Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: AL disky 6Jx15
Z vlastni zkusenosti ale na STK kontroluji jestli mas vubec schvaleny elektrony a pak jen kouknou na pneu, jestli je schodna s predepsanymi variantami(je-li jich vice uvedeno v TP) a sire rafku nekontrolujou. To uz by musela byt nahoda, aby to bylo uvedeno zvnejsku a oni si toho vsimli. Vetsinou je to pod poklickou, spise vsak zevnitr. No ale..., clovek nikdy nevi. Nicmene benga na silnici to posoudit nemuzou, protoze jak pise e-pneu, v OTP to neni! -
"-- skrytý --" 25.06.02 16:50
« ! snizovani cen !
25.6.2002 - došlo ke snížení cen u některých pneumatik např.:
BRIDGESTONE Potenza S-03 195/50 R15 82W (sleva 50%)
FIRESTONE SZ-40 205/55 R15 88W, 205/55 R16 91W (sleva 50%)
MICHELIN Pilot Exalto 205/55 R16 91H (sleva 35%)
MICHELIN Pilot Sport 195/50 R15 82Y (sleva 50%)
PIRELLI P5000 Drago 195/45 R16 84V RF (sleva 45%)
a další... -
"-- skrytý --" 24.06.02 19:39
« Re: AL disky 6Jx15
v OTP se zadne udaje o kolech nepisou! v TP jiz pak ano, ale na STK tezko nekdo pozna, zda je rafek 6x15 nebo 6,5x15 nebo 7x15...pokud to tedy primo nebude hledat...je hlavni, aby souhlasil prumer rafku-tj.15" a aby pneu byly dle TP...v nejhorsim pripade obujete pred technickou zimni plechace, kt.maji predepsany rozmer! -
« AL disky 6Jx15
Mám na svém Opel Astra nazutý a předepsaný 185/65 R15 až 195/60 R15 na plechových ráfkách 6Jx15. Tenhle rozměr v hliníkáčích je ale podle mne spíše specifikum fy.Opel. Rozměr 6Jx15 se špatně shání a originály od Opla mi moc originální nepřijdou. Kromě designu ani cena není nic moc. Nechci lítat po policajtech a STK a nechávat zapisovat Nevíte někdo kde splašit 6Jx15 nějaký pěkný, ale ne moc drahý, tak 2,5 - 3,2tis. (nový). Neběží teď nějaká akce? Sháním (spíš mám vyhlídnutý) zimáky a nevím, jestli je rozumný jezdit na zimu taky na rozměru 185/65 R15 abych se vešel do schválených kombinací. A poslední dotaz: Je anebo není nutný mít hliníkový kola napsaný v OTP? Dosud mám rozporuplný odpovědi. Dík za odpovědi mimo diskuzi jsem i na stanislavpaul@seznam.cz -
"-- skrytý --" 21.06.02 08:40
« husteni pneu
jinak vesmes plati to, co napsal "campagnolo" - kdyz se pneu nahusti min, je jizda komfortnejsi, kdyz vic, je sportovnejsi-to vse se pak projevi ne sjizdeni/opotrebeni pneu...co se tyka tabulky "o kolik zvysit tlak v pneu pri vyssich rychlostech"-nemam ji pri ruce, ale jakmile ji najdu-pridam ji take na web -
"-- skrytý --" 21.06.02 08:32
« to rbaron - Re: Eagle Ventura
jisteze se ma dodrzovat doporucene husteni nejen pro dane vozidlo, ale take prave pro dany rozmer! odkaz na strucnou tabulku (pdf) je na webu
autohifi bude sekundarnim (zakazkovym) prodejem-katalogy se zacnou pripravovat teprve tehdy, az bude plne funkcni pneu+alu...behem tydne (dvou) bude hotovo vyhledavani alu podle typu vozu (rozmeru), a pak budou nasledovat pneumatiky pro off-road a lehke dodavky (ceny/slevy budou podobne jako u osobnich) -
« Re: to Snehulák
Cau snehulaku. Koukam ze resis neresitelne. Znam to z vlastni zkusenosti. Tvuj rozmer pneu bych tipoval na Opel Astra, tak kolem 1.4 -16 16V.
