Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to Rado
Ujmu se toho a odpovím ti, neboť mé zkušenosti Ti mohou být ku prospěchu. Teď mám na Fabii T1-S 195/45R16. Jsou vzhledem k ceně dost solidní. Pár známých zase má P5000 (většinou v rozměru 195/50R15) a taky spokojenost. Já bych ale P5000 nechtěl z jednoho důvodu. Nemají ochranu ráfku. Můžeš ho tudíž snadno poškodit. Navíc, pneu s ochranou ráfku vypadají podstatně líp. -
« to Cleaner
Hele, nejsi Ty náhodou stará babička? Jinak to nelze brát jinak, než že si děláš *...
Například já. 195/45R16 mi nestačí. Potřebuju 225/35R17, abych se cítil "v bezpečí". Pokud ale jezdiš stylem novopečené majitelky řidičáku, pak Tvou hlášku (i když dost těžko) chápu... :o))) -
Lubos.1 19.09.02 14:12
« Dunlop alebo GY?
to e-pneu.cz
Rozhodujem sa medzi zimnymi Dunlop Sp M3 alebo GoodYear UG 6. Ja viem, ze v testoch GY vyhrava. ale je aj o dost drahsi.
S M3 vraj boli problemy, robili za posledne dva roky uz dve revizie (zmesi a behunu), lebo moc sa nezadarili.
Co je na tom pravda? -
"-- skrytý --" 19.09.02 13:36
« To e-pneu
Uvažuji o koupi těchto pneumatik:
TOYO Proxes T1-S
195 / 50 R 15 82 V 1931,-
nebo
PIRELLI P5000 Drago
195 / 50 R 15 82 V 1779,-
Proč je tam takový cenový pokles v porovnání s ostatními rozměry stejného modelu?
Které jsou lepší? adheze, km proběh...Díky -
« to e-pneu
Tak to jo. Stejně bys mohl (pokud to půjde) zjistit, jak to vypadá.
BTW, k tomu utrhávání. Ad absurdum bych to na ještě širších pneu mohl utrhnout líp a dřív, než na 195/45. Pokud to přeženu, tak 255ky už by žádné zlepšení jízdních vlastností (o proti teoretickému maximu 225ek) nepřinesly, ba právě naopak. Nižší měrný tlak by měl za následek menší přilnutí pneu k vozovce a auto by se chovalo jako by jelo po prachu. Jde o to najít optimum a tím podle mně je 225/35 ;o)
Navíc akvaplaning a vyjeté koleje (popřípadě kombinace obojího) na moc širokých pneu taky pocítím víc. Nic naplat. Za drsný look a handing na suchu se musí platit.
Jsem taky zvědavý na FK451. Máte už nějaké zkušenosti? Je to pro mně takové testování. Pokud se spálím, půjdu do osvědčené (leč dražší) kvality. -
« Re: Jaké pneu za cca 12 tis. Kč
Riesil som tento isty problem na moj Accord, v rozmere 195/60 R15 H som nakoniec zobral Semperit Speed Comfort. V testoch vychadzaju ako velmi dobre a vynikaju nizkym valivym odporom a nizkou hlucnostou. Na aute sa to prejavilo tak, ze hluk od pneu prakticky zmizol a nejake vazne zmeny jazdnych vlastnosti som nepozoroval. Povodne tam boli 195/65 R15 V od Bridgestone (RE88). Na tych ma svala hlavne hlucnost a rychle opotrebovanie (30.000 km). -
"-- skrytý --" 17.09.02 21:52
« to cake.....Re: Jaké pneu za cca 12 tis. Kč
Vyhovět všem požadavkům-aby pneu byly dobré na suchu i mokru a zároveň komfortní s nízkou hlučností a aby ještě byla nízká cena-je téměř nemožné...doporučuji projít testy (odkazy najdete na našich stránkách) a vybrat takové, kt.vyhovují pokud možno co nejvíce...osobně bych doporučoval přidat nejakou tu stokorunu a vybírat z těch lepších, jako jsou Conti Premium Contact, Bridge RE720 (trošku vyšší hlučnost), GY Ventura, Pirelli...tím ale samozřejmě nechci říct, že by Vám nemohly vyhovovat i jiné-levnější pneu-např.Firestone, Uniroyal atd. -
"-- skrytý --" 17.09.02 21:40
« to radek_1....Re: Zimní pneu Opel Agila????
