Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to andree_cz
Jelikož to má táta firemní tak se v tom odmítá jakkoliv angažovat-jeho problém, já bych to vzrání snášel špatně.
Ty Firestony jsou mám pocit TZ200 v ADACu pohořeli.
205/55 R16 mě moc neláká- musel bych kopupit komplet i s ráfkama a to by byla pálka jako svině. To už bych šel radši 195/45 R16 -
« to andree_cz
To vrzání ve Fabce je specifická závada. Ve střední části palubky za výdechy ventilace je takový zobák, který aretuje palubku v rámu auta Vychodí se (jak se auto kroutí) a vrže. Rutinní oprava v servisu - namazání vazelínou.
A ty Firestony... Nevíš Typ? Já o žádné s "čočkovým dezénem" nevím. Každopádně je Firestone low-end odnož Bridgestonů. Kvalitu hledej spíš u Bridge.
Jinak, Oktávce hodně pomůže už 205/55R16. -
« Re: to HUF
Dnes možná ne, ale před pár týdny ještě prodali ( lépe řečeno prodat chtěli- jelikož je nikdo nechce, tak je maj pořád sklade,/měli)
S tou rozvrzaností máš pravdu. Minulá octávie rv98, měla série kola 15 a nikde nic nevrzalo-kvalita zpracování úplně úchvatná! Teď mám Octavii rv02 jsou tam škodovácký hliníky 6j x 15 s CEC EP- no a po 30k km ve všech dveřích vrže, což mě neskutečně sere. Jinák tátova firemní fabka Classic - na kolečkách od kočárku, vzře v palubce a vůbec mi to uvnitř přijde nic moc z hlediska kvality, ale to je asi výbavou classic.
Samozřejmě, že nejsem zrovna dvakrát unešenej z jízdních vlastností octavie. Už jsem se doskrát hodně zapotil v zatáčkách, ale že by to byla nějak obzvlášť záludná se nedá říct(nechci někoho odrazovat od koupi octavie, to fakt ne!!!!!koupil bych si ji znova)- podvozek RS se 17ama musí bejt dostatečně dobrej. Jinak co si myslíš o firestonech s čočkovým dezénem? Mě to jeden kamarád vnucoval jako bezkonkurenční pneu. -
"-- skrytý --" 30.09.03 15:17
« Re: to Mitsi
To HUF: Jednou jsem mel Yokohamy S707 made in Japan na orig. Mitsubishi litych kolech a pouze na dvou ze ctyrech kol jsem mel (po celou dobu zivotnosti i po nekolikerem prevazovani!!!) 5 gramova zavazi po jedne strane, byt tzv. "na limci", nikoli "v rameni". Tomu rikam presnost vyroby! Ale kde se dnes daji takove gumy sehnat? Me aktualni Pirelli P7 made in Italy daly dost prace vyvazit a vyvazovani je treba opakovat nejpozdeji po kazdych 5 tis. km. A ani z hlediska ovality nejsou nic moc, byt jinak ostatni vlastnosti (krome hluku, valiveho odporu a opotrebeni) jsou naprosto OK, resp. "k me plne spokojenosti". A to uz je co rict! PS: Ty Yokohamy S707 byly sveho casu stejne lepsi... -
« to Mitsi
Ad RE720 made in Poland> Mám přesně tentýž postřeh. As to dělají na starších formách nebo je nečistí, ale vypadá to z blízka dost blbě. Taková okoralost či co.
Ad země původu> Ideální je asi mít Bridge z Japanu nebo Conti z D, popřípadě Pirelli z D. Pak na dobrých discích spotřebuješ na vyvážení sady 4 kol maximálně 2 pásky lepícího závaží. -
"-- skrytý --" 30.09.03 12:14
« Made in...
Jen pár příkladů za všechny: Bridgestone B391 (snad jsem se nespletl v typovém označení) ze Španělska, Bridgestone RE720 z Polska (fuj kvalita, jakoby "vytržené z formy", kde se stihly "přilepit", o vzhledu směsi ani nemluvě) a z Francie (na pohled kvalitnější, byť jejich Michelinky bych si sám "dobrovolně" nekoupil), Semperit Speed Comfort z ČR a z Portugalska, Goodyear Ultra Grip 6 ze Slovinska atd. atd. To už jsou mi milejší Nokiany "made in Finland" (typ WR má dokonce z výroby přebroušený běhoun, aby tam nebyly ty "přetekliny" z formy) nebo Hankooky z KR, povětšinou z kvalitní silika směsi. Začínám dost pochybovat o tom, že "když dva dělají totéž" (byť v dnešním globalizovaném světě), "je to vždy totéž"! PS: To úsloví jsem si drobně upravil, aby se mi tzv. hodilo do krámu... -
« to andree_cz
Dnes už neprodají.
