Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to b
Velmi zajímavé info. Ten Petr je fakt chudák. Dávat na web cizí auto a deklarovat, že je jeho...
Že já blbec si nedal na svůj web info, že mám Vanquishe (nebo aspoň E39 540i, kterou jsem si mohl dobře vyzkoušet)... ;o)
On je snad ještě větší chudák, než vypadá... -
« to epneu
Jeslti mohu poradit, vyserte se na * zákazníka jako je ten Petr. Podívejte se jak to bylo s ATX! Nejenže vás bude zatěžovat stovkama emailů, vyprošovat si všemožný slevy, stejně by to nakonec dopadlo tak, že by pneu ojel napolovinu, a začal je reklamovat po emailu stylem: okamžitě dodejte nové pneu, všechny původní mají házivost - je to prokázáno nezávislými odborníky a i já jsem to proměřil vag-comem. A když by okamžitě neměl novou sadu, vznikl by další web epneu.ec.cz "zkušenosti s nákupem pneumatik po internetu". -
« to mex
Tak to můžeš hned kontaktovat Paju z AHC, protože ten * Petr tam už je pod číslem 276 (www.ahc.cz/clenove.php ?id=276- bez mezery). Navíc, to není jeho auto (respektive maminky), to je ta půjčená 1.8T 4x4 o které tady psal, kterou si vychcaně, předstírajíc zájem, půjčil v zimě od dealera na hory. Jeho, respektive maminky -eurokompjůtr- je červená předokolka 1.8T (HKP 56-84). -
« To Petr
Ty * zkurvenej, okamzite vypadni z tohohle fora, ty tvoje vyblitky se uz nedaji cist, opovaz se sem jeste jednou napsat, tak vazne sezenu partu negru s letlampama a ti te znasilni tak, jak ti to ani tvuj fotr nikdy neudelal!!!! Forum od ATX jsi kompletne pohrbil, tak se opovaz neco podobnyho udelat jeste tady.
e-pneu: snazne te prosim aby ses vyvaroval takovych vychcanych zakazniku jako je zminovany Petr, kola a gumy by rozrezal, aby zjistil, jaka mimozemska technologie je stvorila a pak by vam je reklamoval, ze nespnily jeho ocekavani, podivejte se na ATXe jak na tomhle foru dopadl. Nedopustte at se to stane taky vam!!! Drzte se zakazniku jako je Huf. Chci se zeptata, jestl jste Paju z ahc dostatecne obeznamili se situaci okolo Petra, jestli ne, tak staci rict a rad mu to vysvetlim. -
"-- skrytý --" 23.04.03 08:37
« Re:
Nevím jaké paranoi, Petriku. Taky jsem si u e-pneu objednával plaste a kola, ale nenapadlo me jak tebe ihned se pidit po slevickach. Ty by sis pro 3% asi nechal i koleno vrtat. To same s ATX - mam taky od nej chip, jenze uz rok na nej jezdim bez problemu. Ty jsi to vzal do ruky jako prekupnik a hned jsi koukal, co z toho pro sebe trhnout. -
« Re: to e-pneu
HUF: Petr shání na pandoře zákazníky pro e-pneu?
Nebo to byla vtipná narážka na to, jak je sháněl pro ATXe? :-)
Petr: Já jedu z Linuxu a Windows tu opravdu nemám...
Maximálně tak druhý prohlížeč -- Mozillu. Jinak
Jedu z Lynxe... Ale co, ono se to protříbí a ti
webmasteři, kteří nebudou schopni reagovat na to,
že jsou lidé (a stále se jejich počet zvyšuje),
kteří používají alternativu, tak skončí... -
« Bez nadpisu
Viados: příznaky tvé paranoi se také projevily a na podvodníky je i soud krátký, oni se totiž nepodepisují do emailu svým jménem, mají strach (to není na EP, ten se koukám také do emailu raději nepodepisuje).
