Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to dabel - Re: Zimne pneu
Chci se Vas zeptat na odkaz na ten test s Matadory, nemate nejakou www adresu, kde se da najit? Chtel jsem kupovat Uniroyaly, ty ale nemaji, tak uvazuji o necem jinem, a napadl mne Matador, v rozemru 155-65-14 toho moc na vyber neni. Vsude, kde jsem se v pneuservisech na ne ptal, mne od nich odrazovali, pry to je to nejhorsi, co existuje, je opravdu tak, nebo chteji prodavat ty sve drazsi znacky? Diky za odpved Radek -
« Re: to dabel - Re: Zimne pneu
Dakujem za odporucanie. V poslednom cisle nemeckeho auto, motor und sport je test zimnych pneumatik. Kupodivu sa tam dostal aj Matador a uplne ma sokovalo, ze na mokru (hlavne aquaplaning) boli Matadory najlepsie z testovanych, lepsie aj ako Dunlop, Michelin a ine renomovane znacky. Inak test vyhrali Michelin Alpin. -
"-- skrytý --" 11.10.02 23:56
« to Pratron - Re: Jaké gumy na zimu pro městský provoz????
Pro mestský provoz je priorita dobré jízdní vlastnosti především na mokru-jak můžete vyčíst i z testů-např.Bridgestone/Firestone (obzvláště velmi dobré na vodě!)...btw.všechny zimní pneu obsahují příměsi siliky-jen někteří výrobci tuto skutečnost zvýrazňují -
« Zimne pneu
Ahoj, chystam sa kupit si zimne pneu na mojho Nissana. Jedna o dost atypicky rozmer (165R13 82T). Na internete som nasiel ponuky na viacere typy, zo znamejsich znaciek to su: Kleber Krisalp 3, Semperit Wintergrip, Uniroyal MS*Plus 5 a Nokian HKPL NRW. Ktora z tychto pneumatik je podla vas najlepsia? V zime jazdim vela, ale ziadne hory apod., 90% dialnica a 10% mesto. Dakujem za tipy a rady. -
« Rozměry
to all, HUF: potřebuju poradit kupuju nový auto /Mazda/ a sou na něm 205/55/16. Dealer mi nabizi 215/45/17 mam je tam dat nebo je to k *? Abych potom necejtil každej kamínek. Taky ta 17-ka guma stojí o cca 2500 víc, což je třeba na sadě i 10 000 rozdíl. Je jasný. že to auto bude hezčí, ale je krása všechno? Tak jak radíte? Mam tak¨m nechat originál nebo za příplatek 17? -
"-- skrytý --" 10.10.02 09:32
« Re: Skladování pneu
Hufnágl: super příspěvek, jedu do Ikey pro letiště... :)))
Ostatní: nevím, co vás na tom příspěvku tak rozčiluje, vždyť má pravdu. Obutá kola umyju, nechám uschnout, naházím je do sklepa na sebe, a přes ně hodím hadr, aby se na ně tak extra neprášilo. Dtto samotné gumy - prostě položím do štosu na sebe. Nechápu, co řešíte... -
« Re: Skladování pneu
To: BoB_ Nediv se HUFovi. Je chudáček postižený. Stejně tak jako někteří lidé trpí inkontinencí, tak HUF nedokáže udržet své duševní zvratky uvnitř organismu a čas od času mu to vyklouzne mezi prsty ven. Škoda je, že tyto periody se zkracují. Léčba bude zřejmě nevyhnutelná... :-))) -
« Re: Pirelli nebo Uniroyal???
Já jezdím vesměs po dálnicích - typická cesta Praha-Ostrava, trochu Praha plus občas na chatu, což znamená nutnost vyjet poměrne prudký kopec, který není v zimě moc udržovaný (nejlépe bez řetězů) a pak malý úsek k chatě po rovince, kde může být docela hluboký sníh. Takže určitě ne nonstop jízdy po horách. Díky za radu, třeba vás napadne i nějaká jiná značka. -
« Jaké gumy na zimu pro městský provoz????
to e-pneu.cz: využívám, že je tady lognutý machr přes gumy z e-pneu. Jaké bys doporučil zimní pneu rozměrech 185/70R14 se zátěží 88 rychlost sice má mít až H, ale na zimu stačí i nižší. Jde o převážně městský provoz na solených komunikacích, párkrát za zimu se jede na hory, to se v případě potřeby berou řetězy. Docela mne lákají UNYROYAL MS Plus 5 nebo SEMPERIT WinterGrip (oproti Unyroyalu uvádějí, že obsahují siliku). Dík za radu :-) -
"-- skrytý --" 10.10.02 00:00
« Re: Pirelli nebo Uniroyal???
