Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Zdroje zimních pneu
Tak nevím jak je to vlastně s těmi zimními pneu. Dnes jsem se dozvěděl, že v Čechách není ještě prý ani jediná zimní pneu od Pirelli vyrobená v tomto roce a dodávaná přímo přes importéra Pirelli. Co je na tom pravdy netuším. Jak jsem koupil, tak prodávám. Znamenalo by to tedy, že všichni co je prodávají mají dodávky z minulého roku a nebo to vozí z venku? Jak to tedy je? -
« Re: opotrebovanie pneumatik
Ja bych odborny gumarsky servisy vubec nezavrhoval,to spis v ty Skodovce ohledne gum asi nebudou moc silny v kramflecich podle mne. Navic jak sam rikas,jde serizovat jen sbihavost a to zadny zvlastni problem neni. Podle mne zalezi na tom,na jakem zarizeni to budou delat a jestli dodrzej technologii. Vyber pneuservis s laserovou geometrii a meli by ti k tomu vytisknout protokol. Jestli se budou vymlouvat,ze nemaji papir,nebo neco pobnyho,sel bych jinam. Bourany,nebo napaleny do doury ci na obrubnik to nebylo? -
« Re: opotrebovanie pneumatik
Presne to planujem urobit ale...Problem je ze si to chcem dat zmerat v autorizovanom servise Skoda, kedze sa jedna o Skodu a nemam moc dobre skusenosti s odbornostou v skoda servisoch. Dovod preco si to chcem dat spravit v Skode je ten ze ak bude treba nieco nastavovat v Skode by mohli najlepsie vediet ako sa to nastavuje. Dalsi problem je ze v ramci nastavenia hodnot geometrie sa na mojom aute da nastavit len zbiehavost a kontrolne uhly rajdov. Otazka je ci zbiehavost a kontrolne uhly rajdov dokazu ovplyvnit take opotrebovanie pneumatiky ake mam. -
« Re: opotrebovanie pneumatik
Myslím, že při tvém popisu problému je víc než rozumné neexperimentovat a nechat si geometrii v pneuservisu změřit. Sám bez vybavení asi nezmůžeš nic a zkušenému pneuservismanovi by měl stačit i pohled na tu gumu, aby uhodl o co jde.
Jestli se nemýlím, geometrie snad vyjde do 400 Kč(?). -
« Re: Zimni pneu - to hihihi
Jestli je nějaký test v Autobildu nevím, ale dám sem pro zajímavost výsledky v Auto Motor a Sport, česká verze, právě na pultě:
1) Bridgestone Blizzak LM 22
2) Goodyear Eagle Ultra Grip GW3
3) Nokian WR
4) Continental Winter Contact TS790
5) Toyo Snowprox s 950
6) Dunlop SP Winter Sport M3
7) Pirelli Snowsport 210
8) Kléber Krisalp HP
9) Matador MP 58
10)Michelin Pilot Alpin
Vše 205/55 R16H -
« Zimni pneu
Dunlopy nevim, mam s nima spatny zkusenosti a beru je jako gumy na hov... Blizzaky LM-18 mam na jednom aute a jsou supr na suchu (lepsi skoro nez nejake letni!), na sneho taktez dobre, ale led...au na zabiti. Pirelli byly dobry, supr jsou Direzionale, ale uz se asi nedelaji, ty byly ve vsem dobry. Ted mam Alpin A2, ale jeste neni zima, tak nevim, kamarad ma Continental a pry docela jdou. Nema nekdo ten novy Autobild? Tam je test 12 zimnich pneu... -
« Zimni pneu na Renualt Lagunu 195/65R15
Chystam se prezout na zimu. Mam Renault Lagunu kombi (predesly model) 1.9 dTi. Jezdim vetsinou po meste a pak dlouhe trati po dalnicich (A, D, CH). Chtel bych dobre vlastnosti za sucha a mokra, aby nebyly moc hlucne, a taky
aby mely solidni vlastnosti na snehu. Vim, ze chci asi nemozne :-)
Koukal jsem po testech a vybral jsem si tyto modely:
- Continental WinterContact TS790 3281,- (vsechny ceny jsou z e-pneu.cz)
- GoodYear UG6 3024,-
- BRIDGESTONE Blizzak LM-18 2853,-
- Dunlop Winter Sport M3 2654,-
- PIRELLI WINTER 190 Snowsport 2744,-
Mohl by mi nekdo z vas pomoct s vyberem? Nebo mate nekdo lepsi tip? Diky moc za pomoc.