Jinak, já s autem do terénu zásadně nevjíždím a tudíž mi nízkoprofil neubližuje. Spíš mi dovoluje mít pořád rezervu ve vlastnostech auta na silnici. Fakt je, že na mém už je to šílenost. 16" stačí úplně.
Auto po 107tkm rozvrzané nemám. Znám oktávky, které vržou na standardním podvozku už po polovičních kilometrech.
BTW, jízdní vlastnosti oktávky na 15" jsou při originálním nastavení podvozku vyloženě turistické až záludné. Tobě to nevadí? -
« to HUF
No příjemně si mě překvapil, že umíš diskutovat i jinak než urážením.
Mysli si co chceš ale já prostě nejsem zastáncem nízkoprofilových pneu a kol větších než je zdrávo (odstrašujícím příkladem je tvoje Fabie- nic proti ní, krasavici). Konkrétně nízkoprofilovejch 15tek který si tady vnucoucal na corolu. Je to dáno dost tím, že často s autem brázdím různý terény a taky fakt nesnáším přenášení rázů ze silnice- pak se ti celý auto rozvrže. Širší než jsou moje 195 bych rozhodně neobouval (na octavii)- už jen z hlediska spotřeby.
Jo jinak si zajdi do Barumu, moc rádi ti Continental super contact CV91 prodaj:-) vím o čem mluvím -
« jo tá já taky bych chtěl poradit.
Jo to já bych taky potřeboval poradit. Potřeboval bych na zimu pneumatiky ekvivalent k letním 225/55/R16. Ale rád bych jen to nejlepší co je momentálně k mání s prioritou na nízkou hlučnost. Po horách jezdit nebudu. Jezdím svižně a nechci aby mě pneumatika nemile překvapila. -
« zimní pneu
Potřeboval bych poradit s výběrem pneu na oktávku.(195/65/15")
GOODYEAR Ultra GRIP 5 nebo 6 - 2700Kč
PIRELLI WINTER 190 Snowcontrol - 2600Kč
PIRELLI WINTER 190 Snowsport - 2600Kč
DUNLOP SP WINTERSPORT M2 nebo M3 - 2550Kč
FIRESTONE FW WINTER - 2150Kč
BRIDGESTONE Blizzak LM-18 - 2450Kč
Ceny jsou téměř stejné a když se zeptám v pneuservisu tak každý vychvaluje ty co má skladem.
Děkuji. -
"-- skrytý --" 29.09.03 14:42
« Re: 2 andree_cz & 2 petous
:) měl jsem tu jedno kolo, 195/70 obuté na plechu 5,5J/14. Vypadalo fakt úchvatně... (někdo si jej vzal zadáčo jako rezervu). Já mám jedny 175/70/14 na 5,5J a je to akorát, 185/65 na tomtéž jdou sice taky, ale už je lepší dát je na 6J... -
« to flavio
Jednoduchá odpověď. "V" je dimenzována spíš na dálniční provoz. Míň lamel, větší stabilita na suchu a mokru. "H" je spíš víc "do terénu". Víc lamel, lepší chování na sněhu a břečce, ale méně jisté chování za "nezimních podmínek". Osobně bych na zimu volil H. Občas se šiknou ;o) -
"-- skrytý --" 28.09.03 23:51
« ad diskuse
koukám, že diskuse se opět "přiostřuje"...
je tu asi plno příspěvků na kt.nezvládnu odpovědět, tak pokud něco opomenu, pak se prosím připomeňte!
ad rozměry pro Octavii na zimu: 195/65 R15 nebo 205/55 R16 (rozhodně ne 205/60 R15 na super úzké orig.Škoda hliníky!)
ad rozměry pro Corollu, r.v.97-01 ve 14": 165/70 R14 nebo 175/65 R14
ad rozměry pro Corollu, r.v.02-.. ve 14": 175/70 R14 nebo 185/65 R14
všeobecně pak užší rozměr na zimu, širší na léto-na tom se shodnou doufám všichni!?...jak moc "široké" pneu je pak otázka jak je silné auto a zda je daný rozměr právě vhodný pro stávající ráfek (tabulky jsou na webu)
všeobecně pak ještě opět připomenu, že "šlápnout vedle" se nedá s těmi pneumatikami, kt.se vždy umisťují v testech na předních místech; pro rozměr 195/50 R15 to jsou např.:
BRIDGESTONE Blizzak LM-22
CONTINENTAL WinterContact TS790
DUNLOP SP WINTERSPORT M3
GOODYEAR Eagle Ultra Grip GW-3
PIRELLI WINTER 210 Snowsport -
« to andree_cz
Pokud se nemýlím, tak údaj 15" se týká průměru kola (disku). Volbou správného rozměru pneu se obvod/poloměr/průměr zachová a s tím (přo zachování podobné šířky) i veškeré dynamické vlastnosti vozu.
