Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Co je lepší ??
Souhlas, podle toho co jsem zkoumal, je s touhle GY srovnatelná pouze Michelin Pilot Alpin, ale ta cena! Koupil jsem tyhle gumy 195/50 R15 u pneusafranek a cena byla skvělá. také jsem je již před 14 dny testoval na sněhu i vodě na Vysočině a byl jsem maximálně spokojen, včetně hluku. -
"-- skrytý --" 21.11.02 08:57
« Co je lepší ??
Zdravím všechny,
mám takový problém (či spíš, bych potřeboval radu).Která pneu je lepší:
Dunlop SP Winter Sport M3 15"
Goodyear Eagle UltraGrip GW3 15"
Já si myslím, že pro naše podmínky (sucho-mokrá zima, mení moc často sníh na cestě) je lepší asi Goodyear..., ale nejsem si jistý.Děkuji všem za tip.
Pavel -
« Údaje uváděné na pneu
Tak jsem nějakou dobu podrobněji koukal po údajích na jednotlivých gumách a mám hned několik nejasností. 1. Zjistil jsem, že běhoun pneu se nejčastěji skládá z několika různě kombinovaných vrstev oceli, nylonu, rayonu, polyesteru či polyamidu. Bočnice je složena ve většině případů z rayonu nebo polyesteru. Můj dotaz zní, mají tyto informace nějakou obecnou vypovídací hodnotu o charakteristice pneu? Nebo jinak řečeno, lze podle nich říci, že např. je-li v pneu vrstva rayonu místo vrstvy polyesteru bude mít plášť dejme tomu sportovnější vlastnosti? 2. Dále jsem na některých gumách objevil nápisy: Temperature A, Traction AA. Co to znamená? 3. Slyšel jsem, že na sníh není vhodná zimní pneu s tvrdou bočnicí. Je na tom něco pravdy? Tyto otázky budou pravděpodobně pro Hufa s ohledem na jeho blízké (geografické) vztahy k Barumu. Díky za odpověď. -
« Re: to Flavio
Jenom doplnek - kdyz budes "zvysovat tvrdost" prefukovanim, krome zvyseneho namahani naprav a snizeni komfortu se ti pneu vybouli uprostred behounu - pojedes po znatelne mensi plose, hur to sedi a sjizdi se prostredek pneu.
Ja foukam 185/60R15 na Meganu Combi (balony - jak rika Huf ;-)) v lete (Conti EC CP) 2.4 predek, 2.2 zadek, a v zime (Semperit Sport Grip) 2.6 predek, 2.4 zadek. Zavodni plyn nepouzivam - pro mych 110 koni to neni zapotrebi a Octavii 1.6 GLX v nejblizsi dobe neplanuji :-)). -
« to Flavio
ad 1> Nejde o tlak v pneu, ale o konstrukci bočnice. Typ použitých textilných kordů a i jejich počet. Běžná pneu má jednu vrstvu. Sportovní pneu 2 vrstvy. Přehuštěním efekt měkké bočnice odstraníš jen částečně, navíc za cenu podstatného snížení komfortu a zvýšeného namáhání uložení nápravy, čepů a ráfků.
ad 2> Já nemám tentýž rozměr, jako Ty. Nemůžes tedy brát mé hodnoty jako vhodné. Závisí to i na autě a pneu (každá se hustí trochu jinak včetně poměrů tlaků P a Z nápravy). 225/35R17 hustím na Fabii na 240kPa a předek na 220kPa. zadek. Zimní 195/50R15 potom na 250 předek a 230 zadek. Pokud by ale byl rozměr víc balónovější, (třeba 195/65R15), tak bych se nebál zvýšit tlak na zimu oproti letním o 20kPa.