Pokud ne, tak si toho nevsimej. Vetsina lidi ti rekne, foukat podle tabulky na vicku nadrze.
V zasade tlaky od 1,8-2,2 plati vice ci mene jako komfortni. Jezdis-li hodne mesto, vol zde. Kazdy vyrobce se snazi predepisovat spise tlaky nizssi, aby byl vuz komfortni. U vozu Offroad s zebrinovym ramem je situace transparentni. Vetsinou maji predepsano kolem 1,8 kPa za vsech okolnosti. Jakmile se foukne pres 2,0, je auto tvrde a skace doslova jak koza nebo Praga V3S. Pokud jsi byl na vojne, vis o cem mluvim. Da-li se tam 3,0, neda se udrzet volant. Navic se zde sjizdi enorme stred zadnich hnanych pneu.
U osobaku je situace zcela jina. Napr. Peugeot 206 predepisuje u pneu 175/65x14 na obe napravy 2,4. Opel Corsa(nova), ma u stejnych pneu predepsany tlak vzadu 1.7. Oba udaje jsou pro polovicni zatizeni. Pak si z toho vyber.
Ja osobne jezdim v lete na pneu 205/55x16 s tlaky 3.0 kPa a v zime s pneu 195/65x15 s 1,9 kPa.
Na komfortu se to projevi(3,0) pouze u pricnych nerovnosti, jinak ne. No a nazimu potrebuji aby guma poradne sedela. Stejne se nejezdi moc rychle a furt je tma. Jezdim tak uz nekolik let. Gumy se sjizdeji rovnomerne v obou pripadech. Pozor, jedna o auta s hnanou predni napravou. U zadnokolek se zvyseny tlak rychle projevuje sjizdenim stredu na zadni naprave. (Omega, BMW, MB atd). Dulezita zasada husteni za studena plati vzdy a vsude. Pokud i v chladnejsim pocasi dojedes k pumpe, byt to budou jen 2km, pocitej s tim, ze tlak naroste o cca. 0,5 az 1 kPa. Sviti-li na pulku auta slunicko, pak bude kazda strana jinak nafoukana. Nejlepsi je gumy trochu prefouknout a doma v garazi, az auto uplne vystydne presne sladit tlaky dle potreby. -
« Re: to Snehulák
to Huf: a co se ti Hufe na tech Venturach nelibi? Jakou mam lepsi alternativu pro auto nizsi stredni, se kterym nejezdim zavody, ale chci se bezpecne dovezt z bodu A do bodu B. Jo a v rozmeru 185/65 R15H za tu gumu nechci dat vic bez 3kKc.
to epneu, rbaron: asi to nafoukam na 2.2 a uvidim. To by mohl byt rozumny kompromis ... Mimochodem, o kolim odhadem muze stoupnout tlak v pneumatice pri jizde po normalni silnici (max 100kou) a po dalnici (dejme tomu 140)? -
« Re: to Snehulak - Re: Eagle Ventura
to e-pneu.cz: Já si myslím, že se obecně řídit nařízením výrobce, má smysl jenom tehdy, když jsou to ty pneumatiky, se kterými bylo auto originál dodáváno. Protože co pneumatika, to trochu jiná konstrukce, myslím, že Vy to musíte vědět nejlíp.
Bude taky někdy KATALOG AUTOHIFI podobně jako máte například katalog alu kol? Díky, příští rok mě čekají kola, gumy a MP3 rádio, tak proto se ptám :o) -
« Re: Eagle Ventura
to rbaron: no ale nez jsem ty ventury koupil, tak jsem mel na aute gumy stejnyho rozmeru (Bridgestone B391 a zimaky taky ve stejnym rozmeru Firestone FW930) a hustil jsem to na 2.0 - 2.1 (vetsinou jezdim sam). No a na tech starych gumach to vyrazne podhustene nijak nevypadalo. Az na tech Venturach. Mimochodem nejde mi o zadny sportovani, ale o rozumnou a bezpecnou jizdu ...
