Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« 175/65 R14 nebo 185/65 R14
Prosím někoho zkušeného o radu: Je lepší z hlediska jízdních vlastností pro normální rodinnou jízdu pořídit si letní 175/65 R14 82S nebo 185/65 R14 86S. Rafek 5,5 x 14 ET46. To jsou totiž rozměry které mám povoleny v techničáku.(I když se mi to zdá divné - spíš bych ty druhé čekal jako 185/60 R14). Mám Mitsubishi Space Star 1,3 16V 63kW. A platí to samé pro zimní gumy ? -
"-- skrytý --" 18.09.03 03:24
« předsezónní akce
jenom jsem chtěl připomenout aktuální "předsezónní akci", kdy jsou dočasně (než začne sezóna) zvýhodněné některé modely značek Bridgestone, Firestone, Marshal, Pneumant, Semperit, Vredestein, a další...(označeno vždy červeným textem "akce") -
"-- skrytý --" 18.09.03 03:20
« Re: Good Year Ultra Grip 6
rozhodnutí je určitě dobré...
jenom pro jistotu ještě připomenu zimní pneu, kt.jsou opravdu velmi dobré (tzv."záruka úspěchu nešlápnutí vedle"):
Pirelli Winter Snowcontrol, Snowsport
Goodyear UG6, GW3
Continental TS780, TS790
Bridgestone LM18, LM22
Michelin Alpin A2
Dunlop SP WinterSport M3
diskutovat by se pak samozřejmě dalo, kt.je o "chlup" lepší -
"-- skrytý --" 16.09.03 09:28
« Re: to Mitsi
Ale abychom se vrátili k tématu této rubriky, tj. k pneumatikám a bezpečnosti. Opravdu mne nejvíc baví strašpytlové, kteří si koupí co nejbezpečnější vůz (= pět hvězdiček za pasivní bezpečnost, co nejvíce zkratek v oblasti aktivní bezpečnosti), ale už si sami nikdy nezkontrolují ani tlak v pneumatikách. Od toho si přece koupili "nejbezpečnější vůz" a o zbytek ať se postará servis! -
"-- skrytý --" 16.09.03 09:22
« Re: to Mitsi
To andree_cz: O Galanta nejde. Je to ještě horší, než si umíš představit - moje auto je totiž sedmimístné... A k tomu, že nedokážeš "pochopit lidi, kteří si nevážej života": Ano, někomu zcela chybí pud sebezáchovy, ale psycholog by Ti potvrdil, že tohle se nedá léčit. Já jsem zase za ta léta nabyl přesvědčení, že "má-li někdo z něčeho strach, stane se to"! A platí to nejen za volantem, ale obecně v životě. PS pro všechny kritiky: Nedělá mi problém jet v zimě dálnici těch 200 (když ostatní jedou max. 100), pokud to okolnosti umožňují (rychlostní limity teď nechme stranou, většinu "své kilometráže" jsem najezdil v zahraničí); zrovna tak mi ovšem nečiní problém jet ve výjezdu z dálnice 30, když je tam namrzlo - ti, co se po dálnici vlekli svým tzv. bezpečným tempem, ve stejném místě zmírní na 70, někteří třeba dokonce na 50, ale i to může být vzhledem k okolnostem moc na to, aby svůj vůz ještě udrželi na vozovce. Není důležité za každou cenu se vyhnout smyku, ale umět s ním pracovat! Jezdím tak, abych vždy a za všech okolností věděl, kde je momentální limit (vzhledem k povětrnostním podmínkám, vozovce, vozu, s nímž právě jedu, ale i své aktuální kondici a chování ostatních řidičů atd.), a pak "jedu pod tímto limitem". Avšak abych zjistit, kde se onen limit momentálně nachází, musím přece auto do něj dotlačit. X-krát se mi stalo, že jsem jel pomaleji než většina ostatních, jelikož podle mého uvážení oni jeli "už přes limit" (opakuji, že nehovořím o rychlostním limitu). Onehdy jsem měl jsem sousedku, která podle vlastního mínění jezdila bezpečně, poněvadž nikdy nejela více než 50. Ale ona jezdila těch svých 50 i tam, kde já jsem vzhledem k okolnostem považoval i 30 za příliš: historická zástavba s úzkými klikatými uličkami, silným