Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« přesah pneu
Vypada to, že se to tu hemží odborníkama. S kámošem se hádáme:
1)Je někde napsáno (ve vyhláškách) že kola musí být stejná (typ, desén, rozměr, výrobce atd.) na celým autě nebo to platí jen pro 1 nápravu? a
2) platí (dle vyhlášky), že pneumatiky nesmí přesahovat obrys auta, nebo ne?
Díky -
"-- skrytý --" 16.08.02 12:22
« Re: Alternativní kola na Octavii
odzkousouny rozmer pro Octavii je alu 7,5x16 ET30 + pneu 225/50 R16...jinak jde samozrejme i vic, pokud je clovek ochoten upravovapodvozek nebo blatniky...co se tyka on-line vypoctu-tak budou k dispozici do pristiho tydne na webu jak pro pneu, tak pro alu -
"-- skrytý --" 16.08.02 10:46
« Re: Alternativní kola na Octavii
O, tolika rad jsem teda nečekal.Jiš jsem v obraze,moooooc děkuji.No, s tím cedem, to není špatný nápad.Případně udělat takovou interaktivní stránku, kde zadáš info a jen v detailu ti to ukáže co a jak bude vypadat...Začínám o tom to uvažovat, zda je/není reálné - složité atd.,něco podobného vypotit...:)))))Pavel -
« Re: Alternativní kola na Octavii
02: stačí vzít papír a tužku a zkusit si to namalovat (ideální je to AutoCadu nebo něčem podobném, kde s tím pak jde hýbat a můžeš skládat a porovnávat). Pak uvidíš, jak se s ET mění osazení kola vůči náboji. Já jsem takhle zaměnil 175/65/R14 na disku 5,5J14 ET49, za 195/50/R15 na disku 7Jx15 ET 35. Ve výsledku vnitřní hrana kola zůstala tam kde byla (a nedrhne o tlumiče) a vnější hrana kola je vysunutá o 3 cm ven. A ty se mi do blatníků s rezervou vešly; vzadu je sice 1 cm při propružení, ale to stačí a nedrhne to. Tom B. -
« Re: Alternativní kola na Octavii
Přesah pneu nad ráfkem jsem určil výpočtem: (š. gumy-š. ráfku) / 2, a přesah vnější strany ráfku oproti sériovému jsem určil výpočtem dle vzdálenosti vnější hrany ráfku od dosedací plochy kola (viz popis ET na EPNEU), kde sériová na Octavii je 38,2mm. -
« Re: Alternativní kola na Octavii
To níže uvedené se zakládá na teoretickém propočtu, ještě zbývá ověřit to v praxi, co se vejde na Octavii a kdo to zkoušel (a zda to někde nedrhne nebo to moc nepřečnívá. Prodejce Škoda asi nemůže (nesmí) nabídnout jiné, než které jsou uvedeny v TP a tam jsou 3 ráfky, max. š. 6,5 a ET42. -
« Re: Alternativní kola na Octavii
Pro každé další kolo s pneu 205 a ráfkem 7,5J by mělo platit, že použijete-li jiné ET ráfku, pak o každou jednotku nižší parametr ET se kolo vystrčí o 1 mm. Tedy pro kolo 205 na ráfku 7,5Jx16ET30 by mělo platit, že bude ještě o 5mm více vystrčené, tedy o 5+8,1=13,1mm než sériové kolo.
Co na to odborníci? -
« Alternativní kola na Octavii
Mějme sériové kolo na Oktávii: 195/65R15 na ráfku 6Jx15ET38. Sériová guma je širší než sériový ráfek o 21,3mm. Nový od EPNEU doporučený ráfek 7,5Jx16ET35 (který je neschválený), bude více vyčnívat o 22,1 mm (než sériový), na druhou stranu doporučená guma na tento ráfek 205/55R16 je širší než ráfek jen o 7,3mm.
