Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Plnění pneu plynem?
Souhlas s "kdo" ten plyn působí pouze proti nárůstu tlaku v pneu vlivem zahřátí pneu za jízdy. Tento účinek je rozhodující hlavně pro nízkoptofilové pneu, které jsou dost citlivé na změny tlaku a navíc se pneu s tímto plynem lépe deformuje a nedochází tak např. k proražení nebo poškození pneu. -
"-- skrytý --" 16.10.02 12:26
« Re: Plnění pneu plynem?
Molekula dusíku je větší než molekula kyslíku, proto by mělo docházet k menšímu "úniku plynu skrz materiál pryže pneumatiky". V praxi je to však úplná blbost, neboť přes kvalitní gumu neuniká ven nic a píchlou, případně zpuchřelou pneumatiku, je třeba stejně dát opravit / vyhodit. Změny tlaku v pneumatice jsou dány hlavně tepelnou dilatací, resp. změnami tlaku v závislosti na vnější teplotě a tepelném zatížení pneumatiky při jízdě. A jen tak mimochodem: Ve vzduchu, který dýcháme, je cca 78% dusíku. O kolik víc (poměrnou částí) se ho asi dostane do pneu "foukané čistým dusíkem", když ten vzduch, co tam už je, stejně nemůžete nijak odsát / vytlačit tím čistým dusíkem...? -
« Re: Jaké zimní pneu v rozměru 155/80 R13
Hele čističi. Pokud máš ty gumy na služebního Džunijóra 1,0 tak ti budou určitě stačit Barumky Polarisky. A víceméně i každému jinému, jsou pro tohle auto více jak dobrý za dobrou cenu, asi se nepředpokládá, že s tímto autem bude každý v zimě závodit s bavorákama. Já montuju na všechny služebáky jedině Barum. A pokud by se to někomu nelíbilo, tak mu jemně připomenu, že je to služebák a ať s ním taky tak jezdí. Na svý auto ať si dá každý na co má nejen v rukách, v hlavě, ale i v peněžence. -
« sirsi pneu a geometrie
Mam takovy maly dotaz. Jaky vliv ma pouziti sirsich pneu,popripade i vetsich kol,samozrejme pri zachovani obvodu kola na geometrii? Konkretne sbihavost. Lze vychazet z hodnot vyrobce pro standartni obuti i pri montazi kol sirsich,pripadne s nizsim ET? Uvitam vsechny informace. -
« Plnění pneu plynem?
Chci se zeptat jako laik: Už mám objednané zimní pneumatiky Uniroyal, vím, že je možné je plnit i něčím jiným než vzduchem, prý dusíkem za cca 30Kč/kolo, má to smysl dávat do zimních pneu? Mně v pneuservisu říkali, že to moc cenu nemá u zimních pneumatik, spíš do letních, prý to má jenom jedinou výhodu, že dusík míň dilatuje s teplotou než vzduch je to pravda? Má to ještě nějakou výhodu, jako třeba menší spotřebu, delší životnost pneu? Díky Radek -
« Stejné testy
Našel jsem si testy zimních pneu 195/60 na OAMTC 09/2002 a ADAC 10/2002 a ejhle: při srovnání pořadí pneu a jednotlivých hodnot zjišťuji, že rozdíl je pouze v ceně pneu a jinak je to nachlup stejné. Kdo asi opisuje? Při dalším srovnání s testem podobných pneu 195/65 OAMTC v r. 2000 vyšly u stejných značek dost rozdílné hodnoty, např. v opotřebení. Může to být vývojem směsi?
Nevíte ještě o nějakých dalších testech zimáků (i v časopisech), kde jsou uvedeny naměřené hodnoty a ne pouze "dobrá na mokru". Našel jsem pouze dříve tu zmíněný test na [odkaz] -
« Re: Firestone FW930 nebrat?
