Pneumatiky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  21:29

    « to andree_cz

    Podle mně = podle tabulek výrobců a oficiálních výpočtů ;o)

    Hlavní je, že bude 195/45R16 na oktávce vypadat strašně blbě. Jakoby v blatníku nebylo kolo... 10cm mezera mezi kolem a blatníkem je možná super u autobusu nebo offroadů, ale u osobáku to je ten nejlepší antituning, nehledě na to, že ta 195/45R16 má podstatně nižší nosnost než 205/55R16 (450 oproti 615kg), což se velmi projeví na jízdních vlastnostech atd atd... Však zkus a poreferuj. On někdo na Fabku ty zánovní pneu rád za babku odkoupí :o)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  19:23

    « Hufe

    No a co, že maj rozdíl 2,5cm(dle tebe, já to nijak nepropočítával), jedinej větší problém je, že to nevyhovuje techničáku, jinak kalibrace tacháče není zas takovej problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  10:04

    « Re: Made in...

    Mitsi a Saab: aj moje Bridgestony Turanza ER70, ktore som kupil toto leto cez reifen.com, su maid in Spain. Trosku ma to sklamalo, ale su fakt dobre. Pri nudzovom brzdeni 160-0 sa mi ani nezoplo ABS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  09:13

    « to gr

    Na fabku jsou:

    185/60R14

    195/50R15

    195/45R16

    205/45R16

    215/40R16

    225/40R16

    205/40R17

    215/35R17

    225/35R17
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  08:13

    « Re: to andree_cz

    Ale jinak souhlas s Hufem. Rozdíl kol u Fabie a Octavie je fakt jedno číslo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  07:15

    « Re: to andree_cz

    Myslím že na Fabku jsou 195/50 15´´ a 205/45 16´´, nebo se mýlím?
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 02.10.03  07:12

    « Re: Made in...

    to Mitsi: já koupil před dvěma lety v Rakousku Bridgestony RE720 v rozměru 185/60 R14 a byli Made in Spain, cena 1.837,- kč za kus :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.03  21:29

    « to andree_cz

    205/55R16 jsou úplně jinak velké kola oproti 195/4516. Jedny jsou na Oktávku a druhé na Fabku. Nedají se zaměnit. Je v nich rozdíl 2,5cm na poloměru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.10.03  19:52

    « to all

    Nevíte na jakech rozměrech pneu jezděj kitcary a WRC Octavie na českejch Rally?
    - má někdo zkušenosti s Matador Aquilla? Je to pořád stlačená tma?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.03  19:49

    « Re: to andree_cz

    Jelikož to má táta firemní tak se v tom odmítá jakkoliv angažovat-jeho problém, já bych to vzrání snášel špatně.
    Ty Firestony jsou mám pocit TZ200 v ADACu pohořeli.
    205/55 R16 mě moc neláká- musel bych kopupit komplet i s ráfkama a to by byla pálka jako svině. To už bych šel radši 195/45 R16
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  22:31

    « to andree_cz

    To vrzání ve Fabce je specifická závada. Ve střední části palubky za výdechy ventilace je takový zobák, který aretuje palubku v rámu auta Vychodí se (jak se auto kroutí) a vrže. Rutinní oprava v servisu - namazání vazelínou.

    A ty Firestony... Nevíš Typ? Já o žádné s "čočkovým dezénem" nevím. Každopádně je Firestone low-end odnož Bridgestonů. Kvalitu hledej spíš u Bridge.

    Jinak, Oktávce hodně pomůže už 205/55R16.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  19:35

    « Re: to HUF

    Dnes možná ne, ale před pár týdny ještě prodali ( lépe řečeno prodat chtěli- jelikož je nikdo nechce, tak je maj pořád sklade,/měli)
    S tou rozvrzaností máš pravdu. Minulá octávie rv98, měla série kola 15 a nikde nic nevrzalo-kvalita zpracování úplně úchvatná! Teď mám Octavii rv02 jsou tam škodovácký hliníky 6j x 15 s CEC EP- no a po 30k km ve všech dveřích vrže, což mě neskutečně sere. Jinák tátova firemní fabka Classic - na kolečkách od kočárku, vzře v palubce a vůbec mi to uvnitř přijde nic moc z hlediska kvality, ale to je asi výbavou classic.
    Samozřejmě, že nejsem zrovna dvakrát unešenej z jízdních vlastností octavie. Už jsem se doskrát hodně zapotil v zatáčkách, ale že by to byla nějak obzvlášť záludná se nedá říct(nechci někoho odrazovat od koupi octavie, to fakt ne!!!!!koupil bych si ji znova)- podvozek RS se 17ama musí bejt dostatečně dobrej. Jinak co si myslíš o firestonech s čočkovým dezénem? Mě to jeden kamarád vnucoval jako bezkonkurenční pneu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  16:06

