Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Hloubka vzorku
Protože jsem si myslel toto: www.chiptuning.cz/co_je_to_chiptuning.ph… - samozřejmě to je jen PR. A která to jsou ty největší kola?
Být tebou, dám si pozor, aby se leasingová společnost nedověděla, co jsi udělal s jejich (svým) vozidlem, zhusta prý vypovídají smlouvy, pokud tyhle zásahy odporující homologacím samy neschválily.
Zajímá mně, jak je to při vypovězení leasingu, má někdo auto na leasing a tedy zkušenost se zněním smlouvy? -
« Re: to Mitsi
Přeptal jsem se v PneuS. a prý Borbet jim někdo před 3 lety vrátil když přejel rychleji železniční přejezd a druhý zas s těžkým BMW je taky nějak zohýbal. Ale je to už let, třeba se Borbeti zlepšili? Máte někdo nové zkušenosti a ne letíté?
Borbet Mitsi: šlo o reply na Příspěvek číslo: 3252.
Co na to prodejce EPNEU? Zrovna jeden Borbet se mi u něj líbil, a s ET30 a to v rozměru 7,5x16 moc na výběr není. Ještě Borbera nikdo nevrátil? Na tohle je záruka (v obou mnou zmyňovaných případech to bylo na záruku). -
"-- skrytý --" 15.04.03 17:58
« Re: to Mitsi
Nevim spis, co je na Borbetech dobryho?! Kdyz je das na auto, ketry ma alespon obcas vsechny kola na silnici (je jich ale zoufale malo) a vymetes s tim 2-3x nejaky kanal, tak Borbety muzes vyhodit. Mam nejaky v garazi, jsou to 7,5 na 16", 4 x98 mm ET 30. Muzes si pro ne prijit. Delaji to snad z hnoje, nebo z ceho. Naproti tomu O.Z.Racing, Speedline (A. Benzoni), Sparco (Cromodora) delaj kola kovany a dokud s nima neprastis do obrubniku, vydrzej veky, a budou kulaty (no, mam uz jedno kolo Speedline od rijna hodne nechutne bocne bouchly o obrubnik a smajda cca 2 cm a porad drzi, ale to je na zabiti). Pravda, design nemaj tak peknej, jako Borbet.... -
"-- skrytý --" 15.04.03 15:09
« Re: to Mitsi
To Petr: A kde jsem hovoril o znacce Borbet? Nikdy jsem zadnou konkretni znacku nejmenoval. Jen si stojim za tim, ze mezi "hlinikaci" a "hlinikaci" mohou byt propastne rozdily, a to bez ohledu na homologaci. Je tomu asi stejne, jako v pripade rordilu mezi "jednim autem" a "jinym autem". PS: Ne vse je o vnejsim vzhledu! -
« Re: Ake pneu?www.reifen.com
Petr: ja som doviezol celu sadu pre kamosa jednoducho tak, ze sme boli v aute dvaja. U nas je limit 175EUR (prezradil mi to prave vtedy colnik) na osobu a pretoze sada pneu nie je jediny kus, da sa to "rozlozit" na viac osob. Ked mas pri sebe aj fakturu, tak nie je vobec ziadny problem. S odpisovanim MWSt mas pravdu, myslim, ze to nevratia hned. Musis mat potvrdenie od colnice, ze tovar vyvazas (napr. na letisku, ked sa preukazes letenkou mimo EU) alebo si uz vyviezol. -
« Re: Ake pneu?www.reifen.com
Ne proclít (to už se z EU nemusí), ale doplatit 22% DPH (pokud je hodnota vyšší než 6500 Kč na osobu - domnívám se). V Drážďanech vám vrátí MVST předem, tj. i bez potvrzení z německé hranice? To snad ne, nebo že by se spokojili s příslibem, že jim to potvrzení pošlete? -
« Re: Alu nebo ocel
Na zimu mám plecháč, na léto hliník. S hliníkem mám víc starostí okolo obrubníků, víc to přečnívá. Jinak jsem byl minulej tejden v pneuservisu a viděl tam neuvěřitelný loukotě - rozměr 285/30-R22. Obrovský kolo, minimum gumy, prej na BMW X5. Ovšem obě ty kola, co jsem viděl tam byly kvůli svaření - prasklý ráfky. V tomhle rozměru není divu, majitel asi nemá off-road choutky. -
« to rbaron & HUFNAGL
presne ako pise HUF tak BBS sa mi nepaci kvoli tomu drsnemu dizajnu, teda oni robia viac take alu ake tradicne vidiet pri zavodnych autach, mne sa pacia jednoduche 5-lucove kolesa, ziadne extra vystrelky.
