Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to rbaron
HUF: Jo, je to ještě E12 podvozek. Jednodušší, tvrdší a míň náchylnej k poruchám než u pozdějších E28 podvozků, ale zase se počítalo s užšíma kolama. Myslím, že 215/235 na osmnáctkách, profil 35 je tak akorát. Ty máš tu výhodu, že máš prachy, já na to budu do jara šetřit jako blb :o) Mimochodem jak se Ti ty Alpina kola líbí? -
« to Patron
Rozhodně nekupuj, co chceš, ale striktní dodržování technických specifikací výrobce taky není zapotřebí. Jen, pokud nedodržíš tyto rozměry, nemusíš projít STK. Na silnici Ti ale policisté neřeknou nic. Mám to 100x ověřeno v praxi. :o)
Ve Tvém případě ale zmiňovanou záměnu nedoporučuju, protože 185/65R14 má skoro o 1cm menší poloměr a taky nižší nosnost, než 185/70. Auto by tedy proměřovalo na rychloměru a mělo by méně jisté v ovládání, neboť nosnosti je přizpůsobena i konstrukce kostry pneu. Auto bude víc plavat a pneu bude náchylnější k proražení.
Být Tebou, koupím 15" disky a jdu do 195/65R15. V současné době je to jeden z nejprodávanějších rozměrů a tomu odpovídá i jeho nízká cena. Navíc 185/70 je hrozný "vysokoprofil". 195/65R15 bude nesporně přínos pro aktivní bezpečnost. Vzhled bude rovněž lepší. -
« povolené rozměry
Vážení sikutující, předem se omlouvám, pokud se ptám na něco, co tu již někdy v minulosti někdo řešil, ale projít cca 2600 příspěvků je teda pěkná fuška. Takže bych rád znal Váš názor či zkušenosti s kontrolováním obutí vozu s povolenýmihodnotami v techničáku. V techničáku mám povolené obutí 185/70R14 88H na disku 5.5Jx14ET39 popřípadě ET49, nebo obutí 195/65R15 91H na disku 6Jx15ET49. Zrovna u těch čtrnáctek jsou běžnější 185/65R14. V pneuservisech se k tomu staví všelijak - jedni říkají přesně co je v techničáku, druzí zase kup si co chceš atd. Pora'dte, vyjádřete se prosím...díky :-) -
« Re: to rbaron
HUF: s BMW je to i s kolama stejné. Já si tak nějak nedovedu představit, že bych si tam dal něco jiného než klasický "drátěný" vzor BBS, Alpina kola nebo přinejhorším ypsilony. Samozřejmě, že nejraději s co největším límcem, ten prostě bavorákům sluší. Jsem hlavně rád, že profil 35 je v poho. Protože kola Alpina se v sedmnáctkovém rozměru dělaly hlavně pro E36, která má úplně jiné ET než zbytek bavorského světa. A tak mě asi čeká přišetřit a koupit opravdové KOLO:
www.alpina.de/bigs/teile/e39/big_e39_18_… /> -
« to rbaron
Ad kola> Já mám rád klasiku s límcem. Okoukanost je v mém případě pojímána spíš jako plus. Já jsem dlouho vybíral a v užším výběru bylo dost ráfků. Nakonec ale po implantaci na mé vozidlo (ve Photoshopu) volil tyhle.
Však s BMW je to do jisté míry podobné. Taky je pořád stejné a to na něm mám rád.
Ad pohodlí> Fabka je kvalitní (kupodivu fakt jo!), takže nehrká. Komfort na českým způsobem opravené cestě je ale nízký. Ne ale o tolik, o kolik by vetšina lidí od spojení sportovního podvozku a 225/35R17 čekala. De fakto každý, koho svezu, se diví, že to zase tak nepohodlné není. Volvo S80 je ale rozhodně pohodlnější :o))) -
« Stáří pneumatiky
Díky za názory k těm rozměrům pneu v testech. Otázka k zamyšlení. V jednom letáku od Dunlopu jsem četl, že " ... nová M3 nesplnila při premieře očekávání ale to nenechalo Dunlop v klidu. Jak ukazuje přepracovaná verze M3 i dílčí neúspěch může přivést na svět výrobek, který nenalezne konkurenta ..." tedy ,že Dunlop M3 testované někdy předtím byly vylepšeny a nyní zabodovali v testu lépe (v testu AMS 21/2001). Otázka zní: jak v prodeji poznat tu "novější" či "starší" verzi? Asi zase otázka pro E-pneu. Od jakého data výroby vyraženého na pneu jsou ty nové? Nebo jen neumím číst a chtěli říci že novější je M3 a starší M2? Pak ale nevím, proč M2-jku nepřestanou prodávat? Teoreticky pokud se smí prodávat pneu do stáří 4roky od data výroby, může si každý klidně koupit něco co už není "in". (možná obdobná situace je i u jiných značek). -
« Nove Michelin Alpin A2
Ma uz nekdo prakticke zkusenosti s Michelin Alpin A2? Ted to vyhralo v testu 195/65/R15 i tusim v R14. Vyplati se dat 2x vetsi cenu za pneu (napr. oproti Pirelli). I kdyz ma 2x delsi zivotnost ?