    « Zimní pneu

    Děkuji všem za odpovědi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.03  15:17

    « Re: to Mitsi

    To HUF: Jednou jsem mel Yokohamy S707 made in Japan na orig. Mitsubishi litych kolech a pouze na dvou ze ctyrech kol jsem mel (po celou dobu zivotnosti i po nekolikerem prevazovani!!!) 5 gramova zavazi po jedne strane, byt tzv. "na limci", nikoli "v rameni". Tomu rikam presnost vyroby! Ale kde se dnes daji takove gumy sehnat? Me aktualni Pirelli P7 made in Italy daly dost prace vyvazit a vyvazovani je treba opakovat nejpozdeji po kazdych 5 tis. km. A ani z hlediska ovality nejsou nic moc, byt jinak ostatni vlastnosti (krome hluku, valiveho odporu a opotrebeni) jsou naprosto OK, resp. "k me plne spokojenosti". A to uz je co rict! PS: Ty Yokohamy S707 byly sveho casu stejne lepsi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.03  13:12

    « testy zimních pneu 2003 - ADAC

    odkazy na nové testy zimních pneu 2003 - ADAC již najdete na našich stránkách (jsou zařazeny i do přehledu/vyhledávání testů, i v katalogu pneumatik)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.03  13:08

    « Re: Made in...

    ano, někdy to takto dopadá...nicméně v jiných odvětvích, než jsou pneumatiky, se toto aplikuje naprosto stejně
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  12:17

    « to Mitsi

    Ad RE720 made in Poland> Mám přesně tentýž postřeh. As to dělají na starších formách nebo je nečistí, ale vypadá to z blízka dost blbě. Taková okoralost či co.

    Ad země původu> Ideální je asi mít Bridge z Japanu nebo Conti z D, popřípadě Pirelli z D. Pak na dobrých discích spotřebuješ na vyvážení sady 4 kol maximálně 2 pásky lepícího závaží.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.03  12:14

    « Made in...

    Jen pár příkladů za všechny: Bridgestone B391 (snad jsem se nespletl v typovém označení) ze Španělska, Bridgestone RE720 z Polska (fuj kvalita, jakoby "vytržené z formy", kde se stihly "přilepit", o vzhledu směsi ani nemluvě) a z Francie (na pohled kvalitnější, byť jejich Michelinky bych si sám "dobrovolně" nekoupil), Semperit Speed Comfort z ČR a z Portugalska, Goodyear Ultra Grip 6 ze Slovinska atd. atd. To už jsou mi milejší Nokiany "made in Finland" (typ WR má dokonce z výroby přebroušený běhoun, aby tam nebyly ty "přetekliny" z formy) nebo Hankooky z KR, povětšinou z kvalitní silika směsi. Začínám dost pochybovat o tom, že "když dva dělají totéž" (byť v dnešním globalizovaném světě), "je to vždy totéž"! PS: To úsloví jsem si drobně upravil, aby se mi tzv. hodilo do krámu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  09:18

    « Re: 2 andree_cz & 2 petous

    Oddie: např. 5,5J/14 je běžný rozměr forďáckých ráfků a ve většině případů je tam 185/65. 6J jsem tam s tímto rozměrem neviděl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  08:53

    « Re: to tukan

    Este som zabudol, samozrejme dalej potom 5 dalsich typov, posledne miesta nejaka Fulda a ten "lacny" Michelin
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  08:51

    « Re: to tukan

    Kupil som si Auto Zeitung a bol tam test zimakov v "tradicnom" rozmere 195/65R15. Vysledky: 1. Pirelli SnowSport 190 2. Goodyear Ultragrip 6 3. Dunlop Snowsport 3
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  20:20

    « to andree_cz

    Dnes už neprodají.

    Jinak, já s autem do terénu zásadně nevjíždím a tudíž mi nízkoprofil neubližuje. Spíš mi dovoluje mít pořád rezervu ve vlastnostech auta na silnici. Fakt je, že na mém už je to šílenost. 16" stačí úplně.

