Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Nový Nokian Hakapelita HR
Má to být novinka 2002/2003, v podstatě NRV modifikovaná pro potřeby střední Evropy /vyšší rozdíly teplot, lepší na mokru, vyšší kilometrový průběh/. Vzhledem k tomu, že starší tip Nokianu končívá v testech hned za triem GY, Pirelli a Conti a cena nové HR má být shodná jako NRV, čili dost přijatelná, jeví se to letošní zimu jako zajímavá varianta. Víte o tom někdo? Bude e-pneu nabízet i Nokiany ? -
"-- skrytý --" 11.09.02 16:01
« Re: Michelin HX
Ja. Mam je v rozmeru 195/60 R15 88H uz 55.000 km. Spokojenost. Dostal jsem je na aute, nevybiral jsem je. Dle testu jsou prumerne na vode, na suchu nejlepsi, tiche a odolne. A jak se ukazuje, skutecne vydrzi. Jeste tak 10-15 tisic km. Na jare si koupim novou sadu ... -
"-- skrytý --" 09.09.02 21:46
« Re: Odkaz na zimnní pneu
nevíme, kt.odkaz máte na mysli? Pokud máte na mysli vyhledávání, tak jsme již v novinkách psali, že vyhledávání konkrétních rozměrů a možnost zakoupení bude možné běhěm září-jakmile toto bude aktuální, budeme Vás informovat...prozatím si můžete vybrat z předběžné akční nabídky! -
"-- skrytý --" 09.09.02 10:43
« Re: Pirelli x Michelin
To rbaron: Micheliny samozrejme jezdi i na F1. Nechci je "zamest pod stul", tj. obecne zatratit znacku Michelin. Jen kdyz srovnavam srovnatelne (konkretni rozmer, profilove cislo a kategorii), tak mne osobne proste Micheliny nesedi. A par srovnavacich testu muj dojem pouze potrvdilo. -
"-- skrytý --" 06.09.02 22:53
« Re: na Fabii
teoreticky snad jen 195/55 R14, ale v tomto rozměru se skoro nic nedelá...prakticky je to úplná blbost, protože auto neziská nic na jizdních vlastnostech-spíše naopak-pneu bude moc široká a na úzkém ráfku se bude moc převalovat (plavat v zatáčkách)...pro Fabii je nejlepší (i finančně) asi rozměr 195/5O R15 (plus samozřejmě alu ráfky 7x15) -
« Re: Pirelli x Michelin
to Mitsi: Každý výrobek má přece svůj životní cykl. Když se vyvine, je na špici a když končí prodej, může to být úplný propadák, ale náklady na vývoj jsou dávno zaplacené a výroba ještě bouchá a bouchá, tak se prodává se slevami. Nakonec musí nastoupit nový výrobek. No a když se protnou životní cykly výrobků jednotlivých značek tak nešťastně jako tehdy, tak se holt musí udělat ještě jedna kategorie. Jinak Micheliny dávají na Vipera (boční přetížení přes 1.00 G), tak nevím, co je na nich špatného. Nelze to obecně smést ze stolu, spíše se podívej, jak vychází v testech dnes. -
"-- skrytý --" 05.09.02 15:45
« Re: Pirelli x Michelin
Svého času v jakémsi německém (nebo snad rakouském?) testu vytvořili speciálně pro Michelin Alpin 130 rubriku "nedoporučuje se" (obvykle si vystačí s nejníže položenou klasifikací "doporučuje se s rezervou"). Ale asi bude záležet na profilovém čísle a rozměru. Přesto (alespoň pro mne) by byla volba tak jako tak jasná: Michelin nikdy! Pozn.: Pár jsem jich ojezdil na služebních vozech jak v letním, tak v zimním provedení, po nabytých zkušenostech bych proto značku Michelin na svůj soukromý vůz nikdy nekoupil. Ale opět podotýkám - je to i otázka toho, co kdo od pneu očekává (např. pohodlné ty Micheliny vždy byly). -
« asymetrické Michelin
Chci se podělit o zkušenost. Bylo na čase přezout moji Vectru B. Byla na Michelin PilotHX. Moc mne nezajímal poměr cena/výkon a tak jsem na radu přátel zůstal u Michelin. V rozměru 205x55/R16 se nabízely Michelin Pilot Primacy, jsou poměrně drahé, ale kdo hledá najde. Našel jsem je za polovinu. Dobrý pneuservis, koupě se zárukou. Prý nadbytečné zásoby. Jsem spokojen,mohu potvrdit že tyto asymetrické pneu jsou opravdu méně hlučné.
