Pneumatiky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.03  09:56

    « to Petr

    koukám, že jste se do tohoto absolutně zamotal-zkuste se znova mrknout do technické podpory a pořádně si prohlédnout obrázek...parametr "a" značí to, jak poleze ráfek (kolo) ven z blatníku...např.je jasné, že kola při stejném ET budou mít osu ráfku na stejném místě, ale okraj ráfku při rozdílně šířce už bude jinde (podle šířky ráfku má pak stejná pneu při průřezu jiný profil-od písmene "V" až po "A")! a je jasné, že pneu bude sahat až do kraje ráfku (pro zjištění toho, aby kolo-ať už ráfek nebo pneu, nedrhlo o blatník, se musí uvažovat prioritně rozměr-šírka ráfku)...samozřejmě je doporučené dodržet pro daný rozměr pneu vhodnou šířku ráfku (viz.tabulka v tech.podpoře nebo u někt.výrobců pneu-pro 205/40 R17 je to opravdu 7,0"-8,0", krajní hodnoty znamenají různé priority: komfort/jizdí vlastnosti, nejlepší je tedy asi kompromis, tedy střed)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.03  06:59

    « to Petr

    BTW, dost jsi mně zklamal. Myslel jsem, že jsi chytřejší. Takhle to vypadá, že jsi ignorant (z mého pohledu, když vím to, o čem Ty jen spekuluješ). Nemá cenu s Tebou ztrácet čas. Klidně si věř tomu, že na šířce ráfku nezáleží. Bude to tak možná lepší :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.03  06:54

    « to Petr

    Neumíš číst. VTG u 132kW jsem dementoval už několikrát. Škoda, že si to nedovedeš zapamatovat ;o)

    A Tvé teoretizování s pneu? 0% zkušeností. Každá pneu je jiná. Kalkulace je orientační.

    => O pneu nevíš skoro nic ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.03  00:00

    « Re: to Petr

    Jasně polopravdy :-) Kdo si dá širší ráfky než pneu, to jsou marginální fakta (8" je stále menší než 205mm, navíc je to vnější rozměr, u pneu je to myslím jen běhoun)? Nepovažuji za normální, aby ráfek přečníval z obrysu pneumatiky. Neplatí to samé i u nízkoprofilových pneu (nevím)?


    Mě stačí podívat se na Tirecalc a když se tam šíře ráfku nezadává a přesto to spočte změny rozchodu tak nevím, zda jsem blbec já, ty nebo autor toho algoritmu? :-))

  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.03  00:00

    « Re: to ráfky

    Úzkoprofily jsem moc neuvažoval, jednak nejsou schválené a druhak si nejsem jist, zda kola schvalují výrobci pneu nebo vozidel? Ale není v kolizi co jsem uvedl, tj. že teoreticky lze 205mm pneu obout na 8" (203mm - vnější šířka), ale na 8,5" (216mm) už by to byla notně blbost u i nízkého profilu... Tam a to se přiznám smysl nevím (že by to lépe sedělo na sněhu atp.?). Nejsem extra odborník na pneu a myslím, že na to o tom vím víc než dost (než leckterý odborník), i to, že nelze pominout diference různých modelů-není všechno stejné.


    Btw Hufe, trváš na VTG turbu o Oct.RS nebo ne? :-o

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  23:39

    « to Petr

    Jo, a neporovnávej šířky ráfků pro 205/55 a 205/40. Pokud jsi tyto pneu někdy viděl vedle sebe (nejlépe bez ráfku), nemusím vysvětlovat proč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  23:37

    « povolené rozměry

    A přesně proto bude mé příští auto mít minimálně 18" v techničáku ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  23:36

    « to Petr

    Stále se motáš v kruhu, nechápeš základní věci a říkáš polopravdy. A demagogie? Já na ni jezdím ;o) Však se mrkni na www.

    A když už budeš v tom grabování teoretických znalostí, tak někteří výrobci (například Falken) mají velmi pěkně zpracované specifikace pneu. Jsou tam rozsahy použitelných ráfků, obvody, šířky... Dočteš se, že na ZIEX 512 205/40R17 jsou schválené 7-8" a optimální je 7,5".

