Pneumatiky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    10.11.03  19:19

    « cena

    Hele chlapi, zkuste mi někdo fundovaně vysvětlil co *@ je tak drahý na pneumatice ? Po dnešku co jsem si vybíral nové elektrony na auto, protože se mi ty dosavadní nelíbí jsem ještě více zjevně mimo mísu. Pro představu. Huf mi doporučil zimní pneumatiky, pevně doufám že ty nejlepší co na tuto sezonu jsou k dispozici (conti 790V) což je cca 9 tis za jednu. No a vybíral jsem i elektrony, originál Mercedes stojí nejdražší 4.807 Kč bez DPH a OZ Hydra kde bych o kvalitě taky nepochyboval stojí 5.700 včetně DPH. Fakt mi bude lobby gumárenského průmyslu tvrdit, že kus gumy, ocelového drátu, a hrst chemie je dražší než kvalitní litej disk u ušlechtilého a drahého materiálu ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.11.03  16:47

    « Re: únik vzduchu

    Coz o to vymeni ventilky si clovek vymeni sam, ale mne ten vzduch utikal ne ventilkem, ale nekde, kde je cele teleso ventilu nasroubovane na patce. Slina bublala na rafku u patky ventilu, ne na ventilku. Ja uz jsem byl potreti u stejneho relativne noveho pneuservisu a jsem, da se rict na 90% spokojen a jsem v situaci, ze uz ani nehledem, kde je jake pneu levnejsi, protoze jsem shanel uz treti nove gumy a vzdycky byli alespon o 200 Kc levnejsi na gume, nez ostatni. Mno, takze stesti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.03  16:22

    « Re: únik vzduchu

    mfilip: je zajímavé, že téměř každý pneuservis má v "návodu k práci" napsáno, že při každém přezouvání pneumatik mají buď ventilky vyměnit a nebo alespoň zkontrolovat, jestli kolem nich neutíká vzduch. Zatím jsem takový pneuservis "potkal" jeden a ten mi zrušili...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.11.03  15:16

    « Re: pěna na pneumatiky

    jandaxx: na jaře jsem nastříkal pěnou kompletně celé zímní pneu, než jsem je uložil k letnímu spánku. Teď jsem měl trochu obavy, ale bylo to v pohodě. A jelikož mám kotoučové všechny brzdy a přípravek používám velmi často, myslím, že neublíží ani brzdovým destičkám, ikdyž záměrně na ně spray nestříkám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.11.03  14:15

    « Zimni na Golfa III

    Zdravim, segra si koupila 4 roky jezdenyho Golfa III. Bydli na Sumave, potrebovala by neco na zimu, sice pro opatrnou jizdu, ale casto jizdu ve snehu. Optimalizace cena/vykon. 175/70 R14. Diky za tip.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.03  08:25

    « Re: únik vzduchu

    Mno mne jednou pri koupi vsech 4 pneu a nasazeni na Alu kola, utikal vzduch u 3 ze 4. Chtel jsem to reklamovat a rekli mi, milej zlatej, to neni nase chyba, vy mate v * ventilky. Ten vzduch totiz utikal vzdy v miste zasazeni ventilku do rafku. Celkem jsem to nechapal, jakto tam muze utikat a proc musim koupit 4 nove ventily, ale pak to uz bylo samozrejme v pohode.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.11.03  23:26

    « únik vzduchu

    Ten ráfek je v pohodě ani zrezlej ani bouchlej. Možná jim tam při přezutí zůstal na patce nějakej bordel, půjdu to reklamovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.11.03  11:34

    « Re: únik vzduchu

    Jestli je disk opravdu bouchlej nebo pekelně vyrezlej, pak je chyba tam, to je ale chyba, žes něco takovýho vůbec chtěl obout.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.11.03  11:32

    « Re: únik vzduchu

    Beny_: Ne, je lepší práci pneuservisu vyreklamovat, ať si to zase zujou, pořádně očistí patky, pořádně napatlaj protiúnikovým mazivem a znovu obujou. Foukat doporučuju plynem. Já pokaždý dávám klukům dvacku na kafe a nikdy jsem za dodělávky neplatil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.11.03  09:59

    « Re: rozdíly

    Hmm ja som zase v pneuservise zistoval, co by odporucili - ci UG6, alebo Dunlop M3, a tam mi hovorili, ze ludia maju k dunlopom kladnejsie referencie, tak som sa nexal presvedcit (185/60 R14) a tiez aj kvoli tomu, ze novy test z 2003 teda moc UG6 v tomto rozmere neprial a aj to, ze dunlopky boli o chlp lacnejsie. Tak som zobral nakoniec tie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.11.03  08:43

