Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: K tomu mytí auta v myčce
Hehe-ja vzdy ked si umyjem auto (dlho sa odhodlavam-2tyzdne+) tak este v ten den prsi, max. na druhy den :). Ked som si dal zase zimne gumy, tak na druhy den nasnezilo, odvtedy s autom nerobim nic. Zvonku je na nom par mm blata, ci coho, vo vnutri mam viacej listov, ako v jesennej aleji a je mi dobre. Ale akurat dnes rano svietilo slnko a bolo mi na bliti z toho svinstva (mam rad cistotu). Tak vazne uvazujem o umyti - najma zvnutra. Cez zadne sklo takmer nevidim, skoda, ze ti * nemontuju stierac zadny aj na sedany. -
« Re: Barum Polaris 2 vs. Dunlop Wintersport M3
Diky za postrehy. Ja jsem ty Dunlopky pred par dny koupil na Escorta. Zatim nemuzu moc hodnotit, protoze jsem s nima najel jen par set km, a to v podstate pouze na suchu. Rozhodujici zkousky prijdou az ve chvili, kdy vyrazim na hory. Pak poreferuju. S tou Sierrou se moc do hor jezdit nebude, tak jsem si rikal, ze postaci Barumky, ale chtel jsem si pripadne nejak omluvit vetsi investici do lepsich gum... -
« Re: Ještě k těm GY UG6.
:-) to je nesmysl, německé vozy jsou nejlepší vozy na světě, protože je poctivě a dobře vyrábějí Turečtí námezní dělníci za minimální plat, já bych to tom mohl vyprávět. I když je faktem, že teď už to auto taky o nečem jiném, než když jsem si ho u prodejce vyzvedl. Mouchy jsou vychytaný a zdá se že funguje tak jak má a motor jde čím dál tím lépe. -
"-- skrytý --" 03.11.03 20:53
« Ještě k těm GY UG6.
Tak jsem je pořádně provětral a mé dojmy jsou stále horší a horší. S najetými km (nyní okolo 1200) roste hlučnost, při snížené adhezi okamžitě spíná ABS, rozjezd po prokluzu jednoho z předních kol prakticky nemožný bez jeho opakování s mimořádně citlivým zacházením s pedály, stále více se projevuje citlivost na boční vítr atd. atd. (hovořím o rozměru 185/65x14 v T). Rozměr 195/65x15 v T na Fiatu Stilo 1,6 MW se chová prakticky shodně, snad s výjimkou problémů s trakcí (absence dostatečného Mk tzv. "od spodu"). Inu, němečtí motorističtí novináři jsou zřejmě * prodejné, jinak by tuhle gumu přece nemohli zařadit na stupně vítězů! PS: Předtím jsem se stejným vozem jezdil na GY UG3, které mi připadaly mnohem lepší (tedy dokud neztvrdly na kámen...). -
"-- skrytý --" 03.11.03 20:43
« Re: K tomu mytí auta v myčce
Do loňska jsem myl auto pravidelně, dvakrát ročně. Když jsem ho vloni zase jednou opravdu pořádně umyl, přišly povodně. Od té doby si dávám bacha. Co kdyby to nějak souviselo? Nechtěl bych mít na svědomí tolik neštěstí vyplavených lidí! -
matuS 03.11.03 19:17
« Re: K tomu mytí auta v myčce
anndy> rucne ti ho umyju v petrzalke na MOL pumpe na dolnozemskej ul., tam kde su dve pumpy presne proti sebe. niesom si isty ci uz nahodou niesu premenovane na Slovnaft (nesiel som tade rok), ale rucne tam umyvaju zevraj doteraz. okolo 200sk chalani zapytaju.
a ta lacna nova slovnaftacka umyvacka je kde? a co je to lacna? chodim za 130, umyje to pekne (navyse predtym auto este ostriekaju wapkou, aj spodok), ale v tomto pocasi by to chcelo chodit tam 2x tyzdenne :)
-
« Re: Barum Polaris 2 vs. Dunlop Wintersport M3
No - ehm - ja mam nove tie dunlopky M3 - prave v tvojom rozmere 185/60 R14. Zatial su nove - je na nich len nieco cez 1000km najazdenych. Ked porovnam s letnymi (pirelli P6000 - ten isty rozmer) tak co sa tyka hlucnosti, zda sa mi, ze je to skoro identicke - mozno jemne vyssi hluk na menej kvalitnom (menej hladkom) povrchu. Spotreba (ciste mesto) sa mi zvysila cca o 0,3-0,4l (zhruba 4%) na 100km, ale to moze byt aj tym, ze som castejsie jazdieval so studenym motorom na pomerne kratsie trasy a vela casu v zapxax travil.