FW930 mam na aute od lonska, ujel jsem s nima za zimu cca 12tis km a zadnyho vyraznejsiho opotrebeni jsem si teda nevsimnul. Loni jsem se sehnal vicemene za cenu Barum Polaris a srovnatelny pneu jinych znacek byly tak o 500 kc drazsi - no neberte to. -
« komfort Good Year Eagle Ventura
Cau, mam na aute Eagle Ventury v rozmeru 185/65R15 a zda se mi, ze to auto je desne citlivy na nerovnosti (citim kazdej hrbolek). Pred tim jsem mel Bridgestoe B391 a pak zimaky Firestone FW930 a niceho takovyho jsem si nevsim. Je mozny ze ty Ventury jsou tak vyrazne 'nepohodlny' proti tem kamenum ? Nemate s nima nekdo nejaky zkusenosti? -
« ráfky 6x15
Neprodá někdo zachovalý originál hliníkový ráfky Opel rozměru 6Jx15 šrouby 4x100 na Astru G? Design není to hlavní (resp. jen málokterý není hezký tak proto), mohou to být i ty nejběžnější z tzv. "edišnů" (2000 edition nebo 100 jahre Edition). Díky za kámoše Johna -
« Firestone FV930 nebrat?
Mám informace z první ruky, že ač testy hovoří jinak, v praxi zimáky Firestone FW 930 mají extremně malou kilometrovou výdrž, a někteří prodejci (pneuservisy ) s nimi po loňské sezóně nechtějí nic mít, nebo spíše je NEDOPORUČUJÍ. Je možné to potvrdit ze zkušeností někoho z vás? Přiznám se že mne to docela překvapilo, už už jsem je chtěl nazouvat. -
« pěkné boky
Má někdo informace (jestli to jde vůbec zevšeobecnit) o tom, jak mají které pneumatiky tvrdé boky? Jsou zkušenosti, které říkají, že např. některé Michelinky, Klebery nebo i Dunlopky jsou na boku měkké a tvoří docela hnusné "balóny". Je to tak u všech nebo jsou některé pneu pevnější? Zejména bych chtěl vědět jak je to s těmi lepšími zimními pneu (UG6, M3, LM18, LM22, atd.) Díky -
« Re: to dabel - Re: Zimne pneu
epneu.cz mi odporucil pri mojom jazdeni gumy dobre hlavne na suchu a mokru (viz. prispevok 2721; vtedy som este o Matadoroch neuvazoval). Matadory skoncili celkove v tom teste zle preto, lebo prepadli na snehu (brzdna draha tusim o 3.5 metra dlhsia ako pri najlepsej). Ale sneh v podstate moje auticko neuvidi, lebo do hor sa nechystam. Inak kupoval som rozmer 165R13Q a za kus som dal cca. 1200SKK. -
« Re: to dabel - Re: Zimne pneu
Bohuzial, odkaz na inete som nenasiel (mozno sa ten test objavi za par dni na auto.t-online.de). Mam to len v papierovej forme a zial nemam ani scanner. Ak si dobre pamatam, tak boli najhorsie vo vlastnostiach na snehu. Vo vlhku a mokru patrili medzi lepsie, pri aquaplaningu boli uplne najlepsie. Inak nakoniec som sa na zaklade tohto testu rozhodol pre Matadory (odporucanie od epneu.cz mi to len potvrdilo). Dnes som absolvoval prvych 500km po mokrej dialnici: prve dojmy: hlucnost dobra (oproti letnym len maly narast hluku aj vo vysokych rychlostiach), vlastnosti na mokru taktiez. -
« Re: to dabel - Re: Zimne pneu
Chci se Vas zeptat na odkaz na ten test s Matadory, nemate nejakou www adresu, kde se da najit? Chtel jsem kupovat Uniroyaly, ty ale nemaji, tak uvazuji o necem jinem, a napadl mne Matador, v rozemru 155-65-14 toho moc na vyber neni. Vsude, kde jsem se v pneuservisech na ne ptal, mne od nich odrazovali, pry to je to nejhorsi, co existuje, je opravdu tak, nebo chteji prodavat ty sve drazsi znacky? Diky za odpved Radek -
« Re: to dabel - Re: Zimne pneu
Dakujem za odporucanie. V poslednom cisle nemeckeho auto, motor und sport je test zimnych pneumatik. Kupodivu sa tam dostal aj Matador a uplne ma sokovalo, ze na mokru (hlavne aquaplaning) boli Matadory najlepsie z testovanych, lepsie aj ako Dunlop, Michelin a ine renomovane znacky. Inak test vyhrali Michelin Alpin. -
"-- skrytý --" 11.10.02 23:56
« to Pratron - Re: Jaké gumy na zimu pro městský provoz????