na zimu doporučuji volit originální-původní rozměr (dle TP) a na léto pak případné širší alternativy (nejlépe také dle TP)...proto ve Vašem případě na zimu 155 a na léto pak 165...jinak jistěže Michelin Alpine jsou lepší než Barum Polaris, ale myslím, že je plno jiných značek, kde se nabízí lepší poměr "výkon/cena" -
« Jaké pneu za cca 12 tis. Kč
Už to tady určitě někdy padlo, ale přesto se zeptám: Jaké doporučujete letní pneu 195/60 R15 88H-V (Mazda 626). Preferuji komfort (malou hlučnost), dobré brzdné vlastnosti za sucha i mokra. Vyplatí se koupit pneu na webu? Nevíte o nějaké akci 4 pneu za cenu 3 nebo jiné slevě? -
« to Radek_1
Je všeobecně známo, že na zimu mají být užší pneu, nicméně, je to do jisté míry kravina. Pokud má auto originální rozměr pneu, může takový mít i v zimě. Pokud má ale letní extrasize, musí na zimu nějaký ten cm slevit. Třeba na Fabii z 225/35R17 na 195/50 nebo 185/55R15. Pokud má Tvá Agila 155, nech tam 155 i na zimu. Pokud ale dáš 165, nic moc se nestane. Být Tebou, vezmu Ty Alpiny.
BTW, na ujetém sněhu a ledu je lepší mít pneu širší. Na břečce a čerstvém sněhu zase užší. => Ve finále to děla ten stejný rozměr, co máš na léto. -
« Zimní pneu Opel Agila????
Pomalu začínám uvažovat o zimních pneumatikách, na Agilu jdou dát 155x65xR14 nebo 165x65xR14, letní mám 155x65xR14. Budu kupovat ráfky, a tak si můžu vybrat, jaký rozměr by byl lepší, intuitivně mně říká, že širší (165) by mohly být na zimu lepší, je to tak vždycky? Co se značky týče, váhám mezi Barum Polaris (165) za cca 1500Kč/ks a mezi Michelin Alpine (155) za 1990Kč/ks. Co byste si vybrali vy? Zdravím Radek -
« Re: Nokian Hakapelita WR
turboleon> Měl jsem od Nokianů zimní HKPL 1 a jezdil jsem je 2 sezony. Srovnání mám jen se zimním Michelinem 130, který jsem tam měl předtím. Michelin byl lepší na suchu a snad na mokru. Byl tvrdší, tolik to neplavalo. Nokian zase v břečce a ve sněhu. Hodně jezdíme na hory, takže ty nokiany. Teď mám nový rozměr na autě a musím inonovat vše. Ráfky i pneu. Tak uvidím. -
« to Viados
Tak OK. Hlavně, že si už rozumíme.
BTW, ještě musím otestovat Falkeny. Ta značka mi nedá spát. Není drahá (v profilech 40 a 35) a vypadá skvěle.
Navíc, hodnocení pneu v časácích ber z rezervou. Třeba téměř nedoporučovaná Yokohama A520... Kámoš je měl na upraveném Golfu II TD. Měl jsem z nich na suchu pocit, že jsou závodní. Držely neuvěřitelně. Na mokru byly pravda průměrné, ale i tak bych je hodnotil veskrze kladně. Asi mám jiný žebřík hodnot... -
"-- skrytý --" 14.09.02 10:10
« Re: to Viados
Sorry, Hufe, spletl jsem si HX a XH. Jinak oznaceni tech XH1 (tech, co jsou uvedene ve vyse zminenem testu) jako turisticke neni spatne, ja na silnici vetsinou cestuju a nezavodim. :o))) Takove turisticke gore boty Meindl Island taky nejsou spatne. :o))) Takze mi to neva. BTW skutecne zavodni pneu se v testech OAMTC a ADAC nevyskytuji zadne. Po okreskach jezdim 100-140 na dalnici 140-180 a v pohode. Jeste mi neuplavaly, neuskocily, nepodklouzly (ABS mi sepnulo za 55.000 km na techto gumach jen 1x na nezpevnene polni ceste) a to jsem uz parkrat na dalnici brzdil ze 150 nebo 140 na 0 na plnej kotel (a zkroutil pritom mj. seriovy scheisse kotouce).