    Tím končím tuto debatu. Nemám proti sobě člověka, který by stál za další námahu. Nemůžeš mně ničím obohatit. Nevíš nic a stále se držíš své chabé teorie ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  23:14

    « Re: to ráfky

    Nebuďme demagogové, 8" s pneu 205 je nesmysl a dop. max. 7,5" je přece v pohodě!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  23:12

    « Re: to EPNEU větší rozchod ano či ne?

    By mě zajímalo, zda se jízdně pozná větší rozchod, v tomto případě o 24mm oproti sérii, Huf píše ve smyslu že to nemá žádný vliv (nic to nevylepší), což se mi nezdá... Co na to EPneu? O nic nejde, sériové Š*k*o*d*a ráfky stojí stejně jako borbet a i kvalita bude stejná -co do pevnosti. Extrémně větší by znamenalo větší páku a zablácené auto a vyčuhování z blatníku, ne-li drhnutí.


    Já bych do nepovoleného rozměru nešel (tj. 205/55R16) a myslím že Š. jiné nepovolí (proč také).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  23:09

    « Re: to ráfky

    Teoreticky... ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  23:02

    « Re: to ráfky

    I při použití 8Jx16 ráfku s pneu 205/55R16 by (teoreticky) neměla jít pneu do toho "lichoběžníku" a tedy vybočit z normy, protože 8" je stále menší nežli šíře 205mm. Ovšem použití 8J na 205 pneu je nevhodné, není-liž pravda?


    Tak tohle EPneu uvažoval, kombinaci nepovolených (podle mě i nesmyslných) rozměrů? Já uvažoval _normální_rozměry_ a tedy ráfek < šíře pneu - a toto jsem i zřetelně uvedl a tam platí co jsem napsal, není podstatná šíře ráfku pro určení zapadnutí do blatníku viz TIRECALC.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  22:49

    « Re: to Petr

    Proboha a jakej člověk si dá širší ráfek než má pneu? Já bych na pneu 205 (šíře 20,5cm) ráfek širší než 7,5J (to jest 19cm) rozhodně nedával a ani to není povolené a uniká mi i smysl toho. Je tu někdo, kdo by to takto dal (hlaste se) a má to nějaký smysl (který já neznám) dát si širší ráfek než pneu (to jest pneu 205 si dát na ráfek 8,5J - máte fiotku jak by toto vypadalo?)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  21:49

    « to Petr

    Sám jsi to napsal. 205ka má šířku minimálně 205mm. A když dáš širší ráfek, tak i stejná pneu vytvoří v průmětu tolik u tunerů oblíbený lichoběžník. Kolo leze víc ven a elhle, ta šířka ráfku fakt měla vliv... Vy zíráte, my zírame! :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  21:25

    « to Petr

    Hm... Prostě to nechápeš.

    Já už se s pneumatikama natestoval dost. Vím jak to je a mám teorii mockrát ověřenou v praxi. Chápu, že teoretikovi se to asi nemusí líbit ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  21:11

    « Re: to EPNEU ! ?

    Pardon, ten Borbet má 7.5J16, avšak to dokazuje že šířka ráfku tu VŮBEC nerozhoduje o vystrčení kola, ostatně do TIRECALC se šířka ALU také nikam nezadává. Připomínám, že se tady řeší umístění celého kola, ne jen ráfku.


    Zkuste si to ostatně sami:
    [odkaz]


    Jestli někdo píše, že šíře ráfku změní i šíři pneu, tak to neberu, beru, že 205 má šíři min. 205 milimetrů.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  20:58

    « Re: to EPNEU ! ?

    takže když to shrnu, tak záleží hlavně na šířce ráfku! tzn.šířka ráfku není lhostejná! ET pak určuje v jaké vzdálenosti od osy kola (tj.polovina šířky ráfku!) se nachácí dosedací plocha ráfku (otvory pro šrouby)
    Hufa opravovat z ničeho nemusíš-napsal to dobře-pro někoho možná snad méně pochopitelně?...

