Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 21.04.03 09:56
« to Petr
koukám, že jste se do tohoto absolutně zamotal-zkuste se znova mrknout do technické podpory a pořádně si prohlédnout obrázek...parametr "a" značí to, jak poleze ráfek (kolo) ven z blatníku...např.je jasné, že kola při stejném ET budou mít osu ráfku na stejném místě, ale okraj ráfku při rozdílně šířce už bude jinde (podle šířky ráfku má pak stejná pneu při průřezu jiný profil-od písmene "V" až po "A")! a je jasné, že pneu bude sahat až do kraje ráfku (pro zjištění toho, aby kolo-ať už ráfek nebo pneu, nedrhlo o blatník, se musí uvažovat prioritně rozměr-šírka ráfku)...samozřejmě je doporučené dodržet pro daný rozměr pneu vhodnou šířku ráfku (viz.tabulka v tech.podpoře nebo u někt.výrobců pneu-pro 205/40 R17 je to opravdu 7,0"-8,0", krajní hodnoty znamenají různé priority: komfort/jizdí vlastnosti, nejlepší je tedy asi kompromis, tedy střed) -
« Re: to Petr
Jasně polopravdy :-) Kdo si dá širší ráfky než pneu, to jsou marginální fakta (8" je stále menší než 205mm, navíc je to vnější rozměr, u pneu je to myslím jen běhoun)? Nepovažuji za normální, aby ráfek přečníval z obrysu pneumatiky. Neplatí to samé i u nízkoprofilových pneu (nevím)?
Mě stačí podívat se na Tirecalc a když se tam šíře ráfku nezadává a přesto to spočte změny rozchodu tak nevím, zda jsem blbec já, ty nebo autor toho algoritmu? :-)) -
« Re: to ráfky
Úzkoprofily jsem moc neuvažoval, jednak nejsou schválené a druhak si nejsem jist, zda kola schvalují výrobci pneu nebo vozidel? Ale není v kolizi co jsem uvedl, tj. že teoreticky lze 205mm pneu obout na 8" (203mm - vnější šířka), ale na 8,5" (216mm) už by to byla notně blbost u i nízkého profilu... Tam a to se přiznám smysl nevím (že by to lépe sedělo na sněhu atp.?). Nejsem extra odborník na pneu a myslím, že na to o tom vím víc než dost (než leckterý odborník), i to, že nelze pominout diference různých modelů-není všechno stejné.
Btw Hufe, trváš na VTG turbu o Oct.RS nebo ne? :-o -
« to Petr
Stále se motáš v kruhu, nechápeš základní věci a říkáš polopravdy. A demagogie? Já na ni jezdím ;o) Však se mrkni na www.
A když už budeš v tom grabování teoretických znalostí, tak někteří výrobci (například Falken) mají velmi pěkně zpracované specifikace pneu. Jsou tam rozsahy použitelných ráfků, obvody, šířky... Dočteš se, že na ZIEX 512 205/40R17 jsou schválené 7-8" a optimální je 7,5".
Tím končím tuto debatu. Nemám proti sobě člověka, který by stál za další námahu. Nemůžeš mně ničím obohatit. Nevíš nic a stále se držíš své chabé teorie ;o) -
« Re: to EPNEU větší rozchod ano či ne?
By mě zajímalo, zda se jízdně pozná větší rozchod, v tomto případě o 24mm oproti sérii, Huf píše ve smyslu že to nemá žádný vliv (nic to nevylepší), což se mi nezdá... Co na to EPneu? O nic nejde, sériové Š*k*o*d*a ráfky stojí stejně jako borbet a i kvalita bude stejná -co do pevnosti. Extrémně větší by znamenalo větší páku a zablácené auto a vyčuhování z blatníku, ne-li drhnutí.
Já bych do nepovoleného rozměru nešel (tj. 205/55R16) a myslím že Š. jiné nepovolí (proč také). -
« Re: to ráfky
I při použití 8Jx16 ráfku s pneu 205/55R16 by (teoreticky) neměla jít pneu do toho "lichoběžníku" a tedy vybočit z normy, protože 8" je stále menší nežli šíře 205mm. Ovšem použití 8J na 205 pneu je nevhodné, není-liž pravda?
