Pneumatiky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.03  22:04

    « Re: to Anndy

    storm - no to je tazsie s tym predajom. V BA existuju pneuservisy (viem o jednom cloveku), ktore vykupuju jemne ojazdene pneu znackove a potom ich lacno prdavaju, ci je to vsak oficialne - to neviem. No snazim sa sice rozumiet vacsine veci, co robim, ale nejako nie vzdy mi to ide (asi nemam dostatocnu kapacitu mozgu ), takze fakt neviem preco by to mohlo vadit. Mozno som sa mylil a nevadi to - potom sorry.
    Ace - o.k. tak som sa mylil. Viem, ze u sportovych aut je to ine, ale jaski ma nenapado to preniest na "obycajne". V kazdom pripade sa to neodporuca (neviem, ale ci to nie je cisty marketing).
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.03  21:15

    « moje první zimní pneu

    Zdarec motoriste,


    tak jsem si precetl prispevky zde na tomto fóru od čísla 2987 až do ted.


    Ale přemýšlím, jak si namontovat zimní obutí mého miláčka. Srovnal jsem si ceny a chci si koupit pneu s ocelovými ráfky-nebo plechovými disky, či jak se to jmenuje?, přes kamaráda v německu na www.riefen.com, ale on mi je doveze, a nqamontovat si je musím sám. Podle toho, co jsem se tu dočetl, tak Vy, co si pneu objednáváte z reifen.com, si je našroubujete na nápravu sami v garáži? nikdy jsem to ještě nedělal, proto se ptám, i když pro Vás harcovníky motoristy je to asi jasná páka. Taky váhám, zda k objednávce pneu přihodit do košíku i sadu šroubů (po 2 euro na kolo-řekl bych že asi jo?) a pak sadů nějakých podložek (nabízí mi to pro jistotu 16 podložek či co po 1euru=16 euro- to se mi zdá zbytečné-nebo že by se taky hodily?)


    tak předem díky za vaší odpověd
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.03  19:13

    « VW Polo

    Může někdo poradit,jestli nedělám blbost,když chci dát zimáky na 165/70 R-14 )- Pirelli Winter 190 Snowcontrol.Původně jsem myslel na Bridgestone Blizzak LM-18,ale bydlím v nadm.v cca 600m,kde si užiji docela dost sněhu i náledí.Má s těmito pneumatikami někdo větší zkušenosti......díky.
  • 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 08.10.03  13:41

    « kde levne a kvalitne

    nemate nekdo povedomi kde v Praze ci okoli koupit pouzite ale kvalitni 14" zimaky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.03  11:32

    « Re: to Anndy

    no jasný nápravě můžeš mít jiný gumy než na druhý. Musíš mít stejný gumy na nápravě a ne na autě. Čístě teoreticky si můžeš koupit dopředu gumy, které jsou super pro vodu a na zadek můžeš dát gumy, které budou zase lepší třeba v komfortu, tichosti nebo já nevím. Záleží na prioritě. No a kombinovat jen gumy stejné třídy. Nedat do předu nějaký P-zero a do zádu Barumky... To je legální a u sportovních aut samozřejmostí, tam jsou tedy odlišné spíš rozměry šíře a velikost kola.



    Už asi před rokem, jsem tu rozebíral technologii gum, proč výrobci nenabízejí set 4 gumy s tím, že každý guma ze setu by byla určina jen pro jedno kolo. Protože už z logiky věci jsou na přední kola jiné nároky než na zadní. Nicméně to je jen teorie, nejsem gumárenský inženýr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.03  10:56

    « to Anndy

    A kde se daji prodat? Vyznam pasu a svetel mi je pomerne jasnej, ale nebezbeci hrozici z toho, ze budu mit na jedny naprave o jeden cm sirsi gumy nez na druhej pri zachovani skoro stejnyho obvodu moc ne. Je to zrejme diky neznalosti aplikace fyzikalnich zakonu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.03  10:35

    « Bridge RE720

    Mimořádně nepohodlná (nepříjemně tvrdá), ale na druhé straně velmi tichá; problémy s držením stopy v přímém směru jízdy (se zvyšující se rychlostí se to zlepšuje, nad 200 km/h už víceméně OK), z toho vyplývající citlivost na boční vítr a vyjeté koleje; v zatáčkách bezkonkurenční; odolnost vůči aquaplaningu v přímém směru ve vyjetých kolejích spíše podprůměr, naopak silný nadprůměr opět v zatáčkách; brzdění vynikající, ale špatný záběr (přenos síly na vozovku) při akceleraci, hlavně v ostrých zatáčkách; ovalita OK; valivý odpor nic moc, vzhled super. Závěr: Guma s poměrně nevyváženými vlastnostmi, vhodná pro "zatáčkovité závodníky", málo vhodná pro "rovinné cesťáky" a nejméně se hodící do podmínek "pražských kočičích hlav a výmolů".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.03  10:07

    « Re: huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu

    Teď koukám, že než jsem dokončil příspěvek, předběhl mě ACE.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.03  10:06

    « Re: huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu

    No, když jsme u té základní školy, tak bys taky měl vědět, že molekuly dusíku jsou větší než molekuly molekuly vzduchu, resp. jeho jeho komponentů /zprůměrováno/. Čili přirozený únik z pneu huštěné dusíkem je nižší,s čímž mám osobní zkušenost. Používám dusík dva roky a za tu dobu jsem ani jednou nemusel nic dofoukávat. Navíc drží tlak ať je venku 5 nebo 35 stupňů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.03  09:21