to Huf: hele Hufe, jasne ze jsou lepsi gumy, ale za tu cenu co jsem je dostal mi to prislo vic nez rozumny (levnejsi uz byly jen nejaky barumky, savy a tak ....). Jo a Hufem, mimochodem jsou i lepsi auta nez je Fabie TDI s chipem (oplacim stejnou minci). :-) -
« Re: Eagle Ventura
to Snehulak: Jiná guma, ale především menší profil. Sportovní vlastnosti se dají očekávat až u profilu 50 a míň, jinak je to pořád spotřební guma, nic víc. To samé mám já u svých obstarožních Pirellek s profilem 70. Prostě jsem je nafoukal na 2.5 a hotovo :o) -
« Eagle Ventura
Cau, nedavnou jsem koupil pneu Good Year Eagle Ventura v rozmeru 185/65 R15H. Kola mam hustit pri malem obsazeni na 2.0 vepredu i vzadu. Problem je ten, ze kdyz mam kola na 2.0 vepredu, tak mi prijdou extreme podhusteny. Kdyz je dam na 2.2, tak je to o neco lepsi, ale neni to stale ono, Az kdyz je nafoukam na 2.4, tak mi to prijde vice mene normalni (i co se tyce sjizdeni vzorku). Pak je ale cela predni naprava desne tvrda a citim kazdou mensi nerovnost (u plne obsazenyho auta ma byt predek na 2.2). Kola foukam/merim za studena, obvykle po ranu. Chybu manometru bych taky vyloucil, jelioz mi vicemene stejny tlak ukazuji tri ruzne manometry od ruznych vyrobcu (vcetne manometru zabudovanych u komresoru u pump).
Muzete mi nekdo poradit cim to je ? Nemuze se stat ze ty Ventury jsou na nektery auta nevhodny ? -
« Re: to rkolbabek - Re: 175/60 R14
Dík. Prodejce, kterého mám vyhlédnutého a jsme i předběžně dohodnuti mi slíbil slevu 10%. To jen pro vysvětlení proč dávám přednost přímému nákupu před nákupem u Vás. Tím se se ENZO Y dostávám někam k 2950,-Kč, takže to není zas taková hrůza. Původně jsem měl vyhlédnuté Rondell 58 (líbí se mi paprsky do Y), ale ty bohužel nevedou. Navíc ten Rondell u Vás vychází taky někam k 3200,- a rozdíl kvality mezi Rondell a ENZO nedokáži posoudit. Je pravda, že jsem u Vás pár "Y" disků levnějších než Rondell našel, ale je to takové blbé kupovat něco, co si nemohu pořádně prohlédnout. Na webu to vypadá všechno na jedno brdo.
Díky ještě jednou moc za trpělivost. -
"-- skrytý --" 13.06.02 13:00
« to rkolbabek - Re: 175/60 R14
co se tyka parametru, tak:
175/60 R14 rozmerove/obvodove odpovidaji 100,8% z 165/70 R13 a lze je obout na rafek o sirce 5,0"-6,0", coz take vyhovuje (resp.je dobre, ze je pouzit pokud mozno co nejsirsi rafek-kola budou v zatackach perfektne drzet!)