Tak tohle EPneu uvažoval, kombinaci nepovolených (podle mě i nesmyslných) rozměrů? Já uvažoval _normální_rozměry_ a tedy ráfek < šíře pneu - a toto jsem i zřetelně uvedl a tam platí co jsem napsal, není podstatná šíře ráfku pro určení zapadnutí do blatníku viz TIRECALC. -
« Re: to Petr
Proboha a jakej člověk si dá širší ráfek než má pneu? Já bych na pneu 205 (šíře 20,5cm) ráfek širší než 7,5J (to jest 19cm) rozhodně nedával a ani to není povolené a uniká mi i smysl toho. Je tu někdo, kdo by to takto dal (hlaste se) a má to nějaký smysl (který já neznám) dát si širší ráfek než pneu (to jest pneu 205 si dát na ráfek 8,5J - máte fiotku jak by toto vypadalo?)? -
« Re: to EPNEU ! ?
Pardon, ten Borbet má 7.5J16, avšak to dokazuje že šířka ráfku tu VŮBEC nerozhoduje o vystrčení kola, ostatně do TIRECALC se šířka ALU také nikam nezadává. Připomínám, že se tady řeší umístění celého kola, ne jen ráfku.
Zkuste si to ostatně sami:
[odkaz]
Jestli někdo píše, že šíře ráfku změní i šíři pneu, tak to neberu, beru, že 205 má šíři min. 205 milimetrů. -
« Re: to EPNEU ! ?
takže když to shrnu, tak záleží hlavně na šířce ráfku! tzn.šířka ráfku není lhostejná! ET pak určuje v jaké vzdálenosti od osy kola (tj.polovina šířky ráfku!) se nachácí dosedací plocha ráfku (otvory pro šrouby)
Hufa opravovat z ničeho nemusíš-napsal to dobře-pro někoho možná snad méně pochopitelně?...
Tak to tedy vezměne prakticky, mějme tedy
A] 205/55R16 na ráfku Škoda 6.5Jx16ET42 a
B] 205/55R16 na ráfku Borbet 7.0x16ET30
Jaký bude rozdíl ve vystrčení z blatníku? 12mm (=rozdíl ET), šířka tu přece ráfku nehraje žádnou roli, protože se předpokládá, že šířka pneu bude vždy větší než šířka ráfku!
Bavíme se tady o vystrčení kola a ne vystrčení ráfku, ne? Za kolo beru ráfek + pneu, z toho okraj a to bude přece vždy pneu, tzn. že šířka ráfku je irelevantní. -
« about ET - slepé střevo ;o) ... *
Ničemu to ale nevadí. Naopak v porovnání s ráfkem 7x17" pneu jistěji drží a ani se nehne (viz základy mechaniky). Jen musím dávat strašně moc bacha na patníky a i na šikmé najíždění na vyvýšeniny.
BTW, pneu 205/40R17 je na ráfku 8x17" asi o 5mm nižší, než na 7x17". Nikdy dřív jsem si to neuvědomil, ale je to jasné a logické.
* ... přeložit do angličtiny (taková malá slovní hříčka) :o) -
« about ET
Petr asi nepochopil, že šířka ráfku mění i šířku pneu (do jisté míry i styčnou plochu).
Navíc, jak ale správně nastínil, k jistému rozměru ráfku je adekvátní jistá šířka pneu, takže to ze sebou úzce souvisí.
Rozhodně bych šířku ráfku nezanedbával. Není nic horšího, než široká pneu přetékající přes úzký ráfek. Já to v současné době přehnal opačným způsobem. Mám na 8x17" pneu 205/40 a je moc moc úzká. Příště dám 215 nebo 225. -
"-- skrytý --" 20.04.03 20:05
« to Petr
[odkaz]
tento obrázek vysvětluje vše: o tom, jak bude kolo "koukat" ven z blatníku rozhodují na ráfku parametry-šířka+ET a samozřejmě pneumatika...v obrázku jsou i červeně naznačené vzdálenosti, označené písmeny "a", "b"-ty si pak můžete snadno spočítat kliknutím na odkaz:
NEW - výpočet hodnot alternativních rozměrů alu ráfků
umístěný vedle obrázku (pro "a" platí-čím je větší, tím leze kolo víc ven z blatníku) -
« Re: to Huf
O tom jak bude kolo posazeno (zastrčeno do blatníku) rozhoduje ET + šířka pneu a nic jiného (jestli jde o 7J16 nebo 8J16 ráfek je lhostejno).