    « Re: huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu

    rybíz: No já bych zase až tak radikální nebyl. Já si nechávám kola plnit dusíkem (10 Kč), protože dusík je hustější než vzduch, tedy ti uniká z pneumatiky mnohem pomaleji než vzduch. Jedná se o uniky přes ventilek zejména. Když píchneš jak je to samozřejme putna a nějaké přehřívání či menší roztažnost jsou jen bláboly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.03  02:24

    « Re: akce na hliníková kola a plechové disky

    POkud by někdo měl zájem o levné pneu, ať se ozve na superlube99@hotmail.com Například 225/45/17, 91 W začíná dle typu pneu málo přes 3.000,- Kč!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.03  20:44

    « Re: huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu

    Uz ze zakladni skoly by jsi mel vedet ze dusik(N) je nehorlavy a nejedovaty tzv. inertni plyn.
    Kola nahustena duikem (nebo jinou smesi) jsou pro normalniho cloveka uplne na h.... . Leda by jsi jezdil extremni rychlosti nekde na okruhu tak to nejake opodstatneni mit bude (nizka roztaznost plynu). To co uvadi vetsina prodejcu , potazmo pneuservisu je maximalni blabol ! Jejich argumenty jako pomale starnuti pneu ,neprehrivani pneu, nemusite dofukovat pouze jednou rocne u nas , jsou blbosti, ktere pouze tahaji z duverivych nebo neinformovanych ridicu penize . Jestli pneumatika nahustena Secur pneu nebo jinou podobnou smesi zestarne za osm nebo deset let je uplne jedno protoze uz stejne drtiva vetsina ridicu bud ma min. druhou spis treti sadu a nebo davno nove auto. Takze kdo chce mit na aute "efektni" sadu cervenych,zlutych,zelenych a jinych barevnych cepicek ventilku tak hura do do pneuservisu , pripravte si cca 60-100Kc. Jinak ze zkusenosti vlastni i spousty znamych a kamaradu jsou to totalne vyhozene penize, tedy az na ten vizualni efekt-)))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.03  17:57

    « Re: Testy pneu

    dabel: aha, tak to jsem nevěděl - to měl ale ADAC v tom testu taky napravit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.03  17:57

    « Re: to našrot

    e-pneu: jo, ten chlápek se chvástal, že prý máte nižší ceny jako odezvu na jejich "nízké" ceny. Já jsem holt chtěl dopravu zadarmo, poněvadž těch cca 500 za dopravu je pro mě hodně (stačí, že to zaplatím na obutí). Osobně ti ale povím, že pokud nakupuji přes internet, tak je mi úplně fuk, jaké má kdo stránky (btw: objednával jsem u nich radši telefonem, protože z jejich nepřehledným výběrem jsem si nebyl moc jistý) atp., hledám akorát nejnižší cenu. A když nejsem s dodávkou spokojený, tak pak vracím a už nikdy tam nic nekoupím - je to asi něco jiného, než nakupování v "kamenném obchodě", kde si radši třeba i "připlatím", když se mnou někdo mile zachází a odvede kvalitní práci (pokud je na čem - jen na prodeji zboží to nejde).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.03  16:23

    « Re: huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu

    no ale k čemu mi to bude? to to potom líp vybuchne, když to na náledí o někoho naperu a začnou auta hořet?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.03  15:07

    « Re: to HUFNAGL

    to storm: No tak ich predaj nie? Ved keby do robilo dobrotu, tak nikto nezakaze mat rozdielne gumy na kolesach. Ale asi to nie je nic moc - skus rozmyslat - vacsina nariadeni (aspon zakl.) je o bezpecnosti - pasy, svetla, etc...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.03  15:00

    « to HUFNAGL

    Kdyz mam 2 skoro novy a chci postupne prejit na o neco malo sirsi? To mam ty 2 vyhodit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.03  14:04

    « to strom

    Pak by neměl být problém. Stejně bych to nedělal. Je to humus.
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 07.10.03  13:35

    « Re: huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu

    No a zadarmo si tam můžeš sám napumpovat cirka 80% dusíku, pokud vlastníš pumpičku. Akorát ty žlutý čepičky budou chybět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.03  12:38

    « Re: to HUFNAGL

    ABS nemam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.03  11:47

    « to strom

    Pokud máš ABS, tak by se mu to nemuselo líbit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.10.03  10:53

    « Ruzne rozmery pneu na napravach

    Vim sice, ze podle vyhlasky by mely byt vsechny pneumatiky stejneho rozmeru a konstrukce, ale skutecne by vadilo mit vzadu Michelin Energy MXT 165/70 R 14 a vpredu ContiEcoContact3 175/70 R 14, vse na 5,5J x 14 E39? (Toyota Corolla Sedan 1,4 VVTI r.v. 2000) Moc mi prosim nenadavejte...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.03  10:22

    « Re: Testy pneu

    nasrot: UG6 v tom ADACe mal preto stiahnute ohodnotenie, lebo na test prisla zla seria, ktora nevydrzala extremne rychlostne zatazenie ("Schnelllauftest"). Goodyear konstrukcnu chybu napravil.


