Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« moje první zimní pneu
Zdarec motoriste,
tak jsem si precetl prispevky zde na tomto fóru od čísla 2987 až do ted.
Ale přemýšlím, jak si namontovat zimní obutí mého miláčka. Srovnal jsem si ceny a chci si koupit pneu s ocelovými ráfky-nebo plechovými disky, či jak se to jmenuje?, přes kamaráda v německu na www.riefen.com, ale on mi je doveze, a nqamontovat si je musím sám. Podle toho, co jsem se tu dočetl, tak Vy, co si pneu objednáváte z reifen.com, si je našroubujete na nápravu sami v garáži? nikdy jsem to ještě nedělal, proto se ptám, i když pro Vás harcovníky motoristy je to asi jasná páka. Taky váhám, zda k objednávce pneu přihodit do košíku i sadu šroubů (po 2 euro na kolo-řekl bych že asi jo?) a pak sadů nějakých podložek (nabízí mi to pro jistotu 16 podložek či co po 1euru=16 euro- to se mi zdá zbytečné-nebo že by se taky hodily?)
tak předem díky za vaší odpověd -
« VW Polo
Může někdo poradit,jestli nedělám blbost,když chci dát zimáky na 165/70 R-14 )- Pirelli Winter 190 Snowcontrol.Původně jsem myslel na Bridgestone Blizzak LM-18,ale bydlím v nadm.v cca 600m,kde si užiji docela dost sněhu i náledí.Má s těmito pneumatikami někdo větší zkušenosti......díky. -
« Re: to Anndy
no jasný nápravě můžeš mít jiný gumy než na druhý. Musíš mít stejný gumy na nápravě a ne na autě. Čístě teoreticky si můžeš koupit dopředu gumy, které jsou super pro vodu a na zadek můžeš dát gumy, které budou zase lepší třeba v komfortu, tichosti nebo já nevím. Záleží na prioritě. No a kombinovat jen gumy stejné třídy. Nedat do předu nějaký P-zero a do zádu Barumky... To je legální a u sportovních aut samozřejmostí, tam jsou tedy odlišné spíš rozměry šíře a velikost kola.
Už asi před rokem, jsem tu rozebíral technologii gum, proč výrobci nenabízejí set 4 gumy s tím, že každý guma ze setu by byla určina jen pro jedno kolo. Protože už z logiky věci jsou na přední kola jiné nároky než na zadní. Nicméně to je jen teorie, nejsem gumárenský inženýr. -
« to Anndy
A kde se daji prodat? Vyznam pasu a svetel mi je pomerne jasnej, ale nebezbeci hrozici z toho, ze budu mit na jedny naprave o jeden cm sirsi gumy nez na druhej pri zachovani skoro stejnyho obvodu moc ne. Je to zrejme diky neznalosti aplikace fyzikalnich zakonu. -
"-- skrytý --" 08.10.03 10:35
« Bridge RE720
Mimořádně nepohodlná (nepříjemně tvrdá), ale na druhé straně velmi tichá; problémy s držením stopy v přímém směru jízdy (se zvyšující se rychlostí se to zlepšuje, nad 200 km/h už víceméně OK), z toho vyplývající citlivost na boční vítr a vyjeté koleje; v zatáčkách bezkonkurenční; odolnost vůči aquaplaningu v přímém směru ve vyjetých kolejích spíše podprůměr, naopak silný nadprůměr opět v zatáčkách; brzdění vynikající, ale špatný záběr (přenos síly na vozovku) při akceleraci, hlavně v ostrých zatáčkách; ovalita OK; valivý odpor nic moc, vzhled super. Závěr: Guma s poměrně nevyváženými vlastnostmi, vhodná pro "zatáčkovité závodníky", málo vhodná pro "rovinné cesťáky" a nejméně se hodící do podmínek "pražských kočičích hlav a výmolů". -
« Re: huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu
No, když jsme u té základní školy, tak bys taky měl vědět, že molekuly dusíku jsou větší než molekuly molekuly vzduchu, resp. jeho jeho komponentů /zprůměrováno/. Čili přirozený únik z pneu huštěné dusíkem je nižší,s čímž mám osobní zkušenost. Používám dusík dva roky a za tu dobu jsem ani jednou nemusel nic dofoukávat. Navíc drží tlak ať je venku 5 nebo 35 stupňů. -
« Re: huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu
rybíz: No já bych zase až tak radikální nebyl. Já si nechávám kola plnit dusíkem (10 Kč), protože dusík je hustější než vzduch, tedy ti uniká z pneumatiky mnohem pomaleji než vzduch. Jedná se o uniky přes ventilek zejména. Když píchneš jak je to samozřejme putna a nějaké přehřívání či menší roztažnost jsou jen bláboly. -
"-- skrytý --" 07.10.03 20:44
« Re: huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu
Uz ze zakladni skoly by jsi mel vedet ze dusik(N) je nehorlavy a nejedovaty tzv. inertni plyn.