Další věc je ta, že nemusí všechny tlakoměry měřit stejně. Asi bych se být Tebou řídil doporučenými tlaky a v případě plavavosti bych ho lehce zvýšil. Pro zimní již zmíněných +20kPa kvůli většímu ochlazování pneu od okolí (i pro pneu plněné dusíkem). -
« Re: to Patron
uváděl jsem ceny, které jsem mněl k dispozici www.e-pneu.cz nabízí Unyroyal MS Plus 5 se slevou 15% za 2569,- Kč a na www.pneuiobchod.cz jsou Matadorky MP58 za těch cca 1700,-Kč. Nákup byl naprosto bezproblémový...platba e.banka a gumy byli druhý den díky PPL u mne. Tak si představuji obchod na netu :) -
« Re: to dabel
to hufnagl & dabel: pánové velice se mi líbila vaše diskuze o zimních gumách Matador. Beru, že jsou samozdřejmně i lepší gumy než Matador, otázkou zůstává, kolik % z ceny gumy zákazník platí za značku výrobce. Po dlouhém rozhodování jsem koupil na Vectru 1,8 16V 185/70R1488T Matador MP58 M+S Silika a jsem zatím s nimi spokojen. Jelikož je to vlastně městské auto, které jezdí hlavně v mokru, tak mne zaujal jejich výsledek na vodě. Jasně, že třeba Unyroyaly jsou třeba taky super, ale jestli dát za jednu gumu 1700 nebo 2500 Kč je rozdíl, a to není oněch 10-15% z ceny gumy! A Micheliny nebo Continetaly jsou úplně jinde s cenou. Na léto mám v merku Matador MP41, i když jsem mluvil minulý týden z člověkem z vývoje a připravuje se MP42, což má být velice tichá guma, tak uvidíme :-) -
« to dabel
Pak je vše jasné. Viz má zkušenost. Jednu zimu jsem měl já na nebožce 20V turbooctavii právě 205/60R15 Alpin a tatík souběžně 195/55R15 Pilot Alpin. Byl to rozdíl ve všech směrech. Na suchu, mokru i sněhu byl Alpin lepší. Vzorek byl při tom u obou aut 9mm - nový. Vím, že nejde porovnávat pneu na rozdílných autech, ale stejně... -
« to dabel
Měls Michelin Alpin nebo Pilot Alpin? Piloty jsou na pytel, ale "jen" Alpin a hlavně Alpiny 2 jsou dost dobré!
BTW, já volil na své auto Blizaaky LM-22, protože byly první. ;o) Výtečné ve všech disciplínách. Lehce horší na příčný akvaplaning, ale jinak jsou ve srovnání s MP58 zcela jinde. -
« Re: to dabel
Yep, that's right. Predposledne skocili, lebo boli uplne na ... na snehu. Do hor sa ale moje auticko nedostane, pri 90% posolenej dialnici a 10% posolenom meste som zvolil radsej spickovy aqaplaning ;) Inak tie Micheliny minulu zimu nemali chybu, tie mozem len odporucit ;)) -
« to dabel
O nečem svědčí, že v uvedeném testu byly Matadory předposlední (9/10) ;o)
Neměl jsem je nikdy a nikdy si je nekoupím. Na to znám příliš mnoho lidí, co je kvůli nízké ceně mají a pak se diví, jak mi to na konkurenčních, které jsou ovšem čistě náhodou na opačné straně tabulky s výsledky testů, drží a brzdí :o))) -
« Re: to a
Huf: Mal si uz niekedy Matador, alebo si len pocul (sorry, Tvoj obvykly argument ;))? Mam teraz nove zimne Matadory a po 3000km som s nimi zatial spokojny. Testoval som "kriticke brzdenie" na vode a boli bez problemov. Aha, minulu zimu som mal Micheliny ;) Hm a v poslednom teste zimakov v auto motor und sport mali prave Matadory suverenne najlepsie vlastnosti pri aquaplaningu. To asi o niecom svedci, alebo nie? -
« Re: Abase je levnější
Sice nemám s firmou ABASE žádné zkušenosti, ale přístup e-pneu při vyřízení mé objednávky zimních pneu byl výborný. A to v době, kdy je oficiálně ještě ani neprodávali. Snad i proto za lepší cenu, než je současná. Ještě kdyby mi tak výhodně nabídli alu disky pro manželčinu Lagunu, byla by spokojenost stoprocentní. -
« Re: Abase je levnější
teda nevim, jak na "abase.cz", ale tam prodavaji prevazne pouzite zbozi (bazar) a nejakej manik, ktery si rika: DCMC-PNEU EXPERT, kterej neni schopnej na sebe uvest ani jmeno,adresu,ICO,DIC-ve finale neexistuje ani v zivnostenskem, ani v obchodnim rejstriku, neni platcem DPH a asi ani normalni dane-chudak ten, kdo si neco koupi a bude chtit uplatnit zaruku... -
