Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Kola u Octavky:
S tím 206 to byl překlep. Čili 205/55 je standard.Různé rozměry vpředu a vzadu by sice asi prošly,, pokud to budou rozměry dle TP , ale stoprocentně si pamatuju, že nesmí být přesah přes půdorys karoserie. Pak by po tom asi šly benga, určitě více než třeba po 17 palcových kolech. V jednom prospektu doma např. mám kola AUTEC Phoenix, 7,5 J x 16, ET 15,25,35. To jen namátkou. A to by tam podle mě mělo jít. Viděl jsem na Octavce i 18 kola, ale to už se vytahují blatníky. Slušný ceny kol má doopravdy e-pneu, občas se v nějaký akci něco vyskytne v mnou jinak kritizovaném APS, dobrý ceny má Renocar, resp. jsou schopni jít na slevy, doporučuji se podívat i na Borbet CZ, Bennet apod. na akční slevy. Ale to asi bude problém trefit kolo co bys potřeboval.Chce to nastartoval googla a čmuchat. -
« to e-pneu:
Tak jsem chtěl vyhledat ráfky s filtrem dle ceny nebo dle ET a bohužel to nejde, nejde alespoň dát ke stažení ceník v Excelu se všemi údaji nebo t TXT podobě ? Jaké je úplně nej nej nejlevnější kolo, něco jako na Octavii Triton ? Máte ráfek pod 2000 Kč? Jo a taková hloupá otázka, co le jepsí, maly kolo nebo velky kolo (tedy více gumy a ménší rafek? to se zda byt lepsi pri najizdeni na obrubniky, ale co jizd. vlast. - trebas valivej odpor? cO je tedy lepší ? -
« Kola u Octavky:
Je to u Octavky takto (ma nekdo i jine udaje v TP?) : Serie - 195/65R15 na 6Jx15ET38 (tzv. SKODA TRITON), alt. - 205/60R15 na 6.5Jx15ET43, 205/55R16 na 6.5Jx16ET42, 205/55R16 na 5.5Jx16ET36 (jen zimni provoz pro retezy) . Tolik schválená verze. No a teď mi řekněte, jak to udělat ? Podle vyhlášky je závadou použití různých rozměrů pneu na jedné nápravě a tedy vpřed a vzádu může být jiný guma ? A může být přesah přes půdoris karoserie nebo ne ? Co teda byste navrhli , aby tedy kola se na oktávce se co nejvíce vystrčila ven (jaké konkr. gumy a jaké ráfky?) -
« Re: To turboleon
Tak jsem se dostal na e-pneu a tam jsem si přečtl co je to ten ET, takže jesi to dobre chapu, tak když seriove rafek ma ET38 a ja chci vysunout kolo o max. 1,5 cm tak tedy je potřeba, aby při stejný pneumatice měl novy rafek s ET38 minus 15mm rovnase ET23, je to tak? Měnit rafky nebo dat podlozky, to uz je asi fuk ne? Riegger píše že podložky stojí ca 3000 na nápravu, tedy celkem 6000 a to same asi bude u GX tuningu kterej maji take svoje vyrobky. Piste piste jak to je dik. -
« Re: Re: Podložky pod kola a kola na Octavku
206/55 že je standardní alternativa ? To je překlep ? Jak se dívám do TP, tak tam je alternativa: 205/60R15 na ráf. 6.5Jx15; 205/55R16 na 6.5Jx16; 205/55R16 na 5.5Jx16 . Jenže v serii tam je 195/65R15 na 6Jx15 a na to asi nějaká 205 dát nepude . A když jo tak jaká ? Nějaká hodně kvalitní by mě zajímala . -
« Re: To turboleon
No, jednoduše, nikdy předtím jsem podložku neviděl, hliníková kola jsem předtím taky nikdy neměl, a plecháče u škodovek co jsem měl předtím se podle mě středily pouze přes šrouby. Zdálo se mi, že když to budu pěkně pomaloučku křížem dotahovat, tak to bude ono. Zjistil jsem ale, že si po nasazení musím kolo podložit, aby neviselo celou vahou na šroubech. Pak s tím doopravdy problém nebyl, a jezdil jsem tak v pohodě 3 roky. Když jsem pak, mezitím, zjistil, jak má podložka správně vypadat, a že ten plastovej bazmek co byl ve středu kola tam měl svůj význam,už se mi to nechtělo měnit /já s tím už pak problém neměl/. Upřímně řečeno - ani teď nevím, jaký ten kužel vlastně má být a kde to najít. Já osobně než podložkama bych dnes použil jiný ET- pokud by byla ta možnost. -