Kola nahustena duikem (nebo jinou smesi) jsou pro normalniho cloveka uplne na h.... . Leda by jsi jezdil extremni rychlosti nekde na okruhu tak to nejake opodstatneni mit bude (nizka roztaznost plynu). To co uvadi vetsina prodejcu , potazmo pneuservisu je maximalni blabol ! Jejich argumenty jako pomale starnuti pneu ,neprehrivani pneu, nemusite dofukovat pouze jednou rocne u nas , jsou blbosti, ktere pouze tahaji z duverivych nebo neinformovanych ridicu penize . Jestli pneumatika nahustena Secur pneu nebo jinou podobnou smesi zestarne za osm nebo deset let je uplne jedno protoze uz stejne drtiva vetsina ridicu bud ma min. druhou spis treti sadu a nebo davno nove auto. Takze kdo chce mit na aute "efektni" sadu cervenych,zlutych,zelenych a jinych barevnych cepicek ventilku tak hura do do pneuservisu , pripravte si cca 60-100Kc. Jinak ze zkusenosti vlastni i spousty znamych a kamaradu jsou to totalne vyhozene penize, tedy az na ten vizualni efekt-))))))) -
"-- skrytý --" 07.10.03 17:57
« Re: to našrot
e-pneu: jo, ten chlápek se chvástal, že prý máte nižší ceny jako odezvu na jejich "nízké" ceny. Já jsem holt chtěl dopravu zadarmo, poněvadž těch cca 500 za dopravu je pro mě hodně (stačí, že to zaplatím na obutí). Osobně ti ale povím, že pokud nakupuji přes internet, tak je mi úplně fuk, jaké má kdo stránky (btw: objednával jsem u nich radši telefonem, protože z jejich nepřehledným výběrem jsem si nebyl moc jistý) atp., hledám akorát nejnižší cenu. A když nejsem s dodávkou spokojený, tak pak vracím a už nikdy tam nic nekoupím - je to asi něco jiného, než nakupování v "kamenném obchodě", kde si radši třeba i "připlatím", když se mnou někdo mile zachází a odvede kvalitní práci (pokud je na čem - jen na prodeji zboží to nejde). -
« Ruzne rozmery pneu na napravach
Vim sice, ze podle vyhlasky by mely byt vsechny pneumatiky stejneho rozmeru a konstrukce, ale skutecne by vadilo mit vzadu Michelin Energy MXT 165/70 R 14 a vpredu ContiEcoContact3 175/70 R 14, vse na 5,5J x 14 E39? (Toyota Corolla Sedan 1,4 VVTI r.v. 2000) Moc mi prosim nenadavejte... -
« Re: Testy pneu
nasrot: UG6 v tom ADACe mal preto stiahnute ohodnotenie, lebo na test prisla zla seria, ktora nevydrzala extremne rychlostne zatazenie ("Schnelllauftest"). Goodyear konstrukcnu chybu napravil.
