Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Test pneu ZIMA 2003
To jsou samozřejmě logickě výsledky,ve snehu a ve vodě jsou užší pneu výhodou,na suché vozovce a myslím taky na ledu mají výhodu zase širší.Rovněž ujetý sníh by měl být výhodnější pro širší pneu.Osobně jsem pro fabii zvolil zimní Polaris 2
195/50 15 palců,zatím jsem jel pouze na suchu kde na zimní poměrně dobře sedí a jsou taky poměrně tiché,samozřejmě proti letním 195/50 15 Bridgestone je to horší,ale zas na zimní to špatné není.V akci Barumu na Webu byli za 1720 Kč což je celkem slušná cena.Do hor v zimě nejezdím a kolikrát bude u nás čerstvý sníh na silnici bůh suď. -
« Test pneu ZIMA 2003
Tak pánové! Nový Auto Motor a Sport a test zimních pneumatik 205/55 16´´ 225/45 17´´ dopadl takto: 205/55 16: 1. místo Bridgestone Blizaak LM 22, 2. Pirelli Snowsport W210, 3. Semperit Sport Grip, 4. Michelin Pilot Alpin 2, 5. Vredestein Snowtrac 2, 6. Kumho Izen XW 17. 225/45 17´´ - 1. místo Goodyear Eagle UG 3, 2. Pirelli W240, 3. Dunlop SP WM3, 4. Nokian WR, 5. Uniroyal MS 55, 6. Matador MP 58. Dále zde vyšlo najevo, co vám přinese, když se rozhodnete koupit si za více peněz širší pnue. Vůbec NIC! Zejména na sněhem pokryté vozovce vykazují 17 pneu vesměs špatné výsledky. Ve prospěch 16 hovoří na měřeném okruhu větší rychlost a lepší čitelnost v mezních situacích. I při brzdění jsou 16 o krok vpřed. Při aquaplaningu byly všechny 16 lepší než nejlepší 17! Lépe to pouze vypadá na suchu, kde širší pneu přenášejí větší příčné zrychlení, lepší časy na měřeném okruhu a kratší brzdné dráhy, ale i zde dochází k překrytí, kdy nejlepší 16 dosáhly na horší 17. Celkem jako vůbec dopadly nejhůř Matador a Kumho.
V 16 se jako sněžný král stal Semperit Sport Grip, dále Pirelli a Bridgestone. Na mokru dominují Bridgestone a Vredestein. Na suchu Michelin. Jezdilo se s BMW 325 Ci. Tolik výňatky z nového Auto Motor a Sport.
-
"-- skrytý --" 22.10.03 09:26
« Re: A a CH
Pro Flavia: V "A" nejsou zimní gumy povinné. Ale pokud je už člověk na autě má, pak musejí mít vzorek nejmíň 4 mm (u letních i v zimě stačí 1,6 mm!!!). Např. v "CH" rovněž nejsou povinné, ale když se člověk v zimě nabourá nebo zacpe komunikaci, protože "není náležitě vybaven", tak mu to tzv. přičtou k dobru (a právě tohle pojišťovna neplatí!). Kromě toho je v "CH" zakázáno používat zimní gumy mimo kalendářně přesně vymezené období, ale ty termíny si už bohužel nepamatuji (že by od 15. 4. do 15. 10. každého roku?). -
"-- skrytý --" 22.10.03 08:52
« Re: A
Che che na Slovensku su povinne od 15.11. ale pozor, nasi skveli zakonodarcovia zistili aku blbost spachali, tak ten zakon zrusili... ale pozor... ucinnost zakona pri ktorom ten predosly zsili je platna od 1.1. Suma sumarum, od 15.11. do 31.12. su povinne :-) potom uz nie :)))) No nie su dobri? (aspon myslim ze to je takto) -
« pneu F1
Zdar odborníci. Jen tak pro odlehčení - netušíte proč má formule 1 tak maličký ráfky a tak balónovitý pneu? Koukám v dnešní MFDnes na reklamu FiatGroup, kde proti sobě stojí nová Panda a F1 Ferrari a je tam krásně vidět , jak malý ráfky ta F1 má (to snad neni ani 13 palců ....). Netušíte proč? Je to předpisy a nebo je to snad výhodné z hlediska jízdních vlastností??? -
"-- skrytý --" 21.10.03 11:04
« to gergi > Re: Na zimu uzsi pneu?
