Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 09.09.03 01:12
« Re: to P2M
Jezdím, jak umím a potřebuji, avšak v rámci toho, co mi okolnosti umožňují. Často jezdím dlouhé trasy pozdě v noci, sám v autě i sám na silnici. A jelikož přes den pracuji, mám obvykle v noci problém, abych za volantem neusnul. Bohužel jediné, co mne pak bezpečně udrží v bdělém stavu, je extrémní jízda (inu, ten adrenalin...). Rekordní průměr 19,6 l/100 km s motorem 2.4 je tomu snad dost výmluvným důkazem. Nebo stovka km zatáčkovité trati, kdy snad každou jedu smykem (chudinky gumy, ty doslova "mizí před očima"). Proto se ptám, jak se ty gumy chovají za uvedených podmínek. PS: V obcích nejezdím ani v noci víc než tacho 60. Nechci totiž přejet např. nějakého opilce, co nedošel domů z hospody (ze sklípku, z ... atd., dle místních zvyklostí) a tzv. si "ustlal" na vozovce. Ve vinařských či "pálenicových" regionech není o taková setkání nouze. Ale na druhou stranu, zkuste vyrazit na silnici ve tři ráno, uvidíte, jaká je to pohoda! Jen pozor za soumraku a kuropění na srny, kňoury, jezevce a podobnou havěť. Jednou jsem dokonce zastavil - naštěstí - jen pár metrů před obrovskou laní, která majestátně stála uprostřed vozovky a nechápavě koukala do světlometů - kdybych to byl býval nedobrzdil, byla by asi to poslední, co jsem v životě viděl. Ale i srážka s malou srnou v pouhých 60 km/h (pokud to na tu rychlost vůbec dobrzdíte) znamená obrovskou pecku a přinejmenším hodně rozbitou přední část vozu. Pardon, to už samozřejmě není o pneumatikách. Navíc nechci agitovat za rozšíření nočních jízd, neb budu raději i nadále na té noční silnici víceméně sám - těch pár kamionů na dálnici mi nevadí. -
« Re: poprosim o radu
1. Kombinace pneu a rafků je tady: (já ten odkaz rozdělím, protože by to pak psalo, že je to velké slovo a nezobrazilo by to tu adresu) http:// www.autotuning.cz /jaknato /rafek_x_pneu /rafekxpneu. htm
2. Pokud tam dáš rozměr z uvedených možností, tak do techničáku zapisovat nemusíš. Klidně tam dej rozměr, který v techničáku nemáš. Policajti to nepoznaj a na STK budeš jezdit na zimákách :-). Jen bys měl zachovat vnější průměr pneu. 3. Rozměr pneu je tady (já ten odkaz rozdělím, protože by to pak psalo, že je to velké slovo a nezobrazilo by to tu adresu): http:/ /www.autotuning.cz /jaknato /pneu /diskypneu. htm
6. Z hlediska jízdních vlastností jsou určitě lepší Alu disky, plecháče se kroutěj a auto hůř sedí v zatáčkách. Můj názor je, ale takovej, že se to pozná jen v extrémech. Na "normální" auta se alu dávaj většinou jen pro parádu.
7. Rezervu tam nech tu starou, na dojetí to stačí. -
« poprosim o radu
Zdravicko,
chcel by som vas poprosit o nejake rady, ci vysvetlenia v mne nejasnych veciach.
V technicaku (velkom) mam napisane, ze mam obute tento rozmer pneu + rafiky:
- 165/70 R14 81T na raf. 5 J x 14 ET35 - pneu: Pirelli P6000
a dalej je v technicaku uvedene, ze mozem este pouzit nasledujuce kombinacie:
- 185/60 R14 82T a rafiky 6 J x 14 ET43
- 195/55 R15 85V a raf. 6 J x 15 ET43
1. zaujimalo by ma, ze ci mozem pouzit vzdy len ten rozmer rafikov s danym rozmerom pneumatik, alebo su aj ine moznosti?