Inak vcera som zakupil u reifen.com sadu Goodyearov UG6 na TomAntovu Mazdu, tak sa snad potom podeli so zazitkami. Na tatkovu Mazdu mi ponukli velmi vyhodnu cenu na letne Conti EcoContact3. Tatko je kludny sofer a jazdi malo, tak som snad nespravil chybu ;)) Bolo to zaujimave jednanie, na internete bola ponuka 67EUR za UG6 a 46EUR za Conti. No a ked som zobral dve sady, z kazdej pneu spustili 3 euraciky. Len tak, sami od seba ;))) Mili chlapci. -
"-- skrytý --" 07.10.03 01:07
« akce na hliníková kola a plechové disky
akce na www.e-pneu.cz (do vyprodání zásob):
> alu rozměr 5/100 (Škoda Fabia, Octavia, VW Golf IV, Audi A3):
Ronal LZ - 6x14 - 2340 Kč
ProLine PU - 6,5x15 - 2300 Kč
Autec V - 6,5x15 - 2430 Kč
Artec MX - 6,5x15, 7x15 - 1950 Kč
ProLine PT - 7x15 - 2030 Kč
Borbet CF - 7x15 - 2220 Kč
Alutec Zero - 7x15 - 2430 Kč
Artec MX - 7x16 - 2290 Kč
ProLine PU - 7x16 - 2930 Kč
ProLine PCC - 7,5x16 - 2990 Kč
DEZENT G - 7,5x17 - 3870 Kč
DEZENT S - 8x17 - 4570 Kč
> alu rozměr 5/112 (Škoda Superb, VW Passat new, Audi A4, A6, A8):
Artec MX - 7x15 - 1950 Kč
Borbet CF - 7,5x16 - 2920 Kč
ProLine PCC - 7,5x16 - 2990 Kč
ProLine PU - 8x17 - 4350 Kč
> plechové (ocelové) disky:
15" Škoda Octavia, VW Golf IV, Audi A3,
Seat Leon, Toledo > 6x15, 5/100, černá - cena 1050 Kč
14" Škoda Fabia > 5x14, 5/100, černá - cena 930 Kč
14" Škoda Fabia > 6x14, 5/100, černá - cena 950 Kč
13" Škoda Felicia > 4.5x13, 4/100, stříbrná - cena 680 Kč
myslím si, že asi ale všechny překvapí cena právě za alu ráfky Artec MX - 6,5x15, 7x15 - 1950 Kč (bohužel, omezený počet kusů-do vyprodání)
-> foto najdete v posledním čísle TUNINGMAGAZINE nebo zde:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 06.10.03 21:53
« to našrot
"e-pneumatiky.cz" mají mnohdy z nás asi "těžkou hlavu", obzvláště laciným sloganem "garance nejnižších cen"...
nicméně co se ostatních věcí týká, pak dokáží řadu věcí jen okopírovat (mnohdy i nekvalitně-stejně jako řada dalších "webmasterů"-viz.pan Lang, ale autorská práva jim už nic neříkají! ono je to ale asi časem začne mrzet-mohou to prozatím brát jen jako upozornění), nikoliv něco vymyslet-přijít s něčím novým! -
« Re: Testy pneu
hmm taktiez som cely vikend travil testami nad gumami a len placem, lebo vlastne bud je uplne jedno, co si vyberiem, alebo kupim z kadej lepsej po 4 kusy a budem prezuvat podla ranneho pocasia a nakoniec skoncim tak, ze nejaky magor s letnymi do aj tak do mna buxne a bude to cele skoro zbytocne :D
ja som na 99% rozhodnuty kupit si prave UG6, kedze som v ba a tu je vzdy tak mokro a troxu snehu max pol dna... Snowcontorl som vylucil - tie by som bral, keby som byval vo vysoko polozenej oblasti. Este ma cenovo zaujali michelin Alpin /jedna je lacnejsia o 500sk voci UG6/ - (ne A2) ale tie nikde netestovali - tak neviem, co o nich si mam mysliet... -
"-- skrytý --" 06.10.03 17:28
« Re: Testy pneu
Pavel_KR5: jo, to je fakt (i když já osobně mnohdy radši nevoskuju vůbec a mám s tím docela dobré zkušenosti..až na táhlé "zkopečky", kdy mi to pak fakt nejede ;o) ) - jenže když je dva roky předtím pneumatika nejhůř druhá a pak najednou téměř nevyhovující (viz právě případ UG6 dle ADAC) a před ní je x značek, které si nikdy ani neškrtly, tak je to víc než podezřelé, vzhledem k tomu, že trakce na sněhu je jen jednou z testovaných kategorií... -
« Re: Testy pneu
to našrot> Ke tvé skepsi z různých výsledků testů zimních gum:
Jestli jsi někdy jezdil na lyžích, nejlépe na běžkách a nejlépe závodně a viděl ty kvanta různých vosků a postupů mazání, tak víš, že sníh (případně led a/nebo trochu vody) se můžou vyskytovat v takřka nekonečném množství variant. Nejde jen o to v jakém tvaru a při jaké teplotě sněhové vločky spadnou, ale i o jejich další "historii" (jak se ujezdí, při jaké teplotě a vlhkosti ...) a nakonec jejich aktuálním stavu během testu nebo závodu.