    Inak vcera som zakupil u reifen.com sadu Goodyearov UG6 na TomAntovu Mazdu, tak sa snad potom podeli so zazitkami. Na tatkovu Mazdu mi ponukli velmi vyhodnu cenu na letne Conti EcoContact3. Tatko je kludny sofer a jazdi malo, tak som snad nespravil chybu ;)) Bolo to zaujimave jednanie, na internete bola ponuka 67EUR za UG6 a 46EUR za Conti. No a ked som zobral dve sady, z kazdej pneu spustili 3 euraciky. Len tak, sami od seba ;))) Mili chlapci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.03  01:07

    « akce na hliníková kola a plechové disky

    akce na www.e-pneu.cz (do vyprodání zásob):



    > alu rozměr 5/100 (Škoda Fabia, Octavia, VW Golf IV, Audi A3):



    Ronal LZ - 6x14 - 2340 Kč

    ProLine PU - 6,5x15 - 2300 Kč

    Autec V - 6,5x15 - 2430 Kč

    Artec MX - 6,5x15, 7x15 - 1950 Kč

    ProLine PT - 7x15 - 2030 Kč

    Borbet CF - 7x15 - 2220 Kč

    Alutec Zero - 7x15 - 2430 Kč

    Artec MX - 7x16 - 2290 Kč

    ProLine PU - 7x16 - 2930 Kč

    ProLine PCC - 7,5x16 - 2990 Kč

    DEZENT G - 7,5x17 - 3870 Kč

    DEZENT S - 8x17 - 4570 Kč



    > alu rozměr 5/112 (Škoda Superb, VW Passat new, Audi A4, A6, A8):



    Artec MX - 7x15 - 1950 Kč

    Borbet CF - 7,5x16 - 2920 Kč

    ProLine PCC - 7,5x16 - 2990 Kč

    ProLine PU - 8x17 - 4350 Kč



    > plechové (ocelové) disky:



    15" Škoda Octavia, VW Golf IV, Audi A3,

    Seat Leon, Toledo > 6x15, 5/100, černá - cena 1050 Kč

    14" Škoda Fabia > 5x14, 5/100, černá - cena 930 Kč

    14" Škoda Fabia > 6x14, 5/100, černá - cena 950 Kč

    13" Škoda Felicia > 4.5x13, 4/100, stříbrná - cena 680 Kč



    myslím si, že asi ale všechny překvapí cena právě za alu ráfky Artec MX - 6,5x15, 7x15 - 1950 Kč (bohužel, omezený počet kusů-do vyprodání)
    -> foto najdete v posledním čísle TUNINGMAGAZINE nebo zde:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.03  21:53

    « to našrot

    "e-pneumatiky.cz" mají mnohdy z nás asi "těžkou hlavu", obzvláště laciným sloganem "garance nejnižších cen"...

    nicméně co se ostatních věcí týká, pak dokáží řadu věcí jen okopírovat (mnohdy i nekvalitně-stejně jako řada dalších "webmasterů"-viz.pan Lang, ale autorská práva jim už nic neříkají! ono je to ale asi časem začne mrzet-mohou to prozatím brát jen jako upozornění), nikoliv něco vymyslet-přijít s něčím novým!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.03  20:18

    « Re: Testy pneu

    hmm taktiez som cely vikend travil testami nad gumami a len placem, lebo vlastne bud je uplne jedno, co si vyberiem, alebo kupim z kadej lepsej po 4 kusy a budem prezuvat podla ranneho pocasia a nakoniec skoncim tak, ze nejaky magor s letnymi do aj tak do mna buxne a bude to cele skoro zbytocne :D
    ja som na 99% rozhodnuty kupit si prave UG6, kedze som v ba a tu je vzdy tak mokro a troxu snehu max pol dna... Snowcontorl som vylucil - tie by som bral, keby som byval vo vysoko polozenej oblasti. Este ma cenovo zaujali michelin Alpin /jedna je lacnejsia o 500sk voci UG6/ - (ne A2) ale tie nikde netestovali - tak neviem, co o nich si mam mysliet...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.03  17:55

    « huštění pneu dusíkem za 15 kč/ 1 pneu

    K čemu to je pánové? Také jsem slyšel o huštění i jinými plyny nebo něčím takovým-nějakou speciální směsí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.03  17:28

    « Re: Testy pneu

    Pavel_KR5: jo, to je fakt (i když já osobně mnohdy radši nevoskuju vůbec a mám s tím docela dobré zkušenosti..až na táhlé "zkopečky", kdy mi to pak fakt nejede ;o) ) - jenže když je dva roky předtím pneumatika nejhůř druhá a pak najednou téměř nevyhovující (viz právě případ UG6 dle ADAC) a před ní je x značek, které si nikdy ani neškrtly, tak je to víc než podezřelé, vzhledem k tomu, že trakce na sněhu je jen jednou z testovaných kategorií...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.03  17:22

    « Re: Testy pneu

    tukan: jistě - na www.e-pneumatiky.cz - mají je sice za 2stoněco, jenže dopravu zdarma a zaručují nejnižší ceny, takže jsem nadiktoval cenu z e-pneu.cz, jestli jí sníží a snížili ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.03  17:07

    « Re: Testy pneu

    to našrot> Ke tvé skepsi z různých výsledků testů zimních gum:


    Jestli jsi někdy jezdil na lyžích, nejlépe na běžkách a nejlépe závodně a viděl ty kvanta různých vosků a postupů mazání, tak víš, že sníh (případně led a/nebo trochu vody) se můžou vyskytovat v takřka nekonečném množství variant. Nejde jen o to v jakém tvaru a při jaké teplotě sněhové vločky spadnou, ale i o jejich další "historii" (jak se ujezdí, při jaké teplotě a vlhkosti ...) a nakonec jejich aktuálním stavu během testu nebo závodu.


