Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Zkusenost s e-pneu.cz (1. zakazka)
Objednal jsem si na e-pneu.cz komplety (kola + pneu). Dodaci lhuta byla 14 dni. Nejdriv se 10 dni nic nedelo, poslal jsem jim e-mail jak to vypada a jeste ten den expedovali. Presne 14. den mi dodavka prisla. Chtel jsem kola nafoukat inertnim plynem, ale to e-pneu nenabizi, tak jsem pak jeste zajel k nam do pneuservisu na vymenu a nechal pri foukani zkontrolovat vyvazeni kol, vse bylo OK. Takze suma sumarum: dodali v terminu a presne to co jsem si objednal. -
« Re: Zimaky 175/70 R13
Myslite, pokud nekdo nabizi v ČR, kupř.v tomto rozmeru, dunlopy SPWS M3 za 1550, nebo v rozmeru 185/60 R14 dunlopy SPWS M3 za 1868, tak se jedná třeba o nějaké vrácené zboží, které nechtěli zákazníci v zahraničí nebo ještě něco horšího?
Zaujaly mne pneu na off road 345/60 R17 tl Pirelli scorpion Zero za 25 945 v akci za 19958 Kč. A přitom to nejsou nejlepší pneu, ale v daném rozměru nejde snad nic jiného sehnat. -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
ace2: jo taky tomu moc nerozumím. Ale jak jsem byl upozorněnej tak některý pojišťováci jsou svině. Mimochodem 195/65 se snad ani s vyšším rychlostním indexem než T nevyráběj, ne? Což by znamenalo, že na moje auto se nedaj sehnat zimáky, který by vyhovovaly techničáku??? -
modus ponens 12.11.03 13:33
« Re: Rychlostni index u zimaku...
to ace2, e-pneu.cz: ja som niekde tiez cital, ze ta smes je maksia pri vyssom rychl. indexe. A tak vlastne vyvstava otazka, pokial chcem v zime jazdit max 190 km/h (aj to s rezervou), nie je z hladiska opotrebenia lepsie kupit index T namiesto H? -
"-- skrytý --" 12.11.03 10:54
« Re: Rychlostni index u zimaku...
"teoreticky" platí pravidlo (u zimních stejně jako u letních), čím vyšší rychlost.index, tím pevnější konstrukce, ale měkčí-přilnavější směs dezénu...
neplatí to ovšem téměř nikdy při srovnání mezi různými značkami (ostatně proto při každém testu mají při shodném rychlost.indexu každé pneu jiné opotřebení a vůbec odlišné hodnoty ve všech disciplínách)...proto nelze vzít jakékoliv pravidlo všeobecně!...třebas BARUM Bravura byla jako "železo" při jakémkoliv rychlost.indexu T/H/V... -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
no spíš naopak, vyšší rychlostní index znamená více odolnou kostru, tedy více drátů, a pochopitelně tvrdší bočnice pro lepší stabilitu ve vyšších rychlostech. Uvažuj logicky, kdybys měl pneumatiku s rychlostním indexem třeba do těch 240 což je aktuálně nejvyšší rychlostní index pro zimní pneu a měl ty pneumatiky jako bačkory, tak by ses dřív vymlátil, než tý rychlosti dosáhl... Tedy bych řekl, že materiál jakožto guma bude více méně stejná, ale samotná konstrukce pneumatiky bude tvrdší. -
modus ponens 12.11.03 10:08
« Re: Rychlostni index u zimaku...
Mal by som jednu otazku: aky je materialovy rozdiel medzi pneu v kategorii T a H? Ktore su maksie a teda sa skor opotrebuju? Ak sa nemylim, tak pneu s vyssim rychlostnym indexom by mali byt s maksieho materialu, alebo sa mylim? -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
Mitsi: Já s tím plně souhlasím, proto jsem si objednal zimní pneumatiky s indexem do 240 km/h. Nemám totiž v úmyslu se někde zabít, zvlástě když moje cestovní rychlost je zpravidla hluboko za rychlostním limitem. To, že někdo lítal s Q pneumatikou přes dvě kila a pak si namlátil držku... ... tak to si to bezesporu zasloužil, já to říkám pořád, zjevná blbost by měla být trestná. -
"-- skrytý --" 12.11.03 09:01
« Re: Rychlostni index u zimaku...