« Re:
Na Octavku je standardní alternativa 206/55 R16, takže tipuju že by tam mohlo jít 205/60 R15, ale to bude asi dost nestandardní guma. A od toho je tady e-pneu:-)). Ale k těm podložkám. Jsem inženýr, strojař, takže jsem si je frajersky nakreslil a kámoš je za flašku vyrobil ze super matroše /dural na převodovky/v setinových tolerancích. Jenže jsem tam nedal středící kužel, protože jsem si myslel, že není nutný. Takže jsem to středil na šrouby, což se sice nechá, ale je s tím strašný práce. Doporučuju radši koupit, i když cena na obě nápravy bude i v závislosti na tlouštce tak 4000-5000 Kč. osobně bych pro ně jel v Praze k Riegerovi na Prosek nebo bych zkusil Renocar. Ne APS na Chodově - silně předražené. -
« Bez nadpisu
Ahoj, kdyz mam 195/65 R15 na rafcich 6Jx15 ET38 - na Octavce, co se stane kdyz bych chtel sirsi - 205? Musim menit i rafky? Chtel bych dat i podlozky, tak 0,8-1,5cm - co se stane pak, stane se to auto stabilnejsim? Za kolik nejlevnejsi podlozky na napravu se daji poriditi? Rikal jsem si, ze bych 205 dal jen dopredu, aby to nehrabalo a brzdilo, ale to se nesmi, ze? Diky vsem za poucne komentare. Na stavajici pneu 195 je vpredu misto od obrysu jen 0,5 cm. -
« Re: NOKIAN
to e-pneu.cz: Myslím, že GoodYear UltraGrip se taky hodně povedly. Dokonce i Němci jim v testu dávali hodně vysoká hodnocení. Šlo o to, že v žádném z parametrů nebyly na prvním místě, vždy kolem 2. a 3. místa, ale v celkovém hodnocení nejlepší. Opravdu vzácně vyvážená zimní pneumatika. Ale to je dva roky zpět a situace se zřejmě mění. -
"-- skrytý --" 09.08.02 21:10
« Re: NOKIAN
zkusenosti s NRW nemam, nemohu proto posoudit-nejlepe, pokud muzete uvest, jake "renomovane" znacky jste mel na mysli...predpokladam, ze se shodneme na tom, ze ke spicce mezi zimnimi pneu urcite patri znacky Conti, GY, Pirelli, Dunlop a Bridgestone -
"-- skrytý --" 09.08.02 21:06
« Re: Re:
guma se nevyzuje, ale neumerne zatezovani muze mit za nasledek nejaky defekt (sjizdeni pneu jinak, nez je obvykle, naruseni kostry a pevnosti bocnice a pod.-obzvlaste pri vyssich rychlostech-viz priklad u pretizeneho nakladaku, kteremu sem tam nekdy bouchne guma)...nicmene nejaka rezerva tady je, takze bych to byt Vami zkusil a pokud to nebude vyhovovat, tak potom resil "problem"... -
« Re: NOKIAN
Diky za vysvetleni , podle meho nazoru , mam NRW jsou o dost lepsi nez nektere renomovane znacky . Ale zase na druhou stranu testy hovori jasne ! Presto jsem s nimi navysost spokojen , tam kde jsem v zime vyjel bez retezu se nikdo ze znamych nedostal ani omylem . A to (zatim)nemam 4kolku ! -
"-- skrytý --" 09.08.02 14:47
« Bez nadpisu
to harryp: ano, pneu jsou v toleranci-chce to jenom odzkouset, jak to bude jezdit a jestli auto nebude pak moc nizke-co se tyka hmotnost.kategorie, pak nezapominat prave na max.zatizeni!