    Takže bych se zase tak moc nedivil, že stejná guma má jednou výsledky výborný a podruhý jen průměrný. A z týchž důvodů bych si dovolil tvrdit, že stejný sněhový podmínky pro testy nejdou opakovaně zaručit ("nevstoupíš dvakrát do stejný závěje" :o)))

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.03  12:47

    « Re: Testy pneu

    To našrot.Jestli se mohu zeptat kde jsi je objednal (za tu cenu)?(GY UG6 (za 1899 kus,)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.03  11:57

    « Re: nieco z praxe :) e-pneu

    no jo, slohove cviceni... - ja mam vzdy vela otazok, ked niecomu nexapem :D

    No prsne podobnu uvahu som viedol, ze tieto ocelove disky 5"x 14 nexam na zimne pneu 165/70 R14 a na leto kupim asik krajsie hlinikove 15" - 6" x 15 a k tomu asi tie 195/55 R15 letne gumy a basta. Ono ta cordobka nema extra velky vykon - 64ps, takze mozno aj tie 195 budu moc :D. Ale to budem zase az na jar riesit :D


    Este jedna otazka. Je jasne, ze to zalezi od pocasia, ale kedy tak obvykle obuvate auto na zimu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.03  06:18

    « Zimní pneu

    Jaké zimní pneu na Octavii ve 195/65/15 do 4 tis. vč. DPH ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.03  00:00

    « Re: nieco z praxe :)

    teda koukám na to "slohové cvičení":)...na Cordobu 03.02- jsou opravdu ve 14" doporučené 165/70 R14 a 185/60 R14, pro první pnumatiku jsou doporučené šířky ráfku 4.5-6.0", pro druhý rozměr 5.0-6.5



    Doporučoval bych klasiku - na léto širší, na zimu užší, nicméně v případě 5.0" ráfků bych volil asi na obě sezóny užší pneu kvůli jízdním vlastnostem (pneumatika se nebude tolik "převalovat" na ráfku v zatáčkách). Případně pro léto dokoupit alu ráfky a pneu 185/55 R15, 195/55 R15 nebo 195/45 R16 nebo 205/45 R16 - rozměr pak ještě vybrat dle výkonu motoru!



    Jinak abych uvedl na pravou míru to, že 1cm šíře pneumatiky se nepozná-mnohdy se ten 1cm nepozná i díky tomu, že každý výrobce "rozměr" dodržuje jiným způsobem, takže výsledek je takový, že každý výrobce vyrábí v jednom konktrétním rozměru jinak široké pneumatiky (měřeno na dezénu)...



    A proč to dopadá tak, že výrobci automobilů nechají jezdit nová auta na kolech, kde je ráfek výrazně užší než pneu? Je to z důvodu kompatibility s plechovými ráfky, z důvodu vysokého komfortu jízdy a v neposlední řadě i z finančních důvodů. Každý zákazník/řidič má pak možnost dokoupit si lepší kola buď z originálního příslušenství nebo z tzv."druhovýroby"! Případně si kupuje takovou nadstandard v různých výbavách typu "RS", "S", "Type R", "Sport", a další...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.03  00:00

    « Re: nieco z praxe :)

    Omlouvám se za pár překlepů (přeci jenom, už je po půlnoci)...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.03  01:01

    « Re: nieco z praxe :)

    to nasrot: Diky uz je mi to jasne. Takze pouzijem asi 165-ku - nakoniec usetrim 300sk za jednu pneu, takze je to jasne. No ako si spravne poznamenal je to tak auto do mesta a nie do terenu :), vpodstate vyrobca odporuca na zimu dohustit pneu o cca 0,2baru ako na leto.

    Pri tych 14" pneu som nepoznamenal, ze vyrobca ku kazdej 165 R14 a 185 R14 predpisuje ine ET na 14" rafik, je tam 10mm rozdiel.

    To s tou teoriou - asi viem, kde bola xyba. V popise teorie, nebolo uvedene, co sa mysli sirka pneu pri tom "vzorci", ze R < ako 10% zo sirky P, ze ci je to sirka behuna, alebo nie...

    Lebo ina "teoria", ze priemer kolesa by mal ostat zachovany v rozmedzi cca 5%, sa zase potvrdila - ked som to ratal, tak pri odporucanych pneu od vyrobcu to v podstate v tolerancii bolo.
    Este raz diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.03  20:05

    « Re: nieco z praxe :)

    ...ještě k té technické - já mám na Corolle (už jen do letoška) omylem 165tky, které tam dal jeden snaživý "servisman" a dojič kapitalismu a už to na nich 2x technickou prošlo. Ale nevím, jestli na to taky nemělo vliv, že jako americká verze teoreticky technickou projít nemůže.. prakticky ano ;o)...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.03  20:03

    « Re: nieco z praxe :)

    1) v běžném provozu rozdíl 10mm na šířce nepoznáš, protože taky hodně záleží na tom, jak máš pneumatiku nahuštěnou a kudy jedeš - tedy: pokud pojedeš po uježděném sněhu nebo ledu, pak je lepší pneumatika úzká a "skoro přehuštěná" (proto se rally na sněhu jezdí na 115tkách - 155tkách), pokud jedeš hlubokým sněhem, pak le lepší pneumatika širší a podhuštěná (ne nadarmo má LandCruiser 275tky gumy ;o) ), aby lépe kopírovala terén a tak se větší část vzorku aktivně podílela na přenosu sil na "cestu". Tedy vzhledem k tomu, že to máš na Cordobu a do terénu s ní asi nepojedeš ;o), přenosný kompresůrek asi taky nevozíš, tak je úplně fuk co tam obuješ, ale kvůli technické bych tam dal radši ty, co jsou v techničáku (i když taky je to většinou putna - to i k otázce 3).