Akurat vcera som ich aj troxu na mokrom testoval - viac menej som na nich usiel nieco cez 400km BA-Prievidza a spat a bolo pocasie hodne pod psa - husty dazd atd. Vpodstate co som spozoroval, bola jemna naklonnost na aquaplaning pri cca 120kmh na dialnici za husteho dazda (stierace naplno) pri prexadzani do vyjazdenych kolaji plnych vody - vtedy som citil, ze jemne to straca kontakt. Ale neviem porovnat, ako by sa xovali ine... Viac menej celu cestu som nesiel cez 120kmh a nepocitil som ziadne negativne ucinky. -
« Re: Barum Polaris 2 vs. Dunlop Wintersport M3
Dunlop Wintersport M3 mam momentalne druhu zimu (185/65R15). Pocas minulej som najazdil cca. 20tkm. Gumy su stale s perfektnym vzrokom, su tiche a vlastnosti na normalne jazdenie (teraz mi Huf bude asi oponovat ;))) vynikajuce: za minulu zimu mi asi len 3x zoplo ABS. -
« Barum Polaris 2 vs. Dunlop Wintersport M3
Nevite, jak si stoji Barum Polaris 2 ve srovnani s Dunlop WinterSport M3 v parametrech valivy odpor a opotrebeni? Polarisku jsem v zadnych srovnavacich testech nenasel, ale neco mi rika, ze by Dunlopka mohla byt i v techto parametrech lepsi. To by znamenalo, ze vetsi pocatecni investice (na 4 gumy to dela pres 1200 Kc) by se casem vratila. Pritom bych celou dobu jezdil na lepsich gumach. Jak velky vliv na spotrebu muze rozdil ve valivem odporu mit? Jedna se mi o rozmer 185/65/R14 (Sierra). Diky. -
"-- skrytý --" 03.11.03 12:19
« Re: speciální nástřik spodku automobilů
Jen ještě mě napadlo k těm offroadům - viděl jsem na BBC takový pěkný test RangeRovera (toho hranatého luxusního). Jezdili s ním po polích a kolem rybníka, kde bylo takovéto mazlavé bahýnko, kterým se na silničních pneu ani s offroadem projet nedaá a tak zapadli. Co tedy udělali: vzali doprovodného HiLuxe, zajeli do bahýnka, natáhli lano na RangeRovera a.. zapadli taky. Tedy lano odpojili a nasadili na kolegova LandCruisera. Zabrali a ... sjeli po tom bahýnku do lesíka u rybníčka. Takže pak sháněli traktor. Sehnali takový ten velký, jak má všechna kola stejně ohromná. Zapojili řetězem RangeRovera, zabrali a .. zapadli ;o) No, nakonec si najeli tím traktorem jinak a vytáhli ho, ale byla to docela sranda, když testovali offroada. A ještě -kvůli LandCruiseru museli pokácet dva stromky mezi které byl zaklíněný, aby mohl vyjet. -
"-- skrytý --" 03.11.03 12:13
« Re: speciální nástřik spodku automobilů
prof: to jsem si pak taky říkal, že to asi bude tím, že je pro trochu jiný typ cest než normální auto, ale nečekal jsem, že v tom bude až takový rozdíl. BTW: on zase takový "offroad" to není - když zapadneš, tak jsi holt v háji, zatímco s takovým LandCruiserem či něčím podobným už je to složitější. Ovšem je fakt, že co se týče "výjezdnosti" a průjezdnosti (dokud jedeš), tak je na docela slušné úrovni (jezdil jsem s tím s kámošem v zimě po schodech v parku a jednou mi to dokonce nedalo - vzal jsem kámoše na strahov do menzy na oběd až před dveře ... taky tam jsou schody... okolojdoucí trochu nechápali ;o) ). -
« Re: K tomu mytí auta v myčce
Diky za nazory. No ja som si raz umyl auto wapokou a uz nexcem viac tak makat - brr. V umyvacke ho umyli velmi obstojne (nova pumpa + umyvacka slovnaftacka) a navyse aj podvozok - za par minut a za malo praxov-akurat puklice neboli moc dobre umyte, inak bolo super-porovnatelne s rucnym umytim. Skrabancov je na tom aute vela - sice len velmi jemnych, ale nejako ma to nevzrusuje moc. Nie je to jaguar, takze pohoda. Ja len som si xcel konfrontovat doporucenia ludi s vami. Jo a keby niekto vedel, kde v BA umyvaju rucne auto - prosim povedzte. Poznal som jednu, ale ti zkraxovali uz asik :(.
