Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Testy a pneu
Doposud jsem vzdy mel Michelin Alpin a mohu konstatovat, ze drzi na snehu, na mokru i na lede perfektne. Tentokrat jsem si koupil Goodyear Eagle UG-GW3 tak jsem zvedav. Mimochodem, v poslednich testech ADAC zvitezila Michelin Alpin, Goodeyar Ultra Grip 6 byly na druhem miste. Doufam, ze pocit z jizdy bude alespon srovnatelny. -
« Re: Čištení či konzervace letních pneumatik na zimní uskladn
Myčku má v Praze každý pneuservis Šafránek, jednak aby mechanici nebyli zasraní, jednak ty kola po jednom umejou před uložením do skladu. Jinak jsem tam dneska koupil GY Eagle UG GW3 195/50 R15 za 3.105, o 370 levnější než z e-pneu, takže moc nechápu výhodu internetového obchodu. -
« Re: Čištení či konzervace letních pneumatik na zimní uskladn
Mam-li letni a zimni pneu na ruznych rafcich, pak nemusi byt od veci, kdyz rafky co sundavam pred uskladnenim umyju. Myti gum je myslim, celkem zbytecne (pokud jsem zrovna pred sundavanim neprojel treba kyselinou nebo ho.... :-)), protoze kdo trochu jezdi, za rok za dva bude stejne kupovat dalsi gumu a za dva roky ji bezna spina jiste nerozezere. -
« Re: to a
Hufe zrovna tohle nekecám!
Naložil jsem v zimě do vozíku 500 kg zapojil to za Š 100 a protože to bylo v kopcích tak jsem dal na zadní kola řetězy a oni se mi při 120 možná 140? roztrhly pěkně to mlelo blatníky než jsem zastavil!
Od té doby řetězy nepoužívám! Leda, že bych sehnal něco lepšího,to by musel být nějaký hit ale to zatím není!
Jinak 95% řidičů které potkám se řetězy je mají zbytečně akorát zdržují provoz sebe buzerují s nandaváním a sundaváním.
Lapší je vrazit pár korun do dobrých pneu naposledy jsem jezdil GY ultra grip 5.
Teď budu kupovat něco v rozměru 175/70 R14 ještě jsem se nerozhlížel! -
« Re: Testy a pneu
to HUFNAGL: Na UltraGripy nedám dopustit. Nejlepší zimní guma, na jaký jsem kdy jel, s tátovým Dodge Caravanem 3.3 jsem to s nima na sněhových břečkách valil 150 km/h, když jsem jednou chvátal. Nutno říci, že ostatní provoz si dovolil tak 80-100 km/h, nepotkal jsem výjimku. Je to taky tím, že to auto je těžký a to je na zimu fajn. -
« Testy a pneu
Pod vlivem nového testu v AutoTIPu jsem objednal sadu GoodYearů UG GW3 195/65R15H a sadu Bridgestone Blizaaků LM-22 195/50R15H. Uvidíme. Zatím můžu jen říct, že ty LM-22 mají bočnici tuhou jako dost dobrá letní pneu, což v kombinací s proklamovanými vlastnostmi může znamenat jediné. Že je nejlepší. Škoda, že se nedělá v tom druhém rozměru, ale UG GW3 by taky neměla zklamat.
Jinak, musím opět pochválit e-pneu. Gumy jsou čerstvé - 35 týden 2002 LMka a 20 týden 02 u GW3.
Jak napadne první sračka (popřípadě, bude-li mrznout, tak sníh) poté poreferuju. -
« Re: Čištení či konzervace letních pneumatik na zimní uskladn
Dle mého názoru jenom ten, kdo si aspoň trochu neváží svého auta, sundá v zimě letní pneu a tak špinavé je hned dá do garáže. Základ je umýt je přípravkem na kola z vnější strany ale hlavně z vniřní, která je od brzdového prachu úplně zasraná. Pak vysušit a uskladnit. -
« Čištení či konzervace letních pneumatik na zimní uskladnění?
