Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Skladování pneu
Máte prosím někdo informace (nebo odkaz na www), jak správně skladovat letní a zimní pneu (kompletní i s disky)?
Co se polohy týká, tak snad doporučují na stojanu uchycené za disk ve vodorovné poloze - vadilo by, kdyby byly jednotlivě (vodorovně) rozloženy na rovné zemi?
Při jaké teplotě a vlhkosti je skladovat? Je to stejné pro zimní i letní pneu?
Nebylo by třeba lepší je zabalit do smršťovací fólie?
Dík. Míra -
« Re: to jj > ad: Bridgestone RE720
Tak mi právě dorazily :-) V pondělí si je nechám obout. Díval jsem se na ně, a hle, kýho výra, japonské guma a jsou vyrobené ve španělsku! No snad to ti španělé neodflákli...? Čekal jsem Made in Japan s vlastnoručním podpisem Shojiro Ishibashiho... ;-) Dovoz pro Evropu tedy už jen ze Španěl?
ad hluk: je to na Almaru, tak uvidíme. Předtím jsem měl Ventury a ty mě také nepřipadly extra tiché. Uvidím... -
"-- skrytý --" 22.08.03 01:26
« to Ajvn > ad.Marshal 717
to je velmi tezke posoudit/doporucit...rozhodne Marshal 717 nedosahuje kvalit CPC, nicmene ma velmi dobry pomer vykon/cena...doporucil bych asi zvolit kompromis-o chlup drazsi Toyo Proxes T1-S (2.456,-), kt.jsou trosku sportovnejsi-mozna hlucnejsi, ale perfektni na vode! -
« Re: Fulda - Carat Attiro
Koupil jsem je na jaře na Ochcávku a fakt jsou dobrý. Ve srovnání s předchozíma Firestone Firehawk jsou výrazně lepší ve všech směrech, jen spotřeba lehce stoupla (cca 0,5l/100km LPG). Rychle si na ně zvykneš a pak se na ně dá spolehnout v každý situaci a opravdu dobrý jsou na vodě (předjíždění kamiónu v zatáčce kaluží v průtrži). Jestli máš stejný podvozek, doporučuju! -
"-- skrytý --" 20.08.03 15:45
« Marshal 717 na leto ?
Hufe & e-pneu, ja si sice CPC nemuzu vynachvalit, zatim na nich mam 31kkm, podle vzorku to do konce jejich 2.sezony do 40kkm vydrzi, pak uz budou zrale na vymenu, takze resim, jake .. preci jen CPC je kvalita za tucny peniz a nizsi probeh :(
Pres zimu jsem byl nadmiru spokojeny s Marshaly KW15 (od e-pneu), temer v CR neznama znacka (pod Kumho), neucastni se testu, ale presto velmi kvalitni a spolehlive jizdni vlastnosti, predvidatelne chovani, ticha, velmi ekonomicka, snad bude mit i dobry probeh a v prijemne cene okolo 2500/kus (185/55/R15 - holt drahy atyp:( )
Na e-pneu ted vidim ve stejne znacce pro leto Marshal 717, moc prijemnych 2100/kus :), neni to asym, je to smerovka, ale podle vzorku vypada, ze by mohla byt velmi spolehliva na vode. Vis o tehle gume neco, dobre i spatne, co bych mel vedet a co by mi pomohlo se rozhodnout? :-)) Dik. -
« ContiPremiumContact
Kooupil jsem na Accorda CPC a musim je jednoznacne pochvalit. Predtim jsem tam mel Dunlopy 300SE (myslim?) a neda se to srovnat. Jenom jedna vec me zarazi. CPC se montuji podle vnejsiho okraje. Vzhledem k asymetrii vzorku jsou ale pak odvodove drazky na jedne strane obracene do protismeru? Jenom takovy postreh, ktery mi prijde zvlastni. -
"-- skrytý --" 17.08.03 21:07
« Re: to našrot