PS: E-pneu je v poho, na Bridg. RE720 od nich mam uz najeto kolem 20.000km a vzorek stale 6mm!
-
« to stanleypaul
V pohodě. Nejsi TUKAN. ;o) Rozumíš tomu dobře. Ještě velmi podobný rozměr je obvyklý 195/65R15. Rozhodně se drž průměru ráfku a + - 1cm šířky, + - 5% profil a stejného rychlostního limitu (směs). Pokud ne, ber informace ne jako nepravdivé, ale jako ne zcela odpovídající.
Pro zajímnavost, Hi-tech pneu Conti TS 790 ve V je na sněhu horší, než H. Nelze mít vše. -
"-- skrytý --" 04.10.02 00:00
« to jewel
když Dunlop, tak určitě M3 (rozdíl v ceně je jen cca 80Kč/kus)...jinak Pirelli (Snowsport) by měly být lepší, i když jak v čem...jak už jsem několikrát psal, není pneumatika, která by excelovala v úplně všech vlastnostech!...nebál bych se ale ani BRIDGESTONE Blizzak LM-18, CONTINENTAL WinterContact TS780, GOODYEAR Ultra Grip 6, YOKOHAMA AVS Winter...
-
« to e-pneu
Já Renocar rád nemám. Jsou to hudlaři, protože někdy prodávají za rádoby snížené ceny (teď nemyslím 210 Snow) staré pneu s DOTem udávájící r.v. 96-97 (v roce 2002!). Na vlastní oči jsem to viděl u nich na prodejně v Brně a dost mě to znechutilo.
Ta Pirelli 210 Snowsport 195/50R15 je za 2295Kč v novém Autosport tuningu 10/2002 (str. 60 spolu s P5000).
P.S.: Na nových kolech se jezdí jedna báseň. Jízda, která by na předešlých kolech znamenala extrém je nyní pohodovka s velkou rezervou. A navíc ten vzhled... -
"-- skrytý --" 03.10.02 23:42
« korekce "akční ceny"
tak už je vše napraveno:
Pirelli W Snowsport 195/50 R15 H nabízíme již se 40% slevou, tj.za 2.455Kč/kus
pokud budu srovnávat další ceny ve stejném rozměru, pak:
Fulda 2866(renocar)/2533(e-pneu)
Firestone 3029/2663
Dunlop M2 3178/3095
Dunlop M3 3285/3095
GY GW2 3571/3194
GY GW3 3682/3476
Michelin Alpin 3965/3902
Conti 790 4275/3634
bude-li jakákoliv další připomínka, rádi na ni zareagujeme...
-
"-- skrytý --" 03.10.02 23:22
« to Huf
Hufe, Renocar je nabízí, pokud správně čtu, na webu za 2.488Kč/kus a má je označené jako speciální akce (červeně) - to Renocar sem tam dělá, že vybere nějaký produkty, na kt.dá akční cenu (je to většinou výprodej nebo že vezme hodně velké množství na sklad a pak to proadává pomalu za nákup s tím, že zisk má o mnoho větší na ostatním zboží) - nicméně na takovéto akcičky určitě v nejbližší době určitě zareagujeme - cena bude nižší, než v Renocaru! -
« Re: Help
Tak nevím ale mám z toho ještě větší maglajs v hlavě. Něco jsem pochopil, ale ze všech tří stran (mitsi, E-pneu a Huf) mi připadají informace navzájem různé. A proto ještě jednou. Co je nejdůležitější z hlediska blízkosti v testech? šířka pneu, profilové číslo, průměr ráfku nebo rychlostní index? Myslel jsem si že u mých 185/65 R15 88T bude nejblíš 195/60 R15. Rozumím tomu dobře nebo je pravda někde jinde? (A sorry jestli si někteří skalní myslí že se ptám jako tukan, nerad bych aby ta diskuze zase sklouzla někam jinam). Díky.
To radek1: Ozvi se mi na email stanislavpaul@seznam.cz -
« E-pneu?
