Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to TAN
Na S02 jsem najel tak 17tisíc. To je ale má obvyklá kilometráž, tak se neděs. V zatáčkách jim dávám nehorázně (naproti tomu nikdy nehrabu, to je potupné) :o)))
Pokud jezdíš normálně, tak udělají i 30.
Pokud ale preferuješ kilometrový výkon před jízdními vlastnostmi, nekupuj Potenzy. Potenzy jsou pneu pro blázny, jako jsem třeba já. Drží jako prase. Fakt. -
« to TAN
Ne ne. Já měl Potenzy S02-PP. Turanza je spíš komfortní, cestovní, tichá a Potenza zase tvrdá (bočnice), sportovní a hlučnější. Já bych vždy volil Potenzy, ale pro normální řidiče je asi Turanza ideální.
BTW, tento rozměr budu na jaře taky kupovat (na tatova Laurinka). Buď vezmu taky Turanzy, nebo CPC a nebo GY NCT 5. -
"-- skrytý --" 24.01.03 01:43
« Re: 205/55 R16
mezi špičku v tomto rozměru patří:
BRIDGESTONE Potenza RE720 (kapánek hlučnější)
BRIDGESTONE Potenza S-03 PP (ryze sportovní)
CONTINENTAL Premium Contact
CONTINENTAL Sport Contact 2 (ryze sportovní)
DUNLOP SP Sport 9000
GOODYEAR Eagle F1 GS-D3 (ryze sportovní)
MICHELIN Pilot Sport (ryze sportovní)
PIRELLI PZERO ROSSO As.(ryze sportovní)
a další...
jako nejlepší poměr výkon/cena bych asi uvedl:
FIRESTONE SZ-40 V
CONTINENTAL Premium Contact H
BRIDGESTONE Potenza RE720 H
PS: nějak nám tu to diskusní téma "zamrzlo"? -
« Re: ABS
No Škodovka se vybarvuje protože si moc o sobě myslela. Ted zjištuje že lidi jsou prostě na prachy, tak ted v panice zkouší některé kroky. Nicméně místo toho aby dělala věci smysluplně, tak tu máme 20 akčních modelů. Dá se vůbec koupit nějaký neakční ? :-) Ale ceny jsou pořád moc nahoře, nebo respektivě ceny za samotné auto ok, ale ať to proboha lépe vybavují... -
« Re: to Flavio
Ta citlivost ABS mě překvapila u Fabie (1.4 něco červené) Když to srovnám s auty které mají ABS, tedy Cadillac pravda ten je někde jinde co do generace ABS a 607. Tak ABS se u Fabie spouští za okolnotí kdy jsou na silnici drobné nerovnosti a to zejména příčné. Například varhánky na asfaltu. Ani se nemusí brzdit nějak na krev. Podle mě se ABS spustí díky "nadskočení" jednoho z kol. Je to velmi nepříjemné, protože se automaticky prodlužuje brzdná dráha při stejném stisku pedálu. Zvláště když se dobržuje za někoho... chce to s tím počítat. Podle mě by delší promlka mezi zablokováním a aktivací ABS nebyla nějak na škodu. Je nastaneno řekněme moc "uživatelsky"
U Cadillaca se mi nikdy nic takového nestalo. A auto se zdá že je bez ABS. Anti-lock se spustí až zakvičí gumy. Prostě pokvíknou a pak už cvaká. ABS je tam od uff jak se to jmenuje. Wanco tak nějak. Bosch to není. U 607 tolik praxe nemám nicméně řekl bych, že se nezdá tak citlivě nastavený jako u Fabie. Nevím tedy jak je to se Superbem, s Octávka se mi zdá také ok vyladěna. tak nevím. Jestli je ve Fabii něco novějšího co se chová jinak, nebo jestli je to schválně aby si zákazník za ty prachy užil :-) -
« to Flavio
Jistě, že každé ABS pracuje malinko jinak. Jiné nastavení, jiná přesnost, jiné auto...