2. ci si musim pri zmene diskov a pneumatik (len z uvedenych moznosti) to nechat zapisat aj do technicaku, ze mam obute ine rozmery rafikov a pneu?
3. co znamenaju tie cisla pri pneu. viem - ale vobec mi nie je jasne oznacenie rafikov a tiez vztah rozmer raf. vs. rozmer pneu - nevedeli by ste mi ich vyznam prosim, niekto vysvetlit (stacil by samo link, kde je to popisane)?
4. Mam len obycajne ocelove disky (5 J x 14 ET35) a ake zimne pneu (znacku) by ste mi doporucili?
5. zaujimal by ma vas nazor na pneu Pirelli P6000. Je zaujimave, ze na webe ich neviem najst v mojich rozmeroch :).
6. Buducu jar (pri vymene pneu) rozmyslam, ze bud kupim len najake ALU disky k tym P6000, alebo ze kupim disky a k tomu aj vacsie pneu - ked uz - tak uz tie 195/55 R15 85V. Co myslite, co z tohoto je vyhodnejsie, z hladiska lepsich jazdnych vlastnosti a tiez aj bezpecnosti?
7. Este nieco - v aute mam plnohodnotnu rezervu - teda 165/70 R14... A keby som si teoreticky dal vacsie pneu+raf tak aj ta rezerva musi byt taka, alebo sa da v pripade nudze pouzit?
Jo, aby som nezabudol mam len Seat Cordobu (r.v. 2003). A s tymi P6000 som celkom spokojny, az na to, ze pri 160km/h+ sa mi zda, ze to auto ako keby zacalo jemne plavat - ale to moze byt aj vetrom - neviem presne to zistit, ci na to maju tieto pneu vplyv.
Diky ... :) -
« Re: to P2M
to Mitsi: ja rallye moc na zimakach nejezdim, ale byl jsem s nima za ty penize spokojenej. Jednou jsem s nima jel trosku rychlejc jednu zatacku - asi 160 km/h a zacli piskat/jsou to 15-ky/, ale na 17-kach to v tehle rychlosti uz nepiskalo. Takze se mi zda¨, ze i pekne drzely. Libej se mi zimaky s takovym sipovym dezenem, nejaky Ultra Grip 6, ale zapomel jsem vyrobce. Huf bude vedet. -
"-- skrytý --" 05.09.03 09:47
« Re: Dotaz - sjíždění pneu
Jak tady již všichni radili-doporučil bych navštívit i jiný autorizovaný servis! Co se týká podhuštění, tak na takovéto nerovnoměrné sjetí po 17tis.km by musely pneumatiky být určitě "vizuelně podhuštěné", tzn.že podhuštění byste poznal už samotným pohledem! Jinak nerovnoměrné sjíždění je známé např.u zadních kol Fordu Focus (díky víceprvkové zadní nápravě)... -
« Re: Dotaz - sjíždění pneu
Všeobecně ke sjíždění pneu-pokud je pneu podhuštěná, tak se sjíždí více okraje, poněvadž střední část se dotýká vozovky méně, pří extrémním podhuštěním s nedotýká vůbec. A naopak při přehuštění se sjíždí více střed, poněvadž se dotýká více vozovky a při extrémním přehuštění se okraje nedotýkají vůbec. Samozřejmě taky záleží na šířce pneu a výšce(profilové číslo) Ono by to chtělo asi porovnat tvůj tlakoměr, podle kterého foukáš gumy s některým cejchovaným a ten by měli mít v každém autorizovaném pneuservisu. Je totiž možné, že tvůj tlakoměr ukazuje veký nesmysl. Mám osobní zkušenosti s běžnými rozdíly do + a - až 0,5 atm. a extrém + 0,8 -
« Dotaz - sjíždění pneu
