Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ake pneu?
Dabel: zrovna to PDF jsem měl na mysli. Co se týče cen, nedokážu to porovnat s cenami v SK. Dobré ceny mají i na www.kkpneu.cz, ale nevím, zda zasílají na Slovensko. Ještě lepší ceny byly na www.pneuservis.abase.cz/dcmc/, ale teď mi ty jejich stránky nějak nechtějí fungovat. -
« Re: Ake pneu?
Radimek: dobry link, hlavne jedno PDF je pekne, je tam take pekne zhrnutie skoro vsetkych letnych pneumatik. A hlavne som sa poucil, ze ER70 je "Bridgestone Turanza ER70". Dost ju tam chvalili ;)) On-line obchod mi ju ponuka za 64EUR kus, to je myslim dobra cena. -
« Re: Ake pneu?
Radimek: ja mam vo velkom technicaku predpisane rozmery 185/65R14, 185/65R15 a 195/60R15. 185 mi na zimu pridu vhodnejsie ako 195, na leto su asi lepsie 195. Ja sa ale drzim radsej "zlatej strednej cesty". Inak modely 2000 a vyssie mali dokonca 195/60R16. -
« Re: Ake pneu?
Někde jsem četl dobrý test co se týče hlučnosti pneumatik, ale nemohu si vzpomenout kde. Budu přemýšlet.
Překvapilo mne, že máš rozměr 185/65 R15. Já mám rozměr 195/60 R 15 na discích 6Jx15 a tak přemýšlím, zda jsem koupil dobrý rozměr zimních pneu (myslím ve vztahu k disku 6J). Letní gumy chci ještě širší 205/55 R15 nebo 205/50 R16,ale to záleží jaké seženu disky. -
« Re: news
e-pneu.cz: Design super, ale zase mi pod Operou nejdou vůbec některé nabídky na úvodní stránce. A to ty docela důležité jako pneumatiky nebo alu kola. Už jsme to jednou řešili, nechali jste nějaké znaky v JavaScriptu, které Explorer sežral, ale Opera ne. Díky. -
« Re: sněží a sněží a sněží...
Já jsem nepřezul a na letňákách jsem se málem nedostal z vrat (minimální kopeček). Na zimních bych to vůbec neřešil, je to fakt hroznej rozdíl. Mamině jsem auto ještě nepřezul, takže se mohla umlátit smíchy. Nepřezul jsem jí ho proto, že jsem ještě neměl obuté gumy na nových ráfkách, zakoupených na e-pneu. Ty ovšem došly promptně a tudíž díky, e-pneu!!! -
« Ake pneu?
Moje letnaky maju momentalne profil 4mm, tak o par mesiacov budem asi kupovat nove letne pneu. Rozmer je 185/65R15 (Mazda 626). Chcel by som co najtichsie pneumatiky s dobrymi vlastnostami na mokrej vozovke a dobrou zivotnostou. Pacia sa mi Bridgestone ER-70. Su pneu, ktore splnaju moje poziadavky lepsie? Dakujem za rady! -
"-- skrytý --" 06.04.03 16:54
« news
* nový webdesign
* vyhledávání/přehled testů (ADAC, AMS, AutoBild, AutoCar, GuteFahrt, ÖAMTC) podle několika kritérií
* příslušenství (skryté ventilky atd.)