    Auto po 107tkm rozvrzané nemám. Znám oktávky, které vržou na standardním podvozku už po polovičních kilometrech.

    BTW, jízdní vlastnosti oktávky na 15" jsou při originálním nastavení podvozku vyloženě turistické až záludné. Tobě to nevadí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  19:03

    « Re: to ace2

    ok díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  18:48

    « to HUF

    No příjemně si mě překvapil, že umíš diskutovat i jinak než urážením.
    Mysli si co chceš ale já prostě nejsem zastáncem nízkoprofilových pneu a kol větších než je zdrávo (odstrašujícím příkladem je tvoje Fabie- nic proti ní, krasavici). Konkrétně nízkoprofilovejch 15tek který si tady vnucoucal na corolu. Je to dáno dost tím, že často s autem brázdím různý terény a taky fakt nesnáším přenášení rázů ze silnice- pak se ti celý auto rozvrže. Širší než jsou moje 195 bych rozhodně neobouval (na octavii)- už jen z hlediska spotřeby.
    Jo jinak si zajdi do Barumu, moc rádi ti Continental super contact CV91 prodaj:-) vím o čem mluvím
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  18:45

    « to ace2

    225/55R16 Conti TS790V
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  18:43

    « to tukan

    Ze Tvých alternativ jednoznačně UltraGrip6 nebo P190Snowsport.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  16:37

    « jo tá já taky bych chtěl poradit.

    Jo to já bych taky potřeboval poradit. Potřeboval bych na zimu pneumatiky ekvivalent k letním 225/55/R16. Ale rád bych jen to nejlepší co je momentálně k mání s prioritou na nízkou hlučnost. Po horách jezdit nebudu. Jezdím svižně a nechci aby mě pneumatika nemile překvapila.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  16:32

    « zimní pneu

    Potřeboval bych poradit s výběrem pneu na oktávku.(195/65/15")
    GOODYEAR Ultra GRIP 5 nebo 6 - 2700Kč
    PIRELLI WINTER 190 Snowcontrol - 2600Kč
    PIRELLI WINTER 190 Snowsport - 2600Kč
    DUNLOP SP WINTERSPORT M2 nebo M3 - 2550Kč
    FIRESTONE FW WINTER - 2150Kč
    BRIDGESTONE Blizzak LM-18 - 2450Kč
    Ceny jsou téměř stejné a když se zeptám v pneuservisu tak každý vychvaluje ty co má skladem.
    Děkuji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  15:46

    « HELP

    Takhle vypada ma prava predni guma pri pohledu zepredu v pravo vomydlena vlevo vo hodne mene ? Cim to je ?? [odkaz]
    Cim by to mohlo byt ???
    Dekuji - Poznamka klepe mi rizeni !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.03  14:42

    « Re: 2 andree_cz & 2 petous

    :) měl jsem tu jedno kolo, 195/70 obuté na plechu 5,5J/14. Vypadalo fakt úchvatně... (někdo si jej vzal zadáčo jako rezervu). Já mám jedny 175/70/14 na 5,5J a je to akorát, 185/65 na tomtéž jdou sice taky, ale už je lepší dát je na 6J...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  13:07

    « Re: 2 andree_cz & 2 petous

    Ad 5,5J14... 175-185 je ideální. 195 je už poměrně nesmysl. Bude to vypadat jako guma na horském kole ;o), nicméně to jde provést. Na 195/60 je ideální 6"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  13:05

    « to flavio

    Jednoduchá odpověď. "V" je dimenzována spíš na dálniční provoz. Míň lamel, větší stabilita na suchu a mokru. "H" je spíš víc "do terénu". Víc lamel, lepší chování na sněhu a břečce, ale méně jisté chování za "nezimních podmínek". Osobně bych na zimu volil H. Občas se šiknou ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  12:59

    « Re: 2 andree_cz & 2 petous

    (Co dat na 5,5J x 14 E39) Tak jsem se chtel trochu vzdelat a na [odkaz]
    jsem se dozvedel, ze "největší adheze když pneu max. o 15% širší než ráfek". 5,5 * 25,4 * 1,15 = 161. Tak to bych tam asi nic jinyho nez 165/70 na 14" davat nemel, ne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  10:39

