Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Vredestein snowtrack 2
Ja jsem je koupil na www.nejlevnejsipneu.cz za vytecnou cenu.(navic podle DOT jsou par mesicu stare) Bohuzel, zatim na ne nemohu napsat nejaky report, nebot jsem s nimy jezdil zatim jen na suchu po Praze a navic mam na zadni naprave polarisy :-). Nicmene auto ma lepsi handling (tato kombinace citelne potlacuje nedotacivost, alespon na octavii) -
"-- skrytý --" 28.11.05 16:46
« Ultra Grip 7
Tak sem taky neco pridam - mam Megane 2 sedan, na UG7 .... mel jsem i UG6 se kterejma jsem byl naprosto spokojenej tak jsem poridil i sedmicky. Nic jsem nemeril ani jsem nedelal zadne objektivnejsi testy....takze vsechno co pisu je ciste subjektivni dojem. V podstate bych rek, ze se me zkusenosti velmi priblizuji tomu testu na adacu.....sucho....vlastnosti nejsou uplne idealni......hlavne delsi brzdna draha, mokro - super...drzej jako pribity, brecka super, snih super, led...tezko rict, panz jsem jel jenom pomalicku......ale kazdopadne auto jelo kam jsem chtel.....z meho pohledu to nejsou gumy na provoz predevsim na dalnicich (jako ty dunlopky) ale prave do hor a do brecky...a tam svuj ukol splni perfektne.....no a protoze jsem z Liberce ;)))) tak jsem nemel co resit....
kdo zna: v sobotu vecer cesta z liberce do josefova dolu pres bedrichov....predminuly vikend (jak snezilo uz od patku) .....silnicari byli nekde v cudu na silnici strasna fura snehu (hlave z joseface do hrabetic) a absolutne zadnej problem....
ia -
"-- skrytý --" 28.11.05 16:40
« Re:
blesk999: před 4 lety jsem někde četl test, ve kterém testovali brzdnou dráhu se zimníma gumama na mokré cestě při +5 st.C. A vyhrály UG6ky. To byl jeden z důvodů, proč jsem je tehdy koupil. Ale musím souhlasit s tím, že na ledě a sněhu žádný zázrak nejsou. Proto teď koukám po jiných ;-) .
dabel: máš to lepší, v tom tvém rozměru je větší výběr - třeba i Dunlopky WS 3D. Při tom faceliftu soudruzi z Japonska asi nepočítali s tím, že mít na autě gumy jiného rozměru než má Oktávka může být pro uživatele v ČR trochu omezující. -
"-- skrytý --" 28.11.05 16:28
« Bez nadpisu
to Country: UG6 su tiez pomerne kontroverzne, niekto ich vyrazne chvali, niekto vyrazne hani. je to vsak tym ze su Velmy dobre na Vodu, ale pomerne slabe na sneh a suchu cestu (sipovity dezen ako ma UG 6) je vobec designovany hlavne na vodu a ono to naozaj funguje -
"-- skrytý --" 28.11.05 15:49
« Re: Re: Re: Re: Re:
Dabel: To asi bude problém, "naše" internetové obchody je nemají v nabídce, teď na rychlo jsem našel jeden, a ten nabízel Snowtrack, ale neměl Snowtrack 2. A kdo je vlastně vyrábí ? Vredestein - to mi nic neříká. Ale jak jsem už psal, nechám nákup na příští rok, letos ještě dojedu ty UG6ky. -
« Re: Re: Re: Re:
Country: skukni aj tie Vredesteiny - kamarat ich ma uz 2. sezonu na Saabe 9-5, ja som tento rok obul moju 626, TomAntovho Xedosa9 a aj mojho noveho Accorda do nich. Na 626 zatial asi 2000km, este sa mi ani raz pri brzdeni nezoplo ABS, stopu drzia jak "helvitska vira" >:D - a to bolo par jazd po peknej brecke... -
"-- skrytý --" 28.11.05 15:21
« Re: Re: Re:
Dabel: Jasně, na 626. Ale asi to odložím na příští rok, dneska jsem vyzkoušel na sněhu a ledu moje 4 roky staré UG6ky (vzorek 5 mm) a ještě jsou docela dobré. A navíc jsem zjistil, že ty nové Dunlopy WS 3D se nedělají v mém rozměru :shock: . Anebo možná dělají, ale zatím u nás neprodávají. Tak třeba za rok už se prodávat budou.
