Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Dotaz na e-pneu.cz
e-pneu.cz: Právě s otcem listujeme Vaším katalogem. Dneska jsem vyměnil tátovi na BMW 735i (E32) kola, která přišla s naším autem, za zachovalé BMW originály. Se správným ET se teď nebudou mrvit čepy, sjíždět gumy na hraně, tahat za volant a nadměrně ostřikovat boky auta bahnem. Ani nevíte, jakou práci dalo přesvědčit otce, že žvýkavé 15/60 nejsou na léto to pravé ořechové.
Ale k věci: Jedná se o rozměr 7,5x16 ET26. Hodláme na základě vícero kladných doporučení obout předek do 205/55/16 a zadek do 225/50/16. Jde nám o to, aby gumy vydržely alespoň 40 tis. km, ale aby taky něco snesly v zatáčce, když je třeba. O cenu jde asi vždycky. Přemýšlíme o Bridgestone Potenza RE720, které mají v rozměru 225/50/16 velmi výhodnou cenu. Naposledy jsme od Vás tyhle bridge brali na Voyager a s vlastnostmi pneumatiky byla absolutní spokojenost. Nevíme ale, jak je na tom tato pneumatika s kilometrovým průběhem, protože to bylo na podzim a stačily najet sotva 5 tis. km. Jako další možnost se nám jeví nějaké Continentalky.
Zkuste nám poradit dobrou gumu. Díky. -
« Re: Huštění na horní hranici tlaků???
Campagnolo, ještě se chci zeptat, zda se ti u Agily už změnil zimní čas na letní sám podle RDS, mně tedy ne, ale jel jsem malý kousek po městě, možná to chce projet větší úsek, aby byl člověk blíž vysílači, tak kontrolka však svítí pořád a nic... Zdravím Radek -
« Re: Huštění na horní hranici tlaků???
Radku_1, vim presne o jake auto jde. Konkretne na zimu (zimni pneu) hustime na predek 2,1 predek a 2,4 zadek s tim ze ale auto jezdi prevazne v horskem stredisku. Na leto tam ale naopak perem
2.8 -3.0 predek a 2.6-2.8 zadek. Nutno ale dodat ze mame ABS. To trochu eliminuje tvrdost gumy pri prudkem brzedeni. Jo a toto auto ma nabeh na sjizdeni vnitrnich stran pneu na predni naprave.
Pokud nejezdis velmi casto plne nalozeny, v tvem pripade vzhledem k absenci ABS bych osobne dal 2.5 predek i zadek. -
« to xtra, našrot
Nižší tlak vede sice k lepšímu přilnutí pneu k vozovce, ale na druhé straně se deformuje bočnice a tím pádem je horrší odezva na volant. Auto víc "plave".
Ze svých zkušeností vím, že je blbost foukat kola míň, než píše výrobce. Spíš malinko přidávám. Pokud mám napsané P2.3 a Z2.1, dávám P2.45 a z 2.3Atm. -
"-- skrytý --" 31.03.03 23:10
« Re: Huštění na horní hranici tlaků???
xtra: pokud není v pneumatice přesný tlak, jak předepisuje výrobce (což není nikdy), tak má pneu vždycky nižší životnost. Z hlediska jízdních vlastností a spotřeby je ale lepší mít pneumatiku spíš přehuštěnou než podhuštěnou. Ale samozřejmě že v rámci tolerancí. -
« to xtra
To je dost složitá otázka. Mnohdy záleží vic na pneumatice (na její konstrukci a směsi), než na rozměru. Každopádně 205-215 je ideál. 195 je málo. 225 je zbytečně moc. Právě jsem nazul 205/40 a zatím se jeví dobře. Už teď ale vím, že příště půjdu zase do 215. To hlavně kvůli vzhledu. -
« Huštění na horní hranici tlaků???