Takže bych se zase tak moc nedivil, že stejná guma má jednou výsledky výborný a podruhý jen průměrný. A z týchž důvodů bych si dovolil tvrdit, že stejný sněhový podmínky pro testy nejdou opakovaně zaručit ("nevstoupíš dvakrát do stejný závěje" :o))) -
« Re: nieco z praxe :) e-pneu
no jo, slohove cviceni... - ja mam vzdy vela otazok, ked niecomu nexapem :D
No prsne podobnu uvahu som viedol, ze tieto ocelove disky 5"x 14 nexam na zimne pneu 165/70 R14 a na leto kupim asik krajsie hlinikove 15" - 6" x 15 a k tomu asi tie 195/55 R15 letne gumy a basta. Ono ta cordobka nema extra velky vykon - 64ps, takze mozno aj tie 195 budu moc :D. Ale to budem zase az na jar riesit :D
Este jedna otazka. Je jasne, ze to zalezi od pocasia, ale kedy tak obvykle obuvate auto na zimu? -
"-- skrytý --" 06.10.03 00:00
« Re: nieco z praxe :)
teda koukám na to "slohové cvičení":)...na Cordobu 03.02- jsou opravdu ve 14" doporučené 165/70 R14 a 185/60 R14, pro první pnumatiku jsou doporučené šířky ráfku 4.5-6.0", pro druhý rozměr 5.0-6.5
Doporučoval bych klasiku - na léto širší, na zimu užší, nicméně v případě 5.0" ráfků bych volil asi na obě sezóny užší pneu kvůli jízdním vlastnostem (pneumatika se nebude tolik "převalovat" na ráfku v zatáčkách). Případně pro léto dokoupit alu ráfky a pneu 185/55 R15, 195/55 R15 nebo 195/45 R16 nebo 205/45 R16 - rozměr pak ještě vybrat dle výkonu motoru!
Jinak abych uvedl na pravou míru to, že 1cm šíře pneumatiky se nepozná-mnohdy se ten 1cm nepozná i díky tomu, že každý výrobce "rozměr" dodržuje jiným způsobem, takže výsledek je takový, že každý výrobce vyrábí v jednom konktrétním rozměru jinak široké pneumatiky (měřeno na dezénu)...
A proč to dopadá tak, že výrobci automobilů nechají jezdit nová auta na kolech, kde je ráfek výrazně užší než pneu? Je to z důvodu kompatibility s plechovými ráfky, z důvodu vysokého komfortu jízdy a v neposlední řadě i z finančních důvodů. Každý zákazník/řidič má pak možnost dokoupit si lepší kola buď z originálního příslušenství nebo z tzv."druhovýroby"! Případně si kupuje takovou nadstandard v různých výbavách typu "RS", "S", "Type R", "Sport", a další... -
« Re: nieco z praxe :)
to nasrot: Diky uz je mi to jasne. Takze pouzijem asi 165-ku - nakoniec usetrim 300sk za jednu pneu, takze je to jasne. No ako si spravne poznamenal je to tak auto do mesta a nie do terenu :), vpodstate vyrobca odporuca na zimu dohustit pneu o cca 0,2baru ako na leto.
Pri tych 14" pneu som nepoznamenal, ze vyrobca ku kazdej 165 R14 a 185 R14 predpisuje ine ET na 14" rafik, je tam 10mm rozdiel.
To s tou teoriou - asi viem, kde bola xyba. V popise teorie, nebolo uvedene, co sa mysli sirka pneu pri tom "vzorci", ze R < ako 10% zo sirky P, ze ci je to sirka behuna, alebo nie...
Lebo ina "teoria", ze priemer kolesa by mal ostat zachovany v rozmedzi cca 5%, sa zase potvrdila - ked som to ratal, tak pri odporucanych pneu od vyrobcu to v podstate v tolerancii bolo.