Lze hovořit "pro" i "proti"! Užší pneumatika má zas horší brzdné schopnosti, trakci apod. Ve Vašem případě neuvažujete jen o užší pneumatice, ale i o zmenšení ráfku, což bude ve výsledku sice pohodlnější, ale bude Vám to neskutečně plavat v zatáčkách (na suchu i všech ostatních podmínkách)! A nakonec 1cm rozdíl v rozměru možná ve skutečnosti ani nepoznáte, neboť je známo, že pneumatiky různých výrobců ve stejném rozměru nemají stejně široký dezén! -
« Na zimu uzsi pneu?
Traduje se, ze na zimu jsou lepsi uzsi pneu. Je to empiricky overeno? Uvazuji mezi 195/60 R15 (stejny rozmer jako letni) a 185/70 R14 (dovolene varianty dle TP), pro mensi rafky a uzsi pneu mluvi cena. Pokud by pro byly i jizdni vlastnosti v zime (snih, voda, led), asi by nebylo o cem premyslet. -
"-- skrytý --" 20.10.03 23:41
« to rostam - Re: CPC 205/60 R15
Záleží na mnoha faktorech-každopádně i kdyby se CPC sjely rychleji než původní DUNLOP, tak bych je doporučil díky mnohem lepším jízdním vlastnostem (bezpečnost je přece prioritní!). Rozměr 205/60 R15 bych ale neobouval na orig.ráfky, kt.jsou moc úzké. -
"-- skrytý --" 20.10.03 23:28
« Re: testy
jak tady píše řada lidí, testy se opravdu mohou lišit z mnoha důvodů - sníh, teplota, rozměr, testované vozidlo, huštění pneu, kvalita vyvážení, ..., až po dodané vzorky (některé modely pneu, přestože se jmenují stejně mají generační vývoj-především v kvalitě směsi) -
"-- skrytý --" 20.10.03 23:19
« to Anndy
Být Vámi, tak o kvalitách UG6 nepochybuji - jednoznačně patří ve své kategorii mezi ty nejlepší (společně s níže uvedenými), přestože v jednom konkrétním testu nedopadly valně
ostatně podobně se tak stalo jednou s Conti Premium Contact, kt.vyřadily díky nadměrnému opotřebení, přestože vykazovaly nejlepší hodnoty-vše bylo následně zdůvodněno, že byl dodán vzorek s jinou směsí...nicméně CPC patří opět ke špičce ve své kategorii, což potvrzuje i spokojenost zákazníků-u GY UG6 nevyjímaje
přímé hodnocení GY UG6 samotnými uživateli si můžete prohlédnout také zde:
[odkaz] -
« Continental ContiPremiumContact 205/60 R15
Zdravím,
má někdo na octavii nebo jiném voze pneu s tímto rozměrem ? Pokud ano, prosím podělte se s tím, jak dlouho vám gumy vydrží - myslím kolik už máte najeto nebo po kolika km jste je museli měnit. Vypadá to, že je to dost solidní guma, jen mám obavu, že se rychle sjede. Jezdím normálně, žádné hrabání na křižovatce nebo smykem projížděné zatáčky. Původní dunlopy mi na octavii na jaro už nevydrží a tak se musím poohlédnout po něčem lepším než byly ty dunlopy z výroby.
Díky za odpověďi. -
« CPC 175/60 R14 jaky tlak?
Zdravim, rad bych se zeptal jestli ma nekdo ContinentalPremiumContact v tomto rozmeru 175/60/14 na aute jako je Felicie a na kolik ma nahusteno? kdyz tam dam predepsanych 2 tak desne plave, OK to zacne byt az na 2.7 ale to mi prijde desne moc :o/ to ma opravdu tak mekke bocnice?