rozhodnutí, zda Pirelli/Uniroyal je snadné-určitě Pirelli, ale v tomto rozměru nejsou špatné ani pneu Bridgestone, Dunlop nebo Conti (Michelin je už bohužel cenově výš)...záleží také na tom, co preferujete/co očekáváte od pneu/na jakém povrchu budete převážně jezdit? -
« Pirelli nebo Uniroyal???
Váhám mezi zimními pneu Pirelli nebo Uniroyal, rozměr 155x65xR14, co je lepší? Testy na Uniroyal vycházejí dost dobře, Pirelli jsem žádné rozumné nenašel, Pirelli jsou o trochu dražší, jsou i lepší? Konkrétně se jedná UNIROYAL MS Plus 5 a PIRELLI WINTER 190 Snowcontrol. Co byste radili? Díky Radek -
« Re: Hliník nebo plech
Pokud ti jen trochu záleží na vzhledu, pak litý kola. Měl jsem Borbety 6 let léto-zima, a před prodejem auta byly skoro jako nový. Byl to typ CF, tuším, pět jednoduchých hladkých paprsků. Je to jen o údržbě. Před sezonou kvalitní tvrdý vosk. Kola mýt 2x měsíčně pomocí Wapky a některého z čističů kol, a i během sezóny vosk, zde mohu jen doporučit speciální vosk na kola MOTIP, je to v rozprašovači, takže se s tím výborně dělá. -
"-- skrytý --" 08.10.02 22:55
« Re: Skladování pneu
koukám, že Huf pojal to skladování docela vtipně-rozhodně má ale pravdu, že hlavně by se mělo rozumně zacházet s pneu i disky při provozu! při skladování se toho už pak moc zkazit nedá, pokud je nezatížíte nějakým "železem" nebo nezavěsíte samotné pneu na tyč apod... -
"-- skrytý --" 08.10.02 22:46
« to stanleypaul - Re: Stáří pneumatiky
ad Dunlop-nemáme žádné informace, že by Dunlop vyráběl nějaké "nekvalitní"/"neúspěšné"/"starší" či "novější verze" pneumatiky-co se týká testů, tak to jsme tady snad už s Hufem dostatečně vysvětlili, proč je hodnocení někt.relativně stejných pneumatik rozdílné-Dunlop M2/M3 patří určitě k těm lepším pneumatikám-o tom svědčí i to, že se vyrábějí i ve větších rozměrech a vyšších rychlost.kat.
Co se týká stáří pneu dodávané "e-pneu.cz"-jsou to pneu přímo od distributora, proto je většina pneu vyrobena v tomto nebo loňském roce -
« Skladování pneu
Mám rád tyhle diskuse o skladování pneu... ;o)
Většína z Vás dává nevědomky svým pneu v provozu takový záhul (při parkování u/na obrubníku, nesprávným huštěním atd...), že jakýkoliv způsob běžného, i když ne ideálního skladování jim ani zdaleka tak moc neuškodí. Pokud jsou kola obuta na discích, tak je nechte ležet na boku klidně všechny na sobě. Pokud jsou pneu vyzuté, tak totéž, jen je zabalte do pytlů.
Pokud ale máte pocit, že jim Vaše necitlivé zacházení na vozidle musíte najednou nějak vynahradit, tak zajeďte do nějakého solidního megastoru (třeba IKEA), kupte jim velké komfortní letiště a 4 duchny. Vemte je s sebou do bytu a každou zvlášť přikrýjte duchnou s výšivkou, na které bude krasopisně jejich umístění na vozidle (např LP, LZ, PP, PZ). Před spaním jim doporučuju pustit Mozarta nebo Vivaldiho (zásadně z CD nebo MD), aby se v nich uvolnilo vnitřní pnutí a mohli celou zimu (léto) nerušeně prohajat v pelíšku. To vše při teplotě 22stupňů, vlhkosti 60% a osvitu mezi 100 až 150LUXy, ovšem bez UVzáření. :o) -
« Re: Skladování pneu
Kdyz nejsou nafouknute na rafku, tak postavit a pravidelne otacet.
