Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 28.09.03 23:51
« ad diskuse
koukám, že diskuse se opět "přiostřuje"...
je tu asi plno příspěvků na kt.nezvládnu odpovědět, tak pokud něco opomenu, pak se prosím připomeňte!
ad rozměry pro Octavii na zimu: 195/65 R15 nebo 205/55 R16 (rozhodně ne 205/60 R15 na super úzké orig.Škoda hliníky!)
ad rozměry pro Corollu, r.v.97-01 ve 14": 165/70 R14 nebo 175/65 R14
ad rozměry pro Corollu, r.v.02-.. ve 14": 175/70 R14 nebo 185/65 R14
všeobecně pak užší rozměr na zimu, širší na léto-na tom se shodnou doufám všichni!?...jak moc "široké" pneu je pak otázka jak je silné auto a zda je daný rozměr právě vhodný pro stávající ráfek (tabulky jsou na webu)
všeobecně pak ještě opět připomenu, že "šlápnout vedle" se nedá s těmi pneumatikami, kt.se vždy umisťují v testech na předních místech; pro rozměr 195/50 R15 to jsou např.:
BRIDGESTONE Blizzak LM-22
CONTINENTAL WinterContact TS790
DUNLOP SP WINTERSPORT M3
GOODYEAR Eagle Ultra Grip GW-3
PIRELLI WINTER 210 Snowsport -
« to andree_cz
Pokud se nemýlím, tak údaj 15" se týká průměru kola (disku). Volbou správného rozměru pneu se obvod/poloměr/průměr zachová a s tím (přo zachování podobné šířky) i veškeré dynamické vlastnosti vozu.
Navíc nikdo nemluvil o extrémně široké pneu. On měl 185, tak to nechá nebo dá 195. Pohoda.
Na každé auto existuje jistý rozsah vhodných šířek pneu. Hlavní proměnnou je hmotnost vozidla. U Corolly bude hmotnost cca 1-1.1t - takže 185 jsou spíš na spodní hranici, 195 je optimum a 205 ještě stále v pohodě. S šířkou už jsem se taky hodně naexperimentoval...
Na rozbité cestě je širší pneu výhodou, protože je tu vyšší šance, že nástrahu překoná bez toho, aniž by do ní zapadla.
Potom, bavíme se o letních pneu, takže sníh bych asi nezmiňoval ;o)
ContiSuperContact 195/65R15 91V (prvomontáž na oktávky) je špatný příklad, protože se nejedná o pneu soudobou a pak její distribuce nebyla mimo škodovku nijak dlouhodobá. Teď už ji nekoupíš vůbec. -
« Re: cena x kvalita pneu
Můj argument je ten, že ty jako člověk, kterej jezdí s autem jenom po okruhu má pro lidi jezdící po silnicích rady leda tak do hrobu. Neutvrdím, že se v pneumatikáš vyznáš hodně dobře, ale žiješ prostě v jiný dimenzi...doporučit člověku s corolou 1.4 minimálně 15palcový pneu je úplná hovadina- motor má malej krouťák takže akcelerace by byla znatelně horší, spotřeba vyšší a to nemluvím o přilnavosti.... Jaká bude asi přilnavost širokejch pneumatik na lehkým autě- na perfektním asfaltě dobrá, ale co na rozbitý silnici, nebo na silnici, kde je bordel typu štěrk bláto. O jízdě na vodě a sněhu ani nemluvím.
Pak mám pro tebe jednu z dalších vyjímek Conti super contact na Octavii stojí 4500Kč- za tak skvělou pneu, neber to ! -
« Re: to turboleon
Nevím, proč je nebereš aspoň tou Wapkou a nějakým čističem na kola ? Ty sajrajty pak nemají čas ze zapéct a zažrat. Pak je stačí nastříkat voskem na litá kola /dělá speciální Motip/. Fakt to funguje, kolům není vůbec nic. Jo a jezdím každý den po Praze. -
« Re: 2 andree_cz & 2 Huf
Samozřejmě, že všechny 14 palcový, jenom záleží jak na tom chceš mí ukotvenou pneu, když na to dáš moc širokou pneu, tak ti bude dost přečuhovat přes ráfek a když užší, tak se ti zase lépe na ten ráfek rozloží, ale ve výsledku bude pořád úzká. Konkrétně tu tvojí 5,5J bych viděl tak na max. šířku pneu 185mm.
