Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 25.08.02 23:37
« výber pneu
jak jsem již psal, čím vyšší rychlostní index, tím je sice kostra pevnější, ale zároveň je směs měkčí, aby byla více přilnavější (a tím i méně vydrží)-rozhodně ale na letní pneumatiky pro "sportovnější jízdu" doporučuji alespoň "H"...samozřejmě také platí to, že některé pneu jsou i přes vysoký index rychlosti maximálně "tvrdé" (např.Barum)...co se týká referencí na zmiňované pneu (Toyo/Pirelli)-dá se těžko ríct, zda je pneu horší/lepší-každá je v něčem lepší, v něčem horší-záleží tedy na tom, zda preferujete jízdu na mokru/hlučnost/opotřebení atd...to vše najdete a můžete si porovnat sám v přehledu testu OAMTC/ADAC/AMS a další... -
« Bez nadpisu
Vim, ze jsem hroznej, ale jeste jeden dotaz. Koukal jsem, ze napriklad v nabidce BRIDGESTONE Potenza RE720 je v rozmeru R15 195/50 ve trech variantach: 82T, 82H a 82V. Do rychlosti 190, 210 a 240. To chapu. Ale jaky je v nich rozdil? Jaky to bude mit vliv, kdyz by mi stacila ta do rychlosti 190 a koupim si treba do 210 nebo 240? Dik -
"-- skrytý --" 25.08.02 00:00
« re: šířka ráfku pro "rbaron"
to je jednoduché-čím širší ráfek, tím jsou pevnější bočnice pneumatiky a tím je jízda v zatáčkách pevnější, ale naopak horší komfort...v případě široké pneumatiky na úzkém ráfku je tomu naopak-auto v zatáčkách plave, často pocit, jako kdyby jste ty pneumatiky z ráfku svlékali, ale na druhou stranu vysoký komfort (tlumení nárazů)...nejvhodnější je volit "střed" až směrem k širšímu ráfku a "úzké pneumatice"...jinak doporučuji dodržet hodnoty uvedené v tabulce v sekci "technická podpora" -
"-- skrytý --" 25.08.02 00:00
« Re: Dotaz pro "Doow"
musíte také uvažovat to, že čím je pneu "sportovnější"-resp.ve vyšším rychlost.indexu, tím je pneu měkčí a tak má nižší km-výkon-tj.např.S-03PP zcela jistě sjedete za cca 30tis.km i méně...jinak budete-li hledat nejlepší poměr jízdní vlastnosti/cena, pak volte Firestone SZ-40...jinak velmi dobré jsou i ContiPremiumContact, Bridgestone RE720 (jsou ale kapanek hlučnější, ale vynikající na vodě)...ostatně více můžete vyčíst z testů! -
« Dotaz
Mam dotaz. Brzy budu muset asi koupit nove gumy. Mam 15" 195/50 a asi bych zustal u tohoto rozmeru. Mely by byt smerove a spise sportovni typ. Jde mi hlavne o cenu, aby neco vydrzely a o to jak drzi na na silnici, hlavne na suchu. Na vode stejne clovek moc blbnout nemuze.
Docela se mi zamlouvaji:
Semperit Direction Sport
Barum Bravuris
Pirelli P5000 Drago
Falken ZE-502
Mate s tim nekdo zkusenosti? Pradite mi nekdo?
e-pneu.cz: Koukal jsem na Tve stranky - super, dobrej vyber. Mozna bys mi prave Ty mohl poradit nejlepe.