    « Re: únik vzduchu

    s tim rafkem je to fakt, duse to resi jenom jako. Ted nedavno jsem mel na mamine aute stejnej problem, nechali mi peknej disk za 300,- nazuli a jel jsem domu spokojenej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.03  08:19

    « Re: únik vzduchu

    Tuhle závadu řeším vždy pouze jediným způsobem - sundáním gumy a položením ráfku vedle garáže - oni si jej sběraři odvezou. Nehodlám se kvůli pár stovkám za blbej ráfek někde vymést...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.11.03  00:00

    « continental z nemecka ci z turecka

    Myslite, je jedno odkud jsou pneumatiky?? Ptal jsem se v prodejne pneu, říkali, na zemi nezáleží, dělníci jsou sice různí, ale management je stejný, a ten dbá na udržení kvality. Koukal jsem, i pneu vyrobené v německu nebyly úplně očištěné o různé sračky a takové ty gumové kolíky špuntíky na vzorku na jízdní ploše pneu z formy na gumu. slyšel jsem, v chorvatsku to na dálnicích za deště klouže o hodně víc než v čr, tak že by třeba pneu vyrobené tam se zas nehodily pro české silnice??
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  23:15

    « únik vzduchu

    Díky staršímu ráfku a jeho netěsnosti uniká vzduch z nové pneu (za týden cca 0,5atm). Jak to řešit, je lepší tam dát duši a nebo použít sprej na opravu pneu (ale prý může porušit vyvážení a oprava je dočasná - nemám s tím zkušenost). Dík za radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  22:57

    « Re: pěna na pneumatiky

    Podle mne to klouzat bude,na druhou stranu nové
    pneu taky víc kloužou,ale vzhledem k tomu, že se kluzká vrstva behem pár desítek až stovek metrů ojede tak bych z toho nedělal nějaké zvláštní drama. Podstatně horší situace by asi nastala, kdyby se pěna dostala do brzd a nasákla se do
    destiček.To by asi bylo na rozbití držky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  22:41

    « pěna na pneumatiky

    tak jsem si pořídil pěnu na pneumatiky od ArmorAll. Doma jsem se ještě podíval, jestli je tak dobrá jak slibují a pod nálepkou o hořlavém složení, která přelepuje slovenský text jsem našel malé upozornění (které u češtiny není), přípravek se nesmí používat na jízdní plochy, brzdy, podlahu?? Vyzkoušel jste někdo, co se stane, když postříkám i jízdní plochu zimní pneu, co se stane?? Bude mi to klouzat, stejně jak ta špína klouzala dolů z pneu. dík za radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.03  21:29

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    Souhlasím, že cenová politika českých distributorů není zrovna nejpříznivější pro zákazníky, stejně tak to bohužel platí i v jiných odvětvích (elektronika, automobily-příslušenství, atd...).



    Nicméně to nemění fakt, že 16" kola jsou většinou pro střední třídu minimum díky použití větších brzd.kotoučů, což ve finále přispívá hlavně k bezpečnosti!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  20:01

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    e-pneu: Ono se to dobře poslouchá, ale špatně platí. V šestnáctkách jsou v ČR podle mě gumy hodně drahý, když vidím ceny, za který to tady tahá chlapík z Německa, tak i u vás, sorry.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.03  19:52

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    195/65 R15 říkám vždy tzv. "balónovitý" rozměr, ale každý rozměr má prostě své přednosti i zápory...hodně závisí na tom, na jak široký ráfek obujete pneu!...205/55 R16 na zimu je již dnes pro auta střední třídy standard!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  15:09

    « Re: Dotaz - sjíždění pneu

    Muzes mi dat kontakt ? Treba i do posty... bily.kralicek@hotmail.com Dikes
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  14:23

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    to SirAnton: tak to potom jo, je skoda vyhazovat penize, kdyz mas uz disky z vyroby
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 05.11.03  14:01

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    to STAVROS: hej, ide o Avensisa. Kedze chcem dat zimaky na ocelove disky (ktore su standardne dodavane s letnakmi), tak musim zachovat rozmer rafku (R16). No a na R16 nie su uzsie nez 205 mm - aspon som ich nikde nenasiel. Tiez by som si radsej kupil uzsie...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  12:43

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    to SirAnton: tak mrkni na to www.e-pneu.cz, jsou tam ty testy. No a neni to moc velka guma, siroka? Mas myslim Avensis, ne? Ja mam Mazdu a mam tam 195/65/15. Aby to s takovou sirkou nedelalo rotyku. Ja bydlim v miste, kde moc neprohrnujou, takze musim mit trosku uzsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 05.11.03  12:33

