Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Marcelino 12.03.06 15:58
« Re: pneu na S120
este jeden dotaz: svokor ma na starej Skode 120 este povodne (takmer 20 rocne !!! :roll: ) univerzalne pneu o rozmere R13 165 vzor je tusim 34 :?: neviete niekto ake je to profilove cislo ? ci mam zhanat prenho nejake 165/80 R13 letne, alebo znova univerzalky... chce co najlacnejsie pneu a dokonca uvazuje , ze vymeni iba tie zadne... :roll: nastastie od kupy pneu v Tescu a pod som ho odhovoril ;-) -
"-- skrytý --" 12.03.06 11:14
« Bez nadpisu
Zacinam se zabyvat prodejem pneu a budu mit i internetove stranky ale jeste se na nich pracuje.Bridgestone Turanza ER 300
185/60 R15 84H NEU mam za 2250kc ale nevim kolik by stalo postovne na SK.Ja mam na svem aute Bridgestone B390 195/65/15 a max.spokojenost.Tuto znacku doporucuji. :) -
Marcelino 11.03.06 20:02
« Re: Re: Letni pneu
ma niekto skusenosti z obchodom www.nejlevnejsipneu.cz ???
maju tu najlepsie ceny na Bridgestone ER300 - 2631,-Sk :idea:
vid link: [odkaz]
mimochodom maju tu aj Alu disky (15") za ceny okolo 2700,-Sk :idea: otazka je ci sa oplatia kupit, alebo radsej vsadit "na istotu" a kupit klasicke plechace na Swifta priamo u Suzuki (cena okolo 1600,- Sk). Mimochodom cena "original" Al diskov u Suzuki je az vyse 4000,-Sk ...undefined -
Marcelino 11.03.06 12:19
« Re: Letni pneu
No tiez rozmyslam nad Bridg. ER300, ale ja potrebujem rozmer R15 185/60 a ten nebol testovany este nikdy nikde... 8-s
Ale ono je to s tymi testami dost diskutabilne - zvlast ked sa pozries na testy tych Bridg ER300 - doteraz boli vzdy hodnotene vysoko, ale vycitali im zvysenu hlucnost a teraz najnovsi test uz v hlucnosti su jedny z najlepsich tak neviem...
podobne aj ine typy inych znaciek - rozmer 175/65 ci 165/70 dopadne uuuuplne diametralne inak ako ta ista pneu v rozmere 195/65 a pod...
cize ja vidim testy ako dobre voditko ale obcas dost zavadzajuce...
mna by najviac zaujmali brzdne drahy :!: na suchu a na vode a az potom tie ostatne vlatnosti ako opotrebenie ci hluk ... to ze rozdiel v "ovladatelnoti" predstavuje medzi najlepsou 3 hviezdickovou a najhorsou 1 hviezdickovou rychlost v zakrute 86km/h oproti 80km/h to mi moze byt ukradnute - ja nejazdim uplne na hrane...
...avsak obcas moze byt usetreny nejaky ten meter brzdnej drahy napr. na dialnici dost podstatny... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Obvod a průměr pneu (pokrač.)
to Mitsi: uvedený výpočet je pre tzv. teoretický ráfik, na ktorom je šírka nahustenej pneumatiky totožná s menovitou šírkou. Uviedol som to len ako odpoveď na otázku sss "ako to vypočítali".
Optimálna šírka ráfika je väčšia, a vychádza z normy ETRTO. Pre rozmer 205/55 R16 je to 6,5". -
« Re: Re: Re: Obvod a průměr pneu (pokrač.)
sss: "Je tam aj vypocet sirky rafku a pre 205/55 R 16, vychadza 5.5".
6.5" je tam az pre 230mm sirku plasta. Ale neviem ako to pocitaju."
vzorec je: menovitá šírka *x/25,4 , kde x=0,7 pre profilové číslo 50 a viac a x=0,85 pre prof.č. menšie ako 50. -
"-- skrytý --" 07.03.06 14:31
« Bez nadpisu
Tlak určuje výrobce vozidla a nevím o tom, že by nějaký výrobce udával jiné tlaky pro jiný rozměr pneu. Asi to souvisí s hmotností vozidla, resp. zatížením dané nápravy.