Diky -
« Re: Re:
Jen jeden tip - při návštěvách několika tuningových firem při obhlížení mého auta,když jsem se dostali na kola, jsem slyšel názor, že Michelin Pilot Sport, který mám,jsou sice výborný ale moc drahý a na třech místech mi doporučovali Bridgestone Potenza. Já sám budu o provedení Pole Possition S02 někdy příští rok uvažovat. -
"-- skrytý --" 23.08.02 11:47
« Re: Conti x Michelin
Jo,přesně.Já mám skušenost takovou, že Mischeliny jsem měl na Feldě 13"165/50-60 přesně nevím (letní).A teď na Oktávce mám v 15"195/50 Conti.Mohu-li ty to dvě gumy porovnat tak minnimálně o třídu byly lepší Mischeliny (mokro,jízda v zatáčkách, hluk a spotřeba), ten poslední údaj je relevantní neboť se jedná o jiný typ vozu, že.:-))Pavel -
"-- skrytý --" 23.08.02 10:12
« Re: Conti x Michelin
záleží také na tom, v jakém rozměru, na jaký ráfek se pneu obouvají a na jaké auto-Michelin, Pirelli a Goodyear jsou všeobecně dražší oproti tomu, co nabízeji...naopak vynikající poměr cena/kvalita je u Firestone/Bridgestone...rozhodně platí pravidlo, že směrové pneu jsou hlučnější než asymetrické (nesměrové) -
« Re: Re:
02: Já mám teď Michelin Pilot. Zdaji se mi dobrý ale taky jsou docela drahý. Myslel jsem, že bych koupil něco levnějšího, zvlášť když tuhle sadu už asi nedojezdím, ale když nebude zbytí, koupím ty Micheliny zas. Na jakým autě máš ty Conti? Nejsou hlučný? O hlučnost a pohodlí mi jde především, sportovní ambice moc nemám. -
"-- skrytý --" 23.08.02 08:59
« Re: Re:
Nechci se do toho moc mísit, ale já jezdím na těch Conti Premium Contact od Continentalu ateda nic moc(spíše nic...).Předtím jsem jezdil na Mischelinkách a super),teď to moc dobře nesedí... .Možná je to můj subjektivní pocit, ale takový to pocit z toho mám já.Pavel -
"-- skrytý --" 22.08.02 17:57
« news
Nově katalog zimních pneumatik (rozměry, ceny, vyhledávání a možnost zakoupení bude možné již běhěm září), dále je tu nově pro Vás tolik diskutovaný výpočet hodnot alternativních rozměrů pneumatik alu ráfků. V sekci vyhledávání pneumatik si pak můžete vybírat z více parametrů (index rychlosti, cena) pro vyhledání konkrétního produktu. -
« Re: Ubytek tlaku
Pak bych zkusil tu pneu zezout z ráfku, vyměnit ventilek, zkontrolovat dosedací plochy guma ráfek a znovu obout.
Kámošovi takhle blbě ucházela pneu na Rapidovi, až jsem při ponoření celého kola naležato zjistili, že to utíká kolem vyvažovacího olůvka :-o. Tom B. -
« Re: ubitok tlaku
No já si myslím, že to není normální - 0,1 za 3 týdny. Ještě se mi nestalo, abych během sezóny kontroloval a zvyšoval tlak v pneu. Co se tam foukne na jaře a na podzim při přehazování kol, tak to tam po půl roce je (nebo o tu desetinu míň, ale za půl roku.) Sice se píše, že by měl člověk kontrolovat tlak po cca 3 týdnech, ale pokud se nemění jízdní vlastnosti ani vzhled, tak je ta kontrola spíš poruchový prvek, protože se v tom pořád vrtá. :-). Ale proti gustu... TomB. -
"-- skrytý --" 20.08.02 16:44
« menu v "java scriptu"
nedávno jsme zde diskutovali na téma, že ne pod každým prohlížečem funguje naše menu tak, jak má-nyní jsme se pokusili vše napravit, proto rádi uvítáme připomínky, kdyby to přece jenom ještě někomu nechodilo (menu bylo optimalizováno pri IE, Netscape a Operu)... -
« ubitok tlaku
na pprednej pneumatike mi unika vzduch za try tyzdne z 2.4 na 2.3. Ostatne try pneu su ok. Ak by to bola zadna nechal by som to tak, ale na prednej naprave ma to stve. Chcem ju vymenit za rezervu, nebude vadit, ked predne pneu nebudu rovnako jazdene? Alebo mam vymenit predne za zadne? Je to nove auto 4000km pneu PIRELLI P3000 jaznene prevazne v meste, jazdene opatrne (ako s novym autom). -
"-- skrytý --" 19.08.02 20:28
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
190Kc za vsechny 4 kola-jak je to s hustenim "secur pneu" a jine jeste zjistim, jinak v dodavce alu rafku jsou obsazeny nove srouby/matky primo pro dane rafky (dany vuz), muzete si samozrejme ale take priobjednat bezpecnostni matky/srouby...citaci legislat.predpisu zkusim vynajit a pripadne napisu odkaz sem i na web -
"-- skrytý --" 19.08.02 18:48
« Re: Alternativní kola na Octavii
Tak děkuji za objasnění toho to problému.No, jak jsem pochopil, tak jiš nemusím nic vymýšlet.Já, to tiš nerad vymýšlím co už někdo ... :)))PavelJo,viděl jsem Oktávku s 19", no paráda..., ale co to bylo za úpravu netuším. :(
Já bych asi na to neměl finance.Bohužel -
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
Montaz a vyvazeni (4 kol) je za 190 Kc za vsechny nebo za jedno kolo? Rozhodne bych chtel nafoukat nejaky plyn a ne vzduch, zkuste zaradit do nabidky. Srouby lze pouzit na vsechny rafky ty puvodni? Inf. o presahu bylo mysleno informace-citace-legislativniho predpisu, kterym je zakazan presah pneu pres obrys karoserie. -
"-- skrytý --" 18.08.02 18:56
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
mate-li v TP 205/55 R16, pak volte tuto moznost! rafky 7,5x16 ET30-35 vycuhovat nikam nebudou!