Este raz diky. -
"-- skrytý --" 04.10.03 20:05
« Re: nieco z praxe :)
...ještě k té technické - já mám na Corolle (už jen do letoška) omylem 165tky, které tam dal jeden snaživý "servisman" a dojič kapitalismu a už to na nich 2x technickou prošlo. Ale nevím, jestli na to taky nemělo vliv, že jako americká verze teoreticky technickou projít nemůže.. prakticky ano ;o)... -
"-- skrytý --" 04.10.03 20:03
« Re: nieco z praxe :)
1) v běžném provozu rozdíl 10mm na šířce nepoznáš, protože taky hodně záleží na tom, jak máš pneumatiku nahuštěnou a kudy jedeš - tedy: pokud pojedeš po uježděném sněhu nebo ledu, pak je lepší pneumatika úzká a "skoro přehuštěná" (proto se rally na sněhu jezdí na 115tkách - 155tkách), pokud jedeš hlubokým sněhem, pak le lepší pneumatika širší a podhuštěná (ne nadarmo má LandCruiser 275tky gumy ;o) ), aby lépe kopírovala terén a tak se větší část vzorku aktivně podílela na přenosu sil na "cestu". Tedy vzhledem k tomu, že to máš na Cordobu a do terénu s ní asi nepojedeš ;o), přenosný kompresůrek asi taky nevozíš, tak je úplně fuk co tam obuješ, ale kvůli technické bych tam dal radši ty, co jsou v techničáku (i když taky je to většinou putna - to i k otázce 3).
2) na ráfek 5xXX dáš pneu od 145 do 185tky, tak aby to moc nevadilo. Běžně se ale montují rozměry od 155 do 175.
4) kdes tuhle teorii vyčetl? Kvůli velikosti dosedací plochy pneumatiky na vozovku a kvůli neježdění po bocích (jak bývá oblíbeno u mnohých "ťjůnerů", kteří dávají 8" pneu na 10" ráfek) je šířka pneumatiky v místě dosednutí na ráfek vždy užší, než je šířka běhounu. Tedy možná teorie chtěla říct, že šířka ráfku musí být max. o 10% užší, než je šířka pneu na jejím vnitřním průměru, což by odpovídalo. -
« Re: nieco z praxe :)
otazku 4 som sprasil - takze znova:
4. Z teorie som sa dozvedel, ze najvhodnejsie je ked sirka rafiku je priblizne rovnaka ako sirka pneu, resp. rafik je max. o 10% uzsi, ako sirka pneu. Rozumiem tomu dokonale, ale "studoval" som si obutie auta od vyrobcu a vyrobcom doporucene kombinacie P a R a bohuzial uvedene "pravidlo" neplatilo ani raz.
Aby to bolo konkretne:
A) P-165/70 R14 a R-5Jx14 ET35 - teda sirka P=165mm a sirka R=127mm - R je o 23% uzzsi, ako P
B) P-185/60 R14.. a R-6Jx14 ET43 - teda sir. P=185mm a srika R=152.4mm - R je o 17.6% uzzsi, ako P
C)P-195/55 R15.. a R-6Jx15 ET43 - teda sir. P=195mm a sir. R=152.4mm R je o 21.8% uzzsi, ako P
-
« nieco z praxe :)
Hi all, troxu som si nastudovaval teoriu ohladne rafikov (R) a pneumatik (P) a nerobil som to z pasie, ale preto, ze xcem svoju skromnu cordobku obut na zimu. Avsak dospel som k urcitym rozporom medzi praxou a teoriou (mozno som nieco zle pochopil). V podstate mam dve naliehave otazky a ostatne pomerne nedolezite, ale neznasam, ked nieco nexapem. Takze dolezite otazky:
1. Neviem sa na zimu rozhodnut pre rozmer (viem, ze uzzsi je vhodnejsi, ale kde je hranica?)- do uvahy prixadza:
a)165/70 R14 81T alebo
b)175/65 R14 82T? S tymto suvisi otazka c. 2:
2. Viem, ze rozmer a) dam na rafik 5J x 14 ET35 (mam na tom letne gumy teraz) ale nie je mi jasne, ci na ten isty rafik dam aj rozmer b)?
Diky a teraz ma este tazia teoreticke otazky :)) :
3. V texnicaku mam povolene na 14" rafik len tieto dva rozmery - 165/70 a 185/60 a zaujimalo by ma, ci mozem (tak aby som presiel STK) obut auto aj gumami 175/65 R14 ?