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    to STAVROS: To vies, ja nepredpokladam, ze budem patrit do skupiny vodicov, co zjazdia pneu za 1-2 roky. A ked ma ma rozculovat, co za * som si napriek relativne vysokej cene kupil (napr. velky valivy odpor -> zbytocne vyssia spotreba, vyssia hlucnost -> hluk vnutri, skorsie opotrebovanie -> nutnost castejsie menit za nove), tak si radsej dvakrat premyslim a raz kupim. Okrem toho, pneu v rozmere 205/55 R16 uz nestoja ako zimaky na Feldu... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  11:31

    « Re: rozdíly

    stejne clovek muze jet jak buh na zimakach a na parkovisti u Kauflandu nedobrzdi parta cikanu na sjetejch letnakach bez pov. ruceni, takze ja bych to tak nehrotil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  11:28

    « Re: rozdíly

    to e-pneu: no jasne, ze to jde poznat, ale napriklad rozdil mezo UG 6, Snowsport a Blizzakem nebude nijak ohromujici. Kdyz ale mezi ne postavis Kormorany nebo Debicu, tak je neco cejtit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.03  10:22

    « rozdíly

    Jenom jsem chtěl uvést, že i normální řidič určitě pozná rozdíly mezi širokým spektrem zimních pneumatik!



    Co se týká Goodyear UG6, tak máme z vlastní zkušenosti i ze strany zákazníků kladné reference, takže tyto reakce překvapují. Je ale jasné, že se vlastnosti mohou lišit také v závislosti na jakém ráfku (šířka) jsou pneu obuté a samozřejmě na vozidle!
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  09:11

    « NOKIAN

    Ja nedam dopustit na zimaky Nokiany.Na mokru jsou sice malinko horsi(ale staci vyssi tlak)na snehu,ledu a brecce nemaj za tu cenu konkurenci.A na suchu nepoznam rozdil od letnaku-ani zvukovej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.03  07:27

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    to SirAnton: ty delas jako kdyz vybiras vec za milion, myslim, ze normalni ridic nemuze poznat nejake vetsi rozdily v pneumatikach na zimu, stejne vsichni jezdi jak posrani, kor kdyz maji novy auta. Jenom ani me neni ten zimni vzorek do V, moc sympatickej, mam Pirelli Snowsport a s tema jsem spokojenej, jenom na mokru se mi zda, ze nic moc, hrabu obcas i na trojku.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 04.11.03  14:15

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    Mitsi:

    Ja som to nemyslel tak, ze teraz dam na Teba a kupim si nieco ine. Zatial som cital len vysledky testov (ADAC a pod.). No a kedze vo viacerych testoch vysli rozne poradia tych istych pneumatik, chcel som si nechat poradit od niekoho, kto ma prakticke skusenosti. Takze momentalne pocujem dobre recenzie na tie Dunlopy a este na Bridgestone LM-22.

    No a co sa reklam tyka, patrim medzi ludi, ktorych reklamy skor odradzaju nez presviedcaju, aby som si ich vyrobok kupil. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.11.03  13:36

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    SirAnton a dalsi: Nikoho nechci o nicem presvedcovat. To, ze neco nevyhovuje mne, jeste neznamena, ze s tim nekdo jiny nemuze byt spokojen. Jen je mi vzdy krajne podezrele, kdyz se treba v televizi objevi na neco velice poutava reklama: viz nekolik cervenych Audin na GY UG6 ve snehovem koryte. To uz je temer jako: "Mate pneumatiky nebo Michelin?". Jakoze jsem z Michelinek uz davno vylecen! PS: Jen pro poradek podotykam, ze ty UG6 jsem koupil na zaklade vysledku testu dlouho predtim, nez se objevila ona TV reklama.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 04.11.03  12:59

    « Re: K tomu mytí auta v myčce

    andy> tak prave na tej, kde je len automaticka linka to umyvaju rucne. ale je mozne ze to robia iba znamym...
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 04.11.03  12:52

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    To Mitsi: No, asi si ma presvedcil. Povodne som chcel ist do nich (rozmer 205/55/R16), ale asi sa na to vykaslem. Vyber sa mi tym zredukoval na Bridgestone LM-22, prip. este na tie Dunlop Wintersport M3. Otazka je, ktore budu lepsie na moj rozmer. Vraj su tie Dunlopy dobre, ale treba zrejme rozlisovat, kto to hovori. ;-((

    Nemate niekto prakticke skusenosti s tymto rozmerom?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.03  11:53

    « Re: K tomu mytí auta v myčce

    matusS: No asi myslime tu istu pumpu. Na dolnozemskej su oproti dve slovnaft - mne sa zda(lo), ze su pomerne novo vybudovane. Ta smerom k EU ma wap boxy, vysavace/tepovace, etc. ta opacnym smerom automaticku umyvyaciu linku. Prave tieto dve vyuzivam - teda kazdu zatial len raz >:D (az na vysavac), kedze byvam v ovsisti. No s tou automatickou som mal dobru skusenost - mysilm, ze za 190SKK som mal full program - t.j. podvozok, 2x umytie, voskovanie a susenie - ak si dobre pamatam. Jedine zahyby puklic moc to dobre neumylo. Ta cena 190, resp. 189 sa mi zdala lacna. Ale oproti na tej druhe som sa pytal, ci by mi to neumyli, a ze nie - samoobsluha to je len :(.

