Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 10.02.03 23:56
« Re: to Petr
Ad postup pojišťovny: Když manželka zrušila auto o sloup veřejného osvětlení a betonovou zeď za ním, zajímaly pojišťovnu (v rámci havarijního pojištění) především dvě věci: 1/ kdy bylo auto naposledy na pravidelném servisu (shodou okolností pouhý den před havárií); 2/ jestli ty neoriginální "hliníkáče" mají homologaci pro dané vozidlo (gumy byly v originálním rozměru). Vše bylo (naštěstí) OK. Jaký by byl postup pojišťovny v opačném případě, to jsem raději nezkoumal, ale předpokládám, že jí (pojišťovně) šlo hlavně o to, aby se "vyzula" z pojistného plnění. PS: To vše se odehrálo svého času v civilizované západoevropské zemi - Švýcarsku. -
« Bridgestone
to Huf: hele mam vzit na tu Mazdu ty 215/45/17 Potenza, mam proste strach, ze si v tom vymlatim zuby. no a na vytlukach kdyz znicim kolo, tak je to za 15 000,-. Co myslis? No je pravda, ze ta 205/55/16 vypada hrozne. Ty gumy je tam hrozne moc. Ale komfort taky neni k zahozeni. Zejtra jedu do MAzdy a nechci toho pak litovat. -
« Re: kdo
Přesně tak, to si také myslím, že se na tom může točit a ta otázka byla myšlena více ironicky, koho také zajímají objektivní příčiny, když dojde na lámání chleba, každý bohužel kouká co by utrhnul (třeba dlužník proč nezaplatit, třeba dodavatel, proč nevyreklamovat apod.) a pojišťovák není výjimka.
Kategorie LI najdeš velmi dobře zpracované např. v technické podpoře na www.e-pneu.cz -
« kolo
Pokud je to k zaměstnavateli loajální pojišťovák, tak by měl hledat důvod, aby se pojišťovna vyhnula plnění (je to jejich smysl, vydělat maximum), anebo pojiťovák iniciativně rozhoduje o objektivní příčině a zavinění nehody? Spíše neměl přehled nebo se mu to nechtělo zkoumat. -
« to TAN
Potenzy, ačkoliv byly o 1cm užší, unikátně držely v zatáčkách zvolenou stopu. Navíc měly ze všech pneu, které jsem kdy měl, suveréně nejcitlivější odezvu na byť jen minimální pohyb volantu. Prostě pro akční jízdu paráda. Sice se brzo ojely (tento problém ale řeším na všech pneumatikách :o))) ), ale poskytovaly nejlepší kontakt s vozovkou. Záběr a brždění rovněž paráda.
Vem S03. Pokud chceš za každou cenu jinou značku, jdi do Conti CSC2. Já kupříkladu na tatovo auto budu na jaře obouvat GoodYear NCT 5. Neznám je a zajímají mně. On taky potřebuje spíš komfort, než sportovní vlatnosti. Pro tento účel by měly být akorát.
-
« Re: Výběr pneu
To Flavio: Když preferujete komfort a nechcete "kostitřas", pak nechápu, proč jste volil 17" kola s profilem 45%. Před koupí Laguny jsme s manželkou vyzkoušeli obě verze (i 16" s 55%) a jednoznačně se rozhodli pro pohodlí - tedy 55%. Jistě, 17" jsou efektnější, jenže nám už tak nejde o to dělat na někoho dojem, spíš preferujeme klid a pohodlí. A na to jsou nejvhodnější Micheliny Pilot Primacy. Mimořádně pohodlné a tiché. Myslím, že se dělají i ve Vašem rozměru 225/45-17. Ano, cena je vyšší, ale odpovídá kvalitě. P.S. Ať Vám Lagunka slouží! -
« Re: 205/55 R16
Takze co bude v sezone 2003 nejlepsi pneu na 205/55R16? Ja bzch se priklonil k Sport Contact 2, resp. preferoval bych nejake tiche a aby vydrzely alespon 15000 km pri strednim zatizeni. Cituji s predchoyiho prispevku a vitam dalsi nazory
BRIDGESTONE Potenza RE720 (kapánek hlučnější)
BRIDGESTONE Potenza S-03 PP (ryze sportovní)
CONTINENTAL Premium Contact
CONTINENTAL Sport Contact 2 (ryze sportovní)
DUNLOP SP Sport 9000
GOODYEAR Eagle F1 GS-D3 (ryze sportovní)
MICHELIN Pilot Sport (ryze sportovní)
PIRELLI PZERO ROSSO As.(ryze sportovní)
a další...