Suma sumárum, pneu bude vystrčeno, tedy z vnější strany přečnívat sériové pneu o 8,1mm (22,1+7,3-21,3) a ráfek by měl přečnívat, jak už bylo napsáno, o 22,1mm (ale to není až tak podstatné). -
"-- skrytý --" 16.08.02 07:42
« Re: ET
Tak Vám moc děkuji,trochu jsem pochopil vo co jde.No,neexistuje někde nějaká tabulka podle které,by bylo možno určit max./min rozměr ET na Škodu Oktavii/kombi??(rv.2001-model.rok 2002)s rozměrem 15-16-17"kolo
PavelP.S.Možná je to hloupý dotas,pokud ano,tak se omlouvám...
-
"-- skrytý --" 15.08.02 12:06
« Re: Doporucte prosim rafky na Oktavky s ET25 a nizsimi
205/55 R16 lze obout na rafky sire 5,5-7,5", co se tyka ET, tak je mozne, ze s tak nizkym ET (25) muze pak rafek drhnout o blatnik! kdyztak napiste mail s dotazem na kolegu (objednavky@e-pneu.cz), kt.ma na starosti rafky-doporuci pripadne i co je skladem nebo dostupnost na to, co neni skladem! -
« kompletace (obuté kolo):
Montáž a vyvážení 190Kč - tomu lze rozumět tak, že za 190 Kč budou obuta, vyvážena a nahuštěna všechny 4 kola? Tedy stačí jen namontovat na auto a jet? Jaký plyn se používá k huštění? Atmosférický smog? Jak je to dodáno, každé kolo v jedné krabici nebo jak? Nemůže se to poškodit při přepravě? -
« Re: Doporucte prosim rafky na Oktavky s ET25 a nizsimi
Akorat v sirce 8" je tam SHAPER Champ 8x16 s ET25 ale kdyz je sirsi tak se ten efekt vysunuti smaze, ze ? A na 205 je 8" uz moc ne ? Chci mit s novymi gumami idealni jizdni vlastnosti je jasne ze ustrelovani/vlneni oktavek se tim nesmaze, ale aspon to bude lip sedet a nepujde do smyku mam pravdu hosi ? Stare TRITON rafky 6Jx15ET38 bych nechal na zimu co vy na to ? EPNEU, nemuzes tam doplnit nejake rafky jake doporucuje turboleon, tedy 16" s ET25 nebo nize, o sirce max 7,5 ??? -
« Re: Doporucte prosim rafky na Oktavky s ET25 a nizsimi
Díky za tip, ale kde je něco takového k dostání ? Na EPNEU ne tam je z celkem 66 kol o velikosti 7.5Jx16 pouze pár kol s ET30 a ne nižším natož pak s ET25 nebo ET15 ! Zjistil jsem také že když mají kola čouhat z kapoty ven stačí dát nějaké plasty na blatníky a je to legalizováno . Kolik ty plasty stojí atp.? Co přesně znamená leštěný límec, leštěný límec*, stříbrný lak+leštěné, nebo stříbrný lak ? Tedy jak se to liší a co je to ten límec :-O -
"-- skrytý --" 14.08.02 10:06
« to Huf
Hufe, vcera odpoledne jsem ti psal maila, ze je nas dodavatel "odriznutej od sveta"-nikoliv pod vodou-tj.nefunguji akorat telefony/net/doprava tam i zpet-ja jsem jeste "ready", co se tyka netu, ale s dodacim terminem zbozi ti moc nepomuzu-jedine, co vim, je: ze T1-S 195/45 R16 V i CPC 205/60 R15 V jsou v Nemecku v dostatecnem mnozstvi, takze v idealnim pripade (ze budou fungovat hranicni prechody a silnice v CR) by bylo dodani do tydne... -
"-- skrytý --" 13.08.02 15:21
« Re: Doporucte rafky
o jizdnich vlastnostech (pro/proti) se mluvilo v sekci "alu rafky" tak zkus mrknout tam...prakticky pak pokud nejdes s vyskou pneu (serii) pod 50, tak je relativne kofort jeste dobry...45 a min je pak uz hooodne moc tvrde a clovek pak citi kazdou nerovnost na silnici...