    Inak mam este problem - mam tzv. neukradnutelnu antenu (pocitam, ze je na vsetkych skodach, VW, seatoch) a ona je vlastne robena tak, ze sa neda vymontovat. Da sa len povolit (odskutkovanim) a potom sklopit, ze ako keby lezi na aute. Akurat mam problem, co s nou v automat. umyvacke. Lebo ked som ju sklopil, tak v jednom smere prexadzani kef to s nou riadne "zatriaslo" a ten koniec anteny dost nexutnou silou vrazil do zadneho skla. Takze asi bude lepsie nabuduce ju nexat vztycenu (?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.03  11:43

    « Re: K tomu mytí auta v myčce

    Hehe-ja vzdy ked si umyjem auto (dlho sa odhodlavam-2tyzdne+) tak este v ten den prsi, max. na druhy den :). Ked som si dal zase zimne gumy, tak na druhy den nasnezilo, odvtedy s autom nerobim nic. Zvonku je na nom par mm blata, ci coho, vo vnutri mam viacej listov, ako v jesennej aleji a je mi dobre. Ale akurat dnes rano svietilo slnko a bolo mi na bliti z toho svinstva (mam rad cistotu). Tak vazne uvazujem o umyti - najma zvnutra. Cez zadne sklo takmer nevidim, skoda, ze ti * nemontuju stierac zadny aj na sedany.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.03  10:41

    « Re: Barum Polaris 2 vs. Dunlop Wintersport M3

    Diky za postrehy. Ja jsem ty Dunlopky pred par dny koupil na Escorta. Zatim nemuzu moc hodnotit, protoze jsem s nima najel jen par set km, a to v podstate pouze na suchu. Rozhodujici zkousky prijdou az ve chvili, kdy vyrazim na hory. Pak poreferuju. S tou Sierrou se moc do hor jezdit nebude, tak jsem si rikal, ze postaci Barumky, ale chtel jsem si pripadne nejak omluvit vetsi investici do lepsich gum...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.03  10:20

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    Mám je asi 14 dní(195/65/15,91T)na oktávce TDI66 a připadají mi zatím docela dobrý.Rozhodně už i při dnešních teplotách jsou o 100% lepší než letní.A za tu cenu 2500 Kč není co řešit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.03  10:07

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    Ja viem, ze tomu nerozumiem. Nie som totiz predajna * ;))) Jasnacka, "ergonomicky interier", "hodnotne posobiace plasty" pripadne "vysoka kvalita spracovania".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.03  10:01

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    to není sračková výbava to je "ergonomický interiér" tomu totiž Ty vůbec nerozumíš :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.03  09:43

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    Jasnacka. Aj Golf V s motorom 1.9TDI 105k a srackovou vybavou za 25000EUR je to najlepsie auto na svete ;))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.03  09:38

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    :-) to je nesmysl, německé vozy jsou nejlepší vozy na světě, protože je poctivě a dobře vyrábějí Turečtí námezní dělníci za minimální plat, já bych to tom mohl vyprávět. I když je faktem, že teď už to auto taky o nečem jiném, než když jsem si ho u prodejce vyzvedl. Mouchy jsou vychytaný a zdá se že funguje tak jak má a motor jde čím dál tím lépe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.03  09:34

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    Mitsi: To, ze nemecki "odborni" novinari su * prodejne, je jasne jak facka ;))) Inak by nemohol v kazdom teste zvitazit VW resp BMW/MB/Audi resp. iny vyrobok nemeckych soudruhu ;))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.03  21:37

    « Re: Ještě k těm GY UG6.

    Mitsi: neděláš mi radost hochu :o) cca před 2 týdny jsem je koupil, ale ještě nenamontoval...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.03  21:36

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    ace2: předpokládám, že na BBC asi nic jiného nechodí, takže asi ano ;o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.03  20:53

    « Ještě k těm GY UG6.