To ace2: Právě proto ve Švýcarsku už dávno mají zákaz používat zimáky mimo termínově (přesnými daty v kalendáři) vymezenou zimní sezónu. Tam totiž klidně obouvali gumy v Q (do 160 km/h) i na auta, které běžně "uměla nad 200" (proč ne, když obecný limit na švýcarských dálnicích je 120?) a pár Švýcarů, kteří včas nepřezuli na letní a vyrazili na sousední německé dálnice, se pak zabilo, nálepka (na tacháči) nenálepka! Dokonce jsem se běžně setkal s takovým pojetím, že ona nálepka byla významově chápána jako "v zimě ne více jak 160", nikoliv jako "na zimních gumách v Q ne více jak 160". Vycházím-li z toho, že většina řidičů je technicky úplně mimo a ze zbývající části těch "technicky více chápajících" se občas každý tzv. zapomene, pak už z hlediska logiky věci musím trvat na tom, že rychlostní index zimní gumy nemůže být (oproti letňákům) nižší o více, než jednu kategorii: tzn., že když mám např. letní gumy v H (210), pak mohu jít u zimních do T (190), ale nikoliv už do S (180) nebo dokonce Q (160)! -
"-- skrytý --" 12.11.03 00:00
« ad dodací lhůty
je nám moc líto, že na některé pneumatiky musí někteří zákazníci čekat déle...toto je způsobeno výrazným zvýšením poptávky této zimní sezóny oproti loňsku...na což se bohužel nepřipravili dostatečně ani naši něm.dodavatelé (resp.výrobci jim nejsou schopni doplňovat zásoby dle potřeby-požadavků trhu) -
« Re: cena
Koukal jsem se na tu jejich internetovou stránku, kdybych ty svý 4 zimáky 195/65 R15 koupil u nich ušetřil bych 4380. Ale za předpokladu splnění všeho co slibují. Možná by mi poslali v balíku protektory a já abych se s nima pak soudil a vymahal peníze zpět. Někteří prodejci jsou mazaní, pozor na ně. Abych byl upřímný, moc jim nevěřím. A ty jejich sliby o dodání do druhého dne... to slibují i na e-pneu a pak 3 týdny čekáš. -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
hmm no to snad s tím nesouvisí ne ? Dokonce jsem viděl že pneu servis lepí na budík takovou žlutou výraznou šipku, kde je napsáno že se zimníma jenom sem. No a u některých aut se rychlost dá omezit elektronicky... Ke všemu stejně se teoreticky nedá jezdit nikdy rychleji než 130, takže to bys potom mohl říct, že pojistka nebude platit vždy kdy překročíš povolenou rychlost... což je jak uznáš blbost. -
« Re: Jen tak
no to bych netvrdil, protože už mám asi tři tejdny objednaný Continental 790V v rozměru 225/55/R16 což nejsou zrovna nejpoužívanější gumy a rozměr na zimu. Sem si myslel, že budou tak do 3-4 dnů a ouha.. :-( stále čekám.... Naštěstí mi to vyhovuje, protože je pohodové počasí a tedy zimních zdaleka netřeba. -
"-- skrytý --" 11.11.03 13:03
« Jen tak
Kupoval jsem přes e-pneu.cz 4 zimáky 195/60 R15 a nějak jim prořídl sortiment, neb měli jen Semperit SportGrip a Fulda Montero. Tak jsem vzal ty Semperity a za pár desítek km můžu říct, že jsou docela stabilní v zatáčkách, moje bejvalý GY UG5 při stejném tlaku hrozně plavaly v zatáčkách. Zdaj se mi ty Semperity tvrdší. Jsem zvědav jak na sněhu. Ty Goodyeary byly na sněhu skvělý, projezdil jsem s nima mj. Jeseníky za kalamity v prosinci 2001 a neměl jsem jedinej problém. A k tomu sortimentu: nezdá se vám, že v poslední době fest přibylo aut, co používaj 195/60/R15 a 205/50/R16 a výrobci pneu to nějak nezachytili? -
« Re: PORADTE
Teoreticky by si mohol ale: medzi tymi gumami 165 a 185 je rozdiel v disku a to konkretne v hodnote ET - jeden ma ET 35mm a druhy 43mm alebo 45 - uz si presne nepamatam. Najspravnejsie by bolo nepouzit ine, ako doporucene. Ja mam na zimu obute Dunlop wintersport M3 185/60 R14 81T.