Dobrý den všem, prosím o radu. Mám na (novém) autě najeto 17 tkm (od dubna) a obě přední gumy jsou sjeté z vnitřní strany prakticky stejně na 2 mm, z vnější na 5 mm, vnitřní kraj (mezi krajem gumy a první drážkou) úplně - není vidět vzorek. Měl jsem podezření na vadnou geometrii, nicméně v servisu ji (prý) 2x měřili a tvrdí že je v pořádku stejně tak jako náprava atp. Jako příčinu diagnostikovali jízdu na podhuštěných pneu. Tomu nevěřím, protože tlak v pneu kontroluju cca. co 14 dní a vždy jsem tam měl cca. 2.2 atm (doporučený tlak 1.9 pro jízdu jen s řidičem, 2.1 pro plně auto). Čsto vozím rodinu a kolegy, auto jsem nepřetížil ani (nejsem si vědom) jsem "nevletěl do nějaké díry". Vůz fiat Stilo 1.6 5dv, pneu Bridgestone B-390. Poradíte mi ??? Děkuji. -
"-- skrytý --" 03.09.03 09:31
« Re: to P2M
Ještě to poopravím a doplním: Ony Pirelli mají samozřejmě označení W210 Snowsport (nikoli Wintersport210, jak jsem omylem napsal) a zajímalo by mne jejich případné porovnání s Goodyear Eagle Ultra Grip GW3. Co vzít raději pro těžký vůz a "drsné zacházení za všech okolností"? -
« to P2M
15"? Klasiku. 195/50R15.
Super cenu mívají v tomto rozměru Pirelli W210 Snowsport. Pak bych se nebál doporučit klasický triumvirát Blizaak LM-22 od Bridgestonů, TS790 od Conti a M2/M3 od Dunlopů (osobní zkušenosti s touto pneu výrazně lepší, než čemu nasvědčují testy). -
« Re: to RV
Hufe, je to na Alfu 147.CSC2 jsou možná skvělý gumy,ale já asi nedokážu překonat antipatii ke Continentalu, kterou ve mně zanechaly gumy co mám na mašině.Pro motorkáře:Conti avenue-zdaleka se vyhni.Ten Falken by mi asi vyhovoval,tuhá bočnice mi nevadí-naopak. -
« to RV
Na jaké je to auto? Osobně bych po všech svých zkušenostech volil (být Tebou) tu užší variantu v co nejlepší pneu. Takže CSC2 ;o)
A ještě jedna důležitá věc. Profilové číslo je směrodatné pouze v případě, že volíš pneu o stejné šířce. Profil 55 je u 205 stejně vysoký, jako 50 u 225. To bys ale mohl vědět ;o) Tedy komfort bude větší u 225, poněvadž je širší. -
"-- skrytý --" 01.09.03 10:56
« Re: Toyo Proxes nebo Falken FK 451
na rafek 7,5x16 lze obout 225/50 R16, ale lepsi jizdni vlastnosti budou presto u rozmeru 205/55 R16, nehlede na to, ze je pak i levnejsi pneu
take bych se priklonil k Toyo Proxes T1-S, jak pise Huf...Falken FK-451 je vylozene sportovni pneu s velmi tvrdymi bocnicemi...v podobne cene jsou pak velmi dobre i ContiSC2, Dunlop9000 -
« Toyo Proxes nebo Falken FK 451
Která z těchto gum je lepší ?Jde mi o perfektní jízdní vlastosti hlavně na suchu.Hluk nebo opotřebení mě moc nezajímá,nebo se vyplatí si připlatit třeba za Goodyear F1 ? Guma nad 5500 Kč se mi zdá už dost drahá.Dál bych se chtěl zeptat, jestli je vhodný použít místo 205/55/16 gumu 225/50/16 na ráfek 7.5.Přeci jenom profilový číslo 50 se mi zdá optimální na naše silnice.Ideál by asi byl 205/50 jenomže to by mi potom lhal rychloměr. -
« Re: alu kola
No na MB (W211) kola sháním to je pravda, ale vzhledem k tomu, že po neblahých zkušenostech se 17" (v Praze si připadám jak otloukánek, mimo je to zase moc hlučné) jsem z čistě pohodlnosti zvolil 16" a mám obavu, že AMG a Brabus 16" ani nedělá :))) Zkusím se mrknout na ty odkazy. Každopádně díky !