    Tak to tedy vezměne prakticky, mějme tedy

    A] 205/55R16 na ráfku Škoda 6.5Jx16ET42 a

    B] 205/55R16 na ráfku Borbet 7.0x16ET30


    Jaký bude rozdíl ve vystrčení z blatníku? 12mm (=rozdíl ET), šířka tu přece ráfku nehraje žádnou roli, protože se předpokládá, že šířka pneu bude vždy větší než šířka ráfku!


    Bavíme se tady o vystrčení kola a ne vystrčení ráfku, ne? Za kolo beru ráfek + pneu, z toho okraj a to bude přece vždy pneu, tzn. že šířka ráfku je irelevantní.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  20:27

    « Re: to Petr

    e-pneu: Stále mi Vaše stránky nechodí s prohlížečem Opera (v aktuální verzi 7.10). Už jsem na to jednou upozorňoval. Děkuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  20:26

    « about ET - slepé střevo ;o) ... *

    Ničemu to ale nevadí. Naopak v porovnání s ráfkem 7x17" pneu jistěji drží a ani se nehne (viz základy mechaniky). Jen musím dávat strašně moc bacha na patníky a i na šikmé najíždění na vyvýšeniny.

    BTW, pneu 205/40R17 je na ráfku 8x17" asi o 5mm nižší, než na 7x17". Nikdy dřív jsem si to neuvědomil, ale je to jasné a logické.


    * ... přeložit do angličtiny (taková malá slovní hříčka) :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  20:20

    « about ET

    Petr asi nepochopil, že šířka ráfku mění i šířku pneu (do jisté míry i styčnou plochu).

    Navíc, jak ale správně nastínil, k jistému rozměru ráfku je adekvátní jistá šířka pneu, takže to ze sebou úzce souvisí.

    Rozhodně bych šířku ráfku nezanedbával. Není nic horšího, než široká pneu přetékající přes úzký ráfek. Já to v současné době přehnal opačným způsobem. Mám na 8x17" pneu 205/40 a je moc moc úzká. Příště dám 215 nebo 225.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.03  20:20

    « to Petr

    Hufa opravovat z ničeho nemusíš-napsal to dobře-pro někoho možná snad méně pochopitelně?...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.03  20:18

    « to Petr

    takže když to shrnu, tak záleží hlavně na šířce ráfku! tzn.šířka ráfku není lhostejná! ET pak určuje v jaké vzdálenosti od osy kola (tj.polovina šířky ráfku!) se nachácí dosedací plocha ráfku (otvory pro šrouby)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.03  20:05

    « to Petr

    [odkaz]



    tento obrázek vysvětluje vše: o tom, jak bude kolo "koukat" ven z blatníku rozhodují na ráfku parametry-šířka+ET a samozřejmě pneumatika...v obrázku jsou i červeně naznačené vzdálenosti, označené písmeny "a", "b"-ty si pak můžete snadno spočítat kliknutím na odkaz:



    NEW - výpočet hodnot alternativních rozměrů alu ráfků



    umístěný vedle obrázku (pro "a" platí-čím je větší, tím leze kolo víc ven z blatníku)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  19:28

    « Re: to Huf

    O tom jak bude kolo posazeno (zastrčeno do blatníku) rozhoduje ET + šířka pneu a nic jiného (jestli jde o 7J16 nebo 8J16 ráfek je lhostejno).


    To za předpokladu, že z profilu pneumatiky nebude ven vyčuhovat ráfek, to by přece neměl, ne? A také by se o každý obrubník obrousil :-)


    Huf - relativní nevím, ale je to počítáno od OSY ráfku (a ne od jeho okraje), kdyžtak se klidně oprav anebo mrkni na TIRECALC. Ta škodovácká a ten Borbert, rozdíl je 12mm!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.03  01:26

    « to sRniesko

    ad pneu> min.1,6mm dle předpisu (vyhlášky), pro zimní pneu se pak doporučuje alespoň 4mm...nová pneu má 8-9mm (těch 9mm mají jen některé-většinou zimní)...neviděl jsem však ještě, že by někdo v bazaru prodával auto na nových pneu!?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.03  01:12

