Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to Speedo, xtra
a asi nejen,že kloužou,ale asi se i hodně brzo opotřebují.myslím si,že ty v F1 mají jiný poměr směsi,který potřebuje teplo.Zkušenost Hufa je jasná,normální pneu se zahřejí a jsou na *,zahřejí se ale tím ježděním,předpokládám,že ve F1 je zahřejí ještě dříve a protože tam je mnohem větší potřeba přilnavostí,tak jsou ty gumy konstruované rovnou na tu vyšší teplotu.Je vidět jak na konci závodu jsou "zalepené" kamínky v pneu celkem dost...
-
« to Speedo, xtra
Tento problém jsem už několikrát probíral s profíky. Sám jsem si totiž všiml něčeho, co běžný řidič asi nespozoruje. Na okruhu při drsné jízdě po čase pneu přestanou stíhat (některé víc, jiné míň). Prostě se přehřejí. Stanou se gumovější v reakci na volant a přilnavost taky mírně klesne. Hodně tu záleží na směsi. Sportovní pneu typu P Zero nebo Potenza S-03 jsou v pohodě i horké, ale takové ty levnější alternativy (nedej bože Bravury) prostě horké kloužou jako prase. -
« to krakatit
To je na Tobě. Akvaplaning se dostaví dřív u 225. 225 budou trochu hlučnější a auto bude mít trochu vyšší spotřebu. Na jízdní vlastnosti (stabilita, brždění) budou ale 225 jistě o dost lepší. Záleží ale i na tom, jak široký máš ráfek. Aby ta 225 na něm nevypadala blbě. -
« prilnavost v zavislosti na teplote vozovky
Zdravim.
Mozna uz tu tohle tema nekdy padlo, ale mam na vas dotaz, protoze verim, ze tomu rozumite. Teda urcite lepe nez ja.
Probirali jsme tema jaka teplota je pro prilnavost pneu lepsi, jestli vyssi nebo nizsi. Rec byla o pneumatikach v F1. Kdyz bude teplota trati napriklad 10 stupnu, bude prilnavost pneumatiky lepsi nez pri teplote nad vozovky tesne pod 50 stupnu? -
« Re: to harryp
je to jen na přechodnou dobu a doufám,že po tu to vydrží...:-)) Zatím je to v pohodě.No to mi řekl jeden mechanik a celkem mě to rozesmálo.Ono kazit se kazí asi každé auto,jde jen o to jak moc a hlavně kolik stojí opravy.Zatím to vypadá tak,že do konce roku pořeším něco jiného.Zatím mi mégané Break vyhovuje svou užitnou hodnotou,ale celkem i přijatelným svezením. -
« Re: to r400
Rover 416, rv98. Je to dotažený z Německa, byl trochu bouchlej. já na něm naskákal 25kkm za rok a něco, předchozí majitel za 2,5 roku provozu údajně 30kkm. Fakt je, že když jsem ho kupoval, tak byl "jak novej" - rozuměj motor jen tak lehce zaprášenej, výfuk absolutně bez koroze, potahy neošoupaný, př.okno jen lehce jetý, nikde nic nevrzalo,ještě tam byly originály destičky a podle orig TP bylo majiteli asi 65. Docela by mě zajímalo, jakýmu km proběhu odpovídá stav tlumičů. Těch 30% bylo nejmíň, nejvíc to ukázalo asi 51%. -
« Tlumiče
Nepatří to sice k pneu, ale tak trochu to souvisí. Mám dotaz k fóru: nechal jsem si o weekendu "změřit" tlumiče a světe div se jsou dead. Měření proběhlo přisátím "krabičky" na blatník, kde se poté dva maníci opřeli a zhoupli auto (akce pořádaná AutoKelly 3+1zdarma Monroe). Dá se takovému "měření" věřit nebo je to jen marketingový tah???? Auto má najeto 54000 a Krabička označila tlumiče za z 30% funkční. Jaké tlumiče by kdo doporučil pro běžné užití, byť v akci vychází Monroe nejlépe? Prosím o radu, zkušenost i názor. -
« Re: to harryp