co se tyka doporuceni pro Octavku, pak urcite 205/55 R16, kde je pak vyber dezenu siroky-mezi ty nej.patri (jak psal "turboleon") CSC2, CPC, S-02, S-03, RE720, SP9000, GY F1 a dalsi...a rafek 7,5x16 ET35 (moc pekne jsou napr.RONAL R38 -
« Re: Doporucte rafky
Můj tip. Ráfky 7.5Jx16, ET 25 /možná 15/, gumy 205/55 R16, Bridge Potenza RE 720 nebo Conti Sport Contact 2/tam beru ceny od e-pneu/. S průměrnými levnějšími ráfky po 3500 suma sumárum 32 000. Bennet nabízí jako super akci horší Pirelli a vzhledově nic moc ráfek, kde asi jen těžko bude možnost volby ET za necelých 6000 komplet, čili kolem 22 000. To už bych si rozhodně připlatil. -
« Doporucte rafky
Jake tedy rafky a lepsi letni gumy rozmeru 205 na Octavii , tak, aby to bylo co nejvice v ramci pravidel vystrceno ven (s pomoci ET namisto podlozek) a mate to vyzkousene aby to sedlo a aby to treba nedrelo blatniky apod?
Ve vyhlasce o presahu neni, ale pry v provadecim pokynu k 56/2001, ma jej nekdo nebo odkaz? -
« Re: to BMW330i - Re: Dotaz - zamena za 175/70 R13
Ctel bych se dotazat, jak uz zde byl jeden prispevek, jake ma vyhody snizeni profilu pneu (tedy vetsi rafek, mensi guma)? Ci je lepsi volit mensi (prumerem, napr. 14, 15) rafek a vetsi gumu, kterazto varianta asi bude mit vetsi odolnost v terenu? Je nejake optimum? -
"-- skrytý --" 12.08.02 21:23
« to BMW330i - Re: Dotaz - zamena za 175/70 R13
1) vyrobci automobilu doporucuji toleranci max +-5% obvodu, cemuz ani jeden rozmer nevyhovuje, dale se musi zachovat hmotnostni index! a ve finale by auto bylo moc snizene, tacho by ukazoval spatne hodnoty, auto by jinak jelo na prevodove stupne atd...proste doporucuji drzet se tolerance +- 5%!!! mohu se zeptat, co Vas k teto uvaze vede? vzdy se snizuje profilove cislo u pneu tehdy, kdyz se pouziva vetsi rafek, ale pri zachovani stejneho obvodu!!! -
"-- skrytý --" 12.08.02 10:57
« to "a" a "turboleon"
pokusim se vse shrnout
rozmer pneu/obvod v mm/%/sirka rafku
195/65 R15 1998 100,0% 5,5-7,0"
205/60 R15 1974 98,8% 5,5-7,5"
205/55 R16 1990 99,6% 5,5-7,5"
225/50 R16 1989 99,5% 6,0-8,0"
215/45 R17 1970 98,6% 7,0-8,0"
225/45 R17 1998 100,0% 7,0-8,5"
co se tyka podlozek-je nutne, aby byly jednak z kvalitniho materialu a nesmi se zapominat ani na stredici rozmer, aby mel na cem sedet rafek, nesmi se ani zapominat na delku sroubu-min.pocet zatocenych zavitu!