-
« Re: alu kola
ha !!! tak na e-pneu.cz jsou odkazy na weby kde se to dá vyzkoušet, holt když je někdo slepej :))) hmm možná by to chtěl annoncovat i po vyhledání kol. Např. dám si hledat, že chci kola na x auto x rozměr, vyhledá mi to všechny kola spnující zadání, to funguje velmi dobře, a pak jen někam dolů, nebo nahoru na stránku umístit "chcete vidět jak kola vypadají na autě ? odkazy: " -
« alu kola
lidi, kde najdu web na kterým bych si mohl na obrázek auta dosadit různé typy alu kol ? To by byla otázka první a druhá, vzhledem k tomu, že se v kolech nevyznám a nerad bych koupil kola z kterých by byl o x tisíc mnohouhelník, jaké jsou dobré značky kde toto nehrozí ? Koukal jsem se na e-pneu, kde asi i kola z největší pravděpodobností koupím, už díky tomu že mají výběr, ale posazení na model auta mi tam citelně chybí :(((( -
« Re: Zimne pneu 205/55 R16
Já dal na minulou zimu Nokian WR. (205/55 R16 94V) Jsou o dost tišší než letní Michelin Pilot Sport. Rozumná cena, vzhled, velice dobré výsledky v testech. Malé opotřebení. Mírně strácejí /oproti špičce- Pirelli, Continental/ jen v záběru v hustém sněhu. -
« Re: Good Year F1 eagle GSD3
Nejlepší gumy jaké existují!!! Mám je na Mazdě 323F v rozměru 205/50R15, mají najeto přes 40kkm a ještě vydrží tak 20 - 25 kkm, původní tam byly nějaké Bridgestone, absolutně nesrovnatelné. Počínaje vzhledem, přes jízdní vlastnosti až po výdrž. Už nikdy nic jiného ! Na dalším autě mám Michelin Pilot SX, ale Good Year F1 Eagle jsou hlavně na mokru lepší. Doporučuji -
« Skladování pneu
Máte prosím někdo informace (nebo odkaz na www), jak správně skladovat letní a zimní pneu (kompletní i s disky)?
Co se polohy týká, tak snad doporučují na stojanu uchycené za disk ve vodorovné poloze - vadilo by, kdyby byly jednotlivě (vodorovně) rozloženy na rovné zemi?
Při jaké teplotě a vlhkosti je skladovat? Je to stejné pro zimní i letní pneu?
Nebylo by třeba lepší je zabalit do smršťovací fólie?
Dík. Míra -
« Re: to jj > ad: Bridgestone RE720
Tak mi právě dorazily :-) V pondělí si je nechám obout. Díval jsem se na ně, a hle, kýho výra, japonské guma a jsou vyrobené ve španělsku! No snad to ti španělé neodflákli...? Čekal jsem Made in Japan s vlastnoručním podpisem Shojiro Ishibashiho... ;-) Dovoz pro Evropu tedy už jen ze Španěl?
ad hluk: je to na Almaru, tak uvidíme. Předtím jsem měl Ventury a ty mě také nepřipadly extra tiché. Uvidím... -
"-- skrytý --" 22.08.03 01:26
« to Ajvn > ad.Marshal 717
to je velmi tezke posoudit/doporucit...rozhodne Marshal 717 nedosahuje kvalit CPC, nicmene ma velmi dobry pomer vykon/cena...doporucil bych asi zvolit kompromis-o chlup drazsi Toyo Proxes T1-S (2.456,-), kt.jsou trosku sportovnejsi-mozna hlucnejsi, ale perfektni na vode! -
« Re: Fulda - Carat Attiro
Koupil jsem je na jaře na Ochcávku a fakt jsou dobrý. Ve srovnání s předchozíma Firestone Firehawk jsou výrazně lepší ve všech směrech, jen spotřeba lehce stoupla (cca 0,5l/100km LPG). Rychle si na ně zvykneš a pak se na ně dá spolehnout v každý situaci a opravdu dobrý jsou na vodě (předjíždění kamiónu v zatáčce kaluží v průtrži). Jestli máš stejný podvozek, doporučuju! -
"-- skrytý --" 20.08.03 15:45
« Marshal 717 na leto ?