provozem, vozy parkujícími nejnemožnějším způsobem v nejnemožnějších místech a k tomu všude se pletoucí děti předškolního a školního věku. Svým bezpečným tempem 50 se pak ale dokázala za cenu panického brzdění vozů jedoucích v průběžném pruhu na čtyřproudovce jedoucích 100, aby je "na sobě podržela" do doby, než svou padesátkou onu rychlostní komunikaci opustila. A teď se Vás, milí kritici, ptám, co je lepší a který ze dvou právě popsaných způsobů jízdy představuje větší neúctu k životu a potřebám ostatních? Můj vlastní závěr: Pomalu nerovná se bezpečně a rychle nerovná se nebezpečně - záleží přece ne konkrétních okolnostech! -
"-- skrytý --" 15.09.03 16:54
« Re: to Mitsi
To Viados: "Lepší rychlá smrt než dlouhé trápení". S tímhle krédem jsem za těch 27 let, co mám řidičák, najezdil už dost přes 1 mil. km, aniž bych někoho - včetně sebe - nějak poškodil (drobné plechové škody, hlavně ty "parkovací" do toho nepočítám). Ona totiž nezabíjí rychlost, ale hloupost a nešikovnost. Sám jsem v roli poskytovatele první pomoci asistoval minimálně u dvou těžkých nehod se smrtelnými následky, a protože jsem viděl, jak se k nim došlo (v jednom případě jsem byl první vpředu, ve druhém třetí vzadu), mohu potvrdit, že ani v jednom případě nešlo o nějakou závratnou rychlost. Vím, statisticky vzato to nemá žádnou vypovídací schopnost. A propos: Mé orgány jsou stejně k ničemu, tak ať se příjemci-čekatelé moc netěší, i kdyby z nich už nakrásně něco použitelného zbylo... -
"-- skrytý --" 15.09.03 11:52
« Re: to Mitsi
Nepatřím ani mezi rovinné závodníky, neboť na silnici vůbec nezávodím, a na ty, co jedou v zimě 200 i po suché dálnici se dívám s despektem. Až na tebe jednou v levotočivé zatáčce na vymrzlé dálnici vykoukne zpoza svodidla hutný sněhový jazyk a v pravém pruhu vedle tebe pojedou kamióny rychostí o 100 kmh menší, bude zase o jednoho dárce orgánů víc. I když v téhle rychlosti asi bohužel ani z těch orgánů moc pohromadě nezůstane... -
« Směrovej nebo asymetrickej dezén ?
Rád bych se dozvěděl pro a proti obou druhů dezénu.Kolem asymetrickejch gum je v poslední době velkej humbuk,ale nezdá se mi, že by to bylo adekvátní tomu co přinášej.Mě jako laikovi se nejvíc líbí guma Donlop SP9000,uprostřed kanálky na odvod vody a přitom nechybí obvodová drážka jako u Gooyear Eagle.Podle mě na gumě pro běžnej provoz musí bejt obvodová vodící drážka,jinak se guma chová hrozně,na dezén podobnej Eagle F1 jsem se už nachytal. -
"-- skrytý --" 15.09.03 10:16
« Re: to Mitsi
Á, pánové andree_cz, Viados a HUF asi patří mezi tzv. "rovinné závodníky" (to jsou ti, co jim v první "utahovačce" spadne srdce do kalhot)! Hlavně u Tebe, HUFe, mne to dost překvapuje a možná i trochu mrzí - pak opravdu nevím, proč je Tvoje "spotřeba pneumatik" srovnatelná s tou mojí... Ale ve "spotřebě předních kotoučů" jsem přece jen o něco lepší: jedna sada na 15 tis. km, a to mám speciály od švýcarské firmy Bremsa (www.bremsa.ch). Ale teď vážně: nikdy jsem nenapsal, že těch 200 jedu smykem všech 4 na sněhu. I v zimním období přece bývají suché silnice (nebo prostě "vymrzlé"). Jak jsem ale naopak už napsal, jezdím většinou "na doraz": ne proto, že bych měl potřebu "machrovat", ale prostě proto, že nestíhám být včas tam či onde (obvykle hódně daleko). Navíc se přiznám, že mne to i dost baví... Zima na mém nestíhání nic nemění: asi jsem neschopný, když si neumím věci lépe zorganizovat, resp. říci "ne", když se toho po mně chce víc, než jsem schopen stihnout. Proto potřebuji gumy, které mě i v zimě při tomto stylu jízdy tzv. podrží. To jen na vysvětlenou. A poněvadž z vás žádná kloudná rada ohledně výběru pneumatik nevypadla (stejně jako v případě mého "letního dotazu" na Pirelli P7, které jsem nakonec koupil), nemohl jsem už déle čekat a objednal Nokiany WR. Vím, že to není "plnohodnotně zimní guma", ale doufám, že právě pro drsné zacházení bude OK. PS: Svého času se mi podařilo "vytrhat figury" ze zimáků nejmenované špičkové značky během jediné tisicikilometrové trasy. Reklamaci neuznali s tím, že "takto se na zimácích nejezdí". Poučen si dávám obzvláště při výběru zimáků pozor. -
"-- skrytý --" 14.09.03 23:21
« Re: laicka otazka
jak vypočítat rozměr alternativní (větší) pneumatiky můžete zkusit zde:
[odkaz]
zřejmě se změní jak dynamika, tak brzdné vlastnosti - dynamika bude závislá nejen na šířce pneu (pokud uvažujeme zachování stejného obvodu kola), ale také na zmiňované hmotnosti, kterou může ovlivnit nejen ráfek, ale také pneumatika - ve většině případů je ale bohužel kolo ve finále těžší (min.díky tomu, že se dává širší pneu a k tomu příslušně i širší ráfek)...diskuse o tom, která pneumatika je těžší by byla asi dlouhosáhlá, mohu jen upozornit na to, že např.pneu Falken jsou obzvláště těžké (může za to zřejmě velmi "bytelná" konstrukce pláště-hlavně bočnice, kt.je nejtvrdší snad ze všech pneumatik)
při záměně ráfku za větší by se měl vždy zachovat stejný obvod (max.+-5% dle doporučení výrobce) a to z důvodu, že se ovlivní chování vlastně celého vozu snad ve všech směrech k horšímu (špatná akcelerace-motor je více namáhán, vyšší světlá výška a tím špatná stabilita v zatáčkách, kola mohou při propružení/zatáčení drhnout atd.)... -
matuS 14.09.03 22:05
« laicka otazka
chcem sa opytat par otazok: takze mam gumu nejakeho rozmeru a priemeru 15 palcov a chcem dat 17tku, takze podla tabuliek zmenim pomery aby vonkajsi priemer gumy bol taky isty... bude mat auto rovnake dynamicke a brzdiace vlastnosti?
ako je to s hmotnostou kolesa? je v zasade lahsie koleso s rafom maleho priemeru a vysokou gumou, alebo je lahsie koleso s velkym priemerom rafu a nizkym profilom? (berte do uvahy nejake priemerne disky, nie pretekarske za 40.000/ks)
v pripade ze by som chcel opticky viac vyplnit blatnik, mohol by som nahodit gumu vacsieho priemeru? rovnaka otazka ako predtym: je mi jasne ze rychlomer bude ukazovat inak, ale co sa este zmeni? ako sa zmenia jazdne vlastnosti? ako na stabilitu bude vplyvat zvysena svetla vyska? viem ze toto sa nema robit, ale zaujima ma to. dikes -
"-- skrytý --" 14.09.03 13:09
« to Beny_
pokud se jedná o rozměr 175/70 R14 T, pak jsou vhodnou volbou (za rozumný peníz, tj.do 2.000,-) buď zmiňované TOYO Snowprox S940 nebo právě Firestone FW930, či SEMPERIT Winter Grip
pokud se jedná o rozměr 205/55 R16 H, pak v ceně do 4.000,- bych doporučil jednoznačně TOYO Snowprox S950, dále Semperit Sport Grip a nejsou špatné ani ty Firestone FW930 (v tomto rozměru již ale nejsou tak dobré jako u 13" a 14", kde konkurence tak moc "silná" není)
ve vyšších cenových kategoriích by pak bylo doporučení jiné -
"-- skrytý --" 14.09.03 01:52
« Re: Zimní pneu
Toyo Snowprox S940 mají vynikající poměr "výkon/cena", tyto pneu patřily také minulou zimní sezónu mezi asi 3 nejprodávanější modely a nikdo si na ně ani v nejmenším nepostěžoval...