diky. -
« Re: K tomu mytí auta v myčce
Vidím to jinak. Wapkou smeju veškerý sajrajty, písek prach a tak, který by při mytí auto poškrábaly. Houbu vozím svoji, umytí je kvalitnější než v myčce, levnější. A rozdíl mezi autem mytým v myčce a ručně pozná každý. Takže jde jen o jedno - tu trochu práce. Což mě nevadí. -
« Re: speciální nástřik spodku automobilů
prof: Tohle taky nechápu. Sice auto ostříknu ručně, ale to jenom proto, že ho umeju i tam, kam myčka nesáhne a hlavně - oni auta s bezrámovými skly ve dveřích nemají tu tlakovou vodu nijak rády. Nijak zvlášť to nežeru a netrvá mi to nikdy dýl než dvacet minut. Ti, kdo maj offroada proto, aby s ním jezdili jen do divadla, jsou podle mě idioti, protože na to jsou úplně jiný auta. Já mít offroada, tak bahno nebude jenom ve dráze stěračů :o) -
« K tomu mytí auta v myčce
Pokud má někdo auto na lakýrku, ať s ním tedy nejezdí vůbec, jelikož ježdění v suchu a bezprašném prostředí je čistě jen teoretická záležitost. Kdo obchází auto po mytí v myčce s lupou, není normální a patří na vyšetření. Nejlepší je, když si někdo meje auto rukama, jak ve středověku a pak jeho vůz použije rodinka se shnilou Škodnou jako doraz při otevítání svých dveří. Taky je dobrý si při ručním mytí podrápat lak houbou, do který si někdo před tím otíral boty od bláta a pak jet reklamovat poškrábanej lak do myčky. Byl jsem při takový reklamaci, když řízek reklamoval pozor! příčný rýhy na střeše černýho BMW. Byl docela nepříčetnej a už jen za to, jak se choval, by bylo zcela na místě kopnout ho do ksichtu. Po chvíli dohadování si vzpoměl, že si dál na střechu svůj diplomatickej kufřík,protože se chtěl kouknout, jestli si tam náhodou nestrčil mobil, kterej nemohl najít. Příjemnou zábavu při pajcování popelnic! Znám teda lepší druhy zábavy :-). -
« Re: speciální nástřik spodku automobilů
ty škrábance jsou nevyhnutelný a výrobce není idiot ke všemu se laky dělají tak dlouho aby se vědělo co snesou... Ty škrábance jsou jen na tý první ochranný vrstvě a ne na laku jako takovém. A s nějakou myčkou fakt asi výrobce nepočítal...
Jasně když si koupíš nové rudé Ferrari tak je jasný, že ho budeš v garáži leštit jen vlněným hadříkem a pouze vlažnou vodou a nebudeš ho tahat do myčky... ale tohle auto si asi na mysli neměl že :)
-
"-- skrytý --" 01.11.03 15:04
« Re: speciální nástřik spodku automobilů
Nástřik podvozku je v dnešní době fakt naprosto k ničemu - akorát se tam zabalí ten sajrajt, co se tam za dobu ježdění nachytal. A umývání v myčce - dělá to takové drobné škrábance, ovšem samozřejmě závisí na kvalitě laku, podle toho ty škrábance taky vypadají. Např. někdy předloni jsem projel RAVkou takovou cestičkou mezi stromy (jinudy to bohužel nešlo), zvuky od větví draly uši, takže jsem hned potom šel okouknout, jak hluboké jsou ty škrábance a na autě nebylo ani ň - a podobně ani od myčky tam nebyly ty klasické "šmouhy". Takže opravdu záleží na laku. A pokud je lak méně kvalitní, tak tam ty škrábance budou i bez mytí v myčce - jen od prachu, deště sněhu apod. -
« Re: speciální nástřik spodku automobilů
Do myčky néééé. A vůbec ne nový auto.Pak tam nebudou jemňoučký škrábance, ale rýhy. Zajet k benzínce, kde mají samoobslužné mycí boxy a vzít to wapkou, ručně. A na zimu pořádný tvrdý vosk. Pokud jde o dutiny - mám záruku na kastli 12 let, a tak dlouho auto mít nebudu ani náhodou. Starý mělo 6 let, po 6 letech šlo pryč, ale rzi tam neb˙l anu ťuk. -
« Re: speciální nástřik spodku automobilů
Heh - ja som tiez o tom rozmyslal a mam otazku - ma to cenu pri novom aute - t.j. prva zima auta?