-
« Re: Mazda 626
To mazda626: Kedze povodne si tam mal rozmer 205/55R15 tak si myslim, ze ten rozmer 195/65R15 nie je uplne v pohode (dost velky rodiel polomeru oproti predpisanemu >5%). Myslim is, ze by tam mal ist rozmer 195/60 R15. Inak takisto uvazujem o tych Dunlopoch. -
« Testy zimních pneu 2002
Včera byla první vlaštovka v Auto, motor a Sport, šlo o 205/55 R16H. Mě potěšilo, že výborně dopadla nová Nokian WR kterou chci dávat na Leonka. Překvapilo mě první místo Bridgestone LM22 - ta loni ve stejném rozměru byla jen průměrná, že by nová směs? A překvapivý byl i propad Pirelli Snowsport a mírný propad Conti 790. Doufám, že e-pneu začne i s Nokiany. Zajímalo by mě, jestli je lepší dát na zimu stejnou pneu ve V nebo H.? Tipuju u V sice o něco větší opotřebení, ale ještě lepší vlastnosti než u H. Ale mohu se mýlit. -
« opotrebovanie pneumatik
Na lavom prednom kolese mam opotrebovanu pneumatiku ovela viac z vnutornej strany ako z vonkajsej. Viete mi niekto poradit cim to moze byt sposobene. Predpokladam ze zlou geometriou, ze koleso je akoby nahnute vrchnou castou k vozidlu. Mozete mi niekto potvrdit tuto teoriu a povedat co konkretne na geometrii, ak sa jedna o problem geometrie, treba nastavit. Dakujem. -
« Re: Jiný rozměr pneu
taky už jsem zaregistroval, že se při bouračce, na rozměru jiném než bylo uvedeno v TP, pojišťovna točila. A kvůli pár stovkám a kdyby i tisícovkám, tak to mi za to nestojí. Stačí aby bylo pytli např. jen jedno přední světlo a hned to dělá u mě cca 17tis. Kč. A je po šetření. -
« Re: Mazda 626
to HUF: Diky za pomoc, myslim, ze uz mam jasno. Jak Te HUFe jinak nemusim, beru, ze v pneumatikach mas asi prehled a davam na Tebe.
to rbaron: jedna z mala reklam ktera nekecala, Mazda 626 je vazne vyjmecne tichy auto a 2.5l V6 je na tom jeste lip nez 2.0l -
"-- skrytý --" 21.10.02 01:44
« Re: Jiný rozměr pneu
Záleží zřejmě na konkrétním případě, ale bohužel i toto je možné-vykládá se to asi tak, že vozidlo nebylo v "předepsaném technickém stavu" atd...ale toto se většinou zjišťuje pouze tehdy, pokud pneumatiky hrají v určitém případě významnou roli (např.někdo neubrzdí, sjeté pneu atd...) obzvláště pokud je rozměr pneumatik hodně rozdílný -
« Jiný rozměr pneu
Nedávno jsem si po servisech prověřoval ceny nových zimních pneu 195/60 (dle techničáku) a případně místo nich 185/60. Jeden maník v servisu mi to nedoporučil s tím, že jeden jejich zákazník nedostal od pojišťovny plnění prý z důvodu, že měl při nehodě pneu v rozporu s TP. Podrobnosti neuvedl - výše škody, míru zavinění atd. Co si o tom myslíte? Pokud by taková možnost hrozila, tak pěkně děkuji - s jiným rozměrem sice projdu přes policajty, STK, ale nedostat peníze (i když mám havarijní), to by byl průser. -
"-- skrytý --" 20.10.02 02:00
« info
pokud jsem na nějaký příspěvek zapomněl odpovědět, tak mi to prosím připomeňte...(mezi tolika příspěvky se to těžko hledá)
jinak během příštího týdne připravujeme dát na web přehled zimních testů pneu 2002 + nějakou tu specální nabídku na nejběžnější rozměry pro zn.PIRELLI, DUNLOP, GOODYEAR -
"-- skrytý --" 20.10.02 01:56
« to micmar - Re: dotaz pro e-pneu
na ráfek 9x16 by se rozměr 215/40 R16 neměl obouvat, přestože jsem toto už na řadě aut viděl na vlastní oči-chce to zvolit alespoň 225/40 R16-pneu jednak strašně těžko dostanete na ráfek a patka nesedí zcela tak, jak má=zas až tak zdravé to tedy pro pneu není, ale dá se na tom jezdit... -
"-- skrytý --" 20.10.02 01:52
« Re: Mazda 626
všeobecně jsou asymetrické pneu tišší než směrové, takže v tomto případě bych doporučoval jako variantu 1+2 Conti790, ale řada těch, co vyjmenoval Huf jsou také na špičkové úrovni=pokud vyberete něco z těchto pneu, chybu neuděláte
rozdíl oproti Matador bude snad u většiny pneu (samozřejmě k lepšímu)-horší než Matador už mohou být snad jen Sava/Debica/a protektory...