to turboleon: v TP se snazi vzdy davat co nejuzsi rafky, aby hodnoty byly podobne plechovym, resp.aby rafek nedrhnul o blatnik-pokud je rozdil jen 0,5", pak neni co resit...pokud bude rozdil vetsi, pak se musi bud pritvrdit podvozek, nebo vytahovat blatniky! na LEONa tusim bez problemu nandate i 8" rafky...jinak 225/50 R16 lze bez problemu zamenit za rozmer 205/55 R16, ale nesmi se zapomenout, ze rafky musi mit sirku 6,0-8,0" (nejlepe vsak tu vyssi hodnotu)
-
« Pneu na ráfek 7.5J x16
Mám teď 205/55. V techničáku /nevím proč/ je ráfek 7Jx16, ale kvůli tomu půl palci si starosti nedělám:-)). Na moje auto se dávají i 225/45 R17 a ráfek 7Jx17. To v techničáku /opět nevím proč/ sice nemám, zvažuju dát tento rozměr na léto. Ale napadlo co jako kompromis ceny, komfortu jízdy a sportovních jízdních vlastností dát 225/50 R16. Půjde to na ten ráfek? Rozměrově z hlediska průměru mi to vychází v pohodě. Jde o SEAT LEON . -
« Re: to harryp - rozmer pneu
no když výrobce snese +-5% a je cca 4%,tak to zkusím.Spíše jsem zjistil ještě jednu věc...ty pneu co tam jsou mají 86 kat. hm. a ty RE720 mají pouze 82..? nemůže být s tímto problém?No ono to auto je o cca 200Kg těžší,ale spíše vzadu-Kombi,jinak stejně si myslím že je tam rezerva a je to počítáno pro plné naložení vozidla.vzhledem k tomu,že většinou jezdíme jen ve 2 a lehký náklad sem tam,takse to snad dá přežít?
No šel dobře otáčet. P 205 1.9 94Kw GTI.Je fakt že je to lehčí auto,ale vepředu ten rozdíl nebude tak výrazný.. -
« Re: to harryp - rozmer pneu
papírově si tam nechám napsat co chci.S technickou nemám v tomto ohledu už vůbec žáden problém.A PČR se na kola dívá hlavně ve chvíli kdy výrazně přečnívají z blatníků jinak jsem se nesetkal a oni sami mi potvrdili,že se na to tak dívají.... -
"-- skrytý --" 09.08.02 10:20
« Re: NOKIAN
toto je zpusobeno castecne firemni strategii-distribuci apod.-rada distributoru/skladu tuto znacku nevede, bohuzel ani nas dodavatel...co se tyka meho nazoru, tak pneumatiky teto znacky jsou vicemene prumerne (nebo lehce nadprumerne), ale cena je mirne vyssi-umisteni v testech:
ÖAMTC (AT) 2001 - 175/65 R13 T
04) Nokian Hakkapeliitta NRW **
ÖAMTC (AT) 2001 - 205/55 R16 H
04) Nokian Hakkapeliitta NRW **
ÖAMTC (AT) 2000 - 195/65 R15 T
16) Nokian Hakkapeliitta NRW *
ADAC (DE) 2001 - 175/65 R13 T
05) Nokian Hakkapeliitta NRW **
-
"-- skrytý --" 09.08.02 09:50
« to harryp - rozmer pneu
195/50 R15 je opravdu jiz znatelne mensi, ale nerikam, ze se neda pouzit-mnoho lidi to tak dela kvuli nizke cene tohoto rozmeru-ve finale vyrobce doporucuje dodrzet rozmer pneu (obvod) v rozmezi +-5%
ad posilovac: otazka potom je, jakou silou musi clovek volant otacet!? u lehkeho auta mozna takovy problem neni, ale u tezsiho je to hodne znat, i prestoze auto ma posilovac-ale to samozrejme vubec nesouvisi s diskusi o zamene rozmeru pneu ve Vasem pripade -
« Re: to harryp - rozmer pneu
Mám RE720 na Astre F v rozmeru 195/50 R15, puvodni rozmer 175/65 R14. V TP je jako alternativa uvedeno 195/55 R15, ale pri skoro dvojnasobne cene 195/55 proti 195/50 je volba jasna. Tento tyden jsem absolvoval technickou a prosel mi i tenhle rozmer, i kdyz neni v TP. Chtel jsem ho tam nechat dopsat, ale z C&S (gen. zastoupeni Opelu)mi napsali "hlinikove rafky ani vyse uvedeny rozmer (195/50 R15) se pro uvedeny model s motorem 1,7DTL nepovoluji". No nic, tak nan nich jezdim dal a co se tyka jizdnich vlastnosti, tak jsou super. Kdyz se vjede do vody, tak je akorat citit zvyseny odpor, jinak nic. A co se tyka toho tahani v kolejich, tak to neni nic strasneho, pokud clovek drzi volant aspon jednou rukou. :-) Tom B. -