Navíc nikdo nemluvil o extrémně široké pneu. On měl 185, tak to nechá nebo dá 195. Pohoda.
Na každé auto existuje jistý rozsah vhodných šířek pneu. Hlavní proměnnou je hmotnost vozidla. U Corolly bude hmotnost cca 1-1.1t - takže 185 jsou spíš na spodní hranici, 195 je optimum a 205 ještě stále v pohodě. S šířkou už jsem se taky hodně naexperimentoval...
Na rozbité cestě je širší pneu výhodou, protože je tu vyšší šance, že nástrahu překoná bez toho, aniž by do ní zapadla.
Potom, bavíme se o letních pneu, takže sníh bych asi nezmiňoval ;o)
ContiSuperContact 195/65R15 91V (prvomontáž na oktávky) je špatný příklad, protože se nejedná o pneu soudobou a pak její distribuce nebyla mimo škodovku nijak dlouhodobá. Teď už ji nekoupíš vůbec. -
« Re: cena x kvalita pneu
Můj argument je ten, že ty jako člověk, kterej jezdí s autem jenom po okruhu má pro lidi jezdící po silnicích rady leda tak do hrobu. Neutvrdím, že se v pneumatikáš vyznáš hodně dobře, ale žiješ prostě v jiný dimenzi...doporučit člověku s corolou 1.4 minimálně 15palcový pneu je úplná hovadina- motor má malej krouťák takže akcelerace by byla znatelně horší, spotřeba vyšší a to nemluvím o přilnavosti.... Jaká bude asi přilnavost širokejch pneumatik na lehkým autě- na perfektním asfaltě dobrá, ale co na rozbitý silnici, nebo na silnici, kde je bordel typu štěrk bláto. O jízdě na vodě a sněhu ani nemluvím.
Pak mám pro tebe jednu z dalších vyjímek Conti super contact na Octavii stojí 4500Kč- za tak skvělou pneu, neber to ! -
« Re: to turboleon
Nevím, proč je nebereš aspoň tou Wapkou a nějakým čističem na kola ? Ty sajrajty pak nemají čas ze zapéct a zažrat. Pak je stačí nastříkat voskem na litá kola /dělá speciální Motip/. Fakt to funguje, kolům není vůbec nic. Jo a jezdím každý den po Praze. -
« Re: 2 andree_cz & 2 Huf
Samozřejmě, že všechny 14 palcový, jenom záleží jak na tom chceš mí ukotvenou pneu, když na to dáš moc širokou pneu, tak ti bude dost přečuhovat přes ráfek a když užší, tak se ti zase lépe na ten ráfek rozloží, ale ve výsledku bude pořád úzká. Konkrétně tu tvojí 5,5J bych viděl tak na max. šířku pneu 185mm.
Radím ti abys tohle probral v pneuservisu a nenech se od nich moc ošálit, až ti budou nutit nějaký super drahý pneu- cena se ne vždy rovná kvalitě -
« Re: to Huf
Hele HUFE, vypadáš jako naprostej snob co si koupí všechno na čem vidí cenovku s astronomickou cifrou, nebo stejnej nápis který vidí na formuli. Nevím proč by jetý elektrony měli být horší než nový- teď jsem si sám koupil dva orig od škodovky 6,5J 15 sice jsem na jednom musel trochu kitovat a lakovat, ale za 1500Kč neber to? (nový stojí 4500Kč) Koupil jsem si je specielně na zimu, takže mě ani moc nebolí, že třeba nebudou úplně perfektně vyvážený, protože já si ze silnice RZ nedělám-obzvlášt v zimě. Stejně je pořád lepší starší elektron než zrezlý, hnusný ocelový kolo. A jetý pneu bych taky nekupoval.
P.S. měl jsi na škole fyziku? Mě připadá, že ne, nebo jsi na ní spal.- alespon podle tvých rad -parní válce za každou cenu a pokud možno jezděte přímo po ráfku! -
"-- skrytý --" 24.09.03 23:21
« Re: zimaky 180/60 R14
Ja jsem si vyzkousel NOKIAN NRW ve trech rozmerech a na ruznych autech , ted jsem koupil 185/60/14 , cena 1700-,kus . Jezdim na hory kazdy tyden a ze pet let jsem nemusel nikdy nasadit retezy. Taky jsem je testoval jake snesou zachazeni a byl jsem prekvapen , snih a led jim vylozene svedci ! Vyzkousej je a budes velice potesen ! Jeste k jizde po suchem nebo mokrem asfaltu , rekl bych ze vlastnosti jsou velice dobre , nikdy me neprekvapily ve spatnem slova smyslu .Jedine cim me prekvapily je velmi nizka hlucnost. Nezbyva mi nez je vrele doporucit . P.S. pro rejpaly,nejsem prodejce a nejsem na prodeji nijak zainteresovany ! -
« Re: Disky na zimní pneu
Mě ty elektrony 205/60/15" zbydou z letních (přecházím na 205/55/16") a nechce se mi je pod cenou prodávat, protože se mi líbí a jsou v perfektním stavu. Takže bych prodal starší, ale málo jeté zimní Polarisy 195/65/15" na plecháčích a koupil si na ty elektrony nové zimní pneu.