Chci se zeptat,zda nějak moc vadí,když letní pneu normálně sundám a uložím je tak, jak jsou, nebo je lepší je nějak mýt,čistit nebo na to plácat nějaké přípravky, co se prodávají na konzervaci pneumatik. Má to smysl,co je to zač? Díky Radek -
matuS 31.10.02 02:00
« nova guma
k tejto teme by som sa aj ja rad zapojil, ako aktivny motorkar, lebo vsetci viete ake neprijemne to vie byt na aute, tak si predstavte, ake je to na motorke...je to o zivot.
podla mna by v kazdom pneuservise mali mat nejaku masinku, ktora by gumu pripravila aby bola hned od nasadenia 100%tne pouzitelna. -
« Re: Zajíždění zimních pneu????
to:e-pneu Chtěl bych s tebou kapku polemizovat o té "konzervaci" pokud já vím, tak pneumatika je mastná od výroby na povrchu "od oleje, kterým se vystříkává forma na vulkanizaci pneumatiky" aby se pneu nepřilepila na formu. Pokud je guma nová, tedy přímo z výroby na auto, tak to ojetí mastné vrstvy opravdu trvá až 300 km a je potřeba dávat pozor hlavně na mokru. Pokud je guma tak rok stará a leží ve skladu, tak se ten olej vypaří a pak to zajetí pneu trvá méně, těch 100km, jelikož se jedná jen o naploškování vzorku aby guma seděla celou plochou vzorku na vozovce. -
"-- skrytý --" 30.10.02 11:33
« Re: Zajíždění zimních pneu????
ad "plavání"-toto může být způsobeno mnoha faktory-nejčastějí je to především měkkou směsí zimních pneu (při vyšších denních teplotách/vyšších rychlostech)-při plném vzorku je to snad jasné-když na gumu sáhnete rukou a bez problémů "zahýbete" vzorkem vůči kostře
ad "XL"-znamená "extra load" čili to samé, co RF, jak píše "turboleon"
ad "zajíždění"-pneu je vetšinou z výroby "konzervována", aby když se přepravuje a skladuje (změna prostředí-teplot/vhkosti), nemohla podléhat nějakému znehodnocení (popraskání atd...) proto nějakou dobu trvá, než se tato vrstvička sjede a pak má pneu teprve ty správné jízdní vlastnosti (u někt.pneu to může být 100km, u někt.300km-to je různé) -
« Re: Nokian WR
No, ještě bych taky nezapoměl na fakt, že se říká (?), že guma by se měla cca 300 km zajíždět, pokud to ještě nemáš najeto může se to třeba i trochu změnit. To provedení V má jako součást značení i písmena XL /přesně 205/55 R16 94V XL/, což asi bude něco jako zesílená kostra, čili RF /reinforced/. To že to asi má více vrstev kordu jsem i někde četl. Zase se ale může rychleji opotřebovávat. Fakt je že v testu AMS testovali WR v H a o plavání se zde nezmiňovali. Skočila třetí a to nedělali test na ledu, kde je prý dost dobrá, takže by mohla být ještě výše. Myslím, že jsme rozhodně nekoupili špatně.
-
« Re: Nokian WR
To samý jsem dal v pátek. Zkušenosti /po cca 300 víkendových kilometrech/: tišší a komfortnější než letní Michelin Pilot Sport ve Y rychlostní kategorii a o něco horší handling /to je myslím to tvoje plavání/. Ale ne nijak výrazně. Já ty WR dal v kategorii 94V - asi budou mít díky vyšší nosnosti pevnější kostru /bok/ - cos dal ty a co na to ostatní? Mezi H a V je u Nokianu WR rozdíl jen 100 Kč..... -
« zimni Semperit (?)
to e-pneu.cz et al: Co odbornici na zimni gumy Semperit? Koukal jsem na testy ADACu a OAMTC a tam mely na ledu a snehu vyborny vysledky. Co jinak (zivotnost, kvalita, reklamace)?