To za předpokladu, že z profilu pneumatiky nebude ven vyčuhovat ráfek, to by přece neměl, ne? A také by se o každý obrubník obrousil :-)
Huf - relativní nevím, ale je to počítáno od OSY ráfku (a ne od jeho okraje), kdyžtak se klidně oprav anebo mrkni na TIRECALC. Ta škodovácká a ten Borbert, rozdíl je 12mm! -
"-- skrytý --" 20.04.03 01:12
« to Petr
ad záruka> na alu se poskytuje (poskytují všichni) standardní záruka 24 měsíců a to na výrobní vady a na vady materiálu...nicméně pokud dojde k poškození nevhodným použitím/zacházením (např.vletím do kanálu, kde mi bouchne pneumatika a z ráfku bude šiška, tak potom záruku nelze uznat-to je snad pochopitelné-toto samozřejmě platí u jakéhokoliv jiného výrobku)
ad ET> všechny informace ohledně ET a vypočítávání jsou v technické podpoře-pokud není jasná nějaká konkrétní věc, vysvětlíme! -
« kvalita obutí
nazdar vespolek, kupuju jetý auto, o pneumatikách nevim vůbec nic, kde bych na internetu našel, jak má být vzorek hluboký. Můžu nějak přitlačit prodávajícího ke zdi, pokud zjistím, že auto co mi prodává má jen zimní pneu (nebo letní-to jsem ještě nezjistil) a že mají velmi sjetý vzorek? tak na nějakých 20%, si myslím. třeba nadávat mu, co mi to prodává za rakev a tak. Plánuju zítra si vzít metr a šupleru a jít do bazarů zkusmo přeměřovat vzorky (abych v tom kde jsem vybral auto pak působil dost svetacky a zkušeně). Kolik by tak mohl slevit z ceny? -
« Re: Borbety?
Z EP napsali ve smyslu, že Borbet má normální složení jako ostatní ALU a že názor na měkkost Borbet je dán tím, že se jich prodávaly hlavně dříve kvanta (a to mám ověřeno i z jiných PS) a měl je tedy kdekdo. myslím že Borbet nerovná se implicitně špatné kolo, co myslíte Vy? Líbil se mi dle parametrů - ET30 (na 16"), nechci aby to bylo moc zapadlé do blatníku (ET42 - sériovka) nebo moc vylezlé (ET25) - stříká. Co vy na to? A pneu Conti SC2, i když se prý víc sjíždějí, preferuji dobré jízdní vlastnosti -
« to našrot
Jak jsem napsal. Pokud je povrch mokrý, ale nestojí na něm voda, je to otázka směsi. Na pneumatikách splňujících vyhlášku nějaký ten vzorek vždycky je, tak sem netahej slicky.
Porovnej si na mokru novou Bravuru s např. SP Sport 9000 nebo CSC2 sjetou na mosty a zjistíš, že přes to všechno ta ojetá kvalitní pneu zastaví dřív (i když ve srovnání se svou neojetou sestrou vzhledem k nižší poddajnosti menší tloušťky běhounu jistě později). Zjistíš, že ani plný vzorek Bravury nic nezachrání a i zánovní pneu na mokrém asfaltu klouže jako dobrá zimní na lehce ujetém sněhu (s jen mírnou nadsázkou). -
"-- skrytý --" 17.04.03 22:35
« Re: to našrot
huf: tak jeď na slickách na mokru... Diametrální rozdíl ve směsi se ti projeví akorát při přejezdech sucho-mokro a naopak - aby se ti projevila kvalita směsi, musíš nejdřív odvést vodu z dotykové plochy, aby ses pneumatikou dostal na povrch, kterým můžeš přenášet síly z kol. Pak je důležitá směs, ale až po vzorku. -
« Re: Hloubka vzorku
Protože jsem si myslel toto: www.chiptuning.cz/co_je_to_chiptuning.ph… - samozřejmě to je jen PR. A která to jsou ty největší kola?
Být tebou, dám si pozor, aby se leasingová společnost nedověděla, co jsi udělal s jejich (svým) vozidlem, zhusta prý vypovídají smlouvy, pokud tyhle zásahy odporující homologacím samy neschválily.