Po přezutí mi zůstaly dvě použitelné pneu Michelin Pilot HX ve výše uvedeném rozměru s výškou vzorku 5 - 6 mm. Kdo má zájem ať píše na jms1@email.cz.Prodám levně... -
« Re: to e-pneu
Napsat, že jsou větší a nenapsat o kolik? To je jako napsat, že v království XYZ prodloužili vojenskou službu na trojnásobek a nenapsat, že původně byla jednotýdenní :-) Není nad ten správné feeling. O 100% lepší si máme představit jako jednou tak lepší, nebo 2x tak lepší, nebo ... Nechceš psát recenze pro nějaký noviny? -
« to e-pneu
Taková zajímavost. T1-S 195/45R16 jsou obvodově větší, než S02-PP 205/45R16 (!!!). Samozřejmě jsem připočítal opotřebený vzorek. Jinak jsou dost dobré, leč na S02-PP nemají. Jsou znatelně pohodlnější (o 50%) a mají tak o 10% horší jízdní vlastnosti. Oproti Rainsportu 1 ale stále o 100% lepší :o) -
« Re: výber pneu
Jen doplním e-pneu. "Pevnější kostra" znamená více vrstev polyesteru mezi kostrou a běhounem (například "V" mají 4 a "W" zase 5 vrstev PLY). Některé pneu mají dokonce dvě vrstvy textilních kordů v bočnici (např. S02-PP), což znamená o třídu lepší "handling" ovšem na úkor komfortu. -
"-- skrytý --" 25.08.02 23:37
« výber pneu
jak jsem již psal, čím vyšší rychlostní index, tím je sice kostra pevnější, ale zároveň je směs měkčí, aby byla více přilnavější (a tím i méně vydrží)-rozhodně ale na letní pneumatiky pro "sportovnější jízdu" doporučuji alespoň "H"...samozřejmě také platí to, že některé pneu jsou i přes vysoký index rychlosti maximálně "tvrdé" (např.Barum)...co se týká referencí na zmiňované pneu (Toyo/Pirelli)-dá se těžko ríct, zda je pneu horší/lepší-každá je v něčem lepší, v něčem horší-záleží tedy na tom, zda preferujete jízdu na mokru/hlučnost/opotřebení atd...to vše najdete a můžete si porovnat sám v přehledu testu OAMTC/ADAC/AMS a další... -
« Bez nadpisu
Vim, ze jsem hroznej, ale jeste jeden dotaz. Koukal jsem, ze napriklad v nabidce BRIDGESTONE Potenza RE720 je v rozmeru R15 195/50 ve trech variantach: 82T, 82H a 82V. Do rychlosti 190, 210 a 240. To chapu. Ale jaky je v nich rozdil? Jaky to bude mit vliv, kdyz by mi stacila ta do rychlosti 190 a koupim si treba do 210 nebo 240? Dik -
"-- skrytý --" 25.08.02 00:00
« re: šířka ráfku pro "rbaron"
to je jednoduché-čím širší ráfek, tím jsou pevnější bočnice pneumatiky a tím je jízda v zatáčkách pevnější, ale naopak horší komfort...v případě široké pneumatiky na úzkém ráfku je tomu naopak-auto v zatáčkách plave, často pocit, jako kdyby jste ty pneumatiky z ráfku svlékali, ale na druhou stranu vysoký komfort (tlumení nárazů)...nejvhodnější je volit "střed" až směrem k širšímu ráfku a "úzké pneumatice"...jinak doporučuji dodržet hodnoty uvedené v tabulce v sekci "technická podpora" -
"-- skrytý --" 25.08.02 00:00
« Re: Dotaz pro "Doow"
musíte také uvažovat to, že čím je pneu "sportovnější"-resp.ve vyšším rychlost.indexu, tím je pneu měkčí a tak má nižší km-výkon-tj.např.S-03PP zcela jistě sjedete za cca 30tis.km i méně...jinak budete-li hledat nejlepší poměr jízdní vlastnosti/cena, pak volte Firestone SZ-40...jinak velmi dobré jsou i ContiPremiumContact, Bridgestone RE720 (jsou ale kapanek hlučnější, ale vynikající na vodě)...ostatně více můžete vyčíst z testů! -