    « H nebo V

    Mám možnost si za stejnou cenu pořídit dvě "identické" zimní pneu, lišící se jen v rychlostím indexu (H a V). Je výhodnější na zimu zvolit raději "háčko" nebo "véčko". BTW, nevíte jak je na tom s jízdími vlastnostmi NOVÝ Pilot Alpin od Michelinu?
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 29.09.03  10:12

    « Re: 2 andree_cz & 2 Huf

    Na 5,5J 14" můžeš dát nejvýše 195/60 na 14", nic většího není běžně k sehnání.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  07:12

    « to Beny_

    Ano. Nic se nemá přehánět.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.09.03  23:51

    « ad diskuse

    koukám, že diskuse se opět "přiostřuje"...



    je tu asi plno příspěvků na kt.nezvládnu odpovědět, tak pokud něco opomenu, pak se prosím připomeňte!



    ad rozměry pro Octavii na zimu: 195/65 R15 nebo 205/55 R16 (rozhodně ne 205/60 R15 na super úzké orig.Škoda hliníky!)



    ad rozměry pro Corollu, r.v.97-01 ve 14": 165/70 R14 nebo 175/65 R14

    ad rozměry pro Corollu, r.v.02-.. ve 14": 175/70 R14 nebo 185/65 R14



    všeobecně pak užší rozměr na zimu, širší na léto-na tom se shodnou doufám všichni!?...jak moc "široké" pneu je pak otázka jak je silné auto a zda je daný rozměr právě vhodný pro stávající ráfek (tabulky jsou na webu)



    všeobecně pak ještě opět připomenu, že "šlápnout vedle" se nedá s těmi pneumatikami, kt.se vždy umisťují v testech na předních místech; pro rozměr 195/50 R15 to jsou např.:

    BRIDGESTONE Blizzak LM-22

    CONTINENTAL WinterContact TS790

    DUNLOP SP WINTERSPORT M3

    GOODYEAR Eagle Ultra Grip GW-3

    PIRELLI WINTER 210 Snowsport
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.03  22:09

    « Re: to andree_cz

    Ovšem nevýhodou širokých gum (mám 205) na našich silnicích s kolejemi je to, že tahaj za volant.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.03  21:14

    « to andree_cz

    Pokud se nemýlím, tak údaj 15" se týká průměru kola (disku). Volbou správného rozměru pneu se obvod/poloměr/průměr zachová a s tím (přo zachování podobné šířky) i veškeré dynamické vlastnosti vozu.

    Navíc nikdo nemluvil o extrémně široké pneu. On měl 185, tak to nechá nebo dá 195. Pohoda.

    Na každé auto existuje jistý rozsah vhodných šířek pneu. Hlavní proměnnou je hmotnost vozidla. U Corolly bude hmotnost cca 1-1.1t - takže 185 jsou spíš na spodní hranici, 195 je optimum a 205 ještě stále v pohodě. S šířkou už jsem se taky hodně naexperimentoval...

    Na rozbité cestě je širší pneu výhodou, protože je tu vyšší šance, že nástrahu překoná bez toho, aniž by do ní zapadla.

    Potom, bavíme se o letních pneu, takže sníh bych asi nezmiňoval ;o)

    ContiSuperContact 195/65R15 91V (prvomontáž na oktávky) je špatný příklad, protože se nejedná o pneu soudobou a pak její distribuce nebyla mimo škodovku nijak dlouhodobá. Teď už ji nekoupíš vůbec.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.03  19:16

    « Re: cena x kvalita pneu

    Můj argument je ten, že ty jako člověk, kterej jezdí s autem jenom po okruhu má pro lidi jezdící po silnicích rady leda tak do hrobu. Neutvrdím, že se v pneumatikáš vyznáš hodně dobře, ale žiješ prostě v jiný dimenzi...doporučit člověku s corolou 1.4 minimálně 15palcový pneu je úplná hovadina- motor má malej krouťák takže akcelerace by byla znatelně horší, spotřeba vyšší a to nemluvím o přilnavosti.... Jaká bude asi přilnavost širokejch pneumatik na lehkým autě- na perfektním asfaltě dobrá, ale co na rozbitý silnici, nebo na silnici, kde je bordel typu štěrk bláto. O jízdě na vodě a sněhu ani nemluvím.
    Pak mám pro tebe jednu z dalších vyjímek Conti super contact na Octavii stojí 4500Kč- za tak skvělou pneu, neber to !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.03  07:50