Radím ti abys tohle probral v pneuservisu a nenech se od nich moc ošálit, až ti budou nutit nějaký super drahý pneu- cena se ne vždy rovná kvalitě -
« Re: to Huf
Hele HUFE, vypadáš jako naprostej snob co si koupí všechno na čem vidí cenovku s astronomickou cifrou, nebo stejnej nápis který vidí na formuli. Nevím proč by jetý elektrony měli být horší než nový- teď jsem si sám koupil dva orig od škodovky 6,5J 15 sice jsem na jednom musel trochu kitovat a lakovat, ale za 1500Kč neber to? (nový stojí 4500Kč) Koupil jsem si je specielně na zimu, takže mě ani moc nebolí, že třeba nebudou úplně perfektně vyvážený, protože já si ze silnice RZ nedělám-obzvlášt v zimě. Stejně je pořád lepší starší elektron než zrezlý, hnusný ocelový kolo. A jetý pneu bych taky nekupoval.
P.S. měl jsi na škole fyziku? Mě připadá, že ne, nebo jsi na ní spal.- alespon podle tvých rad -parní válce za každou cenu a pokud možno jezděte přímo po ráfku! -
"-- skrytý --" 24.09.03 23:21
« Re: zimaky 180/60 R14
Ja jsem si vyzkousel NOKIAN NRW ve trech rozmerech a na ruznych autech , ted jsem koupil 185/60/14 , cena 1700-,kus . Jezdim na hory kazdy tyden a ze pet let jsem nemusel nikdy nasadit retezy. Taky jsem je testoval jake snesou zachazeni a byl jsem prekvapen , snih a led jim vylozene svedci ! Vyzkousej je a budes velice potesen ! Jeste k jizde po suchem nebo mokrem asfaltu , rekl bych ze vlastnosti jsou velice dobre , nikdy me neprekvapily ve spatnem slova smyslu .Jedine cim me prekvapily je velmi nizka hlucnost. Nezbyva mi nez je vrele doporucit . P.S. pro rejpaly,nejsem prodejce a nejsem na prodeji nijak zainteresovany ! -
« Re: Disky na zimní pneu
Mě ty elektrony 205/60/15" zbydou z letních (přecházím na 205/55/16") a nechce se mi je pod cenou prodávat, protože se mi líbí a jsou v perfektním stavu. Takže bych prodal starší, ale málo jeté zimní Polarisy 195/65/15" na plecháčích a koupil si na ty elektrony nové zimní pneu.
Ale jak je to tedy s těmi jízdními vlastnostmi v zimě - nebudou horší, než ty 195/65/15" na plecháčích? -
« Re: Disky na zimní pneu
Blbost, já na litých kolech na předchozím autě odejel 6 zim a byly téměř netnutý. Teď na novým autě mám na zimu litý kola taky, po dvou zimách jsou jako nový. Ale - pokud nemrzne tak každý týden je čištím WAP a po měsíci navoskuji. I tak ale platí, že povrchová úprava kola je v principu stejná jako metalíza na karoserii. To bych opak autem nesměl vyjet. Pokud je někdo prase, neumí parkovat a disky odírá o obrubníky, pak je potřeba odřená místa zabarvit lakem - ale to platí pro kastli taky. -
« Re: to Huf, dabel
tak panove potrebuju nakej result .... sportovni jizda na suchu a mokru a abych nemel problem na horach na snehu... rozmer 185/60 R14
- Dunlop Winter Sport M3
- Pirelli W 190 Snowsport
- Goodyear UG6
osobni zkusenosti a jestli ma nekdo prehled jak jsou na tom v testech... zatim se diky hufovi klonim k pirelli ale prej v testech prumer.. -
« Disky na zimní pneu
Slyšel jsem názor, že na zimu je lepší použít užší disky. Dole v příspěvku č. 3718 to "dabel" potvrzuje ("lepsie vlastnosti na snehu a lade, mensi sklon k aquaplaningu").