    « to Petr

    ad záruka> na alu se poskytuje (poskytují všichni) standardní záruka 24 měsíců a to na výrobní vady a na vady materiálu...nicméně pokud dojde k poškození nevhodným použitím/zacházením (např.vletím do kanálu, kde mi bouchne pneumatika a z ráfku bude šiška, tak potom záruku nelze uznat-to je snad pochopitelné-toto samozřejmě platí u jakéhokoliv jiného výrobku)


    ad ET> všechny informace ohledně ET a vypočítávání jsou v technické podpoře-pokud není jasná nějaká konkrétní věc, vysvětlíme!
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  00:00

    « kvalita obutí

    nazdar vespolek, kupuju jetý auto, o pneumatikách nevim vůbec nic, kde bych na internetu našel, jak má být vzorek hluboký. Můžu nějak přitlačit prodávajícího ke zdi, pokud zjistím, že auto co mi prodává má jen zimní pneu (nebo letní-to jsem ještě nezjistil) a že mají velmi sjetý vzorek? tak na nějakých 20%, si myslím. třeba nadávat mu, co mi to prodává za rakev a tak. Plánuju zítra si vzít metr a šupleru a jít do bazarů zkusmo přeměřovat vzorky (abych v tom kde jsem vybral auto pak působil dost svetacky a zkušeně). Kolik by tak mohl slevit z ceny?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.03  22:00

    « Re: to našrot

    Ale jasně - mě jen šlo o to, jak jsou postavené priority při jízdě na nějakém povrchu. Mimochodem, po ČR se pohybuje spousta exotů, které na "slickách" (ne z výroby) jezdí...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.03  10:55

    « to Petr

    Ad Borbety> Možná je to tak. Osobně jme měli Borbety na Laguně a pohoda. Jen povrchová úprava byla slabší.

    Já mám ale v kolech jasno. Na mém příštím budou OZ Superlergera 8,5x19" ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.03  10:54

    « to Petr

    Na 205/55 R16 dobrých jízdních vlastností při originálním podvozku nikdy nedocílíš ;o)

    BTW, ET není absolutní hodnota, alébrž relativní. Je odvislé od šířky kola. To bys ale měl věděl. Prostě ET 30 u 7x16 bude o 1/2palce vic dovnitř, než na 8x16". Chápeš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.03  01:13

    « Re: Borbety?

    Z EP napsali ve smyslu, že Borbet má normální složení jako ostatní ALU a že názor na měkkost Borbet je dán tím, že se jich prodávaly hlavně dříve kvanta (a to mám ověřeno i z jiných PS) a měl je tedy kdekdo. myslím že Borbet nerovná se implicitně špatné kolo, co myslíte Vy? Líbil se mi dle parametrů - ET30 (na 16"), nechci aby to bylo moc zapadlé do blatníku (ET42 - sériovka) nebo moc vylezlé (ET25) - stříká. Co vy na to? A pneu Conti SC2, i když se prý víc sjíždějí, preferuji dobré jízdní vlastnosti
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.03  17:37

    « Re: kovane alu

    Ako sa daju rozpoznat kovane alu disky od tych obycajnych? Su vizualne odlisne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.03  23:02

    « to našrot

    Jak jsem napsal. Pokud je povrch mokrý, ale nestojí na něm voda, je to otázka směsi. Na pneumatikách splňujících vyhlášku nějaký ten vzorek vždycky je, tak sem netahej slicky.