« Dotaz
Mam dotaz. Brzy budu muset asi koupit nove gumy. Mam 15" 195/50 a asi bych zustal u tohoto rozmeru. Mely by byt smerove a spise sportovni typ. Jde mi hlavne o cenu, aby neco vydrzely a o to jak drzi na na silnici, hlavne na suchu. Na vode stejne clovek moc blbnout nemuze.
Docela se mi zamlouvaji:
Semperit Direction Sport
Barum Bravuris
Pirelli P5000 Drago
Falken ZE-502
Mate s tim nekdo zkusenosti? Pradite mi nekdo?
e-pneu.cz: Koukal jsem na Tve stranky - super, dobrej vyber. Mozna bys mi prave Ty mohl poradit nejlepe.
Diky -
« Re: Re:
Jen jeden tip - při návštěvách několika tuningových firem při obhlížení mého auta,když jsem se dostali na kola, jsem slyšel názor, že Michelin Pilot Sport, který mám,jsou sice výborný ale moc drahý a na třech místech mi doporučovali Bridgestone Potenza. Já sám budu o provedení Pole Possition S02 někdy příští rok uvažovat. -
"-- skrytý --" 23.08.02 11:47
« Re: Conti x Michelin
Jo,přesně.Já mám skušenost takovou, že Mischeliny jsem měl na Feldě 13"165/50-60 přesně nevím (letní).A teď na Oktávce mám v 15"195/50 Conti.Mohu-li ty to dvě gumy porovnat tak minnimálně o třídu byly lepší Mischeliny (mokro,jízda v zatáčkách, hluk a spotřeba), ten poslední údaj je relevantní neboť se jedná o jiný typ vozu, že.:-))Pavel -
"-- skrytý --" 23.08.02 10:12
« Re: Conti x Michelin
záleží také na tom, v jakém rozměru, na jaký ráfek se pneu obouvají a na jaké auto-Michelin, Pirelli a Goodyear jsou všeobecně dražší oproti tomu, co nabízeji...naopak vynikající poměr cena/kvalita je u Firestone/Bridgestone...rozhodně platí pravidlo, že směrové pneu jsou hlučnější než asymetrické (nesměrové) -
« Re: Re:
02: Já mám teď Michelin Pilot. Zdaji se mi dobrý ale taky jsou docela drahý. Myslel jsem, že bych koupil něco levnějšího, zvlášť když tuhle sadu už asi nedojezdím, ale když nebude zbytí, koupím ty Micheliny zas. Na jakým autě máš ty Conti? Nejsou hlučný? O hlučnost a pohodlí mi jde především, sportovní ambice moc nemám. -
"-- skrytý --" 23.08.02 08:59
« Re: Re:
Nechci se do toho moc mísit, ale já jezdím na těch Conti Premium Contact od Continentalu ateda nic moc(spíše nic...).Předtím jsem jezdil na Mischelinkách a super),teď to moc dobře nesedí... .Možná je to můj subjektivní pocit, ale takový to pocit z toho mám já.Pavel -
"-- skrytý --" 22.08.02 17:57
« news
Nově katalog zimních pneumatik (rozměry, ceny, vyhledávání a možnost zakoupení bude možné již běhěm září), dále je tu nově pro Vás tolik diskutovaný výpočet hodnot alternativních rozměrů pneumatik alu ráfků. V sekci vyhledávání pneumatik si pak můžete vybírat z více parametrů (index rychlosti, cena) pro vyhledání konkrétního produktu. -
« Re: Ubytek tlaku
Pak bych zkusil tu pneu zezout z ráfku, vyměnit ventilek, zkontrolovat dosedací plochy guma ráfek a znovu obout.