Huf: lže, lže a zase lže, proč bych ty demagogu sháněl další kupce kol pro firmu EP? Mimochodem, potvrzuješ, že jsi dostal mou korespondenci s ATX?
Ty Hufe, kdyš bereš od EP kola za 480000 Kč ročně tak s tím asi více kšeftuješ :-) -
« Re: to harryp
Bacha.Petr Tě teď osočí,že se odvoláváš k bohovi... :-))) no my měli lagunu v rodině a v pohodě.Nechci nové auto,řeším bydlení,tak chci něco rozumného,ale levného,moc soukromým autem nenajezdím (mám služební) tak něco jako ten P406,Ford mondeo ap. Nejsem nějak zažraný do nějaké značky. -
« to harryp
Bůh Tě chraň před Lagunou!!! Měli jsme 2 funglovky. 94 a 97. Větší šmejd byl snad jen ten Megane Coupé IDE...
Fuj tajbl, renault...
To vem raději tu 406. Má ji soused (HDI) a je velmi spokojen.
Ad krám> To vůbec ne. Jen jsem tím chtěl říct, že mé úmysly vůči nim jsou čisté. Petr neovlivní vůbec nic, i kdyby se stavěl na hlavu :o))) -
« Re: to e-pneu
Myslíš,že když se začnou s Petrem dohadovat,že by zavřeli krám?!To snad né... :-))) Nenapsal jsi ten tvůj mail?! (ty auta momentálně jsou P205GTI a 405Break) teď nějak pokoukávám po P406 nebo Laguna Kombi...potřebuji již vetší auto,stejně mám v kombi v půlce kufru audio a nějak jsem si na prostor prostě zvykl,i když svižnější svezení v GTI je pořád dost dobré... -
« to e-pneu
Souhlasím plně s Viadosem. Být Vámi, držím se od něj stranou. Však Huf Vám dá vydělat za kvartál víc, než Petr za několik let ;o) Navíc, na rozdíl od něj podloudně nesháním další kupce Vašich kol a pneu na pandoře.cz :o)))
BTW, sumarizaci kauzy ATX versus Petr mám od něj celkem pěkně a nestranně vyvedenou ve formátu doc. Pokud chcete, pošlu.
Věřte, myslím to s Vámi dobře. Zatím jsem s e-pneu 100% spokojen a tedy chci, abyste fungovali co nejdéle ;o) -
"-- skrytý --" 22.04.03 12:19
« to e-pneu [to Petr]
Berte to jen jako přátelskou poznámku: já být vámi, panu Petrovi bych raději nic neprodával. Začne to píděním se slevách (symptomy se již plně projevily) a končí to hádáním se o reklamační podmínky (příznaky se také již projevily), urážky a hrozby soudem. Pokud vám to, pánové z e-pneu, uniklo, doporučuji k pročtení historii fóra "Autokomplex CZ s.r.o. - motory" cca rok zpátky. -
"-- skrytý --" 22.04.03 11:51
« Re: ad Opera
Ten, kdo jede z Linuxu, většinou MSIE v záloze nemá. Tím nechci říct, že já jedu z Linuxu ... ale dělám www stránky. S JavaScriptem jsou jen problémy. A pokud jsou některé sekce webu přístupné výhradně pomocí menu v JavaScriptu, je to špatně udělaný web. Měla by tam být vždy možnost, klidně i méně hezká a méně elegantní, pro ty, kteří JavaSript nechtějí nebo nemohou používat, nebo pouze nemají jeho nestandardní impementaci a la MSIE.