Nejlepsi je, kdyz je podlozis na alespon dvou mistech, aby
byla vaha rozlozena na vetsi plose. Veset plaste asi nema cenu (mohly by se v miste uchyceni otlacit).
Hlavne dej pozor na tu vlhkost a pripadne prasklinky na gume -- pak ti zkoroduje zevnitr a muze ti byt v lete nebezpecna... Popripade dej pozor i na "ropne produkty" -- staci i chvilka a ac se to nezda (pneumatika vypada normalne), guma se zmeni a je na houby. -
« Re: Skladování pneu
Nejlepsi je je zavesit. Kdyz je mas na rasfcich, tak je nahustit na predepsany provozni (+"neco")
tlak a polozit na sebe. V zadnem pripade je nestavet tak, jak jsou na aute.
V pripade, ze pneumatiky budou lezet na zemi, je vhodne
je necim podlozit (drevo a igelit), aby na ne ze zeme nevzlinala vlhost (hlavne kvuli plechovym litakum).
V prubehu zime je obcas jit prekontrolovat a pripadne
dofouknout (to odhadnes podle toho, jak casto jsi
je doffukoval v lete).
Take je dobre si je popsat, abys vedel, na kterou stranu a jestli dopredu ci dozadu patri.
A kdyz uz je budes popisovat... Prosimte, popisuj je na VNITRNI strane. Vzdy se musim smat,
kdyz vidim auta, jak maji na pneumatikach popisky :-) -
« Re: to rbaron
to honza_s: Tak tyhle original BMW kola a kola Alpina, to je teda velky rozdil, moc velky. Jak ve vzhledu (Kdyz se podivas presne z boku na Alpina kolo, paprsek je uzky jako nuz), ale nerikam, ze tyhle jsou spatny, ale uz to neni Alpina.
to residents: Jeste ne, samozrejme misto pro podvod tam bude taky. -
« Skladování pneu
To e-pneu (příp. ostatní Vševědové): Zdravím a rád bych se zeptal jaké je doporučené sezóní skladování pneumatik? Tj. jak skladovat kompletní kola - pneu+ráfky a pouze pneu. Která jak (nastojato, naležato,...)? Prosím o zopakování. Nějak se mi to pomíchalo... :-) Díky -
« Re: to rbaron
HUF: Klasický osmnáctky od Alpiny, podle mě ten nejlepší model vůbec. Kola jsou designově naprosto čistý, nejenže pod deklíkem ve středu jsou schované nápisy o rozměrech apod., ale dokonce je jednou loukotí proveden vzduch a ventilek je taky vprostřed pod deklem :o) Nový stojí jedno kolo tak pětadvacet, tady by na ty prachy vyšly čtyři.
Je to ale sedmsetpadesát kiláků ode mě a dopravné je jenom v rámci SRN (35 Euro). Ideální by bylo, kdyby to poslali k někomu těsně za hranice a pak tam těch pár kiláků dojet, nebo ještě líp, že by mi pro to nějakej známej kamioňák prostě dojel až tam bude mít cestu.
Tady jsou ty kola nesehnatelný a jak říkám, jedno nový stojí v 18" pětadvacet litrů. Pro Alpinu dělá kola BBS ve speciálních exkluzívních sériích, všechna jsou kovaná. Tady váží jedno kolo v 18" 10,5 kg. Pro info, takový klasický límcový Borbety (nedocípovaný hvězdy) váží 16 kg.
Tady je to auto na sedmnáctkách, osmnáctky vypadají ještě líp, viděl jsem na 6tce i 19", ale už je to trochu zuviel :o) Tak teď ten slíbený link:
www.cardomain.com/id/pphilpot05 -
« Re: to rbaron
HUF: Jo, je to ještě E12 podvozek. Jednodušší, tvrdší a míň náchylnej k poruchám než u pozdějších E28 podvozků, ale zase se počítalo s užšíma kolama. Myslím, že 215/235 na osmnáctkách, profil 35 je tak akorát. Ty máš tu výhodu, že máš prachy, já na to budu do jara šetřit jako blb :o) Mimochodem jak se Ti ty Alpina kola líbí? -
« to Patron
Rozhodně nekupuj, co chceš, ale striktní dodržování technických specifikací výrobce taky není zapotřebí. Jen, pokud nedodržíš tyto rozměry, nemusíš projít STK. Na silnici Ti ale policisté neřeknou nic. Mám to 100x ověřeno v praxi. :o)
Ve Tvém případě ale zmiňovanou záměnu nedoporučuju, protože 185/65R14 má skoro o 1cm menší poloměr a taky nižší nosnost, než 185/70. Auto by tedy proměřovalo na rychloměru a mělo by méně jisté v ovládání, neboť nosnosti je přizpůsobena i konstrukce kostry pneu. Auto bude víc plavat a pneu bude náchylnější k proražení.
