Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 04.12.02 17:02
« Re: Náhrada kol, přepsání v TP
Tak malá oprava: ne výrobci, ale jeho českému zastoupení - u škodovky je to jedno, ale u zahraničních byste asi u výrobce zrovna moc nepochodili...
A počítejte s tím, že pokud vám to dobrozdání pro OkÚ dají, tak si jej nechají na tom zastoupení řádně zaplatit. -
« Re: Náhrada kol, přepsání v TP
Mělo by to fungovat takto:
1) napsat výrobci, pokud napíše, že je to možné - což se dělá zejm. pro vozy dovezené
2) zajít s dobrozdáním od výrobce na OkU, referát dopravy a za 10 Kč zapíší nový rozměr do TP
3) pokud se něco stane a na autě nebudou schválená kola, tak ... -
« Re: Jaké zimní pneu?
to paja.paja: pokud mohu doporučit, obuj to přesně na rozměry uvedené v techničáku. Kdyby se totiž něco stalo a přišla by na řadu pojišťovna, tak pokud nebude auto obuté přesně podle techničáku tak není technicky způsobilé k provozu a tím pádem pojišťovna neproplatí ani nudli. To třeba platí i při rozbitém čelním skle!!! Tak bacha :-) -
« Re: Michelin za cenu Barumu, Barum za cenu protektoru....
Jestli to myslíte s e-obchodem vážně, tak to co je k dispozici na www.e-pneumatiky.cz bych považoval za první verzi zkušebního provozu :-) Je na tom ještě fůry práce, aby to vypadalo trochu k světu....detaily o výrobku, testy, vyobrazení, kompletní katalogy....no spousty práce! Asi to byl spíše sebevražedný krok dát o sobě vědět v této fázi. Na netu je mnoho e-obchodů s pneu, tak se stačí kouknout jak by to asi mohlo vypadat, a také se trošku zorientovat v cenách :-))) -
« Re: Michelin za cenu Barumu, Barum za cenu protektoru....
hm, to je velmi spatny POKUS o e-obchod :-) At first, nemaji dle kriterii ani jednu letni gumu na Octavii. At second, zimni protektor na Octavii je za 1800 - bezne se da sehnat v kdejakym OBI nebo Bauhausu za litr. Jestli je toto jediny internetovy obchod s pneu, pak mozna ma opodstatneni i titulek "Nejlevnější internetový obchod s penu a disky" - akorat teda nevim, jestli prodavaji pneu, anebo "pěnu" (to jsem si schvalne zapnul ceskou klavesnici, at to vyzni ... :-))) -
« Re: Dunlop WS M3
Chtěl bych vědět, zda lze porovnávat pneu podle modelové řady? Tedy tvrdit, že cituji "Pirelli Wintersport jsou nejlepší"?
Myslel jsem, že se testuje vždy konkrétní rozměr pneu a tedy nejde říci, že "Pirelli Wintersport jsou nejlepší", protože se mohou na různém rozměru chovat různě, objasní někdo? -
« Re: to Hulf
Sice to nebylo adresováno mě, ale o přechcávání si myslím své, a sice, že expert na to jsi ty. Takový zajímavý text z zive, i když sem OT, ale tobě se bude líbit a budeš tvrdit, že se to týká mně (ale není to pravda, já jsem žádné úpravy jako ty dělat nechtěl):
Bohužel se stále někteří chovají podle „nechci slevu zadarmo“ či „pro korunu si nechat vrtat koleno“. Koupí se co nejlevnější procesor, doplní se co nejdražším chladičem a přetaktovává se. Tím se dosáhne výkonu, který by se získal stejně draho či mnohdy i levněji – nákupem výkonnějšího procesoru a běžného chladiče. Tento postup je doporučován výrobci, přetaktování je zakázáno v reklamačním řádu, ale přesto se vesele přetaktovává dál. Neděje se tak v rámci nějakého experimentu, ale s vidinou ušetřené koruny. Obvykle po první či druhé odmítnuté reklamaci takový „finanční přetaktovávač“ změní své mínění. Přišel o mnoho peněz, tak si příště raději koupí rovnou silnější model a experimentů se vzdá. Do této zkušenosti mu to ale nikdo nevymluví. Přeji vám radostné chvíle při řádném používání počítačů ;-) -
« Dunlop WS M3
Cau, dlouho jsem tu nebyl a než proberu staré příspěvky jen se zastavím u Dunlopek Winter Sport M3. Taky jsem hledal co je lepší, zda tyhle nebo UG6, Blizzaky atd. Nakonec jsem koupil Dunlopky, uz mám na nich 2.000km a jsem docela spokojen, jednou jsem si diky nim dokonce nenabil hubu (na mokru). Jsou trochu hlučnější (aspon proti mým letním, ale drží skvěle. Ale jestli nejsou už ted jiné, lepší pneu, to si netroufám říci. V testech ale taky docela dobře dopadaly Continentalky, tuším 790 (ted z hlavy nevím to označení, takový ty nesymetrický). Ale To Dabel - uvidíš sám, myslím však že jsi neprohloupil. -
« Re: to dabel
Huf: OK ;)) TO len aby rec nestala.