« Re: Čištení či konzervace letních pneumatik na zimní uskladn
no já nevím, nemám čas porovnávat celý sortiment, ale po pár cenách jsem se před nákupem nových gum koukal a nezdálo se, že by byly mimo. Navíc mi samozřejmě staré zlikvidují a já mám staromódně rád osobní vztah s prodejcem. Ale chtěl jsem původně koupit u Vás, jenže po porovnání a vzhledem k tomu, že stejně někam na montáž musím a takhle bych z domova táhnul sadu gum, na kterou musím počkat a po tom se na mně v servisu koukají jak na sociála, jsem to přehodnotil. Ale tím Vás nechci nějak napadat, jenom prostě využívám volného přístupu do fóra, což se Vám asi podnikatelsky líbit nebude, ale to že je odvrácená strana p.r. rubriky. -
« Re: Testy a pneu
Doposud jsem vzdy mel Michelin Alpin a mohu konstatovat, ze drzi na snehu, na mokru i na lede perfektne. Tentokrat jsem si koupil Goodyear Eagle UG-GW3 tak jsem zvedav. Mimochodem, v poslednich testech ADAC zvitezila Michelin Alpin, Goodeyar Ultra Grip 6 byly na druhem miste. Doufam, ze pocit z jizdy bude alespon srovnatelny. -
« Re: Čištení či konzervace letních pneumatik na zimní uskladn
Myčku má v Praze každý pneuservis Šafránek, jednak aby mechanici nebyli zasraní, jednak ty kola po jednom umejou před uložením do skladu. Jinak jsem tam dneska koupil GY Eagle UG GW3 195/50 R15 za 3.105, o 370 levnější než z e-pneu, takže moc nechápu výhodu internetového obchodu. -
« Re: Čištení či konzervace letních pneumatik na zimní uskladn
Mam-li letni a zimni pneu na ruznych rafcich, pak nemusi byt od veci, kdyz rafky co sundavam pred uskladnenim umyju. Myti gum je myslim, celkem zbytecne (pokud jsem zrovna pred sundavanim neprojel treba kyselinou nebo ho.... :-)), protoze kdo trochu jezdi, za rok za dva bude stejne kupovat dalsi gumu a za dva roky ji bezna spina jiste nerozezere. -
« Re: to a
Hufe zrovna tohle nekecám!
Naložil jsem v zimě do vozíku 500 kg zapojil to za Š 100 a protože to bylo v kopcích tak jsem dal na zadní kola řetězy a oni se mi při 120 možná 140? roztrhly pěkně to mlelo blatníky než jsem zastavil!
Od té doby řetězy nepoužívám! Leda, že bych sehnal něco lepšího,to by musel být nějaký hit ale to zatím není!
Jinak 95% řidičů které potkám se řetězy je mají zbytečně akorát zdržují provoz sebe buzerují s nandaváním a sundaváním.
Lapší je vrazit pár korun do dobrých pneu naposledy jsem jezdil GY ultra grip 5.
Teď budu kupovat něco v rozměru 175/70 R14 ještě jsem se nerozhlížel! -
« Re: Testy a pneu
to HUFNAGL: Na UltraGripy nedám dopustit. Nejlepší zimní guma, na jaký jsem kdy jel, s tátovým Dodge Caravanem 3.3 jsem to s nima na sněhových břečkách valil 150 km/h, když jsem jednou chvátal. Nutno říci, že ostatní provoz si dovolil tak 80-100 km/h, nepotkal jsem výjimku. Je to taky tím, že to auto je těžký a to je na zimu fajn. -
« Testy a pneu
Pod vlivem nového testu v AutoTIPu jsem objednal sadu GoodYearů UG GW3 195/65R15H a sadu Bridgestone Blizaaků LM-22 195/50R15H. Uvidíme. Zatím můžu jen říct, že ty LM-22 mají bočnici tuhou jako dost dobrá letní pneu, což v kombinací s proklamovanými vlastnostmi může znamenat jediné. Že je nejlepší. Škoda, že se nedělá v tom druhém rozměru, ale UG GW3 by taky neměla zklamat.
Jinak, musím opět pochválit e-pneu. Gumy jsou čerstvé - 35 týden 2002 LMka a 20 týden 02 u GW3.
Jak napadne první sračka (popřípadě, bude-li mrznout, tak sníh) poté poreferuju. -
« Re: Čištení či konzervace letních pneumatik na zimní uskladn
Dle mého názoru jenom ten, kdo si aspoň trochu neváží svého auta, sundá v zimě letní pneu a tak špinavé je hned dá do garáže. Základ je umýt je přípravkem na kola z vnější strany ale hlavně z vniřní, která je od brzdového prachu úplně zasraná. Pak vysušit a uskladnit. -
« Čištení či konzervace letních pneumatik na zimní uskladnění?