jenom ještě malá poznámka-např.velmi levné pneu zn.Marshal jsou až překvapivě "dobré", resp.poměr "výkon/cena" je vynikající/překvapující...samozřejmě se nedají srovnávat s "top" značkami, jako jsou Conti/GY/Pirelli/atd., ale oproti např.Barum jsou určitě lepší!, alespoň dle našich zkušeností-referencí od zákazníků/odběratelů -
« dotaz pro e-pneu
Nedavno se tady diskutovalo jake rozmery pneu se hodi na urcite rozmery rafku. Napr. rafek 7palcu pro pneu 185-205). Jak se tedy divate na dost pouzivany "tuningovy" rozmer rafku 16" 9J s pneu 215/40/16. Vypada to sice supr, ale jake to ma vlastnosti - je to pro tu pneu "zdrave". je upne rozplacla - vyfoukla. -
« Re: Mazda 626
to Mazda626: Že je Mazda tichý auto, to se nám snažily namluvit reklamy, když jsme v devadesátým roce přesedlávali ze Š100, Dacií a Žigulů :o))) Tenkrát jim to docela šlo. Na zimních gumách nešetři a až budeš ty dobrý zimňačky používat k brzdění, dívej se často do zpětnýho zrcátka, protože jiní šetřit budou :o))) -
« Re: Mazda 626
Ad 1.: (bez pořadí)
Conti TS 790, Dunlop M3, GoodYear UG 6 a UG GW 3, Michelin Alpin A2 a Pilot Alpin, Pirelli 210 Snowsport
Ad 2. + Ad 3.:
Ser na to. Nemá cenu šetřit. Když se mrkneš na e-pneu, jaký je v nich cenový rozdíl, pochopíš.
Osobně bych volil Conti nebo Pirelli. -
« Mazda 626
Prisel cas prezuti na zimu. Potrebuji poradit co zvolit na MAZDA 626 2.5l V6. Na leto mam obuto 205/55 V R15. Poradte mi prosim (1)nejlepsi moznost, (2)neco rozumnyho a co (3)rozhodne nebrat. Mazda je na pneu docela citliva. Je to tichy auto tak zadny hlucny, mam hroznou zkusenost s Matadorkama, to byl tezkej ulet. Pocitam neco v rozmeru 195/65 H-V R15. Diky -
« Re: Zajímavá zkušenost
STAVROS: :-)) Tak to's posral, hochu :-D
HUF: IMHO jsi jel na svem rozmeru a bylo to OK.
To ale znamena, ze kdybys mel (trebas) tyto pneu
uzsi, byla by mez aquaplaningu o nejaky km vyssi.
Takze bys mohl jet za deste trebas 180 a byl bys stejne
v poho, jako na tvem soucasnem rozmeru, na kterem bys
ale tech 180 neudelal (napriklad). -
« Re: Zajímavá zkušenost
to Huf: to protože máš ty uplne nejlepsi gumy na uplne nejlepsim supersportu vytunenym od Škodovky z Bolky. PS: doufám že tě nikdo nepředjel. Mimochodem dřív si mi připadal jako docela normální kluk. Do tý doby než jsem pochopil, že ty svý žvásty nemyslíš ze srandy. -
« Re: povolené rozměry
Je to problém, zde hledat relevantní odpověď, značkový pneu servis těžko kdy namontuje něco, co není v techničáku.