    « Re: to turboleon

    Nevím, proč je nebereš aspoň tou Wapkou a nějakým čističem na kola ? Ty sajrajty pak nemají čas ze zapéct a zažrat. Pak je stačí nastříkat voskem na litá kola /dělá speciální Motip/. Fakt to funguje, kolům není vůbec nic. Jo a jezdím každý den po Praze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.09.03  22:00

    « cena x kvalita pneu

    Na rozdíl od andreho už jsem toho ojel a otestoval dost a tak můžu s klidem tvrdit, že v 98% případů se vyšší cena = vyšší kvalita. Výjimkou jsou levné ale dobré Toyo Proxes T1-S. Ty ale v menších rozměrech stejně nejsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.03  21:58

    « to andree_cz

    Nechtěl jsem se už s Tebou bavit, protože nevíš nic, ale i tak musím reagovat. S tou fyzikou bys měl rychle začít nějak argumentovat, protože jinak budeš vypadat jen jako mlátič prázdné slámy.

    Proč máš tak chabé argumenty?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.03  21:19

    « Re: 2 andree_cz & 2 Huf

    Samozřejmě, že všechny 14 palcový, jenom záleží jak na tom chceš mí ukotvenou pneu, když na to dáš moc širokou pneu, tak ti bude dost přečuhovat přes ráfek a když užší, tak se ti zase lépe na ten ráfek rozloží, ale ve výsledku bude pořád úzká. Konkrétně tu tvojí 5,5J bych viděl tak na max. šířku pneu 185mm.
    Radím ti abys tohle probral v pneuservisu a nenech se od nich moc ošálit, až ti budou nutit nějaký super drahý pneu- cena se ne vždy rovná kvalitě
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.03  21:13

    « Re: to Huf

    Hele HUFE, vypadáš jako naprostej snob co si koupí všechno na čem vidí cenovku s astronomickou cifrou, nebo stejnej nápis který vidí na formuli. Nevím proč by jetý elektrony měli být horší než nový- teď jsem si sám koupil dva orig od škodovky 6,5J 15 sice jsem na jednom musel trochu kitovat a lakovat, ale za 1500Kč neber to? (nový stojí 4500Kč) Koupil jsem si je specielně na zimu, takže mě ani moc nebolí, že třeba nebudou úplně perfektně vyvážený, protože já si ze silnice RZ nedělám-obzvlášt v zimě. Stejně je pořád lepší starší elektron než zrezlý, hnusný ocelový kolo. A jetý pneu bych taky nekupoval.
    P.S. měl jsi na škole fyziku? Mě připadá, že ne, nebo jsi na ní spal.- alespon podle tvých rad -parní válce za každou cenu a pokud možno jezděte přímo po ráfku!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.03  13:31

    « Re: 2 andree_cz & 2 Huf

    Diky za rady, asi pro vas budu naprostej ignorant, ale o gumach nevim vubec nic, tak sorry za otazku: Ktery ze rozmery muzu vubec dat na rafek 5,5J x 14 E39? Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.09.03  23:21

    « Re: zimaky 180/60 R14

    Ja jsem si vyzkousel NOKIAN NRW ve trech rozmerech a na ruznych autech , ted jsem koupil 185/60/14 , cena 1700-,kus . Jezdim na hory kazdy tyden a ze pet let jsem nemusel nikdy nasadit retezy. Taky jsem je testoval jake snesou zachazeni a byl jsem prekvapen , snih a led jim vylozene svedci ! Vyzkousej je a budes velice potesen ! Jeste k jizde po suchem nebo mokrem asfaltu , rekl bych ze vlastnosti jsou velice dobre , nikdy me neprekvapily ve spatnem slova smyslu .Jedine cim me prekvapily je velmi nizka hlucnost. Nezbyva mi nez je vrele doporucit . P.S. pro rejpaly,nejsem prodejce a nejsem na prodeji nijak zainteresovany !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  15:27

    « to andree_cz

    To s těma jetýma elektronama... Trochu šílené, ne? Takové kolo bude stát za *. Jednak stárne a jednak bude dost možná tvarově poškozené. Jeté pneu a jeté kola nikdy!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  14:36

    « Re: Disky na zimní pneu

    mir: na Tvojom mieste by som si na zimu ponechal tie uzsie plechace. 1cm sice nie je velky rozdiel, aj tak by som radsej isiel do uzsich.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  13:39

    « to hufnagl

    ne, z nikoho si * nedelam. Spis tvoje rady jsou pro normalni lidi na prd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  13:28

    « Re: Disky na zimní pneu

    Mě ty elektrony 205/60/15" zbydou z letních (přecházím na 205/55/16") a nechce se mi je pod cenou prodávat, protože se mi líbí a jsou v perfektním stavu. Takže bych prodal starší, ale málo jeté zimní Polarisy 195/65/15" na plecháčích a koupil si na ty elektrony nové zimní pneu.