HUFe nevies ci vsetky ALU disky robi pre VW BBS? -
"-- skrytý --" 14.04.03 17:12
« Re: kovane alu
Chcete-li vedet, jake disky z lehke slitiny jsou dobre, pak se za 1/ podivejte na cenu a za 2/ zvazte si je a vysledek porovnejte s "lacinymi" ve stejnem rozmeru. K zahozeni take neni zjistit, zda nahodou nemaji zalite ocelove vlozky v otvorech pro srouby (pak jde ocel sroubu na ocel zalite vlozky, nikoli ocel sroubu na dosedaci plochu z hlinikove slitiny) a rovnez zalitou ocel. vlozku v prostredni dire strediciho trnu (namisto plastoveho strediciho krouzku) pro "nahrazkove" hlinikace. Tyhle vyfikundace vsak maji, alespon pokud je mi znamo, pouze original hlinikace na japonske vozy! -
« Re: to xtra
to all: zase to moc s tima lityma kolama nedramatizujte. Mel jsem nekolik aut a na vsech lity kola - hlinikovy. A nikdy se mi nestalo, ze by nejaky prasklo nebo se ohlo. Ted mam 17-ky kola a profil 45 a i pres vsechny diry jeste nedostaly nejakou vetsi ranu. Ja bych to tudiz nedramatizoval. Plechace jsou super tak na zimu. Pokud teda nemate Fiat Punto a jiny jemu podobny premistovadla. -
« kovane alu
ako je to s tymi kovanymi diskami? mne raz niekto hovoril, ze tie su tak tvrde, ze sa da jazdit na nich aj bez pneu ;o)
ale vazne, podla coho sa pozna kvalitny alu disk? BBS je mytus kvality, ale ten dizajn nic moc, ostatne disky su len bezny konzum alebo ako? -
« Re: to Mitsi
HUF,Mitsi: U kovaných kol je to všechno ještě maličko jinak, váha je tam o dost nižší a hliník si tímto procesem maličko propůjčí vlastnosti oceli (pružnost, tvrdost), i když jen do jisté míry. Lidi se občas diví, proč by měli u BBS platit "za značku", pak si koupí borbety a druhej tejden je drcnou. -
"-- skrytý --" 11.04.03 17:00
« Re: Alu nebo ocel
To shi: Jezdil jsem stejne gumy na plechacich a pak na alu, pricemz oba typy disku mely stejne rozmery, takze to snad mohu trochu porovnat. Tady jsou zkusenosti: rozdil v hmotnosti disku (alespon v mem pripade) minimalni; alu podstatne lepsi chlazeni brzd (podle meho nazoru zejmena diky rychlejsimu odvodu tepla, vliv "lepsiho ofukovani" podle mne zas az tak vyrazny neni); alu "pevnejsi" v rychle projizdenych zatackach, ale zase mnohem narocnejsi na vyvazeni o ovalitu celku pneu/disk; plech. disk celkove "mekci", coz je dobre poznat v zatackach, ale soucasne je schopen lepe "vytlumit" jizdu v drastictejsich podminkach ceskych autodromu - silnic II. a III. tridy; plech "stravi" i nejake ty nepresnosti v geometrickych parametrech pneu a vyvazeni kola. A ted to zasadni: pokud plechac povrchove nerezne nebo neni mechanicky (napr. narazem na obrubnik) poskozen, pak vydrzi vecne; alu disk muze korodovat vnitrne (pak se proste rozpadne), ale hlavne "ma svou pamet" (to vyplyva z fyzikalnich vlastnosti hliniku) - proste vydrzi jen urcity limitovany pocet krutu/narazu/zmen zatizeni (byt je ten pocet velmi vysoky) a nasledne se v nem objevi praskliny, zpocatku patrne treba jen pod rentgenem, nasledne i pouhym okem. Takovy disk je zivotu nebezpecny a nemel by se uz vubec pouzivat - "prdne" totiz za jizdy a obvykle ve zcela nejnevhodnejsi situaci a navic tzv. "bez varovani". -
"-- skrytý --" 11.04.03 10:25
« Alu nebo ocel
Tvrdí se, že Alu disky jsou lepší (z hlediska jízdních vlastností) než ocelové, protože jsou lehčí. Ale nikdy jsem nikde Alu disků nenašel údaj o jejich hmotnost, takže si začínám myslet, že jediné v čem jsou lepší je to jak vypadají.