Chci se zeptat,zda nějak moc vadí,když letní pneu normálně sundám a uložím je tak, jak jsou, nebo je lepší je nějak mýt,čistit nebo na to plácat nějaké přípravky, co se prodávají na konzervaci pneumatik. Má to smysl,co je to zač? Díky Radek -
matuS 31.10.02 02:00
« nova guma
k tejto teme by som sa aj ja rad zapojil, ako aktivny motorkar, lebo vsetci viete ake neprijemne to vie byt na aute, tak si predstavte, ake je to na motorke...je to o zivot.
podla mna by v kazdom pneuservise mali mat nejaku masinku, ktora by gumu pripravila aby bola hned od nasadenia 100%tne pouzitelna. -
« Re: Zajíždění zimních pneu????
to:e-pneu Chtěl bych s tebou kapku polemizovat o té "konzervaci" pokud já vím, tak pneumatika je mastná od výroby na povrchu "od oleje, kterým se vystříkává forma na vulkanizaci pneumatiky" aby se pneu nepřilepila na formu. Pokud je guma nová, tedy přímo z výroby na auto, tak to ojetí mastné vrstvy opravdu trvá až 300 km a je potřeba dávat pozor hlavně na mokru. Pokud je guma tak rok stará a leží ve skladu, tak se ten olej vypaří a pak to zajetí pneu trvá méně, těch 100km, jelikož se jedná jen o naploškování vzorku aby guma seděla celou plochou vzorku na vozovce. -
"-- skrytý --" 30.10.02 11:33
« Re: Zajíždění zimních pneu????
ad "plavání"-toto může být způsobeno mnoha faktory-nejčastějí je to především měkkou směsí zimních pneu (při vyšších denních teplotách/vyšších rychlostech)-při plném vzorku je to snad jasné-když na gumu sáhnete rukou a bez problémů "zahýbete" vzorkem vůči kostře
ad "XL"-znamená "extra load" čili to samé, co RF, jak píše "turboleon"
ad "zajíždění"-pneu je vetšinou z výroby "konzervována", aby když se přepravuje a skladuje (změna prostředí-teplot/vhkosti), nemohla podléhat nějakému znehodnocení (popraskání atd...) proto nějakou dobu trvá, než se tato vrstvička sjede a pak má pneu teprve ty správné jízdní vlastnosti (u někt.pneu to může být 100km, u někt.300km-to je různé) -
« Re: Nokian WR
No, ještě bych taky nezapoměl na fakt, že se říká (?), že guma by se měla cca 300 km zajíždět, pokud to ještě nemáš najeto může se to třeba i trochu změnit. To provedení V má jako součást značení i písmena XL /přesně 205/55 R16 94V XL/, což asi bude něco jako zesílená kostra, čili RF /reinforced/. To že to asi má více vrstev kordu jsem i někde četl. Zase se ale může rychleji opotřebovávat. Fakt je že v testu AMS testovali WR v H a o plavání se zde nezmiňovali. Skočila třetí a to nedělali test na ledu, kde je prý dost dobrá, takže by mohla být ještě výše. Myslím, že jsme rozhodně nekoupili špatně.
-
« Re: Nokian WR
To samý jsem dal v pátek. Zkušenosti /po cca 300 víkendových kilometrech/: tišší a komfortnější než letní Michelin Pilot Sport ve Y rychlostní kategorii a o něco horší handling /to je myslím to tvoje plavání/. Ale ne nijak výrazně. Já ty WR dal v kategorii 94V - asi budou mít díky vyšší nosnosti pevnější kostru /bok/ - cos dal ty a co na to ostatní? Mezi H a V je u Nokianu WR rozdíl jen 100 Kč..... -
« zimni Semperit (?)
to e-pneu.cz et al: Co odbornici na zimni gumy Semperit? Koukal jsem na testy ADACu a OAMTC a tam mely na ledu a snehu vyborny vysledky. Co jinak (zivotnost, kvalita, reklamace)?
Hlavne se mi libi Semperit Winter Grip. Sice se nedela v tak vysokych rychlostnich tridach jako Sport Grip, ale zato ma "schodovity tvar bloku ramene pneumatiky", coz by mohlo byt dobre pri jizde v (a dostavani se z) hlubokych kolejich ve snehu nebo zmrzle snehove brecce. Tyhle koleje jsou na nasich horach docela bezne, nejcasteji v poctu tri, takze pri mijeni se s protijedoucim vozidlem je nutno se z nich (koleji) vyhrabat. Mimochodem, tato nejednoducha situace se v testech vubec nehodnoti :-((( -
"-- skrytý --" 28.10.02 18:29
« update
tak jsou již provedené slíbené aktualizace: testy zimních penu AutoBild (DE), Auto-Motor-und-Sport (CZ/DE), ÖAMTC (AT), ADAC (DE), dále akční ceny na vybrané rozměry pneu, nově ceník zimních pneu pro off-road a ceník ocelových (plechových) ráfků
a pouze informativně-absolutně nejprodávanější pneumatikou je:
Dunlop SP Wintersport M3 195/65 R15 T sleva 30% cena 2654Kč