Konkrétně - použít plechové 195/65/15" nebo elektrony 205/60/15" - na obou samozřejmě předpokládám odpovídající rozměr pneu (Polaris)? -
« Re: to strom
naprostej souhlas! cec jsou podle mě super. Ale jestli chceš za kažkou cenu ušetřit tak si kup ňejaký Barumy, nebo Goodride, pokud totiž jezdíš bezpečně, tak na vlastnostech pneu moc nezáleží, alespóň dle mého názoru. Nevím jaký Energy přesně myslíš, ale mám pocit, že teď už se dělaj s jíným dezénem. V dobrým pneuservisu ti určitě poraděj. Jinak dle mých zkušeností se nevyplatí kombinace různých pneu z důvobu, že když píchneš jednu gumu, tak musíš kupovat dvě nový, protože se ty tvoje stávající přestali vyrábět(teď jsem tenhle problém řešil ). Když máš pět stejnech pneu tak tě to nerozhází. Jo a určitě bych si na to auto pořídil širší gumy-na profilu nezáleží. 165/70 jsou hrozně nepohodlný. -
« to strom
Nechci, aby měly mé rady paralelu se středověkým všelékem na všechny nemoci - pijavicemi, ale i Tobě bych doporučil CECky3 neboli ContiEcoContact3. V tomto rozměru se stejně nic lepšího vymyslet nedá. Musel bys upgradovat aspoň na 15". Tam už se dá vybrat líp. -
« Re: Michelin Energy New
Ptal jsem se, zda se ten novej model pneu vyrabi i v tomhle rozmeru, nikde na webu v shopech to nemuzu najit.
Jinak mam Toyota Corolla Sedan 1,4 VVTI r.v. 2000. Styl jizdy - nic divokyho, s timhle karem se to ani neda.
V gumach se fakt nevyznam, jaky teda doporucujes? Ty druhy 2 jsou skoro jako novy, jak je to s kombinaci s gumama od jinyho vyrobce?
Diky
-
« 175/65 R14 nebo 185/65 R14
Prosím někoho zkušeného o radu: Je lepší z hlediska jízdních vlastností pro normální rodinnou jízdu pořídit si letní 175/65 R14 82S nebo 185/65 R14 86S. Rafek 5,5 x 14 ET46. To jsou totiž rozměry které mám povoleny v techničáku.(I když se mi to zdá divné - spíš bych ty druhé čekal jako 185/60 R14). Mám Mitsubishi Space Star 1,3 16V 63kW. A platí to samé pro zimní gumy ? -
"-- skrytý --" 18.09.03 03:24
« předsezónní akce
jenom jsem chtěl připomenout aktuální "předsezónní akci", kdy jsou dočasně (než začne sezóna) zvýhodněné některé modely značek Bridgestone, Firestone, Marshal, Pneumant, Semperit, Vredestein, a další...(označeno vždy červeným textem "akce") -
"-- skrytý --" 18.09.03 03:20
« Re: Good Year Ultra Grip 6
rozhodnutí je určitě dobré...