    Tak jsem je pořádně provětral a mé dojmy jsou stále horší a horší. S najetými km (nyní okolo 1200) roste hlučnost, při snížené adhezi okamžitě spíná ABS, rozjezd po prokluzu jednoho z předních kol prakticky nemožný bez jeho opakování s mimořádně citlivým zacházením s pedály, stále více se projevuje citlivost na boční vítr atd. atd. (hovořím o rozměru 185/65x14 v T). Rozměr 195/65x15 v T na Fiatu Stilo 1,6 MW se chová prakticky shodně, snad s výjimkou problémů s trakcí (absence dostatečného Mk tzv. "od spodu"). Inu, němečtí motorističtí novináři jsou zřejmě * prodejné, jinak by tuhle gumu přece nemohli zařadit na stupně vítězů! PS: Předtím jsem se stejným vozem jezdil na GY UG3, které mi připadaly mnohem lepší (tedy dokud neztvrdly na kámen...).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.03  20:43

    « Re: K tomu mytí auta v myčce

    Do loňska jsem myl auto pravidelně, dvakrát ročně. Když jsem ho vloni zase jednou opravdu pořádně umyl, přišly povodně. Od té doby si dávám bacha. Co kdyby to nějak souviselo? Nechtěl bych mít na svědomí tolik neštěstí vyplavených lidí!
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.11.03  19:41

    « A jinej typ na zimáky

    Testoval jste někdo Bridgestony LM-18 na 185/60 R-14-náctkovým ráfku???,nebo Conti-TS 780??
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.11.03  19:20

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    ace> top gear chodi na bbc
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.11.03  19:17

    « Re: K tomu mytí auta v myčce

    anndy> rucne ti ho umyju v petrzalke na MOL pumpe na dolnozemskej ul., tam kde su dve pumpy presne proti sebe. niesom si isty ci uz nahodou niesu premenovane na Slovnaft (nesiel som tade rok), ale rucne tam umyvaju zevraj doteraz. okolo 200sk chalani zapytaju.

    a ta lacna nova slovnaftacka umyvacka je kde? a co je to lacna? chodim za 130, umyje to pekne (navyse predtym auto este ostriekaju wapkou, aj spodok), ale v tomto pocasi by to chcelo chodit tam 2x tyzdenne :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.11.03  17:06

    « Pirelli W240 snowsport

    Co je to za gumu? Odkazete ma na nejake testy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.03  16:54

    « Re: Barum Polaris 2 vs. Dunlop Wintersport M3

    No - ehm - ja mam nove tie dunlopky M3 - prave v tvojom rozmere 185/60 R14. Zatial su nove - je na nich len nieco cez 1000km najazdenych. Ked porovnam s letnymi (pirelli P6000 - ten isty rozmer) tak co sa tyka hlucnosti, zda sa mi, ze je to skoro identicke - mozno jemne vyssi hluk na menej kvalitnom (menej hladkom) povrchu. Spotreba (ciste mesto) sa mi zvysila cca o 0,3-0,4l (zhruba 4%) na 100km, ale to moze byt aj tym, ze som castejsie jazdieval so studenym motorom na pomerne kratsie trasy a vela casu v zapxax travil.

    Akurat vcera som ich aj troxu na mokrom testoval - viac menej som na nich usiel nieco cez 400km BA-Prievidza a spat a bolo pocasie hodne pod psa - husty dazd atd. Vpodstate co som spozoroval, bola jemna naklonnost na aquaplaning pri cca 120kmh na dialnici za husteho dazda (stierace naplno) pri prexadzani do vyjazdenych kolaji plnych vody - vtedy som citil, ze jemne to straca kontakt. Ale neviem porovnat, ako by sa xovali ine... Viac menej celu cestu som nesiel cez 120kmh a nepocitil som ziadne negativne ucinky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.03  15:56

    « Re: Barum Polaris 2 vs. Dunlop Wintersport M3

    Dunlop Wintersport M3 mam momentalne druhu zimu (185/65R15). Pocas minulej som najazdil cca. 20tkm. Gumy su stale s perfektnym vzrokom, su tiche a vlastnosti na normalne jazdenie (teraz mi Huf bude asi oponovat ;))) vynikajuce: za minulu zimu mi asi len 3x zoplo ABS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.03  15:19

    « Re: Barum Polaris 2 vs. Dunlop Wintersport M3

    Myslím, že životnost Dunlopů nic moc. Z vlastní zkušenosti s univerzálními (taky na sirce). Nebyly to funglovky, ale podle úbytku vzorku bych to tipoval, že ujet na ně 30 tkm bude iluze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.11.03  14:44

    « Barum Polaris 2 vs. Dunlop Wintersport M3

    Nevite, jak si stoji Barum Polaris 2 ve srovnani s Dunlop WinterSport M3 v parametrech valivy odpor a opotrebeni? Polarisku jsem v zadnych srovnavacich testech nenasel, ale neco mi rika, ze by Dunlopka mohla byt i v techto parametrech lepsi. To by znamenalo, ze vetsi pocatecni investice (na 4 gumy to dela pres 1200 Kc) by se casem vratila. Pritom bych celou dobu jezdil na lepsich gumach. Jak velky vliv na spotrebu muze rozdil ve valivem odporu mit? Jedna se mi o rozmer 185/65/R14 (Sierra). Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.03  12:58