* řada nových produktů - alu značek STILAUTO, ALESSIO, PROLINE, AEZ, ENZO, DOTZ (zatím bez katalogu-připravuje se)
-
"-- skrytý --" 05.04.03 23:52
« To: Petr Re: GS-D3
ceny GS-D3 by měly odpovídat cenám GS-D2, ale na konkrétní cenu daného rozměru se můžete dotázat mailem (objednavky@e-pneu.cz)...ostatní ceny novinek (Dunlop SP Sport 01, Conti EcoContact3, Firestone Firehawk TZ 200, FALKEN ZE-512 atd.) by měly být na webu během cca týdne -
"-- skrytý --" 03.04.03 10:47
« Re: to rbaron
Shánět gumy, které tzv. dlouho vydrží, je v případě nízkého ročního kilometrového proběhu (na úrovni např. cca 15-20 tis. km) poněkud nesmyslné. Sám mám na služebním voze z r. 1998 původní letní i dokupované zimní (obojí zn. GY) obutí se zůstatkovou hloubkou vzorku přes 5 mm. S tím autem jezdím přes tři roky a zejména v posledním roce se opotřebení obou sad pneu téměř zastavilo (nehledě na poměrně razantní způsob jízdy). Ty gumy prostě ztvrdly a už se dále neopotřebovávají!. Ano, teď už zřejmě "vydrží věčnost", ale jezdit se na nich opravdu nedá (nebezpečná ztráta koeficientu tření, hlavně na mokru)!!! PS: Souhlasím s názorem, že Barum a Michelin jsou v tomto směru "ještě lepší" (myšleno ironicky). -
« dotaz
Chtel bych se zeptat, jestli ma index rychlosti pneumatiky velky vliv na jizdni vlastnosti, na valivy odpor...
Na e-pneu.cz jsem nasel napriklad BRIDGESTONE Potenza RE720 v rozmeru 195/50 R15 rovnou se tremi indexy rychlosti a to V H a T. Melo by to byt tusim do 240, 210 a 190km/hod, pricemz ceny H a T je stejne.
Mam totiz tento rozmer na aute, jehoz maximalni rychlost je 160km/hod a orig. rozmer pneu byl 165/70 R13. Jaky index by jste mi doporucili?
Diky -
"-- skrytý --" 02.04.03 13:56
« to rbaron
Bridge 720 jsou dobré pneu (hlavně na vodě)-ostatně mám je na autě také, ale jsou kapánek hlučnější a co se týká výdrže, tak 40.000km asi nevydrží (no ještě uvidíme?)-záleží hlavně na tom, jak se jezdí (brzdí, "hrabe", jak je silné auto-jakou silou zabírá-pokud máte zrychlení 0-100/třeba 6s, pak se to někde musí projevit, atd.) a samozřejmě také na rychlost.indexu pneu (u "W,Y,ZR" jsou trochu měkčí směsi, takže budou ubývat kapánek rychleji-"V" je pak asi rozumný kompromis)...jinak co se týká pneu, kt.vydrží absolutně nejdéle, tak to jsou BARUM a MICHELIN (samozřejmě jak jinak než na úkor jízdních vlastností)...jak jsem již doporučoval, chce to projít testy a podívat se též na sloupeček opotřebení -
« to našrot
Já se bavím o podhuštění v mezích normálu. Hodně přehuštěná se zase vyboulí a jede jen po prostředku. Mám vypozorované, že když své bývalé pneu 225/35R17 nafouknu na 2.5atm, nejedou celou plochou po cestě (zvlášť zadní). Když je ufouknu na 2atm, rozšíří se styčná plocha o cca 1,5cm. Navíc záleží i na šířce ráfku a kvalitě pneu. -
"-- skrytý --" 01.04.03 19:45
« Re: to xtra, našrot
ještě: podhustit to chce gumy akorát do sněhu či bahna - tak v takovémto typu "podložky" lépe zabírají, protože víc přilnou k nerovnostem v terénu.
huf: podhuštěna pneu rozhodně přilne k silnici hůř než přehuštěná - v té důležité dotykové ploše se udělá taková vanička a pak drží převážně jen na bocích. -
« Dotaz na e-pneu.cz
e-pneu.cz: Právě s otcem listujeme Vaším katalogem. Dneska jsem vyměnil tátovi na BMW 735i (E32) kola, která přišla s naším autem, za zachovalé BMW originály. Se správným ET se teď nebudou mrvit čepy, sjíždět gumy na hraně, tahat za volant a nadměrně ostřikovat boky auta bahnem. Ani nevíte, jakou práci dalo přesvědčit otce, že žvýkavé 15/60 nejsou na léto to pravé ořechové.