4. Z teorie som sa dozvedel, ze najvhodnejsie je ked sirka rafiku je priblizne rovnaka ako sirka pneu, resp. rafik je max. o 10% uzsi, ako sirka pneu. Rozumiem tomu dokonale, ale "studoval" som si obutie auta od vyrobcu a vyrobcom doporucene kombinacie P a R a bohuzial uvedene "pravidlo" neplatilo ani raz.
Aby to bolo konkretne:
A) P-165/70 R14 a R-5Jx14 ET35 - teda sirka P=165mm a sirka R=127mm - R je o 23% uzzsi, ako P
B) P-185/60 R14.. a R-6Jx14 ET43 - teda sir. P=185mm a srika R=152.4mm - R je o 17.6% uzzsi, ako P
C)P-195/55 R15.. a R-6Jx15 ET43 - teda sir. P=195mm a sir. R=152.4mm R je o 21.8% uzzsi, ako P
Takze bud vyrobca ma inu teoriu, alebo ja som urobil niekde xybu.
Takze diky vsetkym, najma ma zaujima odpoved na otazky 1. a 2. - ale keby som sa dozvedel aj ostatne, bol by som vam povdacny :)). -
« to našrot
Jo. Testy jsou částečně nesměrodatné. Máš recht.
Pokud budeš kupovat top-class a občas prostřídáš značku, neprohloupíš. Uděláš si pak své vlastní hodnocení. Jestli máš UG6, TS790 nebo P210snowsport, je poměrně putna. Např. Blizaak LM-22 od Bridge mě i přes velmi dobré umístění v testech dost zklamal. Naproti tomu TS790 mně vždy potěšily. -
"-- skrytý --" 04.10.03 12:42
« Testy pneu
Tak jsem vybíral zimní gumy podle testů a zjistil jsem jednu zajímavou věc - že jsou stejně nesměrodatné, jako srovnávací testy aut. Tedy např. zcela stejná pneu v jiném roce má naprosto jiné hodnocení (co se týče těch známek - samozřejmě, že se může třeba trochu změnit kvalita výroby, ale ne tolik, aby se hodnocení lišilo o 100%, zvlášť pokud se zhorší). Nemůžu pochopit, proč nedělají klasické předpisové testy na stále stejných autech a neudávají naměřené hodnoty (v 90% případů je to zrychlení), ale nějaké připitomělé známky. Asi jde zase o peníze - kdo víc zaplatí, ten vyhraje - kdyby udávali naměřené hodnoty, tak by se to tak dělat nedalo. Kam ten svět spěje... BTW: nakonec jsem objednal GY UG6 (za 1899 kus, no nekupte to ;o) ). -
« to andree_cz
Dej si tam klidně kola z motokáry. Sice nedosáhnou na zem, ale budeš mít super handling :o)))
Tohle je tak stupidní debata... Odhaluje Tvé základní nepochopení věcí kolem kol. Na oktávku se hodí 205/50R17 (RS), 225/45R17, 225/40R18, 225/35R19. Cokoliv jiného nízkoprofilového je blbost.
Už jsem párkrát bohužel oktávku na fabiáckém rozměru pneu viděl. Je to ztělesnění impotence a hnisavého nevkusu ;o) -
"-- skrytý --" 03.10.03 22:08
« Re: Kola z Fabie na Octavii
Nezlobte se, ale samotné polemizovaní nad tím, zda se dají použít kola z Fabie na Octavii je nesmysl! Bohužel opravdu nejde jen o "kodrcání"...
Myslím, že tuto kapitolu můžeme klidně uzavřít tím, že se obecně doporučuje dodržet u každého vozu pro standardní používání max.změnu +-5% z obvodu kola! -
« HUFE
No jseš asi lepší znalec, ale stejně... Moc nerozumím co by na jízdních vlastnostech mělo být horší? Akorát to bude víc kodrcat, pojede pomalejš, ale já víc jak 170 stejne nejezdim. Mě jde spíš o akceleraci a handling. A váhovej rozdíl mezi Fabii a Octavii je zanedbatelnej, ikdyž s mojí výbavou :-). Jenom pro upřesnění- ty kola na to nehodlám dávat, jenom polemizuju a slintám až si zase budu moct sednout za volant, po tom co mi snad někdy sundaj sádru z nohy:-) -
« to andree_cz
Podle mně = podle tabulek výrobců a oficiálních výpočtů ;o)
Hlavní je, že bude 195/45R16 na oktávce vypadat strašně blbě. Jakoby v blatníku nebylo kolo... 10cm mezera mezi kolem a blatníkem je možná super u autobusu nebo offroadů, ale u osobáku to je ten nejlepší antituning, nehledě na to, že ta 195/45R16 má podstatně nižší nosnost než 205/55R16 (450 oproti 615kg), což se velmi projeví na jízdních vlastnostech atd atd... Však zkus a poreferuj. On někdo na Fabku ty zánovní pneu rád za babku odkoupí :o))) -
« Re: to andree_cz
Jelikož to má táta firemní tak se v tom odmítá jakkoliv angažovat-jeho problém, já bych to vzrání snášel špatně.