Zajímá mně, jak je to při vypovězení leasingu, má někdo auto na leasing a tedy zkušenost se zněním smlouvy? -
« Re: to Mitsi
Přeptal jsem se v PneuS. a prý Borbet jim někdo před 3 lety vrátil když přejel rychleji železniční přejezd a druhý zas s těžkým BMW je taky nějak zohýbal. Ale je to už let, třeba se Borbeti zlepšili? Máte někdo nové zkušenosti a ne letíté?
Borbet Mitsi: šlo o reply na Příspěvek číslo: 3252.
Co na to prodejce EPNEU? Zrovna jeden Borbet se mi u něj líbil, a s ET30 a to v rozměru 7,5x16 moc na výběr není. Ještě Borbera nikdo nevrátil? Na tohle je záruka (v obou mnou zmyňovaných případech to bylo na záruku). -
"-- skrytý --" 15.04.03 17:58
« Re: to Mitsi
Nevim spis, co je na Borbetech dobryho?! Kdyz je das na auto, ketry ma alespon obcas vsechny kola na silnici (je jich ale zoufale malo) a vymetes s tim 2-3x nejaky kanal, tak Borbety muzes vyhodit. Mam nejaky v garazi, jsou to 7,5 na 16", 4 x98 mm ET 30. Muzes si pro ne prijit. Delaji to snad z hnoje, nebo z ceho. Naproti tomu O.Z.Racing, Speedline (A. Benzoni), Sparco (Cromodora) delaj kola kovany a dokud s nima neprastis do obrubniku, vydrzej veky, a budou kulaty (no, mam uz jedno kolo Speedline od rijna hodne nechutne bocne bouchly o obrubnik a smajda cca 2 cm a porad drzi, ale to je na zabiti). Pravda, design nemaj tak peknej, jako Borbet.... -
"-- skrytý --" 15.04.03 15:09
« Re: to Mitsi
To Petr: A kde jsem hovoril o znacce Borbet? Nikdy jsem zadnou konkretni znacku nejmenoval. Jen si stojim za tim, ze mezi "hlinikaci" a "hlinikaci" mohou byt propastne rozdily, a to bez ohledu na homologaci. Je tomu asi stejne, jako v pripade rordilu mezi "jednim autem" a "jinym autem". PS: Ne vse je o vnejsim vzhledu! -
« Re: Ake pneu?www.reifen.com
Petr: ja som doviezol celu sadu pre kamosa jednoducho tak, ze sme boli v aute dvaja. U nas je limit 175EUR (prezradil mi to prave vtedy colnik) na osobu a pretoze sada pneu nie je jediny kus, da sa to "rozlozit" na viac osob. Ked mas pri sebe aj fakturu, tak nie je vobec ziadny problem. S odpisovanim MWSt mas pravdu, myslim, ze to nevratia hned. Musis mat potvrdenie od colnice, ze tovar vyvazas (napr. na letisku, ked sa preukazes letenkou mimo EU) alebo si uz vyviezol. -
« Re: Ake pneu?www.reifen.com
Ne proclít (to už se z EU nemusí), ale doplatit 22% DPH (pokud je hodnota vyšší než 6500 Kč na osobu - domnívám se). V Drážďanech vám vrátí MVST předem, tj. i bez potvrzení z německé hranice? To snad ne, nebo že by se spokojili s příslibem, že jim to potvrzení pošlete? -
« Re: Alu nebo ocel
Na zimu mám plecháč, na léto hliník. S hliníkem mám víc starostí okolo obrubníků, víc to přečnívá. Jinak jsem byl minulej tejden v pneuservisu a viděl tam neuvěřitelný loukotě - rozměr 285/30-R22. Obrovský kolo, minimum gumy, prej na BMW X5. Ovšem obě ty kola, co jsem viděl tam byly kvůli svaření - prasklý ráfky. V tomhle rozměru není divu, majitel asi nemá off-road choutky. -
« to rbaron & HUFNAGL
presne ako pise HUF tak BBS sa mi nepaci kvoli tomu drsnemu dizajnu, teda oni robia viac take alu ake tradicne vidiet pri zavodnych autach, mne sa pacia jednoduche 5-lucove kolesa, ziadne extra vystrelky.