Btw aky je Tvoj a aj ostatnych nazor na Dunlop Wintersport 3? Prave som spravil zmenu vo vozovom parku a predajca mi na ne spravil relativne dobru cenu aj s novymi plechacmi (185/65 R15 aj s 5-dierovymi diskami za 480EUR). Tvrdil, ze su to "Testsieger" ;)) a pre Mazdu 626 najvhodnejsie. Mam mu verit? -
« Re: to schvaleni
Pro spravne SNOBAKY, co se chteji chlubit, ze NA TO MAJI, by asi byla dobra rada 225/35R19, ty stoji od 9718 az po 12020 za kus (ceny EPNEU - asi VELMI slusne, takze normalne o dost vice).
Jen me tak napada, co jsem to probiral, jak asi dopadnete pri dopravni nehode s cimkoliv jinym, nez zapsanym v TP? Pokud bude nekdo mrtvy, pujdete pravdepodobne sedet, a bude jedno, ze skutecnou pricinou bylo neco uplne jineho.
Videl jsem hav., 2 Oktavky se srazily pri 100km/h (v teto rychlosti se zasekl tacho a nekdo to vyfotil. Oktavky mely airbag, nikomu se nic nestalo (vnitrek nehnuty), predek neopravitelny, a pricinou byl S100, co vjizdel z vedlejsi silnice. Jenze zavinil to Octavka, jel min. 180 (bylo tam tusim 60km/h - cedule byla na fotce:-), kdyz jeste po 100 metrech se srazil ve 100km/h.
Kdykoliv se neco stane, tak se to hodi na nekoho, kdo cokoliv porusil. To se asi bude tykat i obycejne 17" na noRS Octavii. Co myslite, stoji to za to nebo jake mate zkusenosti? -
« Re: to Hul
Koukal jsem se na ceny a za 5500 Kc jsou jak 225/40R18, tak i 205/55R16 (ty jsou i za 4500) takze zas az takovej snobismus to nebude, ale unika mi vyznam 225/40R18, snad esteticky? Tak predvadet se nechci, naopak, chci obycejne radove auto.
To bude asi silne nekomfortni jizda, prip. muze se nekdo podelit o zkusenosti s 225/40R18? -
Lubos.1 28.11.02 17:53
« Re: to PETR
HUFNAGL>
Teraz neviem, ci si robis srandu alebo si vazne taky primitiv. Preco do kazdeho fora strkas svoju debilnu vytunovanu Fabiu? Si vazne uz smiesny.
Bzdy ked vidim Fabiu s tuningom, je to vacsinou verzia 'Clasic', ma to motor 1,4 8V, vyfuk ako moja hlava, skoro ziadne gumy, folie,... atd. Vyzera to smiesne. To nie je spravne auto na tuning.
A keby si ty nebol tiez 'šetřílek', tak si kupis nejake poriadne auto a nie lacny * a potom sa snazis tunovat. -
« to PETR
BTW, 16" na oktávce jsou suchařina. 225/40R18 je ten správný rozměr, ale Ty asi nemáš tolik peněz na pneu, že? ;o)
Já teda nevím, ale lidé, co pořád nad něčím tak špekulují a snaží se na vše vyzrát, bývají i bohatí. Proč jsi Ty pořád takový šetřílek?
A nezkoušej sem předhazovat mou Fabii. Za A byla dražší než Tvá ochcávka, za B bych Ti stejně na okrskách lehce ujel a za C už jí pomalu ale jistě zvoní hrana ;o) -
« Re: Náhrada
"nějaké striktně určené rozměry" - viz alternativy v TP.