blesk999: v testech, které jsem viděl (na pneunet.cz: [odkaz] byly naprosto nejlepší Goodyear UG7, byly až tak dobré, že se tomu nechce věřit. A tak mě překvapuje, že tady nikdo Goodyear nedoporučuje. Dunlopy jsou tam o chlopupek horší, Bridgestony o jednu hvězdičku horší. Ale Bridgestony zase chválí Lubos1, má je na Mazdě 6. -
"-- skrytý --" 28.11.05 14:24
« Bez nadpisu
to Cuntry: ma to viac dvovodov jeden vsak zasadny, tam kde som kupoval mali v lepsom stave prave tie Bridgestone ako Dunlop. Wintersport 3D su z novsej rady ako moje Bridgestone Blizzak LM18. Starsie Wintersport boli zrovnatelne alebo o nieco lepsie ako Bridgestone Blizzak LM 18 (mensi rozmery a rychlostne indexy) resp LM 20 (vacsie, rychlejsie) . LM 25 je novsi model LM 20 (uplne iny tvar vzoru.) Priamo som nemal moznost porovnat podla referencii su nove Dunlop Wintersport D uplne spickove, Bridgestone Blizzak LM 25 patria len medzi trochu lepsi priemer. Taktiez dost zavisi aky typ povrchu budes vacsinou jazdit. ako tu uz niekto spominal na Gumy su hlavne v zime kladene naprosto protichodne poziadavky a to aby mali dobre adhezne vlastnosti na suchej aj mokrej ceste od od 0 po cca 7 st. Celzia. Aby mali zaroven dobre trakcne schopnosti na snehu a lade (co je v naprostom protiklade dobrej adhezii za sucha)... Prakticky neexistuje pneumatika spickova na akomkolvek povrchu, najlespie su vsak tie co maju tieto vlastnosti v rovnovahe, alebo ak chces aj inak povedane ze su vo vsetkom priemerene. Guma co ma najvacsiu trakcnu silu na snehu (velky pocet lamiel, mekka zmes, co najvacsie priecnych draziek a ich pocet...) prikladom je napr. Matador MP 59 Nordica - velmy silne na snehu a dost mizerne na suchu. Skoro opacny typ konstrukcie su prave Bridgestone Blizzak LM 18 - su velmy dobre na suchu cestu, o nieco slabsie na mokro a este slabsie na snehu. Dunlop Wintersport 3D su posunute prave k tym co su velmy dobre aj na snehu a kasi (voda+sneh)-coho je v zime vacsina. kedze som z Bratislavy nie je az taky problem mat gumu ako Bridgestone Blizzak LM 18 ale ak by som bol z Popradu ci Severnych Ciech, urcite by som si ich nevybral. -
"-- skrytý --" 28.11.05 11:56
« Bez nadpisu
To country: Dunlop
Na manzelkinu Almeru som uvazoval bud nove lacne gumy alebo jazdene trochu drahsie. nakoniec zvitazili ekonomicko logicke dovody. Kupil som jazdene (vzor vsetky pneu 6 mm-merane posuvnym meradlom) Bridgestone Blizzak LM18. Gumy som starostlivo kontroloval tak snad som neurobil chybu:
-zvnutra na mozny opravovany defekt (ziadny nie je), deformacie kordov sposobene vhupnutim do jamy alebo sekom o obrubnik (zvnutra gumy vybuleniny zvonku nepoznatelne-ziadne nie su), rovnomernost vzorku ( po celom behuni rovnaka vyska dezenu 6mm u vsetkych pneu) opticka kontrola ineho opotrebenia (potrhany behun - sposobene nesetrnim jazdenim hlavne za vyssich teplot ako 7 st celzia), praskliny- (ziadne nie su).