co se tyka ET, tak to je lepsi reseni nez podlozek-nekt.rafky se tak vyrabi v nekolika ruznych ET
jinak ve vyhlasce by melo byt, ze kola (pneu) nesmi presahovat obrys automobilu (tj.blatniky)-toto resi jak na technicke, tak kdyz Vas zastavi PCR
co se tyka nedostatku ve vyhledavani a nekt.nekorektnich parametru v katalogu/vyhledavani-vse resime postupne-za pripominky/namety dekujeme -
« Re: Kola u Octavky:
epneu - mas v katalogu rozmer 6.5 i 6,5 - to je mismas. Pridas moznost zadani filtru i na ET a cenu a sirky a prumeru OD - DO a kdy ? U gumy pridat i zimni a filtr na rychlostni a hmotn, znacku i slevu . K technicke podpore pridat trochu subjektivnich doporuceni (napr. jake jsou limity, jaky je tolerovatelny rozdil sirky ALU a npeu a fungujici odkazy na husteni pneu a t d.). Sice je to server asi pro toho kdo tomu rozumi ale kdyz to bude i pro laiky tak siu zvysis odber.
turboleon - protze jsi napsal , ze bys to resil jinym ET, tak jsem si rekl , proc platit az 4000 za napravu s podlozkami (cena i s vymenou) , kdyz to muze resit ALU disc , ale za 2000 korun asi ALU disc nesezenu ? Nevite kdo dela ty ALU na skody , triton , spider ... ? e-pneu je zatim nejprehlednejsi co jsem nasel (a mozna i levny ? nevim ), ale chtelo by to jeste doplnovat a doprogramovat moznosti vyhledani . Nevi nekdo kde je zakazan presah gumy pres karos. , ve vyhlasce jsem to nenasel ? Mysli se tim asi ze nesmi presahnout obrys nejvetsiho vycnelku karosy , ze ? -
« Re: Kola u Octavky:
S tím 206 to byl překlep. Čili 205/55 je standard.Různé rozměry vpředu a vzadu by sice asi prošly,, pokud to budou rozměry dle TP , ale stoprocentně si pamatuju, že nesmí být přesah přes půdorys karoserie. Pak by po tom asi šly benga, určitě více než třeba po 17 palcových kolech. V jednom prospektu doma např. mám kola AUTEC Phoenix, 7,5 J x 16, ET 15,25,35. To jen namátkou. A to by tam podle mě mělo jít. Viděl jsem na Octavce i 18 kola, ale to už se vytahují blatníky. Slušný ceny kol má doopravdy e-pneu, občas se v nějaký akci něco vyskytne v mnou jinak kritizovaném APS, dobrý ceny má Renocar, resp. jsou schopni jít na slevy, doporučuji se podívat i na Borbet CZ, Bennet apod. na akční slevy. Ale to asi bude problém trefit kolo co bys potřeboval.Chce to nastartoval googla a čmuchat. -
« to e-pneu:
Tak jsem chtěl vyhledat ráfky s filtrem dle ceny nebo dle ET a bohužel to nejde, nejde alespoň dát ke stažení ceník v Excelu se všemi údaji nebo t TXT podobě ? Jaké je úplně nej nej nejlevnější kolo, něco jako na Octavii Triton ? Máte ráfek pod 2000 Kč? Jo a taková hloupá otázka, co le jepsí, maly kolo nebo velky kolo (tedy více gumy a ménší rafek? to se zda byt lepsi pri najizdeni na obrubniky, ale co jizd. vlast. - trebas valivej odpor? cO je tedy lepší ? -
« Kola u Octavky:
Je to u Octavky takto (ma nekdo i jine udaje v TP?) : Serie - 195/65R15 na 6Jx15ET38 (tzv. SKODA TRITON), alt. - 205/60R15 na 6.5Jx15ET43, 205/55R16 na 6.5Jx16ET42, 205/55R16 na 5.5Jx16ET36 (jen zimni provoz pro retezy) . Tolik schválená verze. No a teď mi řekněte, jak to udělat ? Podle vyhlášky je závadou použití různých rozměrů pneu na jedné nápravě a tedy vpřed a vzádu může být jiný guma ? A může být přesah přes půdoris karoserie nebo ne ? Co teda byste navrhli , aby tedy kola se na oktávce se co nejvíce vystrčila ven (jaké konkr. gumy a jaké ráfky?) -