Pro mestský provoz je priorita dobré jízdní vlastnosti především na mokru-jak můžete vyčíst i z testů-např.Bridgestone/Firestone (obzvláště velmi dobré na vodě!)...btw.všechny zimní pneu obsahují příměsi siliky-jen někteří výrobci tuto skutečnost zvýrazňují -
« Zimne pneu
Ahoj, chystam sa kupit si zimne pneu na mojho Nissana. Jedna o dost atypicky rozmer (165R13 82T). Na internete som nasiel ponuky na viacere typy, zo znamejsich znaciek to su: Kleber Krisalp 3, Semperit Wintergrip, Uniroyal MS*Plus 5 a Nokian HKPL NRW. Ktora z tychto pneumatik je podla vas najlepsia? V zime jazdim vela, ale ziadne hory apod., 90% dialnica a 10% mesto. Dakujem za tipy a rady. -
« Rozměry
to all, HUF: potřebuju poradit kupuju nový auto /Mazda/ a sou na něm 205/55/16. Dealer mi nabizi 215/45/17 mam je tam dat nebo je to k *? Abych potom necejtil každej kamínek. Taky ta 17-ka guma stojí o cca 2500 víc, což je třeba na sadě i 10 000 rozdíl. Je jasný. že to auto bude hezčí, ale je krása všechno? Tak jak radíte? Mam tak¨m nechat originál nebo za příplatek 17? -
"-- skrytý --" 10.10.02 09:32
« Re: Skladování pneu
Hufnágl: super příspěvek, jedu do Ikey pro letiště... :)))
Ostatní: nevím, co vás na tom příspěvku tak rozčiluje, vždyť má pravdu. Obutá kola umyju, nechám uschnout, naházím je do sklepa na sebe, a přes ně hodím hadr, aby se na ně tak extra neprášilo. Dtto samotné gumy - prostě položím do štosu na sebe. Nechápu, co řešíte... -
« Re: Skladování pneu
To: BoB_ Nediv se HUFovi. Je chudáček postižený. Stejně tak jako někteří lidé trpí inkontinencí, tak HUF nedokáže udržet své duševní zvratky uvnitř organismu a čas od času mu to vyklouzne mezi prsty ven. Škoda je, že tyto periody se zkracují. Léčba bude zřejmě nevyhnutelná... :-))) -
« Re: Pirelli nebo Uniroyal???
Já jezdím vesměs po dálnicích - typická cesta Praha-Ostrava, trochu Praha plus občas na chatu, což znamená nutnost vyjet poměrne prudký kopec, který není v zimě moc udržovaný (nejlépe bez řetězů) a pak malý úsek k chatě po rovince, kde může být docela hluboký sníh. Takže určitě ne nonstop jízdy po horách. Díky za radu, třeba vás napadne i nějaká jiná značka. -
« Jaké gumy na zimu pro městský provoz????
to e-pneu.cz: využívám, že je tady lognutý machr přes gumy z e-pneu. Jaké bys doporučil zimní pneu rozměrech 185/70R14 se zátěží 88 rychlost sice má mít až H, ale na zimu stačí i nižší. Jde o převážně městský provoz na solených komunikacích, párkrát za zimu se jede na hory, to se v případě potřeby berou řetězy. Docela mne lákají UNYROYAL MS Plus 5 nebo SEMPERIT WinterGrip (oproti Unyroyalu uvádějí, že obsahují siliku). Dík za radu :-) -
"-- skrytý --" 10.10.02 00:00
« Re: Pirelli nebo Uniroyal???
rozhodnutí, zda Pirelli/Uniroyal je snadné-určitě Pirelli, ale v tomto rozměru nejsou špatné ani pneu Bridgestone, Dunlop nebo Conti (Michelin je už bohužel cenově výš)...záleží také na tom, co preferujete/co očekáváte od pneu/na jakém povrchu budete převážně jezdit? -
« Pirelli nebo Uniroyal???