nevim-co presne si predstavujete, abychom dali na web o "presahu"-pripravuje se on-line formular, kam si muzete zadat rozmer alu/pneu a spocitaji se Vam hodnoty-o kolik mm/% bude zvoleny rozmer odlisny od puvodniho-v provozu bude behem pristiho tydne...
kde se prodavaji tuningove soucasti Vam bohuzel neporadime...
kompletace (obuté kolo):
výsledná cena = 4x alu + 4x pneu + 4x alu ventilek 255Kč + montáž a vyvážení 190Kč (plneno vzduchem-bude-li zadost na plneni necim jinym-pak Vam to zjisti kolega na mailu, kt.resi primo objednavky)
lesteny limec (a hvezdicky) znamena, ze je u kola lesteny limec (hvezdicky=presna specifikace-kam az apod.-je to vetsinou patrne z obrazku!)...limec je okraj vnejsiho rafku az po "paprsky"
alu na SKODY netusim, kdo vyrabi, ale jakakoliv jinak alu kola jsou kvalitnejsi!
-
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
225/50 R16 opravdu u Octavky nemam v TP, a velmi by me zajimalo, zda toto nekdo u Octavky ma ? Co u Rallye Sport (RS) verze ? Takze s 205/55 R16 a tim 7,5 a ET30 rafkem to NA BETON nebude vycuhovat a cilem pokuty? Zabavit OTP? Ale to se uz prece nesmi, nebo ano?
Co bychom chteli jeste vedet? 1) kde PRESNE je o presahu, zkuste to zjistit a dat to na web, jiste by to zajimalo spoustu lidi. 2) Kde se prodavaji a kolik stoji ty presahy blatniku? 3) Odpoved na prisp. 2419. 4) Co přesně znamená leštěný límec, leštěný límec*, stříbrný lak+leštěné, nebo stříbrný lak ? Tedy jak se to liší a co je to ten límec :-O 5) Nevite kdo dela ty ALU na skody , triton , spider ... ? 6) -
"-- skrytý --" 17.08.02 20:20
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
pokud mate napsany v TP rozmer pro pneu 205/55 R16 volte ten, pokud tam mate i 225/50 R16, bude to urcite lip sedet...co se tyka sirky rafku (rozdil 6-6,5-7-7,5" tam nepoznaji-to by museli po tom opravdu "jit"-zajima je vetsinou pouze rozmer pneumatik a velikost (prumer rafku)...co se tyka policie, tak Vam pokutu za toto dat nemohou, protoze nemaji moznost overit si v malem OTP, zda to mate schvalene, ci nikoliv-pokud Vam budou kola viditelne presahovat obrys auta (coz nebudou), tak Vam mohou zabavit OTP a vy byste musel nasledne ma DI nebo technickou, kde by si overili, zda to mate opravdu povolene nebo ne...pokud jsem na neco zapomnel, klidne se jeste ptejte! -
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
Teda jeste jinak nazorneji - kdyz si koupim u EPNEU ty 7.5Jx16ET30 + 225/50R16 a necham namontovat na auto, tak to jednak bude skvele chodit a druhak, kdyz me daji hluchavky pokutu tak to vratim EPNEU i s zadosti o proplaceni pokuty, OK?