Diky za odpoved ...R. -
« testy
Odlišné výsledky testů zimních pneu jsou asi také odlišné z důvodu různých podmínek testu (kvalita sněhu, teplota apod.) Já jsem volil doporučený rozměr dle výrobce vozidla aby bylo možné použít řetězy. Jezdím na hory a to většinou po mokré dálnici, pak závěr cca 10 km po sněhu různé kvality a množství většinou bez posypu a řetězy mám v pohotovosti. Proto jsem vzal pneu s průměrnými kvalitami na sněhu a ledu, ale malým valivým odporem, nízkým opotřebením a dobrou odolností vůči aquaplaningu. -
« Re: to TheLordOfTheFord
to e pneu: Chapu, me auto neni stavene na zavodeni, ale obcas pospicham, a pak se proste neudrzim a musim ostatni predjet, proto bych rad hlavne neco, co neklouze pri predjizdeni a za vyssich rychlosti (alespon tech 120 za deste) na kluzke mokre vozovce v zime. Jizda ve snehu neni prioritou. dekuji za poradu. -
« Re: to TheLordOfTheFord
JA nevim, kdyz ty testy vychazi pokazdy jinak a vykazuji velke odlisnosti mezi znackama. Pripada mi, jako by zalezelo na tom, kdo ty testy plati.
Ale podle testu,ktere jsem cetl, spis plati, cim drazsi, tim lepsi, tak ja bych asi bral tu Conti 780, nebo GoodYear UG6, nebo Bridgestone LM-18? -
« Re: to TheLordOfTheFord
to e-pneu: Dekuji za radu. Na testy jsem se koukal ale jsem z toho jelen.
V Praze jezdim vetsinou pomalu (do 120), mimo prahu rychleji (120-140) a v Krkonosich nejpomaleji (80-jsou tam ostre zatacky).
Tak ja bych hlavne rad pneu, ktere neklouzou na naledi a s kterymi se da rychle a bezpecne jezdit po dalnici za mokra, tudiz hlavne proti aquaplanningu. Ale nevim, jak se to nazyva v zime, jelikoz to je spis brecka se soli posypana obcas sterkem, do ktere snezi apod.
Proti snehu moc byt nemusi-to je mi spis fuk- v nejhorsim nasadim retezy, ne?. dekuji za Vasi radu co koupit. -
« Re: to Anndy
e-pneu: Presne takto som sa riadil a dospel som k zaveru ze:
z testov v r. 2002 v rozmere 175/65 R14 mi vyhovovala najviac GY UG6 - som z BA a tu je obvykle mokro a mala vrtsva (par mm) snehu, ci ked uz lad. A na mokre mala ta UG6 vyborne vlastnosti, aj na suchu. Pirelli by prixadzali do uvahy v oblasti bohatsej na sneh, ale to BA nie je. A na 165/70 sa nerobi Alpin2 - ktory by tiez presiel testom.
Takze som uz mal skoro jasno (UG6), lenze som si pozrel tohtorocne testy - sice tam boli len 195 R15 a 185 R14 - ale diametralne rozdielne vysledky UG6 - pri 195 vynikala a pri 185 takmer prepadla. A to defacto vyustilo do mojho vcrajsieho prispevku. -
« Re: to Hufnagl
"Cimbu měl super hodnoty a dali mi ho místo slevy zadarmo... Neber to"......"Vyměnil celou ŘJ za již upravenou"... No neber to... taky by se dalo říci...no protože to ATX neumí, to dá rozum nééééééééé. A Cimbu je přece známá firma s hromadou referencí a kdo zná ATXe ? No přece pár lidí z tohodle pokecu...No vlastně sorry... tohle je pokec o gumách.