Váhám mezi zimními pneu Pirelli nebo Uniroyal, rozměr 155x65xR14, co je lepší? Testy na Uniroyal vycházejí dost dobře, Pirelli jsem žádné rozumné nenašel, Pirelli jsou o trochu dražší, jsou i lepší? Konkrétně se jedná UNIROYAL MS Plus 5 a PIRELLI WINTER 190 Snowcontrol. Co byste radili? Díky Radek -
« Re: Hliník nebo plech
Pokud ti jen trochu záleží na vzhledu, pak litý kola. Měl jsem Borbety 6 let léto-zima, a před prodejem auta byly skoro jako nový. Byl to typ CF, tuším, pět jednoduchých hladkých paprsků. Je to jen o údržbě. Před sezonou kvalitní tvrdý vosk. Kola mýt 2x měsíčně pomocí Wapky a některého z čističů kol, a i během sezóny vosk, zde mohu jen doporučit speciální vosk na kola MOTIP, je to v rozprašovači, takže se s tím výborně dělá. -
"-- skrytý --" 08.10.02 22:55
« Re: Skladování pneu
koukám, že Huf pojal to skladování docela vtipně-rozhodně má ale pravdu, že hlavně by se mělo rozumně zacházet s pneu i disky při provozu! při skladování se toho už pak moc zkazit nedá, pokud je nezatížíte nějakým "železem" nebo nezavěsíte samotné pneu na tyč apod... -
"-- skrytý --" 08.10.02 22:46
« to stanleypaul - Re: Stáří pneumatiky
ad Dunlop-nemáme žádné informace, že by Dunlop vyráběl nějaké "nekvalitní"/"neúspěšné"/"starší" či "novější verze" pneumatiky-co se týká testů, tak to jsme tady snad už s Hufem dostatečně vysvětlili, proč je hodnocení někt.relativně stejných pneumatik rozdílné-Dunlop M2/M3 patří určitě k těm lepším pneumatikám-o tom svědčí i to, že se vyrábějí i ve větších rozměrech a vyšších rychlost.kat.
Co se týká stáří pneu dodávané "e-pneu.cz"-jsou to pneu přímo od distributora, proto je většina pneu vyrobena v tomto nebo loňském roce -
« Skladování pneu
Mám rád tyhle diskuse o skladování pneu... ;o)
Většína z Vás dává nevědomky svým pneu v provozu takový záhul (při parkování u/na obrubníku, nesprávným huštěním atd...), že jakýkoliv způsob běžného, i když ne ideálního skladování jim ani zdaleka tak moc neuškodí. Pokud jsou kola obuta na discích, tak je nechte ležet na boku klidně všechny na sobě. Pokud jsou pneu vyzuté, tak totéž, jen je zabalte do pytlů.
Pokud ale máte pocit, že jim Vaše necitlivé zacházení na vozidle musíte najednou nějak vynahradit, tak zajeďte do nějakého solidního megastoru (třeba IKEA), kupte jim velké komfortní letiště a 4 duchny. Vemte je s sebou do bytu a každou zvlášť přikrýjte duchnou s výšivkou, na které bude krasopisně jejich umístění na vozidle (např LP, LZ, PP, PZ). Před spaním jim doporučuju pustit Mozarta nebo Vivaldiho (zásadně z CD nebo MD), aby se v nich uvolnilo vnitřní pnutí a mohli celou zimu (léto) nerušeně prohajat v pelíšku. To vše při teplotě 22stupňů, vlhkosti 60% a osvitu mezi 100 až 150LUXy, ovšem bez UVzáření. :o) -
« Re: Skladování pneu
Kdyz nejsou nafouknute na rafku, tak postavit a pravidelne otacet.