Tady na auto.cz to neplatí, protože QuickMenu jen zdvojuje horní navigaci funkční i v NN4. -
"-- skrytý --" 21.04.03 23:57
« to Petr
ad vhodnost předmětu plnění k určitému účelu použití > toto je předpokládám naprosto jasné - např.když si zákazník koupí 20" kola na Octavii a nebude je mít zapsané v TP a od technické ho vyhodí, případně způsobí dopravní nehodu a použití těchto kol bude s tímto nějak souviset, pak přece nemůže dodavatel nést žádnou zodpovědnost! dalo by se uvést i více příkladů (i opačných, kdy se použije menší kolo atd.)... -
« Re: to harryp
Je to možné...no vzhledem k tomu,že jsem přezul ze zimáků a tam používám nějaké Barumy (moc v zimě s tímto autem nejezdím a když tak jen krátké cesty) a hluk je lepčejší :-) S vodou mohu souhlasit,stabilitou taky.Jinak i s dodavatelem...což je e-pneu :-))) a rád se posléze zase obrátím. (nějak se rýsuje P406,zatím to přítelkyně nějak nezkousla :-( ) -
« Re: to Huf,
Huf: Co jsi uvedl jsem citoval, shrnu-li tvrdil jsi, že se RS od 110kW liší mmj. o VTG turbo, což jsem zpochybnil, stejně jako úrověň toho časopisu, ano, teď jsi to dementoval, že jsi se spletl, to beru. Že se ty turba liší výstupem jsem uvedl já a nikoliv ty, a to před cca 1/2 rokem a nedávno poslal fotky.
Pokud jde o rozchod kol, tak ten já počítám od osy kola (tj. od osy ráfku) a z toho plyne, že jej lze změnit s ET a pokud jde o vystrčení kola z ráfku, tak v příspěvku číslo 3295 nevidím chybu (stanovisko není důvod měnit jako ty s VTG), díky že jsi Hufe napsal že tomu nerozumím, ještě že tě tu máme a všechno tu zasvěceně vysvětlíš. Já toho tolik nesjedu.
Pokud je v č.3295 nějaká blbost, dejte vědět.
Dodavatel neodpovídá za vhodnost předmětu plnění k určitému účelu použití a za možnost použití odběratelem (např. neodpovídající rychlostní kategorie, nosnost, rozměr pneu, a pod.). Garantované vlastnosti zboží plně závisí na specifikacích uváděných přímo výrobcem.
... a tak to musím trochu ověřit. Tím to myslím můžeme uzavřít.
A k EP - máte i plechové ráfky? Nebo jen v zimě? -
« Re: to Petr
Hufe a jak to s těmi koly máš Ty? Já jestli si to dobře pamatuji tak mám 7.5x15 a na tom 195/50 R15 pořád ještě RE720,které se mi líbí nejen tím " ochranným rantlem" ale taky tím,že mi na vodě připadají skoro jako na suchu :-)) nevím zda je to jen pocit,ale něměl jsem zatím v žádné vodě sebemenší problém,kdežto s předchozíma pneu ano. -
"-- skrytý --" 21.04.03 17:26
« to Petr
ještě k těm úzkým pneu na širokých ráfcích (často označované tuningové "Áčko") > předpokládám, že je to naprosto pochopitelné již z příspěvků, co jsem psal dříve-když je pneu širší, pak jde hlavně o komfort (v zatáčkách pak ovšem auto plave), když je pneu na stejném ráfku užší, pak jde hlavně o jízdní vlastnosti-stabilitu (v zatáčkách sedí auto jako přibité), když chcete kompromis, zvolíte přibližně střed (viz tabulka doporuč.šířek ráfku pro dané rozměry pneu)
a pokud je pořád ještě něco nejasné, pak radši napište mail, abychom tady zbytečně nezatěžovali forum -
"-- skrytý --" 21.04.03 17:18
« to Petr
ad šířka ráfku > tak už tedy nevím, o co Vám jde-samozřejmě, že na šířce nezáleží, když porovnáváte ráfky se stejnou šířkou!?!
nebo snad chcete naznačit, že když bude stejná šířka ráfku jako šířka pneu, tak na šířce ráfku nezáleží, ale záleží na šířce pneu? to je ale snad logické...to je to samé, když řeknete, že nezáleží na šířce pneu, ale na šířce ráfků, ale nesmíte zase zapomenout na původní předpoklad...myslím, že ale vysvětlováním těchto naprosto logicky jasných věcí nic neřešíme!!!
ad kvalitě Borbetů a jiných ráfků > to Vám přece již psal kolega do mailu! -
« to Petr
Ad RS> Uvedl jsem, co psalo AR a poté jsem uvedl, co jsem zjistil přímo na motoru v praxi (že je stejné s 110kW a bez VTG).