Při stejném tlaku je styčná plocha s vozovkou téměř stejná pro libovolný (povolený) rozměr pneu. -
Marcelino 07.03.06 12:31
« Re: Tabulky
taka tabulka neexistuje... teda aspon ja som ju nenasiel... treba sa spoliehat na predpisane udaje od vyrobcov aut - su tam rozdiely dost velke rozdiely pri rovnakych pneumatikach:
napr. otec ma Fabiu s obutim 165/70 R14 a ja na Swifte tak isto, ALE on ma predpisane tlaky tusim 2,1baru pri "zakladnom obsadeni" 3 osobami, kdezto ja mam predpisane tusim 2,3baru a pri plnom zatazeni je ten rozdiel este vyssi... moc to nechapem, lebo napr. otcova Fabia 1.2 12V 47kWje tazsia nez moj Swift 1.3 16V 68kW, takze skor by to malo byt naopak - Fabia by mala mat vyssie tlaky... 8-s :?: -
"-- skrytý --" 07.03.06 07:46
« Re: Re: Re: Obvod a průměr pneu (pokrač.) - děkovačka
Iček: Zbytečně vymýšlíš! Zkus sehnat gumy 195/60x16 nebo 195/65x16. Nic takového se zřejmě ani nevyrábí! Plnohodnotným ekvivalentem 205/55x16 je totiž pouze 195/65x15, tj. musíš mít úplně jiný ráfek. -
"-- skrytý --" 06.03.06 23:50
« Re: Re: Re: Obvod a průměr pneu (pokrač.) - děkovačka
Iček: "Pochopil jsem, že si na ráfky můžu dát pouze to, co je zapsáno v TP zvolím-li něco, co nemám zapsáno v TP (ale má to logiku a naději), kdo mi to schvál. "
Vyrobca automobilu. Mal by uviest vsetky testovane kombinacie vo velkom TP. V principe si tam mozete dat cokolvek, ale: je to na vlastne riziko (neschvalil vyrobca), nepaci sa to policajtom (tazko to zkontroluju, v malom TP to nie je), nepaci sa to poistovni (bude hladat aku kolvek zamienku aby nemusela platit). A zrejme sa to nebude pacit ani tomu, koho prevalcujete, ked sa vam vyzuje alebo praskne pneumatika. -
"-- skrytý --" 06.03.06 23:23
« Re: Re: Obvod a průměr pneu (pokrač.) - děkovačka
:lol: >:D :-) Hoši, děkuji moc, už se mi v hlavě :idea: . To jsem nevěřil, že jste tak ochotní :!: Pochopil jsem :roll: , že si na ráfky můžu dát pouze to, co je zapsáno v TP :arrow: zvolím-li něco, co nemám zapsáno v TP (ale má to logiku a naději), :?: kdo mi to schválí :?: :arrow: Kdo na to dává "BERANA" :?: :-O Kam s tím půjdu :?: Kde a komu klepat na dveře :?: :roll: -
"-- skrytý --" 06.03.06 16:05
« Re: Re: Obvod a průměr pneu (pokrač.)
Iček: "Můžu na ráfek 16x6,5J (kam standardně patří pneu 205/55 R 16 91H)"
Mimochodom, pozeram na stranku [odkaz] (velmi dobra stranka). Je tam aj vypocet sirky rafku a pre 205/55 R 16, vychadza 5.5".
6.5" je tam az pre 230mm sirku plasta. Ale neviem ako to pocitaju. -
"-- skrytý --" 06.03.06 15:58
« Re: Re: Obvod a průměr pneu (pokrač.)
205/55x16 má výšku a obvod 113 a 1985 mm.
195/55x16 má 107 a 1951 mm.