Konec příspěvku 3608: Ta veličina se jmenuje "poloměr rejdu" (jen podotýkám, že rozhodně nehovořím o "poloměru zatáčení"), a je to přesně to, co dokonale zkur.. slušné jízdní vlastnosti vozu (pokud vůbec nějaké původně měl) montáž co "nejvystrčenějších" disků s co nejširšími pneumatikami. Pro rejpaly: tím nebrojím "a priori" proti širokým diskům, resp. pneumatikám, ale pouze tvrdím, že je tomu třeba přizpůsobit celou kinematiku zavěšení kol, což obvykle není možné bez výraznějších konstrukčních zásahů. -
"-- skrytý --" 16.08.03 22:57
« to krakatit
zkusit jeste zkontrolovat, zda kolo opravdu vizuelne nehaze-na vyvazovacce se samozrejme vyvazi, ale muze to byt pritom XXX-uhelnik...dale zkontrolovat, zda kolo spravne sedi na naprave (spravne stredici krouzky-predpokladam, ze se jedna o hliniky)...zda je zvolena spravna sirka rafku na takovehle "balony"-pneumatiky...mozna pro snazsi urceni priciny by bylo dobre urcit, zda volant vibruje pri dane rychlosti pri zaberu/volnobehu/brzdeni! -
« Fulda - Carat Attiro
Zdravím diskutéry. Asi budu potřebovat nové pneu, a v pneuservisu mi poradili, že dobrou službu jako "nezávodníkovi" mi odvedou pneu Fulda Carat Attiro. Že mají dobrý poměr ceny a výkonu. Mj. tahle pneu, jak jsem zjistil na e-pneu.cz, získala i nějaké best ocenění v ADAC testu. Má s ní někdo nějaké zkušenosti? -
"-- skrytý --" 12.08.03 20:39
« Re: nasrot & huf>
xtra: je to fuk.
U toho příslušenství v tom asi bude mít někdo bordel, ale kdo, to nevím jak zjistit - leda si zavolat do VW ve skopčácku, jak to teda je. Na druhou stranu si ale myslím, že si tyto dva rozměry můžou (možná) odpovídat (viz příspěvek pro hufa). -
"-- skrytý --" 12.08.03 20:36
« Re: to našrot
huf: jestli jsem to dobře pochopil - v podstatě necháš to kolo co máš, ale na obě strany protáhneš ten válec třeba o 5cm? Jestli to myslíš takhle, tak pak se to liší podle typu nápravy. Pokud kolo při pohledu na auto zepředu (či zezadu) při propérování koná pouze pohyb po přímce (např. u náprav, co jsou na kokotávkách apod.), tak to nevadí. Pokud však je ten pohyb po křivce (v podstatě u všech ostatních typů náprav), tak to vadit může, protože třeba díky způsobu zavěšení to kolo pak jede víc (většinou) po vniřním obvodu -> proto pokud se např. podíváš na doporučení výrobce, jaké ráfky lze použít, tak čim širší pneu, tím je v pdostatě vždy víc vylezlá ven (tedy má relativně menší ET).
BTW: jakmile výrazně zvětšíš nebo zmenšíš průměr kola a nepřizpůsobíš tomu ET kola, tak opět vnášíš mimo jiné i nevhodné namáhání při zatáčení - rejdová osa, která je vždy nějak skloněná, aby procházela jakýmsi středem dotykové plochy pneumatiky se silnicí, jím pak neprochází a to je taky ten hlavní "záškodník podvozku". -
« nasrot & huf>
dik za objasnenie problematiky, ale v podstate ak som to spravne pochopil je uplne jedno ci pouzijem napriklad 20 mm podlozky na sucasne alu s ET 43 alebo kupim nove alu s ET 23, vysledny efekt bude rovnaky a opotrebenie a namahanie napravy tiez ano?
celkovo ale nepoznam vyrobcov alu, ktory by robili ET 43 (ak sa mylim, opravte ma) vacsinou sa ET pohybuje pod hodnotou 35 mm a ET 43 resp. ET 45 je pouzivane u originalnych diskov napriklad u VW & spol.