Můžete někdo, prosím, porovnat jízdní vlastnosti v situaci, kdy necháte stejné gumy (stejný rozměr, vzorek, ...) ale nahradíte ocelové disky disky z lehkých slitin ? Díky. -
« Re: Ake pneu?
Dabel: zrovna to PDF jsem měl na mysli. Co se týče cen, nedokážu to porovnat s cenami v SK. Dobré ceny mají i na www.kkpneu.cz, ale nevím, zda zasílají na Slovensko. Ještě lepší ceny byly na www.pneuservis.abase.cz/dcmc/, ale teď mi ty jejich stránky nějak nechtějí fungovat. -
« Re: Ake pneu?
Radimek: dobry link, hlavne jedno PDF je pekne, je tam take pekne zhrnutie skoro vsetkych letnych pneumatik. A hlavne som sa poucil, ze ER70 je "Bridgestone Turanza ER70". Dost ju tam chvalili ;)) On-line obchod mi ju ponuka za 64EUR kus, to je myslim dobra cena. -
« Re: Ake pneu?
Radimek: ja mam vo velkom technicaku predpisane rozmery 185/65R14, 185/65R15 a 195/60R15. 185 mi na zimu pridu vhodnejsie ako 195, na leto su asi lepsie 195. Ja sa ale drzim radsej "zlatej strednej cesty". Inak modely 2000 a vyssie mali dokonca 195/60R16. -
« Re: Ake pneu?
Někde jsem četl dobrý test co se týče hlučnosti pneumatik, ale nemohu si vzpomenout kde. Budu přemýšlet.
Překvapilo mne, že máš rozměr 185/65 R15. Já mám rozměr 195/60 R 15 na discích 6Jx15 a tak přemýšlím, zda jsem koupil dobrý rozměr zimních pneu (myslím ve vztahu k disku 6J). Letní gumy chci ještě širší 205/55 R15 nebo 205/50 R16,ale to záleží jaké seženu disky. -
« Re: news
e-pneu.cz: Design super, ale zase mi pod Operou nejdou vůbec některé nabídky na úvodní stránce. A to ty docela důležité jako pneumatiky nebo alu kola. Už jsme to jednou řešili, nechali jste nějaké znaky v JavaScriptu, které Explorer sežral, ale Opera ne. Díky. -
« Re: sněží a sněží a sněží...
Já jsem nepřezul a na letňákách jsem se málem nedostal z vrat (minimální kopeček). Na zimních bych to vůbec neřešil, je to fakt hroznej rozdíl. Mamině jsem auto ještě nepřezul, takže se mohla umlátit smíchy. Nepřezul jsem jí ho proto, že jsem ještě neměl obuté gumy na nových ráfkách, zakoupených na e-pneu. Ty ovšem došly promptně a tudíž díky, e-pneu!!! -
« Ake pneu?