To HUFNAGL: Jo přesně tak (auto s rytmem života a pi... na kapotě :-) ).Momentálně jsem koupil Megane Break no a uvidíme co dále (myslím,že mi dlouho nevydrží).Zatím mi to vyhovuje.V létě na dovču a na dálnici do prahy mi to teď stačí.Akorát,že na tom jsou zimní gumy,tak řeším letní. -
« Re: news
to TomAnt: já jsem s nimi taky spokojený, jen jsem chtěl vědět jak dopadly v testech ve srovnání s ostatními. přeci jen tak drsně jako v testech je nezkouším. ;-) Kamínky z nich taky vytahuju :-D to Imaxim: pravda úplně nejtvrdší bočnici asi nemají, ale zatím se mi nestalo že by mi nějak ustřelily. asi jde o pocit a zvyknout si na to. jinak na vodě naprosto super :-) -
« Re: news
to TomAnt: Teda já ti nevím, ze začátku jsem Ventury doporučoval - poměr cena/značka/vlastnosti, dneska jsem z nich dost rozčarovaný, mám rozměr 195/50 R15 a proti původním Dunlop SP 2000 (nebo tak nějak) jsou výrazně měkčí při průjezdu zatáčkami, teda ne že by byly úplně nestabilní, ale člověk nemá ten správný tvrdý pocit na volantu. Vypadá to, že dlouho vydrží a na mokru jsou taky perfektní, ale ostře se s nimi moc jistě jezdit nedá. -
« Díky za radu
Takže jsem zvolil Contíky PremiumContact. Ve předu to nemá chybu, ale vzadu to není úplně ono. V táhlých zatáčkách, které spíš utahují mám dojem jako by vzadu byla pneumatika měká v bocích taková příliš poddajná. Ze začátku jsem myslel, že to je způsobeno "nezajetou" pneumatikou, ale nyní po asi 300 km je to lepší, ale není to úplně ono. Přitom stopu to drží perfektně. -
"-- skrytý --" 04.06.03 11:36
« Re: news
Ventury su velmi dobre pneu, aspon na mojej M626, chcel by som vsak upozornit v ich pripade na jeden maly problemik... Dezen ma tak siroke drazky, ze do neho radi lezu male kamienky. Takze ak clovek nejazdieva cisto po ceste, ale aj po povedzme strkovych podkladoch tak tam tie kamienky vlezu (rozumej, z normalnej cesty ich nenachytas, len ak ides po strku, kde ich je vela, ale potom to je dost divne, lebo to po normalnej ceste klepoce, kym samy neodpadnu alebo ich rucne nevyberies) Inac uplne dobre pneu :) -
« Re: Kde disky na zahraničních www?
www.reifen.com -> po objednani obratom poslu cislo konta a potvrdenie celkovej sumy. Po uhradeni okamzite posielaju cez Deutsche Packet Dienst alebo nieco podobne. Od objednania po prevziatie preslo v mojom pripade 5 pracovnych dni. Jo a maju pekne "preview" na tie distiky ;)) -
wolff 03.06.03 12:59
« Bez nadpisu
Allesia jsou skvělý, skvělej design a skvělý ceny a skvělá kvalita. Jsou tvrdý, jsou lehčí než třeba O.Z., který jsou 2x dražší. Pokud někdo řekne, že jsou měkký, pak je to vůl, kterej prodává drahý kola a nedokáže konkurovat cenou a v mnoha případech ani kvalitou (např quality made in Germany Dotz).Mám je, ani škrábaneček (to je co se týká laku - ten byl mimochodem tak dokonale hladkej, že na něm bez zdrsnění neměly šanci držet nalepovací těžítka),mohu doporučit. -
« Poraďte mi
Potřebuji koupit pneu o rozměru 175/60/14, jedná se o felicii, výkon cca 63 kW. Poraďte co nejlepší pneu. Momentálně váhám mezi Continental Premium-Contact a Goodyear Ventura. Premium-Contacty jsem už jezdil, byl jsem max. spokojenej, ale výdrž byla asi 25 tkm. Tak nevím. -
« Hurá!