Pokud jde o kvalitu vlastních pneu, každý prosazuje tu "svou" značku (v každém servisu prosazují něco jiného, každý zdejší odborník také doporučuje rezolutně něco jiného. Co do obchodního podílu na trhu má nejvíce Michelin (ca 60%). -
« Zajímavá zkušenost
Tak jsem dnes v tom lijavci jel do Brna a zpět. Cestu jsem započal s obavou, že 225/35R17 není pro danou konstalaci počasí dobrý rozměr pneu. Záhy se však mé obavy rozplynuly. Fakt, nevěřil jsem, že i stak širokým obutím můžu jet rychle bez sebemenšího náznaku aqvaplaningu. Dálnice 160 v pohodě. Okrsky 130-140 v pohodě. Navíc tak široká guma na mokru brutálně dobře brzdí, což jsem si vyzkoušel, když mi do protívky vyjel předjíždějící BMW E46 - sebevrah.
Další mýtus byl zpochybněn... Zaplať pánbůh :o) -
« Blazni...
Koukam ze tema "Pneumatiky" je tady asi tak nejak nahodou, kdyz vas tak slysim o cem se tu bavite. Ale no nic pokud nemate co delat... Tak si samo muzete psat co chcete, ale uz sem asi ani nevlezu... Vzdyt vy tomu h..o rozumite a jenom kecate kraviny.
RADA PRO VSECHNY KTERI OMYLEM ZABROUSILI SEM A CHTEJI PORADIT OHLEDNE PNEU:
JDETE SE ZEPTAT DO SERVISU, PAK ZKUSTE JESTE JEDEN A POROVNEJTE TO! TADY ROZHODNE NIC NEVYCTETE! -
« Re: Plnění pneu plynem?
Souhlas s "kdo" ten plyn působí pouze proti nárůstu tlaku v pneu vlivem zahřátí pneu za jízdy. Tento účinek je rozhodující hlavně pro nízkoptofilové pneu, které jsou dost citlivé na změny tlaku a navíc se pneu s tímto plynem lépe deformuje a nedochází tak např. k proražení nebo poškození pneu. -
"-- skrytý --" 16.10.02 12:26
« Re: Plnění pneu plynem?
Molekula dusíku je větší než molekula kyslíku, proto by mělo docházet k menšímu "úniku plynu skrz materiál pryže pneumatiky". V praxi je to však úplná blbost, neboť přes kvalitní gumu neuniká ven nic a píchlou, případně zpuchřelou pneumatiku, je třeba stejně dát opravit / vyhodit. Změny tlaku v pneumatice jsou dány hlavně tepelnou dilatací, resp. změnami tlaku v závislosti na vnější teplotě a tepelném zatížení pneumatiky při jízdě. A jen tak mimochodem: Ve vzduchu, který dýcháme, je cca 78% dusíku. O kolik víc (poměrnou částí) se ho asi dostane do pneu "foukané čistým dusíkem", když ten vzduch, co tam už je, stejně nemůžete nijak odsát / vytlačit tím čistým dusíkem...? -
« Re: Jaké zimní pneu v rozměru 155/80 R13
Hele čističi. Pokud máš ty gumy na služebního Džunijóra 1,0 tak ti budou určitě stačit Barumky Polarisky. A víceméně i každému jinému, jsou pro tohle auto více jak dobrý za dobrou cenu, asi se nepředpokládá, že s tímto autem bude každý v zimě závodit s bavorákama. Já montuju na všechny služebáky jedině Barum. A pokud by se to někomu nelíbilo, tak mu jemně připomenu, že je to služebák a ať s ním taky tak jezdí. Na svý auto ať si dá každý na co má nejen v rukách, v hlavě, ale i v peněžence. -
« sirsi pneu a geometrie
Mam takovy maly dotaz. Jaky vliv ma pouziti sirsich pneu,popripade i vetsich kol,samozrejme pri zachovani obvodu kola na geometrii? Konkretne sbihavost. Lze vychazet z hodnot vyrobce pro standartni obuti i pri montazi kol sirsich,pripadne s nizsim ET? Uvitam vsechny informace. -
« Plnění pneu plynem?
Chci se zeptat jako laik: Už mám objednané zimní pneumatiky Uniroyal, vím, že je možné je plnit i něčím jiným než vzduchem, prý dusíkem za cca 30Kč/kolo, má to smysl dávat do zimních pneu? Mně v pneuservisu říkali, že to moc cenu nemá u zimních pneumatik, spíš do letních, prý to má jenom jedinou výhodu, že dusík míň dilatuje s teplotou než vzduch je to pravda? Má to ještě nějakou výhodu, jako třeba menší spotřebu, delší životnost pneu? Díky Radek -
« Stejné testy
Našel jsem si testy zimních pneu 195/60 na OAMTC 09/2002 a ADAC 10/2002 a ejhle: při srovnání pořadí pneu a jednotlivých hodnot zjišťuji, že rozdíl je pouze v ceně pneu a jinak je to nachlup stejné. Kdo asi opisuje? Při dalším srovnání s testem podobných pneu 195/65 OAMTC v r. 2000 vyšly u stejných značek dost rozdílné hodnoty, např. v opotřebení. Může to být vývojem směsi?