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    nebylo to v TopGearu ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.03  12:19

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    Jen ještě mě napadlo k těm offroadům - viděl jsem na BBC takový pěkný test RangeRovera (toho hranatého luxusního). Jezdili s ním po polích a kolem rybníka, kde bylo takovéto mazlavé bahýnko, kterým se na silničních pneu ani s offroadem projet nedaá a tak zapadli. Co tedy udělali: vzali doprovodného HiLuxe, zajeli do bahýnka, natáhli lano na RangeRovera a.. zapadli taky. Tedy lano odpojili a nasadili na kolegova LandCruisera. Zabrali a ... sjeli po tom bahýnku do lesíka u rybníčka. Takže pak sháněli traktor. Sehnali takový ten velký, jak má všechna kola stejně ohromná. Zapojili řetězem RangeRovera, zabrali a .. zapadli ;o) No, nakonec si najeli tím traktorem jinak a vytáhli ho, ale byla to docela sranda, když testovali offroada. A ještě -kvůli LandCruiseru museli pokácet dva stromky mezi které byl zaklíněný, aby mohl vyjet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.03  12:13

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    prof: to jsem si pak taky říkal, že to asi bude tím, že je pro trochu jiný typ cest než normální auto, ale nečekal jsem, že v tom bude až takový rozdíl. BTW: on zase takový "offroad" to není - když zapadneš, tak jsi holt v háji, zatímco s takovým LandCruiserem či něčím podobným už je to složitější. Ovšem je fakt, že co se týče "výjezdnosti" a průjezdnosti (dokud jedeš), tak je na docela slušné úrovni (jezdil jsem s tím s kámošem v zimě po schodech v parku a jednou mi to dokonce nedalo - vzal jsem kámoše na strahov do menzy na oběd až před dveře ... taky tam jsou schody... okolojdoucí trochu nechápali ;o) ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.03  10:47

    « Re: K tomu mytí auta v myčce

    Diky za nazory. No ja som si raz umyl auto wapokou a uz nexcem viac tak makat - brr. V umyvacke ho umyli velmi obstojne (nova pumpa + umyvacka slovnaftacka) a navyse aj podvozok - za par minut a za malo praxov-akurat puklice neboli moc dobre umyte, inak bolo super-porovnatelne s rucnym umytim. Skrabancov je na tom aute vela - sice len velmi jemnych, ale nejako ma to nevzrusuje moc. Nie je to jaguar, takze pohoda. Ja len som si xcel konfrontovat doporucenia ludi s vami. Jo a keby niekto vedel, kde v BA umyvaju rucne auto - prosim povedzte. Poznal som jednu, ale ti zkraxovali uz asik :(.
    diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.03  08:13

    « Re: K tomu mytí auta v myčce

    Vidím to jinak. Wapkou smeju veškerý sajrajty, písek prach a tak, který by při mytí auto poškrábaly. Houbu vozím svoji, umytí je kvalitnější než v myčce, levnější. A rozdíl mezi autem mytým v myčce a ručně pozná každý. Takže jde jen o jedno - tu trochu práce. Což mě nevadí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.03  09:29

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    prof: Tohle taky nechápu. Sice auto ostříknu ručně, ale to jenom proto, že ho umeju i tam, kam myčka nesáhne a hlavně - oni auta s bezrámovými skly ve dveřích nemají tu tlakovou vodu nijak rády. Nijak zvlášť to nežeru a netrvá mi to nikdy dýl než dvacet minut. Ti, kdo maj offroada proto, aby s ním jezdili jen do divadla, jsou podle mě idioti, protože na to jsou úplně jiný auta. Já mít offroada, tak bahno nebude jenom ve dráze stěračů :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.03  08:15

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    našrot: RAVka je právě na ježdění podél křoví dělaná. Jenom některý její majitelé si ji spletli s nákupní taškou pro manželky a pečlivě hlídají jakýkoliv škrábance. Patří do blázince :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.11.03  08:14

    « K tomu mytí auta v myčce

    Pokud má někdo auto na lakýrku, ať s ním tedy nejezdí vůbec, jelikož ježdění v suchu a bezprašném prostředí je čistě jen teoretická záležitost. Kdo obchází auto po mytí v myčce s lupou, není normální a patří na vyšetření. Nejlepší je, když si někdo meje auto rukama, jak ve středověku a pak jeho vůz použije rodinka se shnilou Škodnou jako doraz při otevítání svých dveří. Taky je dobrý si při ručním mytí podrápat lak houbou, do který si někdo před tím otíral boty od bláta a pak jet reklamovat poškrábanej lak do myčky. Byl jsem při takový reklamaci, když řízek reklamoval pozor! příčný rýhy na střeše černýho BMW. Byl docela nepříčetnej a už jen za to, jak se choval, by bylo zcela na místě kopnout ho do ksichtu. Po chvíli dohadování si vzpoměl, že si dál na střechu svůj diplomatickej kufřík,protože se chtěl kouknout, jestli si tam náhodou nestrčil mobil, kterej nemohl najít. Příjemnou zábavu při pajcování popelnic! Znám teda lepší druhy zábavy :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.03  17:22