"lze bez problémů přehlásit" - to bych chtěl vidět, kdo tohle provádí?
"155R14 vyměnit za 175/70R14" - o 15% si nemusí nikdo všimnout, údajně existuje nějaký předpis zakazující přečnívání z vozu, jak se psalo v archivu.
V OTP nic není a myslím, že H. psal, že má na policii konexe, pokud si toho vůbec nějaký PČR všimne, takovéhle auto pravděpodobně nemůže nikdo oficiálně schválit-homologovat, nebo se pletu? -
« Re: Re:
Vlastně je to dobře vidět v TIRECALC, škoda, že není více ráfku s podobným ET. Trochu jsem si pohrál a teď se ptám, co by udělalo toto kolo v blatníku Octavie, zkoušel jste to někdo prakticky?:
www.octavia.ec.cz/download/tirecalc.xls - 225/R45/17 ET27, je to tam pěkně vidět, do strany pneu vyleze o 2,6 cm a rozchod se zvětší o 22mm a pneu v tomto rozměru jsou ještě za rozumný peníz, co na to ale blatník a PČR?
Matus: no comment. -
« Re: Náhrada
Pokuste se mi někdo poradit. Shrnu to. Má každý typ vozu (v tomto případě Š110 a Š120) nějaké striktně určené rozměry, nebo lze bez problémů přehlásit na jiný rozměr (155R14 vyměnit za 175/70R14 - rozměrově blízký (až na šířku-sa mozřejmě))? Např Hufe, jak řešíš své rozměry pneu, co se TP a OTPO týče? Pokud vůbec řešíš. :-)) -
"-- skrytý --" 27.11.02 13:54
« Re:
to Petr: co se týká aplikace Ronal LZ 7,5x16 ET27 = bez problémů (dá se i ráfky šíře 8"), jinak tech.vyjádření výrobce najdete na www.ronal.de (showroom-choice by car-Skoda Octavia-Ronal LZ), kde naleznete i homologaci-"TUV"
ad reklamace: rádi se veškerým oprávněným reklamacím postavíme "čelem", klidně i na "motofcafe-auto.cz" -
"-- skrytý --" 26.11.02 17:02
« to rbaron
pneu, kt.nejsou v nabídce na webu jsou buď na doptání, nebo prostě v nabídce vůbec nejsou - ad: P Zero Nero-budou v nabídce na příští sezónu, cenu bychom se mohli pokusit zjistit aktualní, ale myslím, že na jaře bude určitě lepší
jinak Huf od nás bral BridgeS02PP a tuším, že byla spokojenost, nicméně i tak bych upozornil na fakt, že se jedná o ryze sportovní pneumatiky s velmi nízkým kilometrovým výkonem!!! -
« Re: Nová kola?
to PETR: Tady je to určitě elegantnější:
www.kcbraunschweig.com/tirecalc_v97_11.x… />
Jinak moje šestka dostala dárek k Vánocům. Místo dosavadních ráfků 14x6 jsem jí zakoupil zrenovované stylové "pletené" BBS 7x16 se stříbrným límečkem a zlatým vnitřkem kola. Opravdu tam sednou. Teď přemýšlím, jestli jí do jara ušetřit na něco jako nové Bridgestone S-03 (na tirerack mají index znovuzakoupení od zákazníků 8.9!!!) nebo koupit nějaké jeté šlupky s 80% vzorku za 3 tis. všechny. Obutí by mělo být 205/55/16 vpředu a 225/50/16 vzadu.
to HUF: Na čem jezdíš v létě Ty? Nemáš zkušenosti s Bridgema Pole Position? -
« Re: Nová kola?
Tak obě slova jsou stejně! dlouhá a přesto se to systému nezdá?! Zkusím opakovat:
Odkazy na výše zmíněné ráfky:
www.e-pneu.cz/katalog_alu.php?p=1310&m=6… /> a
www.e-pneu.cz/katalog_alu.php?p=733&m=29… />
--------------
Dotaz na EP: výše zmíněné ráfky mají vnější přesah paprsků přes obvod nebo ne? Tedy takto: když položím
ráfek vnější stranou na zem, bude se země dotýkat obvodem ráfku, nebo vyčnívajícími paprsky? Nechci, aby
"vnitřek kola" - paprsky vyčnívaly přes kruhový okraj ráfku. -
« Nová kola?