Nevíte ještě o nějakých dalších testech zimáků (i v časopisech), kde jsou uvedeny naměřené hodnoty a ne pouze "dobrá na mokru". Našel jsem pouze dříve tu zmíněný test na [odkaz] -
« Re: Firestone FW930 nebrat?
FW930 mam na aute od lonska, ujel jsem s nima za zimu cca 12tis km a zadnyho vyraznejsiho opotrebeni jsem si teda nevsimnul. Loni jsem se sehnal vicemene za cenu Barum Polaris a srovnatelny pneu jinych znacek byly tak o 500 kc drazsi - no neberte to. -
« komfort Good Year Eagle Ventura
Cau, mam na aute Eagle Ventury v rozmeru 185/65R15 a zda se mi, ze to auto je desne citlivy na nerovnosti (citim kazdej hrbolek). Pred tim jsem mel Bridgestoe B391 a pak zimaky Firestone FW930 a niceho takovyho jsem si nevsim. Je mozny ze ty Ventury jsou tak vyrazne 'nepohodlny' proti tem kamenum ? Nemate s nima nekdo nejaky zkusenosti? -
« ráfky 6x15
Neprodá někdo zachovalý originál hliníkový ráfky Opel rozměru 6Jx15 šrouby 4x100 na Astru G? Design není to hlavní (resp. jen málokterý není hezký tak proto), mohou to být i ty nejběžnější z tzv. "edišnů" (2000 edition nebo 100 jahre Edition). Díky za kámoše Johna -
« Firestone FV930 nebrat?
Mám informace z první ruky, že ač testy hovoří jinak, v praxi zimáky Firestone FW 930 mají extremně malou kilometrovou výdrž, a někteří prodejci (pneuservisy ) s nimi po loňské sezóně nechtějí nic mít, nebo spíše je NEDOPORUČUJÍ. Je možné to potvrdit ze zkušeností někoho z vás? Přiznám se že mne to docela překvapilo, už už jsem je chtěl nazouvat. -
« pěkné boky
Má někdo informace (jestli to jde vůbec zevšeobecnit) o tom, jak mají které pneumatiky tvrdé boky? Jsou zkušenosti, které říkají, že např. některé Michelinky, Klebery nebo i Dunlopky jsou na boku měkké a tvoří docela hnusné "balóny". Je to tak u všech nebo jsou některé pneu pevnější? Zejména bych chtěl vědět jak je to s těmi lepšími zimními pneu (UG6, M3, LM18, LM22, atd.) Díky -
« Re: to dabel - Re: Zimne pneu
epneu.cz mi odporucil pri mojom jazdeni gumy dobre hlavne na suchu a mokru (viz. prispevok 2721; vtedy som este o Matadoroch neuvazoval). Matadory skoncili celkove v tom teste zle preto, lebo prepadli na snehu (brzdna draha tusim o 3.5 metra dlhsia ako pri najlepsej). Ale sneh v podstate moje auticko neuvidi, lebo do hor sa nechystam. Inak kupoval som rozmer 165R13Q a za kus som dal cca. 1200SKK. -
« Re: to dabel - Re: Zimne pneu
Bohuzial, odkaz na inete som nenasiel (mozno sa ten test objavi za par dni na auto.t-online.de). Mam to len v papierovej forme a zial nemam ani scanner. Ak si dobre pamatam, tak boli najhorsie vo vlastnostiach na snehu. Vo vlhku a mokru patrili medzi lepsie, pri aquaplaningu boli uplne najlepsie. Inak nakoniec som sa na zaklade tohto testu rozhodol pre Matadory (odporucanie od epneu.cz mi to len potvrdilo). Dnes som absolvoval prvych 500km po mokrej dialnici: prve dojmy: hlucnost dobra (oproti letnym len maly narast hluku aj vo vysokych rychlostiach), vlastnosti na mokru taktiez.
[odkaz]
Ale kazda guma dopadla jinak, snad jen Continental a Good Year jsou stejne.