195/60x16 má 117 a 2012 mm.
Ve všech případech se vejdeš do 5% tolerance, tj. pokud dodržíš Load Index (LI), a budeš to mít zapsáno v techničáku, bude to OK. -
"-- skrytý --" 06.03.06 15:57
« Re: Re: Obvod a průměr pneu (pokrač.)
Iček: "Můžu na ráfek 16x6,5J (kam standardně patří pneu 205/55 R 16 91H) dát zimní pneu 195/60 R 16 91H či 195/55 R 16 91H,"
205/55 R 16 -- 195/60 R 16: rozdiel obvodu 26.7mm (1.34%), rozdiel vysky 4.5mm
205/55 R 16 -- 195/55 R 16: rozdiel obvodu -34.56mm (-1.74%), rozdiel vysky -5.5mm
Takze 195/60 R 16 je blizsie.
A mate to v technickom preukaze? -
"-- skrytý --" 06.03.06 15:39
« Re: Obvod a průměr pneu (pokrač.)
Pánové, jde mi o toto: Můžu na ráfek 16x6,5J (kam standardně patří pneu 205/55 R 16 91H) dát zimní pneu 195/60 R 16 91H či 195/55 R 16 91H, aniž by se mi přílíš zvedla nebo snížila výška (průměr) pneu a zvětšil nebo zmenšil obvod pneumatiky (a o kolik?)? Nebo tam zase musím dát jen ten stejný rozměr 205/55 R 16 91H. Prostě chtěl bych najít tabulku, kde si to přečtu a porovnám a za tuto radu (samozř. i za ostatní) moc děkuji! Zdař buřt! :idea: :*) -
"-- skrytý --" 06.03.06 09:00
« Re: Obvod a průměr pneu
Srozumitelné to sice je, ale ptáš se špatně! Hodnoty obvodu najdeš např. v technické sekci www.apneu.cz. Abys učinil zadost předpisům (i z hlediska přesnosti tachometru, zachování zpřevodování vs. skutečná rychlost, zachování parametrů nastavení ABS a zejména ESP atd.), musíš se vejít do tolerance +-5%.
Jenže tohle neříká vůbec nic o tom, jestli se ti kolo vejde do podběhu, pokud zvolíš třeba neadekvátní šířku ráfku, hodnotu tzv. zálisu (ET) atd. Kromě toho je třeba mít na paměti, že šířka běhounu u jedné gumy šířky 195 mm může být klidně o 2 cm větší, něž u jiné rovněž šířky 195. A kvůli těm pár mm se tam už vejít nemusí (zj. směrem ke vzpěře McPherson). -
"-- skrytý --" 06.03.06 00:15
« Obvod a průměr pneu
Kdo ví, kde najít dostupnou tabulku, která vypovídá o průměru pneumatik a délce obvodu pneumatik v cm. To je pro porovnání, zda se pneu vejde pod podběh a o kolik se zkreslí hodnoty okamžité rychlosti, kterouž ukazuje tachometr. No, napsal jsem to šroubovaně, nejsem technik, ale snad je to srozumitelné? ;-) :idea: :?: -
« Letní 165/70/13
zdar, nemáte někdo tip na osvědčený typ pneu v rozměru 165/70/13 T ? Je to drahý polovičce na Fiestu,a ceny jsou tak příznivý, že bych radši koupil kvalitu, která by vydržela tak kolem 30tis km
díky moc za rady, v archivu to teď bohužel nemám čas hledat.. -
"-- skrytý --" 27.01.06 16:33
« Re: fulda
Nic moc, znám lepší, ale ve srovnání s Barum Polaris II na Oct.01 v rozměru 195/65x15 v T "nebe a dudy".