Chci se zeptat na názor odborníků, jestli vadí, když hustím pneumatiku u osobáku na horní hranici tlaků, i když nejsem plně naložený (mám třeba interval 2.1-2.4 vpředu a 2.4-2.9 vzadu a hustím na 2.4 a 2.9bar). Já si myslím, že že to akorát může ovlivnit trochu jízdní vlastnosti (tvrdší naladění), trochu se sníží spotřeba, nevím ale, co to dělá s bezpečností kola (jestli není větší pravděpodobnost buchnutí) a se životností pneu. Díky za odpověď, Radek -
« Re: Polo 1,2
ja mam na Pole s tym istym motorom co ty alu 6Jx15, pneu 195/55 R15 - polo sedi ako pribite
este zaujimavejsi rozmer je 205/45 R16 to uz bude v zakrutach jazdit ako na kolajniciach. Pneu musis vybrat podla penazenky a svojho subjektivneho vyberu, ja by som preferoval nieco ako Dunlop SP Sport 9000 alebo GoodYear F1. -
"-- skrytý --" 27.03.03 10:50
« to Stavros
S0-3 opravdu ubývají dost rychle, ostatně jako všechny sportovní pneumatiky (možná tak Michelin je na tom trochu líp, ale na úkor jízdních vlastností)!...20tis.odpovídá opravdu hodně silnému autu...vše záleží na tom, jak budete jezdit (brzdit/rozjezdy atd.) -
« Re: to TAN - 205/55 R16
to e-pneu: jestli jsem to dobre pochopil tak Bridge. Potenza / ktere mam / nebudou s kilometrovym vykonem nic moc? Kolik tak mam pocitat? Znamy ma MB ML AMG a ma tam rozmer 295/35/R19 no a vydrzi tak 20 tis. km. Ja jenom doufam kdyz ma moje auto vykon co jeho motorek ke steracum tak to bude aspon 40 tis., ne? Muj rozmer je 215/45/17. -
"-- skrytý --" 26.03.03 16:54
« Re: to TAN - 205/55 R16
anebo ještě jedna varianta-volit trošku "levnější" pneu a častěji přezouvat (při zachování kvalitních jízdních vlastností)-CONTINENTAL Premium Contact, FIRESTONE SZ-40 a možná ještě PIRELLI P6000 Powergy, SEMPERIT Direction Sport...nemohu si pomoci, ale opět jako nej.variantu (kompromis) bych navrhoval právě CONTINENTAL Premium Contact...reference Vám ostatně může potvrdit "Huf" -
"-- skrytý --" 26.03.03 16:44
« to TAN - 205/55 R16
zvolit kompromis mezi jízdními vlastnostmi a km výkonem je velmi těžké - ve Vašem případě (VW Passat) bych ale vynechal ekonomické pneu (typu Br.Turanza/Dunlop2000) a pokud jde o km výkon, tak i japonské značky (Bridgestone, Firestone, Toyo)...ostatně jak jsem Vám říkal do telefonu...zkuste ještě kouknout na testy ADAC/OAMTC a vybrat nejlépe umístěné pneu, kt.mají nejmenší opotřebení (Ver-
schleiß)...Conti Sport Contact je výběhový model (staré technologie)-nahradil jej model Conti Sport Contact 2 (ryze sportovní pneu-bohužel s nízkým km výkonem)...jako zajímavá se jeví i pneu Dunlop SP Sport 01, ale je to novinka, takže s ní zatím nikdo nemá zkušenosti (pouze testy)...s poměrně nízkým opotřebením vychází většinou Michelin (bohužel dost často špatně hodnocení v testech) a Pirelli (nesportovní dezény, tzn.ne P Zera)...relativně nízké opotřebení má také Dunlop SP9000 a nejhůř na tom není ani Conti Premium Contact (u těchto pneu je už ale kladen větší důraz na jízdní vlastnosti)...tzn.když vyberete pneu ze střední kategorie (ne ekonomické, ne sportovní), tak budete spokojen -
« Re: nové testy letních pneu pro rok 2003
Dobrý den,volal jsem vám na oběd.205/55R16 letní!-Continental premium contact -Dunlop SP sport 9000 ??A proč né třeba Dunlop 8000 nebo Conti sport contact?Je to horší než vybírat auto,aspoň pro mě.Jestli si uděláte na mě čas,tak děkuji za radu. -
« Re: CPC versus P6000Powergy
to Patron: kasli na to vem ty Pirrelky. Kdyz nemas na aute 250 PS tak ten rozdil stejne nepoznas. V tomto balonovitem /od Hufa prejaty vyraz/ rozmeru to je skoro jedno. Bude to asi na Octavku, ne? Bude to plavat tak jako tak. Nemyslim to nejak zle, ale taky mam nejakou v praci¨. -
« CPC versus P6000Powergy
Tak jsem v pasti :-( Nemůžu se rozhodnout. Pro 195/65/R15 91H(V) mezi CPC či P6000Powergy. Podařilo se mi sehnat Pirelly za 2300,- s DPH kus a CPC za 3100,- s DPH kus. Jediné co mne brzdí je ono tvrzení, že CPC jdou rychle pryč díky "bionice". Hufe pleaseee co bys volil???? Díky -
« pneu na 13" rafky
Ahoj,
jake pneu poradite v rozmeru 175/70R13? je to na rafek 13"x5,5J
Uvazoval jsem o Pirreli p3000 energy, CEC EP nebo Nokian NRT2.