Lebo pytal som sa u predajcu/servisu seatu, presne tuto otazku. A na moje pocudovanie mi odpovedal protiotazkou, ze ako dlho chcem pouzivat to auto. Som mu odvetil ze min.4-5 rokov. A on len mavol rukou, ze potom sa nemusim o to starat, ze to co tam je od vyrobcu, by malo stacit. Mna by to aj napriek tomu zaujimalo, ci to ma zmyslel, a ze co je najlepsie. Manual auta mlci.
A este jedna uplne off topic - Aky mate nazor na umyvanie auta v automatickej umavycej linke? Bo vela ludi mi hovori, mas nove auto a lak, tak to umyvaj rucne. Lenze, je to makacka ako svina, v zime je to to posledne, co by som xcel robit, manual tvrdi, ze lak je odolny a moze sa umyvat bez problemov a neposlednom rade, ked si pozorne pozriem lak, tak tam je milion jemnuckych skrabancov uz teraz a vobec neviem, ako sa tam "dostali". Takze umyvat, ci neumyvat v automat. linke? -
« Re: speciální nástřik spodku automobilů
já bych dal na podvozek carplast, je to ve spreji, respektivě se to stříká pistolí a je to takovej gumo plast, který po oschnutí udělá neproniknutelnou ochranu, když to voda vidí tak jde radši jinam :)) BTW tohle snad používa VW jako ochranný prostředek všude možně v na karoserii auta. -
« speciální nástřik spodku automobilů
Nemám garáž, tak pátrám jak co nejlíp ochránit auto před zimou, solí štěrkem, špínou. Dnes mi nabízeli nástřik asfaltovým sprejem za 500, také jsem četl o speciálních nástřicích spodků. Proti vlhkosti,námraze a změnám teploty to asi moc nepomahá, ale aspon proti soli a bahnu a štěrku ano? Nevím, jestli to má smysl . -
« Re: ochrana proti píchnutí
Taxem projel bedýnku a byl tam sprej MOTUL, MOTIP A WYNNS na žádným to nebylo-tedy to preventivní. Na těch plechovkách je jen přelepka s českým návodem a doslovný překlad z různých ostatních jazyků nezvládnu. Ale dal bych možná(možná)krk na to, že to bylo od Wynnsu, ale na tom spreji to bylo "doslovně napsaný" to si pamatuji(že se dá použít i jako preventivní) Ten Wynns kupuji na stejný benzince a ty ostatní jsou z pneuservisu. Zkus nějakou prodejnu s autokosmetikou Wynns, třeba ti poradí. -
« Re: ochrana proti píchnutí
jo to jsem si uvědomil, když už jsem rozepsal příspěvěk, hele pak mě i napadlo. Nerozhodí ta hmota co preventivně nastříkáš do pneumatiky vyvážení ? Respektivě jednou by to zase až tak maximálně nevadilo, ale aby to rozhazovalo vyvážení po každém otočení kola... U vojenskýho vozidla, autobusu či já nevím čeho bych to viděl ještě tak nějak zcela bez rizika, ale při představě, že při 200 km/h (pochopitelně jen na německé dálnici) se mi bude v gumě převalovat nějaká hmota mě přílišným nadšením nenaplňujě... ke všemu jsem ťuk ťuk nikdy nepíchnul... jednou jsem sice prorazil gumu, ale to bylo mou blbostí z kterého plyne poučení, neladit rádio když je půl metru daleko hnusnej obrubník... :-) tam by mě stejně nějaká hmota stejně nepomohla... :o) -