Ad kola> Možná, že bychom měli převést řeč ne na pneu, ale ráfky. Jsou stříbrné, lesklé (zatímco pneu jsou černé a matné) a pokud na nich máš stejné pneu a ET, tak širší ráfek bude víc venku a každý si toho hned všimne ;o) => Přestože bude stejný rozchod, kola budou víc ven. -
« http://sound-tuning.borec.cz/images/RS2.jpg
Pěkné, takovouto galerii byste mohli udělat na svém webu, s přesným odkazem na ryp pneu/ráfku (vaši zákaznící, jistě se někteří rádi pochlubí).
[odkaz]
zde je dobře vidět, že ráfek z kola nepřesahuje, ani kolo nijak zvlášť nevyčuhuje, tipuji to na ET38 (samozřejmě jak bylo řečeno, šířka ráfku nerozhoduje, protože ráfek je užší, než pneu! - je to tak správně epneu?) -
« Re: to EP
Děkuji za vám odkazy, to jsem vskutku netušil, že toto někdo má, mohu se tedy po 5-té přeptat, jaký to má účel vyjma nějakého pseudo-estetického, tj, zda to jede lépe nebo co?
Pokud jde o flame ohledně šířek, dovoluji si opakovaně upozornit, že již v mém prvním!!! příspěvku č. 3295 na toto téma jsem zmínil, že šíře ráfku není podstatná za toho předpokladu, kdy je ráfek užší, než pneu. Je tento výrok v pořádku nebo není? -
« Re: to Huf a VTG
Huf napsal: "Nemyslím si, že se změnou SW u 110kW dá nahradit turbo s proměnou geometrií nebo proměnné časování sacích ventilů. :o) Automobilrevue 3/03 - test Octavie RS combi. V ČR není kvalitnější časák, co se technických věcí týče. Místo ztrapňování se na MC bys občas měl číst i tištěné časopisy. Pomáhá to udržet si ucelený přehled ;o)"
Nakonec se Hufe ukázalo, že skvělý Automobilrevue se mýlil, a pravdu jsem měl já ale to nijak nebrání tvým výpadům :-) -
« Re: to Petr
Huf: "Klidně si věř tomu, že na šířce ráfku nezáleží. Bude to tak možná lepší :o)))"
Milý Hufe, nepsal jsem od počátku, že na šířce ráfku nezáleží za předpokladu, že ráfek je užší, než pneu (tak by to mělo být)? Že bys četl jen počátek vět? Zkus dpovědět ANO/NE. Kdo je tu pak ignorant? -
« Re: ad Opera
To je obecná mystifikace, protože Opera se defaultně identifikuje jako Internet Explorer (z důvodu kompatibility se stránkami, které cokoliv jiného než IE vykopnou hned) a proto si webmasteři myslí, že nikdo nic jiného než IE nepoužívá, vsadím se, že IE máte ve statistice více než 85%, leč skutečnost je jiná, sám používám i Operu. -
"-- skrytý --" 21.04.03 09:56
« to Petr
koukám, že jste se do tohoto absolutně zamotal-zkuste se znova mrknout do technické podpory a pořádně si prohlédnout obrázek...parametr "a" značí to, jak poleze ráfek (kolo) ven z blatníku...např.je jasné, že kola při stejném ET budou mít osu ráfku na stejném místě, ale okraj ráfku při rozdílně šířce už bude jinde (podle šířky ráfku má pak stejná pneu při průřezu jiný profil-od písmene "V" až po "A")! a je jasné, že pneu bude sahat až do kraje ráfku (pro zjištění toho, aby kolo-ať už ráfek nebo pneu, nedrhlo o blatník, se musí uvažovat prioritně rozměr-šírka ráfku)...samozřejmě je doporučené dodržet pro daný rozměr pneu vhodnou šířku ráfku (viz.tabulka v tech.podpoře nebo u někt.výrobců pneu-pro 205/40 R17 je to opravdu 7,0"-8,0", krajní hodnoty znamenají různé priority: komfort/jizdí vlastnosti, nejlepší je tedy asi kompromis, tedy střed) -
« Re: to Petr
Jasně polopravdy :-) Kdo si dá širší ráfky než pneu, to jsou marginální fakta (8" je stále menší než 205mm, navíc je to vnější rozměr, u pneu je to myslím jen běhoun)? Nepovažuji za normální, aby ráfek přečníval z obrysu pneumatiky. Neplatí to samé i u nízkoprofilových pneu (nevím)?