Jde mi o to, aby drzely trosku lip jak barum brilantis, byly tiche a zaroven vydrzely aspon 30kkm.
Jezdim celkem slusne, zadne zavodeni.
diky moc -
"-- skrytý --" 18.03.03 15:59
« Re: zavazi
Tzv. original rafky z lehke slitiny (dodavane z fabriky spolu s vozidlem) obvykle maji "limce" ("cesky" rantly - tomu snad rozumi kazdy) prizpusobene montazi "beznych" zavazi. Ve fabrice ovsem pouzivaji zasadne zavazi se specialni povrchovou upravou, aby nedochazelo ke vzniku chemickeho clanku a v dusledku toho i korozi rafku v miste montaze zavazi. Takto upravena "bezna" zavazi ovsem vetsina pneuservisu nema. Uz proto (pominu-li) esteticke hledisko je treba pouzit lepenych zavazi tzv. "dovnitr" disku. Takoveto vyvazovani je ale pomerne narocne na peclivost a cas servisaka: v pripade chyby nelze jednou odlepene zavazi pouzit znovu; vetsi nevyvazenosti je treba resit pootocenim pneu vuci disku (treba i nekolikerym), zasadne neni mozne vyvazovat na vyvazovacce, ktera neumi indikovat nevyvazenost "v rameni"; vyvazovat by se melo ne na "tradicnich" plus minus 5g, ale na plus minus 1g, tj. v ramci "citlivejsiho" rozsahu vyvazovacky atd. atd. Dobre namontovat pneu na lite rafky a zejmena je pak dobre vyvazit vyzaduje opravdu kus remeslneho fortele a trpelivosti. Prave zde hrozi "zpraseni" (prinejmensim rafku) od nejakeho fusera. Zadny tip v Praze a okoli bohuzel nemam, sam jsem hledal pomerne dlouho nekoho v regionu JM a dovolim si tvrdit, ze skutecnych odborniku na praci s litymi disky je v oboru pneuservisaku opravdu jako safranu! -
« to xjirka
SZ40 už se nedělají. F1 GSD3 je novinka. Neznám, ale přesto bych si byl celkem jist, že bude super. Toyo za málo peněz (podle rozměru - někdy ano, někdy ne) nadprůměr muziky. Falken (znám ZIEX 512, ne FK 451) za ještě míň peněz ještě víc muziky, než Toyo. Toyo dopadla dobře v testu Gutefahrt, ale já odobně bych je ze svých zkušeností moc neglorifikoval. Je sice 100x lepší než Bravury, ale pořád to není CSC2 nebo tak. -
« Re: to xtra
OK ale este mi neda jedna teoreticka otazka. Znizim tlak z 3.0 na 2.3 tym padom bude guma maksia, bude mat lepsiu prilnavost k vozovke na strane druhej ked vbehnem do nejakej jamy (ktorych je u nas po zime ako maku) tak je vacsie riziko poskodenia alu disku nie?
huf: podhuštěna pneu rozhodně přilne k silnici hůř než přehuštěná - v té důležité dotykové ploše se udělá taková vanička a pak drží převážně jen na bocích.