« Re: To turboleon
Tak jsem se dostal na e-pneu a tam jsem si přečtl co je to ten ET, takže jesi to dobre chapu, tak když seriove rafek ma ET38 a ja chci vysunout kolo o max. 1,5 cm tak tedy je potřeba, aby při stejný pneumatice měl novy rafek s ET38 minus 15mm rovnase ET23, je to tak? Měnit rafky nebo dat podlozky, to uz je asi fuk ne? Riegger píše že podložky stojí ca 3000 na nápravu, tedy celkem 6000 a to same asi bude u GX tuningu kterej maji take svoje vyrobky. Piste piste jak to je dik. -
« Re: Re: Podložky pod kola a kola na Octavku
206/55 že je standardní alternativa ? To je překlep ? Jak se dívám do TP, tak tam je alternativa: 205/60R15 na ráf. 6.5Jx15; 205/55R16 na 6.5Jx16; 205/55R16 na 5.5Jx16 . Jenže v serii tam je 195/65R15 na 6Jx15 a na to asi nějaká 205 dát nepude . A když jo tak jaká ? Nějaká hodně kvalitní by mě zajímala . -
« Re: To turboleon
No, jednoduše, nikdy předtím jsem podložku neviděl, hliníková kola jsem předtím taky nikdy neměl, a plecháče u škodovek co jsem měl předtím se podle mě středily pouze přes šrouby. Zdálo se mi, že když to budu pěkně pomaloučku křížem dotahovat, tak to bude ono. Zjistil jsem ale, že si po nasazení musím kolo podložit, aby neviselo celou vahou na šroubech. Pak s tím doopravdy problém nebyl, a jezdil jsem tak v pohodě 3 roky. Když jsem pak, mezitím, zjistil, jak má podložka správně vypadat, a že ten plastovej bazmek co byl ve středu kola tam měl svůj význam,už se mi to nechtělo měnit /já s tím už pak problém neměl/. Upřímně řečeno - ani teď nevím, jaký ten kužel vlastně má být a kde to najít. Já osobně než podložkama bych dnes použil jiný ET- pokud by byla ta možnost. -
« Re:
Na Octavku je standardní alternativa 206/55 R16, takže tipuju že by tam mohlo jít 205/60 R15, ale to bude asi dost nestandardní guma. A od toho je tady e-pneu:-)). Ale k těm podložkám. Jsem inženýr, strojař, takže jsem si je frajersky nakreslil a kámoš je za flašku vyrobil ze super matroše /dural na převodovky/v setinových tolerancích. Jenže jsem tam nedal středící kužel, protože jsem si myslel, že není nutný. Takže jsem to středil na šrouby, což se sice nechá, ale je s tím strašný práce. Doporučuju radši koupit, i když cena na obě nápravy bude i v závislosti na tlouštce tak 4000-5000 Kč. osobně bych pro ně jel v Praze k Riegerovi na Prosek nebo bych zkusil Renocar. Ne APS na Chodově - silně předražené. -
« Bez nadpisu
Ahoj, kdyz mam 195/65 R15 na rafcich 6Jx15 ET38 - na Octavce, co se stane kdyz bych chtel sirsi - 205? Musim menit i rafky? Chtel bych dat i podlozky, tak 0,8-1,5cm - co se stane pak, stane se to auto stabilnejsim? Za kolik nejlevnejsi podlozky na napravu se daji poriditi? Rikal jsem si, ze bych 205 dal jen dopredu, aby to nehrabalo a brzdilo, ale to se nesmi, ze? Diky vsem za poucne komentare. Na stavajici pneu 195 je vpredu misto od obrysu jen 0,5 cm. -