Diky za odpoved. -
« Re: přesah pneu
Japak to je teda definitivne s tou Oktavkou, kolik je maximum na Oktavku, pokud to dole ctu tak je to definitivne 7.5Jx16ET30 s 225/50R16 nebo jen 205/55R16 a projde to v pohode technickou a nebude to nikde drhnout? Co byste doporucili, ty 205 nebo 225, na rychlejsi jizdy pres 200 a stabilitu. Kde se sezenou ty plasty na blatniky, kdybych chtel vystrcit jeste vice? -
« přesah pneu
Vypada to, že se to tu hemží odborníkama. S kámošem se hádáme:
1)Je někde napsáno (ve vyhláškách) že kola musí být stejná (typ, desén, rozměr, výrobce atd.) na celým autě nebo to platí jen pro 1 nápravu? a
2) platí (dle vyhlášky), že pneumatiky nesmí přesahovat obrys auta, nebo ne?
Díky -
"-- skrytý --" 16.08.02 12:22
« Re: Alternativní kola na Octavii
odzkousouny rozmer pro Octavii je alu 7,5x16 ET30 + pneu 225/50 R16...jinak jde samozrejme i vic, pokud je clovek ochoten upravovapodvozek nebo blatniky...co se tyka on-line vypoctu-tak budou k dispozici do pristiho tydne na webu jak pro pneu, tak pro alu -
"-- skrytý --" 16.08.02 10:46
« Re: Alternativní kola na Octavii
O, tolika rad jsem teda nečekal.Jiš jsem v obraze,moooooc děkuji.No, s tím cedem, to není špatný nápad.Případně udělat takovou interaktivní stránku, kde zadáš info a jen v detailu ti to ukáže co a jak bude vypadat...Začínám o tom to uvažovat, zda je/není reálné - složité atd.,něco podobného vypotit...:)))))Pavel -
« Re: Alternativní kola na Octavii
02: stačí vzít papír a tužku a zkusit si to namalovat (ideální je to AutoCadu nebo něčem podobném, kde s tím pak jde hýbat a můžeš skládat a porovnávat). Pak uvidíš, jak se s ET mění osazení kola vůči náboji. Já jsem takhle zaměnil 175/65/R14 na disku 5,5J14 ET49, za 195/50/R15 na disku 7Jx15 ET 35. Ve výsledku vnitřní hrana kola zůstala tam kde byla (a nedrhne o tlumiče) a vnější hrana kola je vysunutá o 3 cm ven. A ty se mi do blatníků s rezervou vešly; vzadu je sice 1 cm při propružení, ale to stačí a nedrhne to. Tom B. -
« Re: Alternativní kola na Octavii
Přesah pneu nad ráfkem jsem určil výpočtem: (š. gumy-š. ráfku) / 2, a přesah vnější strany ráfku oproti sériovému jsem určil výpočtem dle vzdálenosti vnější hrany ráfku od dosedací plochy kola (viz popis ET na EPNEU), kde sériová na Octavii je 38,2mm. -
« Re: Alternativní kola na Octavii
To níže uvedené se zakládá na teoretickém propočtu, ještě zbývá ověřit to v praxi, co se vejde na Octavii a kdo to zkoušel (a zda to někde nedrhne nebo to moc nepřečnívá. Prodejce Škoda asi nemůže (nesmí) nabídnout jiné, než které jsou uvedeny v TP a tam jsou 3 ráfky, max. š. 6,5 a ET42. -
« Re: Alternativní kola na Octavii
Pro každé další kolo s pneu 205 a ráfkem 7,5J by mělo platit, že použijete-li jiné ET ráfku, pak o každou jednotku nižší parametr ET se kolo vystrčí o 1 mm. Tedy pro kolo 205 na ráfku 7,5Jx16ET30 by mělo platit, že bude ještě o 5mm více vystrčené, tedy o 5+8,1=13,1mm než sériové kolo.
Co na to odborníci? -
« Alternativní kola na Octavii
Mějme sériové kolo na Oktávii: 195/65R15 na ráfku 6Jx15ET38. Sériová guma je širší než sériový ráfek o 21,3mm. Nový od EPNEU doporučený ráfek 7,5Jx16ET35 (který je neschválený), bude více vyčnívat o 22,1 mm (než sériový), na druhou stranu doporučená guma na tento ráfek 205/55R16 je širší než ráfek jen o 7,3mm.
Suma sumárum, pneu bude vystrčeno, tedy z vnější strany přečnívat sériové pneu o 8,1mm (22,1+7,3-21,3) a ráfek by měl přečnívat, jak už bylo napsáno, o 22,1mm (ale to není až tak podstatné). -
"-- skrytý --" 16.08.02 07:42
« Re: ET
Tak Vám moc děkuji,trochu jsem pochopil vo co jde.No,neexistuje někde nějaká tabulka podle které,by bylo možno určit max./min rozměr ET na Škodu Oktavii/kombi??(rv.2001-model.rok 2002)s rozměrem 15-16-17"kolo
PavelP.S.Možná je to hloupý dotas,pokud ano,tak se omlouvám...