Tymto sposobom bolo mozne vybrat jedine z vacsieho mnozstva rovnakych pneu (Auto Danubius) na inzerat inak nemozne takto realizovat. Protektory som nechcel.
Auto ma po prezuti na tieto pneu subjektivne lepsie jadzne vlastnosti aj ktore by som nie celkom cakal ako na letnych pneu Matador Stella 175/65 R14 (Bridgestone su 185/60R14- su tichsie, komfortnejsie a to aj pri mensom profilovom cisle a o 10 mm vacsej sirke) Samozrejme lepsie trakcne schopnosti na Snehu, lade, vode (predsa len su to zimne pneu >:D
Pozn:Dolezite hlavne aby mali pneu rovnaku hlbku dezenu na jednu napravu a rovnomerne zjazdenie behunu po celej sirke. Inak bude auto vzdy tahat do jednej strany. Oznacenie pneu kriedou urobili aj v takej naoko mocuvke ako je auto Danubius (vrakac). Prezuvanie som cele kontroloval nakolko som mal stale divny pocit ze som na vrakaci, ale starostlivost s akou prezutie urobili som nezazil ani v renomovanom autoservise. Al disky vyzuvaly aj obuvali tak ze ani raz nepacili pneu o hranu disku, pneu pred obuvanim vyutierali zvnutra, dosadacie plochy, pri vyvazovani stare olovka nalepene na disku odlupovali po zmekceni technickym benzinom a opatrne za pomoci nozika nie skrutkovaca. Nove olovka lepili na predtym technickym benzinom vycistenu plochu, letne pneu samozrejme oznacili kriedov a povedali mi cim to dat potom dole (technicky benzin). letne pneu mi nedovolili davat samemu do kufra ale ich tam dali oni a to ich predtym starsostlivo ocistili a este oblozili paierovymi utierkami aby mi nezaspinili kufor....! Cela manipulacia s kolesami, utahovanim... bola velmy citliva a dokladna. Trvalo im to cele skoro hodinu ato sa vobec neflakali. Pouzivali standardne stroje na vyvazovanie, prezuvanie advihanie auta, ziadna garazovka. Cena prezutia bola polovicna ako v znackovom servise :shock: (viac menej je cena individualna-dohodou). Po tomto som sa rozhodol ze tam pojdem prezuvat aj letne pneu.
Pri kolkych mm vzroku povazujete zimnne pneu za zjadene a vymienate ich? Podla udajov co viem by zimne mali mat 4mm a viac (letne 1,6mm a viac).
Po skusenosti pri vybere jazdenych pneu uz by som nekupoval na inzerat - vacsina ludi udava ze pneu su jazdene jednu sezonu, skoro nove, super vzor... Pneu su skoro vzdy vsak horsie (cest vinimkam). Dokonca za 50% vzor povazuju 2,5 mm!! po spravnosti by to vsak malo byt pocitane - 9mm nova minus minimalna vyska dezenu 4mm teda 5mm je 100% rozsahu opotrebenia z coho vychadza 6,5mm a nie 2,5 mm (co je dobre akurat tak na alternativne pouzitie ako kvatinac do zahradky ci nahrada kuzelky na autoskolovom cvicisku). Taktiez 3 pneu sice 6mm ale jedna 2-3 mm aj to nerovomerne zjazdena (ana kraji vzor asi tak 0 az 11 mm) nepovazujem za pouzitelne pneu - inak vraj tiez jazdene jednu ssezonu... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Letos hodláme na otcovu 735i na zimní provoz obout nové Dunlop 3D, tak jsem na to zvědav. Kdyby k tomu měl někdo ještě nějaké výhrady, rád bych je slyšel, protože staré zimní už nejsou to pravé ořechové (někdo by na nich ještě odjezdil zimu) a schyluje se ke koupi. -
"-- skrytý --" 27.11.05 22:15
« Re: Re:
Mitsi: dovtípil jsem se, byl jsem zařazen do kategorie "klasických, tedy tupých" uživatelů :-( .