jenom pro jistotu ještě připomenu zimní pneu, kt.jsou opravdu velmi dobré (tzv."záruka úspěchu nešlápnutí vedle"):
Pirelli Winter Snowcontrol, Snowsport
Goodyear UG6, GW3
Continental TS780, TS790
Bridgestone LM18, LM22
Michelin Alpin A2
Dunlop SP WinterSport M3
diskutovat by se pak samozřejmě dalo, kt.je o "chlup" lepší -
"-- skrytý --" 16.09.03 09:28
« Re: to Mitsi
Ale abychom se vrátili k tématu této rubriky, tj. k pneumatikám a bezpečnosti. Opravdu mne nejvíc baví strašpytlové, kteří si koupí co nejbezpečnější vůz (= pět hvězdiček za pasivní bezpečnost, co nejvíce zkratek v oblasti aktivní bezpečnosti), ale už si sami nikdy nezkontrolují ani tlak v pneumatikách. Od toho si přece koupili "nejbezpečnější vůz" a o zbytek ať se postará servis! -
"-- skrytý --" 16.09.03 09:22
« Re: to Mitsi
To andree_cz: O Galanta nejde. Je to ještě horší, než si umíš představit - moje auto je totiž sedmimístné... A k tomu, že nedokážeš "pochopit lidi, kteří si nevážej života": Ano, někomu zcela chybí pud sebezáchovy, ale psycholog by Ti potvrdil, že tohle se nedá léčit. Já jsem zase za ta léta nabyl přesvědčení, že "má-li někdo z něčeho strach, stane se to"! A platí to nejen za volantem, ale obecně v životě. PS pro všechny kritiky: Nedělá mi problém jet v zimě dálnici těch 200 (když ostatní jedou max. 100), pokud to okolnosti umožňují (rychlostní limity teď nechme stranou, většinu "své kilometráže" jsem najezdil v zahraničí); zrovna tak mi ovšem nečiní problém jet ve výjezdu z dálnice 30, když je tam namrzlo - ti, co se po dálnici vlekli svým tzv. bezpečným tempem, ve stejném místě zmírní na 70, někteří třeba dokonce na 50, ale i to může být vzhledem k okolnostem moc na to, aby svůj vůz ještě udrželi na vozovce. Není důležité za každou cenu se vyhnout smyku, ale umět s ním pracovat! Jezdím tak, abych vždy a za všech okolností věděl, kde je momentální limit (vzhledem k povětrnostním podmínkám, vozovce, vozu, s nímž právě jedu, ale i své aktuální kondici a chování ostatních řidičů atd.), a pak "jedu pod tímto limitem". Avšak abych zjistit, kde se onen limit momentálně nachází, musím přece auto do něj dotlačit. X-krát se mi stalo, že jsem jel pomaleji než většina ostatních, jelikož podle mého uvážení oni jeli "už přes limit" (opakuji, že nehovořím o rychlostním limitu). Onehdy jsem měl jsem sousedku, která podle vlastního mínění jezdila bezpečně, poněvadž nikdy nejela více než 50. Ale ona jezdila těch svých 50 i tam, kde já jsem vzhledem k okolnostem považoval i 30 za příliš: historická zástavba s úzkými klikatými uličkami, silným provozem, vozy parkujícími nejnemožnějším způsobem v nejnemožnějších místech a k tomu všude se pletoucí děti předškolního a školního věku. Svým bezpečným tempem 50 se pak ale dokázala za cenu panického brzdění vozů jedoucích v průběžném pruhu na čtyřproudovce jedoucích 100, aby je "na sobě podržela" do doby, než svou padesátkou onu rychlostní komunikaci opustila. A teď se Vás, milí kritici, ptám, co je lepší a který ze dvou právě popsaných způsobů jízdy představuje větší neúctu k životu a potřebám ostatních? Můj vlastní závěr: Pomalu nerovná se bezpečně a rychle nerovná se nebezpečně - záleží přece ne konkrétních okolnostech! -
"-- skrytý --" 15.09.03 16:54
« Re: to Mitsi
To Viados: "Lepší rychlá smrt než dlouhé trápení". S tímhle krédem jsem za těch 27 let, co mám řidičák, najezdil už dost přes 1 mil. km, aniž bych někoho - včetně sebe - nějak poškodil (drobné plechové škody, hlavně ty "parkovací" do toho nepočítám). Ona totiž nezabíjí rychlost, ale hloupost a nešikovnost. Sám jsem v roli poskytovatele první pomoci asistoval minimálně u dvou těžkých nehod se smrtelnými následky, a protože jsem viděl, jak se k nim došlo (v jednom případě jsem byl první vpředu, ve druhém třetí vzadu), mohu potvrdit, že ani v jednom případě nešlo o nějakou závratnou rychlost. Vím, statisticky vzato to nemá žádnou vypovídací schopnost. A propos: Mé orgány jsou stejně k ničemu, tak ať se příjemci-čekatelé moc netěší, i kdyby z nich už nakrásně něco použitelného zbylo... -
"-- skrytý --" 15.09.03 11:52
« Re: to Mitsi
Nepatřím ani mezi rovinné závodníky, neboť na silnici vůbec nezávodím, a na ty, co jedou v zimě 200 i po suché dálnici se dívám s despektem. Až na tebe jednou v levotočivé zatáčce na vymrzlé dálnici vykoukne zpoza svodidla hutný sněhový jazyk a v pravém pruhu vedle tebe pojedou kamióny rychostí o 100 kmh menší, bude zase o jednoho dárce orgánů víc. I když v téhle rychlosti asi bohužel ani z těch orgánů moc pohromadě nezůstane... -
« Směrovej nebo asymetrickej dezén ?