Jen mi na to, že jsou zimní, připadají příliš tvrdé (nikoli směs, ale kostra). Záběrové vlastnosti ve sněhu nejsem schopen hodnotit, neboť ta Oct.01 je 4x4. -
Rousek 18.01.06 10:25
« Re: Re: ESKIMO SAVA
Souhlasím že jsou to za tu cenu super pneumatiky. Zatím mám výborné zkušenosti z letošní zimy. I v Praze je občas dost sněhu. Jediná výtka - kloužou na přechodech. To se mi dříve nestávalo. Nevíte někdo, jestli náhodou nezačali používat na přechody nějakou jinou barvu??
Pneu mám nové asi měsíc.
Pavel -
"-- skrytý --" 10.01.06 19:04
« Bez nadpisu
Lidi, neštřete na gumách - jednoho dne uděláte chybu (jako já dnes) a dobré gumy budou to jediné, co bude ty dvě nebo tři kritické sekundy stát na vaší straně.
Tímto srdečně děkuji pánovi v modré felicii, který dnes o půl metru popojel dopředu - možná bych to dobrzdil, možná by mi pár cm chybělo ... -
"-- skrytý --" 03.01.06 15:29
« Bez nadpisu
Stejně jako neexistuje univerzální pneu, tak neexistuje univerzální zimní pneu.
Já nedám dopustit na Conti TS780, ale i tak jsem na auto, se kterým se jezdí převážně dálnice zvolil Dunlop M3 a to právě kvůli výbornému odvodu vody a břečky. Do hor bych asi volil něco jiného, třeba zase nějaké ty Continentaly. Na zimní pneu do hor jsou jiné nároky než na pneu na dálnice. -
« Re: Re: Dunlop Wintersport 3D - zkušenosti
Rozjazdy do kopca su pre zimne Dunlopy asi problem. V priebehu 2 hodin ma 2x museli tlacit, ked uz sa ale auto hybalo, nezastavilo. Nastastie som nebol jediny, kto v ten den na tom mieste zapadol. BTW Favorit na Savach Eskimo S3 iba na prednej naprave tam nemal ziaden problem :x -
"-- skrytý --" 02.01.06 11:03
« Re: Dunlop Wintersport 3D - zkušenosti
Dunlop Wintersport M3 se chová stejně - je to nejspíš tím, že tato pneu výborně odvádí břečku při jízdě kupředu, ale jakmile začneš zatáčet, tak už to takové množství břečky neodvede a pneu "překvapivě" uklouzně do boku. Není to tím, že by tyto pneu byly špatné, ale že v předozadním směru jsou výborné, zatímco do boku jsou pouze velmi dobré. Nečekej, že by při té rychlosti jiné pneu do boku neuklouzly. Pouze by jsi víc klouzal už při jízdě kupředu a tak bys asi do zatáčky najížděl pomaleji a nebyl v ní zaskočen. Buď rád, že jsi v té zatáčce neměl obuty GY UG6, u těch je nepoměr mezi předozadním zaběrem a schopností klouzat do stran ještě mnohem větší. Naopak velmi dobře vyvážené jsou Conti TS780.
P.S.: Když se mi s Dunlop M3 totéž co tobě stalo v Alpách, tak jsem během dvousekundového průjezdu zatáčkou úplně propotil košili - jel jsem v autě které nebylo moje. -
« Dunlop Wintersport 3D - zkušenosti
Zdar lidi, tak se chci podelit o nejakou tu zkuseost. Mam rozmer 195/65 R15T na voze Toledo II TDI 81 kW.
Priznam se, ze jsem z te gumy trochu na rozpacich. Voda , brecka OK. Pokud je ujezdena vrstva snehu, tak drzi stopu, ale pokud je snehu vice a vjedu napr. na 2ku do zatacky, tak to auto jde trochu do smyku. Rozjezd do kopce na ujezdene vrstve snehu neni zadny zazrak - nevim jestli to neni vetsim kroutakem dieselu. Co se tyce hlucnosti, tak ta je vice nez dobra.Neni to spatna guma, ale v nekterych chvilich jsem od ni cekal ponekud vice. -
« Retaze na elektrony
Moze mi poradit niekto, kto ma s nasledujucim problemom nejake skusensoti?