« Re: ochrana proti píchnutí
residents: ty spreje jsou dva druhy. Jeden je jen na opravu po který by se měla pneu hned opravit a druhý typ je jako prevence i na opravu. Je potřeba nejprve přečíst návod na použití a pak si vybrat a koupit. Mrknu do dílny, jestli tam nemám ještě prázdný obal od toho preventivního a pak eventuelně napíšu co to bylo za značku a výrobce. -
"-- skrytý --" 29.10.03 08:28
« Re: Porovnání GY UG 6 a Nokian WR
SirAnton a další: Ty 14-ky GY UG6 propadly v jednom německém testu pouze proto, že neobstály v "rychlostní zkoušce" - guma např. v rychl. kategorii T se pod plným zatížením točí na speciálním zařízení po stanovenou dobu rychl. kategorií o třídu výš, tj. v daném případě H; pokud dojde k jejímu poškození (obvykle k destrukci), pak se už nemůže umístit v nejvýše hodnocené katagorii. A právě tohle postihlo UG6. Jinak i ve 14 byly v ostatních sledovaných kritériích srovnatelné se 13 a 15. PS: "mnou testované" UG6 ve 14 jsou "made in Slovenia", na dalším voze budu mít (až je obuji) UG6 v 15, ale "made in Germany". Tak jsem zvědav! -
« Re: Porovnání GY UG 6 a Nokian WR
Jek už jsem tady psal, mám Nokiany WR teď na druhou sezónu. Loňskou zimu maximální spokojenost, hlavně tím jak se blíží letním gumám na suchu a mokru, ale prověřil jsem je i mnohokrát na Vysočině v dost hustým sněhu a taky O.K. I když specielně do sněhu je asi lepší Pirelli či GY GW. Mám je v 205/55 R16 94V. -
« Re: Porovnání GY UG 6 a Nokian WR
to mitsi: stačí, díky. o GY UG jsem taky uvažoval, hlavně z důvodu umístění v testech. Když jsem se koukal na skladbu bodů za sucho, mokro, a led tak na tom byly dobře a na sněhu také ušly. Nechápu, jak je možné že a 13' a 15' dopadly dobře a 14' nic moc. Třeba se to zlepší, možná byly jen nějakým způsobem nevhodné podmínky na Tvé testování. Až padne sníh a bude námraza, třeba se to obrátí v jejich prospěch (a třeba taky ne:)))) -
« Re: Porovnání GY UG 6 a Nokian WR
pořídil jsem si zimní Continental Winter Contact TS 780, ale moc jsem toho nenajel, na ledu a sněhu zatím skoro nic, i když mi po cestě již sněžilo a mrzlo. ale řekl bych, asi nebudou špatné.Ale kdyby přece jenom byly, tak sem napíšu v čem zklamaly. -
« ArmorALL pěna na pneumatiky
Tak jsem se vrátil s večeří a koukal jsem při nakupování na ArmorALL pěna na pneumatiky- vše co musíte udělat je nastříkat pěnu a odejít! mám nové zimní pneu na nových ráfcích a pochopitelně by se mi líbilo, aby byly pořád čisté a lesklé jak na prospektu.
Dál tam slibují: během několika málo minut bude veškerá špína silou pěny odstraněna z povrchu pneumatiky, špína bude rozpuštěna(!?!)a zůstane jen lesklá a zářící pneu, která bude navíc do hloubky ošetřena, takže ani neztvrdne ani nezměkne, prostě zůstane sama sebou....?