Některé ABS jsou nastavená moc jemně. Nenechají kolo pořádně zabrzdit. Špatné.
Jak jsi ale správně podotkl, je to o hodně víc otázkou obutí, podvozku, rozložení hmotnosti a pod. -
« Re: to Huf
To máš pravdu, ale já mám pocit, že u některých aut se mi při stejném stylu jízdy daří aktivovat ABS dost často a u jiných se mi to podaří jen výjimečně. Samozřejmě je to velkou měrou ovlivněno gumama a vyladěním podvozku, ale já si to vysvětluji také tím, že u některých aut má výrobce nastaveno jaká doba je potřebná k tomu, aby zablokované kolo uvedlo ABS v činnost. -
« to rubut
Je možné, že v balónoidních rozměrech (např. 195/65R15) je to jak říkáš. Já si ale nemůžu pomoct. P7000 225/35R17Y prostě brzdily na mém prckovi i kolem nuly skvostně, zatímco i sebelepší zimák (LM-22 - výherce testu) se díky těm lamelám tak nějak žmolí a ABS se aktivuje dřív. De fakto jsem v létě ani při brutálním brždění ABS nepotřeboval. Ty pneu se držely na mezi adheze velmi lehce. V mém případě je to ale rozměrově nesrovnatelné. -
« to Flavio
Nemůžu porovnat, protože každé pneu byly na jiném autě. TS790 jsem vlastně na Fabii měl, ale v jiném rozměru, než má být a taky byly už mírně jeté z megana, na kterého původně, než umřel, patřily (Čest jeho památce). Jelikož jsem se ale právě dnes předzásobil a koupil sadu TS790 H 195/50R15 (jako LM-22), brzo (jakmile klesne vzorek na předních pod 5mm) poreferuju.
V každém případě, na 5mm sjeté LM-22 mají o poznání méně funkčních lamel, než nové. Logicky tedy jejich vlastnosti na sněhu a ledu se sjížděním rapidně klesají. TS790 si drží šířku lamel podobnou.
Nevím, ale po všech těch zkouškách na mě pořád nejlíp působí ty Continentaly. UG GW3 na tatově jsou dobré a hlavně moc tiché (přesto že jsou šípové). Na sněhu je to spíš průměr. Mám pocit, že loňské TS790 na jeho voze stíhaly hlavně na ujetém sněhu líp. -
« to dabel a rubut
Mám vyzkoušené, že kolem nuly opravdu nemá mé letní obutí (225/35ZR17) tu správnou přilnavost. Tak nějak se vozí. Není to vyloženě nebezpečné, ale není to ono. Na druhé straně, zimní 195/50R15 není na tomtéž povrchu lepší. Kdybych měl zimní v tomtéž rozměru, jako letní (blbost- jen pro srovnání, navíc se v tom rozměru ani nedělají), měla by při nižších teplotách být na suchu lepší, než letní (pakliže je tak dobrá mezi zimními, jako jsou mé letní mezi letními). Fakt ale je, že opotřebení měkkých lameloidních zimáků na suchu při ostřejší jízdě je bohužel značné... -
« Re: Nošení dříví do lesa
S tymi 7 stupnami som to pocul velakrat, tak som radsej prehodil uz v oktobri. Faktom ale je, ze vzhladom na vykonovy potencial mojho auta a sposob jazdenia som ich za 2 mesiace nezjazdil ;))
Hm, fakt je, ze pri spominanom ksefte len jedna strana robi chybu. Druha moze byt spokojna :)) -
"-- skrytý --" 19.12.02 14:15
« Re: Nošení dříví do lesa
Huf: proč se musíš smát blbosti OBOU stran, při prodeji ojetých zimáků??? Ptám se proto, že zimáky okolo 4mm nevyhazuju, alébrž prodávám - a vždycky zmiznou hóódně rychle, tak nevím, proč bych je vyhazoval...