Mám trochu obavy, zda nejsou ti e-pneu.cz zločinci, dá se jim věřit, že nepošlou nějaký *, máte s nimi někdo zkušenosti, jaké? Nabízí mi Uniroyal 155/65/14 za cca 1663Kč a ráfky za 1220Kč, zdá se mi to být dobrá cena, co vy na to? Podle testů se mi zdá být Uniroyal dobrá značka, vychází i líp než Michelin. Díky za odpověď Radek
-
« Re: Rada
to jewel: z toho co jsem kde sehnal bych se vzhledem k té Vysočině klonil k Pirelli. Na sněhu údajně absolutně nejlepší. Má největší trakci na sněhu, mínus průměrná brzdná dráha na mokru. Dunlop M2 bych nebral. Je to starý model, i když ve své době jeden z nejlepších. Dunlop M3 výborný na vodě a aquaplaning, jinak průměr. Ale třeba je to jinak. Možná, že se někdo ještě vyjádří. -
« to Mitsi 2
A to, že musí být pneu, která se párkrát umístí na čele testu, dobrá, je taky spekulativní. Když totiž vyhraje 225/40R18 W nebo dokonce Y, může stejný běhoun ve 195/50R15 T propadnout a to právě kvůli směsi a konstrukci pláště (bočnice a počet vrstev polyesteru pod kordovou složkou pneu. Toto posledně smiňované hledisko má právě velký vliv na handling. Rychlostní limit (T,H,V,ZR,W,Y) zase ovlivňuje přilnavost za sucha i mokra. -
« to e-pneu
Mám škodolibě se tvářící, avšak konstruktivně pojatý dotaz. Pirelli 210 Snowsport 195/50R15 82H nabízí konkurenční Renocar za necelých 2.300,-Kč. Jak to dělá? Sám bych je časem potřeboval. Renocar ale rád nemám a nic u něj kupovat nehodlám. To se nemusíte bát. Jen mě zajímá, zda budete na tuto cenu reagovat... -
"-- skrytý --" 03.10.02 10:58
« Re: Help
Dovolím si trochu oponovat. Např. švýcarský TCS nakupuje pneu pro testy zásadně anonymně v běžné obchodní síti a výrobce se hodnocení "svého produktu" dozví až současně se čtenáři (v momentě jejich publikace). Podle toho, co tvrdí TCS (s přihlédnutím k vlastním osobním zkušenostem s TCS tomu nemám důvod nevěřit), lze výsledky testů jednotlivých pneu extrapolovat na pneu stejného profilového čísla a stejné rychlostní kategorie. Jinak je jakékoli srovnávání přinejmenším iluzorní. Přesto si myslím, že pneu umísťující se vždy "na špičce" bude asi dobrá ve všech rozměrech/profilech/rychlostních kategoriích. -
"-- skrytý --" 02.10.02 22:33
« Re: Help
pokusím se alespoň něco trošku vysvětlit:
co se týká rozdílných hodnocení testů jedné pneumatiky v několika rozměrech-je to způsobeno několika faktory: pneumatiky v jiném rozměru a hlavně jiném rychlostním indexu mohou mít rozdílně jízdní vlastnosti (je to způsobeno hlavně konstrukcí a požadavků, kladených konkrétním autem-hmotností atd.), dále pak výrobci dodávají do testů mnohdy pneumatiky s kapánek jinou směsí, než prodávají koncovým zákazníkům (ale to stává výjimečně), nebo o rok později opravdu výrobce změní kapánek složení směsi a pneu má "kapánek" jiné jízdní vlastnosti-většinou tedy lepší!...a v neposlední řadě, když najdete test v časopise, kde má řekněme nějaká konkrétní značka výrobce pneu dvoustránkovou reklamu za řádově stovky tisíc, pak není možné, aby dopadl test nějak výrazně špatně (to máme bohužel ověřené z interních zdrojů)
co tedy poradit-jak vybrat nejlépe-většinou platí to, že když se pneu umisťuje na špičce hodnocení ve všech testech, pak je opravdu dobrá! 185/65 R14 je opravdu rozměr, kt.se netestuje-pak nejbližší výsledky mohou mít pneumatiky ve stejném prům.ráfku (tj.14") a ve stejném rychlost.koef.
doufám, že jsem alespoň trochu poradil:) -
« Help
mám takový zajímavý dilema. Na webu i v časopisech je spousta testů pneumatik a mě zajímají teď ty zimní. Chápu, že výsledky se mění podle roku, kdy byly ty které pneu vyvinuty (jinak pneu staršího typu mohou už dnes v testech propadat, dělají se jiné, lepší). Ale proč je takový rozdíl v jednotlivých rozměrech pneu. Pneu, které je v testu třeba 175 R13 velmi dobrá je v rozměru 195 R15 skoro nejhorší a v 205 zase dobrá atd. Čeho se pak mám držet. Zvlášť když v rozměru 185/65 R15 se běžně testy pneu nedělají. Co je pro mne lepší měřítko? Možná by nám to z e-pneu mohli osvětlit. Díky.