A je to tady. Nalezl jsem kompromis mezi cenou a vlastnostmi. Jmenuje se Falken FK451 a je opravdu dobrý. Dlouho se z něj sice dostává ten prvopočáteční sliz (silikon z lisovací formy), ale jakmile je pryč, pneu se chová přesně tak, jak chce HUF. Sucho - bomba, mokro - taky bomba, pevnost bočnice - velká, opotřebení - poměrně nízké. Mohu doporučit. Oproti Falkenu ZIEX 512 je to rozhodně markantní zlepšení. Troufnu si tvrdit, že mé předchozí Pirelli P7000 nebyly lepší (a stály o poznání víc). -
« Bridgestone alebo Uniroyal?
Zdravim vsetkych diskutujucich, vyber mojho letneho pneu pre moju Mazdu 626 uz zacina tlacit, tak vas chcem poprosit o vyriesenie mojej dilemy. Do najuzsieho vyber sa dostali Bridgestone ER70 a Uniroyal Rallye 540. Rozmer je 185/65R15, jazda 90% dialnica, 10% mesto v kazdom pocasi, cca. 1200km tyzdenne. Bridgestony montuje Mazda ako prve obutie, Uniroyaly zase vyhrali vsetky testy, ktore som videl. Cena je skoro rovnaka, rozdiel minimalny v prospech Uniroyalu. Co vybrat? -
« Re: OFFTOPIC> HUF
Pozor, já jsem s rámečky od Milotecu narazil u Leona, nepasovaly. VW, SEAT a AUDI se od škodovky liší více než mezi sebou. Pokud jde i Polo, doporučuji se podívat na www.tachoringe.de. Já to od nich mám na Leonku a vypadá to božsky, kam se na to hrabe Milotec. -
"-- skrytý --" 19.05.03 08:53
« Re: brzdy
Pokud by slo o hmotnost, jsou lehci kola z horcikovych slitin. Tezko je ale zaplatis, proto doporucuji sice hlinikove slitiny, ale kovane. Zejmena kvuli pevnosti a minimalnim deformacim. Ono nakopnout v zatacce kolo je docela nevesele. Totez plati o pneumatice - zazil jsi nekdy prasknuti gumy? Ale jak rikam, tyto veci je nutno resit v zavislosti na kinematice a odpruzeni podvozku, na seriove Octavii TDI je opravdu zbytecne se zabyvat dokonalou kvalitou kol a pneumatik. Jenze dotaz smeroval na auto s ponekud odlisnou konstrukcni filozofii... -
« Re: brzdy
to magic: je nutne si uvedomit, ze ne vsichi povazuji sve vozidlo za modlu a jsou ochotni vydat za lita kola i vice nez 100 000,-. Proste je nutne vedet, ze vetsina litych kol na normalni jezdeni staci. Kdo si dela ze silnicniho provozu RZ-tu, at nakupuje napr. tebou zminene znacky. Holt kazdy posuzuje auto jinak. -
"-- skrytý --" 16.05.03 15:00
« Re: brzdy