Dabel: to s těmi 7 stupni je spíš zbožné přání výrobců. Něco jiného je, když jezdíš na hory, ale na auto, co jezdí po Praze a okolí, jsem letos dával zimáky až na konci listopadu, dřív to potřeba nebylo... -
« Nošení dříví do lesa
Nechci, aby to vypadalo jako podceňování Vašich znalostí, ale musím Vám něco sdělit. Zimní pneu pod 5mm je na sněhu naprd. U nás napadl sníh a já se jal testovat. Byl jsem celkem zklamaný. Auto moc nejelo, nebrzdilo... Potom jsem se mrkl na gumy a přední po 2měsících ježdění po suchu :o( byly místo 8mm hluboké jen necelých 5. Hned jsem přehodil P x Z a bylo. Auto vyjelo tam, kam předtím nemohlo, nehrabalo na pětku a taky o dost líp brzdilo.
=> Z toho plyne: Na 1 zimu jsou pro mně potřeba 2 sady. Už taky nikdy nebudu přezouvat na zimní koncem října. Počkám, do konce listopadu.
BTW, když vidím prodávat ojeté zimní gumy se 4mm vzorku, musím se smát blbosti obou stran.
BTW2, Myslím, že nové polarisy jsou vždy lepší, než jakákoliv špičková zimní pneu pod 6mm. -
« Re: Felda - DUNLOP SP Winter Sport M3 ?
to Petr: Neslo o porovnanie ako take, islo skor o Tvoju otazku "neni to moc levny". Ceny na e-pneu.cz nestudujem, nemaju pre mna vyznam, bral som Tebou uvedenu cenu v absolutnom meradle.
ad moje pneu: Na zaciatku decembra som menil auto, na starom (Nissan Primera) som mal Matadory, na nove (Mazda 626) mi dealer spravil dobru cenu na Dunlopy. Na tych Matadoroch som spravil asi 8tkm, vcelku vegetne pneu, na Feldu by bohate stacili (kvalitou urcite na urovni Barumu). Na tych Dunlopoch mam zatial cca. 3tkm, ako vravim, velmi dobre.
ad ceny: mozno je to nadhodnotenym kurzom ceskej koruny, mozno privysokou marzou vasich obchodnikov. Poznamku "vysokou produktivnosti asi ne" trosku nechapem, ale nevadi. -
« Re: Felda - DUNLOP SP Winter Sport M3 ?
Ještě k té ceně, u Vás na slovensku je všechno podceněno, nechci se rozepisovat, čím to je, vysokou produktivitou asi ne.
Auťák -nový- tam ale vyjde běžně o 100000 Kč levněji (cca o 15-20%), než v ČR, podobně je tomu v Polsku. Takže kdo ma cash, hurá na Slovensko!
-
« Re: Felda - DUNLOP SP Winter Sport M3 ?
No Matador a Dunlop bych cenove asi neporovnaval :-) Tak ty mas Matadorky anebo Dunlopky na svem autaku?
A DUNLOP SP Winter Sport M3 stoji u E-PNEU dokonce jeste o 200 Kc vice - 1859 Kč a to pry po sleve 20%, ostatne mrkni se sam na rozmer 165mm:
www.e-pneu.cz/hledej_pneu.php?r=13&id=du… /> take rad srovnavam, ale srovnatelne. -
« Re: oddie
Kdyby ses podíval někomu ty do kufru? Stačí doržovat vzdálenost a nehrozí to Kdyby se to stalo, tak bys platil pokutu ty. Ale za sebe moc nevidíš a kontrolovat hňupa, co má letňáky a t zimáky a on do tebe nacouvá, to je o to větší pech.
Polarisky maji u nas a asi i jinde zn. servisy Skoda za ca 1390 + montaz 100, cenu mas lepsi ale co srovnani s temi Dunlopy?