jako nejlepší poměr výkon/cena bych asi uvedl:
FIRESTONE SZ-40 V
CONTINENTAL Premium Contact H
BRIDGESTONE Potenza RE720 H -
« Výběr pneu
S příchodem jara mě čeká výměna obutí na Laguně a já pomalu zvažuji jaké gumy na ni obuji. Jedná se o rozměr 225/45 R17. Chtěl bych si pořídit opravdu kvalitní gumy a tak víceméně vybírám mezi S-03 PP, SportContact 2, SP Sport 9000, Eagle F1 GS-D3, P7000, PZero Rosso. Vzhledem k tomu, že Lagunu mám na normální ježdění a ne na závodění, tak od nich požaduji jistou dávku komfortu. Nechci mít díky pneu z auta žádný „kostitřas“ ani „hučák“. Chci prostě pneu s vyváženýma vlastnostma ve všech směrech. Hodně mě lákají ty Potenzy, ale mám obavu, že budou extrémně tvrdé a tedy nejméně pohodlné. Poradí mi v tomto někdo? -
« to TAN
Na S02 jsem najel tak 17tisíc. To je ale má obvyklá kilometráž, tak se neděs. V zatáčkách jim dávám nehorázně (naproti tomu nikdy nehrabu, to je potupné) :o)))
Pokud jezdíš normálně, tak udělají i 30.
Pokud ale preferuješ kilometrový výkon před jízdními vlastnostmi, nekupuj Potenzy. Potenzy jsou pneu pro blázny, jako jsem třeba já. Drží jako prase. Fakt. -
« to TAN
Ne ne. Já měl Potenzy S02-PP. Turanza je spíš komfortní, cestovní, tichá a Potenza zase tvrdá (bočnice), sportovní a hlučnější. Já bych vždy volil Potenzy, ale pro normální řidiče je asi Turanza ideální.
BTW, tento rozměr budu na jaře taky kupovat (na tatova Laurinka). Buď vezmu taky Turanzy, nebo CPC a nebo GY NCT 5. -
"-- skrytý --" 24.01.03 01:43
« Re: 205/55 R16
mezi špičku v tomto rozměru patří:
BRIDGESTONE Potenza RE720 (kapánek hlučnější)
BRIDGESTONE Potenza S-03 PP (ryze sportovní)
CONTINENTAL Premium Contact
CONTINENTAL Sport Contact 2 (ryze sportovní)
DUNLOP SP Sport 9000
GOODYEAR Eagle F1 GS-D3 (ryze sportovní)
MICHELIN Pilot Sport (ryze sportovní)
PIRELLI PZERO ROSSO As.(ryze sportovní)
a další...
jako nejlepší poměr výkon/cena bych asi uvedl:
FIRESTONE SZ-40 V
CONTINENTAL Premium Contact H
BRIDGESTONE Potenza RE720 H
PS: nějak nám tu to diskusní téma "zamrzlo"? -
« Re: ABS
No Škodovka se vybarvuje protože si moc o sobě myslela. Ted zjištuje že lidi jsou prostě na prachy, tak ted v panice zkouší některé kroky. Nicméně místo toho aby dělala věci smysluplně, tak tu máme 20 akčních modelů. Dá se vůbec koupit nějaký neakční ? :-) Ale ceny jsou pořád moc nahoře, nebo respektivě ceny za samotné auto ok, ale ať to proboha lépe vybavují... -
« Re: to Flavio
Ta citlivost ABS mě překvapila u Fabie (1.4 něco červené) Když to srovnám s auty které mají ABS, tedy Cadillac pravda ten je někde jinde co do generace ABS a 607. Tak ABS se u Fabie spouští za okolnotí kdy jsou na silnici drobné nerovnosti a to zejména příčné. Například varhánky na asfaltu. Ani se nemusí brzdit nějak na krev. Podle mě se ABS spustí díky "nadskočení" jednoho z kol. Je to velmi nepříjemné, protože se automaticky prodlužuje brzdná dráha při stejném stisku pedálu. Zvláště když se dobržuje za někoho... chce to s tím počítat. Podle mě by delší promlka mezi zablokováním a aktivací ABS nebyla nějak na škodu. Je nastaneno řekněme moc "uživatelsky"
U Cadillaca se mi nikdy nic takového nestalo. A auto se zdá že je bez ABS. Anti-lock se spustí až zakvičí gumy. Prostě pokvíknou a pak už cvaká. ABS je tam od uff jak se to jmenuje. Wanco tak nějak. Bosch to není. U 607 tolik praxe nemám nicméně řekl bych, že se nezdá tak citlivě nastavený jako u Fabie. Nevím tedy jak je to se Superbem, s Octávka se mi zdá také ok vyladěna. tak nevím. Jestli je ve Fabii něco novějšího co se chová jinak, nebo jestli je to schválně aby si zákazník za ty prachy užil :-) -
« to Flavio
Jistě, že každé ABS pracuje malinko jinak. Jiné nastavení, jiná přesnost, jiné auto...