HUFe nevies ci vsetky ALU disky robi pre VW BBS? -
"-- skrytý --" 14.04.03 17:12
« Re: kovane alu
Chcete-li vedet, jake disky z lehke slitiny jsou dobre, pak se za 1/ podivejte na cenu a za 2/ zvazte si je a vysledek porovnejte s "lacinymi" ve stejnem rozmeru. K zahozeni take neni zjistit, zda nahodou nemaji zalite ocelove vlozky v otvorech pro srouby (pak jde ocel sroubu na ocel zalite vlozky, nikoli ocel sroubu na dosedaci plochu z hlinikove slitiny) a rovnez zalitou ocel. vlozku v prostredni dire strediciho trnu (namisto plastoveho strediciho krouzku) pro "nahrazkove" hlinikace. Tyhle vyfikundace vsak maji, alespon pokud je mi znamo, pouze original hlinikace na japonske vozy! -
« Re: to xtra
to all: zase to moc s tima lityma kolama nedramatizujte. Mel jsem nekolik aut a na vsech lity kola - hlinikovy. A nikdy se mi nestalo, ze by nejaky prasklo nebo se ohlo. Ted mam 17-ky kola a profil 45 a i pres vsechny diry jeste nedostaly nejakou vetsi ranu. Ja bych to tudiz nedramatizoval. Plechace jsou super tak na zimu. Pokud teda nemate Fiat Punto a jiny jemu podobny premistovadla. -
« kovane alu
ako je to s tymi kovanymi diskami? mne raz niekto hovoril, ze tie su tak tvrde, ze sa da jazdit na nich aj bez pneu ;o)
ale vazne, podla coho sa pozna kvalitny alu disk? BBS je mytus kvality, ale ten dizajn nic moc, ostatne disky su len bezny konzum alebo ako? -
« Re: to Mitsi
HUF,Mitsi: U kovaných kol je to všechno ještě maličko jinak, váha je tam o dost nižší a hliník si tímto procesem maličko propůjčí vlastnosti oceli (pružnost, tvrdost), i když jen do jisté míry. Lidi se občas diví, proč by měli u BBS platit "za značku", pak si koupí borbety a druhej tejden je drcnou. -
"-- skrytý --" 11.04.03 17:00
« Re: Alu nebo ocel
To shi: Jezdil jsem stejne gumy na plechacich a pak na alu, pricemz oba typy disku mely stejne rozmery, takze to snad mohu trochu porovnat. Tady jsou zkusenosti: rozdil v hmotnosti disku (alespon v mem pripade) minimalni; alu podstatne lepsi chlazeni brzd (podle meho nazoru zejmena diky rychlejsimu odvodu tepla, vliv "lepsiho ofukovani" podle mne zas az tak vyrazny neni); alu "pevnejsi" v rychle projizdenych zatackach, ale zase mnohem narocnejsi na vyvazeni o ovalitu celku pneu/disk; plech. disk celkove "mekci", coz je dobre poznat v zatackach, ale soucasne je schopen lepe "vytlumit" jizdu v drastictejsich podminkach ceskych autodromu - silnic II. a III. tridy; plech "stravi" i nejake ty nepresnosti v geometrickych parametrech pneu a vyvazeni kola. A ted to zasadni: pokud plechac povrchove nerezne nebo neni mechanicky (napr. narazem na obrubnik) poskozen, pak vydrzi vecne; alu disk muze korodovat vnitrne (pak se proste rozpadne), ale hlavne "ma svou pamet" (to vyplyva z fyzikalnich vlastnosti hliniku) - proste vydrzi jen urcity limitovany pocet krutu/narazu/zmen zatizeni (byt je ten pocet velmi vysoky) a nasledne se v nem objevi praskliny, zpocatku patrne treba jen pod rentgenem, nasledne i pouhym okem. Takovy disk je zivotu nebezpecny a nemel by se uz vubec pouzivat - "prdne" totiz za jizdy a obvykle ve zcela nejnevhodnejsi situaci a navic tzv. "bez varovani". -
"-- skrytý --" 11.04.03 10:25
« Alu nebo ocel
Tvrdí se, že Alu disky jsou lepší (z hlediska jízdních vlastností) než ocelové, protože jsou lehčí. Ale nikdy jsem nikde Alu disků nenašel údaj o jejich hmotnost, takže si začínám myslet, že jediné v čem jsou lepší je to jak vypadají.
Můžete někdo, prosím, porovnat jízdní vlastnosti v situaci, kdy necháte stejné gumy (stejný rozměr, vzorek, ...) ale nahradíte ocelové disky disky z lehkých slitin ? Díky.