    2) na ráfek 5xXX dáš pneu od 145 do 185tky, tak aby to moc nevadilo. Běžně se ale montují rozměry od 155 do 175.


    4) kdes tuhle teorii vyčetl? Kvůli velikosti dosedací plochy pneumatiky na vozovku a kvůli neježdění po bocích (jak bývá oblíbeno u mnohých "ťjůnerů", kteří dávají 8" pneu na 10" ráfek) je šířka pneumatiky v místě dosednutí na ráfek vždy užší, než je šířka běhounu. Tedy možná teorie chtěla říct, že šířka ráfku musí být max. o 10% užší, než je šířka pneu na jejím vnitřním průměru, což by odpovídalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.03  17:20

    « Re: nieco z praxe :)

    otazku 4 som sprasil - takze znova:
    4. Z teorie som sa dozvedel, ze najvhodnejsie je ked sirka rafiku je priblizne rovnaka ako sirka pneu, resp. rafik je max. o 10% uzsi, ako sirka pneu. Rozumiem tomu dokonale, ale "studoval" som si obutie auta od vyrobcu a vyrobcom doporucene kombinacie P a R a bohuzial uvedene "pravidlo" neplatilo ani raz.
    Aby to bolo konkretne:

    A) P-165/70 R14 a R-5Jx14 ET35 - teda sirka P=165mm a sirka R=127mm - R je o 23% uzzsi, ako P

    B) P-185/60 R14.. a R-6Jx14 ET43 - teda sir. P=185mm a srika R=152.4mm - R je o 17.6% uzzsi, ako P

    C)P-195/55 R15.. a R-6Jx15 ET43 - teda sir. P=195mm a sir. R=152.4mm R je o 21.8% uzzsi, ako P
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.03  17:14

    « nieco z praxe :)

    Hi all, troxu som si nastudovaval teoriu ohladne rafikov (R) a pneumatik (P) a nerobil som to z pasie, ale preto, ze xcem svoju skromnu cordobku obut na zimu. Avsak dospel som k urcitym rozporom medzi praxou a teoriou (mozno som nieco zle pochopil). V podstate mam dve naliehave otazky a ostatne pomerne nedolezite, ale neznasam, ked nieco nexapem. Takze dolezite otazky:


    1. Neviem sa na zimu rozhodnut pre rozmer (viem, ze uzzsi je vhodnejsi, ale kde je hranica?)- do uvahy prixadza:
    a)165/70 R14 81T alebo
    b)175/65 R14 82T? S tymto suvisi otazka c. 2:

    2. Viem, ze rozmer a) dam na rafik 5J x 14 ET35 (mam na tom letne gumy teraz) ale nie je mi jasne, ci na ten isty rafik dam aj rozmer b)?


    Diky a teraz ma este tazia teoreticke otazky :)) :

    3. V texnicaku mam povolene na 14" rafik len tieto dva rozmery - 165/70 a 185/60 a zaujimalo by ma, ci mozem (tak aby som presiel STK) obut auto aj gumami 175/65 R14 ?


    4. Z teorie som sa dozvedel, ze najvhodnejsie je ked sirka rafiku je priblizne rovnaka ako sirka pneu, resp. rafik je max. o 10% uzsi, ako sirka pneu. Rozumiem tomu dokonale, ale "studoval" som si obutie auta od vyrobcu a vyrobcom doporucene kombinacie P a R a bohuzial uvedene "pravidlo" neplatilo ani raz.

    Aby to bolo konkretne:

    A) P-165/70 R14 a R-5Jx14 ET35 - teda sirka P=165mm a sirka R=127mm - R je o 23% uzzsi, ako P
    B) P-185/60 R14.. a R-6Jx14 ET43 - teda sir. P=185mm a srika R=152.4mm - R je o 17.6% uzzsi, ako P
    C)P-195/55 R15.. a R-6Jx15 ET43 - teda sir. P=195mm a sir. R=152.4mm R je o 21.8% uzzsi, ako P

    Takze bud vyrobca ma inu teoriu, alebo ja som urobil niekde xybu.


    Takze diky vsetkym, najma ma zaujima odpoved na otazky 1. a 2. - ale keby som sa dozvedel aj ostatne, bol by som vam povdacny :)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.03  15:22

    « to našrot

    Jo. Testy jsou částečně nesměrodatné. Máš recht.