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    ty škrábance jsou nevyhnutelný a výrobce není idiot ke všemu se laky dělají tak dlouho aby se vědělo co snesou... Ty škrábance jsou jen na tý první ochranný vrstvě a ne na laku jako takovém. A s nějakou myčkou fakt asi výrobce nepočítal...



    Jasně když si koupíš nové rudé Ferrari tak je jasný, že ho budeš v garáži leštit jen vlněným hadříkem a pouze vlažnou vodou a nebudeš ho tahat do myčky... ale tohle auto si asi na mysli neměl že :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.03  15:04

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    Nástřik podvozku je v dnešní době fakt naprosto k ničemu - akorát se tam zabalí ten sajrajt, co se tam za dobu ježdění nachytal. A umývání v myčce - dělá to takové drobné škrábance, ovšem samozřejmě závisí na kvalitě laku, podle toho ty škrábance taky vypadají. Např. někdy předloni jsem projel RAVkou takovou cestičkou mezi stromy (jinudy to bohužel nešlo), zvuky od větví draly uši, takže jsem hned potom šel okouknout, jak hluboké jsou ty škrábance a na autě nebylo ani ň - a podobně ani od myčky tam nebyly ty klasické "šmouhy". Takže opravdu záleží na laku. A pokud je lak méně kvalitní, tak tam ty škrábance budou i bez mytí v myčce - jen od prachu, deště sněhu apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.03  13:24

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    Do myčky néééé. A vůbec ne nový auto.Pak tam nebudou jemňoučký škrábance, ale rýhy. Zajet k benzínce, kde mají samoobslužné mycí boxy a vzít to wapkou, ručně. A na zimu pořádný tvrdý vosk. Pokud jde o dutiny - mám záruku na kastli 12 let, a tak dlouho auto mít nebudu ani náhodou. Starý mělo 6 let, po 6 letech šlo pryč, ale rzi tam neb˙l anu ťuk.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.03  09:26

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    Heh - ja som tiez o tom rozmyslal a mam otazku - ma to cenu pri novom aute - t.j. prva zima auta?

    Lebo pytal som sa u predajcu/servisu seatu, presne tuto otazku. A na moje pocudovanie mi odpovedal protiotazkou, ze ako dlho chcem pouzivat to auto. Som mu odvetil ze min.4-5 rokov. A on len mavol rukou, ze potom sa nemusim o to starat, ze to co tam je od vyrobcu, by malo stacit. Mna by to aj napriek tomu zaujimalo, ci to ma zmyslel, a ze co je najlepsie. Manual auta mlci.

    A este jedna uplne off topic - Aky mate nazor na umyvanie auta v automatickej umavycej linke? Bo vela ludi mi hovori, mas nove auto a lak, tak to umyvaj rucne. Lenze, je to makacka ako svina, v zime je to to posledne, co by som xcel robit, manual tvrdi, ze lak je odolny a moze sa umyvat bez problemov a neposlednom rade, ked si pozorne pozriem lak, tak tam je milion jemnuckych skrabancov uz teraz a vobec neviem, ako sa tam "dostali". Takze umyvat, ci neumyvat v automat. linke?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.03  09:09

    « Re: speciální nástřik spodku automobilů

    já bych dal na podvozek carplast, je to ve spreji, respektivě se to stříká pistolí a je to takovej gumo plast, který po oschnutí udělá neproniknutelnou ochranu, když to voda vidí tak jde radši jinam :)) BTW tohle snad používa VW jako ochranný prostředek všude možně v na karoserii auta.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.10.03  22:50

    « speciální nástřik spodku automobilů

    Nemám garáž, tak pátrám jak co nejlíp ochránit auto před zimou, solí štěrkem, špínou. Dnes mi nabízeli nástřik asfaltovým sprejem za 500, také jsem četl o speciálních nástřicích spodků. Proti vlhkosti,námraze a změnám teploty to asi moc nepomahá, ale aspon proti soli a bahnu a štěrku ano? Nevím, jestli to má smysl .
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.10.03  19:35

    « Tak nevím

    Nemohu se rozhodnout pro zimní gumy,jestli Conti 780, Pirelli SC190,nebo GY-UG6.Příjde to na 165/70 R14.Má někdo na tonto ráfku zkušenosti se zimní Conti 780??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.03  22:46