Ty Firestony jsou mám pocit TZ200 v ADACu pohořeli.
205/55 R16 mě moc neláká- musel bych kopupit komplet i s ráfkama a to by byla pálka jako svině. To už bych šel radši 195/45 R16 -
« to andree_cz
To vrzání ve Fabce je specifická závada. Ve střední části palubky za výdechy ventilace je takový zobák, který aretuje palubku v rámu auta Vychodí se (jak se auto kroutí) a vrže. Rutinní oprava v servisu - namazání vazelínou.
A ty Firestony... Nevíš Typ? Já o žádné s "čočkovým dezénem" nevím. Každopádně je Firestone low-end odnož Bridgestonů. Kvalitu hledej spíš u Bridge.
Jinak, Oktávce hodně pomůže už 205/55R16. -
« Re: to HUF
Dnes možná ne, ale před pár týdny ještě prodali ( lépe řečeno prodat chtěli- jelikož je nikdo nechce, tak je maj pořád sklade,/měli)
S tou rozvrzaností máš pravdu. Minulá octávie rv98, měla série kola 15 a nikde nic nevrzalo-kvalita zpracování úplně úchvatná! Teď mám Octavii rv02 jsou tam škodovácký hliníky 6j x 15 s CEC EP- no a po 30k km ve všech dveřích vrže, což mě neskutečně sere. Jinák tátova firemní fabka Classic - na kolečkách od kočárku, vzře v palubce a vůbec mi to uvnitř přijde nic moc z hlediska kvality, ale to je asi výbavou classic.
Samozřejmě, že nejsem zrovna dvakrát unešenej z jízdních vlastností octavie. Už jsem se doskrát hodně zapotil v zatáčkách, ale že by to byla nějak obzvlášť záludná se nedá říct(nechci někoho odrazovat od koupi octavie, to fakt ne!!!!!koupil bych si ji znova)- podvozek RS se 17ama musí bejt dostatečně dobrej. Jinak co si myslíš o firestonech s čočkovým dezénem? Mě to jeden kamarád vnucoval jako bezkonkurenční pneu. -
"-- skrytý --" 30.09.03 15:17
« Re: to Mitsi
To HUF: Jednou jsem mel Yokohamy S707 made in Japan na orig. Mitsubishi litych kolech a pouze na dvou ze ctyrech kol jsem mel (po celou dobu zivotnosti i po nekolikerem prevazovani!!!) 5 gramova zavazi po jedne strane, byt tzv. "na limci", nikoli "v rameni". Tomu rikam presnost vyroby! Ale kde se dnes daji takove gumy sehnat? Me aktualni Pirelli P7 made in Italy daly dost prace vyvazit a vyvazovani je treba opakovat nejpozdeji po kazdych 5 tis. km. A ani z hlediska ovality nejsou nic moc, byt jinak ostatni vlastnosti (krome hluku, valiveho odporu a opotrebeni) jsou naprosto OK, resp. "k me plne spokojenosti". A to uz je co rict! PS: Ty Yokohamy S707 byly sveho casu stejne lepsi... -
« to Mitsi
Ad RE720 made in Poland> Mám přesně tentýž postřeh. As to dělají na starších formách nebo je nečistí, ale vypadá to z blízka dost blbě. Taková okoralost či co.
Ad země původu> Ideální je asi mít Bridge z Japanu nebo Conti z D, popřípadě Pirelli z D. Pak na dobrých discích spotřebuješ na vyvážení sady 4 kol maximálně 2 pásky lepícího závaží. -
"-- skrytý --" 30.09.03 12:14
« Made in...