Hufe & e-pneu, ja si sice CPC nemuzu vynachvalit, zatim na nich mam 31kkm, podle vzorku to do konce jejich 2.sezony do 40kkm vydrzi, pak uz budou zrale na vymenu, takze resim, jake .. preci jen CPC je kvalita za tucny peniz a nizsi probeh :(
Pres zimu jsem byl nadmiru spokojeny s Marshaly KW15 (od e-pneu), temer v CR neznama znacka (pod Kumho), neucastni se testu, ale presto velmi kvalitni a spolehlive jizdni vlastnosti, predvidatelne chovani, ticha, velmi ekonomicka, snad bude mit i dobry probeh a v prijemne cene okolo 2500/kus (185/55/R15 - holt drahy atyp:( )
Na e-pneu ted vidim ve stejne znacce pro leto Marshal 717, moc prijemnych 2100/kus :), neni to asym, je to smerovka, ale podle vzorku vypada, ze by mohla byt velmi spolehliva na vode. Vis o tehle gume neco, dobre i spatne, co bych mel vedet a co by mi pomohlo se rozhodnout? :-)) Dik. -
« ContiPremiumContact
Kooupil jsem na Accorda CPC a musim je jednoznacne pochvalit. Predtim jsem tam mel Dunlopy 300SE (myslim?) a neda se to srovnat. Jenom jedna vec me zarazi. CPC se montuji podle vnejsiho okraje. Vzhledem k asymetrii vzorku jsou ale pak odvodove drazky na jedne strane obracene do protismeru? Jenom takovy postreh, ktery mi prijde zvlastni. -
"-- skrytý --" 17.08.03 21:07
« Re: to našrot
Konec příspěvku 3608: Ta veličina se jmenuje "poloměr rejdu" (jen podotýkám, že rozhodně nehovořím o "poloměru zatáčení"), a je to přesně to, co dokonale zkur.. slušné jízdní vlastnosti vozu (pokud vůbec nějaké původně měl) montáž co "nejvystrčenějších" disků s co nejširšími pneumatikami. Pro rejpaly: tím nebrojím "a priori" proti širokým diskům, resp. pneumatikám, ale pouze tvrdím, že je tomu třeba přizpůsobit celou kinematiku zavěšení kol, což obvykle není možné bez výraznějších konstrukčních zásahů. -
"-- skrytý --" 16.08.03 22:57
« to krakatit
zkusit jeste zkontrolovat, zda kolo opravdu vizuelne nehaze-na vyvazovacce se samozrejme vyvazi, ale muze to byt pritom XXX-uhelnik...dale zkontrolovat, zda kolo spravne sedi na naprave (spravne stredici krouzky-predpokladam, ze se jedna o hliniky)...zda je zvolena spravna sirka rafku na takovehle "balony"-pneumatiky...mozna pro snazsi urceni priciny by bylo dobre urcit, zda volant vibruje pri dane rychlosti pri zaberu/volnobehu/brzdeni! -
« Fulda - Carat Attiro
Zdravím diskutéry. Asi budu potřebovat nové pneu, a v pneuservisu mi poradili, že dobrou službu jako "nezávodníkovi" mi odvedou pneu Fulda Carat Attiro. Že mají dobrý poměr ceny a výkonu. Mj. tahle pneu, jak jsem zjistil na e-pneu.cz, získala i nějaké best ocenění v ADAC testu. Má s ní někdo nějaké zkušenosti? -
"-- skrytý --" 12.08.03 20:39
« Re: nasrot & huf>
xtra: je to fuk.