kazdopadne VW vramci original prislusenstva ponuka konkretne na POLO napriklad aj disky 7Jx16 ET38 pricom podla technicaku je povoleny rozmer 6.5Jx16 ET43, je podla vas ten rozdiel 5 mm na stranu + 0.5 palca v sirke zanedbatelny? -
« Re: to petr5
No to už je lepší reakce ;). Já jsem zase ochoten uznat, že můj náhled na věc může být poněkud zkreslený, protože se v tomhle oboru pohybuju už dost dlouho a výrobou těchto speciálních věcí ( podložky, kompletní náboje kol pro jiné rozteče, výfuky -svody i tlumiče, airboxy atd....) se zabývám (ať už pro sebe, nebo známé - spíš ale pro sebe ;) ). Na druhé straně je mi úplně jasné, že je jednodušší prostě zatnout zuby a jít tu věc koupit, já jsem to dřív dělal úplně stejně. I dnes je milion věcí, které prostě vyrobit nedokážu (mnohdy nedokážu ani zajistit jejich výrobu) takže taky potím krev, když např. jedu do Německa koupit háčkový ojnice a za jednu dám 15 000.... -
« to našrot
S Tvou teoretickou úvahou na téma podložky musím souhlasit. Tak nějak to opravdu je. Můžu částečně doplnit i praktickými zkušenostmi (ojíždění, ložiska...).
Co mě zajímá... Pokud zachovám ET a zvolím širší ráfek (tedy pokud se kolo roztáhne na obě strany stejně), je toto namáhání také větší? Zanedbejme věci jako ponoukání k drsnějšímu ježdění v důsledku lepších jízdních vlastností a pod...
BTW, už jsi viděl v sekci "News" tu Fabii RS alá WRC? Ta má podložky minimálně 4cm kvůli vytaženým blatníkům. Tomu říkám prasárna. -
« to petr5
Tvůj poslední příspěvek jako od primitiva nevypadá. To musím uznat. Za naivku Tě ale označím směle. ;o)
Jinak, něco o tom vím. Střední průmku mám strojní.
A ohledně nákupu podložek... Ta cena je poměrně vysoká, ale zkus pochopit, že mi nestojí za to nad tím spekulovat a něco vyrábět. Navíc, váha te 20mm podložky byla fakt minimální. Neporovnatelně nejnižší ze všech, které jsem měl možnost vidět.
Pokud jsi ale takový odborník, tak přestaň jen mlátit prázdnou slámu a začni tyto podložky vyrábět. Pokud se při pevnosti, přesnosti a váze konkurence, jako Eibach a INXX, dostaneš na 50% ceny (při Tvé kalkulaci ještě vytvoříš solidní zisk), rád Ti zajistím odbyt. ;o) -
"-- skrytý --" 11.08.03 20:36
« Re: podlozky
ještě xtra: žádná slitina není nijak dokonalá - všechny jsou normované s určitými odchylkami, stejně jako se s ochylkami i navrhují všechny výrobky. A pokud jde o kvalitu slitin např. v ČR (nebo na Slovensku), tak jsou podstatně lepší a přesnější, než slitiny zahraniční, protože česká norma má pro každý typ materiálu přesně definované složení, zatímco jinde v evropě běžně používané EN či ISO obshauje jen poměry hlavních prvků a přibližné konečné vlastnosti, ale nezajímá jí, jestli tam někomu během výroby spadla bota nebo ne. -
"-- skrytý --" 11.08.03 20:31
« Re: podlozky
xtra: první co viditelně trpí jsou pneumatiky, které se díky trajektorii kola při propérování sjíždějí podstatně více na vnitřním průměru (tedy z nich vyrábíš kužel) a samozřejmě nejde jen o to sjíždění, ale i o nerovnoměrné namáhání pnaumatiky, takže v extrémním případě (který v 95% případů nastat nemůže díky způsobu konstrukce pneu, její životnosti apod.) ti může třeba auto nečekaně ustřelit. Další: řízení nápravy je jedna z nejpřesněji konstruovaných součástí auta (do toho ovšem nepatří jen např. hřeben a táhla ke kolům, ale i celé přední zavěšení) a při použití širších podložek (mm sem či tam nevadí, ale víc než cca 5 na každé straně už může být problém) se vnáší do řízení namáhání, na které není řízení navržené -> dochází k většímu opotřebení veškerých pohyblivých součástí s ním spojených. Pak: na všech kolech se více opotřebovávají ložiska, protože kola na ně působí ohybovým momentem, který tam normálně není -> s tím souvisí i větší opotřebení tlumičů a čepů, které drží kolo na zavěšení (ty samozřejmě přenášejí všechny tyto větší síly do zavěšení, které je sice počítáno na trvalou životnost, ale při nějakém běžném zatížení, se kterým výrobce počítá - a ten rozhodně nepočítá s tím, že si tam dá někdo 2 nebo 5ti cm podložky, takže někdy může být namáhání zavěšení podstatně větší, než je toleranční mez návrhu a může tedy třeba nějaká část rupnout a tedy následně třeba upadnout kolo). -