co se tyka kvality vybranych znacek, tak:
pneu ContiPremiumContact=vynikajici
alu ENZO Y=dobre, ale zbytecne moc vysoka cena-za 3282Kc se da poridit uz i 16" alu rafky-stacily by napr.DEZENT D (2.390) nebo P (2.362) nebo C (2.279)...prece jenom se porad jedna o Feldu?...jinak pokud na cene nezalezi, pak vse "schvaluji":) -
« Re: to rkolbabek - Re: 175/60 R14
To e-pneu.cz: Moc díky za info. Přesně tyto informace jsem potřeboval vědět. Co se týče Brillant/Brillantis, tam si dovolím oponovat. Brillant se prodává dál a v rozměru 175/60R14 je běžně k dispozici, zatímco Brillantis, Bravura ani Bravuris se v tomto rozměru bohužel nedělají. Vzhledem k tomu, že chci mít pokud možno kombinaci povolenou v techničáku, odpadají pro mne 15" disky. V současné době jsem rozhodnutý pro disky 6x14 Enzo Y od Alcaru a Continental Premium Contact 175/60R14. Moje rozhodnutí můžete zvyklat snad už jen Vy ;-). Co si o mé vollbě myslíte? -
"-- skrytý --" 13.06.02 08:41
« to rkolbabek - Re: 175/60 R14
nevadi, i tak se Vam pokusim alespon trosku poradit
1) pokud 13" kola, pak rozmer 165/70 R13 nebo 175/65 R13
2) pokud 14" kola, pak rozmer 175/60 R14 nebo 185/55 R14 (pokud je motor silnejsi-1.6i, pak muze byt i rozmer 185/60 R14)
3) pokud 15" kola, pak rozmer 195/50 R15
4) co se tyka vyberu pneu, tak je jednoznacne, ze pneu, kt.jsem Vam doporucoval (ContiPremiumContact) jsou min.o 2 kategorie vyse (co do kvality/jizdnich vlastnosti), nez zminovane pneu typu Barum Brillantis (Brillant uz se asi 1,5roku nevyrabi)...na druhou stranu u Barumu je velke plus co se tyka "km vydrze" resp.opotrebeni...dale Pirelli P4000 by mely byt lepsi nez GY GT3...nicmene me doporuceni je takove, ze priplatit si cca 400Kc a koupit pneu, ktere jsou spickove urcite stoji za to! oduvodneni typu "nebudu jezdit sportovne" neni na miste-jde nam prece vzdy v prve rade o bezpeci-ovladatelnost a pokud mozno co nejkratsi brzdnou drahu...(testy na vyse uvedene pneu jiste vite kde najit)
5) osobne bych volil variantu alu kola 7x15 + pneu Pirelli P5000 Drago 195/50 R15, na kt.dava vyrobce vynikajici cenu (1.779Kc/kus)...zbyle usetrene penize bych pak pouzil na alu rafky (opet mohu doporucit napr.DEZENT C za 2.445Kc/kus-velmi kvalitni lak!)
6) budete-li mit jakekoliv dalsi dotazy, radi Vam odpovime -
« Re: to rkolbabek - Re: 175/60 R14
To residents: Ano, já jsem zatím rozhodnutý pro 175/60R14, ale Felda má v techničáku i 165/70R13 (klasika) a 175/65R13 nebo 175/60R13. A přece jen 13-ky jsou levnější i gumy i disky. Tak proto nad tím lehce uvažuji. Na ty FS590 kouknu. -
« Re: to rkolbabek - Re: 175/60 R14
Proč takový šílený rozměr na Feldu 175/65R13? To má být schválený. Když už chceš dobré pneu za dobrou cenu, tak co takové Firestony FS590 v T, myslím, že budou v ceně jak Barumky a podstatně lepší. Být tebou, tak jdu raději do 14" 175/60. -
« Re: to rkolbabek - Re: 175/60 R14
To e-pneu.cz: O těch doporučovaných gumách nepochybuji. Jsou určitě super. O Conti PC dokonce uvažuji, ale v podstatě to nebyla odpověď na můj dotaz. Jste si vědom toho, že to chci na Felicii bez tuningu? (Mám tam jenom ŘJ od Cimbu a jinak vůbec nic) Já se ptal, jestli poznám rozdíl mezi GY GT3 nebo Pirelli P4000 v "T-čku" za řádově 2400,- a Barum Brillant a Vy mi začnete nabízet gumy v "H-čku" ještě o další 400-800Kč dražší.
Web www.e-pneu.cz znám, takže jsem si dal dohromady, že asi víte o čem je řeč a nepodceňuji Váš názor, ale narovinu. Na 99% nebudu nakupovat u Vás, ale v normálním kamenném obchodě, kde mi nabízí velmi obdobné ceny. Můžete mi při vědomí, že ze mne kšeft nebude odpovědět znovu na můj dotaz? Pokud mi někdo řekne, že je rozdíl opravdu patrný, jsem ochoten ty peníze do toho vrazit, ale nerad bych si koupil super gumy a pak jejich výhody díky jízdním vlastnostem Feldy jako takové nevyužil.