U toho příslušenství v tom asi bude mít někdo bordel, ale kdo, to nevím jak zjistit - leda si zavolat do VW ve skopčácku, jak to teda je. Na druhou stranu si ale myslím, že si tyto dva rozměry můžou (možná) odpovídat (viz příspěvek pro hufa). -
"-- skrytý --" 12.08.03 20:36
« Re: to našrot
huf: jestli jsem to dobře pochopil - v podstatě necháš to kolo co máš, ale na obě strany protáhneš ten válec třeba o 5cm? Jestli to myslíš takhle, tak pak se to liší podle typu nápravy. Pokud kolo při pohledu na auto zepředu (či zezadu) při propérování koná pouze pohyb po přímce (např. u náprav, co jsou na kokotávkách apod.), tak to nevadí. Pokud však je ten pohyb po křivce (v podstatě u všech ostatních typů náprav), tak to vadit může, protože třeba díky způsobu zavěšení to kolo pak jede víc (většinou) po vniřním obvodu -> proto pokud se např. podíváš na doporučení výrobce, jaké ráfky lze použít, tak čim širší pneu, tím je v pdostatě vždy víc vylezlá ven (tedy má relativně menší ET).
BTW: jakmile výrazně zvětšíš nebo zmenšíš průměr kola a nepřizpůsobíš tomu ET kola, tak opět vnášíš mimo jiné i nevhodné namáhání při zatáčení - rejdová osa, která je vždy nějak skloněná, aby procházela jakýmsi středem dotykové plochy pneumatiky se silnicí, jím pak neprochází a to je taky ten hlavní "záškodník podvozku". -
« nasrot & huf>
dik za objasnenie problematiky, ale v podstate ak som to spravne pochopil je uplne jedno ci pouzijem napriklad 20 mm podlozky na sucasne alu s ET 43 alebo kupim nove alu s ET 23, vysledny efekt bude rovnaky a opotrebenie a namahanie napravy tiez ano?
celkovo ale nepoznam vyrobcov alu, ktory by robili ET 43 (ak sa mylim, opravte ma) vacsinou sa ET pohybuje pod hodnotou 35 mm a ET 43 resp. ET 45 je pouzivane u originalnych diskov napriklad u VW & spol.
kazdopadne VW vramci original prislusenstva ponuka konkretne na POLO napriklad aj disky 7Jx16 ET38 pricom podla technicaku je povoleny rozmer 6.5Jx16 ET43, je podla vas ten rozdiel 5 mm na stranu + 0.5 palca v sirke zanedbatelny? -
« Re: to petr5
No to už je lepší reakce ;). Já jsem zase ochoten uznat, že můj náhled na věc může být poněkud zkreslený, protože se v tomhle oboru pohybuju už dost dlouho a výrobou těchto speciálních věcí ( podložky, kompletní náboje kol pro jiné rozteče, výfuky -svody i tlumiče, airboxy atd....) se zabývám (ať už pro sebe, nebo známé - spíš ale pro sebe ;) ). Na druhé straně je mi úplně jasné, že je jednodušší prostě zatnout zuby a jít tu věc koupit, já jsem to dřív dělal úplně stejně. I dnes je milion věcí, které prostě vyrobit nedokážu (mnohdy nedokážu ani zajistit jejich výrobu) takže taky potím krev, když např. jedu do Německa koupit háčkový ojnice a za jednu dám 15 000.... -
« to našrot
S Tvou teoretickou úvahou na téma podložky musím souhlasit. Tak nějak to opravdu je. Můžu částečně doplnit i praktickými zkušenostmi (ojíždění, ložiska...).
Co mě zajímá... Pokud zachovám ET a zvolím širší ráfek (tedy pokud se kolo roztáhne na obě strany stejně), je toto namáhání také větší? Zanedbejme věci jako ponoukání k drsnějšímu ježdění v důsledku lepších jízdních vlastností a pod...
BTW, už jsi viděl v sekci "News" tu Fabii RS alá WRC? Ta má podložky minimálně 4cm kvůli vytaženým blatníkům. Tomu říkám prasárna.