Hlavne se mi libi Semperit Winter Grip. Sice se nedela v tak vysokych rychlostnich tridach jako Sport Grip, ale zato ma "schodovity tvar bloku ramene pneumatiky", coz by mohlo byt dobre pri jizde v (a dostavani se z) hlubokych kolejich ve snehu nebo zmrzle snehove brecce. Tyhle koleje jsou na nasich horach docela bezne, nejcasteji v poctu tri, takze pri mijeni se s protijedoucim vozidlem je nutno se z nich (koleji) vyhrabat. Mimochodem, tato nejednoducha situace se v testech vubec nehodnoti :-((( -
"-- skrytý --" 28.10.02 18:29
« update
tak jsou již provedené slíbené aktualizace: testy zimních penu AutoBild (DE), Auto-Motor-und-Sport (CZ/DE), ÖAMTC (AT), ADAC (DE), dále akční ceny na vybrané rozměry pneu, nově ceník zimních pneu pro off-road a ceník ocelových (plechových) ráfků
a pouze informativně-absolutně nejprodávanější pneumatikou je:
Dunlop SP Wintersport M3 195/65 R15 T sleva 30% cena 2654Kč
-
« Zdroje zimních pneu
Tak nevím jak je to vlastně s těmi zimními pneu. Dnes jsem se dozvěděl, že v Čechách není ještě prý ani jediná zimní pneu od Pirelli vyrobená v tomto roce a dodávaná přímo přes importéra Pirelli. Co je na tom pravdy netuším. Jak jsem koupil, tak prodávám. Znamenalo by to tedy, že všichni co je prodávají mají dodávky z minulého roku a nebo to vozí z venku? Jak to tedy je? -
« Re: opotrebovanie pneumatik
Ja bych odborny gumarsky servisy vubec nezavrhoval,to spis v ty Skodovce ohledne gum asi nebudou moc silny v kramflecich podle mne. Navic jak sam rikas,jde serizovat jen sbihavost a to zadny zvlastni problem neni. Podle mne zalezi na tom,na jakem zarizeni to budou delat a jestli dodrzej technologii. Vyber pneuservis s laserovou geometrii a meli by ti k tomu vytisknout protokol. Jestli se budou vymlouvat,ze nemaji papir,nebo neco pobnyho,sel bych jinam. Bourany,nebo napaleny do doury ci na obrubnik to nebylo? -
« Re: opotrebovanie pneumatik
Presne to planujem urobit ale...Problem je ze si to chcem dat zmerat v autorizovanom servise Skoda, kedze sa jedna o Skodu a nemam moc dobre skusenosti s odbornostou v skoda servisoch. Dovod preco si to chcem dat spravit v Skode je ten ze ak bude treba nieco nastavovat v Skode by mohli najlepsie vediet ako sa to nastavuje. Dalsi problem je ze v ramci nastavenia hodnot geometrie sa na mojom aute da nastavit len zbiehavost a kontrolne uhly rajdov. Otazka je ci zbiehavost a kontrolne uhly rajdov dokazu ovplyvnit take opotrebovanie pneumatiky ake mam. -
« Re: opotrebovanie pneumatik
Myslím, že při tvém popisu problému je víc než rozumné neexperimentovat a nechat si geometrii v pneuservisu změřit. Sám bez vybavení asi nezmůžeš nic a zkušenému pneuservismanovi by měl stačit i pohled na tu gumu, aby uhodl o co jde.
Jestli se nemýlím, geometrie snad vyjde do 400 Kč(?). -
« Re: Zimni pneu - to hihihi
Jestli je nějaký test v Autobildu nevím, ale dám sem pro zajímavost výsledky v Auto Motor a Sport, česká verze, právě na pultě:
1) Bridgestone Blizzak LM 22
2) Goodyear Eagle Ultra Grip GW3
3) Nokian WR
4) Continental Winter Contact TS790
5) Toyo Snowprox s 950
6) Dunlop SP Winter Sport M3
7) Pirelli Snowsport 210
8) Kléber Krisalp HP
9) Matador MP 58
10)Michelin Pilot Alpin
Vše 205/55 R16H -
« Zimni pneu
Dunlopy nevim, mam s nima spatny zkusenosti a beru je jako gumy na hov... Blizzaky LM-18 mam na jednom aute a jsou supr na suchu (lepsi skoro nez nejake letni!), na sneho taktez dobre, ale led...au na zabiti. Pirelli byly dobry, supr jsou Direzionale, ale uz se asi nedelaji, ty byly ve vsem dobry. Ted mam Alpin A2, ale jeste neni zima, tak nevim, kamarad ma Continental a pry docela jdou. Nema nekdo ten novy Autobild? Tam je test 12 zimnich pneu... -
« Zimni pneu na Renualt Lagunu 195/65R15
Chystam se prezout na zimu. Mam Renault Lagunu kombi (predesly model) 1.9 dTi. Jezdim vetsinou po meste a pak dlouhe trati po dalnicich (A, D, CH). Chtel bych dobre vlastnosti za sucha a mokra, aby nebyly moc hlucne, a taky
aby mely solidni vlastnosti na snehu. Vim, ze chci asi nemozne :-)
Koukal jsem po testech a vybral jsem si tyto modely:
- Continental WinterContact TS790 3281,- (vsechny ceny jsou z e-pneu.cz)
- GoodYear UG6 3024,-
- BRIDGESTONE Blizzak LM-18 2853,-
- Dunlop Winter Sport M3 2654,-
- PIRELLI WINTER 190 Snowsport 2744,-
Mohl by mi nekdo z vas pomoct s vyberem? Nebo mate nekdo lepsi tip? Diky moc za pomoc.