-
"-- skrytý --" 15.08.02 12:06
« Re: Doporucte prosim rafky na Oktavky s ET25 a nizsimi
205/55 R16 lze obout na rafky sire 5,5-7,5", co se tyka ET, tak je mozne, ze s tak nizkym ET (25) muze pak rafek drhnout o blatnik! kdyztak napiste mail s dotazem na kolegu (objednavky@e-pneu.cz), kt.ma na starosti rafky-doporuci pripadne i co je skladem nebo dostupnost na to, co neni skladem! -
« kompletace (obuté kolo):
Montáž a vyvážení 190Kč - tomu lze rozumět tak, že za 190 Kč budou obuta, vyvážena a nahuštěna všechny 4 kola? Tedy stačí jen namontovat na auto a jet? Jaký plyn se používá k huštění? Atmosférický smog? Jak je to dodáno, každé kolo v jedné krabici nebo jak? Nemůže se to poškodit při přepravě? -
« Re: Doporucte prosim rafky na Oktavky s ET25 a nizsimi
Akorat v sirce 8" je tam SHAPER Champ 8x16 s ET25 ale kdyz je sirsi tak se ten efekt vysunuti smaze, ze ? A na 205 je 8" uz moc ne ? Chci mit s novymi gumami idealni jizdni vlastnosti je jasne ze ustrelovani/vlneni oktavek se tim nesmaze, ale aspon to bude lip sedet a nepujde do smyku mam pravdu hosi ? Stare TRITON rafky 6Jx15ET38 bych nechal na zimu co vy na to ? EPNEU, nemuzes tam doplnit nejake rafky jake doporucuje turboleon, tedy 16" s ET25 nebo nize, o sirce max 7,5 ??? -
« Re: Doporucte prosim rafky na Oktavky s ET25 a nizsimi
Díky za tip, ale kde je něco takového k dostání ? Na EPNEU ne tam je z celkem 66 kol o velikosti 7.5Jx16 pouze pár kol s ET30 a ne nižším natož pak s ET25 nebo ET15 ! Zjistil jsem také že když mají kola čouhat z kapoty ven stačí dát nějaké plasty na blatníky a je to legalizováno . Kolik ty plasty stojí atp.? Co přesně znamená leštěný límec, leštěný límec*, stříbrný lak+leštěné, nebo stříbrný lak ? Tedy jak se to liší a co je to ten límec :-O -
"-- skrytý --" 14.08.02 10:06
« to Huf
Hufe, vcera odpoledne jsem ti psal maila, ze je nas dodavatel "odriznutej od sveta"-nikoliv pod vodou-tj.nefunguji akorat telefony/net/doprava tam i zpet-ja jsem jeste "ready", co se tyka netu, ale s dodacim terminem zbozi ti moc nepomuzu-jedine, co vim, je: ze T1-S 195/45 R16 V i CPC 205/60 R15 V jsou v Nemecku v dostatecnem mnozstvi, takze v idealnim pripade (ze budou fungovat hranicni prechody a silnice v CR) by bylo dodani do tydne... -
"-- skrytý --" 13.08.02 15:21
« Re: Doporucte rafky
o jizdnich vlastnostech (pro/proti) se mluvilo v sekci "alu rafky" tak zkus mrknout tam...prakticky pak pokud nejdes s vyskou pneu (serii) pod 50, tak je relativne kofort jeste dobry...45 a min je pak uz hooodne moc tvrde a clovek pak citi kazdou nerovnost na silnici...
co se tyka doporuceni pro Octavku, pak urcite 205/55 R16, kde je pak vyber dezenu siroky-mezi ty nej.patri (jak psal "turboleon") CSC2, CPC, S-02, S-03, RE720, SP9000, GY F1 a dalsi...a rafek 7,5x16 ET35 (moc pekne jsou napr.RONAL R38 -
« Re: Doporucte rafky
Můj tip. Ráfky 7.5Jx16, ET 25 /možná 15/, gumy 205/55 R16, Bridge Potenza RE 720 nebo Conti Sport Contact 2/tam beru ceny od e-pneu/. S průměrnými levnějšími ráfky po 3500 suma sumárum 32 000. Bennet nabízí jako super akci horší Pirelli a vzhledově nic moc ráfek, kde asi jen těžko bude možnost volby ET za necelých 6000 komplet, čili kolem 22 000. To už bych si rozhodně připlatil. -
« Doporucte rafky
Jake tedy rafky a lepsi letni gumy rozmeru 205 na Octavii , tak, aby to bylo co nejvice v ramci pravidel vystrceno ven (s pomoci ET namisto podlozek) a mate to vyzkousene aby to sedlo a aby to treba nedrelo blatniky apod?