    Pokud budeš kupovat top-class a občas prostřídáš značku, neprohloupíš. Uděláš si pak své vlastní hodnocení. Jestli máš UG6, TS790 nebo P210snowsport, je poměrně putna. Např. Blizaak LM-22 od Bridge mě i přes velmi dobré umístění v testech dost zklamal. Naproti tomu TS790 mně vždy potěšily.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.03  12:42

    « Testy pneu

    Tak jsem vybíral zimní gumy podle testů a zjistil jsem jednu zajímavou věc - že jsou stejně nesměrodatné, jako srovnávací testy aut. Tedy např. zcela stejná pneu v jiném roce má naprosto jiné hodnocení (co se týče těch známek - samozřejmě, že se může třeba trochu změnit kvalita výroby, ale ne tolik, aby se hodnocení lišilo o 100%, zvlášť pokud se zhorší). Nemůžu pochopit, proč nedělají klasické předpisové testy na stále stejných autech a neudávají naměřené hodnoty (v 90% případů je to zrychlení), ale nějaké připitomělé známky. Asi jde zase o peníze - kdo víc zaplatí, ten vyhraje - kdyby udávali naměřené hodnoty, tak by se to tak dělat nedalo. Kam ten svět spěje... BTW: nakonec jsem objednal GY UG6 (za 1899 kus, no nekupte to ;o) ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.03  01:21

    « to e-pneu

    Ano. O těch 5% vím. Udává se to. Je to ale hodně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.03  01:19

    « to andree_cz

    Dej si tam klidně kola z motokáry. Sice nedosáhnou na zem, ale budeš mít super handling :o)))

    Tohle je tak stupidní debata... Odhaluje Tvé základní nepochopení věcí kolem kol. Na oktávku se hodí 205/50R17 (RS), 225/45R17, 225/40R18, 225/35R19. Cokoliv jiného nízkoprofilového je blbost.

    Už jsem párkrát bohužel oktávku na fabiáckém rozměru pneu viděl. Je to ztělesnění impotence a hnisavého nevkusu ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.03  22:08

    « Re: Kola z Fabie na Octavii

    Nezlobte se, ale samotné polemizovaní nad tím, zda se dají použít kola z Fabie na Octavii je nesmysl! Bohužel opravdu nejde jen o "kodrcání"...



    Myslím, že tuto kapitolu můžeme klidně uzavřít tím, že se obecně doporučuje dodržet u každého vozu pro standardní používání max.změnu +-5% z obvodu kola!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.10.03  21:09

    « HUFE

    No jseš asi lepší znalec, ale stejně... Moc nerozumím co by na jízdních vlastnostech mělo být horší? Akorát to bude víc kodrcat, pojede pomalejš, ale já víc jak 170 stejne nejezdim. Mě jde spíš o akceleraci a handling. A váhovej rozdíl mezi Fabii a Octavii je zanedbatelnej, ikdyž s mojí výbavou :-). Jenom pro upřesnění- ty kola na to nehodlám dávat, jenom polemizuju a slintám až si zase budu moct sednout za volant, po tom co mi snad někdy sundaj sádru z nohy:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  21:29

    « to andree_cz

    Podle mně = podle tabulek výrobců a oficiálních výpočtů ;o)

    Hlavní je, že bude 195/45R16 na oktávce vypadat strašně blbě. Jakoby v blatníku nebylo kolo... 10cm mezera mezi kolem a blatníkem je možná super u autobusu nebo offroadů, ale u osobáku to je ten nejlepší antituning, nehledě na to, že ta 195/45R16 má podstatně nižší nosnost než 205/55R16 (450 oproti 615kg), což se velmi projeví na jízdních vlastnostech atd atd... Však zkus a poreferuj. On někdo na Fabku ty zánovní pneu rád za babku odkoupí :o)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  19:23

    « Hufe

    No a co, že maj rozdíl 2,5cm(dle tebe, já to nijak nepropočítával), jedinej větší problém je, že to nevyhovuje techničáku, jinak kalibrace tacháče není zas takovej problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  10:04

    « Re: Made in...

    Mitsi a Saab: aj moje Bridgestony Turanza ER70, ktore som kupil toto leto cez reifen.com, su maid in Spain. Trosku ma to sklamalo, ale su fakt dobre. Pri nudzovom brzdeni 160-0 sa mi ani nezoplo ABS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  09:13

    « to gr

    Na fabku jsou:

    185/60R14

    195/50R15

    195/45R16

    205/45R16

    215/40R16

    225/40R16

    205/40R17

    215/35R17

    225/35R17
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  08:13

    « Re: to andree_cz

    Ale jinak souhlas s Hufem. Rozdíl kol u Fabie a Octavie je fakt jedno číslo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.03  07:15

    « Re: to andree_cz

    Myslím že na Fabku jsou 195/50 15´´ a 205/45 16´´, nebo se mýlím?
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 02.10.03  07:12

    « Re: Made in...

    to Mitsi: já koupil před dvěma lety v Rakousku Bridgestony RE720 v rozměru 185/60 R14 a byli Made in Spain, cena 1.837,- kč za kus :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.03  21:29

    « to andree_cz

    205/55R16 jsou úplně jinak velké kola oproti 195/4516. Jedny jsou na Oktávku a druhé na Fabku. Nedají se zaměnit. Je v nich rozdíl 2,5cm na poloměru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.10.03  19:52

    « to all

    Nevíte na jakech rozměrech pneu jezděj kitcary a WRC Octavie na českejch Rally?
    - má někdo zkušenosti s Matador Aquilla? Je to pořád stlačená tma?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.03  19:49

    « Re: to andree_cz

    Jelikož to má táta firemní tak se v tom odmítá jakkoliv angažovat-jeho problém, já bych to vzrání snášel špatně.
    Ty Firestony jsou mám pocit TZ200 v ADACu pohořeli.
    205/55 R16 mě moc neláká- musel bych kopupit komplet i s ráfkama a to by byla pálka jako svině. To už bych šel radši 195/45 R16
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  22:31

    « to andree_cz

    To vrzání ve Fabce je specifická závada. Ve střední části palubky za výdechy ventilace je takový zobák, který aretuje palubku v rámu auta Vychodí se (jak se auto kroutí) a vrže. Rutinní oprava v servisu - namazání vazelínou.