"-- skrytý --" 08.08.02 21:40
« Re: to harryp - rozmer pneu
nejak se nezdarilo, tak znovu:
presny rozdil rozmeru:
sirka / serie / prumer / obvod v mm / rozdil obvodu / obvod v %
175/70/14/1891/0/100,0%
195/50/15/1814/ -77/95,9%
195/55/15/1875/ -16/99,2%
205/50/15/1846/-45/97,6%
205/55/15/1910/19/101,0%
185/65/14/1877/-14/99,3% -
"-- skrytý --" 08.08.02 21:37
« to harryp - rozmer pneu
presny rozdil rozmeru:
sirka/serie/prumer/obvod v mm/rozdil obvodu/ obvod v %
175 70 14 1891 0 100,0%
195 50 15 1814 -77 95,9%
195 55 15 1875 -16 99,2%
205 50 15 1846 -45 97,6%
205 55 15 1910 19 101,0%
185 65 14 1877 -14 99,3%
ad posilovac: na auto bez posilovace pneu 195 a sirsi nepatri! bych pak chtel videt to parkovani:)
ad vyjete koleje: neresitelny problem-s uzsima pneu je to sice lepsi, ale i tak to neni zadny "med"
to spis bych cekal kritiku tedka na ty povodne-osobne jsem se nasmal, kdyz manik s Felici prede mnou vjel do "louze pres celou silnici", kt.mela cca 30cm hloubku a pripadal si jako v lodce...zatimco ja s pneu 205/45 R16 jsem "probrodil" vse uplne v pohode-tedy az na to "umyte" auto ze vsech stran:) -
« Re: Pro e-pneu
Jasny, dal bych tam taky to co je momentalne v dome. To tahani je oproti uzsim gumam znatelne ve vyjetych kolejich. Servo na tom vubec nic nezmeni.
Je to jako by se auto ridilo samo. Jednoduse kola zapadnou do koleji a nechce se jim ven. Takovy usek je mezi Ulibicema a Jicinem. Ale po republice je takovejch vic. Kdyz to necekas, tak se leknes a nevis co se deje. je to jakoby ti nekdo tahal za volant. -
« Re: Pro e-pneu
Uz jste tady probrali snad vsechny pneu co jich je na svete , jenom jedna znacka tedy moc na pretres neprisla Jsou to pneu NOKIAN (hlavne by me zajimal nazor na zimni) ktere jsou podle mne jedny z nejlepsich (zimni) dle me vlastni dlouholete zkusenosti ! Cenou to urcite nebude , jsou tak nekde na stredu , tak proc je pouziva tak malo lidi ? Ze by byli barumky a podobne * lepsi ?? -
« Re: Pro e-pneu
Ano 175/70x14 a 185/65x14 jsou co do obvodu skoro to same. Ale pri co nelpresnejsim zachovani obvodu by tam melo prijit to co jsem psal. Ovsem 195/50x15 tam dat taky muses, obrovsky rozdil to neni (obvodove). Ale auto bude nepatrne ukazovat vetsi rychlost nez ve skutecnosti pojedes. Jo a priprav se, ze Ti to ve vyjetejch kolejich pri teto sirce a profilu bude tahat za volant.
Ja osobne bych tam dal 205/50x15. -
« Re: Pro e-pneu
No originál je v TP 185/65 R14,ale je tam zápis alternativní pneu 175/70 R14 no a já bych tam chtěl dát 195/50 R15,které momentálně mám skoro nové.Cca 1500km!Nechám si je klidně zapsat to není problém :-) Ale mi jde spíše než o papíry o praxi.Zda to není moc velký rozdíl kdybych je tam dal?Jinak děkuji za info.teoreticky budou trošičku menší...ale co jinak? -
« Zimní pneu v kategorii H a V
Loni zde byly hodně chválené Conti TS 790, ale mě to vychází spíše na Dunlop M3 či Pirelli snowsport. Počítám s ježděním po Praze a na Vysočinu /občas/. U Renocaru silně chválili Goodyear QW-3. Překvapilo mě, že v testech zimních gum propadají Micheliny. Ale k nějakému dotazu - je avízo, že by se objevila nějaká nová guma, nebo mohu vycházet z testů uveřejněných loni a podle toho vybírat ? -
"-- skrytý --" 04.08.02 22:38
« Re: Asymetrické pneu - jak to obout?