Pánové, tak aspoň poraďte, budu kupovat zimní gumy 195/60/R15. Přemýšlel jsem o Goodeyarech UG7, Bridgestonech Blizzak LM25, anebo Dunlop Wintersport D3, ale neumím si vybrat.
Jo, mimochodem, když jsem před časem byl přezouvat gumy v autorizovaném servisu jedné nejmenované japonské značky, očekával jsem, že mechanik na gumy vyznačí, na kterém kole byly jeté - tak, jak to tady napsal Mitsi. Neudělal to, a když jsem se ho zeptal proč to neudělal, řekl, že je to jedno. A pak svěřte péči o auto servisům ...... -
"-- skrytý --" 27.11.05 16:30
« Re: Pirelli P7 nebo Bridgestone RE720???
Poradím, jezdil jsem na obojích, na dosud jezdím.
P7: Mimořádně vydařený kompromis mezi obvykle zcela protichůdnými požadavky na vlastnostmi gumy; za jedinou slabost bych označil brzké objevení se trhlinek (puchření) u patky, které ovšem podle mých zkušeností nemá žádný vliv na provozní vlastnosti a už vůbec ne na bezpečnost (gumy prověřuji svým stylem jízdy opravdu důkladně...).
RE720: Naprosto schizofrenní guma s absolutně nevyváženými vlastnostmi - např. zatáčku jsi na mokru schopen projet rychleji, než za těchže podmínek rovný úsek (odolnost proti aquplaningu v přímém směru jízdy bych označil za mimořádně bídnou a s P7 zcela nesrovnatelnou); nikdy jsem neměl lepší gumy na vyblbnutí se v zatáčkách, ale na druhou stranu nejsou schopny držet stopu v přímém směru jízdy, atd. atd.
Moje doporučení je tedy zcela jednoznačné: P7, a to navzdory všem výsledkům testů ohledně RE720! -
« Pirelli P7 nebo Bridgestone RE720???
Prosím poraďte jaké jsou vhodnější pneumatiky...
Mám BMW 328i( E36) a potřebuji nové letní pneumatiky. Rozhoduji se mezi Pirelli P7 a Bridgestone RE720, rozměry 195/60/15/88V.
V testech mají obě pneumatiky výborné výsledky, takže nevím jak se rozhodnout...
Díky -
« Bez nadpisu
Opravdu je tomu tak, jak pise Mitsi. Nedopatrenim jsem jednu sezonu odjezdil prave na spatne "nakonfigurovanych" pneu. Porad jsem premyslel na to proc kdyz jedu rovne musim drzet volant lehce nasikmo. >:D Taky bych rekl, ze ty pneu brzo "zbalonovately". Zajimave je to, ze ostatnim ridicum na onom aute nic divneho neprislo, tak nevim jestli nejsem bud paranoidni, nebo precitlively. -
"-- skrytý --" 26.11.05 21:23
« Re: Re: Re: Ako spravne prezut pneu?
Slušný pneuservis vyznačí před demontáží gumy z disku na její vnitřní části pozici na autě (např. PZ), z čehož se následně dá vyčíst i směr otáčení. Pokud tak nečiní, není to slušný pneuservis!
Kdybych nekupoval vždy nové gumy a z nějakého důvodu bych musel jít do jetých, nekoupil bych žádnou, na níž by nebylo označení pozice na voze či přímo směru otáčení. A z úplně stejného důvodu bych NIKDY nekoupil ani sebepovedenější protektor, jelikož z něho nevyčtu v tomto ohledu vůbec nic!
Ale ať každý koná, jak uzná za vhodné. Určitě jsou v oblasti pneumatik mnohem větší prohřešky, než je změna smyslu otáčení... -
"-- skrytý --" 25.11.05 15:00
« Re: Re: Ako spravne prezut pneu?
Mitsi: cituji: V žádném případě neměnit směr otáčení: u radiální pneumatiky (což jsou dnes všechny), která se už několik tisíc km točila jedním směrem, hrozí při změně smyslu otáčení destrukce kostry!