-
"-- skrytý --" 17.10.03 00:00
« to "TheLordOfFord"
za 1) 160km/h v zimě při dešti, kdy to může namrzat moc rozumné není, tam nepomůže asi žádná pneumatika (ostatně při 160km/h v létě to také moc bezpečné není-hlavně v zatáčkách!)
za 2) podmínky, kde budete provozovat pneumatiky jsou rozlišné (vlastně všechny situace, kt.v zimě mohou nastat), takže je dobré mrknout na testy a vybírat ty pneumatiky, kt.mají vyvážené vlastnosti ve všech testovaných kategoriích - vybíral bych tedy asi z těchto pneu: z nejlevnějších - Firestone FW930, Toyo S940(941)... ze středně drahých - Goodyear UG6, Dunlop M3, Bridgestone LM-18...z dražších - Pirelli Snowcontrol, Conti 780...co se týká Michelin Alpin A2, tak je v tomto rozměru nenabízíme, tak nevím-každopádně u Michelinu jsou "zbytečně" vysoké ceny! -
"-- skrytý --" 17.10.03 00:00
« to Anndy
v rozměru 165/70 R14 v přehledu opravdu žádný test není - je dobré vzít pro posouzení pokud možno co nejbližší rozměr v daném průměru pneu, tj.175/65 R14...tím pádem je doporučení při "rozumné" ceně snadné: Dunlop M3, Pirelli Snowcontrol, Conti 780...pak stačí specifikovat, za jakých podmínek budete jezdit nejvíce (sucho/voda/sníh/led) a kouknout do testu, jaká pneumatika je nejlepší v dané vlastnosti! -
« Re: zimni pneu
No lidicky, ja som zdecimovany z vyberu zim pneu, a nejako ma to nebavi uz vyberat. Jednak chcem rozmer 165/70 R14 - to som v ziadnom teste nenasiel. A za druhe - do uvahy prixadzaju pneu v cene od 3000Sk za kus az po 3500 sk za kus. V tomto rozmedzi a poradi su Michelin Alpin (nie A2 na tento rozmer), Dunlop WSM3, Pirelli SnowControl, Bridgestone Blizzak LM18, alebo najdrahsie GY UG6.
A prisaham, neviem ktore si mam vybrat. Bud Barum polarisII za cca 2500, alebo potom nieco z tych 3000-3500. Povodne som xcel UG6, ale ako som vydudkoval, cim uzsi rozmer, tym su nic moc - tak ja fakt uz neviem :(. Budem vdacny za kazdy nazor. Diky moc. -
« zimni pneu
Zdravim motoristy, co byste mi poradili, jezdim ve Fordu escort, 1.4i, 175/70 R13, ráfky 5J X 13, jezdim po Praze a do Krkonos (kde bude nasnezeno a naledi). Hlavne chci neco bezpecneho. Obcas take jezdim po dalnici i 160-coz za deste trochu klouze, tak bych rad neco solidniho i proti aquaplanningu. Co třeba GoodYear Ultra Grip 6? Nebo Michelin Alpin2?
-
« Re: Michelin za cenu Barumu, Barum za cenu protektoru....
Tak se mi zdá, že tohle už jsem četl tak před tejdnem.To ty gumy moc nevydržely....
Navíc odkaz na litý kola nefunguje,ceny nic moc,web hnusnej a jako třešnička na dortu chiptuning.Budou to asi odborníci s velkejma zkušenostma. Ševče drž se svýho kopyta. -
« Michelin za cenu Barumu, Barum za cenu protektoru....
Zdravím konferenci, vím kde tento slogan platí. Já už si výhodně nakoupil a jsem maximálně spokojen!!! Nejnižší možné ceny, NEJLEPŠÍ poměr cena/výkon ZARUČEN!!! Kdo má zájem o nejlevnejší pneu na svého "miláčka" at mrkne na [odkaz]
P.S.: přichází čas přezout na zimní
-
« to petous
Máš recht. Je až s podivem, že je to hodnocení tak různé. Je třeba trochu se zamyslet a zaexperimentovat. Vyjít z toho, že cena = kvalita. Vzít v potaz image značky (kromě Michelinu - tam je to přežitek) a zvolit. Já už takhle vytvořil soupis dobrých a špatných pneu. Zpětně vzato vždy vyšší cena znamenala lepší vlasnosti. -
« to 02
Přesně tak. Já taky ne. Nemůžu Ti poradit s Avony. Můžu Ti jen říct, že v tomto referenčním rozměru bych šel (jestli to správně chápu, tak pro oktávku) jednoznačně do:
Pro komfort: CPC, GY NCT5, Pirelli P7, Bridge RE040
Pro jízdní vlastnosti: CSC2, Bridge S-03, GY F1 GSD3, Pirelli P-Zero.