neni pravidlem, ze to, diky nemuz ma pneumatika vynikajici jizdni vlastnosti, je pouze "relief" dezenu-zavisi take mnoho na celkove konstrukci, pouzitem materialu (primesi), vyrobe a na plno dalsch faktorech...tvar dezenu pak napomaha hlavne pri odvadeni vody, ale muze take ovlivnit valivy odpor, hlucnost atd...Conti Sport Contact 2 patri opravdu ke spicce! viz testy ADAC/OAMTC/TIRERACK a dalsi -
"-- skrytý --" 04.08.02 17:48
« Re: Asymetrické pneu - jak to obout?
prava ani leva neexistuje-opravdu se montuji "proti srsti" dle oznaceni vyrobce-prestoze je to nepochopitelne, jizdni vlastnosti jsou i presto vynikajici-to same plati pro Conti Sport Contact 2, Michelin Pilot Premacy a dalsi...teoreticky voda u 2 pneu neni vytlacovana ven z pneu, ale dovnitr, nicmene v praxi se to neprojevi! -
« Asymetrické pneu - jak to obout?
Ahoj všem, vedli jsme tuhle s kolegou teoretickou diskusi jak se obouvají asymetrické pneu (Conti PremiumContact). Guma má na boku nápisy INSIDE a OUTSIDE což vede na logický závěr jak to udělat. V tom případě ovšem dojde opravdu k asymetrickému efektu a na jedné straně auta bude zákonitě asymterická část dezénu jaksi "proti srsti". To vede k efektu montáže který jsme taky párkrát viděli - kola jsou sice z hlediska asymetrické části dezénu postavena "dobře" ale na jedné straně auta čučí nápis INSIDE což odporuje popisu gumy od výrobce kdy vnější část má auto lépe vést v zatáčce? Nebo existuje "pravá" a "levá" guma? Na pneu z hlediska popisu nic takového není...Díky K. -
« Re: Hloubka vzorku
BTW - prošel jsem skoro celou diskusi na téma pneu, a vypadá to že z těch supersport pneu na tom asi Pilot Sport nakonec budou z životností skoro nejlíp. Ale jeden dotaz - když jsem koncem roku kupoval auto, sháněl jsem se po Pilot Sport A/S. Zdálo se mi to jako rozumný kompromis, měly by to být vysokovýkonný gumy ve stylu XH1, čili i na lehčí zimní podmínky. Měly super hodnocení na tirerack.com. Nechá se to u nás sehnat ? Já je nikde neviděl. Co si myslíte o GY Eagle Vector EV-2 ? To by asi byl jejich ekvivalent. Fakt je že mi třeba XH1 na starým autě docela vyhovaly. Fakt je, že to bylo mnohem slabší auto než co mám teď. -
« Re: Hloubka vzorku
2 e-pneu: díky za info. Až bude zimní katalog. budu se ptát více:-)), nicméně ještě k těm Pilotům. Je fakt že jsem starý auto /Ibiza GTI/ na Michelin XH1 zrušil smykem v zatáččce, kde mi Leon na Pilotech sedí jak pecka v mnohem vyšších rychlostech. Příčítal jsem to ale více podvozku a velikosti kol, než pneumatikám samotným. Ale vlastnosti těch Michelinů jsou takový, že holt radši budu měnit častěji, byť třeba ne na Micheliny ale určitě na stejnou třídu pneumatik. K tomu dotaz - jsou na tom z životností třeba BG RE 720, Dunlop SP SPORT 9000, GY F1, Pirelli P zero Rosso a ostatní gumy podobné kategorie podobně, nebo ty Piloty doplácí na rychlostní kategorii Y, i když mě by třeba V u zmíněných gum stačila? -
"-- skrytý --" 26.07.02 12:50
« Re: jak vybírat pneu
i nejlevnejsi nova pneu je vzdy lepsi nez jeta pneu, protoze nikdy nevite, na cem jezdila, jak dlouho jezdila, kde jezdila, jake ma defekty/poskozeni/vady atd...v rozmeru 185/60 R14 se da relativne levne poridit napr.FIRESTONE F590 FS (1730), FIRESTONE FH-700 FS(1862), FALKEN ZE-502 (1706), nebo nejlevnejsi MARSHAL 719 (1481), pripadne PNEUMANT PN550 (1495) -
"-- skrytý --" 26.07.02 12:39
« Re: Hloubka vzorku
ad zimni pneu: katalog bude v provozu behem srpna
ad letni pneu Michelin: nove pneu maji vetsinou 8-9mm dle vyrobce/dezenu...jinak Pilot Sport jsou ryze vysokorychlostni-sportovni pneu (nejmekci smes) oproti XH1, kt.jsou ryze ekonomicke! na Pilot Sport urcite nenajedete vice jak 30-40tis.-to je ale vykompenzovano vynikajicimi jizdnimi vlastnostmi! -
« jak vybírat pneu
Co mi doporučíte, nechci-li za gumy moc utrácet, ale přitom nutně potřebuju výměnu? Lze místo levnějších nových koupit kvalitnější jeté? Poznám kvalitní, ale jeté pneu jinak než kratší životností? Víc vydrží? Budou se míň ojíždět, zahřívat? Je nějaká přímá spojitost mezi značkou a možností defektu, nebo to výrobci jenom tvrdí?