Rád bych se dozvěděl pro a proti obou druhů dezénu.Kolem asymetrickejch gum je v poslední době velkej humbuk,ale nezdá se mi, že by to bylo adekvátní tomu co přinášej.Mě jako laikovi se nejvíc líbí guma Donlop SP9000,uprostřed kanálky na odvod vody a přitom nechybí obvodová drážka jako u Gooyear Eagle.Podle mě na gumě pro běžnej provoz musí bejt obvodová vodící drážka,jinak se guma chová hrozně,na dezén podobnej Eagle F1 jsem se už nachytal. -
"-- skrytý --" 15.09.03 10:16
« Re: to Mitsi
Á, pánové andree_cz, Viados a HUF asi patří mezi tzv. "rovinné závodníky" (to jsou ti, co jim v první "utahovačce" spadne srdce do kalhot)! Hlavně u Tebe, HUFe, mne to dost překvapuje a možná i trochu mrzí - pak opravdu nevím, proč je Tvoje "spotřeba pneumatik" srovnatelná s tou mojí... Ale ve "spotřebě předních kotoučů" jsem přece jen o něco lepší: jedna sada na 15 tis. km, a to mám speciály od švýcarské firmy Bremsa (www.bremsa.ch). Ale teď vážně: nikdy jsem nenapsal, že těch 200 jedu smykem všech 4 na sněhu. I v zimním období přece bývají suché silnice (nebo prostě "vymrzlé"). Jak jsem ale naopak už napsal, jezdím většinou "na doraz": ne proto, že bych měl potřebu "machrovat", ale prostě proto, že nestíhám být včas tam či onde (obvykle hódně daleko). Navíc se přiznám, že mne to i dost baví... Zima na mém nestíhání nic nemění: asi jsem neschopný, když si neumím věci lépe zorganizovat, resp. říci "ne", když se toho po mně chce víc, než jsem schopen stihnout. Proto potřebuji gumy, které mě i v zimě při tomto stylu jízdy tzv. podrží. To jen na vysvětlenou. A poněvadž z vás žádná kloudná rada ohledně výběru pneumatik nevypadla (stejně jako v případě mého "letního dotazu" na Pirelli P7, které jsem nakonec koupil), nemohl jsem už déle čekat a objednal Nokiany WR. Vím, že to není "plnohodnotně zimní guma", ale doufám, že právě pro drsné zacházení bude OK. PS: Svého času se mi podařilo "vytrhat figury" ze zimáků nejmenované špičkové značky během jediné tisicikilometrové trasy. Reklamaci neuznali s tím, že "takto se na zimácích nejezdí". Poučen si dávám obzvláště při výběru zimáků pozor. -
"-- skrytý --" 14.09.03 23:21
« Re: laicka otazka
jak vypočítat rozměr alternativní (větší) pneumatiky můžete zkusit zde:
[odkaz]
zřejmě se změní jak dynamika, tak brzdné vlastnosti - dynamika bude závislá nejen na šířce pneu (pokud uvažujeme zachování stejného obvodu kola), ale také na zmiňované hmotnosti, kterou může ovlivnit nejen ráfek, ale také pneumatika - ve většině případů je ale bohužel kolo ve finále těžší (min.díky tomu, že se dává širší pneu a k tomu příslušně i širší ráfek)...diskuse o tom, která pneumatika je těžší by byla asi dlouhosáhlá, mohu jen upozornit na to, že např.pneu Falken jsou obzvláště těžké (může za to zřejmě velmi "bytelná" konstrukce pláště-hlavně bočnice, kt.je nejtvrdší snad ze všech pneumatik)
při záměně ráfku za větší by se měl vždy zachovat stejný obvod (max.+-5% dle doporučení výrobce) a to z důvodu, že se ovlivní chování vlastně celého vozu snad ve všech směrech k horšímu (špatná akcelerace-motor je více namáhán, vyšší světlá výška a tím špatná stabilita v zatáčkách, kola mohou při propružení/zatáčení drhnout atd.)... -
matuS 14.09.03 22:05
« laicka otazka
chcem sa opytat par otazok: takze mam gumu nejakeho rozmeru a priemeru 15 palcov a chcem dat 17tku, takze podla tabuliek zmenim pomery aby vonkajsi priemer gumy bol taky isty... bude mat auto rovnake dynamicke a brzdiace vlastnosti?