    Porovnej si na mokru novou Bravuru s např. SP Sport 9000 nebo CSC2 sjetou na mosty a zjistíš, že přes to všechno ta ojetá kvalitní pneu zastaví dřív (i když ve srovnání se svou neojetou sestrou vzhledem k nižší poddajnosti menší tloušťky běhounu jistě později). Zjistíš, že ani plný vzorek Bravury nic nezachrání a i zánovní pneu na mokrém asfaltu klouže jako dobrá zimní na lehce ujetém sněhu (s jen mírnou nadsázkou).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.04.03  22:35

    « Re: to našrot

    huf: tak jeď na slickách na mokru... Diametrální rozdíl ve směsi se ti projeví akorát při přejezdech sucho-mokro a naopak - aby se ti projevila kvalita směsi, musíš nejdřív odvést vodu z dotykové plochy, aby ses pneumatikou dostal na povrch, kterým můžeš přenášet síly z kol. Pak je důležitá směs, ale až po vzorku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  22:25

    « to našrot

    Nesouhlasím. Na mokru (tím nemyslím stojící vodu) jde taky hlavně o směs.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.03  22:06

    « Re: Hloubka vzorku

    Na suchu jde hlavně o směs, na mokru, prachu, písku, šotolině, sněhu atp. hlavně o vzorek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  21:20

    « Good Ride

    znáte to někdo ? www.goodride.cz ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  20:24

    « Re: Hloubka vzorku

    To už jsem si tu zjistil. Nemá důvod. Platíme dost předem a kdyby na věc přišlo, doplatím to hned a na furt. Navíc mi odůročí splátky. ;o)

    Ad kola> Ideální budou nějaké z autobusu ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  19:46

    « Re: Hloubka vzorku

    Protože jsem si myslel toto: www.chiptuning.cz/co_je_to_chiptuning.ph… - samozřejmě to je jen PR. A která to jsou ty největší kola?


    Být tebou, dám si pozor, aby se leasingová společnost nedověděla, co jsi udělal s jejich (svým) vozidlem, zhusta prý vypovídají smlouvy, pokud tyhle zásahy odporující homologacím samy neschválily.


    Zajímá mně, jak je to při vypovězení leasingu, má někdo auto na leasing a tedy zkušenost se zněním smlouvy?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  13:33

    « Re: Hloubka vzorku

    Tak proč sis nechal čipovat auto? Stačilo dát největší kola s největším vzorkem a byl bys king! :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  11:23

    « Re: Hloubka vzorku

    čím vyšší dezén (větší obvod kola), tím vyšší rychlost :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.03  10:28

    « Re: Hloubka vzorku

    Na suché snad tak, že čím nižší, tím lepší ... viz pneu pro okruhové závody.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  09:59

    « Hloubka vzorku

    Ovlivňuje výška dezénu jízdní vlastnosti auta na suché vozovce?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  00:00

    « Re: to Mitsi

    Přeptal jsem se v PneuS. a prý Borbet jim někdo před 3 lety vrátil když přejel rychleji železniční přejezd a druhý zas s těžkým BMW je taky nějak zohýbal. Ale je to už let, třeba se Borbeti zlepšili? Máte někdo nové zkušenosti a ne letíté?


    Borbet Mitsi: šlo o reply na Příspěvek číslo: 3252.


    Co na to prodejce EPNEU? Zrovna jeden Borbet se mi u něj líbil, a s ET30 a to v rozměru 7,5x16 moc na výběr není. Ještě Borbera nikdo nevrátil? Na tohle je záruka (v obou mnou zmyňovaných případech to bylo na záruku).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  18:51

    « Re: to Mitsi

    huf: a ještě - v hořčíkových kolech je místo křemíku převážně zinek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  18:50

    « Re: to Mitsi

    huf: pokud jsou to hliníkové slitiny, bývá v nich hořčíku maximálně do cca 10%, pokud je to hořčíková slitina, tak je v ní hořčíku přes cca 80% - zjednodušeně, pokud je ve slitině víc hořčíku než hliníku, tak je to slitina hořčíková.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  17:58

    « Re: to Mitsi

    Nevim spis, co je na Borbetech dobryho?! Kdyz je das na auto, ketry ma alespon obcas vsechny kola na silnici (je jich ale zoufale malo) a vymetes s tim 2-3x nejaky kanal, tak Borbety muzes vyhodit. Mam nejaky v garazi, jsou to 7,5 na 16", 4 x98 mm ET 30. Muzes si pro ne prijit. Delaji to snad z hnoje, nebo z ceho. Naproti tomu O.Z.Racing, Speedline (A. Benzoni), Sparco (Cromodora) delaj kola kovany a dokud s nima neprastis do obrubniku, vydrzej veky, a budou kulaty (no, mam uz jedno kolo Speedline od rijna hodne nechutne bocne bouchly o obrubnik a smajda cca 2 cm a porad drzi, ale to je na zabiti). Pravda, design nemaj tak peknej, jako Borbet....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  15:09