Vyzkoušel jste to někdo, mohli byste mi poradit, díky. -
modus ponens 28.10.03 20:09
« Re: Porovnání GY UG 6 a Nokian WR
to Mitsi: Ja som pozeral testy na UG 6 a prekvapilo ma, ze napr. na 14"-kach vysli dost zle, no na 15"-kach boli v ADAC teste "sehr empfehlenswert" (www.reifendirekt.de). Neviem, cim to je, ale kazdopadne: kedze potrebujem kupit rozmer 205/55 R16, tak sa zrejme na vysledky testov inych rozmerov spolahnut nemozem. :-(( -
« postřeh
Tak jenom takovej postřeh. Dnes jsem byl nucen asi ze 40km/h rychlosti brzdit na krev, protože Felicie předemnou si myslela, že na tom asi 3 roky vypnutým semaforu svítí červená a prudce to zašlápla (odraz slunce). Teplota asi -1.5°C, slyšel jsem jak se několikrát aktivovalo ABS což v téhle rychlosti na suchém asfaltu není příliš obvyklé, vždy to maximálně kvíklo a s maximálně jedním dvěma popuštěním to zastavilo. Tedy se domnívám, že jsme v praxi vyzkoušel jak se změní adheze letní pneumatiky v zimním provozu. Už od minulého týdne mám objednané Continental WinterContact 790V, tak jenom doufám, že HUF o jejich kvalitách moc nekecal... :) -
« Re: Porovnání GY UG 6 a Nokian WR
OK, šéfe, a co se svěřit s rozměrem pneu, případně i vašeho automobilu, neznám vás z diskuse tak dobře a netuším v jaké lodi plujete silnicí, pardon, v čem jezdíte
něco jiného přece může být nokian na opel corsa 1.3 a něco jiného na BMW 7xx -
"-- skrytý --" 28.10.03 09:24
« Porovnání GY UG 6 a Nokian WR
Zde je mé vlastní stručné porovnání GY UG 6 a Nokian WR -
GoodYear UG 6: závažné problémy s trakcí, a to i na suchu; poněkud vágní reakce na pohyby volantu při jízdě přímo; problematický přechod z přímé jízdy do zatáčky (výrazné "žvýknutí" dezénu nebo snad přes hranu běhounu?), tato vlastnost se zhoršuje se zhoršujícími se povětrnostními podmínkami; nedostatečné boční vedení/nejhorší je ovšem ostré projíždění zatáček - guma se chová korektně (tedy až po "nasazení" zatáčky) pouze v tom případě, když jde o kvalitní povrch (nesmí tam být příčné nerovnosti), zatáčku o rovnoměrném poloměru (kolik takových je?) a v zatáčce nedochází ke změnám dynamického zatížení (tj. když nepotřebuji korigovat rychlost plynem a už vůbec ne brzdami); brzdění průměr; ovalita OK, valivý odpor nic moc; jinak velmi tichá (na všech druzích povrchu) a pohodlná. Zatím žádné zkušenosti z jízdy na sněhu! Předběžný závěr: Dobrý průměr pro řidiče, kteří jezdí opatrně v zatáčkách a nejsou milovníky "rychlých startů". Nokian WR: Z hlediska jízdních vlastností se blíží průměru letních gum, oproti nim však má "za studena" mnohem lepší trakci; neškodilo by více směrové stability při jízdě přímo (zvýšená citlivost na boční vítr a vyjeté koleje), výrazná zvuková/hluková kulisa ("mlaskání", resp. pocit lepení gumy k vozovce) při jízdě po od kamionů dokonale vyhlazeného asfaltu nebo po stříkaném vodorovném značení; zatáčky super, přitom je ale pohodlná; brzdění opět témeř na úrovni letňáků (srovnávám např. s Pirelli P7); ovalita OK; valivý odpor super; vzhled super. Opět zatím žádné zkušenosti z jízdy na sněhu! Předběžný závěr: Guma pro toho, kdo ani v zimě nechce slevit z nároků na sportovní styl jízdy. PS: Jedná se o mé osobní subjektivní hodnocení na základě zatím pouze několika stovek ujetých km při teplotách těsně nad nulou na suchém i mokrém povrchu, které jde do orčité míry proti výsledkům testů. Jedno však už vím docela jistě: UG6 bych příště nekoupil. Stále jsou však o dost lepší, než Michelin Alpin - ty raději nikdy více!!! -
« ochrana proti píchnutí
Kdysi jsem viděl v TV, ještě za času Auto Moto Revue s Hrnčířem a Dolejšem test přípravku, který se aplikoval do pneu a v případě píchnutí došlo k zacelení díry. Testovali to tehdy na autobusu, kdy přejížděli laťku s několika hřebíky. Dělá se to ještě, kde to mají? -
« nakup zimnich pneu
zdravíčko, nekupoval jste někdo něco u společnosti Dotech? [odkaz] Hodlam koupit dalsi zimni pneu a koukal jsem na jejich ceny, jsou casto o par stokorun levnejsi nez jini. Ale nevim, jestli v tom nebude nejaky hacek, jak tomu vetsinou je, kdyz je neco levnejsi nez obvykle.