Odpovim si tedy sam: Test je na
www.pneurevue.cz/aplikace/pages/archiv_o… /> a vychazi nemyslim si spatne (stredne dobre rekl bych). I kdyz zase jsou to jine rozmery. Polariska tam nanestesti neni.
Ai nema smysl z toho delat velkou vedu, zejo. -
« Re: Felda - DUNLOP SP Winter Sport M3 ?
ad cena: 1680kc za tento rozmer je dost. Mna vysli pred stvrt rokom nove Matadory v rovnakom rozmere (165R13) cca. 1200SKK (tusim okolo 800CZK), takze urcite to nie je moc lacne. Tento rozmer je o dost lacnejsi ako pneu na Octavku a pod. -
« Re: Felda - DUNLOP SP Winter Sport M3 ?
Petr: spytat sa samozrejme mozes ;) Skody XY moj tatko mal len raz a to presne 2 mesiace, potom ju s hrozou predal. Zimaky montoval vzdy - a nielen pred par rokmi - lebo krizom krazom velakrat prejazdil Europu a bez zimakov by to bola samovrazda. Tebe nechybali asi preto, lebo si nejak extra nejazdil a nevedel si o nich, lebo si bol slabo informovany ;))
Prisposobenie jazdy vozovke je samozrejme, ak si myslis, ze jazdim ako * len preto, ze mam zimaky, tak je vidiet, ze ma nepoznas ;)))
Okoloiduci, ktori sa smykaju, mi nahanaju hrozu, lebo staci, aby sa smykli, ked budu vedla mna a je to tu. Smiat sa na nich by bolo dost drsne, to robia iba truhlici, kym sa sami nesmyknu.
Ad Dunlop Wintersport: mne osobne sa zatial zdaju byt skvele. 500km cestu v pondelok po snehu a breckach zvladli bez jedineho smyknutia. -
"-- skrytý --" 18.12.02 08:44
« Re: Felda - DUNLOP SP Winter Sport M3 ?
Nejsem sice Dabel, nicméně, zimáky jsem dával už na žigulíka, tak před 10-ti (?) lety. Otec měl zimáky i předtím, tehdy to byly takové ty vzorky "traktory".
Barum Polaris 165/70/13 mě vyšly na 1140,-/ks včetně montáže (pneuobchod.cz, jak tady někdo nedávno nechával odkaz).
Jinak, cizí návštěva v mém kufru by mi zas až tolik nevadila, jako kdybych se podíval do kufru já někomu jinému... -
« Re: Felda - DUNLOP SP Winter Sport M3 ?
Dabele, mohu se te zeptat, zda tvuj tata daval pred par lety zimaky na Skodu XY? Donedavna jsem tusil, ze neco jako zimak existuje a nikdy mi to nechybelo. Proc?
Protoze prizpusobuju jizdu vozovce a tak se mi nestalo, ze bych nekdy s jakymkoliv autem nedobrzdil :-] A ze by se mi nejaky Franta smal, ze mi to na 1cm vrstve snehu prohrablo? No nevim, at se smeje, pokud bude jezdit opatrne.
Az budes mit zimaky, dupnes na brzdu, tak bacha abys nemel navstevu v kufru.
A prosim zadny flame war na tema zimaky, uz mame nakoupeno (jen se bojim toho kufru, aby se tam ve meste nekdo nepodival), DUNLOP SP Winter Sport M3 (165mm R13), pry nejaka novinka, cena ca 1680 Kc (neni to moc levne?) - jake mate nazory na tuhle pneu a co lze cekat?