Ale jak je to tedy s těmi jízdními vlastnostmi v zimě - nebudou horší, než ty 195/65/15" na plecháčích? -
« Re: Disky na zimní pneu
Blbost, já na litých kolech na předchozím autě odejel 6 zim a byly téměř netnutý. Teď na novým autě mám na zimu litý kola taky, po dvou zimách jsou jako nový. Ale - pokud nemrzne tak každý týden je čištím WAP a po měsíci navoskuji. I tak ale platí, že povrchová úprava kola je v principu stejná jako metalíza na karoserii. To bych opak autem nesměl vyjet. Pokud je někdo prase, neumí parkovat a disky odírá o obrubníky, pak je potřeba odřená místa zabarvit lakem - ale to platí pro kastli taky. -
« Re: to Huf, dabel
tak panove potrebuju nakej result .... sportovni jizda na suchu a mokru a abych nemel problem na horach na snehu... rozmer 185/60 R14
- Dunlop Winter Sport M3
- Pirelli W 190 Snowsport
- Goodyear UG6
osobni zkusenosti a jestli ma nekdo prehled jak jsou na tom v testech... zatim se diky hufovi klonim k pirelli ale prej v testech prumer.. -
« Disky na zimní pneu
Slyšel jsem názor, že na zimu je lepší použít užší disky. Dole v příspěvku č. 3718 to "dabel" potvrzuje ("lepsie vlastnosti na snehu a lade, mensi sklon k aquaplaningu").
Konkrétně - použít plechové 195/65/15" nebo elektrony 205/60/15" - na obou samozřejmě předpokládám odpovídající rozměr pneu (Polaris)? -
« Re: to strom
naprostej souhlas! cec jsou podle mě super. Ale jestli chceš za kažkou cenu ušetřit tak si kup ňejaký Barumy, nebo Goodride, pokud totiž jezdíš bezpečně, tak na vlastnostech pneu moc nezáleží, alespóň dle mého názoru. Nevím jaký Energy přesně myslíš, ale mám pocit, že teď už se dělaj s jíným dezénem. V dobrým pneuservisu ti určitě poraděj. Jinak dle mých zkušeností se nevyplatí kombinace různých pneu z důvobu, že když píchneš jednu gumu, tak musíš kupovat dvě nový, protože se ty tvoje stávající přestali vyrábět(teď jsem tenhle problém řešil ). Když máš pět stejnech pneu tak tě to nerozhází. Jo a určitě bych si na to auto pořídil širší gumy-na profilu nezáleží. 165/70 jsou hrozně nepohodlný. -
« to strom
Nechci, aby měly mé rady paralelu se středověkým všelékem na všechny nemoci - pijavicemi, ale i Tobě bych doporučil CECky3 neboli ContiEcoContact3. V tomto rozměru se stejně nic lepšího vymyslet nedá. Musel bys upgradovat aspoň na 15". Tam už se dá vybrat líp. -
« Re: Michelin Energy New
Ptal jsem se, zda se ten novej model pneu vyrabi i v tomhle rozmeru, nikde na webu v shopech to nemuzu najit.
Jinak mam Toyota Corolla Sedan 1,4 VVTI r.v. 2000. Styl jizdy - nic divokyho, s timhle karem se to ani neda.
V gumach se fakt nevyznam, jaky teda doporucujes? Ty druhy 2 jsou skoro jako novy, jak je to s kombinaci s gumama od jinyho vyrobce?
Diky
Hlavní je, že bude 195/45R16 na oktávce vypadat strašně blbě. Jakoby v blatníku nebylo kolo... 10cm mezera mezi kolem a blatníkem je možná super u autobusu nebo offroadů, ale u osobáku to je ten nejlepší antituning, nehledě na to, že ta 195/45R16 má podstatně nižší nosnost než 205/55R16 (450 oproti 615kg), což se velmi projeví na jízdních vlastnostech atd atd... Však zkus a poreferuj. On někdo na Fabku ty zánovní pneu rád za babku odkoupí :o)))