Ve vyhlasce o presahu neni, ale pry v provadecim pokynu k 56/2001, ma jej nekdo nebo odkaz? -
« Re: to BMW330i - Re: Dotaz - zamena za 175/70 R13
Ctel bych se dotazat, jak uz zde byl jeden prispevek, jake ma vyhody snizeni profilu pneu (tedy vetsi rafek, mensi guma)? Ci je lepsi volit mensi (prumerem, napr. 14, 15) rafek a vetsi gumu, kterazto varianta asi bude mit vetsi odolnost v terenu? Je nejake optimum? -
"-- skrytý --" 12.08.02 21:23
« to BMW330i - Re: Dotaz - zamena za 175/70 R13
1) vyrobci automobilu doporucuji toleranci max +-5% obvodu, cemuz ani jeden rozmer nevyhovuje, dale se musi zachovat hmotnostni index! a ve finale by auto bylo moc snizene, tacho by ukazoval spatne hodnoty, auto by jinak jelo na prevodove stupne atd...proste doporucuji drzet se tolerance +- 5%!!! mohu se zeptat, co Vas k teto uvaze vede? vzdy se snizuje profilove cislo u pneu tehdy, kdyz se pouziva vetsi rafek, ale pri zachovani stejneho obvodu!!! -
"-- skrytý --" 12.08.02 10:57
« to "a" a "turboleon"
pokusim se vse shrnout
rozmer pneu/obvod v mm/%/sirka rafku
195/65 R15 1998 100,0% 5,5-7,0"
205/60 R15 1974 98,8% 5,5-7,5"
205/55 R16 1990 99,6% 5,5-7,5"
225/50 R16 1989 99,5% 6,0-8,0"
215/45 R17 1970 98,6% 7,0-8,0"
225/45 R17 1998 100,0% 7,0-8,5"
co se tyka podlozek-je nutne, aby byly jednak z kvalitniho materialu a nesmi se zapominat ani na stredici rozmer, aby mel na cem sedet rafek, nesmi se ani zapominat na delku sroubu-min.pocet zatocenych zavitu!
co se tyka ET, tak to je lepsi reseni nez podlozek-nekt.rafky se tak vyrabi v nekolika ruznych ET
jinak ve vyhlasce by melo byt, ze kola (pneu) nesmi presahovat obrys automobilu (tj.blatniky)-toto resi jak na technicke, tak kdyz Vas zastavi PCR
co se tyka nedostatku ve vyhledavani a nekt.nekorektnich parametru v katalogu/vyhledavani-vse resime postupne-za pripominky/namety dekujeme -
« Re: Kola u Octavky:
epneu - mas v katalogu rozmer 6.5 i 6,5 - to je mismas. Pridas moznost zadani filtru i na ET a cenu a sirky a prumeru OD - DO a kdy ? U gumy pridat i zimni a filtr na rychlostni a hmotn, znacku i slevu . K technicke podpore pridat trochu subjektivnich doporuceni (napr. jake jsou limity, jaky je tolerovatelny rozdil sirky ALU a npeu a fungujici odkazy na husteni pneu a t d.). Sice je to server asi pro toho kdo tomu rozumi ale kdyz to bude i pro laiky tak siu zvysis odber.
turboleon - protze jsi napsal , ze bys to resil jinym ET, tak jsem si rekl , proc platit az 4000 za napravu s podlozkami (cena i s vymenou) , kdyz to muze resit ALU disc , ale za 2000 korun asi ALU disc nesezenu ? Nevite kdo dela ty ALU na skody , triton , spider ... ? e-pneu je zatim nejprehlednejsi co jsem nasel (a mozna i levny ? nevim ), ale chtelo by to jeste doplnovat a doprogramovat moznosti vyhledani . Nevi nekdo kde je zakazan presah gumy pres karos. , ve vyhlasce jsem to nenasel ? Mysli se tim asi ze nesmi presahnout obrys nejvetsiho vycnelku karosy , ze ?