Jak to tak čtu, tak jsem skoro sebevrah :*) . Za 5 sezón jsem na pěti (vč. rezervy) letních Bridgestonech najel 60 tisíc km a se směrem otáčení jsem si hlavu naprosto nelámal. Vždycky jsem na jaře vybral dvě kola s nejvěším vzorkem a ty jsem dal dopředu, kolo s nejmenším vzorkem jako rezervu a zbylé dvě dozadu. A kdo by si pamatoval, které kolo bylo loni vlevo a které vpravo ..... >:D
Takže si myslím, že žádný výrobce si nemůže dovolit dát na trh pneumatiku, která by nevydržela změnu smyslu otáčení. Takových pneu-diletantů jako jsem já je určitě spousta, a to by bylo mrtvých na našich cestách ! ;-) -
papluh1 25.11.05 11:35
« Re:
"...dalej zabezpecuju lepsi privod vzduchu k brzdam-teda ucinnejsie brzdne vlastnosti."
Na druhu stranu treba podotknut ze najma v mestach pri snehu sa do kolesa dostane viac sajrajtu, co moze sposobit naopak horsie brzdne vlastnosti. Taktiez je lepsie takto osadene kolesa castejsie cistit, nech to tam nezostava.
Ale aj tak si dam Al disky .. na niektore auta jednoducho plechace nepatria ;) -
"-- skrytý --" 25.11.05 10:48
« Bez nadpisu
vcera som dal prezut manzelkinu Almeru a rozhodol som sa prezut zimaky na AL disky. Proti hovori hlavne to ze v zime je zima :-! a kedze AL su logicky zliatina hlinika ktora s klasajucou teplotou je nachylnejsia na krehky lom, co si mozes potvrdit po vhupnuti do nejakej poriadnej jamy (zakrytej snehom) - ten skrehnuty disk proste polames:-(. AL sa na zimu "nenosia" hlavne kvoli ich poniceniu pripadnym skokom do jamy, a moznym poskodenim chmickych posypov. Samozrejme ak v lete pouzivas drahe AL a nizkoprofilove pneu (pod profilove cislo 60) je cesta opat bud "zimne" AL mensieho rozmeru, alebo plechace tu hra rolu predovsetkym cena. Plechace stoja nove od 1000,- Sk/ks vyssie, AL od 3000,- Sk/ks. Jazdene plechace cca od 500, hlinikace cca od 1000,- Sk (su samozrejme vynimocne aj nizssie ceny, taketo disky vsak uz su znacne sjete). U mna kedze som nemal nahradne ani plechace ani AL to vyhralo prezutie na "celorocne" AL. Za AL hovorilo aj to ze pol roka auto na plechacoch vyzera ako mrzak :D. Objektivne hlinikace maju zvacsa tu vyhodu ze by mali byt lahsie ako plechac (mensia neodruzena hmota znamena mensia zotrvacne sily a tym lepsiu trakciu), dalej zabezpecuju lepsi privod vzduchu k brzdam-teda ucinnejsie brzdne vlastnosti. Takze okrem ekonomickeho hladiska ja nevidim dovod preco nepouzivat AL aj v zime. -
"-- skrytý --" 22.11.05 19:40
« Re: Re: Re: Ako spravne prezut pneu?
To vůbec nesouvisí se "směrovostí" dezénu, ale s radiální konstrukcí kostry: ta se po nějakém čase totiž přizpůsobí prvopočátečnímu směru otáčení a následně si ho "zapamatuje". Její "přeučování" na opačný směr je životu nebezpečné!
Žádný link hledat nebudu, na to nemám čas! Prostě se zeptej gumařů, pokud tomu nevěříš.
A jestli to chceš jen tak zkusmo zprubnout, přehoť si třeba pravé zadní kolo za levé přední a uvidíš, co to bude dělat s autem: potáhne ke straně jak sviň., jelikož každá guma bude mít v důsledku změny smyslu otáčení jiný valivý odpor. -
"-- skrytý --" 22.11.05 10:36
« Ako spravne prezut pneu?