    « to Flavio

    Nevím to jistě, ale to ZR se do jisté míry překrývá s tím W. Prostě pneu nad 240km/h mají často označení ZR a doplněno W, Y...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.10.03  20:56

    « AutoRecenze.cz

    Zkuste se mrknout zde, je to novy zajimavy server s postrehy majitelu aut...... [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.10.03  15:44

    « Označení pneu

    Hufe, na tvých letňácích CSC2 je uvedeno 215/40 ZR16 86W. Co znamená to ZR? Samostatné "R" je mi jasné, ale co zančí to "Z" nechápu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.03  11:04

    « Re: ochrana proti píchnutí

    Taxem projel bedýnku a byl tam sprej MOTUL, MOTIP A WYNNS na žádným to nebylo-tedy to preventivní. Na těch plechovkách je jen přelepka s českým návodem a doslovný překlad z různých ostatních jazyků nezvládnu. Ale dal bych možná(možná)krk na to, že to bylo od Wynnsu, ale na tom spreji to bylo "doslovně napsaný" to si pamatuji(že se dá použít i jako preventivní) Ten Wynns kupuji na stejný benzince a ty ostatní jsou z pneuservisu. Zkus nějakou prodejnu s autokosmetikou Wynns, třeba ti poradí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.03  10:34

    « Re: ochrana proti píchnutí

    jo to jsem si uvědomil, když už jsem rozepsal příspěvěk, hele pak mě i napadlo. Nerozhodí ta hmota co preventivně nastříkáš do pneumatiky vyvážení ? Respektivě jednou by to zase až tak maximálně nevadilo, ale aby to rozhazovalo vyvážení po každém otočení kola... U vojenskýho vozidla, autobusu či já nevím čeho bych to viděl ještě tak nějak zcela bez rizika, ale při představě, že při 200 km/h (pochopitelně jen na německé dálnici) se mi bude v gumě převalovat nějaká hmota mě přílišným nadšením nenaplňujě... ke všemu jsem ťuk ťuk nikdy nepíchnul... jednou jsem sice prorazil gumu, ale to bylo mou blbostí z kterého plyne poučení, neladit rádio když je půl metru daleko hnusnej obrubník... :-) tam by mě stejně nějaká hmota stejně nepomohla... :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.03  10:33

    « Re: ochrana proti píchnutí

    residents: ty spreje jsou dva druhy. Jeden je jen na opravu po který by se měla pneu hned opravit a druhý typ je jako prevence i na opravu. Je potřeba nejprve přečíst návod na použití a pak si vybrat a koupit. Mrknu do dílny, jestli tam nemám ještě prázdný obal od toho preventivního a pak eventuelně napíšu co to bylo za značku a výrobce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.03  10:26

    « Re: ochrana proti píchnutí

    Ace ten sprej s ventilkem mám taky, ale to je pro zalání a nouzové dofouknutí při defektu. Já myslel jako prevenci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.03  08:28

    « Re: Porovnání GY UG 6 a Nokian WR

    SirAnton a další: Ty 14-ky GY UG6 propadly v jednom německém testu pouze proto, že neobstály v "rychlostní zkoušce" - guma např. v rychl. kategorii T se pod plným zatížením točí na speciálním zařízení po stanovenou dobu rychl. kategorií o třídu výš, tj. v daném případě H; pokud dojde k jejímu poškození (obvykle k destrukci), pak se už nemůže umístit v nejvýše hodnocené katagorii. A právě tohle postihlo UG6. Jinak i ve 14 byly v ostatních sledovaných kritériích srovnatelné se 13 a 15. PS: "mnou testované" UG6 ve 14 jsou "made in Slovenia", na dalším voze budu mít (až je obuji) UG6 v 15, ale "made in Germany". Tak jsem zvědav!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.10.03  23:37

    « Re: Porovnání GY UG 6 a Nokian WR

    Jek už jsem tady psal, mám Nokiany WR teď na druhou sezónu. Loňskou zimu maximální spokojenost, hlavně tím jak se blíží letním gumám na suchu a mokru, ale prověřil jsem je i mnohokrát na Vysočině v dost hustým sněhu a taky O.K. I když specielně do sněhu je asi lepší Pirelli či GY GW. Mám je v 205/55 R16 94V.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.10.03  23:32

    « Re: ArmorALL pěna na pneumatiky

    díky za zkušenost
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.10.03  23:31

    « Re: ArmorALL pěna na pneumatiky

    V pátek jsem dal zimáky, byly půl roku uložený v pneuservise, umytý, pochopitelně, ale trochu zašedlý. Vzal jsem je právě tím přípravkem a září jak nový. Čili funguje to jak se píše a mohu jen doporučit. Používám to delší dobu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…