Být Tebou, koupím 15" disky a jdu do 195/65R15. V současné době je to jeden z nejprodávanějších rozměrů a tomu odpovídá i jeho nízká cena. Navíc 185/70 je hrozný "vysokoprofil". 195/65R15 bude nesporně přínos pro aktivní bezpečnost. Vzhled bude rovněž lepší. -
« povolené rozměry
Vážení sikutující, předem se omlouvám, pokud se ptám na něco, co tu již někdy v minulosti někdo řešil, ale projít cca 2600 příspěvků je teda pěkná fuška. Takže bych rád znal Váš názor či zkušenosti s kontrolováním obutí vozu s povolenýmihodnotami v techničáku. V techničáku mám povolené obutí 185/70R14 88H na disku 5.5Jx14ET39 popřípadě ET49, nebo obutí 195/65R15 91H na disku 6Jx15ET49. Zrovna u těch čtrnáctek jsou běžnější 185/65R14. V pneuservisech se k tomu staví všelijak - jedni říkají přesně co je v techničáku, druzí zase kup si co chceš atd. Pora'dte, vyjádřete se prosím...díky :-) -
« Re: to rbaron
HUF: s BMW je to i s kolama stejné. Já si tak nějak nedovedu představit, že bych si tam dal něco jiného než klasický "drátěný" vzor BBS, Alpina kola nebo přinejhorším ypsilony. Samozřejmě, že nejraději s co největším límcem, ten prostě bavorákům sluší. Jsem hlavně rád, že profil 35 je v poho. Protože kola Alpina se v sedmnáctkovém rozměru dělaly hlavně pro E36, která má úplně jiné ET než zbytek bavorského světa. A tak mě asi čeká přišetřit a koupit opravdové KOLO:
www.alpina.de/bigs/teile/e39/big_e39_18_… /> -
« to rbaron
Ad kola> Já mám rád klasiku s límcem. Okoukanost je v mém případě pojímána spíš jako plus. Já jsem dlouho vybíral a v užším výběru bylo dost ráfků. Nakonec ale po implantaci na mé vozidlo (ve Photoshopu) volil tyhle.
Však s BMW je to do jisté míry podobné. Taky je pořád stejné a to na něm mám rád.
Ad pohodlí> Fabka je kvalitní (kupodivu fakt jo!), takže nehrká. Komfort na českým způsobem opravené cestě je ale nízký. Ne ale o tolik, o kolik by vetšina lidí od spojení sportovního podvozku a 225/35R17 čekala. De fakto každý, koho svezu, se diví, že to zase tak nepohodlné není. Volvo S80 je ale rozhodně pohodlnější :o))) -
« Stáří pneumatiky
Díky za názory k těm rozměrům pneu v testech. Otázka k zamyšlení. V jednom letáku od Dunlopu jsem četl, že " ... nová M3 nesplnila při premieře očekávání ale to nenechalo Dunlop v klidu. Jak ukazuje přepracovaná verze M3 i dílčí neúspěch může přivést na svět výrobek, který nenalezne konkurenta ..." tedy ,že Dunlop M3 testované někdy předtím byly vylepšeny a nyní zabodovali v testu lépe (v testu AMS 21/2001). Otázka zní: jak v prodeji poznat tu "novější" či "starší" verzi? Asi zase otázka pro E-pneu. Od jakého data výroby vyraženého na pneu jsou ty nové? Nebo jen neumím číst a chtěli říci že novější je M3 a starší M2? Pak ale nevím, proč M2-jku nepřestanou prodávat? Teoreticky pokud se smí prodávat pneu do stáří 4roky od data výroby, může si každý klidně koupit něco co už není "in". (možná obdobná situace je i u jiných značek). -
« Nove Michelin Alpin A2
Ma uz nekdo prakticke zkusenosti s Michelin Alpin A2? Ted to vyhralo v testu 195/65/R15 i tusim v R14. Vyplati se dat 2x vetsi cenu za pneu (napr. oproti Pirelli). I kdyz ma 2x delsi zivotnost ?