www.dunlop.de/de/data/productnews/index.… />
Ten Barum Polaris, asi o 200 Kc levnejsi, kdyz rekli, ze jedine tohle maji, ze je to oficialne od Skodovky, tak to jsem radeji rekl dekuji nechci. tak snad ty DUNLOP SP Winter Sport M3 budou lepsi:-) -
« Re: Felda
Spravne hovoris. Aj sebelepsie pneu sa smykne a je to v keli... Radsej opatrne a zvladnu zimu aj zimne "obycky". Ked som videl v pondelok rano, co sa dialo, smiech ma prechadzal. Kazdy druhy sofer mal asi este letnaky, lebo pri rozbehoch hrabali jak mali krtkovia :((( -
"-- skrytý --" 17.12.02 12:22
« Re: Felda
Já na hory nejezdim, nelyžuju. Ale ony by ty gumy zvládly i ten výlet do hor, to se zas nebojim... Akorát prostě musí člověk trochu rozumně uvažovat a neblbnout - ostatně, já jezdim hodně v klidu, a i kdybych měl ty nejdražší gumy na trhu, jezdil bych stejně... -
« Felda
Doporučte pneu zimní na Felicii, na orig. plech (4,5Jx13), zřejmě v rozměru 165/70.
V PS mají většinou Barum 165/70 R13 POLARIS Reinf. 79T, co myslíte?
Vycházím z doměnky, že i ty nejlevnější zimáky jsou na Fe lepší než 3,5mm letňáky, anebo byste to neřešili a dojeli letňáky? Před pár lety zimní také nikdo neobouval a když se jezdí s rozumem, není nutno. -
« Re: e-pneu vs. pneuobchod.cz
No, nevim jak to bylo driv (pred povodnemi), zda p. Mitev umoznoval i primy odber pneu, ale v soucasnosti maji puvodni provozovnu v Karline vytopenou a tak gumy prodava z Vestce (JV od Prahy) a to jak pres web, tak primo "z ruky do ruky". Smluvni pneuservis pak ma v Kocande (p. Hump), coz je cca 8 km od Vestce. -
"-- skrytý --" 06.12.02 13:02
« Re: e-pneu vs. pneuobchod.cz
Ne pneuobchod.cz se dá zajet osobně, a nechat si to tam rovnou přezout? (a i zdarma?). Já jsem nikdy přes www gumy nekupoval - a to především z jednoho důvodu: stalo se mi, že jsem byl pro gumy, gumař si je přichystal, a pak při přezování jednu hodil stranou a šel pro jinou. Když jsem se ptal, co je, byla lehce poškozená patka. Na WWW je sice určitě možnost reklamace, ale tutově ne tak rychlá - pokud bych to přehlédl při přebírání. -
« Re: e-pneu vs. pneuobchod.cz
Musim trochu zalobbovat ve prospech e-pneu (kdyz uz jsem zhresil a dvakrat nakoupil u pneuobchod.cz ;-)))
Ceny na pneuobchod.cz jsou zhruba stejne (moje UG6 tam staly s dopravou cca 3150 Kc, zatimco na e-pneu by staly 3080 bez dopravy), ale e-pneu nabizi mnohem rozsahlejsi info k pneumatikam (vysledky desitek testu ...).
Takze moje sympatie patri jednoznacne e-pneu. Ke koupi na pneuobchod.cz jsem se dostal kvuli tomu, ze e-pneu nenabizi nektere lacinejsi znacky a ja na svoji dosluhujici Tempru chtel koupit Polarisky. No a ted, kdyz jsem kupoval UG6 na Mareu, tak v ramci toho, ze "cesticka byla uz proslapana" a koncem roku mam zoufale malo casu a chtel jsem to mit na aute nejlepe druhy den, tak jsem to opet resil pres pneuobchod.cz. Misto dopravy zdarma jsem tam den po objednavce zajel osobne a nechal si udelat prezuti zdarma.