    Ale jak je to tedy s těmi jízdními vlastnostmi v zimě - nebudou horší, než ty 195/65/15" na plecháčích?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  12:44

    « to turboleon

    Povrchová úprava je podobná, ale na karoserii nepůsobí dohromady sůl a vysoká teplota. To je ta zdrcující kombinace. Mé alu po 2 zimách vypadají dost jetě. Fakt je, že jsem se o ně absolutně nestaral.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  12:42

    « Re: to Huf

    OK dik moc za rady, nejspis do nich skocim... uz se na ne tesim :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  12:32

    « to nedby

    Tak tak. To číslo je prostě vyjádření rychlostního limitu.

    Nebudeš litovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  12:15

    « Re: Disky na zimní pneu

    Blbost, já na litých kolech na předchozím autě odejel 6 zim a byly téměř netnutý. Teď na novým autě mám na zimu litý kola taky, po dvou zimách jsou jako nový. Ale - pokud nemrzne tak každý týden je čištím WAP a po měsíci navoskuji. I tak ale platí, že povrchová úprava kola je v principu stejná jako metalíza na karoserii. To bych opak autem nesměl vyjet. Pokud je někdo prase, neumí parkovat a disky odírá o obrubníky, pak je potřeba odřená místa zabarvit lakem - ale to platí pro kastli taky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  11:39

    « Re: 175/65 R14 nebo 185/65 R14

    Dík za radu. Vezmu 185/65 R14 - Firestone F590FS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  11:39

    « Re: to Huf

    no to je fakt, ja teda potrebuju W 190wintersport. Rozumim tomu dobre kdyz si myslim
    W190wintersport, 210 a 240 je porad ta sama guma s ruznou velikosti a rychl indexem a na zaklade toho oznacena jako 190, 210, 240 wintersport???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  11:24

    « to nedby

    Testy... Mrkni na www.e-pneu.cz - tam jsou výsledky všech. P210 Snowsport (H) vyloženě bodují.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  11:21

    « Re: to dabel

    Hm myslim, ze to bude v pohode u vsetkych spominanych kandidatov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  11:15

    « Re: to dabel

    mno ale zas na druhou stranu potrebuju kvalitni jizdni vlastnosti na snehu a ledu. v zime po praci jezdim na vecerni lyzovani, chystam se do alp atd... :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  11:05

    « Re: to dabel

    Ked Ti ide hlavne o sportovu jazdu, tak daj na Hufa. Ja asfalt s mojimi par konikmi veru netrham a jazdi kludne ;))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  11:00

    « Re: to dabel

    opel corsa GSI....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  10:58

    « Re: to Huf, dabel

    UG6 toho povyhraval v testoch dost. WS3 su v testoch tiez len priemer. Tak si vyber. A na ake afto to vlastne sces?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  10:54

    « Re: to Huf, dabel

    tak panove potrebuju nakej result .... sportovni jizda na suchu a mokru a abych nemel problem na horach na snehu... rozmer 185/60 R14
    - Dunlop Winter Sport M3
    - Pirelli W 190 Snowsport
    - Goodyear UG6
    osobni zkusenosti a jestli ma nekdo prehled jak jsou na tom v testech... zatim se diky hufovi klonim k pirelli ale prej v testech prumer..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  10:44

    « Re: to Nedby, dabel

    Huf: je fakt, ze som ich "testil" len v beznych podmienkach, ktore clovek na ceste stretne (vacsinou kasa snehu premiesana so solou ;))). Ale pocas tych 20000km, co som v zime na nich urazil, si naozaj na ne nemozem stazovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  10:38

    « to Nedby, dabel

    Ano. Tyto klidně do výběru přihoď. Sice mně připadly na sněhu divné (moc nezabíraly ani když byly nové), ale na mokru a suchu byly asi nejlepší. Jezdil jsem na nich s Octávií Combi TDI.