    « Re: to Mitsi

    To Petr: A kde jsem hovoril o znacce Borbet? Nikdy jsem zadnou konkretni znacku nejmenoval. Jen si stojim za tim, ze mezi "hlinikaci" a "hlinikaci" mohou byt propastne rozdily, a to bez ohledu na homologaci. Je tomu asi stejne, jako v pripade rordilu mezi "jednim autem" a "jinym autem". PS: Ne vse je o vnejsim vzhledu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  14:22

    « Re: Ake pneu?www.reifen.com

    Já myslel z hlediska vzdálenosti české od německé strany...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  14:04

    « Re: Ake pneu?www.reifen.com

    to residents: ja bydlim v Decine a jezdim pres Petrovice nebo zkus Cinovec. Obe cesty jsou OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  12:23

    « Re: Ake pneu?www.reifen.com

    to karelb: přes jaký přechod je to nejlepší na Drážďany ve směru od Prahy? Je tam společná celnice?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  09:08

    « Re: Ake pneu?www.reifen.com

    Petr: ja som doviezol celu sadu pre kamosa jednoducho tak, ze sme boli v aute dvaja. U nas je limit 175EUR (prezradil mi to prave vtedy colnik) na osobu a pretoze sada pneu nie je jediny kus, da sa to "rozlozit" na viac osob. Ked mas pri sebe aj fakturu, tak nie je vobec ziadny problem. S odpisovanim MWSt mas pravdu, myslim, ze to nevratia hned. Musis mat potvrdenie od colnice, ze tovar vyvazas (napr. na letisku, ked sa preukazes letenkou mimo EU) alebo si uz vyviezol.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  07:52

    « Re: Alu nebo ocel

    Pokud jde o obrubníky, je dobré mít pneu s chráničem ráfku. Má to třeba Michelin Pilot, některé Bridgestonky atd. Nezachrání to před drsným najetím, ale při opatrném couvání ano.A jde i o to nervat na široký ráfek úzkou gumu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  02:30

    « Re: Ake pneu?www.reifen.com

    Ne proclít (to už se z EU nemusí), ale doplatit 22% DPH (pokud je hodnota vyšší než 6500 Kč na osobu - domnívám se). V Drážďanech vám vrátí MVST předem, tj. i bez potvrzení z německé hranice? To snad ne, nebo že by se spokojili s příslibem, že jim to potvrzení pošlete?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  02:27

    « Re: to Mitsi

    Co je špatného na Borbet? www.borbet.de mají pěkné design. Všechny ALU by měly mít nějakou homologaci a tedy +/- stejné. Když najede někdo na obrubník, ohne i Spider ráfek (viděl jsem).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  20:23

    « to xtra

    Pro VW dělá kola kde kdo. Stejně tak i pro škodovku. U té vím minimálně o 2. Intra a Ronal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  18:10

    « Re: Alu nebo ocel

    Na zimu mám plecháč, na léto hliník. S hliníkem mám víc starostí okolo obrubníků, víc to přečnívá. Jinak jsem byl minulej tejden v pneuservisu a viděl tam neuvěřitelný loukotě - rozměr 285/30-R22. Obrovský kolo, minimum gumy, prej na BMW X5. Ovšem obě ty kola, co jsem viděl tam byly kvůli svaření - prasklý ráfky. V tomhle rozměru není divu, majitel asi nemá off-road choutky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  17:53

    « to rbaron & HUFNAGL

    presne ako pise HUF tak BBS sa mi nepaci kvoli tomu drsnemu dizajnu, teda oni robia viac take alu ake tradicne vidiet pri zavodnych autach, mne sa pacia jednoduche 5-lucove kolesa, ziadne extra vystrelky.