ako je to s hmotnostou kolesa? je v zasade lahsie koleso s rafom maleho priemeru a vysokou gumou, alebo je lahsie koleso s velkym priemerom rafu a nizkym profilom? (berte do uvahy nejake priemerne disky, nie pretekarske za 40.000/ks)
v pripade ze by som chcel opticky viac vyplnit blatnik, mohol by som nahodit gumu vacsieho priemeru? rovnaka otazka ako predtym: je mi jasne ze rychlomer bude ukazovat inak, ale co sa este zmeni? ako sa zmenia jazdne vlastnosti? ako na stabilitu bude vplyvat zvysena svetla vyska? viem ze toto sa nema robit, ale zaujima ma to. dikes -
"-- skrytý --" 14.09.03 13:09
« to Beny_
pokud se jedná o rozměr 175/70 R14 T, pak jsou vhodnou volbou (za rozumný peníz, tj.do 2.000,-) buď zmiňované TOYO Snowprox S940 nebo právě Firestone FW930, či SEMPERIT Winter Grip
pokud se jedná o rozměr 205/55 R16 H, pak v ceně do 4.000,- bych doporučil jednoznačně TOYO Snowprox S950, dále Semperit Sport Grip a nejsou špatné ani ty Firestone FW930 (v tomto rozměru již ale nejsou tak dobré jako u 13" a 14", kde konkurence tak moc "silná" není)
ve vyšších cenových kategoriích by pak bylo doporučení jiné -
"-- skrytý --" 14.09.03 01:52
« Re: Zimní pneu
Toyo Snowprox S940 mají vynikající poměr "výkon/cena", tyto pneu patřily také minulou zimní sezónu mezi asi 3 nejprodávanější modely a nikdo si na ně ani v nejmenším nepostěžoval...
já osobně jezdím na Toyo Snowprox S950 205/55 R16 91H a vcelku spokojenost jak na sněhu/ledu/vodě, tak i na suchu (není problém na dálnici velmi stabilně jet rychlostí 195km/h), mají také poměrně malou hlučnost a rozumné opotřebení...tím samozřejmě neříkám, že nejsou lepší, ale v této ceně asi žádné takové nenajdete! -
« Zimní pneu
Blíží se zima, hodlám koupit nové zimní pneu. Přemýšlím o TOYO Snowprox S940 175/70 R14, které jsou rozměrově na mé auto předepsány pokud chci používat i řetězy (což občas musím, jen krátkodobě pár km od chalupy), ale stejně pak jezdím většinou rychle (sporťák) po mokrým asfaltu (dálnice). Tyto pneumatiky mi připadají podle testů jako dobrý kompromis mezi kvalitou, vlastnostmi, opotřebením a cenou. Co vy na to? Jezdil jste někdo na nich, nebo navrhujete jiný. -
« Re: Dotaz - sjíždění pneu
Minulý týden jsem byl na doporučení kamaráda u jednoho opraváře co dělá špičkovou digitální geometrii. Nejen, že vše důkladně proměřil, ale i vysvětlil. Není to jen výbavou servisu, ale i o tom, jestli s technikou vůbec umí dělat. Jak mi ukázal i v manuálech každé auto se měří totiž jinak. Např. Oply aj. se totiž musí měřít se zátěží 150 kg na předku. Taky tam měl jednoho týpka, co se hádal, že mu to špatně udělal a na STK mu říkali, že to není OK, ale jaksi jim unikla ta zátěž. Pokud je geometrie OK, tak ještě důkladně převážit kola. A nejlíp i na autě - ale na to má málokdo vybavení.