Ale k věci: Jedná se o rozměr 7,5x16 ET26. Hodláme na základě vícero kladných doporučení obout předek do 205/55/16 a zadek do 225/50/16. Jde nám o to, aby gumy vydržely alespoň 40 tis. km, ale aby taky něco snesly v zatáčce, když je třeba. O cenu jde asi vždycky. Přemýšlíme o Bridgestone Potenza RE720, které mají v rozměru 225/50/16 velmi výhodnou cenu. Naposledy jsme od Vás tyhle bridge brali na Voyager a s vlastnostmi pneumatiky byla absolutní spokojenost. Nevíme ale, jak je na tom tato pneumatika s kilometrovým průběhem, protože to bylo na podzim a stačily najet sotva 5 tis. km. Jako další možnost se nám jeví nějaké Continentalky.
Zkuste nám poradit dobrou gumu. Díky. -
« Re: Huštění na horní hranici tlaků???
Campagnolo, ještě se chci zeptat, zda se ti u Agily už změnil zimní čas na letní sám podle RDS, mně tedy ne, ale jel jsem malý kousek po městě, možná to chce projet větší úsek, aby byl člověk blíž vysílači, tak kontrolka však svítí pořád a nic... Zdravím Radek -
« Re: Huštění na horní hranici tlaků???
Radku_1, vim presne o jake auto jde. Konkretne na zimu (zimni pneu) hustime na predek 2,1 predek a 2,4 zadek s tim ze ale auto jezdi prevazne v horskem stredisku. Na leto tam ale naopak perem
2.8 -3.0 predek a 2.6-2.8 zadek. Nutno ale dodat ze mame ABS. To trochu eliminuje tvrdost gumy pri prudkem brzedeni. Jo a toto auto ma nabeh na sjizdeni vnitrnich stran pneu na predni naprave.
Pokud nejezdis velmi casto plne nalozeny, v tvem pripade vzhledem k absenci ABS bych osobne dal 2.5 predek i zadek. -
« to xtra, našrot
Nižší tlak vede sice k lepšímu přilnutí pneu k vozovce, ale na druhé straně se deformuje bočnice a tím pádem je horrší odezva na volant. Auto víc "plave".
Ze svých zkušeností vím, že je blbost foukat kola míň, než píše výrobce. Spíš malinko přidávám. Pokud mám napsané P2.3 a Z2.1, dávám P2.45 a z 2.3Atm. -
"-- skrytý --" 31.03.03 23:10
« Re: Huštění na horní hranici tlaků???
xtra: pokud není v pneumatice přesný tlak, jak předepisuje výrobce (což není nikdy), tak má pneu vždycky nižší životnost. Z hlediska jízdních vlastností a spotřeby je ale lepší mít pneumatiku spíš přehuštěnou než podhuštěnou. Ale samozřejmě že v rámci tolerancí. -
« to xtra
To je dost složitá otázka. Mnohdy záleží vic na pneumatice (na její konstrukci a směsi), než na rozměru. Každopádně 205-215 je ideál. 195 je málo. 225 je zbytečně moc. Právě jsem nazul 205/40 a zatím se jeví dobře. Už teď ale vím, že příště půjdu zase do 215. To hlavně kvůli vzhledu. -
« Huštění na horní hranici tlaků???