Je otazka, co ty si predstavis pod pojmem dobry a spatny brzdy. Alfa ma dobry brzdy ve srovnani se Skodovkou, ale podle meho nazoru specialne dvoulitry a vys jsou v otazce brzd poddimenzovane. To auto ma lespi motor, rizeni a podvozek nez brzdy a ty vyslovene zaostavaji. Netvori s autem harmonicky celek. Urcitym vychodiskem za hodne levny peniz jsou treci soucasti od OMP, desticky a kotouce do 650 °C s velmi dobrou brzdnou charakteristikou (souc. min. 0,35 v celem spektru teplot). Sada prednich + zadnich kotoucu a desticek stoji radove do 20.000 Kc vc. DPH, coz je cena beznych soucasti, ale kvalitativne je OMP nekolik generaci jinde. Delaji brzdy samozrejme i na vetsinu aut od roku 88 (spis na vykonejsi modely a neperou se s Brembem), je nutno vzdy vznest dotaz co je momentalne na sklade a co se musi objednavat. Za ty prachy je OMP naprosta senzace. Potom je dobry vyhodit zadni omezovac, ale to je jen pro zkuseny piloty, to auto uz ma takhle docela "aktivni zadek" a hrozi riziko zablokovani zadnich kol (coz nekdy nemusi byt na skodu). Jinak se potom na vykonejsi modely daji dat ctyrpistkove trmeny Brembo (s nalitkem AR stoji asi 10.000/kus, s nalitkem Lancia asi 14.500/kus). Daji se sehnat v Italii i pouzity za cca 15.000 Kc par. Je tam nutny pouzit vymezovaci vidlicku, protoze ty ctyrpistky maji mensi roztec uchytu nez jednopistky Girling a prstencovy kotouc se usazuje na stred kvuli sousosti. Je to uz drazsi zalezitost, ale potom to brzdi perfektne (jako GTA). To ale spis patri do rubriky Alfa Romeo. Jinak doufam, ze jsme prispevek o tom, ze vsechny kola jsou v podstate stejne pevny pochopil spatne. Lity nebo kovany kolo je vic nez podstatnej rozdil. To, ze na nekterym aute vydrzej i Borbety i nekolik let kulaty zalezi hlavne na odpruzeni; cim vic kolo kopiruje silnici a odpruzeni je tvrdsi, tim vyssi naroky na pneumatiky a kola. To, co na Oktavce vydrzi leta je na Integrale v haji i za nekolik minut ostre jizdy. -
"-- skrytý --" 16.05.03 13:40
« ad kvalita ALESSIO
rozhodně bych bral s rezervou výroky, že Vás někdo odrazuje od výběru kol např.zn.ALESSIO (že jsou měkká) kvalita i složení směsi jsou dnes již v podobné cenové hladině alu ráfků srovnatelná, větší rozdíly jsou pak asi v kvalitě laku...nejde samozřejmě srovnávat "levná" kola např.s BBS/OZ/LORINSER...otázka už pak je, kolik kdo je ochoten vydat peněz za ty nebo ty kola (většinou to bývá v poměru k ceně auta)...a kdybyste vzali v úvahu ve finále ještě hmotnost, pak nezapomínejte také na to, že i v pneumatikách jsou velké hmotnostní rozdíly! -
"-- skrytý --" 16.05.03 13:31
« Re: http://www.e-pneumatiky.cz/
můj osobní názor: Zdravá konkurence je určitě přínosem, ale snaha někoho napodobit/okopírovat (viz adresa/emaily atd.) společně se sloganem "Naleznete-li u konkurence nižší cenu, kontaktujte nás a my po prověření snížíme cenu daného zboží pod úroveň konkurence."...