Na jaře bych si chtěl (našetřit a :-) koupit nová kola na Octavii, co říkáte na 205/55R16 na ráfku RONAL
LZ 7,5Jx16 ET27, hlavně jde o to, zda to nebude drhnout v blatníkách či vyčnívat? Dle výpočtu by se měl
rozchod kol na nápravě zvětšit o 22mm (2x11) a pneu do vnějšku by mělo jít o 16mm oproti sérii (vytvořil
jsem si na to XLS tabulku, kdo by měl zájem, po zadání pneu a ráfku to vypočte).
RONAL LZ možná nic moc designově (viz odkaz), ale jiný se zálisem pod 30 mm jsem (u EPneu) nenalezl a
jiné katalogy tyto param. moc. neuvádějí. Mě stačí nejobyčejnější ráfky, s co možná nejnižším zálisem
(25-30), abych měl bezpečnější auto, když už měním kola.
Nebo brát asi osvědčené 7,5x16/ET30?
Např.: BORBET CF - podle obrázku si dost dobře neumím představit, jak to bude vypadat v reálu, protže
foto mi připadá dost umělá (uměle zvětšený obrázek).
Další možnosti 7,5x16 s 30 mm zálisem jsou ALUSTAR N, ARTEC M, BORBET H...
Odkazy na výše zmíněné ráfky:
www.e-pneu.cz/katalog_alu.php?p=1310&m=6… />
www.e-pneu.cz/katalog_alu.php?p=733&m=29… />
--------------
Dotaz na EP: výše zmíněné ráfky mají vnější přesah paprsků přes obvod nebo ne? Tedy takto: když položím
ráfek vnější stranou na zem, bude se země dotýkat obvodem ráfku, nebo vyčnívajícími paprsky? Nechci, aby
"vnitřek kola" - paprsky vyčnívaly přes kruhový okraj ráfku. -
"-- skrytý --" 25.11.02 10:22
« Re: Náhrada
To, že nové gumy převýší svojí cenou hodnotu auta, to je věc jiná, a ostatně, to bych i u takto starého auta očekával. Nicméně, pokud si nějaké auto chci ještě nějaký ten pátek nechat, gumy nejsou zrovna to, na čem bych šetřil... Takže, bych zkusil sehnat celá kola 165 R13, nebo aspoň pěkné disky a dát na ně aspoň protektory, když už nechce kupovat nové gumy. -
« Re: Náhrada
otec je přehnanej pečlivka, přesto TP asi nevozí :-))), mluvíme o 14-kách - jde o rozměr 155R14 a v nabídce tento rozměr nějak není (max. 155/80R14, dokonce na e-pneu ta převodní tabulka nepočítá s plnou výškou profilu) a pokud se seženou, tak u nových jejich cena převýší cenu auta a starších-dobrých se taky nechce nikdo zbavit. Adyn: kupovat 13ky disky a nazout tam 155R13, tak je to proti 155R14 už rozměrový rozdíl a to nemá cenu, navíc nastane stejný problém, co na to úřady při přepisu rozměru. -
« Náhrada
Chlapi, poraďte mi. Včera jsem diskutoval s otcem, majitelem jedné Š110 a Š120 o pneu a o jejich náhradách. Pokud má předepsané 155R14, není problém to přezout a nechat přepsat v TP na 165R13. Ale ty se v této době také shánějí špatně. Pokud by to přezul, řekněme, na 175/70R14, co na to poldové. Které z dnešních rozměrů jsou pro tyto staré Škodovky použitelné a hlavně povolené? Otci jde o legálnost a má strach to přezout bez přepsání. Díky za názory. -
« Re: Které zimní pneu?
Vloni jsem pořídil Michelin Alpin v rozměru 185/65 R 15 T (asi to ale ještě nebylo A2) a jsou špičkové. Na sněhu, na mokru i na suchu. Jediným aktuálním problémem je asi nějaké nerovnoměrné rozložení hmoty na těch dvou, co mám teď vpředu (po namontování to byly ty trochu horší, proto šly dozadu, jenže jsem je teď před sezónou přehodil dopředu), protože ač dokonale vyvážené (je to vyvažované se zvýšenou citlivostí vyvažovačky v "mém" dvorním a ověřeném pneuservisu), tak při rychlosti nad 120km/h trochu cítím chvění ve volantu. Je to možná taky tím, že jsou to jen ty Téčka. Ale navzdory tomu je fakt můžu doporučit! Myšelíny jsou špatný jen zcela vyjímečně! -
« Které zimní pneu?