A ještě mne napadla možnost. Kupuji současně i disky, takže uvažuji i o kolech 175/65R13. Co si o tom myslíte. Přece jen 13-ky gumy i disky jsou trošku levnější a při čtyřech kolech to už dělá několik tisíc. Díky moc za každé info. -
« 14" gumy na Feldu
Prosím poraďte mi, neb jsem z toho už na palici. Chci si koupit gumy na Feldu 175/60R14 a stačí "T". Mám možnost Pirelli P4000, které prý super drží, ale z nezaručených zpráv mám, že se brzy sjedou. Další možnost jsou GoodYear GT3, ale tam prý hrozí, že budou dělané v Polsku (Debica) a budou stát za ... Nemám se na všechno vyprdnout a koupit Barum Brillant? Je ten rozdíl opravdu tak velký? Cenově to dělá skoro 400,- na kole. -
« BARUM - Made in Portugal
Myslel jsem si, že koupí pneumatik BARUM také podpořím český průmysl, ale když jsem teď umyl zimní pneumatiky "Polaris", zjistil jsem, že byly vyrobeny v Portugalsku!? Takže žádný český výrobek!
Také jsem tam už nenašel ani výrobní číslo pneumatiky, které na českých Barumkách tuším, že bývalo. -
« to e-pneu
Dekuji za snahu a trpelivost. Snad se situace do
pozimu zlepsi, jelikoz to chci na zimaky.
Kdyby byly, koupil bych je hned.
Na sit Audi jsem se samozrejme obratil hned na zacatku. Ale 12000,- za kus se mi opravdu davat nechce.
Nechame to ted byt a pozdeji uvidime.
Diky -
"-- skrytý --" 24.05.02 12:57
« to campagnolo
Zdravim, tak dle vyjadreni dodavatele aktualne nejsou v nabidce alu rafky, ktere jsou "doporucene" primo pro AUDI Allroad (budeme se i nadale snazit ziskat dalsi informace primo od vyrobcu alu rafku)...budete se zrejme muset obratit na orig.distribuci AUDI -
"-- skrytý --" 24.05.02 07:37
« to campagnolo
"SYSTEM NOPRBLEM" ? - to co znamena, ze jsou dle katalogu kola pro dany vuz doporucena, jsem jiz vysvetlil nize-doufam, ze se to da pochopit...pokud vznikne nejaka debata nad problematickym rozmerem, budeme se snazit zjistit presne informace (od vyrobce/distributora)...nicmene nevidim duvod, abychom kazdy dotaz (radove desitky denne) museli podle Vas konzultovat s vyrobcem v Nemecku (upozornuji, ze nabizime 44 znacek!!!) -
« Re: to campagnolo
Od Rondellu mi prisla negativni odpoved i na dotaz jestli se tam daji dat kola jimi na jejich Webu pro Allroada doporucena. Jedna se o 17ky.
Hallo,
leider nein, auch 69 nicht,
mfg, MVS
Na otazku "oficialniho rekneme doporuceni vyrobce" potrebuji znat odpoved ANO, NE.
System pokus omyl se da praktikovat, kdyz mi ke garazi privezete vytipovany sortiment a muzeme zkouset co se tam vleze. Pokud jste ale nemeli jistotu hned od zacatku, nemeli jste nabizet system NOPROBLEM a zeptat se v Nemecku hned nazacatku. No jsem zvedav co tom nakonec pujde, jestli vubec.
-
« to e-pneu
Klid. Alcar nemá zdaleka tak obsáhlý sortiment, jako Vy a ceny, to už je úplně jiná. Od té doby, co jste Vy, tak nemám ohledne volby dodavatele pneu + al. disků, o čem přemýšlet.
BTW, je ta CSC2 195/40R16 RF? Je to myslím solidní tunungový rozměr na Fabii i Clio, ale pokud není RF, tak neunese váhu TDI. O to mi jde. -
"-- skrytý --" 22.05.02 14:03
« to campagnolo
1) termin "oficialni schvaleni" je pomerne zavadejici - vsichni vyrobci alu rafku davaji pouze doporuceni (dle TUV) pro dany typ auta, ovsem nikdo Vam nezaruci, zda jste si nevybral spatny rozmer alu rafku (resp.rozmer, kt.se Vam nevejde do blatniku)...samozrejme ze jsou i konkretni modely, kt.se dodavaji do prvovyroby, ale ty bohuzel temer nikdy nejsou k dispozici v sekundarnim prodeji (pouze u ofic.distributora znacky za x-nasoubnou cenu jako nahradni dil)
2) pokud si dobre vzpominam, rec byla o RONDELL-www.rondell.de (nikoliv o RONAL) -
« To E-Pneu
Vazene E-pneu, toto je odpoved od Ronalu z nemecka. Zkuste mi to nejak rozumne vysvetlit. Bud strilite od pasu vy, nebo Nemci. "Sehr geehrter Herr XXX,
leider haben wir für das gewünschte Fahrzeug keine Räder im Programm.