Některé ABS jsou nastavená moc jemně. Nenechají kolo pořádně zabrzdit. Špatné.
Jak jsi ale správně podotkl, je to o hodně víc otázkou obutí, podvozku, rozložení hmotnosti a pod. -
« Re: to Huf
To máš pravdu, ale já mám pocit, že u některých aut se mi při stejném stylu jízdy daří aktivovat ABS dost často a u jiných se mi to podaří jen výjimečně. Samozřejmě je to velkou měrou ovlivněno gumama a vyladěním podvozku, ale já si to vysvětluji také tím, že u některých aut má výrobce nastaveno jaká doba je potřebná k tomu, aby zablokované kolo uvedlo ABS v činnost. -
« to rubut
Je možné, že v balónoidních rozměrech (např. 195/65R15) je to jak říkáš. Já si ale nemůžu pomoct. P7000 225/35R17Y prostě brzdily na mém prckovi i kolem nuly skvostně, zatímco i sebelepší zimák (LM-22 - výherce testu) se díky těm lamelám tak nějak žmolí a ABS se aktivuje dřív. De fakto jsem v létě ani při brutálním brždění ABS nepotřeboval. Ty pneu se držely na mezi adheze velmi lehce. V mém případě je to ale rozměrově nesrovnatelné. -
« to Flavio
Nemůžu porovnat, protože každé pneu byly na jiném autě. TS790 jsem vlastně na Fabii měl, ale v jiném rozměru, než má být a taky byly už mírně jeté z megana, na kterého původně, než umřel, patřily (Čest jeho památce). Jelikož jsem se ale právě dnes předzásobil a koupil sadu TS790 H 195/50R15 (jako LM-22), brzo (jakmile klesne vzorek na předních pod 5mm) poreferuju.
V každém případě, na 5mm sjeté LM-22 mají o poznání méně funkčních lamel, než nové. Logicky tedy jejich vlastnosti na sněhu a ledu se sjížděním rapidně klesají. TS790 si drží šířku lamel podobnou.
Nevím, ale po všech těch zkouškách na mě pořád nejlíp působí ty Continentaly. UG GW3 na tatově jsou dobré a hlavně moc tiché (přesto že jsou šípové). Na sněhu je to spíš průměr. Mám pocit, že loňské TS790 na jeho voze stíhaly hlavně na ujetém sněhu líp. -
« to dabel a rubut
Mám vyzkoušené, že kolem nuly opravdu nemá mé letní obutí (225/35ZR17) tu správnou přilnavost. Tak nějak se vozí. Není to vyloženě nebezpečné, ale není to ono. Na druhé straně, zimní 195/50R15 není na tomtéž povrchu lepší. Kdybych měl zimní v tomtéž rozměru, jako letní (blbost- jen pro srovnání, navíc se v tom rozměru ani nedělají), měla by při nižších teplotách být na suchu lepší, než letní (pakliže je tak dobrá mezi zimními, jako jsou mé letní mezi letními). Fakt ale je, že opotřebení měkkých lameloidních zimáků na suchu při ostřejší jízdě je bohužel značné... -
« Re: Nošení dříví do lesa
S tymi 7 stupnami som to pocul velakrat, tak som radsej prehodil uz v oktobri. Faktom ale je, ze vzhladom na vykonovy potencial mojho auta a sposob jazdenia som ich za 2 mesiace nezjazdil ;))
Hm, fakt je, ze pri spominanom ksefte len jedna strana robi chybu. Druha moze byt spokojna :)) -
"-- skrytý --" 19.12.02 14:15
« Re: Nošení dříví do lesa
Huf: proč se musíš smát blbosti OBOU stran, při prodeji ojetých zimáků??? Ptám se proto, že zimáky okolo 4mm nevyhazuju, alébrž prodávám - a vždycky zmiznou hóódně rychle, tak nevím, proč bych je vyhazoval...
Dabel: to s těmi 7 stupni je spíš zbožné přání výrobců. Něco jiného je, když jezdíš na hory, ale na auto, co jezdí po Praze a okolí, jsem letos dával zimáky až na konci listopadu, dřív to potřeba nebylo...