no, nic moc... -
« Re: Pneu 215/45- R17
magic: Fakt jsou ty brzdy tak špatný? Ty auta se tváří dost dynamicky. Když už mluvíš o tom chlazení brzd, jak je to u klasických BBS? Já du dneska dokonce očistit čelo náby, který dosedá na disk, aby dobře vedlo teplo a bylo zcela rovný. To, že mám zmuchlanej čumák mě tak nesere :o))) -
"-- skrytý --" 13.05.03 13:35
« Re: Pneu 215/45- R17
Neznam ty konkretni kola, ale z drivejsi zkusenosti muzu rict, ze Alfa nedavala na svy auta nijak spatny kola. Hnusny, ale pevny. Ale treba ty petipaprsky na obycejnych Deltach 93-96 byly strasny. S Alesiem mam zkusenosti jen s jednim modelem, tusim, ze se to jmenovalo Competition a byly o.k. ale bylo to to nejdrazsi, co delali. Kovany kvalitni kolo v 17" stava obvykle od cca 7.000,- Kc/kus. Jde taky o to, jak je kolo delany: jestli je schopny tlacit vzduch k brzdam (jemna vicepaprskova kola), nebo jej naopak vysava (limcace). Vyrobne jsou tenke vicepaprsky drazsi, protoze se spatne opracovavaji. Potom jsou tak kolem desitky kousek. U AR je chlazeni brzd dost podstatny, protoze ty brzdy stojej za starou belu. -
« Re: Pneu 215/45- R17
Magic: Co říkáš teda těm kolům co nabízí Alfa na model 147 jako příplatkovou výbavu(tuším supersport) ?Za 34 000 příplatku proti plecháčům se mi to zdá drahý a to na tom budou nějaký hnusný gumy ne ? Za ty prachy můžu mít Alesio i s Bridgestonama S03, ale jde mi o to aby to nebyl *.Dík. -
« Re: Pneu 215/45- R17
Je někde info o tom, jestli je kolo litý nebo kovaný ? Mě třeba odrazovali v mé tuning firmě od značky Alessio, že jsou moc měkký. Nakonec mám na léto DEZENT. Přitom je ale fakt, že jsem dvě zimy odjel právě na Alessio a bez problémů je mám na zimu nadále. -
"-- skrytý --" 12.05.03 09:48
« Re: Pneu 215/45- R17
U ty Alficky pozor na to, ze kola byvaji velmi casto v kontaktu se silnici (coz neni uplne obvykle). Zvlaste u 17" ! Pokud financne muzes, radeji zvol prave Alesia nebo O.Z.Racing, Sparco/Cromodora, Speedline/A. Benzoni, atp. Jsou to poctivy kovany kola, ktery maji velkou pevnost a tuhost a neco vydrzi. Z litych kol jako treba Borbet, Alumex a podobne budes mit po nekolika projetych dirach sice zajimave tvary, ale jezdit na tom nepujde. Takze vlastne nusetris, ale prodelas. -
« Re: to rbaron
HUF: Asi to tak nechám. Na dobových příplatkových "metrických" TRXech 220/40/VR390 uvádějí 2.2 / 2.4 při dvou osobách v autě a 2.4 / 2.8 při plném zatížením čtyřmi osobami a nákladem. Jezdím v naprosté převaze ve dvou, v kufru bývá nejtěžší ručník a plavky :o))) -
"-- skrytý --" 09.05.03 10:07
« to jumpmans - Re: Husteni pneu
rozdíl huštění o 0,2 je v pohodě...samozřejmě, že při vyšším zatížení/při vyšších rychlostech by se mělo hustit více (o kolik, to je těžké říct-asi ne víc jak o 0,5)...stejně tak i zimní pneu je potřeba nahustit na víc...vše je potřeba řešit individuálně-nejlépe podle jízdních vlastností a aby se rovnoměrně opotřebovával vzorek pneu -
« Husteni pneu
taky bych mel konkretni dotaz: 175/70 R13 CEC EP. Auto R19 - doporucene je husteni 1,8 predek, 2,0 zadek. Zda se mi to ale malo a foukam na 2,1-2,2 oboje. Je to ok?
dale by mne zajimalo, jak je to pri vyssich rychlostech - nad 150. Je potreba foukat vice nebo ne?