« Re: Podložky
Nic ve zlém, ale nechtěl jsem tím samozřejmě říct, že těch 900 Kč za hodinu je částka do kapsy. Samozřejmě je třeba odečíst spoustu věcí a já i vím kolik. A ty, milý Hufnagle, zřejmě nemáš ponětí o strojní výrobě a něčem, čemu se říká slušnost "jakbysmet", když dokážeš tak rychle člověka označit za primitiva. Nejsem dělník, ale i kdybych byl, nestyděl bych se za to. Troufám si říct, že ve strojní výrobě se orientuji líp, než většina z vás a mám k dispozici i hodinové sazby spousty firem (ve kterých je samozřejmě vše, o čem jste mluvili zahrnuto). A vychází mi z toho jediné-ta cena JE přemrštěná. Hufnagle, obhajuj si co chceš, z mýho pohledu patříš jen do řady těch, kteří jsou kvůli tomu, že sami nejsou schopni si tuning na vysoké úrovni zařídit, nuceni hrábnout hluboko do peněženky a jít to koupit do obchodu. No ale každý ať platí, jak je libo, jen si za tím tak slepě nestůj.... -
"-- skrytý --" 11.08.03 13:03
« Re: Re:
No, původně jsem se chtěl poptat na nějaké gumy, ale tady se zas koukám schyluje k bitvě :)))
BoB_: největší sranda je ovšem takové dělníky zaměstnávat, kteří maj zhruba ponětí o tom, za kolik prodáváš. Drtivá většina z nich totiž bryskně usoudí, že tržba = tvůj zisk, a rázem jsi pro ně zloděj a vydřiduch, ať už jim platíš jakkoliv. Málokdo je vůbec schopen a ochoten uznat, že také existují nějaké náklady, ještě tak možná nákup materiálu někdy uznaj...Jinak, pro všechny, jsem chtěl hodit dotaz za zimní gumy. Rozměr 175/70/14, nějaká levnější sorta, je to na starší kombík, ne na závoďák... -
« Re:
petr5: Nic ve zlem (neber si to osobne), ale tohle
jsou kecy prave delnasu, kteri vi * o tom, co
to znamena zajistit praci. Rikas 900 Kc za hodinu?
A odecetl jsi si od toho dane? (-50 %) a amortizaci
výrobních nástrojů? Nájem? Elektřinu? Telefony? Auto? Platy ostatních
lidí, kteří ti "pomáhají" s prací (daňový poradce, uklízečka...)?
Ano, čistý zisk 900 Kč na hodinu je dobrý. Ne, tohle není čistý zisk.
Kdybys byl "manažer", který se má starat o to, aby
ti, co přijdou ráno v 6 (7) do práce a ve 14 (15) jdou domů,
tak bys věděl, že tohle není zase až tak moc. -
« Podložky
Zdravím, četl jsem pár příspěvků o podložkách pod ráfky a jejich ceně, tak jen pro zajímavost: Před týdnem jsem si vyráběl nějaké pro sebe... materiál CERTAL, cena za kg cca 190 Kč (různé odřezky), polotovary měly hmotnost (když přeženu) 2,5 kg, stály mě tedy 475 kč. Výroba jedné podložky mi trvala hodinu a půl, nemusel jsem ale měnit roztečnou kružnici. Pokud by ty podložky měly být stejné, jako jsem četl níže (2 typy děr a závitové vložky), práce by mi trvala zhruba o hodinu déle, takže celkem cca 10 hodin. Při ceně 10 000 Kč bych si tedy za hodinu práce vzal přes 900 Kč a to je docela silný kafe, no ne? -
"-- skrytý --" 10.08.03 14:41
« Re: to našrot
huf: Nevyrábím je proto, protože je proti mému přesvědčení někomu nutit něco, s čím sám nesouhlasím, ačkoliv je takový "ťůnink" velice slušná "rejže" ;o) Taky jsem to četl - jeden kus je cca 300g duralu a asi 200g vlisovaných nerezových vložek (výborná kombinace akorát kvůli vyšší ceně, ale rozhodně ne kvůli vhodnosti materiálu ;o) ). Podívej se třeba na maloobchodní ceník www.ferona.cz (ty ceny poděl cca 10-20 a pak k celé ceně materiálu na podložku připočti cca 30-70Kč za práci), abys věděl, o kolik ses nechal vědomě okrást ;o) -
"-- skrytý --" 10.08.03 14:35
« Re: huf> podlozky
xtra: když máš při určitém rozměru ráfku a pneu předepsané ET třeba 40 a dáš tam ET20, tak se taky mrší podvozek. Ovšem pokud tam nemáš podložky, tak můžeš mít trochu větší jistotu, že ti neuletí kolo díky tomu, že máš nějký z 8mi či 10ti šroubů na jednom kole špatně přitažený nebo málo dimenzovaný ;o) -
« Re: to našrot
HUF: Potřebuju od tebe jednu důležitou informaci, a to jak jste spokojeni s vlastnostmi a výdrží tátových CPC? Přece jenom už s nima má asi něco najeto a můžeš poreferovat. Já totiž valím tátovi do hlavy, ať je obuje na sedmu, že nejsou špatný.