Jen pár příkladů za všechny: Bridgestone B391 (snad jsem se nespletl v typovém označení) ze Španělska, Bridgestone RE720 z Polska (fuj kvalita, jakoby "vytržené z formy", kde se stihly "přilepit", o vzhledu směsi ani nemluvě) a z Francie (na pohled kvalitnější, byť jejich Michelinky bych si sám "dobrovolně" nekoupil), Semperit Speed Comfort z ČR a z Portugalska, Goodyear Ultra Grip 6 ze Slovinska atd. atd. To už jsou mi milejší Nokiany "made in Finland" (typ WR má dokonce z výroby přebroušený běhoun, aby tam nebyly ty "přetekliny" z formy) nebo Hankooky z KR, povětšinou z kvalitní silika směsi. Začínám dost pochybovat o tom, že "když dva dělají totéž" (byť v dnešním globalizovaném světě), "je to vždy totéž"! PS: To úsloví jsem si drobně upravil, aby se mi tzv. hodilo do krámu... -
« to andree_cz
Dnes už neprodají.
Jinak, já s autem do terénu zásadně nevjíždím a tudíž mi nízkoprofil neubližuje. Spíš mi dovoluje mít pořád rezervu ve vlastnostech auta na silnici. Fakt je, že na mém už je to šílenost. 16" stačí úplně.
Auto po 107tkm rozvrzané nemám. Znám oktávky, které vržou na standardním podvozku už po polovičních kilometrech.
BTW, jízdní vlastnosti oktávky na 15" jsou při originálním nastavení podvozku vyloženě turistické až záludné. Tobě to nevadí? -
« to HUF
No příjemně si mě překvapil, že umíš diskutovat i jinak než urážením.
Mysli si co chceš ale já prostě nejsem zastáncem nízkoprofilových pneu a kol větších než je zdrávo (odstrašujícím příkladem je tvoje Fabie- nic proti ní, krasavici). Konkrétně nízkoprofilovejch 15tek který si tady vnucoucal na corolu. Je to dáno dost tím, že často s autem brázdím různý terény a taky fakt nesnáším přenášení rázů ze silnice- pak se ti celý auto rozvrže. Širší než jsou moje 195 bych rozhodně neobouval (na octavii)- už jen z hlediska spotřeby.
Jo jinak si zajdi do Barumu, moc rádi ti Continental super contact CV91 prodaj:-) vím o čem mluvím -
« jo tá já taky bych chtěl poradit.
Jo to já bych taky potřeboval poradit. Potřeboval bych na zimu pneumatiky ekvivalent k letním 225/55/R16. Ale rád bych jen to nejlepší co je momentálně k mání s prioritou na nízkou hlučnost. Po horách jezdit nebudu. Jezdím svižně a nechci aby mě pneumatika nemile překvapila. -
« zimní pneu
Potřeboval bych poradit s výběrem pneu na oktávku.(195/65/15")
GOODYEAR Ultra GRIP 5 nebo 6 - 2700Kč
PIRELLI WINTER 190 Snowcontrol - 2600Kč
PIRELLI WINTER 190 Snowsport - 2600Kč
DUNLOP SP WINTERSPORT M2 nebo M3 - 2550Kč
FIRESTONE FW WINTER - 2150Kč
BRIDGESTONE Blizzak LM-18 - 2450Kč
Ceny jsou téměř stejné a když se zeptám v pneuservisu tak každý vychvaluje ty co má skladem.
Děkuji. -
"-- skrytý --" 29.09.03 14:42
« Re: 2 andree_cz & 2 petous
:) měl jsem tu jedno kolo, 195/70 obuté na plechu 5,5J/14. Vypadalo fakt úchvatně... (někdo si jej vzal zadáčo jako rezervu). Já mám jedny 175/70/14 na 5,5J a je to akorát, 185/65 na tomtéž jdou sice taky, ale už je lepší dát je na 6J... -
« to flavio
Jednoduchá odpověď. "V" je dimenzována spíš na dálniční provoz. Míň lamel, větší stabilita na suchu a mokru. "H" je spíš víc "do terénu". Víc lamel, lepší chování na sněhu a břečce, ale méně jisté chování za "nezimních podmínek". Osobně bych na zimu volil H. Občas se šiknou ;o)
Ace - o.k. tak som sa mylil. Viem, ze u sportovych aut je to ine, ale jaski ma nenapado to preniest na "obycajne". V kazdom pripade sa to neodporuca (neviem, ale ci to nie je cisty marketing).