-
"-- skrytý --" 09.05.03 01:44
« to rbaron
co se týká huštění pneu, tak nezáleží jen na rozměru pneu a hmotnosti vozu, ale i na konstrukci kostry pneu (např.když je měkčí bočnice, pak je třeba víc hustit, aby auto "neplavalo")...nejlepší je pak asi experimentovat (ovšem v rozumných mezích!) -
"-- skrytý --" 09.05.03 01:41
« ad ET
na stránkách už ET bohužel nenajdete-přešlo se na jiný systém vyhledávání, kde nelze zobrazit ET...proto pokud máte spec.požadavky, aby kolo šlo víc ven z blatníku, pak pošlete dotaz na "objednavky"...pokud nejste žádní "tuneři", pak Vás tato hodnota nemusí vůbec zajímat-stačí když vyberete poždovaný vůz a vyhledají se Vám vhodná kola -
"-- skrytý --" 09.05.03 01:37
« to 02
ve finále snad ani není potřeba pochopit, co přesně znamená ET, stačí jen to (jak píše Huf), že čím je ET menší, tím víc kolo poleze ven z blatníku
v praxi to pak znamená, že u 16" alu je nejčastější šířka ráfku 7,5" a hodnoty ET se pohybují většinou mezi 35-30 (při ET 35 i 30 bude kolo pořád v blatníku, rozdíl bude pak jen takový, že kolo s ET30 bude o 5mm blíž k okraji bletníku) -
« Re: to 02
HUF: Na kolik hustíš kola? Já zrovna přemýšlím, jaký by bylo optimální huštění pro mý auto, 1500 kg těžký, předek 205/55ZR16 zadek 225/50ZR16, oboje ContiSportContact. Teď mám předek i zadek napumpovanej plynem na 2,5 atmosféry a s jízdníma vlastnostma celkem spokojenost, jen přemýšlím, jestli to nemůže být ještě o něco lepší. -
« to 02
Já už od e-pneu nakoupil tak 10 sad pneu a 4 sady alu kol. Možná víc. Klidně jim věř.
ET: Představ si osu kola, ale ne tu, podel které se otáčí, ale tu na ní kolmou. Tam je střed ráfku. Pokud je dosedací plocha kola k náboji (kotouči) na této ose, pak je ET = 0. Pokud je tato dosedací plocha blíže k venkovní straně kola (k paprskům), ET se zvýší. Například ET 35 znamená, že od středu ráfku je dosedací plocha vzdálená 35mm směrem ven. Menší hodnota ET = kolo leze víc ven a naopak větší ET = kolo je víc utopené v podběhu. ET je údaj relativní, záleží i na šířce kola. Například u 7" šířky kola bude ET 35 o půl palce víc dovnitř, než u 8". -
"-- skrytý --" 08.05.03 23:41
« Re: to 02
Jo, díky, už jsem to tu jednou řešil. Můžeš mi poradit s tím ET, přiznám se že několikrát jsem to četl a nijak zvlášť nepochopil. Tak nevím zda najdu odvahu si něco koupit přes web, ale nejspíš v pneuservise přímo. Ceny nejsou výhodné, ale co dělat ? Jinak, asi určitě půjdu do 16" x 7-7.5" .Pavel
-
"-- skrytý --" 08.05.03 13:16
« to Rikki - Re: Můžu věřit testům?
jak už jsem několikrát psal - z tesů se dá usuzovat min.to, že když se pneu umístí na dobré pozici (nemusí být vždy první-mnohdy jsou mezi 1.-4.místem min.rozdíly/mnohdy ryze subjektivní) v několika na sobě nezávislých testech, pak bude určitě velmi dobrá...
nezapomínat také na to, jaký se testuje rozměr a jaký druh/typ pneumatik (např.v rozměru 185/60 R14 těžko najdete pneu sportovní kategorie a tak se "může" stát, že i první umístěná "ekonomická" pneu v tomto rozměru bude horší než průměrná "sportovní" pneumatika např.v rozměru 195/50 R15...např.pro Fabii atd...a tím nemyslím pouze vlastnosti přímo závislé na rozměru)