« Re: NOKIAN
to e-pneu.cz: Myslím, že GoodYear UltraGrip se taky hodně povedly. Dokonce i Němci jim v testu dávali hodně vysoká hodnocení. Šlo o to, že v žádném z parametrů nebyly na prvním místě, vždy kolem 2. a 3. místa, ale v celkovém hodnocení nejlepší. Opravdu vzácně vyvážená zimní pneumatika. Ale to je dva roky zpět a situace se zřejmě mění. -
"-- skrytý --" 09.08.02 21:10
« Re: NOKIAN
zkusenosti s NRW nemam, nemohu proto posoudit-nejlepe, pokud muzete uvest, jake "renomovane" znacky jste mel na mysli...predpokladam, ze se shodneme na tom, ze ke spicce mezi zimnimi pneu urcite patri znacky Conti, GY, Pirelli, Dunlop a Bridgestone -
"-- skrytý --" 09.08.02 21:06
« Re: Re:
guma se nevyzuje, ale neumerne zatezovani muze mit za nasledek nejaky defekt (sjizdeni pneu jinak, nez je obvykle, naruseni kostry a pevnosti bocnice a pod.-obzvlaste pri vyssich rychlostech-viz priklad u pretizeneho nakladaku, kteremu sem tam nekdy bouchne guma)...nicmene nejaka rezerva tady je, takze bych to byt Vami zkusil a pokud to nebude vyhovovat, tak potom resil "problem"... -
« Re: NOKIAN
Diky za vysvetleni , podle meho nazoru , mam NRW jsou o dost lepsi nez nektere renomovane znacky . Ale zase na druhou stranu testy hovori jasne ! Presto jsem s nimi navysost spokojen , tam kde jsem v zime vyjel bez retezu se nikdo ze znamych nedostal ani omylem . A to (zatim)nemam 4kolku ! -
"-- skrytý --" 09.08.02 14:47
« Bez nadpisu
to harryp: ano, pneu jsou v toleranci-chce to jenom odzkouset, jak to bude jezdit a jestli auto nebude pak moc nizke-co se tyka hmotnost.kategorie, pak nezapominat prave na max.zatizeni!
to turboleon: v TP se snazi vzdy davat co nejuzsi rafky, aby hodnoty byly podobne plechovym, resp.aby rafek nedrhnul o blatnik-pokud je rozdil jen 0,5", pak neni co resit...pokud bude rozdil vetsi, pak se musi bud pritvrdit podvozek, nebo vytahovat blatniky! na LEONa tusim bez problemu nandate i 8" rafky...jinak 225/50 R16 lze bez problemu zamenit za rozmer 205/55 R16, ale nesmi se zapomenout, ze rafky musi mit sirku 6,0-8,0" (nejlepe vsak tu vyssi hodnotu)
-
« Pneu na ráfek 7.5J x16
Mám teď 205/55. V techničáku /nevím proč/ je ráfek 7Jx16, ale kvůli tomu půl palci si starosti nedělám:-)). Na moje auto se dávají i 225/45 R17 a ráfek 7Jx17. To v techničáku /opět nevím proč/ sice nemám, zvažuju dát tento rozměr na léto. Ale napadlo co jako kompromis ceny, komfortu jízdy a sportovních jízdních vlastností dát 225/50 R16. Půjde to na ten ráfek? Rozměrově z hlediska průměru mi to vychází v pohodě. Jde o SEAT LEON . -
« Re: to harryp - rozmer pneu
no když výrobce snese +-5% a je cca 4%,tak to zkusím.Spíše jsem zjistil ještě jednu věc...ty pneu co tam jsou mají 86 kat. hm. a ty RE720 mají pouze 82..? nemůže být s tímto problém?No ono to auto je o cca 200Kg těžší,ale spíše vzadu-Kombi,jinak stejně si myslím že je tam rezerva a je to počítáno pro plné naložení vozidla.vzhledem k tomu,že většinou jezdíme jen ve 2 a lehký náklad sem tam,takse to snad dá přežít?