Doteraz som maval na zimu plechace a na nich puklice. Ked som nasadil retaze, retaz za jazdy vzdy trochu poskodila puklicu (najviac ked som niekde hrabal, akoby sa retaz netocila rovnako rychlo ako koleso?). Ale tuto zimu jazdim na elektronoch a idem do hor, kde je v tomto case bezne, ze bez retazi nie je sanca. Ako pouzit sucasne retaze na elektron tak, aby ho neznicili? Bola chyba u mna, ze som retaze spatne nasponoval? Alebo sa na elektrony predavaju specialne retaze?
Potrebujem to surne vediet, inak radsej odstavim auto dolu v dedine a dalej pojdem pesi (co sa mi s dvomi malymi detmi a v ktovie akom pocasi moc nechce) :x -
« RE: SAVA
Tak jsem dnes konečně přezul na zimní. Po 4 letech jsem se vrátil ke značce SAVA, se kterou mám výborné zkušenosti. Vyměnil jsem staré Firestone FW930, které považuji za naprosto příšerné gumy. Nedrží na mokru ani v břečce nebo sněhu nad 3 cm. Obstojné jsou pouze na sněhu.
Uvidíme, jaé budou SAVY (je to novější typ S3) až napadně sníh.
A jen tak pro srandu v pneuservisu, kde mi je přezouvali mi tvrdili, že neobsahují siliku, a že siliku nemají ani barumky ani matadory. Že prý to na pnaumatice musí být napsané. Ne M+S ale přímo SILIKA. Ale přezuli je dobře tak jsem se už nedohadoval.
Pavel -
"-- skrytý --" 14.12.05 08:13
« GY-F1 GSD3 BSW
Cau vsichni,
chci se zeptat jestli nekdo jezdite tydle gumy v rozmeru 195/50/15, jaky mate zkusenosti? Jaka je vydrz? Nasel sem je na www.pneushop.cz za cca 1450 kc a moc se mi libi. Este by me zajimalo co znamena to "BSW" - Black Side Wall - cerna bocni stena, to jako jiny gumy nejsou cerny??? Nak nechapu proc to davaj do oznaceni... :roll:
Dik a mejte se!
P.undefined -
"-- skrytý --" 13.12.05 10:42
« Bez nadpisu
to Tommy78: s Matdormi mam obdobne nie prilis dobre skusenosti. Nepamatam si uz oznacenie ale ked som mal OI 1,6 GLX (100k) ta mala standardne obute nejake Matadory. Potom som kupil Barum Bravuris (do 240km/h) a tie boli daleko lepsie v kazdom smere. Rozdiel bol najvacsi na vode kde som vyslovene plaval s barumkami som mohol veselo ficat s istym kontaktom s vozovkov. navyse boli tichsie, komfortnejsie a v zakrutach aj za sucha boli rychlejsie (kde som v 60ke predtym piskal a zacinal sa smykat, tam to este pri 70ke nepiskalo a nesmykalo, detto brzdenie) rozdiel vyslovene priepastny. Preto aj teraz mam na OII Barum Polaris II- ztaial sa zda ze ujdu.
TO Marcellino: Manzelke som na Almeru dal Bridgestone LM18. Presne podobna skusenost na suchu su vyborne (komfortne pritom vsak drzia). Na snehu su zhruba zrovanatelne s Polarismi II. Mohli by aj trochu viac drzat (mat kratsiu brzdnu drahu). Na vode su OK, zatial som nedostatky nebadal. Na suchu su vsak lepsie ako Matador Stella (komfortnejsie pritom vsak viac drzia)-skusane aj pri plus 12 st. C -
"-- skrytý --" 11.12.05 13:42
« to Marcelino
195/65 R15 do 190 km/h obuto na Otině 1.6
Nerad bych aby moje hodnocení vyznělo jako totální propadák, to ne, jen přeci jen letňáče byly jaksi "jistější". Na druhou stranu musím říct, že i za velmi hustého deště neplavou na vodě. Ani ve vyjetých kolejích.