Kámošovi takhle blbě ucházela pneu na Rapidovi, až jsem při ponoření celého kola naležato zjistili, že to utíká kolem vyvažovacího olůvka :-o. Tom B. -
« Re: ubitok tlaku
No já si myslím, že to není normální - 0,1 za 3 týdny. Ještě se mi nestalo, abych během sezóny kontroloval a zvyšoval tlak v pneu. Co se tam foukne na jaře a na podzim při přehazování kol, tak to tam po půl roce je (nebo o tu desetinu míň, ale za půl roku.) Sice se píše, že by měl člověk kontrolovat tlak po cca 3 týdnech, ale pokud se nemění jízdní vlastnosti ani vzhled, tak je ta kontrola spíš poruchový prvek, protože se v tom pořád vrtá. :-). Ale proti gustu... TomB. -
"-- skrytý --" 20.08.02 16:44
« menu v "java scriptu"
nedávno jsme zde diskutovali na téma, že ne pod každým prohlížečem funguje naše menu tak, jak má-nyní jsme se pokusili vše napravit, proto rádi uvítáme připomínky, kdyby to přece jenom ještě někomu nechodilo (menu bylo optimalizováno pri IE, Netscape a Operu)... -
« ubitok tlaku
na pprednej pneumatike mi unika vzduch za try tyzdne z 2.4 na 2.3. Ostatne try pneu su ok. Ak by to bola zadna nechal by som to tak, ale na prednej naprave ma to stve. Chcem ju vymenit za rezervu, nebude vadit, ked predne pneu nebudu rovnako jazdene? Alebo mam vymenit predne za zadne? Je to nove auto 4000km pneu PIRELLI P3000 jaznene prevazne v meste, jazdene opatrne (ako s novym autom). -
"-- skrytý --" 19.08.02 20:28
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
190Kc za vsechny 4 kola-jak je to s hustenim "secur pneu" a jine jeste zjistim, jinak v dodavce alu rafku jsou obsazeny nove srouby/matky primo pro dane rafky (dany vuz), muzete si samozrejme ale take priobjednat bezpecnostni matky/srouby...citaci legislat.predpisu zkusim vynajit a pripadne napisu odkaz sem i na web -
"-- skrytý --" 19.08.02 18:48
« Re: Alternativní kola na Octavii
Tak děkuji za objasnění toho to problému.No, jak jsem pochopil, tak jiš nemusím nic vymýšlet.Já, to tiš nerad vymýšlím co už někdo ... :)))PavelJo,viděl jsem Oktávku s 19", no paráda..., ale co to bylo za úpravu netuším. :(
Já bych asi na to neměl finance.Bohužel -
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
Montaz a vyvazeni (4 kol) je za 190 Kc za vsechny nebo za jedno kolo? Rozhodne bych chtel nafoukat nejaky plyn a ne vzduch, zkuste zaradit do nabidky. Srouby lze pouzit na vsechny rafky ty puvodni? Inf. o presahu bylo mysleno informace-citace-legislativniho predpisu, kterym je zakazan presah pneu pres obrys karoserie. -
"-- skrytý --" 18.08.02 18:56
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
mate-li v TP 205/55 R16, pak volte tuto moznost! rafky 7,5x16 ET30-35 vycuhovat nikam nebudou!