Moje letnaky maju momentalne profil 4mm, tak o par mesiacov budem asi kupovat nove letne pneu. Rozmer je 185/65R15 (Mazda 626). Chcel by som co najtichsie pneumatiky s dobrymi vlastnostami na mokrej vozovke a dobrou zivotnostou. Pacia sa mi Bridgestone ER-70. Su pneu, ktore splnaju moje poziadavky lepsie? Dakujem za rady! -
"-- skrytý --" 06.04.03 16:54
« news
* nový webdesign
* vyhledávání/přehled testů (ADAC, AMS, AutoBild, AutoCar, GuteFahrt, ÖAMTC) podle několika kritérií
* příslušenství (skryté ventilky atd.)
* řada nových produktů - alu značek STILAUTO, ALESSIO, PROLINE, AEZ, ENZO, DOTZ (zatím bez katalogu-připravuje se)
-
"-- skrytý --" 05.04.03 23:52
« To: Petr Re: GS-D3
ceny GS-D3 by měly odpovídat cenám GS-D2, ale na konkrétní cenu daného rozměru se můžete dotázat mailem (objednavky@e-pneu.cz)...ostatní ceny novinek (Dunlop SP Sport 01, Conti EcoContact3, Firestone Firehawk TZ 200, FALKEN ZE-512 atd.) by měly být na webu během cca týdne -
"-- skrytý --" 03.04.03 10:47
« Re: to rbaron
Shánět gumy, které tzv. dlouho vydrží, je v případě nízkého ročního kilometrového proběhu (na úrovni např. cca 15-20 tis. km) poněkud nesmyslné. Sám mám na služebním voze z r. 1998 původní letní i dokupované zimní (obojí zn. GY) obutí se zůstatkovou hloubkou vzorku přes 5 mm. S tím autem jezdím přes tři roky a zejména v posledním roce se opotřebení obou sad pneu téměř zastavilo (nehledě na poměrně razantní způsob jízdy). Ty gumy prostě ztvrdly a už se dále neopotřebovávají!. Ano, teď už zřejmě "vydrží věčnost", ale jezdit se na nich opravdu nedá (nebezpečná ztráta koeficientu tření, hlavně na mokru)!!! PS: Souhlasím s názorem, že Barum a Michelin jsou v tomto směru "ještě lepší" (myšleno ironicky). -
« dotaz
Chtel bych se zeptat, jestli ma index rychlosti pneumatiky velky vliv na jizdni vlastnosti, na valivy odpor...
Na e-pneu.cz jsem nasel napriklad BRIDGESTONE Potenza RE720 v rozmeru 195/50 R15 rovnou se tremi indexy rychlosti a to V H a T. Melo by to byt tusim do 240, 210 a 190km/hod, pricemz ceny H a T je stejne.
Mam totiz tento rozmer na aute, jehoz maximalni rychlost je 160km/hod a orig. rozmer pneu byl 165/70 R13. Jaky index by jste mi doporucili?
Diky -
"-- skrytý --" 02.04.03 13:56
« to rbaron
Bridge 720 jsou dobré pneu (hlavně na vodě)-ostatně mám je na autě také, ale jsou kapánek hlučnější a co se týká výdrže, tak 40.000km asi nevydrží (no ještě uvidíme?)-záleží hlavně na tom, jak se jezdí (brzdí, "hrabe", jak je silné auto-jakou silou zabírá-pokud máte zrychlení 0-100/třeba 6s, pak se to někde musí projevit, atd.) a samozřejmě také na rychlost.indexu pneu (u "W,Y,ZR" jsou trochu měkčí směsi, takže budou ubývat kapánek rychleji-"V" je pak asi rozumný kompromis)...jinak co se týká pneu, kt.vydrží absolutně nejdéle, tak to jsou BARUM a MICHELIN (samozřejmě jak jinak než na úkor jízdních vlastností)...jak jsem již doporučoval, chce to projít testy a podívat se též na sloupeček opotřebení -
« to našrot
Já se bavím o podhuštění v mezích normálu. Hodně přehuštěná se zase vyboulí a jede jen po prostředku. Mám vypozorované, že když své bývalé pneu 225/35R17 nafouknu na 2.5atm, nejedou celou plochou po cestě (zvlášť zadní). Když je ufouknu na 2atm, rozšíří se styčná plocha o cca 1,5cm. Navíc záleží i na šířce ráfku a kvalitě pneu.