Samo že se bavím o běžných rychlostech.
Uvidíme jak na sněhu, i když jezdím de facto jen dálnice a po Praze, málokdy se dostanu někam, kde je zasněženo. -
Marcelino 11.12.05 12:37
« Re: Recenze MATADOR MP58 Silika M+S
Tommy78: hmm, mohol by si napisat aj rozmer pneu a na akom aute ich mas?
Inac ja mam postreh z mojich zimnych Bridgeston LM20 14" 165/70 na Swifte
lad - tu tazko porovnavat... abs kope jak dive pri brzdeni... a mam dojem , ze pri priamej jazde troska zle drzia smer...
sneh - zatial iba jeden den a pohoda
mokro - napocudovanie v kolajach plnych vody vyrazne lepsie ako sluzobna Oktavka obuta do zimnych Barumiek 15" 195/65 , dokonca subjektivne sa vyrovnaju mozno aj predcia moje letne 14" 165/70 Continental Eco3
co ma vsak najprijemnejsie prekvapilo je jazda v zakrute - zakrutu, kde som mal pocit, ze letne ContiEco 3-ky akoby stracali kontakt a auto troska uskakuje som na tychto zimnych Bridgestonoch presiel uplne krasne plynulo bez najmensieho naznaku nervozity a to pri pri -2°C na suchu 8) -
"-- skrytý --" 11.12.05 10:01
« Recenze MATADOR MP58 Silika M+S
Před časem jsem se rozhodoval mezi Kleber Krisalp HP a Matador MP58.
Nakonec jsem vzal Matadory, moje zkušenosti s nimi,:
Hlučnost: vcelku tiché
Sucho: přijde mi, že při brždění brzy podklouznou, jen podle mého citu, neměřil jsem to
Mokro: docela mě zklamaly, nic moc boční vedení - ujíždějí do strany při zatáčení, při brždění zase brzy podklouznou
Sníh: zatím nevyzkoušeno
Led: normálka, jestli lze vůbec na ledovce něco porovnávat ;-)
Když to shrnu: možná jsem moc kritický, letní jsem měl Dunlop SP SPORT 200E, takže můj pohled na MP58 může být ovlivněn, nicméně chování hlavně za mokra se mi nezamlouvá.
PS: jezdím na "spotřebu ", nejsem žádný závodník
Jaké máte zkušenosti? -
« Re: zimne pneu 205/50 r16
na michelinech jezdi docela dost lid z nasi firmy (jeste neobjevili misto kde nam obouvaj Continetaly WIntersport TS810:) ale jsou to 205/55R16 a nikdo si na ne nestezuje. kazdopadne oboje patrej k tomu nejlepsimu (u toho naseho rozmeru jsou michelinky na druhym miste a pirelli na 4tym oboje s 3ma *** a mezi /55 a /60 snad takovej rozdil nebude) -
papluh1 07.12.05 20:38
« zimne pneu 205/50 r16
Len taka rychla rada pri rozhodovani co zobrat za zimne gumy.
Vo velkosti 205/50 R16 nieje zrovna velky vyber novych gum
[odkaz]
Momentalne sa rozhodujem medzi Michelin Pilot Alpin PA2 a Pirelli Winter 210 Snowsport.
Pojde to na starsi saab 9-3, takze sa jedna o silnejsi predny nahon o cca 1,5t hmotnosti.
undefined -
"-- skrytý --" 07.12.05 13:51
« Jak si označit kola?