já osobně jezdím na Toyo Snowprox S950 205/55 R16 91H a vcelku spokojenost jak na sněhu/ledu/vodě, tak i na suchu (není problém na dálnici velmi stabilně jet rychlostí 195km/h), mají také poměrně malou hlučnost a rozumné opotřebení...tím samozřejmě neříkám, že nejsou lepší, ale v této ceně asi žádné takové nenajdete! -
« Zimní pneu
Blíží se zima, hodlám koupit nové zimní pneu. Přemýšlím o TOYO Snowprox S940 175/70 R14, které jsou rozměrově na mé auto předepsány pokud chci používat i řetězy (což občas musím, jen krátkodobě pár km od chalupy), ale stejně pak jezdím většinou rychle (sporťák) po mokrým asfaltu (dálnice). Tyto pneumatiky mi připadají podle testů jako dobrý kompromis mezi kvalitou, vlastnostmi, opotřebením a cenou. Co vy na to? Jezdil jste někdo na nich, nebo navrhujete jiný. -
« Re: Dotaz - sjíždění pneu
Minulý týden jsem byl na doporučení kamaráda u jednoho opraváře co dělá špičkovou digitální geometrii. Nejen, že vše důkladně proměřil, ale i vysvětlil. Není to jen výbavou servisu, ale i o tom, jestli s technikou vůbec umí dělat. Jak mi ukázal i v manuálech každé auto se měří totiž jinak. Např. Oply aj. se totiž musí měřít se zátěží 150 kg na předku. Taky tam měl jednoho týpka, co se hádal, že mu to špatně udělal a na STK mu říkali, že to není OK, ale jaksi jim unikla ta zátěž. Pokud je geometrie OK, tak ještě důkladně převážit kola. A nejlíp i na autě - ale na to má málokdo vybavení. -
"-- skrytý --" 09.09.03 01:12
« Re: to P2M
Jezdím, jak umím a potřebuji, avšak v rámci toho, co mi okolnosti umožňují. Často jezdím dlouhé trasy pozdě v noci, sám v autě i sám na silnici. A jelikož přes den pracuji, mám obvykle v noci problém, abych za volantem neusnul. Bohužel jediné, co mne pak bezpečně udrží v bdělém stavu, je extrémní jízda (inu, ten adrenalin...). Rekordní průměr 19,6 l/100 km s motorem 2.4 je tomu snad dost výmluvným důkazem. Nebo stovka km zatáčkovité trati, kdy snad každou jedu smykem (chudinky gumy, ty doslova "mizí před očima"). Proto se ptám, jak se ty gumy chovají za uvedených podmínek. PS: V obcích nejezdím ani v noci víc než tacho 60. Nechci totiž přejet např. nějakého opilce, co nedošel domů z hospody (ze sklípku, z ... atd., dle místních zvyklostí) a tzv. si "ustlal" na vozovce. Ve vinařských či "pálenicových" regionech není o taková setkání nouze. Ale na druhou stranu, zkuste vyrazit na silnici ve tři ráno, uvidíte, jaká je to pohoda! Jen pozor za soumraku a kuropění na srny, kňoury, jezevce a podobnou havěť. Jednou jsem dokonce zastavil - naštěstí - jen pár metrů před obrovskou laní, která majestátně stála uprostřed vozovky a nechápavě koukala do světlometů - kdybych to byl býval nedobrzdil, byla by asi to poslední, co jsem v životě viděl. Ale i srážka s malou srnou v pouhých 60 km/h (pokud to na tu rychlost vůbec dobrzdíte) znamená obrovskou pecku a přinejmenším hodně rozbitou přední část vozu. Pardon, to už samozřejmě není o pneumatikách. Navíc nechci agitovat za rozšíření nočních jízd, neb budu raději i nadále na té noční silnici víceméně sám - těch pár kamionů na dálnici mi nevadí. -