-
« Re: Mazda 626
To mazda626: Kedze povodne si tam mal rozmer 205/55R15 tak si myslim, ze ten rozmer 195/65R15 nie je uplne v pohode (dost velky rodiel polomeru oproti predpisanemu >5%). Myslim is, ze by tam mal ist rozmer 195/60 R15. Inak takisto uvazujem o tych Dunlopoch. -
« Testy zimních pneu 2002
Včera byla první vlaštovka v Auto, motor a Sport, šlo o 205/55 R16H. Mě potěšilo, že výborně dopadla nová Nokian WR kterou chci dávat na Leonka. Překvapilo mě první místo Bridgestone LM22 - ta loni ve stejném rozměru byla jen průměrná, že by nová směs? A překvapivý byl i propad Pirelli Snowsport a mírný propad Conti 790. Doufám, že e-pneu začne i s Nokiany. Zajímalo by mě, jestli je lepší dát na zimu stejnou pneu ve V nebo H.? Tipuju u V sice o něco větší opotřebení, ale ještě lepší vlastnosti než u H. Ale mohu se mýlit. -
« opotrebovanie pneumatik
Na lavom prednom kolese mam opotrebovanu pneumatiku ovela viac z vnutornej strany ako z vonkajsej. Viete mi niekto poradit cim to moze byt sposobene. Predpokladam ze zlou geometriou, ze koleso je akoby nahnute vrchnou castou k vozidlu. Mozete mi niekto potvrdit tuto teoriu a povedat co konkretne na geometrii, ak sa jedna o problem geometrie, treba nastavit. Dakujem. -
« Re: Jiný rozměr pneu
taky už jsem zaregistroval, že se při bouračce, na rozměru jiném než bylo uvedeno v TP, pojišťovna točila. A kvůli pár stovkám a kdyby i tisícovkám, tak to mi za to nestojí. Stačí aby bylo pytli např. jen jedno přední světlo a hned to dělá u mě cca 17tis. Kč. A je po šetření. -
« Re: Mazda 626
to HUF: Diky za pomoc, myslim, ze uz mam jasno. Jak Te HUFe jinak nemusim, beru, ze v pneumatikach mas asi prehled a davam na Tebe.
to rbaron: jedna z mala reklam ktera nekecala, Mazda 626 je vazne vyjmecne tichy auto a 2.5l V6 je na tom jeste lip nez 2.0l -
"-- skrytý --" 21.10.02 01:44
« Re: Jiný rozměr pneu
Záleží zřejmě na konkrétním případě, ale bohužel i toto je možné-vykládá se to asi tak, že vozidlo nebylo v "předepsaném technickém stavu" atd...ale toto se většinou zjišťuje pouze tehdy, pokud pneumatiky hrají v určitém případě významnou roli (např.někdo neubrzdí, sjeté pneu atd...) obzvláště pokud je rozměr pneumatik hodně rozdílný -
« Jiný rozměr pneu
Nedávno jsem si po servisech prověřoval ceny nových zimních pneu 195/60 (dle techničáku) a případně místo nich 185/60. Jeden maník v servisu mi to nedoporučil s tím, že jeden jejich zákazník nedostal od pojišťovny plnění prý z důvodu, že měl při nehodě pneu v rozporu s TP. Podrobnosti neuvedl - výše škody, míru zavinění atd. Co si o tom myslíte? Pokud by taková možnost hrozila, tak pěkně děkuji - s jiným rozměrem sice projdu přes policajty, STK, ale nedostat peníze (i když mám havarijní), to by byl průser. -
"-- skrytý --" 20.10.02 02:00
« info
pokud jsem na nějaký příspěvek zapomněl odpovědět, tak mi to prosím připomeňte...(mezi tolika příspěvky se to těžko hledá)
jinak během příštího týdne připravujeme dát na web přehled zimních testů pneu 2002 + nějakou tu specální nabídku na nejběžnější rozměry pro zn.PIRELLI, DUNLOP, GOODYEAR -
"-- skrytý --" 20.10.02 01:56
« to micmar - Re: dotaz pro e-pneu
na ráfek 9x16 by se rozměr 215/40 R16 neměl obouvat, přestože jsem toto už na řadě aut viděl na vlastní oči-chce to zvolit alespoň 225/40 R16-pneu jednak strašně těžko dostanete na ráfek a patka nesedí zcela tak, jak má=zas až tak zdravé to tedy pro pneu není, ale dá se na tom jezdit... -
"-- skrytý --" 20.10.02 01:52
« Re: Mazda 626
všeobecně jsou asymetrické pneu tišší než směrové, takže v tomto případě bych doporučoval jako variantu 1+2 Conti790, ale řada těch, co vyjmenoval Huf jsou také na špičkové úrovni=pokud vyberete něco z těchto pneu, chybu neuděláte
rozdíl oproti Matador bude snad u většiny pneu (samozřejmě k lepšímu)-horší než Matador už mohou být snad jen Sava/Debica/a protektory...