Nejsem jejich prodejce, tohle neni reklama, jen dotaz, zda jsou skutecne tak dobri. -
« letní pneu na sněhu
Dneska jsem měl možnost porovnat pneu Contiecocontact s Pilot Primacy v brutálních sněhových podmínkách, který mě přistihly nepřipravenýho v Krkonoších. Jednalo se o sjezd z jednoho koce, 2km po nezpevněných cestách. Moje Octavie na CEC-úplná pohodička, zatímco sousedovo Mondeo na Michelinech nám dalo zabrat přes hoďku práce-odklízení sněho+dávání větví pod kola. -
« Re: únik vzduchu
kámošovi takhle kdysi utíkala taky pneumatika, obutá na plech. disku. Tak jsme jí nafoukli, strčili do vody (do rybníka) a k našemu překvapení to utíkalo kolem vyvažovacího olůvka na disku. Buď ty byl nějaký bazmek, a nebo blbě nasazený.
V tý vodě to asi poznáš hned. Vyzkoušej. -
« Re: snehové řetězy
Také jsem po nich koukal, v carefouru, mají tam 3 velikosti od 370 do 500kč, prý zlevněné na 50%. Ted platí 2letá zruční doba, ne?? tak když se mi přetrhnou, tak budu chtít zpátky peníze, to je podle mne spravedlivé!!! Jelikož se blíží vánoce, které řádně provětrají moje úspory, já ty chrastítka koupím, stejně jsem téměř stejné viděl prodávat v autopotřebách za 990kč, poreferuju vám, jaké že byly.ale až asi v polovině prosince, kdy se chystám do hor. -
« Re: snehové řetězy
tam jde spíš o to, že řetěz musí vydržet jízdu nějakou rychlostí, mám obavu, že tyhle jsou dobrý jenom na to se někam pomaličku vyškrábat pak se nejspíš odstředivou sílou roztrhnou. Originál, nebo dobrý výrobce garantuje tuším 80km/h. Taky bych měl obavu, zda se neroztrhne až začneš někde hrabat... -
« Re: snehové řetězy
Ty řetězy asi budou fungovat, ale bude se muset s nima zacházet jemě, aby se neurvaly. Kvalitní řetězy stojí cca 3-10x víc. Pro použití řetězů je u nás nutná dostatečná vrstva sněhu, aby se neničily silnice (nevím co na tý hrůze se dá zničit :-), spíš jde o vlastní pneu). V Rakousku a Německu dokonce v některých hoských střediscích řetězy přikazujou ! -
« snehové řetězy
viděl jsem včera v Makru(asi za 300) a Carrefouru (369 kč)prodávat levný sněhový řetězy. Myslíte, že jsou stejně dobrý, jako ty jiný, které prodávají, nebo jsou to jen nějaké řetízky z číny, aby to na sněhu víc chrupalo?
BTW, nemůžou mi třeba ty řetězy zakázat používat v Rakousku v Alpách nebo v Německu, kdyby je někdo uviděl na mým autě?
Existují vůbec nějaké předpisy, které upravují jejich používání na autech v ČR, a v zahraničí? -
"-- skrytý --" 22.10.03 23:46
« Re: tlak
odkaz na tabulku doporuc.husteni najdete u nás na webu, ale ve finále je to všechno individuální - 70 je dost vysoký profil, takže tzv."plavání" v zatáčkách se asi nevyhnete ani při větším tlaku, proto bych spíš doporučoval hustit podle toho, aby se pneu sjížděla pokud možno rovnoměrně - při častějším využívání vysokých rychlostí pak hustit zase o chlup více! -
« to Beny_
To nebude ani tak huštěním. Porovnávat tak rozdílné rozměry notabene letní vysoce výkonnou a zimní průměrnou... To nemůže dopadnout jinak. Každopádně tu zimní klidně přihusti na 2,4 - 2,5atm a uvidíš.
BTW, jaký vůz máš, žes volil tak úzké zimní? Osobně si myslím (a mé zkušenosti to dokládají), že zimní optimum je rovněž optimum udávané výrobcem v TP. Úzká pneu má víc nevýhod než výhod. Nežijeme ve Finsku.