nevim-co presne si predstavujete, abychom dali na web o "presahu"-pripravuje se on-line formular, kam si muzete zadat rozmer alu/pneu a spocitaji se Vam hodnoty-o kolik mm/% bude zvoleny rozmer odlisny od puvodniho-v provozu bude behem pristiho tydne...
kde se prodavaji tuningove soucasti Vam bohuzel neporadime...
kompletace (obuté kolo):
výsledná cena = 4x alu + 4x pneu + 4x alu ventilek 255Kč + montáž a vyvážení 190Kč (plneno vzduchem-bude-li zadost na plneni necim jinym-pak Vam to zjisti kolega na mailu, kt.resi primo objednavky)
lesteny limec (a hvezdicky) znamena, ze je u kola lesteny limec (hvezdicky=presna specifikace-kam az apod.-je to vetsinou patrne z obrazku!)...limec je okraj vnejsiho rafku az po "paprsky"
alu na SKODY netusim, kdo vyrabi, ale jakakoliv jinak alu kola jsou kvalitnejsi!
-
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
225/50 R16 opravdu u Octavky nemam v TP, a velmi by me zajimalo, zda toto nekdo u Octavky ma ? Co u Rallye Sport (RS) verze ? Takze s 205/55 R16 a tim 7,5 a ET30 rafkem to NA BETON nebude vycuhovat a cilem pokuty? Zabavit OTP? Ale to se uz prece nesmi, nebo ano?
Co bychom chteli jeste vedet? 1) kde PRESNE je o presahu, zkuste to zjistit a dat to na web, jiste by to zajimalo spoustu lidi. 2) Kde se prodavaji a kolik stoji ty presahy blatniku? 3) Odpoved na prisp. 2419. 4) Co přesně znamená leštěný límec, leštěný límec*, stříbrný lak+leštěné, nebo stříbrný lak ? Tedy jak se to liší a co je to ten límec :-O 5) Nevite kdo dela ty ALU na skody , triton , spider ... ? 6) -
"-- skrytý --" 17.08.02 20:20
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
pokud mate napsany v TP rozmer pro pneu 205/55 R16 volte ten, pokud tam mate i 225/50 R16, bude to urcite lip sedet...co se tyka sirky rafku (rozdil 6-6,5-7-7,5" tam nepoznaji-to by museli po tom opravdu "jit"-zajima je vetsinou pouze rozmer pneumatik a velikost (prumer rafku)...co se tyka policie, tak Vam pokutu za toto dat nemohou, protoze nemaji moznost overit si v malem OTP, zda to mate schvalene, ci nikoliv-pokud Vam budou kola viditelne presahovat obrys auta (coz nebudou), tak Vam mohou zabavit OTP a vy byste musel nasledne ma DI nebo technickou, kde by si overili, zda to mate opravdu povolene nebo ne...pokud jsem na neco zapomnel, klidne se jeste ptejte! -
« Re: přesah pneu - garance - pro EPNEU
Teda jeste jinak nazorneji - kdyz si koupim u EPNEU ty 7.5Jx16ET30 + 225/50R16 a necham namontovat na auto, tak to jednak bude skvele chodit a druhak, kdyz me daji hluchavky pokutu tak to vratim EPNEU i s zadosti o proplaceni pokuty, OK?
Diky za odpoved. -
« Re: přesah pneu
Japak to je teda definitivne s tou Oktavkou, kolik je maximum na Oktavku, pokud to dole ctu tak je to definitivne 7.5Jx16ET30 s 225/50R16 nebo jen 205/55R16 a projde to v pohode technickou a nebude to nikde drhnout? Co byste doporucili, ty 205 nebo 225, na rychlejsi jizdy pres 200 a stabilitu. Kde se sezenou ty plasty na blatniky, kdybych chtel vystrcit jeste vice?