Bitte senden Sie bei einer Rückantwort immer diesen Anhang mit.
Mit freundlichen Grüßen
RONAL GmbH
i.A. Silke Kreischer"
-
"-- skrytý --" 22.05.02 07:50
« Re: to campagnolo - Re: Otazka pro e-pneu
neni mozne, ze jste nemohl najit RONDELL v aplikacnim katalogu (musite zajet az uplne dolu, pripadne dat "reload/obnovit", aby se vam nacetla cela stranka)...dle [odkaz] nebo [odkaz] si muzete vyzkouset, jak vybrany design vypada primo na aute (totozne s AUDI A6)...dale dle www.ronal.de (po kliknuti na "designcenter") si po vybrani muzete zobrazit (primo na AUDI Allroad) doporucene rafky, kt.na Vas automobil 100% pasuji! -
« Re: to campagnolo - Re: Otazka pro e-pneu
Dekuji za odpoved. V dane rozteci mi vase stranky zadne Rondelly vubec nevygenerovaly. Pokud chci
16´ky a normalni je sirka 7.5, pak vychazim z ET pro 17´, kde je k teto sirce schvaleno ET 25.
Takze by to mohla byt kola 7.5x16 s ET 25. Mate takova? Pokud je et vyssi 30,35,40 etc, leze rafek dovnitr. Zarucite mi ze rafky s takovymto et nebude drhnout o pneuhydraulicke (siroke) tlumici jednotky? Ktery z vasich vyrobku ma primo certifikaci na Audi Allroad? -
"-- skrytý --" 21.05.02 13:51
« to campagnolo - Re: Otazka pro e-pneu
alu trafky vhodne pro AUDI jsou zde:
[odkaz]
jinak dle ET u vyrobcem doporucenych rozmeru je jasne, ze uvazuje pouziti sirsich rafku s vyssim ET a tim padem dosazeni stejne "vzdaloenosti od blatniku"...proto doporucujeme samozrejme i rozmery 7x16 7,5x16 7x17 7,5x17 8x17 - vyber je znacny - obzvlaste velmi hezke jsou rafky RONDELL 64 a 76 , kt.jsou podobne orig.AUDI
-
« Otazka pro e-pneu
Jaky rafek z vaseho sortimenu a za jakou cenu mi nabidnete na Audi Allroad 2.7 Biturbo.
Upresnujici info: 5/112, 57,1,
Moznost 1. 6,5x16 ET 16, Moznost 2. 7,5x17 ET 25. Potrebuju 16ky.
Ve vasem sortimentu na toto auto nic neni.
Uvedene hodnoty jsou tovarni.
Predem diky za odpoved. -
"-- skrytý --" 20.05.02 22:10
« Pneu na tezky vuz, MPV ...
Mozna to zni hloupe, ale neni mi jasne, co to znamena, kdyz nekdo inzeruje, ze (volne interpretovano) "pneumatiky byly specialne vyvinuty pro MPV" (Pirelli P6) ci ze "pneu je urcena pro tezke vozy jejichz ridici se nechteji vzdat zazitku rychleho prujezdu zatackou" (Avon ZV-1). Doposud jsem se domnival, ze rozhoduje index dovoleneho zatizeni a hotovo! Ozve se mi nekdo, kdo s tim ma osobni zkusenosti a muze srovnat vlastnosti ruznych pneu prave na MPV. Nerad bych se dopustil fatalni chyby pri vyberu: napr. jsem byl varovan pred koupi Conti Premium Contact na vuz kategorie MPV! Takze to zatim odkladam - to, ze se clovek spletl pri vyberu pneu, je mu totiz pripominano kdykoli vozem jede, a to po dobu peknych par (desitek) tisic km...