PS: E-pneu je v poho, na Bridg. RE720 od nich mam uz najeto kolem 20.000km a vzorek stale 6mm!
-
« to stanleypaul
V pohodě. Nejsi TUKAN. ;o) Rozumíš tomu dobře. Ještě velmi podobný rozměr je obvyklý 195/65R15. Rozhodně se drž průměru ráfku a + - 1cm šířky, + - 5% profil a stejného rychlostního limitu (směs). Pokud ne, ber informace ne jako nepravdivé, ale jako ne zcela odpovídající.
Pro zajímnavost, Hi-tech pneu Conti TS 790 ve V je na sněhu horší, než H. Nelze mít vše. -
"-- skrytý --" 04.10.02 00:00
« to jewel
když Dunlop, tak určitě M3 (rozdíl v ceně je jen cca 80Kč/kus)...jinak Pirelli (Snowsport) by měly být lepší, i když jak v čem...jak už jsem několikrát psal, není pneumatika, která by excelovala v úplně všech vlastnostech!...nebál bych se ale ani BRIDGESTONE Blizzak LM-18, CONTINENTAL WinterContact TS780, GOODYEAR Ultra Grip 6, YOKOHAMA AVS Winter...
-
« to e-pneu
Já Renocar rád nemám. Jsou to hudlaři, protože někdy prodávají za rádoby snížené ceny (teď nemyslím 210 Snow) staré pneu s DOTem udávájící r.v. 96-97 (v roce 2002!). Na vlastní oči jsem to viděl u nich na prodejně v Brně a dost mě to znechutilo.
Ta Pirelli 210 Snowsport 195/50R15 je za 2295Kč v novém Autosport tuningu 10/2002 (str. 60 spolu s P5000).
P.S.: Na nových kolech se jezdí jedna báseň. Jízda, která by na předešlých kolech znamenala extrém je nyní pohodovka s velkou rezervou. A navíc ten vzhled... -
"-- skrytý --" 03.10.02 23:42
« korekce "akční ceny"
tak už je vše napraveno:
Pirelli W Snowsport 195/50 R15 H nabízíme již se 40% slevou, tj.za 2.455Kč/kus
pokud budu srovnávat další ceny ve stejném rozměru, pak:
Fulda 2866(renocar)/2533(e-pneu)
Firestone 3029/2663
Dunlop M2 3178/3095
Dunlop M3 3285/3095
GY GW2 3571/3194
GY GW3 3682/3476
Michelin Alpin 3965/3902
Conti 790 4275/3634
bude-li jakákoliv další připomínka, rádi na ni zareagujeme...
-
"-- skrytý --" 03.10.02 23:22
« to Huf
Hufe, Renocar je nabízí, pokud správně čtu, na webu za 2.488Kč/kus a má je označené jako speciální akce (červeně) - to Renocar sem tam dělá, že vybere nějaký produkty, na kt.dá akční cenu (je to většinou výprodej nebo že vezme hodně velké množství na sklad a pak to proadává pomalu za nákup s tím, že zisk má o mnoho větší na ostatním zboží) - nicméně na takovéto akcičky určitě v nejbližší době určitě zareagujeme - cena bude nižší, než v Renocaru! -
« Re: Help
Tak nevím ale mám z toho ještě větší maglajs v hlavě. Něco jsem pochopil, ale ze všech tří stran (mitsi, E-pneu a Huf) mi připadají informace navzájem různé. A proto ještě jednou. Co je nejdůležitější z hlediska blízkosti v testech? šířka pneu, profilové číslo, průměr ráfku nebo rychlostní index? Myslel jsem si že u mých 185/65 R15 88T bude nejblíš 195/60 R15. Rozumím tomu dobře nebo je pravda někde jinde? (A sorry jestli si někteří skalní myslí že se ptám jako tukan, nerad bych aby ta diskuze zase sklouzla někam jinam). Díky.
To radek1: Ozvi se mi na email stanislavpaul@seznam.cz -
« E-pneu?
Mám trochu obavy, zda nejsou ti e-pneu.cz zločinci, dá se jim věřit, že nepošlou nějaký *, máte s nimi někdo zkušenosti, jaké? Nabízí mi Uniroyal 155/65/14 za cca 1663Kč a ráfky za 1220Kč, zdá se mi to být dobrá cena, co vy na to? Podle testů se mi zdá být Uniroyal dobrá značka, vychází i líp než Michelin. Díky za odpověď Radek