Sorry, možná se ptám blbě, ale dosud jsem měl přísun jetých gum z firemních aut, takže tyhle starosti jsem nikdy neřešil, až teď pramen vyschl.
A ještě: 185/60 R14 - kolik to bude cca stát? -
« Hloubka vzorku
Ahoj,
začínám přemýšlet o zimních pneu /nový auto, část letošní zimy jsem ujel na letních koupených s autem a nic moc/. Takže jako první dotaz na e-pneu, kdy se objeví zimní katalog. Druhý dotaz - nezměřil jsem si vzorel nových pneu a tak ani nevím, jak mi ubývají. Vím že to bývá kolem 8-10ti mm, já dnes, po 10ti tisích km naměřil vpředu cirka 6 a vzadu 7 mm. Možná malinko víc.
Problém je v tom, že pokud nový měly 10 mm, tak mi ty gumy vydrží tak 30 tis, a to by bylo kurevsky málo. A to podstatný, jde o Michelin Pilot Sport 205/55 ZR 16 91Y, čili pěkně drahý potvory /i když suprový/. Na starým autě mi Michelin XH1 185/60 R14 vydržely v pohodě cirka 60 tisíc. Samozřejmě, mám 2x více kobylek, jezdím svižně, ale stejně.... Čekal jsem že těch 50 tisíc udělají. Díky za postřehy. -
"-- skrytý --" 26.07.02 10:50
« to Stakl - Re: 175/60 R14
175/60 R14 obvod 1781mm 100,0%
185/60 R14 obvod 1819mm 102,1%
coz znamena, ze kola budou o chlup vetsi (ale jeste v norme)-nasledek bude takovy, ze auto bude "lenivejsi"-bude se muset drzet vic v otackach, pokud je ale dostatecne silny motor, moc se to neprojevi -
"-- skrytý --" 26.07.02 10:44
« Re: Jaké pneu
vseobecne plati, ze cim vyssi cena, tim kvalitnejsi pneu-PIRELLI jsou velmi kvalitni pneu, ale i ostatni znacky nabizeji "sportovni pneumatiky" -
napr.pro 225/45 R17 lze doporucit jako spickove pneu:
BRIDGESTONE Potenza S-02 Pole position ZR (7470)
BRIDGESTONE Potenza S-03 Pole position Y (7181)
CONTINENTAL Sport Contact 2 Y (5948)
DUNLOP SP Sport 9000 ZR (5899)
GOODYEAR Eagle F1 GS-D2/3 ZR (6570)
MICHELIN Pilot Sport Y/ZR (7916)
PIRELLI P7000 W(7223)
PIRELLI PZERO AS/ROSSO AS Y (7947)
YOKOHAMA AVS Sport Y (7266)
a dalsi...
-
"-- skrytý --" 23.07.02 19:24
« Re: Jaké pneu
Nemuzu si pomoci....Pirelli!!
225/45 R17 PIRELLI P7 91 W 8668 Kc
195/65 R15 PIRELLI P 6000 P 91 H 3790 Kc
PIRELLI P6 91 H 3990 Kc
PIRELLI P7 91 V 4450 Kc
175/50 R13MFS DUNLOP SP SPORT 2000 3498 Kc
Posledni model je kompromisni,ve verzi 175/60 nebo 175/70 je i u Pirelli.Takto je to volba hodne sportovni a celkem dobre sedi.