Ale pocitam, kedze si mal v tomto rozmere letne, ze rafik budes mat 5J x 14 ET43 ;) a myslim, ze na ten rafik mozes obut 175/65 gumy, ale este by som si to overil v tabulke na www.e-pneu.cz, alebo priamo v pneuservise nejakom. Co to spravi s autom vsak neviem. Este si mozes teoreticky zratat priemer kolesa v rozmere 185/60 R14 a 175/65 R14 a ked tam nebude velky rozdiel, asi by to mohlo ist. -
"-- skrytý --" 11.11.03 09:51
« Re: cena
Až budeme v EU, ceny pneu budou muset jít výrazně dolů. Ale do té doby se přece musejí čeští prodejci (teď mám na mysli hlavně distributory, nikoli české výrobce) stihnout výrazně napakovat, nebo snad ne?. Marži prodejního/distributorského řetězce v českých podmínkách odhaduji tak na 80-100%, průměr v zemích EU tak max. do 50% (nehovořím o značkových servisech prodejců aut. tam to těch 100% také bude). Jak by jinak by totiž bylo možné, že stejnou gumu pořídíte třeba v SRN nebo v Rakousku (tam při srovnatelné úrovni celkového zdanění) téměř za polovic ceny v ČR, včetně DPH? A nejde o nákupy "no-name" gum v řetězcích typu Macro, Metro apod. -
« Re: cena
žánepóle, co to hernajz meleš? ace myslel pneumatiky jako je Kumho, Avon a jim podobné, určitě ne nic od Vietnamců.
ace2: Na osmnáctkách jsem se vozil s Jirkou už na Mimoňských Válkách, a to bylo myslím už v srpnu. Jinak bejt tady, asi by docela kompetentně odpověděl na otázku v jiném tématu, co je nejlepší na vyblbnutí na zimu, už shání papíry na BMW 524td :o) To mi připomíná, že už jsem dlouho neslyšel Caramelu chroptět, mohl bych se tady s klukama z hi-fi klubu z ČB podívat ve středu do Phy na Strahov :o) -
« Re: cena
to abych to šel kupovat někam na tržiště, třeba na českoněmecký hranice do plechový boudy?? Aby to třeba nebyla nějaká protektorovaná pneu z ukrajiny nebo rumunska.
divil bych se,kdyby to nějakému člověku z asie stálo za to, vozit pneu až sem-vždyt za dopravu a clo by dal mnohem víc než za vlastní pneu + nějaká maloobchodní přiřážka, a to by ještě měl platit 22%dph. Já bych to tipnul na nějaký bulharský pašeráky protektorů,kteří si tam natlačí made in tchajwan china JApan, kteří clo ani dph neplatí, tudíž o co víc ušetří, o to víc se napakujou a přesto nabídnou výrazně nízkou cenu -
« Re: cena
ale ne tuhle asijskou, já myslel jako TW, CHINA, Korea atd...
Tak jsem se ptal přes ICQ kolegy a na tom Camaru je to značka "Cobra". No jinak už je změnil co říkal, protože kupoval větší kola 285/35/R18 a tz Cobry měl tedy přesně 245/něco/R16. Jinak prý OK bez problémů a za ty prachy... zlatý. -
« Re: cena
což už jsou ceny který bych očekával... No ještě by mě zajímalo zda má někdo zkušenosti s asijskou produkcí. U Továrny, která oblíká všechno co má kola a udělá nějakých 10 mil pláštů ročně nemůže být kvalita na ke všemu při tomhle obratu musejí být i slušné chechtáky na vývoj. Je mi jasný, že tradiční EU značky se budou snažit pod rouškou pochybné kvality tyhle gumy negradovat, nicméně kámoš si koupil nějaké tyhle asiaty v rozměru 245/na něco/R17 za 3.500 ks na své 400hp Camaro a zatím jen samá chvála a o proti nějakým Pirellkám co tam měl nepozoruje nic zvláštního ani když s tím ve 260 proháněl Porsche, jenom mu uletěl přední znak :)) takže aha ! já bych se nebál zaexpetimentovat s asií. Hufe nechtěl bys sis něco pořídit, zabít a pak poreferovat ? -
« Re: cena
Pánové pánové... Jste hotoví marketingoví géniové ;o)