    HUFe nevies ci vsetky ALU disky robi pre VW BBS?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.04.03  17:12

    « Re: kovane alu

    Chcete-li vedet, jake disky z lehke slitiny jsou dobre, pak se za 1/ podivejte na cenu a za 2/ zvazte si je a vysledek porovnejte s "lacinymi" ve stejnem rozmeru. K zahozeni take neni zjistit, zda nahodou nemaji zalite ocelove vlozky v otvorech pro srouby (pak jde ocel sroubu na ocel zalite vlozky, nikoli ocel sroubu na dosedaci plochu z hlinikove slitiny) a rovnez zalitou ocel. vlozku v prostredni dire strediciho trnu (namisto plastoveho strediciho krouzku) pro "nahrazkove" hlinikace. Tyhle vyfikundace vsak maji, alespon pokud je mi znamo, pouze original hlinikace na japonske vozy!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  15:46

    « to rbaron

    Decentní? Některé mi příjdou celkem drsné. A dobré. Třeba ty, co má na sobě v 18" Golf GTI 20V turbo Limited Edition.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  15:28

    « Re: kovane alu

    xtra: BBS mají decentní design, na svítivě oranžovozelenýho civica s třemi turby, šesti výfuky, křídlem na opalování přítelkyně a hvížďalou na výfuku to moc není, no... :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  08:41

    « Re: to xtra

    to all: zase to moc s tima lityma kolama nedramatizujte. Mel jsem nekolik aut a na vsech lity kola - hlinikovy. A nikdy se mi nestalo, ze by nejaky prasklo nebo se ohlo. Ted mam 17-ky kola a profil 45 a i pres vsechny diry jeste nedostaly nejakou vetsi ranu. Ja bych to tudiz nedramatizoval. Plechace jsou super tak na zimu. Pokud teda nemate Fiat Punto a jiny jemu podobny premistovadla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.03  21:00

    « to xtra

    Mně se teda většina BBS líbí...

    Co jinak vím, že lepší vícedílná kola mají kovaný límec a vnitřek je litý.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.03  18:58

    « kovane alu

    ako je to s tymi kovanymi diskami? mne raz niekto hovoril, ze tie su tak tvrde, ze sa da jazdit na nich aj bez pneu ;o)

    ale vazne, podla coho sa pozna kvalitny alu disk? BBS je mytus kvality, ale ten dizajn nic moc, ostatne disky su len bezny konzum alebo ako?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.03  16:31

    « Re: to Mitsi

    Téměř každé "alu" kolo je slitina Al+Si+Mg. Zajímalo by mně, jaký musí být poměr Mg, aby se dalo hovořit o kolech z hořčíkové slitiny... ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.03  15:08

    « Re: to Mitsi

    ..a pak taky ještě hodně záleží na slitině - čím více bude v použitém materiálu hořčíku, tím spíše místo ohnutí prasknou. Stejně jako kola z hořčíkových slitin se neohnou, ale prostě "rovnou" prasknou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.03  13:39

    « Re: to Mitsi

    HUF,Mitsi: U kovaných kol je to všechno ještě maličko jinak, váha je tam o dost nižší a hliník si tímto procesem maličko propůjčí vlastnosti oceli (pružnost, tvrdost), i když jen do jisté míry. Lidi se občas diví, proč by měli u BBS platit "za značku", pak si koupí borbety a druhej tejden je drcnou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.03  15:35

    « to Mitsi

    S porovnáním vlastností plechů a alu kol plně souhlasím.

    A trvanlivost alu? Já je střídám a kdo je koupí, ať si je užije. ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.04.03  15:27

    « Re: Ake pneu?www.reifen.com

    Pokud je to vyrobené v EU, tak by se teoreticky měla platit jenom daň.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.03  13:47

    « Re: Ake pneu?www.reifen.com

    Ahoj,

    po objednavce to jde třeba v Drážďanech, byl jsem tam, dá se platit kartou a vrací DPH (MVST). Jediný problém je trohu s převozem pře hranice, asi by se to mělo proclít ...8-(( Už se těším do Unie.