Na Bavoru ale uz jedine Pirelli.(vlastni zkusenost s 5-kovou radou). -
« Re: Barum vs. ostatni
(Ty) Pokrok dorazil i k nam. Vzhledem k tomu ze jsi se ptal po H hackach, jednalo se o max. predlonskou zimu (00/01). Driv je Barum nedelal. Ja se po nalepkach shanel v zime (98/99) a nikde nebyly. Zajiste je pomalejsi guma nez auto velky handicap. Zvlaste na proschle dalnici. No a stitek na plexiskle kaplicky je taky neesteticky.
Nicmene je to alternativa, rozsireni moznosti a o to tu jde. -
« Re: Barum vs. ostatni
to: campagnolo nevím jak ty(nebo Vy?)ale já se s těmi nálepkami setkal a v poměrně malým, ale dobrým pneuservisu u nás. Chtěl jsem na služební Octávku 2,0 zimní Barumy v "Háčku" a zrovínka je neměli a nabídli mi je v Téčku s tím, že mi vylepí příslušnou nálepku a že to tak dělá více lidí aby nemuseli kupovat na zimu dražší gumy. Slušně jsem je odmítnul s tím, že by mě asi můj šéf vyhodil za to co mu tam lepím na palubku, když to má maximálku 198 km/hod On tak totiž jezdí po dálnici běžně i v zimě když je suchá. -
« Re: Barum vs. ostatni
Je vyhoda mit zimak v H. Ale mnoho vyrobcu aut doporucuje na sva auta M+S v Q. Byt auta jsou mnohem rychlejsi. Nyni se pomalu od Q ustupuje a prechazi na T. Zaroven se vylepuje na kaplicku v zornem poli ridice zluty stitek "max.160km/h".
V nemecku to takto funguje uz nekolik let. V Cechach rychlostni koeficient gumy nikdo moc neresi. Asi ve trech pneuservisech jsem se na dotycne stitky ptal a kluci na me zirali jak tele na novy vrata. Napr. ten allroad ma primo od vyrobce doporuceny gumy 215/65x16 M+S, ale ve W se takovyto zimni rozmer nevyrabi, tudiz by mela prijit ke slovu nalepka...... A k vasemu konkretnimu dotazu: OZ Opera 7,5x16 ET20. Pokud takto objednate, dorazi kola s ET 35, podlozka 15, delsi srouby a vysledek je ET 20. To musi dotycnej koukat, kdyz se na nej z krabice vyvali 4x podlozka. Z nemcu to lezlo jak s chlupaty deky, a italove to pisemne potvrdili, ze to tak je primo na allroada. Dale pak AZEV E 7,5x16 ET. Jestli to resi taky podlozkou nevim, uz jsem mel korespondence dost... -
"-- skrytý --" 18.07.02 14:14
« Re: Barum vs. ostatni
nesmite hned vsechno prekroutit...H je pro takovato auta predpokladam podminkou a Barum H dela jen ve 2 rozmerech pro zimu! naposledy zduraznuji, ze pokud Vam Polaris na takovato auta vyhovuje (i rozmerem), pak nic nenamitam!
ad ALLROAD - to uz jsme preci probirali tady i po mailu, ne? nebo mate nove informace? -
« Re: Barum vs. ostatni
Nepoznal. Jen v cene. Jinak veta, cituji:...mj.POLARIS prave rozmerem 205/60-65 R15 konci...a v "H" se delaji jen 2 rozmery...,chapu asi jako kdyby jste rekl, ze Skodovka modelemem Superb konci svoji nabidku a 6ti valce ma stejne jenom dva.....- tudiz nebrat..... -
"-- skrytý --" 18.07.02 13:24
« Re: Barum vs. ostatni
to campagnolo - neverim, ze jste nepostrehnul rozdil mezi GY UG GW2 a BARUM POLARIS...mj.POLARIS prave rozmerem 205/60-65 R15 konci...a v "H" se delaji jen 2 rozmery...o koncernove strategii by se take dalo hodne hovorit...ale pokud nekomu vyhovuji na Omeze, tak mu to nerozmlouvam! -
« Re: Barum vs. ostatni
Barum doporucuje to co mu Dutschland naridi. Je tu prece pan Continental a jeho ditka Uniroyal a dalsi. Potom ale nechapu, jak se takova pneu 0R 60 205/65x15 H chce vejit na Fabku. Je to hodne i na Octavii. Ta ma 195/65x15, pripadne 205/60x15.