Chystam sa prezut pneumatiky, kazdy ma iny nazor kam ktoru pneu dat.
Niekto tvrdi, ze nech to je presne tak ako to bolo predtym (teda lava zadna pneu, zase na lave zadne koleso, niekto povie nech ide na lave predne koleso, a niekto zase nech idu do kriza, teda lava zadna, pojde na prave predne), Ako je to spravne?
Zadne kolesa maju trocha lepsi dezen ako predne, plus vonkajsie kraje pneumatik na vsetkych kolesach su viac zjazdene ako vnutorne kraje. -
"-- skrytý --" 17.11.05 17:19
« značení pneu - R x ZR
Mám na autě pneu R16, a dostal jsem od prodejce dodávku pneumatik označených ZR 16. Vše ostatní souhlasí- rozměry, rychlostí i váhový index atd.
Prosím o radu - nemůžu najít rozdíl R a ZR nikde na netu. Takže nevím, nebudou-li komplikace při výměně- zda půjdou na ráfky atd.A nechci ještě reklamovat, když zatím nemám informace. -
« Bez nadpisu
ahojte. Neviem ci sa to tu uz riesilo. Pre zimaky mam v technicaku napisane Q. Od predajcu som ale dostal H pneu, ktore su uz na aute. Podla tabulky co som vyhrabal na nete je Q do 160km/h a H do 210km/h. Pre Mazdu3 sa mi Q zda uz z principu nejak malo, nie ze by som jazdil rychlejsie aj v lete. Ale to je jedno, otazka znie, co na to fizly? -
"-- skrytý --" 10.11.05 20:56
« Re: Re:
Ja si myslim ze by to malo pasovat.Najslapsia verzia auta je prave s tymito diskami.V technickom preukaze to nepisu mam francuzske znacky.Je podobny ako novy TP na Slovensku akurat o polovicu menej udajov.Ale nasiel som udaje v prirucke vozidla a ten rozmer je doporuceny.Dik za Tvoju radu ;-) Cau -
"-- skrytý --" 10.11.05 19:49
« Re:
Disky jsou předepsané ve velkém techničáku.
Musíš dodržet rozteče šroubů, průměr středící díry a potom ještě ET číslo, které určuje jak moc je kolo vystouplé ven. K šířce ráfku (to je to 6J nebo 6,5J) se vyjádřit nedokážu. Každopádně by ses měl držet povolených rozměrů uvedených v techničáku a případně to konzultuj s technikem dovozce. Servisáci se v tomhle občas neorientují a tak ti klidně řeknou nějakou pitomost. -
"-- skrytý --" 09.11.05 20:45
« Bez nadpisu
Prosim vas mam taku otazku.Na mojom aute mam disky6,5Jx16 5x112 mozem ich zamenit za 6Jx15 5x112? Je to kvoli zimakom co mam z minuleho auta.Ja si myslim ze by sa dali ale vo VW mi povedali ze to pasovat nebude.auto Touran PS 140 tdi.Pneu mam michelin alpin PA2 195/65/15 H. Ak viete poradte.DIK. -
"-- skrytý --" 09.11.05 15:05
« Re: Pověra
Jednou jsem to sem už kdysi psal, tak teď jen velmi stručně:
1)Homologační test - nová pneu musí snést pri 80 procentním zatížení dle load indexu několik desítek minut jízdy rychlostí odpovídající rychlostnímu indexu, přičemž vozovka je simulována hladkým kovovým válcem.
2)Asi je jasné, že jízda maximální rychlostí dle rychlostního indexu po naší dálnici vybavené dilatačními spárami a dalšími nerovnostmi má k hladkému povrchu používanbému při homologaci zatraceně daleko.
3) Nevím jak je tomu u pomalejších pneumatik, ale u rychlostních indexů Y, W, ZR se uvádí, že povolená zátěž se při vysokých rychlostech postupně snižuje až k cca nominálního 75% load indexu.