referenční rozměr = všichni výrobci se snaží v něm dělat co nejvíc typů (nejen) pro vzájemné srovnání. -
"-- skrytý --" 14.10.03 19:25
« AVONY
Vím, že již nastal čas pro obutí zimních pneu, ale chci se zeptat místních odborníků co říkají letním pneu AVON ZZ3 16"-205/55 ? Jezdím na nich a zdají se mi dost dobré.No, ale chtěl bych něco vědět co mohu odnich čekat... Neznám nikoho kdo na značce Avon jezdil.Moc díkyPavel -
« to pikachu
Ne ne. Na zimní je ještě brzo. Teď hobluju nové Conti CSC2 215/40R16 (obuté na OZ - konečně jsem si koupil pořádná kola). Jsou prostě skvělé. Kdo zkusí, pochopí a značku nezmění. Příště sice testnu P-Zero Nerro, ale to jen pro doplnění zkušenostní databáze. CSC2 je bomba.
Na originálních 16" discích ale už ale jsou namontovány a k použití připraveny Pirelli P210 Snowsport 205/45R16. Neboj, v pravý čas je tam prdnu. Teď by to byl nesmysl. Rapidní zhoršení jízdních vlastností, rychlý ubytek vzorku a menší trakce. -
« Re: moje první zimní pneu
Fordak: na dobierku posielaju len v ramci Nemecka. Ale zaskoc si do najblizsej pobocky, mozes dostat aj o nieco lepsie ceny ako su na inete (ja som kupoval 2 sady a na kazde pneu zlava 3EUR). Ad ebay: sem to nepatri, ak chces, posli mail na dabel@mazda626.sk -
« Re: moje první zimní pneu
to dabel: děkuji za radu od ostříleného řidiče.
Nevíte, dá se nakupovat na Reifen.com na dobírku?? Mě připadá že ne, leda bankovním převodem (embosovanou kartu nemám) (koukal jsem po té možnosti a našel jsem jen, že mi pošlou mail s instrukcemi co a jak- je to ta možnost placení 2%navíc-Sconto-- u šeků a bankovních převodů, jestli jsem si to přeložil správně)
Když už jsem u nakupování, nenakupovali jste něco na e-bay.DE?? (nebo v e-bay.com- v USA,UK, atp?) líbí se mi jeden digitální foťáček prcek a notebook. Předem díky za odpověď
-
« e-pneu vs. e-pneumatiky
Kouknul jsem na obě stránky, jistá podoba designu tam je, ale přehlednost a orientace je lepší na e-pneumatiky.
Na e-pneumatiky mě vadí něco jiného, ale nebudu se již rozepisovat. Nakupovat pneu přes net zatím nebudu.
Omlouvám se za off-topic příspěvek. -
"-- skrytý --" 09.10.03 21:35
« stejne gumy?
na 1 nápravě shodné pneu (jinak by auto snadno dostalo hodiny), na všech 4 pak pouze stejný rozměr, ale je řada výjimek - skoro všechny auta s náhonem na zadek mají na zadní nápravě širší pneu...u sportovních aut jsou pak výjimky snad ve všem! -
"-- skrytý --" 09.10.03 13:38
« Re: to Anndy
Na auto s pohonem předních kol bych nedával na každou nápravu jinak široké pneu a zvlášť ne na předek širší než na zadek - mohlo by pak být víc přetáčivé, protože podvozek se u normálních aut holt ladí na všechny kola stejné. U sportovních aut se dozadu dávají širší hlavně kvůli tomu, aby pneumatiky vůbec přenesly ten výkon na silnici.
ace2: 4 různé pneu se pro normální ježdění nevyrábějí proto, protože holt je takový předpis. Ale také z hlediska toho, že není všude stejně dobrá či špatná silnice, takže nemůžeš předem vědět v jaké situaci se ocitne řidič, a tedy jestli zrovna by nepotřeboval pravou přední gumu na levé zadní kolo apod. Dokonce v homologačních předpisech je povinnost mít na všech kolech stejné gumy - a sporťáky mají vyjímku ;o)