Ale k věci. Továrně se vyplatí produkovat pneumatiku do doby, kdy výrobní náklady (matroš, vývoj, mzdy...) nepřesáhnou 1/3 MO ceny pneu. Toto je fakt, který vím s vysokých míst v jedné nejmenované české fabrice na výrobu pneu ;o)
Přeberte si to jak chcete... -
« Re: cena
no já sice chápu, že něco stojí vývoj, ale vzhledem k tomu, že se každej rok nevymejšlí něco radikálně jiného, ale spíš je to marketingová hra , změníme na novej rok design vzorku nazveme to "zvířecí prackou" a budeme to prodávat za dělo... tak nevidím nic co by mělo stát na gumě 10 tis... Když jsem oblíkal Omegu, tak tam padlo 40 tis... což je mírně neskutečný, mezi náma, sice to platila leasingovka... nicméně stejně. Ke všemu jsem fakt neviděl nikde ve státech prodávat gumu za $300.... typicky je to kolem $100, pokud se tedy nemejlím... -
« cena
Hele chlapi, zkuste mi někdo fundovaně vysvětlil co *@ je tak drahý na pneumatice ? Po dnešku co jsem si vybíral nové elektrony na auto, protože se mi ty dosavadní nelíbí jsem ještě více zjevně mimo mísu. Pro představu. Huf mi doporučil zimní pneumatiky, pevně doufám že ty nejlepší co na tuto sezonu jsou k dispozici (conti 790V) což je cca 9 tis za jednu. No a vybíral jsem i elektrony, originál Mercedes stojí nejdražší 4.807 Kč bez DPH a OZ Hydra kde bych o kvalitě taky nepochyboval stojí 5.700 včetně DPH. Fakt mi bude lobby gumárenského průmyslu tvrdit, že kus gumy, ocelového drátu, a hrst chemie je dražší než kvalitní litej disk u ušlechtilého a drahého materiálu ? -
« Re: únik vzduchu
Coz o to vymeni ventilky si clovek vymeni sam, ale mne ten vzduch utikal ne ventilkem, ale nekde, kde je cele teleso ventilu nasroubovane na patce. Slina bublala na rafku u patky ventilu, ne na ventilku. Ja uz jsem byl potreti u stejneho relativne noveho pneuservisu a jsem, da se rict na 90% spokojen a jsem v situaci, ze uz ani nehledem, kde je jake pneu levnejsi, protoze jsem shanel uz treti nove gumy a vzdycky byli alespon o 200 Kc levnejsi na gume, nez ostatni. Mno, takze stesti. -
"-- skrytý --" 10.11.03 16:22
« Re: únik vzduchu
mfilip: je zajímavé, že téměř každý pneuservis má v "návodu k práci" napsáno, že při každém přezouvání pneumatik mají buď ventilky vyměnit a nebo alespoň zkontrolovat, jestli kolem nich neutíká vzduch. Zatím jsem takový pneuservis "potkal" jeden a ten mi zrušili... -
« Re: pěna na pneumatiky
jandaxx: na jaře jsem nastříkal pěnou kompletně celé zímní pneu, než jsem je uložil k letnímu spánku. Teď jsem měl trochu obavy, ale bylo to v pohodě. A jelikož mám kotoučové všechny brzdy a přípravek používám velmi často, myslím, že neublíží ani brzdovým destičkám, ikdyž záměrně na ně spray nestříkám. -
« Re: únik vzduchu
Mno mne jednou pri koupi vsech 4 pneu a nasazeni na Alu kola, utikal vzduch u 3 ze 4. Chtel jsem to reklamovat a rekli mi, milej zlatej, to neni nase chyba, vy mate v * ventilky. Ten vzduch totiz utikal vzdy v miste zasazeni ventilku do rafku. Celkem jsem to nechapal, jakto tam muze utikat a proc musim koupit 4 nove ventily, ale pak to uz bylo samozrejme v pohode. -
« Re: únik vzduchu
Beny_: Ne, je lepší práci pneuservisu vyreklamovat, ať si to zase zujou, pořádně očistí patky, pořádně napatlaj protiúnikovým mazivem a znovu obujou. Foukat doporučuju plynem. Já pokaždý dávám klukům dvacku na kafe a nikdy jsem za dodělávky neplatil. -
« Re: rozdíly