« Re: poprosim o radu
1. Kombinace pneu a rafků je tady: (já ten odkaz rozdělím, protože by to pak psalo, že je to velké slovo a nezobrazilo by to tu adresu) http:// www.autotuning.cz /jaknato /rafek_x_pneu /rafekxpneu. htm
2. Pokud tam dáš rozměr z uvedených možností, tak do techničáku zapisovat nemusíš. Klidně tam dej rozměr, který v techničáku nemáš. Policajti to nepoznaj a na STK budeš jezdit na zimákách :-). Jen bys měl zachovat vnější průměr pneu. 3. Rozměr pneu je tady (já ten odkaz rozdělím, protože by to pak psalo, že je to velké slovo a nezobrazilo by to tu adresu): http:/ /www.autotuning.cz /jaknato /pneu /diskypneu. htm
6. Z hlediska jízdních vlastností jsou určitě lepší Alu disky, plecháče se kroutěj a auto hůř sedí v zatáčkách. Můj názor je, ale takovej, že se to pozná jen v extrémech. Na "normální" auta se alu dávaj většinou jen pro parádu.
7. Rezervu tam nech tu starou, na dojetí to stačí. -
« poprosim o radu
Zdravicko,
chcel by som vas poprosit o nejake rady, ci vysvetlenia v mne nejasnych veciach.
V technicaku (velkom) mam napisane, ze mam obute tento rozmer pneu + rafiky:
- 165/70 R14 81T na raf. 5 J x 14 ET35 - pneu: Pirelli P6000
a dalej je v technicaku uvedene, ze mozem este pouzit nasledujuce kombinacie:
- 185/60 R14 82T a rafiky 6 J x 14 ET43
- 195/55 R15 85V a raf. 6 J x 15 ET43
1. zaujimalo by ma, ze ci mozem pouzit vzdy len ten rozmer rafikov s danym rozmerom pneumatik, alebo su aj ine moznosti?
2. ci si musim pri zmene diskov a pneumatik (len z uvedenych moznosti) to nechat zapisat aj do technicaku, ze mam obute ine rozmery rafikov a pneu?
3. co znamenaju tie cisla pri pneu. viem - ale vobec mi nie je jasne oznacenie rafikov a tiez vztah rozmer raf. vs. rozmer pneu - nevedeli by ste mi ich vyznam prosim, niekto vysvetlit (stacil by samo link, kde je to popisane)?
4. Mam len obycajne ocelove disky (5 J x 14 ET35) a ake zimne pneu (znacku) by ste mi doporucili?
5. zaujimal by ma vas nazor na pneu Pirelli P6000. Je zaujimave, ze na webe ich neviem najst v mojich rozmeroch :).
6. Buducu jar (pri vymene pneu) rozmyslam, ze bud kupim len najake ALU disky k tym P6000, alebo ze kupim disky a k tomu aj vacsie pneu - ked uz - tak uz tie 195/55 R15 85V. Co myslite, co z tohoto je vyhodnejsie, z hladiska lepsich jazdnych vlastnosti a tiez aj bezpecnosti?
7. Este nieco - v aute mam plnohodnotnu rezervu - teda 165/70 R14... A keby som si teoreticky dal vacsie pneu+raf tak aj ta rezerva musi byt taka, alebo sa da v pripade nudze pouzit?
Jo, aby som nezabudol mam len Seat Cordobu (r.v. 2003). A s tymi P6000 som celkom spokojny, az na to, ze pri 160km/h+ sa mi zda, ze to auto ako keby zacalo jemne plavat - ale to moze byt aj vetrom - neviem presne to zistit, ci na to maju tieto pneu vplyv.