jenom ještě malá poznámka-např.velmi levné pneu zn.Marshal jsou až překvapivě "dobré", resp.poměr "výkon/cena" je vynikající/překvapující...samozřejmě se nedají srovnávat s "top" značkami, jako jsou Conti/GY/Pirelli/atd., ale oproti např.Barum jsou určitě lepší!, alespoň dle našich zkušeností-referencí od zákazníků/odběratelů -
« dotaz pro e-pneu
Nedavno se tady diskutovalo jake rozmery pneu se hodi na urcite rozmery rafku. Napr. rafek 7palcu pro pneu 185-205). Jak se tedy divate na dost pouzivany "tuningovy" rozmer rafku 16" 9J s pneu 215/40/16. Vypada to sice supr, ale jake to ma vlastnosti - je to pro tu pneu "zdrave". je upne rozplacla - vyfoukla. -
« Re: Mazda 626
to Mazda626: Že je Mazda tichý auto, to se nám snažily namluvit reklamy, když jsme v devadesátým roce přesedlávali ze Š100, Dacií a Žigulů :o))) Tenkrát jim to docela šlo. Na zimních gumách nešetři a až budeš ty dobrý zimňačky používat k brzdění, dívej se často do zpětnýho zrcátka, protože jiní šetřit budou :o))) -
« Re: Mazda 626
Ad 1.: (bez pořadí)
Conti TS 790, Dunlop M3, GoodYear UG 6 a UG GW 3, Michelin Alpin A2 a Pilot Alpin, Pirelli 210 Snowsport
Ad 2. + Ad 3.:
Ser na to. Nemá cenu šetřit. Když se mrkneš na e-pneu, jaký je v nich cenový rozdíl, pochopíš.
Osobně bych volil Conti nebo Pirelli. -
« Mazda 626
Prisel cas prezuti na zimu. Potrebuji poradit co zvolit na MAZDA 626 2.5l V6. Na leto mam obuto 205/55 V R15. Poradte mi prosim (1)nejlepsi moznost, (2)neco rozumnyho a co (3)rozhodne nebrat. Mazda je na pneu docela citliva. Je to tichy auto tak zadny hlucny, mam hroznou zkusenost s Matadorkama, to byl tezkej ulet. Pocitam neco v rozmeru 195/65 H-V R15. Diky -
« Re: Zajímavá zkušenost
STAVROS: :-)) Tak to's posral, hochu :-D
HUF: IMHO jsi jel na svem rozmeru a bylo to OK.
To ale znamena, ze kdybys mel (trebas) tyto pneu
uzsi, byla by mez aquaplaningu o nejaky km vyssi.
Takze bys mohl jet za deste trebas 180 a byl bys stejne
v poho, jako na tvem soucasnem rozmeru, na kterem bys
ale tech 180 neudelal (napriklad). -
« Re: Zajímavá zkušenost
to Huf: to protože máš ty uplne nejlepsi gumy na uplne nejlepsim supersportu vytunenym od Škodovky z Bolky. PS: doufám že tě nikdo nepředjel. Mimochodem dřív si mi připadal jako docela normální kluk. Do tý doby než jsem pochopil, že ty svý žvásty nemyslíš ze srandy. -
« Re: povolené rozměry
Je to problém, zde hledat relevantní odpověď, značkový pneu servis těžko kdy namontuje něco, co není v techničáku.
Pokud jde o kvalitu vlastních pneu, každý prosazuje tu "svou" značku (v každém servisu prosazují něco jiného, každý zdejší odborník také doporučuje rezolutně něco jiného. Co do obchodního podílu na trhu má nejvíce Michelin (ca 60%). -
« Zajímavá zkušenost
Tak jsem dnes v tom lijavci jel do Brna a zpět. Cestu jsem započal s obavou, že 225/35R17 není pro danou konstalaci počasí dobrý rozměr pneu. Záhy se však mé obavy rozplynuly. Fakt, nevěřil jsem, že i stak širokým obutím můžu jet rychle bez sebemenšího náznaku aqvaplaningu. Dálnice 160 v pohodě. Okrsky 130-140 v pohodě. Navíc tak široká guma na mokru brutálně dobře brzdí, což jsem si vyzkoušel, když mi do protívky vyjel předjíždějící BMW E46 - sebevrah.
Další mýtus byl zpochybněn... Zaplať pánbůh :o)