Hmm ja som zase v pneuservise zistoval, co by odporucili - ci UG6, alebo Dunlop M3, a tam mi hovorili, ze ludia maju k dunlopom kladnejsie referencie, tak som sa nexal presvedcit (185/60 R14) a tiez aj kvoli tomu, ze novy test z 2003 teda moc UG6 v tomto rozmere neprial a aj to, ze dunlopky boli o chlp lacnejsie. Tak som zobral nakoniec tie. -
« continental z nemecka ci z turecka
Myslite, je jedno odkud jsou pneumatiky?? Ptal jsem se v prodejne pneu, říkali, na zemi nezáleží, dělníci jsou sice různí, ale management je stejný, a ten dbá na udržení kvality. Koukal jsem, i pneu vyrobené v německu nebyly úplně očištěné o různé sračky a takové ty gumové kolíky špuntíky na vzorku na jízdní ploše pneu z formy na gumu. slyšel jsem, v chorvatsku to na dálnicích za deště klouže o hodně víc než v čr, tak že by třeba pneu vyrobené tam se zas nehodily pro české silnice?? -
« Re: pěna na pneumatiky
Podle mne to klouzat bude,na druhou stranu nové
pneu taky víc kloužou,ale vzhledem k tomu, že se kluzká vrstva behem pár desítek až stovek metrů ojede tak bych z toho nedělal nějaké zvláštní drama. Podstatně horší situace by asi nastala, kdyby se pěna dostala do brzd a nasákla se do
destiček.To by asi bylo na rozbití držky. -
« pěna na pneumatiky
tak jsem si pořídil pěnu na pneumatiky od ArmorAll. Doma jsem se ještě podíval, jestli je tak dobrá jak slibují a pod nálepkou o hořlavém složení, která přelepuje slovenský text jsem našel malé upozornění (které u češtiny není), přípravek se nesmí používat na jízdní plochy, brzdy, podlahu?? Vyzkoušel jste někdo, co se stane, když postříkám i jízdní plochu zimní pneu, co se stane?? Bude mi to klouzat, stejně jak ta špína klouzala dolů z pneu. dík za radu. -
"-- skrytý --" 05.11.03 21:29
« Re: Ještě k těm GY UG6.
Souhlasím, že cenová politika českých distributorů není zrovna nejpříznivější pro zákazníky, stejně tak to bohužel platí i v jiných odvětvích (elektronika, automobily-příslušenství, atd...).
Nicméně to nemění fakt, že 16" kola jsou většinou pro střední třídu minimum díky použití větších brzd.kotoučů, což ve finále přispívá hlavně k bezpečnosti! -
modus ponens 05.11.03 14:01
« Re: Ještě k těm GY UG6.
to STAVROS: hej, ide o Avensisa. Kedze chcem dat zimaky na ocelove disky (ktore su standardne dodavane s letnakmi), tak musim zachovat rozmer rafku (R16). No a na R16 nie su uzsie nez 205 mm - aspon som ich nikde nenasiel. Tiez by som si radsej kupil uzsie... -
« Re: Ještě k těm GY UG6.
to SirAnton: tak mrkni na to www.e-pneu.cz, jsou tam ty testy. No a neni to moc velka guma, siroka? Mas myslim Avensis, ne? Ja mam Mazdu a mam tam 195/65/15. Aby to s takovou sirkou nedelalo rotyku. Ja bydlim v miste, kde moc neprohrnujou, takze musim mit trosku uzsi. -
modus ponens 05.11.03 12:33
« Re: Ještě k těm GY UG6.
to STAVROS: To vies, ja nepredpokladam, ze budem patrit do skupiny vodicov, co zjazdia pneu za 1-2 roky. A ked ma ma rozculovat, co za * som si napriek relativne vysokej cene kupil (napr. velky valivy odpor -> zbytocne vyssia spotreba, vyssia hlucnost -> hluk vnutri, skorsie opotrebovanie -> nutnost castejsie menit za nove), tak si radsej dvakrat premyslim a raz kupim. Okrem toho, pneu v rozmere 205/55 R16 uz nestoja ako zimaky na Feldu... ;-) -
"-- skrytý --" 05.11.03 10:22
« rozdíly
Jenom jsem chtěl uvést, že i normální řidič určitě pozná rozdíly mezi širokým spektrem zimních pneumatik!
