine s upravou-vytazenim blatniku