Diky ... :) -
« Re: to P2M
to Mitsi: ja rallye moc na zimakach nejezdim, ale byl jsem s nima za ty penize spokojenej. Jednou jsem s nima jel trosku rychlejc jednu zatacku - asi 160 km/h a zacli piskat/jsou to 15-ky/, ale na 17-kach to v tehle rychlosti uz nepiskalo. Takze se mi zda¨, ze i pekne drzely. Libej se mi zimaky s takovym sipovym dezenem, nejaky Ultra Grip 6, ale zapomel jsem vyrobce. Huf bude vedet. -
"-- skrytý --" 05.09.03 09:47
« Re: Dotaz - sjíždění pneu
Jak tady již všichni radili-doporučil bych navštívit i jiný autorizovaný servis! Co se týká podhuštění, tak na takovéto nerovnoměrné sjetí po 17tis.km by musely pneumatiky být určitě "vizuelně podhuštěné", tzn.že podhuštění byste poznal už samotným pohledem! Jinak nerovnoměrné sjíždění je známé např.u zadních kol Fordu Focus (díky víceprvkové zadní nápravě)... -
« Re: Dotaz - sjíždění pneu
Všeobecně ke sjíždění pneu-pokud je pneu podhuštěná, tak se sjíždí více okraje, poněvadž střední část se dotýká vozovky méně, pří extrémním podhuštěním s nedotýká vůbec. A naopak při přehuštění se sjíždí více střed, poněvadž se dotýká více vozovky a při extrémním přehuštění se okraje nedotýkají vůbec. Samozřejmě taky záleží na šířce pneu a výšce(profilové číslo) Ono by to chtělo asi porovnat tvůj tlakoměr, podle kterého foukáš gumy s některým cejchovaným a ten by měli mít v každém autorizovaném pneuservisu. Je totiž možné, že tvůj tlakoměr ukazuje veký nesmysl. Mám osobní zkušenosti s běžnými rozdíly do + a - až 0,5 atm. a extrém + 0,8 -
« Dotaz - sjíždění pneu
Dobrý den všem, prosím o radu. Mám na (novém) autě najeto 17 tkm (od dubna) a obě přední gumy jsou sjeté z vnitřní strany prakticky stejně na 2 mm, z vnější na 5 mm, vnitřní kraj (mezi krajem gumy a první drážkou) úplně - není vidět vzorek. Měl jsem podezření na vadnou geometrii, nicméně v servisu ji (prý) 2x měřili a tvrdí že je v pořádku stejně tak jako náprava atp. Jako příčinu diagnostikovali jízdu na podhuštěných pneu. Tomu nevěřím, protože tlak v pneu kontroluju cca. co 14 dní a vždy jsem tam měl cca. 2.2 atm (doporučený tlak 1.9 pro jízdu jen s řidičem, 2.1 pro plně auto). Čsto vozím rodinu a kolegy, auto jsem nepřetížil ani (nejsem si vědom) jsem "nevletěl do nějaké díry". Vůz fiat Stilo 1.6 5dv, pneu Bridgestone B-390. Poradíte mi ??? Děkuji. -
"-- skrytý --" 03.09.03 09:31
« Re: to P2M
Ještě to poopravím a doplním: Ony Pirelli mají samozřejmě označení W210 Snowsport (nikoli Wintersport210, jak jsem omylem napsal) a zajímalo by mne jejich případné porovnání s Goodyear Eagle Ultra Grip GW3. Co vzít raději pro těžký vůz a "drsné zacházení za všech okolností"? -
« to P2M
15"? Klasiku. 195/50R15.