No šel dobře otáčet. P 205 1.9 94Kw GTI.Je fakt že je to lehčí auto,ale vepředu ten rozdíl nebude tak výrazný.. -
« Re: to harryp - rozmer pneu
papírově si tam nechám napsat co chci.S technickou nemám v tomto ohledu už vůbec žáden problém.A PČR se na kola dívá hlavně ve chvíli kdy výrazně přečnívají z blatníků jinak jsem se nesetkal a oni sami mi potvrdili,že se na to tak dívají.... -
"-- skrytý --" 09.08.02 10:20
« Re: NOKIAN
toto je zpusobeno castecne firemni strategii-distribuci apod.-rada distributoru/skladu tuto znacku nevede, bohuzel ani nas dodavatel...co se tyka meho nazoru, tak pneumatiky teto znacky jsou vicemene prumerne (nebo lehce nadprumerne), ale cena je mirne vyssi-umisteni v testech:
ÖAMTC (AT) 2001 - 175/65 R13 T
04) Nokian Hakkapeliitta NRW **
ÖAMTC (AT) 2001 - 205/55 R16 H
04) Nokian Hakkapeliitta NRW **
ÖAMTC (AT) 2000 - 195/65 R15 T
16) Nokian Hakkapeliitta NRW *
ADAC (DE) 2001 - 175/65 R13 T
05) Nokian Hakkapeliitta NRW **
-
"-- skrytý --" 09.08.02 09:50
« to harryp - rozmer pneu
195/50 R15 je opravdu jiz znatelne mensi, ale nerikam, ze se neda pouzit-mnoho lidi to tak dela kvuli nizke cene tohoto rozmeru-ve finale vyrobce doporucuje dodrzet rozmer pneu (obvod) v rozmezi +-5%
ad posilovac: otazka potom je, jakou silou musi clovek volant otacet!? u lehkeho auta mozna takovy problem neni, ale u tezsiho je to hodne znat, i prestoze auto ma posilovac-ale to samozrejme vubec nesouvisi s diskusi o zamene rozmeru pneu ve Vasem pripade -
« Re: to harryp - rozmer pneu
Mám RE720 na Astre F v rozmeru 195/50 R15, puvodni rozmer 175/65 R14. V TP je jako alternativa uvedeno 195/55 R15, ale pri skoro dvojnasobne cene 195/55 proti 195/50 je volba jasna. Tento tyden jsem absolvoval technickou a prosel mi i tenhle rozmer, i kdyz neni v TP. Chtel jsem ho tam nechat dopsat, ale z C&S (gen. zastoupeni Opelu)mi napsali "hlinikove rafky ani vyse uvedeny rozmer (195/50 R15) se pro uvedeny model s motorem 1,7DTL nepovoluji". No nic, tak nan nich jezdim dal a co se tyka jizdnich vlastnosti, tak jsou super. Kdyz se vjede do vody, tak je akorat citit zvyseny odpor, jinak nic. A co se tyka toho tahani v kolejich, tak to neni nic strasneho, pokud clovek drzi volant aspon jednou rukou. :-) Tom B. -
"-- skrytý --" 08.08.02 21:40
« Re: to harryp - rozmer pneu
nejak se nezdarilo, tak znovu:
presny rozdil rozmeru:
sirka / serie / prumer / obvod v mm / rozdil obvodu / obvod v %
175/70/14/1891/0/100,0%
195/50/15/1814/ -77/95,9%
195/55/15/1875/ -16/99,2%
205/50/15/1846/-45/97,6%
205/55/15/1910/19/101,0%
185/65/14/1877/-14/99,3% -
"-- skrytý --" 08.08.02 21:37
« to harryp - rozmer pneu
presny rozdil rozmeru:
sirka/serie/prumer/obvod v mm/rozdil obvodu/ obvod v %
175 70 14 1891 0 100,0%
195 50 15 1814 -77 95,9%
195 55 15 1875 -16 99,2%
205 50 15 1846 -45 97,6%
205 55 15 1910 19 101,0%
185 65 14 1877 -14 99,3%
ad posilovac: na auto bez posilovace pneu 195 a sirsi nepatri! bych pak chtel videt to parkovani:)
ad vyjete koleje: neresitelny problem-s uzsima pneu je to sice lepsi, ale i tak to neni zadny "med"
to spis bych cekal kritiku tedka na ty povodne-osobne jsem se nasmal, kdyz manik s Felici prede mnou vjel do "louze pres celou silnici", kt.mela cca 30cm hloubku a pripadal si jako v lodce...zatimco ja s pneu 205/45 R16 jsem "probrodil" vse uplne v pohode-tedy az na to "umyte" auto ze vsech stran:) -
« Re: Pro e-pneu
Jasny, dal bych tam taky to co je momentalne v dome. To tahani je oproti uzsim gumam znatelne ve vyjetych kolejich. Servo na tom vubec nic nezmeni.