Které zimní pneu doporučíte v rozměru 195/60 R15 T? V německých testech byla nejlepší Michelin AlpinA2 před GYUG6, Conti790 a DunlopM3, v AutoTipu zvítězila v 195/65 R15 Brigdestone Blizzak LM18. Pro porovnání mi nabízí ceny: MichA2=2750 Kč, GYUG6=2552, Conti790=2600, DunlopM3=2312, BridgLM18=2381, Pirelli190=2600. Díky. -
"-- skrytý --" 22.11.02 10:27
« Jak na to....?
Prosím o radu (nesmějte se..., opravdu bych to rád věděl), mám shozené pláště - koupil jsem sadu zim.pneu.No, a jak je mám v garáži skladovat??Na stojato, na sobě, nebo je mohu zavěsit na hák/šroub za patku???Prosím, nekamenujte mne, nesmějte se, ale poraďte.Všem za radu děkuji.
Pavel -
"-- skrytý --" 22.11.02 08:19
« Sněhové řetězy..., bacha na ně!!!
Chtěl bych se poděli o svou zkušenost s tím to výdobytkem.Již po druhé jsem štastným majitelem "Pevagu" (před tím jsem mněl jiné auto).Proč jsem šel do té to značky?No, jeli jsme s přáteli na ski do alp.Na cestě nás zastavili policajti a krom dokladů, chtěli vidět jaké máne a máme-li vůbec sněhové řetězy.Kamarád mněl nějaké levné "noname" vod chiňana...Jak to viděl ten polda, tak na to chvilku hleděl pak na nás a prej, že nás dál nepustí bez pořádných řetězů!Ty to totiš neměli nějakou zkoušku, nebolicenci... nevím.No prostě to dopadlo tak, že jsme museli kopit u nich řetězy nové... :-((((( Celkem sranda...
Tak jsem se trochu pídil po daných informacích a to to je můj výsledek(tu "licenci" či zkoušku neznám, mohl by se ozvat nějaký odborník v tom to směru):Pevag
Weissenfels
Tak máte-li nějakou zkušenost s řetězy tak se nestyďte a podělte se.Teď se to hodí, zima na krku...Pavel -
"-- skrytý --" 22.11.02 06:00
« Re:Co je lepší ??
Děkuji všem za tip,již jsem kopil sadu pneu (GW 3).No, paráda... :-)))Teď jen ty šrouby, aby si kola někdo "nevypůjčil"...Neví někdo buť přímo o prodejci (netrvám na značce McGuard), ty šrouby jsou typu "čtyřlístek", tedy žádný pseudo imbus.Mají speciální drážku ve tvaru nepodobnou již zmíněné bylině... .Moc dík za případný tip.
Pavel -
« to Flavio
Ad 1> rayon = textil, polyester je tam ale taky. Obecně tyto údaje jistou vypovídací schopnost mají. Vrstvy polyesteru závisí na rychlostním indexu (H=3, V=4, W=5) a mají chránit pneu před vysokým odstředivým namáhání při vysokých rychlostech. Zajimavé taky je, kolik vrstev rayonu má bočnice. Obvykle má jednu, ale někdy i 2 (pneu se může míň foukat při lepších jiždních vlastnostech).
Ad 2> Traction - AA nejvyšší, A vysoká, B, průměrná
Temperature - něco s teplotou prostředí, ve valné většině případů je A, vyjímečně B.
Treadvear - např. 280 znamená, že plášť má v daném rozměru a rychlostní kategorii 280% životnosti pláště referenčního.
Ad 3> O tom nic nevím. Na sněhu hraje prim směs, hloubka vzorku a počet lamel v záměru. Bočnice je podružná.
Nevim, proc to tak Fiati nadsazuji, maximalku u Marey 2.4JTD je 196 km/h. Jinak ale primo v manualu maji zminku o tom, ze zimni pneu je mozno kupovat v nizsich rychlostnich tridach (pritom ve vozu "na ocich ridici" musi byt umistena cedulka s upozornenim na max. rychlost del pouzitych pneu :-))). Jen nevim, jestli by to policajtovi ci pojistovne stacilo. No, ale behat na DI nebo OkU s prepsanim technicaku se mi moc nechce. Proste jsem koupil na zimu UG6 v "T" a snad nebudou zadny problemy.