    Karel

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.04.03  17:00

    « Re: Alu nebo ocel

    To shi: Jezdil jsem stejne gumy na plechacich a pak na alu, pricemz oba typy disku mely stejne rozmery, takze to snad mohu trochu porovnat. Tady jsou zkusenosti: rozdil v hmotnosti disku (alespon v mem pripade) minimalni; alu podstatne lepsi chlazeni brzd (podle meho nazoru zejmena diky rychlejsimu odvodu tepla, vliv "lepsiho ofukovani" podle mne zas az tak vyrazny neni); alu "pevnejsi" v rychle projizdenych zatackach, ale zase mnohem narocnejsi na vyvazeni o ovalitu celku pneu/disk; plech. disk celkove "mekci", coz je dobre poznat v zatackach, ale soucasne je schopen lepe "vytlumit" jizdu v drastictejsich podminkach ceskych autodromu - silnic II. a III. tridy; plech "stravi" i nejake ty nepresnosti v geometrickych parametrech pneu a vyvazeni kola. A ted to zasadni: pokud plechac povrchove nerezne nebo neni mechanicky (napr. narazem na obrubnik) poskozen, pak vydrzi vecne; alu disk muze korodovat vnitrne (pak se proste rozpadne), ale hlavne "ma svou pamet" (to vyplyva z fyzikalnich vlastnosti hliniku) - proste vydrzi jen urcity limitovany pocet krutu/narazu/zmen zatizeni (byt je ten pocet velmi vysoky) a nasledne se v nem objevi praskliny, zpocatku patrne treba jen pod rentgenem, nasledne i pouhym okem. Takovy disk je zivotu nebezpecny a nemel by se uz vubec pouzivat - "prdne" totiz za jizdy a obvykle ve zcela nejnevhodnejsi situaci a navic tzv. "bez varovani".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.03  12:40

    « Re: Alu nebo ocel

    Jedna z výhod alu disků oproti klasickým plecháčům je i to, že jsou "průdušnější", tj. že umožňují lepší chlazení brzd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.03  10:38

    « Re: Alu nebo ocel

    shi: určitě jsou lehčí, ale srovnání bude asi těžké. např. já mám vždy na zimu ocel. užší a na léto ALU širší (lépe sedí). Navíc je ocelové disky někdy (některé typy) potíž sehnad širší. a neznám nikoho, kdo by to dělal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.04.03  10:25

    « Alu nebo ocel

    Tvrdí se, že Alu disky jsou lepší (z hlediska jízdních vlastností) než ocelové, protože jsou lehčí. Ale nikdy jsem nikde Alu disků nenašel údaj o jejich hmotnost, takže si začínám myslet, že jediné v čem jsou lepší je to jak vypadají.
    Můžete někdo, prosím, porovnat jízdní vlastnosti v situaci, kdy necháte stejné gumy (stejný rozměr, vzorek, ...) ale nahradíte ocelové disky disky z lehkých slitin ? Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.03  13:29

    « Re: Ake pneu?www.reifen.com

    ladaH: bezne obchody v D su o dost drahsie, ratam tak o 20% minimalne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.03  13:21

    « Re: Ake pneu?www.reifen.com

    To jsou super ceny,je to internetovej krám nebo se dá za tyhle ceny koupit ty gumy i v kamenym krámu.Myslím u skopčáků!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.03  00:00

    « Re: Ake pneu?

    správná adresa je www.pneuservis.abase.cz a nikoliv www.pneuservis.abase.cz/dcmc/
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  14:41

    « Re: Ake pneu?

    novak: ceny su fantasticke, vratne postovneho, bohuzial len v ramci Nemecka :((( Momentalne sa v Nemecku zdrziavam, takze problem som nemal. Bohuzial v pripade zaslania do zahranicia (CZ/SK) Ti neviem dat presnejsie info.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.04.03  14:34

    « Re: Ake pneu?

    ceny jsou fantastické
    jak jsi platil? bankovní převod? jak to poslali
    musel jsi na celnici? díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  14:11

    « Re: Ake pneu?

    Radimek: ja objednavam z www.reifen.com. Do tyzdna od objednavky boli doma ;)))
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…