Je to jako by se auto ridilo samo. Jednoduse kola zapadnou do koleji a nechce se jim ven. Takovy usek je mezi Ulibicema a Jicinem. Ale po republice je takovejch vic. Kdyz to necekas, tak se leknes a nevis co se deje. je to jakoby ti nekdo tahal za volant. -
« Re: Pro e-pneu
Uz jste tady probrali snad vsechny pneu co jich je na svete , jenom jedna znacka tedy moc na pretres neprisla Jsou to pneu NOKIAN (hlavne by me zajimal nazor na zimni) ktere jsou podle mne jedny z nejlepsich (zimni) dle me vlastni dlouholete zkusenosti ! Cenou to urcite nebude , jsou tak nekde na stredu , tak proc je pouziva tak malo lidi ? Ze by byli barumky a podobne * lepsi ?? -
« Re: Pro e-pneu
Ano 175/70x14 a 185/65x14 jsou co do obvodu skoro to same. Ale pri co nelpresnejsim zachovani obvodu by tam melo prijit to co jsem psal. Ovsem 195/50x15 tam dat taky muses, obrovsky rozdil to neni (obvodove). Ale auto bude nepatrne ukazovat vetsi rychlost nez ve skutecnosti pojedes. Jo a priprav se, ze Ti to ve vyjetejch kolejich pri teto sirce a profilu bude tahat za volant.
Ja osobne bych tam dal 205/50x15. -
« Re: Pro e-pneu
No originál je v TP 185/65 R14,ale je tam zápis alternativní pneu 175/70 R14 no a já bych tam chtěl dát 195/50 R15,které momentálně mám skoro nové.Cca 1500km!Nechám si je klidně zapsat to není problém :-) Ale mi jde spíše než o papíry o praxi.Zda to není moc velký rozdíl kdybych je tam dal?Jinak děkuji za info.teoreticky budou trošičku menší...ale co jinak? -
« Zimní pneu v kategorii H a V
Loni zde byly hodně chválené Conti TS 790, ale mě to vychází spíše na Dunlop M3 či Pirelli snowsport. Počítám s ježděním po Praze a na Vysočinu /občas/. U Renocaru silně chválili Goodyear QW-3. Překvapilo mě, že v testech zimních gum propadají Micheliny. Ale k nějakému dotazu - je avízo, že by se objevila nějaká nová guma, nebo mohu vycházet z testů uveřejněných loni a podle toho vybírat ? -
"-- skrytý --" 04.08.02 22:38
« Re: Asymetrické pneu - jak to obout?
neni pravidlem, ze to, diky nemuz ma pneumatika vynikajici jizdni vlastnosti, je pouze "relief" dezenu-zavisi take mnoho na celkove konstrukci, pouzitem materialu (primesi), vyrobe a na plno dalsch faktorech...tvar dezenu pak napomaha hlavne pri odvadeni vody, ale muze take ovlivnit valivy odpor, hlucnost atd...Conti Sport Contact 2 patri opravdu ke spicce! viz testy ADAC/OAMTC/TIRERACK a dalsi