Dovolím si věřit, že pneu H bez problému zvládne tachometrových 210 km/h, ale reálných 210 km/h bych radší nezkoušel. Ne že by se musela rozletět, ale pravděpodobnost toho že se rozletí výrazně stoupá. Jakožto technik se držím starého pravidla, že systémy by se po zachování dlouhé životnosti, měly zatěžovat na maximálně 80% jejich povolené maximální hodnoty.
Jestli škodovka u 2.0 TDI deklaruje pneu H, tak je padlá na hlavu, protože 200 km/h se dalo překročit i s načipovanou TDI 1.9 (66kW). Dřiv nebo později se kvůli tomu nějaký chiptuner, co si koupí levné gumy, rozseká na kusy. -
"-- skrytý --" 09.11.05 09:24
« Re: Pověra
to shi
1.Já mám auto s maxilálkou nad 200 (Oct. 2,0 TDi)dle technického průkazu a mám doporučeno index rychlost H.Nevím, jak který výrobce,jestli si s tím jen trochu nehraje na výkonné auto-nevím.
2.homologační testy neznám- nejsem přes pneumatiky odborník
3.o to není pochyb, stárne
4.při homologacích jistě nové
5.jestli-že je na pneumatice index H do 210 km/h, tak tím chce výrobce říci, že s ní mohu jet 210 km/h.Jaké pak další úpravya nejasnosti? Letos jsem kupoval nové zimní gumy, index H do 210 km/hod., ale nikde nebylo psáno, abych jezdil raději o 20 km méně.A ke kombinaci maxilámního zatíže a rychlosti. S maximálním zatížením bych asi maximálkou nejel-obecně z bezpečnostních důvodů, ale jestli má guma označení rychlosti a zatížení, tak musí vydržet obojí. To by jinak musel výrobce uživatele na to upozorňovat.
Pokud by to bylo tak, jak říkáš, tak je celý systém značení na 2 věci.. -
"-- skrytý --" 09.11.05 08:55
« Re: Pověra
shi: Dnes výrobci osazují auta mnohem širšími pneu než dříve a nelze koupit pneu s vysokým indexem nosnosti, velkou šířkou a malým indexem rychlosti. Např. dnes nejběžnější pneu 205/55x16 nikdo nedělá v H, ale minimálně ve V, přestože auto může mít max. rychlost pouze 180 km/hod. Používání starých pneu výrobce neřeší. Většina výrobců nedoporučuje pneu starší než 6 let. Je zajímavé, že olej v motoru řidič nepřetáhne, ale klidně si nasadí pneu 10 let starou. Přitom se jedná o jeho život. -
"-- skrytý --" 08.11.05 16:52
« Pověra
Je to pověra, kterou trpí i renomovaní výrobci aut.
Pár námětů k zamyšlení:
1) Pročpak na vůz s maximálkou 200 km/h výrobci předepisují V a nikoliv H ?
2) Jak jsou definované homologační testy pneumatik ?
3) Stárne pneumatika ?
4) Testují se při homologačních testech nové pneumatiky, nebo staré a ježděné ?
5) Skutečně výrobce povoluje pneumatiku V provozovat při 100% zatížení dle load indexu na maximální rychlosti?
Kdo hledá na internetu - ten najde odpověď na téměř vše, doporučuji google. -
"-- skrytý --" 08.11.05 13:38
« Re: Re: Pneu - index nosnosti a rychlosti
To jsem nikde neslyšel ani nečetl, proč je lepší při rychlostním indexu T jezdit do 170 a do 80% naložení.Tomu nerozumím.nebylo by jednodušší, aby tato pneumatika byla označena rychlostním limitem do 170? Podle mě je těch -20 km/h je nějaká pověra.To samé se zatížením. na pneumatice je také uvedeno povolené zatížení. To stačí podle mě jen nepřekročit. -
"-- skrytý --" 07.11.05 20:40
« Re: Pneu - index nosnosti a rychlosti
Pokud tě to nezajímá z hlediska předpisů, ale pouze z funkčního hlediska, tak určitě dodrž index nosnosti: Co se týče rychlostního indexu, tak záleží na tom jak rychle a jak naloženým autem jezdíš a také jestli tím autem jezdí kromě tebe někdo, kdo rád jezdí rychleji než ty.