Do podložek bych taky nešel. Jak to efektní rozšíření nápravy dokáže při plným rejdu totálně rozhodit poloměry otáčení dvou předních kol, to je neskutečný. Nejpatrnější je to na natřené podlaze v podzemním parkovišti, píská to jak myši.
-
« to našrot
Čím Tě znám déle, tím víc si myslím, že sis zvolil naprosto přiléhavý nick :o)))
Ohledně kurvení podvozku ovšem souhlasím.
A co se týká Tvé kalkulace... Přečti si znovu, z čeho se ty mé skládaly a zkus to propočítat ještě jednou. Pokud by to pravdu bylo tak levné, tak proč se jejich výrobou už dávno neživíš? Možná by sis pak mohl koupit i lepší auto a neřešit pořád dokola svou corolu s "vrstvenou směsí" ;o) -
« to mir
S těma pneu to není přesné. Jednu sadu jsem prodal ani ne na půl sjetou, protože to byl xindl (Falken ZIEX 512). Potom mám najeto teď 102tisíc a jedny zimní a jedny lezní jsou téměř nové. Pak taky. Další sadu z nich jsem prodal kámošovi na tu hondu (6mm) za symbolickou cenu. Toya byly prodány rovněž zánovní spolu s 16 koly. Pod 3mm na vlastních taky nikdy nejdu. -
« Dotaz na Hufa
Hufe, díval jsem se na tvé stránky [odkaz] kde mimo jiné nabízíš k prodeji svoji Fabii. Nechce se mi ale opravdu uvěřit tomu, že během 92.000 km jsi spotřebal 11 sad (značkových) pneumatik (8 letních + 3 zimní)...? To ti tedy 1 sada nevydrží ani 9.000 km? Nebo je měníš dříve, než je na nich nějaký minimální vzorek? Jako "správný, ekonomicky uvažující Čech" si jen tak z hlavy odhadem spočítám jejich cenu a náklady na ně mi vycházejí minimálně 2,- Kč/1 ujetý km.
Je to od tebe ale férové, že to tam uvádíš - potenciální zájemce podle toho hned ví, že tvoje Fabka se po silnicích rozhodně neplouží a nenechává svoje koníky zahálet (a pravidelným tréninkem je udržuje v kondici, aby se jim nezkrátily žíly a neatrofovaly svaly)... -
"-- skrytý --" 18.07.03 12:59
« Nokian NRVi na oktávce
Koupil jsem před měsícem
objednal na netu, dovozce poslal místnímu dealerovi,
ten doručil mému nejbližšímu pneuservisu který jsem udal, proškolil ho (jsou to skoro jako dvoupatkové pneu jako Michel 12,5´)o správné montáži a čistotě při montáži, mám již najeto 5000 km a fakt super. cena? 2700 bez dph asi 3300 s DPH. Což je v 15´ myslím dobré. Mohu vážně dopuručit.
Jako zimní si nemohu vynachválit Firestone FW930, na sněhu a mokru vynikající.
-
« Pneu na Hondu Civic
Ahoj, sháním pneu na Hondu Civic 195/60 R15 a jaké vlastnosti? Pro sportovní jízdu - tvrdá bočnice, přijatelná cena. Ve výběru jsem měl Yokohamy A539, Toyo Road Pro R610, Potenza RE720, ale opravdu nevím.
Mám osobní averzi proti Michelinu a Continentalu.
Diky za vaše rady.