    A ty Firestony... Nevíš Typ? Já o žádné s "čočkovým dezénem" nevím. Každopádně je Firestone low-end odnož Bridgestonů. Kvalitu hledej spíš u Bridge.

    Jinak, Oktávce hodně pomůže už 205/55R16.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  19:35

    « Re: to HUF

    Dnes možná ne, ale před pár týdny ještě prodali ( lépe řečeno prodat chtěli- jelikož je nikdo nechce, tak je maj pořád sklade,/měli)
    S tou rozvrzaností máš pravdu. Minulá octávie rv98, měla série kola 15 a nikde nic nevrzalo-kvalita zpracování úplně úchvatná! Teď mám Octavii rv02 jsou tam škodovácký hliníky 6j x 15 s CEC EP- no a po 30k km ve všech dveřích vrže, což mě neskutečně sere. Jinák tátova firemní fabka Classic - na kolečkách od kočárku, vzře v palubce a vůbec mi to uvnitř přijde nic moc z hlediska kvality, ale to je asi výbavou classic.
    Samozřejmě, že nejsem zrovna dvakrát unešenej z jízdních vlastností octavie. Už jsem se doskrát hodně zapotil v zatáčkách, ale že by to byla nějak obzvlášť záludná se nedá říct(nechci někoho odrazovat od koupi octavie, to fakt ne!!!!!koupil bych si ji znova)- podvozek RS se 17ama musí bejt dostatečně dobrej. Jinak co si myslíš o firestonech s čočkovým dezénem? Mě to jeden kamarád vnucoval jako bezkonkurenční pneu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  16:06

    « Zimní pneu

    Děkuji všem za odpovědi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.03  15:17

    « Re: to Mitsi

    To HUF: Jednou jsem mel Yokohamy S707 made in Japan na orig. Mitsubishi litych kolech a pouze na dvou ze ctyrech kol jsem mel (po celou dobu zivotnosti i po nekolikerem prevazovani!!!) 5 gramova zavazi po jedne strane, byt tzv. "na limci", nikoli "v rameni". Tomu rikam presnost vyroby! Ale kde se dnes daji takove gumy sehnat? Me aktualni Pirelli P7 made in Italy daly dost prace vyvazit a vyvazovani je treba opakovat nejpozdeji po kazdych 5 tis. km. A ani z hlediska ovality nejsou nic moc, byt jinak ostatni vlastnosti (krome hluku, valiveho odporu a opotrebeni) jsou naprosto OK, resp. "k me plne spokojenosti". A to uz je co rict! PS: Ty Yokohamy S707 byly sveho casu stejne lepsi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.03  13:12

    « testy zimních pneu 2003 - ADAC

    odkazy na nové testy zimních pneu 2003 - ADAC již najdete na našich stránkách (jsou zařazeny i do přehledu/vyhledávání testů, i v katalogu pneumatik)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.03  13:08

    « Re: Made in...

    ano, někdy to takto dopadá...nicméně v jiných odvětvích, než jsou pneumatiky, se toto aplikuje naprosto stejně
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  12:17

    « to Mitsi

    Ad RE720 made in Poland> Mám přesně tentýž postřeh. As to dělají na starších formách nebo je nečistí, ale vypadá to z blízka dost blbě. Taková okoralost či co.

    Ad země původu> Ideální je asi mít Bridge z Japanu nebo Conti z D, popřípadě Pirelli z D. Pak na dobrých discích spotřebuješ na vyvážení sady 4 kol maximálně 2 pásky lepícího závaží.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.03  12:14

    « Made in...

    Jen pár příkladů za všechny: Bridgestone B391 (snad jsem se nespletl v typovém označení) ze Španělska, Bridgestone RE720 z Polska (fuj kvalita, jakoby "vytržené z formy", kde se stihly "přilepit", o vzhledu směsi ani nemluvě) a z Francie (na pohled kvalitnější, byť jejich Michelinky bych si sám "dobrovolně" nekoupil), Semperit Speed Comfort z ČR a z Portugalska, Goodyear Ultra Grip 6 ze Slovinska atd. atd. To už jsou mi milejší Nokiany "made in Finland" (typ WR má dokonce z výroby přebroušený běhoun, aby tam nebyly ty "přetekliny" z formy) nebo Hankooky z KR, povětšinou z kvalitní silika směsi. Začínám dost pochybovat o tom, že "když dva dělají totéž" (byť v dnešním globalizovaném světě), "je to vždy totéž"! PS: To úsloví jsem si drobně upravil, aby se mi tzv. hodilo do krámu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  09:18

    « Re: 2 andree_cz & 2 petous

    Oddie: např. 5,5J/14 je běžný rozměr forďáckých ráfků a ve většině případů je tam 185/65. 6J jsem tam s tímto rozměrem neviděl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  08:53

    « Re: to tukan

    Este som zabudol, samozrejme dalej potom 5 dalsich typov, posledne miesta nejaka Fulda a ten "lacny" Michelin
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.03  08:51

    « Re: to tukan

    Kupil som si Auto Zeitung a bol tam test zimakov v "tradicnom" rozmere 195/65R15. Vysledky: 1. Pirelli SnowSport 190 2. Goodyear Ultragrip 6 3. Dunlop Snowsport 3
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  20:20

    « to andree_cz

    Dnes už neprodají.