Z funkčího hlediska se to má asi takhle: Měla bys tam mít rychlostní index takový, že se při každé jízdě vejdeš do rychlostního indexu - 20 km/h. Tj. s indexem T (do 190 km/h) bys neměla jezdit rychleji než cca 170 km/h při zatížení auta do 80% maximální povolené zátěže.
Ovšem máš-li v příbuzenstvu někoho, kdo má tendence zkoušet jet "co to dá" tak potřebuješ minimálně rychlostní index uvedený v techničáku. -
« Re: Re: 185/65/14
Nakonec uvažuji i silně o Kleber Krisapl HP. Můžu je osobně převzít přímo v e-shopu akcnipneu v Olomouci u Makra. Je u nich bonus v podobě 2 leté záruky na proražení. A co bych dal navíc u těch Bridgeston, tak mám na přezutí a ještě zbyde na pivo. >:D -
« 185/65/14
Co by jste poradili v tomto rozměru na zimu. Je to na Sierru v kombíku. Stačí v T. Po pravidelných zkušenostech s vyhrabáváním zapadlého auta na horách už protektory nechci ani vidět. Srovnával jsem nabídky e-shopů (nejlevnejsipneu.cz, akcnipneu.cz, pneushop.cz, osobnipneu.cz) a zvažuji něco z toho:
Avon Ice Touring (nejlevněji 1391,-)
BF Goodrich Winter G (1340)
Bridgestone LM-20 (1591)
Falken Eurowinter HS-435 (1456)
Firestone Winterhawk (1413)
Fulda Montero (1386)
Hankook W440 (1456)
Kingstar W411 (1353)
Kleber Krisalp HP (1337)
Kumho WW17 (1388)
Semperit Winter Grip (1439)
Životnost není na první místě. Moc toho ročně nenajezdím a guma rychleji zestárne než se sjede, tak ať to aspoň má nejlepší vlastnosti.
Osobně se mi nejvíc zamlouvá a podle testů jsou z nich nejlepší Bridgestone LM-20 a Semperit Winter Grip. -
"-- skrytý --" 31.10.05 10:52
« nestandardní pneumatiky
V souvislosti s tím, jak si někteří návštěvníci diskuse stěžovali na kvalitu Goodyear UG6 apod. bych rád upozornil, že se na trhu čím dál tím častěji objevují pneumatiky nestandardní kvality (odlišná směs, pneu často jde těžko vyvážit, rychleji nebo naopak téměř vůbec se ne/sjíždí, výrazně horší jízdní vlastnosti, apod.), dost často je tato nabídka spojená s podezřele nízkou cenou...
Pneumatiky většinou pochází z Holandska, ale už se dost rozšířily na německém trhu, stejně tak jako v ČR... -
"-- skrytý --" 31.10.05 10:46
« TEST PNEU 2005 - AutoBild allesallrad, sportscars (DE)
Test zimních pneu specializovaných něm.časopisů AutoBild allesallrad, sportscars (DE) v rozměru 255/55 R18 na voze VW Touareg , další 225/55 R16 a 245/40 R18 na voze BMW 5er => další info na www.e-pneu.cz -
"-- skrytý --" 30.10.05 18:21
« Re: Re: Pacemark Snowtrakker
Tak jsem přezul na zimní a spotřeba šla hned o cca litr dolů při stejném stylu jízdy na stejné trase, což potvrzuje moje dávné přesvědčení, že zimáky mají menší valivý odpor (vždy jsem to tak měl - na různých autech a při srovnání různých gum vždy stejného rozměru letní/zimní). Pro zajímavost jsem zvážil letní a zimní kola: letní Pirelli P7 na hliníkovém ráfku 7x15 17,8 kg, zimní Nokian WR na plecháči 6,5x15 18,4 kg.