Mě stačí podívat se na Tirecalc a když se tam šíře ráfku nezadává a přesto to spočte změny rozchodu tak nevím, zda jsem blbec já, ty nebo autor toho algoritmu? :-)) -
« Re: to ráfky
Úzkoprofily jsem moc neuvažoval, jednak nejsou schválené a druhak si nejsem jist, zda kola schvalují výrobci pneu nebo vozidel? Ale není v kolizi co jsem uvedl, tj. že teoreticky lze 205mm pneu obout na 8" (203mm - vnější šířka), ale na 8,5" (216mm) už by to byla notně blbost u i nízkého profilu... Tam a to se přiznám smysl nevím (že by to lépe sedělo na sněhu atp.?). Nejsem extra odborník na pneu a myslím, že na to o tom vím víc než dost (než leckterý odborník), i to, že nelze pominout diference různých modelů-není všechno stejné.
Btw Hufe, trváš na VTG turbu o Oct.RS nebo ne? :-o -
« to Petr
Stále se motáš v kruhu, nechápeš základní věci a říkáš polopravdy. A demagogie? Já na ni jezdím ;o) Však se mrkni na www.
A když už budeš v tom grabování teoretických znalostí, tak někteří výrobci (například Falken) mají velmi pěkně zpracované specifikace pneu. Jsou tam rozsahy použitelných ráfků, obvody, šířky... Dočteš se, že na ZIEX 512 205/40R17 jsou schválené 7-8" a optimální je 7,5".
Tím končím tuto debatu. Nemám proti sobě člověka, který by stál za další námahu. Nemůžeš mně ničím obohatit. Nevíš nic a stále se držíš své chabé teorie ;o) -
« Re: to EPNEU větší rozchod ano či ne?
By mě zajímalo, zda se jízdně pozná větší rozchod, v tomto případě o 24mm oproti sérii, Huf píše ve smyslu že to nemá žádný vliv (nic to nevylepší), což se mi nezdá... Co na to EPneu? O nic nejde, sériové Š*k*o*d*a ráfky stojí stejně jako borbet a i kvalita bude stejná -co do pevnosti. Extrémně větší by znamenalo větší páku a zablácené auto a vyčuhování z blatníku, ne-li drhnutí.
Já bych do nepovoleného rozměru nešel (tj. 205/55R16) a myslím že Š. jiné nepovolí (proč také). -
« Re: to ráfky
I při použití 8Jx16 ráfku s pneu 205/55R16 by (teoreticky) neměla jít pneu do toho "lichoběžníku" a tedy vybočit z normy, protože 8" je stále menší nežli šíře 205mm. Ovšem použití 8J na 205 pneu je nevhodné, není-liž pravda?