Co se týká Goodyear UG6, tak máme z vlastní zkušenosti i ze strany zákazníků kladné reference, takže tyto reakce překvapují. Je ale jasné, že se vlastnosti mohou lišit také v závislosti na jakém ráfku (šířka) jsou pneu obuté a samozřejmě na vozidle! -
« Re: Ještě k těm GY UG6.
to SirAnton: ty delas jako kdyz vybiras vec za milion, myslim, ze normalni ridic nemuze poznat nejake vetsi rozdily v pneumatikach na zimu, stejne vsichni jezdi jak posrani, kor kdyz maji novy auta. Jenom ani me neni ten zimni vzorek do V, moc sympatickej, mam Pirelli Snowsport a s tema jsem spokojenej, jenom na mokru se mi zda, ze nic moc, hrabu obcas i na trojku. -
modus ponens 04.11.03 14:15
« Re: Ještě k těm GY UG6.
Mitsi:
Ja som to nemyslel tak, ze teraz dam na Teba a kupim si nieco ine. Zatial som cital len vysledky testov (ADAC a pod.). No a kedze vo viacerych testoch vysli rozne poradia tych istych pneumatik, chcel som si nechat poradit od niekoho, kto ma prakticke skusenosti. Takze momentalne pocujem dobre recenzie na tie Dunlopy a este na Bridgestone LM-22.
No a co sa reklam tyka, patrim medzi ludi, ktorych reklamy skor odradzaju nez presviedcaju, aby som si ich vyrobok kupil. ;-) -
"-- skrytý --" 04.11.03 13:36
« Re: Ještě k těm GY UG6.
SirAnton a dalsi: Nikoho nechci o nicem presvedcovat. To, ze neco nevyhovuje mne, jeste neznamena, ze s tim nekdo jiny nemuze byt spokojen. Jen je mi vzdy krajne podezrele, kdyz se treba v televizi objevi na neco velice poutava reklama: viz nekolik cervenych Audin na GY UG6 ve snehovem koryte. To uz je temer jako: "Mate pneumatiky nebo Michelin?". Jakoze jsem z Michelinek uz davno vylecen! PS: Jen pro poradek podotykam, ze ty UG6 jsem koupil na zaklade vysledku testu dlouho predtim, nez se objevila ona TV reklama. -
modus ponens 04.11.03 12:52
« Re: Ještě k těm GY UG6.
To Mitsi: No, asi si ma presvedcil. Povodne som chcel ist do nich (rozmer 205/55/R16), ale asi sa na to vykaslem. Vyber sa mi tym zredukoval na Bridgestone LM-22, prip. este na tie Dunlop Wintersport M3. Otazka je, ktore budu lepsie na moj rozmer. Vraj su tie Dunlopy dobre, ale treba zrejme rozlisovat, kto to hovori. ;-((
Nemate niekto prakticke skusenosti s tymto rozmerom? -
« Re: K tomu mytí auta v myčce
matusS: No asi myslime tu istu pumpu. Na dolnozemskej su oproti dve slovnaft - mne sa zda(lo), ze su pomerne novo vybudovane. Ta smerom k EU ma wap boxy, vysavace/tepovace, etc. ta opacnym smerom automaticku umyvyaciu linku. Prave tieto dve vyuzivam - teda kazdu zatial len raz >:D (az na vysavac), kedze byvam v ovsisti. No s tou automatickou som mal dobru skusenost - mysilm, ze za 190SKK som mal full program - t.j. podvozok, 2x umytie, voskovanie a susenie - ak si dobre pamatam. Jedine zahyby puklic moc to dobre neumylo. Ta cena 190, resp. 189 sa mi zdala lacna. Ale oproti na tej druhe som sa pytal, ci by mi to neumyli, a ze nie - samoobsluha to je len :(.
Inak mam este problem - mam tzv. neukradnutelnu antenu (pocitam, ze je na vsetkych skodach, VW, seatoch) a ona je vlastne robena tak, ze sa neda vymontovat. Da sa len povolit (odskutkovanim) a potom sklopit, ze ako keby lezi na aute. Akurat mam problem, co s nou v automat. umyvacke. Lebo ked som ju sklopil, tak v jednom smere prexadzani kef to s nou riadne "zatriaslo" a ten koniec anteny dost nexutnou silou vrazil do zadneho skla. Takze asi bude lepsie nabuduce ju nexat vztycenu (?).