Chapu, ze na auto bys je ty nedal. Ani nemuzes, v tvym rozmeru se nedelaji. :o)
-
« Re: Nokian Hakapelita WR
To PeKa: U servisů uvedených na hlavní stránce dovozce drží cenu co dovozce uvádí. Ověřeno mailem přímo na centrále. Jde také o to, že kdyby se do toho pustil i e-pneu /myslím prodej Nokianů/ tak máme zase něco dolů. BTW - jak jsi s Nokiany spokojen ? Šlo o zimní ? -
« Nabídka od Hufa
Zdravím všechny Fabiisty. Prodávám svá kola včetně nového (tedy spíš zánovního) obutí a podložek. Přesněji se jedná o (vždy sada po 4 ks):
- ráfky 6,5J16 "spider" (z toho 2 nové)
- nové pneu Toyo Proxes T1-S 195/45R16
- distanční podložky INXX 20mm šroubovací
Cena za komplet? Nevím ;o) Za kolik se to podle Vás dá střelit?
P.S.: Možno vidět na www.sweb.cz/hufnagl -> vozový park -> Hufova Fabia -
"-- skrytý --" 13.09.02 08:13
« Re: Michelin HX
Hufe, kvalita tvych prispevku za posledni rok a pul, co ctu temer denne MC, rapidne klesla. Ze by jsi mel ted mene casu na cteni a na overovani faktu nez driv? Kdyz jsi jeste mel Rencka Megana, bylo to nejak vic k veci. Musis ke vsemu neco poznamenat? Viz odkaz (vynechejte mezery) [odkaz] netautor/html_seiten/ reifentests/ 195_60_15_H_Sommer2002/ gesamt_195.htm. Je to z roku 2002, nerekl jsem, ze jsou nejlepsi, maji problemy na vode, ale na suchu prekonavaji i CPC ... takze brzdi, Hufe. O tobe vsichni vedi, ze jsi maximalista, pro tebe je dobre jen to nejlepsi a to, co neni nejlepsi, je smejd. CPC vydrzi 35.000 km a budes rad, zatimco ty Micheliny dvojnasobek za cenu o malinko vyssi (na www.epneu.cz jsou drazsi nez na www.pneuobchod.cz (ktery ted ale nekdo hacknul)). Nebo tim starim myslis, ze vsechny XH1 byly vyrobeny v roce 1999 a uz 3 roky lezi ve skladech a zpuchrely? -
« Nokian Hakapelita WR
Sorry, je to samozřejmě WR, když se pak dále mrknu na testy zimních pneu 205/55-16, kde končívala NRW, pak mi jednoduchou logickou úvahou vychází jako potenciální bomba. Je to zatím první novinka pro letošní zimu co jsem zaregistroval. A novinky obvykle nebývají krokem zpět :-)) -
« Nový Nokian Hakapelita HR
Má to být novinka 2002/2003, v podstatě NRV modifikovaná pro potřeby střední Evropy /vyšší rozdíly teplot, lepší na mokru, vyšší kilometrový průběh/. Vzhledem k tomu, že starší tip Nokianu končívá v testech hned za triem GY, Pirelli a Conti a cena nové HR má být shodná jako NRV, čili dost přijatelná, jeví se to letošní zimu jako zajímavá varianta. Víte o tom někdo? Bude e-pneu nabízet i Nokiany ? -
"-- skrytý --" 11.09.02 16:01
« Re: Michelin HX
Ja. Mam je v rozmeru 195/60 R15 88H uz 55.000 km. Spokojenost. Dostal jsem je na aute, nevybiral jsem je. Dle testu jsou prumerne na vode, na suchu nejlepsi, tiche a odolne. A jak se ukazuje, skutecne vydrzi. Jeste tak 10-15 tisic km. Na jare si koupim novou sadu ... -
"-- skrytý --" 09.09.02 21:46
« Re: Odkaz na zimnní pneu
nevíme, kt.odkaz máte na mysli? Pokud máte na mysli vyhledávání, tak jsme již v novinkách psali, že vyhledávání konkrétních rozměrů a možnost zakoupení bude možné běhěm září-jakmile toto bude aktuální, budeme Vás informovat...prozatím si můžete vybrat z předběžné akční nabídky! -
"-- skrytý --" 09.09.02 10:43
« Re: Pirelli x Michelin
To rbaron: Micheliny samozrejme jezdi i na F1. Nechci je "zamest pod stul", tj. obecne zatratit znacku Michelin. Jen kdyz srovnavam srovnatelne (konkretni rozmer, profilove cislo a kategorii), tak mne osobne proste Micheliny nesedi. A par srovnavacich testu muj dojem pouze potrvdilo. -