Ale stejne jsem se rozhodoval s pomoci pocetnych testu na e-pneu.cz. Par jich sice mam v casopisech, ale na e-pneu je to kompletni a velmi prehledne. -
« Re: to stavros
to Huf: no ne, myslel jsem jako, ze v zime stejne kazdej jezdi pomalejc nez v lete - uz kvuli tem zimakum no a ze bejva obcas namrzlo na silnici. A stejne kdyz jsou gumy do 190 km/h neznamena, ze se kratkodobe ta rychlost nesmi prekrocit. Jsou reseny na mnohem vyssi zatizeni. -
"-- skrytý --" 05.12.02 09:29
« zimni Marshal KW 15 185/55 R15 82T
Tak jsem prednedavnem provedl objednavku u e-pneu (pneu + alu). Jedine, co v tu chvili zamrzelo, byla vynucena zmena, protoze pneu (puvodne mnou uvazovane Firestone) nebyly k sehnani v Nemecku a tak mi byly dany dodavatelem jine varianty. Nicmene tato zmena nepada na vrub dodavateli, ale proste nedostatku na trhu :-) Tak jsem si nakonec trochu s otazniky vybral zminene Marshaly, ktere nikdy nebyly testovane zadnym casakem, u kterych je pouze v popisu poznamka, ze jsou vyborne v pomeru cena a uzity vykon. Faktem je, ze cena je opravdu velmi lakava .. cca kolem 2.5tis za kus v tomhle mem atyp-rozmeru. Zkusenosti mam zatim na suchu, na vode .. led a snih teprve cekaji. :)
Zapory: tezko rict .. v beznych zatackach pri beznych rychlostech jsou OK, v trochu extremnejsich me letni CPC jsou o chlup jistejsi, ale kazdopadne nelze o Marshalech rict, ze by nebyly "citelne".
Klady: nehluci, dobre odvadi vodu. Sice se rozmerem zdaji byt na Clio na zimu moc siroke, ale maji 3 pomerne hodne siroke (10mm?) podelne drazky (2 + 1), takze ta stycna plocha je v realu mensi. A na zaver super klad ... spotrebu mam na nich naprosto stejnou, ani o chlup horsi, nez na letnich CPC ve stejnem rozmeru. :-) Dokonce se mi zda, ze se lepe odvaluji (jizda z kopce na neutral - pomaleji ztraci rychlost).
Pro srovnani .. letni CPC byly na 6" discich vpredu 2.4, vzadu 2.2 (vzduch).. tyhle jsou na 6.5", takze maji pevnejsi bocnice a jsou logicky trochu "tvrdsi" (ne za hranici komfortu) a nafouknute jsou plynem na 2.25 predek a 2.1 zadek.
Jeste casem uvidim, jak se opotrebovavaji, kazdopadne uz ted jsem moc spokojeny a nelituju, ze jsem do nich sel .. vrele doporucuju! -
"-- skrytý --" 05.12.02 08:49
« Re: Náhrada kol, přepsání v TP
To STAVROS: Já mám "papírovou" maximálku 190 km/h, letní (originál) gumy v "H", zimáky jsem dostal k novému autu zdarma v "T", ale ty příští budou určitě v "H". Docela mě ta rychlostní kategorie omezuje. Jen nevím, co na to rakvička na střeše... (do 190 je v pohodě). -
« Re: to turboleon
Pardon, to W je do 270. Já mám ty Nokiany WR v kategorii 94V, kromě opravdu mírného plavání při ostřejší jízdě /nový a přece jen hrubší a vyšší vzorek/ se téměř vyrovnají letním /Pilot Sport/. Rozdíl znát je, ale není to dramatické. /ono taky ty Piloty chci jak to jen půjde vyměnit za Bridge/. -
"-- skrytý --" 05.12.02 00:00
« Re: Náhrada kol, přepsání v TP
To Pavel_KR5: Jestliže má auto psanou maximálku 196 km/h, pak z kopce může jet klidně přes 210 (tj. více, než umožňují gumy v "H" - do 210), takže je nanejvýš logické, ža na to výrobce vozu obouvá následující vyšší rychlostní kategorii pneu, tedy "V" (do 240). Na zimu bych tam pak rozhodně dal spíše ty "H", nikoli pouze "T" (do 190).
8,5x18 ET30 AZEV typ A, AS, C, E, LS - ostatní info/dodání/specialní ceny zase jako vždy na mailu...