    Jinak, já s autem do terénu zásadně nevjíždím a tudíž mi nízkoprofil neubližuje. Spíš mi dovoluje mít pořád rezervu ve vlastnostech auta na silnici. Fakt je, že na mém už je to šílenost. 16" stačí úplně.

    Auto po 107tkm rozvrzané nemám. Znám oktávky, které vržou na standardním podvozku už po polovičních kilometrech.

    BTW, jízdní vlastnosti oktávky na 15" jsou při originálním nastavení podvozku vyloženě turistické až záludné. Tobě to nevadí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  19:03

    « Re: to ace2

    ok díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  18:48

    « to HUF

    No příjemně si mě překvapil, že umíš diskutovat i jinak než urážením.
    Mysli si co chceš ale já prostě nejsem zastáncem nízkoprofilových pneu a kol větších než je zdrávo (odstrašujícím příkladem je tvoje Fabie- nic proti ní, krasavici). Konkrétně nízkoprofilovejch 15tek který si tady vnucoucal na corolu. Je to dáno dost tím, že často s autem brázdím různý terény a taky fakt nesnáším přenášení rázů ze silnice- pak se ti celý auto rozvrže. Širší než jsou moje 195 bych rozhodně neobouval (na octavii)- už jen z hlediska spotřeby.
    Jo jinak si zajdi do Barumu, moc rádi ti Continental super contact CV91 prodaj:-) vím o čem mluvím
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  18:45

    « to ace2

    225/55R16 Conti TS790V
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  18:43

    « to tukan

    Ze Tvých alternativ jednoznačně UltraGrip6 nebo P190Snowsport.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  16:37

    « jo tá já taky bych chtěl poradit.

    Jo to já bych taky potřeboval poradit. Potřeboval bych na zimu pneumatiky ekvivalent k letním 225/55/R16. Ale rád bych jen to nejlepší co je momentálně k mání s prioritou na nízkou hlučnost. Po horách jezdit nebudu. Jezdím svižně a nechci aby mě pneumatika nemile překvapila.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  16:32

    « zimní pneu

    Potřeboval bych poradit s výběrem pneu na oktávku.(195/65/15")
    GOODYEAR Ultra GRIP 5 nebo 6 - 2700Kč
    PIRELLI WINTER 190 Snowcontrol - 2600Kč
    PIRELLI WINTER 190 Snowsport - 2600Kč
    DUNLOP SP WINTERSPORT M2 nebo M3 - 2550Kč
    FIRESTONE FW WINTER - 2150Kč
    BRIDGESTONE Blizzak LM-18 - 2450Kč
    Ceny jsou téměř stejné a když se zeptám v pneuservisu tak každý vychvaluje ty co má skladem.
    Děkuji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  15:46

    « HELP

    Takhle vypada ma prava predni guma pri pohledu zepredu v pravo vomydlena vlevo vo hodne mene ? Cim to je ?? [odkaz]
    Cim by to mohlo byt ???
    Dekuji - Poznamka klepe mi rizeni !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.03  14:42

    « Re: 2 andree_cz & 2 petous

    :) měl jsem tu jedno kolo, 195/70 obuté na plechu 5,5J/14. Vypadalo fakt úchvatně... (někdo si jej vzal zadáčo jako rezervu). Já mám jedny 175/70/14 na 5,5J a je to akorát, 185/65 na tomtéž jdou sice taky, ale už je lepší dát je na 6J...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  13:07

    « Re: 2 andree_cz & 2 petous

    Ad 5,5J14... 175-185 je ideální. 195 je už poměrně nesmysl. Bude to vypadat jako guma na horském kole ;o), nicméně to jde provést. Na 195/60 je ideální 6"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  13:05

    « to flavio

    Jednoduchá odpověď. "V" je dimenzována spíš na dálniční provoz. Míň lamel, větší stabilita na suchu a mokru. "H" je spíš víc "do terénu". Víc lamel, lepší chování na sněhu a břečce, ale méně jisté chování za "nezimních podmínek". Osobně bych na zimu volil H. Občas se šiknou ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  12:59

    « Re: 2 andree_cz & 2 petous

    (Co dat na 5,5J x 14 E39) Tak jsem se chtel trochu vzdelat a na [odkaz]
    jsem se dozvedel, ze "největší adheze když pneu max. o 15% širší než ráfek". 5,5 * 25,4 * 1,15 = 161. Tak to bych tam asi nic jinyho nez 165/70 na 14" davat nemel, ne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.03  10:39

    « H nebo V

    Mám možnost si za stejnou cenu pořídit dvě "identické" zimní pneu, lišící se jen v rychlostím indexu (H a V). Je výhodnější na zimu zvolit raději "háčko" nebo "véčko". BTW, nevíte jak je na tom s jízdími vlastnostmi NOVÝ Pilot Alpin od Michelinu?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…