Chci se zeptat na názor odborníků, jestli vadí, když hustím pneumatiku u osobáku na horní hranici tlaků, i když nejsem plně naložený (mám třeba interval 2.1-2.4 vpředu a 2.4-2.9 vzadu a hustím na 2.4 a 2.9bar). Já si myslím, že že to akorát může ovlivnit trochu jízdní vlastnosti (tvrdší naladění), trochu se sníží spotřeba, nevím ale, co to dělá s bezpečností kola (jestli není větší pravděpodobnost buchnutí) a se životností pneu. Díky za odpověď, Radek -
« Re: Polo 1,2
ja mam na Pole s tym istym motorom co ty alu 6Jx15, pneu 195/55 R15 - polo sedi ako pribite
este zaujimavejsi rozmer je 205/45 R16 to uz bude v zakrutach jazdit ako na kolajniciach. Pneu musis vybrat podla penazenky a svojho subjektivneho vyberu, ja by som preferoval nieco ako Dunlop SP Sport 9000 alebo GoodYear F1. -
"-- skrytý --" 27.03.03 10:50
« to Stavros
S0-3 opravdu ubývají dost rychle, ostatně jako všechny sportovní pneumatiky (možná tak Michelin je na tom trochu líp, ale na úkor jízdních vlastností)!...20tis.odpovídá opravdu hodně silnému autu...vše záleží na tom, jak budete jezdit (brzdit/rozjezdy atd.) -
« Re: to TAN - 205/55 R16
to e-pneu: jestli jsem to dobre pochopil tak Bridge. Potenza / ktere mam / nebudou s kilometrovym vykonem nic moc? Kolik tak mam pocitat? Znamy ma MB ML AMG a ma tam rozmer 295/35/R19 no a vydrzi tak 20 tis. km. Ja jenom doufam kdyz ma moje auto vykon co jeho motorek ke steracum tak to bude aspon 40 tis., ne? Muj rozmer je 215/45/17. -
"-- skrytý --" 26.03.03 16:54
« Re: to TAN - 205/55 R16
anebo ještě jedna varianta-volit trošku "levnější" pneu a častěji přezouvat (při zachování kvalitních jízdních vlastností)-CONTINENTAL Premium Contact, FIRESTONE SZ-40 a možná ještě PIRELLI P6000 Powergy, SEMPERIT Direction Sport...nemohu si pomoci, ale opět jako nej.variantu (kompromis) bych navrhoval právě CONTINENTAL Premium Contact...reference Vám ostatně může potvrdit "Huf" -
"-- skrytý --" 26.03.03 16:44
« to TAN - 205/55 R16
zvolit kompromis mezi jízdními vlastnostmi a km výkonem je velmi těžké - ve Vašem případě (VW Passat) bych ale vynechal ekonomické pneu (typu Br.Turanza/Dunlop2000) a pokud jde o km výkon, tak i japonské značky (Bridgestone, Firestone, Toyo)...ostatně jak jsem Vám říkal do telefonu...zkuste ještě kouknout na testy ADAC/OAMTC a vybrat nejlépe umístěné pneu, kt.mají nejmenší opotřebení (Ver-
schleiß)...Conti Sport Contact je výběhový model (staré technologie)-nahradil jej model Conti Sport Contact 2 (ryze sportovní pneu-bohužel s nízkým km výkonem)...jako zajímavá se jeví i pneu Dunlop SP Sport 01, ale je to novinka, takže s ní zatím nikdo nemá zkušenosti (pouze testy)...s poměrně nízkým opotřebením vychází většinou Michelin (bohužel dost často špatně hodnocení v testech) a Pirelli (nesportovní dezény, tzn.ne P Zera)...relativně nízké opotřebení má také Dunlop SP9000 a nejhůř na tom není ani Conti Premium Contact (u těchto pneu je už ale kladen větší důraz na jízdní vlastnosti)...tzn.když vyberete pneu ze střední kategorie (ne ekonomické, ne sportovní), tak budete spokojen -
« Re: nové testy letních pneu pro rok 2003
Dobrý den,volal jsem vám na oběd.205/55R16 letní!-Continental premium contact -Dunlop SP sport 9000 ??A proč né třeba Dunlop 8000 nebo Conti sport contact?Je to horší než vybírat auto,aspoň pro mě.Jestli si uděláte na mě čas,tak děkuji za radu.