Mám takový možná přiblblý dotaz. Občas chodím jednomu kámošovi pomáhat do dílny, on jezdí nějaké ty amatérské závody historiků. Má několik sad kol a ustavičně je mění. Křídou si na ně vždycky poznačí kde kolo bylo aby ho dal příště na to samé místo (PL, PP, ZL, ZP). Mě to přijde hrozně neohrabané to pořád takhle popisovat, nevíte někdo jak to dělají jiní (třeba v motoristickém sportu) nebo nějaký nápad jak to jednoduše označit (buď na disk nebo na pneu, to je jedno) napořád? -
« Re: Re:
V německých testech Savy pravidelně propadají, zatímco čeští "venkované" (nemyslím nijak hanlivě) si je hodně chválí. Slyšel jsem ve svém okolí hodně lidí říkat, že si koupili "svělé zimní gumy" a pak z nich vypadlo, že jsou to právě Savy. Sám jsem je nikdy nezkoušel, ale věřím spíš lidem, než časopisům. Pro člověka co jezdí v zimě po rozbitých okreskách např. v Brdech či Nízkém Jeseníku má opravdu test ADAC či AMS nulovou vypovídající hodnotu. Např. o suché a vymrzlé dálnici a rychlostech nad 120 tam půlka lidí ví jen z doslechu. A záběr na sněhu do kopce může být tím hlavím parametrem už třeba ve stoupání z Všenor na Řitku či Jíloviště kousek za Prahou ... -
mezek 04.12.05 18:31
« Bez nadpisu
Kessler: Na Ještěd nebo na Rašovku jsem jezdil dost často a na leťákách... ;-)
Pro většinu lidí je ideální zimní guma, která má výborné vlastnosti na vodě a v prosolené břečce. Pro ten zbytek /my z hor/ preferuje hlavně perfektní vlastnosti na sněhu a ledu. Zbytek je už jenom na té spojce mezi pedálama a volantem. -
« Bez nadpisu
To určitě ne, ale myslím že to přece jenom něco vypovídá o jejích schopnostech..navíc z pozice běžného uživatele mě zajímají právě tyhle drobnosti, jako například že při rozjezdu do kopce na sněhu neprokluzuje, že mě v zatáčce udrží na silnici a podobně...a třeba taky ještě cena, která byla taky slušná... -
« Bez nadpisu
Minulou zimu jsem koupil Sava Eskimo S3 a jsou naprosto boží. Nehučí a vyjel jsem bez řetězů nahoru na Ještěd...po cestě jsem musel skoro zastavit, protože jelo z vrchu auto, ale podařilo se to na dvojku zase rozjet...nevzdory prudkému kopci a zledovatělému sněhu...takže je můžu v klidu doporučit¨ :D -
« Bez nadpisu
Letni Michelin Energy z vyroby (205/55R16 91V) jsem na zimu nechal vymenit za Continental ContiWinterContact TS810 (205/55R16 91H) a zatim super. je teda pravda ze jedina trosku zatez byla zasnezena dalnice ale narozdil o sebevrahu na letnacich plazicich se 60-80 v pravem pruhu jsem mel levy pruh sam pro sebe. uz aby bylo leta a ja mohl ojezdit micheliny a vymenit je za continetaly -
« Bez nadpisu
Dal jsem letos Semperit Winter- grip, je to nářez, jsem z jizerek a testoval jsem je na těch prvních 25 centimetrech sněhu ,zasněžený a umydlený silnice mě nebavily, tak jsem je vyzkoušel po polích a lukách a nemělo to chybu. Poté jsem zjistil ,že v testu obsadily 4. místo jen kvůli špatným vlastnostem na suchu a mokru,ale vlastnosmi na sněhu a ledu a opotřebením byly na tom stejně jako UG7 -
"-- skrytý --" 29.11.05 06:41
« Re: Re: Vredestein snowtrack 2
andree_cz: Tak to gratuluji! Teď jsem ujel se služební Oct.01 cca 1000 km za dost hustých zimních podmínek a prohlašuji, že fungl nové Polaris 2 výrazně prohlubují vrozené nectnosti podvozku tohoto vozu, tj. nedotáčivost a podélnou nestabilitu.
PS: Tady je malý a rychlý testík gum - zkuste udržet auto na tramvajových kolejích. Pokud se Vám to víceméně daří, jsou gumy OK. Pokud Vás to "vyhazuje" do stran, kupte si příště raději nějaké jiné.