Nejlepsi je, kdyz je podlozis na alespon dvou mistech, aby
byla vaha rozlozena na vetsi plose. Veset plaste asi nema cenu (mohly by se v miste uchyceni otlacit).
Hlavne dej pozor na tu vlhkost a pripadne prasklinky na gume -- pak ti zkoroduje zevnitr a muze ti byt v lete nebezpecna... Popripade dej pozor i na "ropne produkty" -- staci i chvilka a ac se to nezda (pneumatika vypada normalne), guma se zmeni a je na houby. -
« Re: Skladování pneu
Nejlepsi je je zavesit. Kdyz je mas na rasfcich, tak je nahustit na predepsany provozni (+"neco")
tlak a polozit na sebe. V zadnem pripade je nestavet tak, jak jsou na aute.
V pripade, ze pneumatiky budou lezet na zemi, je vhodne
je necim podlozit (drevo a igelit), aby na ne ze zeme nevzlinala vlhost (hlavne kvuli plechovym litakum).
V prubehu zime je obcas jit prekontrolovat a pripadne
dofouknout (to odhadnes podle toho, jak casto jsi
je doffukoval v lete).
Take je dobre si je popsat, abys vedel, na kterou stranu a jestli dopredu ci dozadu patri.
A kdyz uz je budes popisovat... Prosimte, popisuj je na VNITRNI strane. Vzdy se musim smat,
kdyz vidim auta, jak maji na pneumatikach popisky :-) -
« Re: to rbaron
to honza_s: Tak tyhle original BMW kola a kola Alpina, to je teda velky rozdil, moc velky. Jak ve vzhledu (Kdyz se podivas presne z boku na Alpina kolo, paprsek je uzky jako nuz), ale nerikam, ze tyhle jsou spatny, ale uz to neni Alpina.
to residents: Jeste ne, samozrejme misto pro podvod tam bude taky. -
« Skladování pneu
To e-pneu (příp. ostatní Vševědové): Zdravím a rád bych se zeptal jaké je doporučené sezóní skladování pneumatik? Tj. jak skladovat kompletní kola - pneu+ráfky a pouze pneu. Která jak (nastojato, naležato,...)? Prosím o zopakování. Nějak se mi to pomíchalo... :-) Díky -
« Re: to rbaron
HUF: Klasický osmnáctky od Alpiny, podle mě ten nejlepší model vůbec. Kola jsou designově naprosto čistý, nejenže pod deklíkem ve středu jsou schované nápisy o rozměrech apod., ale dokonce je jednou loukotí proveden vzduch a ventilek je taky vprostřed pod deklem :o) Nový stojí jedno kolo tak pětadvacet, tady by na ty prachy vyšly čtyři.
Je to ale sedmsetpadesát kiláků ode mě a dopravné je jenom v rámci SRN (35 Euro). Ideální by bylo, kdyby to poslali k někomu těsně za hranice a pak tam těch pár kiláků dojet, nebo ještě líp, že by mi pro to nějakej známej kamioňák prostě dojel až tam bude mít cestu.
Tady jsou ty kola nesehnatelný a jak říkám, jedno nový stojí v 18" pětadvacet litrů. Pro Alpinu dělá kola BBS ve speciálních exkluzívních sériích, všechna jsou kovaná. Tady váží jedno kolo v 18" 10,5 kg. Pro info, takový klasický límcový Borbety (nedocípovaný hvězdy) váží 16 kg.
Tady je to auto na sedmnáctkách, osmnáctky vypadají ještě líp, viděl jsem na 6tce i 19", ale už je to trochu zuviel :o) Tak teď ten slíbený link:
www.cardomain.com/id/pphilpot05
RADA PRO VSECHNY KTERI OMYLEM ZABROUSILI SEM A CHTEJI PORADIT OHLEDNE PNEU:
JDETE SE ZEPTAT DO SERVISU, PAK ZKUSTE JESTE JEDEN A POROVNEJTE TO! TADY ROZHODNE NIC NEVYCTETE!