Tak tohle EPneu uvažoval, kombinaci nepovolených (podle mě i nesmyslných) rozměrů? Já uvažoval _normální_rozměry_ a tedy ráfek < šíře pneu - a toto jsem i zřetelně uvedl a tam platí co jsem napsal, není podstatná šíře ráfku pro určení zapadnutí do blatníku viz TIRECALC. -
« Re: to Petr
Proboha a jakej člověk si dá širší ráfek než má pneu? Já bych na pneu 205 (šíře 20,5cm) ráfek širší než 7,5J (to jest 19cm) rozhodně nedával a ani to není povolené a uniká mi i smysl toho. Je tu někdo, kdo by to takto dal (hlaste se) a má to nějaký smysl (který já neznám) dát si širší ráfek než pneu (to jest pneu 205 si dát na ráfek 8,5J - máte fiotku jak by toto vypadalo?)? -
« Re: to EPNEU ! ?
Pardon, ten Borbet má 7.5J16, avšak to dokazuje že šířka ráfku tu VŮBEC nerozhoduje o vystrčení kola, ostatně do TIRECALC se šířka ALU také nikam nezadává. Připomínám, že se tady řeší umístění celého kola, ne jen ráfku.
Zkuste si to ostatně sami:
[odkaz]
Jestli někdo píše, že šíře ráfku změní i šíři pneu, tak to neberu, beru, že 205 má šíři min. 205 milimetrů. -
« Re: to EPNEU ! ?
takže když to shrnu, tak záleží hlavně na šířce ráfku! tzn.šířka ráfku není lhostejná! ET pak určuje v jaké vzdálenosti od osy kola (tj.polovina šířky ráfku!) se nachácí dosedací plocha ráfku (otvory pro šrouby)
Hufa opravovat z ničeho nemusíš-napsal to dobře-pro někoho možná snad méně pochopitelně?...
Tak to tedy vezměne prakticky, mějme tedy
A] 205/55R16 na ráfku Škoda 6.5Jx16ET42 a
B] 205/55R16 na ráfku Borbet 7.0x16ET30
Jaký bude rozdíl ve vystrčení z blatníku? 12mm (=rozdíl ET), šířka tu přece ráfku nehraje žádnou roli, protože se předpokládá, že šířka pneu bude vždy větší než šířka ráfku!
Bavíme se tady o vystrčení kola a ne vystrčení ráfku, ne? Za kolo beru ráfek + pneu, z toho okraj a to bude přece vždy pneu, tzn. že šířka ráfku je irelevantní. -
« about ET - slepé střevo ;o) ... *
Ničemu to ale nevadí. Naopak v porovnání s ráfkem 7x17" pneu jistěji drží a ani se nehne (viz základy mechaniky). Jen musím dávat strašně moc bacha na patníky a i na šikmé najíždění na vyvýšeniny.
BTW, pneu 205/40R17 je na ráfku 8x17" asi o 5mm nižší, než na 7x17". Nikdy dřív jsem si to neuvědomil, ale je to jasné a logické.
* ... přeložit do angličtiny (taková malá slovní hříčka) :o) -
« about ET
Petr asi nepochopil, že šířka ráfku mění i šířku pneu (do jisté míry i styčnou plochu).
Navíc, jak ale správně nastínil, k jistému rozměru ráfku je adekvátní jistá šířka pneu, takže to ze sebou úzce souvisí.
Rozhodně bych šířku ráfku nezanedbával. Není nic horšího, než široká pneu přetékající přes úzký ráfek. Já to v současné době přehnal opačným způsobem. Mám na 8x17" pneu 205/40 a je moc moc úzká. Příště dám 215 nebo 225. -
"-- skrytý --" 20.04.03 20:05
« to Petr
[odkaz]
tento obrázek vysvětluje vše: o tom, jak bude kolo "koukat" ven z blatníku rozhodují na ráfku parametry-šířka+ET a samozřejmě pneumatika...v obrázku jsou i červeně naznačené vzdálenosti, označené písmeny "a", "b"-ty si pak můžete snadno spočítat kliknutím na odkaz:
NEW - výpočet hodnot alternativních rozměrů alu ráfků
umístěný vedle obrázku (pro "a" platí-čím je větší, tím leze kolo víc ven z blatníku) -
« Re: to Huf
O tom jak bude kolo posazeno (zastrčeno do blatníku) rozhoduje ET + šířka pneu a nic jiného (jestli jde o 7J16 nebo 8J16 ráfek je lhostejno).