BTW: díky taky e-pneu za konečně fajn nabídku zimáků na jejich webu. Zdá se, že se vyplatilo si počkat. -
"-- skrytý --" 01.10.02 16:37
« široká kola / poloměr rejdu
Zdravím všechny tunery zamilované do co největších/nejširších kol. Pánové, už jste někdy slyšeli o veličině, která se zove "poloměr rejdu"? A víte vůbec, že použitím výrazně širších kol, která se vám ve většině případů samozřejmě nemohou "vejít dovnitř" (jinými slovy - "lezou ven" z blastníků) obvykle výtazně měníte poloměr rejdu z tzv. negativního na pozitivní a tím současně výrazně měníte jízdní vlastnosti svého vozu? Míním tím samozřejmě "směrem k horšímu", a to především pokud jde o stabilitu a držení stopy v přímém směru jízdy. Co vy na to? Poznámka: Na sprosté reakce nehodlám reagovat. -
« Re: to HUFNAGL
„Neodpružené hmoty bych být Tebou nezmiňoval, neboť neznáš jednotlivé váhy a jen teoretizuješ.“ Ano, neznám konkrétní váhy Tvých předešlých a současných kol, ale mám to ověřené na obdobných kolech, takže mi netvrď, že ráfek o rozměru 8Jx17 (šířku jsem zhruba odvodil z šířky pneu) s pneu 225/35 je stejně těžký jako ráfek 6,5Jx16 s pneu 205/45. Ty Tvoje zpaušalizované výroky o teorii zkoušej na někoho jiného. Samozřejmě, že taková kola mají svá opodstatnění, ale u poněkud jiných aut.
BTW, jezdím v CTR, takže v Tvém případě bych o nějakých dietních tuctovkách pomlčel a vedl tady diskusi jen o spotřebě nafty svého vozu. -
« to Karizma
No, zní to, jako bys měl nějaký psychický problém. :o)
Ke kolům asi takhle... Víš prd, tak o tom pořád nemluv. Působíš na mně dost nevzdělaně v oboru, takže jsou mi Tvé připomínky jen k smíchu. Vyjmenoval jsi 2 věci, které lze považovat za malé nevýhody. Valivý odpor a aquaplaning. Neodpružené hmoty bych být Tebou nezmiňoval, neboť neznáš jednotlivé váhy a jen teoretizuješ. Opomněl jsi ale uvést hlavní výhody, které však jistě víš, jen se Ti nehodily do krámu.
sečteno a podtrženo, evidentně Ti s podobnou úpravou chybí základní zkušenosti a proto se na Tebe ani za Tvůj hloupý příspěvek nemůžu zlobit. ;o)
BTW, zapomněl jsem, v čem jezdíš. Můžeš mi to připomenout? Nejak si ty dietní tuctovky neumím zapamatovat ;o) -
« Re: to HUFNAGL
ad kola: normálmí kola? Ale ne na auto velikosti Fabie. VĚTŠÍ NEODPRUŽENÁ HMOTA, vyšší valivý odpor, aquaplaning, vyjeté koleje – všechny zápory s tím související.ad proměření aut: nemám potřebu s Tebou soutěžit, protože závodit s Fabií je pod mou důstojnost a hlavě bych tím urazil své auto a potažmo i celou automobilku. -
« to FUHnágl
Promiň. Tentokrát se vmísil můj nejpoužívanější režim - ZAMINDRÁKOVANÝ DEMENTEK.
Slibuji, že se to víckrát nestane. Moc se omlouvám velkomožnému patriciovi HUFovi. Ó já plebej, co se mnou jen bude??? Žádám trest!!! Žádám ten nejvyšší trest!!! Já žádám trest smrti!!! Oh... -
« Kola
Hufe, proč si kupuješ takové ráfky, když je následně znehodnotíš dnes už výběhovýma pneumatikama? Já být na Tvém místě tak si původní kola nechám na běžné ježdění a na druhou sadu ráfků obuju Dunlop SP Super Sport Race nebo P ZERO Corsa, které bych měl vyloženě na vyblnutí.