    Z principu budou Pirelli stejně lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  10:36

    « Re: to Nedby

    Nedby: S Wintersportami M3 som prezil celu minulu zimu. VELMI pohodove pneu, absolutne bezproblemove vlastnosti na vsetkych moznych povrchoch.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  10:29

    « Re: to Nedby

    v cem je rozdil v pirelli W190 snowcontrol a W190 snowsport?
    co si myslis Goodyear UG6 nebo o Dunlop Winter Sport M3??
    dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  10:25

    « to Nedby

    Ty Pirelli jsem si objednal i na své. Sice v 16" a v H, ale to je fuk. Je to špička.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  10:22

    « to Nedby

    Blizaak LM-18 od Bridgestonu nebo Pirelli W190Snowsport.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  09:59

    « zimaky 180/60 R14

    poradte mi prosim jakou znacku a typ. pres zimu jezdim dost na hory. lyzovat treba 3x tydne. Kdyz neodhrnuju snih spoilerem tak mam rad sportovnejsi jizdu takze bych rad aby to sedelo atd... a ted bobo rad znacku a typ... :o)
    predem dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  09:41

    « Re: Disky na zimní pneu

    plecháče, nebudeš si přece ničit elektrony solí.Je to jen hliník.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  09:39

    « Jaké pneu na zimu

    Nemáte někdo zkušenost se zimními pneu SAVA Eskymo S3 a LASSA Snoways 2.Která je lepší a nebo horší.Je to feldu.Kus za 1000
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.03  07:18

    « Disky na zimní pneu

    Slyšel jsem názor, že na zimu je lepší použít užší disky. Dole v příspěvku č. 3718 to "dabel" potvrzuje ("lepsie vlastnosti na snehu a lade, mensi sklon k aquaplaningu").

    Konkrétně - použít plechové 195/65/15" nebo elektrony 205/60/15" - na obou samozřejmě předpokládám odpovídající rozměr pneu (Polaris)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.03  21:30

    « to andre_cz

    Není Ti nic? Děláš si tady s těch lidí * nebo to myslíš vážně?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.03  19:56

    « Re: to strom

    jo a ať tě ani nenapadne dávat na to 15" jak říká HUF!!! Kup si jetý elektrony 6J x 14 (cena jednoho cca 1200Kč) a na to dej 185/60
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.03  19:51

    « Re: to strom

    naprostej souhlas! cec jsou podle mě super. Ale jestli chceš za kažkou cenu ušetřit tak si kup ňejaký Barumy, nebo Goodride, pokud totiž jezdíš bezpečně, tak na vlastnostech pneu moc nezáleží, alespóň dle mého názoru. Nevím jaký Energy přesně myslíš, ale mám pocit, že teď už se dělaj s jíným dezénem. V dobrým pneuservisu ti určitě poraděj. Jinak dle mých zkušeností se nevyplatí kombinace různých pneu z důvobu, že když píchneš jednu gumu, tak musíš kupovat dvě nový, protože se ty tvoje stávající přestali vyrábět(teď jsem tenhle problém řešil ). Když máš pět stejnech pneu tak tě to nerozhází. Jo a určitě bych si na to auto pořídil širší gumy-na profilu nezáleží. 165/70 jsou hrozně nepohodlný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.03  15:43

    « to strom

    Nechci, aby měly mé rady paralelu se středověkým všelékem na všechny nemoci - pijavicemi, ale i Tobě bych doporučil CECky3 neboli ContiEcoContact3. V tomto rozměru se stejně nic lepšího vymyslet nedá. Musel bys upgradovat aspoň na 15". Tam už se dá vybrat líp.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.03  15:37

    « Re: Michelin Energy New

    Ptal jsem se, zda se ten novej model pneu vyrabi i v tomhle rozmeru, nikde na webu v shopech to nemuzu najit.
    Jinak mam Toyota Corolla Sedan 1,4 VVTI r.v. 2000. Styl jizdy - nic divokyho, s timhle karem se to ani neda.
    V gumach se fakt nevyznam, jaky teda doporucujes? Ty druhy 2 jsou skoro jako novy, jak je to s kombinaci s gumama od jinyho vyrobce?
    Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.03  15:21

    « to foxx

    Tak tak. Rozhodně 185/65 - mají vetší nosnost, větší styčnou plochu, vypadá to líp... Samé + a žádné -.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…