To za předpokladu, že z profilu pneumatiky nebude ven vyčuhovat ráfek, to by přece neměl, ne? A také by se o každý obrubník obrousil :-)
Huf - relativní nevím, ale je to počítáno od OSY ráfku (a ne od jeho okraje), kdyžtak se klidně oprav anebo mrkni na TIRECALC. Ta škodovácká a ten Borbert, rozdíl je 12mm! -
"-- skrytý --" 20.04.03 01:12
« to Petr
ad záruka> na alu se poskytuje (poskytují všichni) standardní záruka 24 měsíců a to na výrobní vady a na vady materiálu...nicméně pokud dojde k poškození nevhodným použitím/zacházením (např.vletím do kanálu, kde mi bouchne pneumatika a z ráfku bude šiška, tak potom záruku nelze uznat-to je snad pochopitelné-toto samozřejmě platí u jakéhokoliv jiného výrobku)
ad ET> všechny informace ohledně ET a vypočítávání jsou v technické podpoře-pokud není jasná nějaká konkrétní věc, vysvětlíme! -
« kvalita obutí
nazdar vespolek, kupuju jetý auto, o pneumatikách nevim vůbec nic, kde bych na internetu našel, jak má být vzorek hluboký. Můžu nějak přitlačit prodávajícího ke zdi, pokud zjistím, že auto co mi prodává má jen zimní pneu (nebo letní-to jsem ještě nezjistil) a že mají velmi sjetý vzorek? tak na nějakých 20%, si myslím. třeba nadávat mu, co mi to prodává za rakev a tak. Plánuju zítra si vzít metr a šupleru a jít do bazarů zkusmo přeměřovat vzorky (abych v tom kde jsem vybral auto pak působil dost svetacky a zkušeně). Kolik by tak mohl slevit z ceny? -
« Re: Borbety?
Z EP napsali ve smyslu, že Borbet má normální složení jako ostatní ALU a že názor na měkkost Borbet je dán tím, že se jich prodávaly hlavně dříve kvanta (a to mám ověřeno i z jiných PS) a měl je tedy kdekdo. myslím že Borbet nerovná se implicitně špatné kolo, co myslíte Vy? Líbil se mi dle parametrů - ET30 (na 16"), nechci aby to bylo moc zapadlé do blatníku (ET42 - sériovka) nebo moc vylezlé (ET25) - stříká. Co vy na to? A pneu Conti SC2, i když se prý víc sjíždějí, preferuji dobré jízdní vlastnosti -
« to našrot
Jak jsem napsal. Pokud je povrch mokrý, ale nestojí na něm voda, je to otázka směsi. Na pneumatikách splňujících vyhlášku nějaký ten vzorek vždycky je, tak sem netahej slicky.
Porovnej si na mokru novou Bravuru s např. SP Sport 9000 nebo CSC2 sjetou na mosty a zjistíš, že přes to všechno ta ojetá kvalitní pneu zastaví dřív (i když ve srovnání se svou neojetou sestrou vzhledem k nižší poddajnosti menší tloušťky běhounu jistě později). Zjistíš, že ani plný vzorek Bravury nic nezachrání a i zánovní pneu na mokrém asfaltu klouže jako dobrá zimní na lehce ujetém sněhu (s jen mírnou nadsázkou). -
"-- skrytý --" 17.04.03 22:35
« Re: to našrot
huf: tak jeď na slickách na mokru... Diametrální rozdíl ve směsi se ti projeví akorát při přejezdech sucho-mokro a naopak - aby se ti projevila kvalita směsi, musíš nejdřív odvést vodu z dotykové plochy, aby ses pneumatikou dostal na povrch, kterým můžeš přenášet síly z kol. Pak je důležitá směs, ale až po vzorku.