"-- skrytý --" 06.09.02 22:53
« Re: na Fabii
teoreticky snad jen 195/55 R14, ale v tomto rozměru se skoro nic nedelá...prakticky je to úplná blbost, protože auto neziská nic na jizdních vlastnostech-spíše naopak-pneu bude moc široká a na úzkém ráfku se bude moc převalovat (plavat v zatáčkách)...pro Fabii je nejlepší (i finančně) asi rozměr 195/5O R15 (plus samozřejmě alu ráfky 7x15) -
« Re: Pirelli x Michelin
to Mitsi: Každý výrobek má přece svůj životní cykl. Když se vyvine, je na špici a když končí prodej, může to být úplný propadák, ale náklady na vývoj jsou dávno zaplacené a výroba ještě bouchá a bouchá, tak se prodává se slevami. Nakonec musí nastoupit nový výrobek. No a když se protnou životní cykly výrobků jednotlivých značek tak nešťastně jako tehdy, tak se holt musí udělat ještě jedna kategorie. Jinak Micheliny dávají na Vipera (boční přetížení přes 1.00 G), tak nevím, co je na nich špatného. Nelze to obecně smést ze stolu, spíše se podívej, jak vychází v testech dnes. -
"-- skrytý --" 05.09.02 15:45
« Re: Pirelli x Michelin
Svého času v jakémsi německém (nebo snad rakouském?) testu vytvořili speciálně pro Michelin Alpin 130 rubriku "nedoporučuje se" (obvykle si vystačí s nejníže položenou klasifikací "doporučuje se s rezervou"). Ale asi bude záležet na profilovém čísle a rozměru. Přesto (alespoň pro mne) by byla volba tak jako tak jasná: Michelin nikdy! Pozn.: Pár jsem jich ojezdil na služebních vozech jak v letním, tak v zimním provedení, po nabytých zkušenostech bych proto značku Michelin na svůj soukromý vůz nikdy nekoupil. Ale opět podotýkám - je to i otázka toho, co kdo od pneu očekává (např. pohodlné ty Micheliny vždy byly). -
« asymetrické Michelin
Chci se podělit o zkušenost. Bylo na čase přezout moji Vectru B. Byla na Michelin PilotHX. Moc mne nezajímal poměr cena/výkon a tak jsem na radu přátel zůstal u Michelin. V rozměru 205x55/R16 se nabízely Michelin Pilot Primacy, jsou poměrně drahé, ale kdo hledá najde. Našel jsem je za polovinu. Dobrý pneuservis, koupě se zárukou. Prý nadbytečné zásoby. Jsem spokojen,mohu potvrdit že tyto asymetrické pneu jsou opravdu méně hlučné.
Po přezutí mi zůstaly dvě použitelné pneu Michelin Pilot HX ve výše uvedeném rozměru s výškou vzorku 5 - 6 mm. Kdo má zájem ať píše na jms1@email.cz.Prodám levně... -
« Re: to e-pneu
Napsat, že jsou větší a nenapsat o kolik? To je jako napsat, že v království XYZ prodloužili vojenskou službu na trojnásobek a nenapsat, že původně byla jednotýdenní :-) Není nad ten správné feeling. O 100% lepší si máme představit jako jednou tak lepší, nebo 2x tak lepší, nebo ... Nechceš psát recenze pro nějaký noviny? -
« to e-pneu
Taková zajímavost. T1-S 195/45R16 jsou obvodově větší, než S02-PP 205/45R16 (!!!). Samozřejmě jsem připočítal opotřebený vzorek. Jinak jsou dost dobré, leč na S02-PP nemají. Jsou znatelně pohodlnější (o 50%) a mají tak o 10% horší jízdní vlastnosti. Oproti Rainsportu 1 ale stále o 100% lepší :o) -
« Re: výber pneu
Jen doplním e-pneu. "Pevnější kostra" znamená více vrstev polyesteru mezi kostrou a běhounem (například "V" mají 4 a "W" zase 5 vrstev PLY). Některé pneu mají dokonce dvě vrstvy textilních kordů v bočnici (např. S02-PP), což znamená o třídu lepší "handling" ovšem na úkor komfortu.