To znamena vyrobit, nedoporucit, vyhodit. No to bych chtel videt obchodni a vyvojove oddeleni z Otrokovic, jak se na tutu hypotezu tvari. Vysledky techto testu jsou dobre, ale v praxi se u normalniho uzivatele projevi maximalne ve vysce zustatku dezenu. Pokud chce clovek v mimoradnych podminkach umocnit sve zimaku, musi je nutne opatrit kovovymi hroty. Netvrdim, ze Barumky je to nejlepsi na svete. Ja rozdil od nejdrazsich pneu ale nepostrehnul. -
"-- skrytý --" 18.07.02 10:45
« Re: Barum vs. ostatni
to campagnolo - Zajimave zkusenosti...ale i sam Barum doporucuje Polaris na spise mensi vozy typu Felice/Fabie...tim samozrejme nerikam, ze jsou spatne, ale pouze to, ze jsou i lepsi-ve finale to potvrzuji i testu ADAC/OAMTC/AMS a dalsi (ja osobne ted jezdim-v zime-na Firestone FW-930 a mohu v klidu rici, ze jsou lepsi nez POLARIS)...samozrejme znacky jako DEBICA/SAVA jsou postaveny jak co do kvality, tak do ceny nize nez BARUM...o protektorech se radsi ani bavit nebudeme! -
« Re: zimni pneu na 185/55 R15
e.pneu.cz z tvé řeči na mne dýchla smrtelná řeč obchodníka nikoliv doporučujícího odborníka. Pokud budu míti třeba Porsche pro manželku a ta s ním více jak 150 po dálnici ani jinde nepojede a dám na něho napoř. Aguily a nebo Bravurisky ve W tak by jsi, mne jako policajt obral o papíry nebo, kdyby jsi potkal mou manželku tak by jsi ji i mne zabil ???? Co ???? Domnívám se, že normální motorista bude obouvat vždycky pneu podle toho jak jezdí a ne podle toho jaký auto má, to dá rozum. Proč se tedy ty Barumy a Matadory dělají ve "W" když jsou takový schity ? Proč tedy nedoporučíš Hufovi na jeho Fábii normální Barum Brilantis se slovy" že na tu jeho Fabii, mu to přece stačí ?" A pokud někdo jezdí ve vytuněným Favoritu a nebo Š 130 ai 110 s motorem o výkonu kolem 100 koní upraveným podvozkem tak mu podle tebe stačí obyčejný gumy např. ty Debicy a nemuže si koupit GY, Pireli, Micheliny apod. aby s takovým autem mohl adehvátně jezdit ? Co ? to je podle tebe hloupost ? Co ? Trochu jsi mne nadzvednul chlape, ale je to jenom můj názor, klidně ho ignoruj. Plně souhlasím s campagnolem. Jezdím nejen na tom na co mám, ale spíše na tom, co potřebuji. Já sám nedám dopustit na zimní Matadory, výborně drží na náledí, na sněhu jsou taky dobrý a hlavně taky vydrží a to prosím všechno vyzkoušeno na Vysočině a ty Polarisky nejsou o moc horší, prostě na normální ježdění to stačí a normální řadový běžný řidič nepozná rozdíl mezi GY a Barum, teda pozná, akorát tak v peněžence. Gumy podle nejvyšší ceny-potažmo někdy domělé kvality, jejíž kvality ani nevyužijí si podle mne si kupují troubové a snobi co neví co s penězi a neví co je pro jejich auto prospěšné a to samé je i s oleji. -
« Re: Barum vs. ostatni
Jeste jedna zkosenost. Jezdil jsem tuto zimu s pujcenym vozem na pneu BG Goodrich zimnich. Na ujetym az zledovatelym snehu to bylo jak po masle. 10min na to jsem si to same misto zkousel s Barumkama. Ty se zahryzli a na rozdil od Goodrichu auto zastavili hned. Vim, ze BFka nejsou zadnej zazrak, ale takovou katastrofu jsem opravdu necekal. Vzorek byl min. 8mm.