Super cenu mívají v tomto rozměru Pirelli W210 Snowsport. Pak bych se nebál doporučit klasický triumvirát Blizaak LM-22 od Bridgestonů, TS790 od Conti a M2/M3 od Dunlopů (osobní zkušenosti s touto pneu výrazně lepší, než čemu nasvědčují testy). -
« Re: to RV
Hufe, je to na Alfu 147.CSC2 jsou možná skvělý gumy,ale já asi nedokážu překonat antipatii ke Continentalu, kterou ve mně zanechaly gumy co mám na mašině.Pro motorkáře:Conti avenue-zdaleka se vyhni.Ten Falken by mi asi vyhovoval,tuhá bočnice mi nevadí-naopak. -
« to RV
Na jaké je to auto? Osobně bych po všech svých zkušenostech volil (být Tebou) tu užší variantu v co nejlepší pneu. Takže CSC2 ;o)
A ještě jedna důležitá věc. Profilové číslo je směrodatné pouze v případě, že volíš pneu o stejné šířce. Profil 55 je u 205 stejně vysoký, jako 50 u 225. To bys ale mohl vědět ;o) Tedy komfort bude větší u 225, poněvadž je širší. -
"-- skrytý --" 01.09.03 10:56
« Re: Toyo Proxes nebo Falken FK 451
na rafek 7,5x16 lze obout 225/50 R16, ale lepsi jizdni vlastnosti budou presto u rozmeru 205/55 R16, nehlede na to, ze je pak i levnejsi pneu
take bych se priklonil k Toyo Proxes T1-S, jak pise Huf...Falken FK-451 je vylozene sportovni pneu s velmi tvrdymi bocnicemi...v podobne cene jsou pak velmi dobre i ContiSC2, Dunlop9000 -
« Toyo Proxes nebo Falken FK 451
Která z těchto gum je lepší ?Jde mi o perfektní jízdní vlastosti hlavně na suchu.Hluk nebo opotřebení mě moc nezajímá,nebo se vyplatí si připlatit třeba za Goodyear F1 ? Guma nad 5500 Kč se mi zdá už dost drahá.Dál bych se chtěl zeptat, jestli je vhodný použít místo 205/55/16 gumu 225/50/16 na ráfek 7.5.Přeci jenom profilový číslo 50 se mi zdá optimální na naše silnice.Ideál by asi byl 205/50 jenomže to by mi potom lhal rychloměr. -
« Re: alu kola
No na MB (W211) kola sháním to je pravda, ale vzhledem k tomu, že po neblahých zkušenostech se 17" (v Praze si připadám jak otloukánek, mimo je to zase moc hlučné) jsem z čistě pohodlnosti zvolil 16" a mám obavu, že AMG a Brabus 16" ani nedělá :))) Zkusím se mrknout na ty odkazy. Každopádně díky !
-
« Re: alu kola
ha !!! tak na e-pneu.cz jsou odkazy na weby kde se to dá vyzkoušet, holt když je někdo slepej :))) hmm možná by to chtěl annoncovat i po vyhledání kol. Např. dám si hledat, že chci kola na x auto x rozměr, vyhledá mi to všechny kola spnující zadání, to funguje velmi dobře, a pak jen někam dolů, nebo nahoru na stránku umístit "chcete vidět jak kola vypadají na autě ? odkazy: " -
« alu kola
lidi, kde najdu web na kterým bych si mohl na obrázek auta dosadit různé typy alu kol ? To by byla otázka první a druhá, vzhledem k tomu, že se v kolech nevyznám a nerad bych koupil kola z kterých by byl o x tisíc mnohouhelník, jaké jsou dobré značky kde toto nehrozí ? Koukal jsem se na e-pneu, kde asi i kola z největší pravděpodobností koupím, už díky tomu že mají výběr, ale posazení na model auta mi tam citelně chybí :(((( -
« Re: Zimne pneu 205/55 R16
Já dal na minulou zimu Nokian WR. (205/55 R16 94V) Jsou o dost tišší než letní Michelin Pilot Sport. Rozumná cena, vzhled, velice dobré výsledky v testech. Malé opotřebení. Mírně strácejí /oproti špičce- Pirelli, Continental/ jen v záběru v hustém sněhu. -
« Re: Good Year F1 eagle GSD3
Nejlepší gumy jaké existují!!! Mám je na Mazdě 323F v rozměru 205/50R15, mají najeto přes 40kkm a ještě vydrží tak 20 - 25 kkm, původní tam byly nějaké Bridgestone, absolutně nesrovnatelné. Počínaje vzhledem, přes jízdní vlastnosti až po výdrž. Už nikdy nic jiného ! Na dalším autě mám Michelin Pilot SX, ale Good Year F1 Eagle jsou hlavně na mokru lepší. Doporučuji