Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
kostey 01.12.03 11:26
« Zase GOODYEAR UG6
Na e-pneu.cz jsem našel: Pneumatika je také konstruována technologiemi V-TRED a 3D-BIS, samozřejmostí je běhoun ze směsi na bázi siliky. Mezi lamelami je navíc indikátor opotřebení pro bezpečné zimní používání. Tento plášť zaujímá přední místa ve většině testů.
Je Možný, že by prodávali Něco jinýho než avizujou? Asi jo, sme v Čechách... Mimochodem za 1924Kč to neni zas tak moc, nebo kolik tak normálně stojej?
-
« Re: dotaz
rBaron: No jo no, od tý doby co jezdím řekněme svižněji by se určitě 17 či 18 šikla, jenže já když jsem objednával auto, tak jsem výslovně chtěl 16", protože se 17" jsem si užil na Omeze. Je faktem, že Omega utrhnout na suchu prostě nešla (235/45/R17) a stabilita na dálnici byla bezkonkurenční, nesmělo se však nad 210 km/h tam už měla problémy s aerodynamikou. Jenže vjel jsem do města a v autě jsem se mohl umlátit. Teď se 16" je to pohoda maximální, kostky, rozbitá silnice je to pohoda. To 400CDI co jsem měl půjčený už mělo 17" a i když se vzduchovej podvozek snažil, je to prostě nekomfortní. Ke všemu si nemyslím, že by ty 16" byl nějaký problém se ztrátou stability. Je sice o proti Omeze citit jak se žvejká bočnice a auto plave, ale to bylo poznat jen když jsem přesednul, teď už to nevnímám. 18" jsou nereálný do běžnýho provozu. -
"-- skrytý --" 01.12.03 08:14
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
To našrot: Ta vadná série UG6 měla potíže se splněním německé "rychlostní normy", jinak o žádných jiných vadách nevím. A mé zkušenosti vycházejí ze dvou rozměrů a dvou různých zemí původu (Slovinsko, SRN) na dvou různých autech, přičemž moje pocity jsou v obou případech zhruba stejné. UG5 byly podle mého názoru lepší! -
"-- skrytý --" 01.12.03 03:28
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Mitsi: to souhlasím, že kombinace různých pneu není zrovna ideální, ale kdyby ty pneu byly hodně rozdílné, tak by se to poznalo na způsobu ujetí auta (co by se jak kdy trhlo), tedy takhle mi přišly oboje přibližně stejné "kvality". Mimochodem - někdo (a myslím, že tys to nebyl) tu psal, že goodyear měl letos nějakou špatnou sérii UG6tek, tak jestli jsi náhodou nechytil zrovna ty vadné pneu... Ale kdo ví, dlouho jsem asi na žádných extra skvělých pneu nejezdil, takže asi nemůžu srovnávat (kromě snad s Nokiany NRW-T, které jsem tam měl předtím, které mi na mokru a suchu přišly horší co se týče všeho). -
« Re: dotaz
Tak jsem koukal na testy, ale bezkonkurečně nejlepší na suchu jsou P7. Continentalky jsou podle testu shitky, a jediný co je srovnatelný jsou GoodYear Eagle Ventura, který mají zase o proti Pirellkám vyrovnanější vlasnosti. Ke všemu GoodYear dělá ještě Eagle F1 GS-D2, který jsou nad Venturama a ty vypadají zjevně nejslibnějc. I když P7 a její výsledky na suchu a "některým" mokru a jsou skutečně impozantní.... ale jak uvedl i Mitsi, vytýkají jim taky to nadměrný opotřebení testované po 5 kolech na okruhu, takže asi vydržej úplný prd. -
« dotaz
Asi otázka pro Hufa, protože má u mě malé bezvýznamné plus za dobrý tip na zimní pneumatiky, který jsou fakt bez výhrad a každou jízdu si s nima poměrně dynamicky užívám plnýma douškama :)
Jen tak orientačně si vybírám letní pneumatiky, sice to pravda není nijak aktuální, ale člověk by se měl zorientovat zavčas.
Chtěl jsem Pirellky, jenže jsem zjistil, že ty co bych chtěl se trapně nedělaj v rozměru 225/55/R16 Chtěl jsem postupně PZERO Nero, PZERO ROSSO Asimmetrico, PZERO Asimmetrico, nebo PZERO Direzionale což mě docela mrzí, protože už od pohledu a od znění názvů se jedná o asi skvělé náčiní, jenže kurnik nejsou v požadovaným rozměru. Co by mi pasovalo z těch lepších jsou P7, P6 a P6000 powergy. Co je z nich nejlepší ? Nebo jsou logicky nejlepší ty P7 ?
No podíval jsme se i ke Continental, protože předpokládám, že když člověk hledá kvalitu bez ohledu na cenu, tak asi uvažovat jen o Continental a Pirelli mám-li pravdu. Samozřejmě jsem chtěl Sport Contact 2, nebo 1 ale taky prd, takže jediný co by šlo jsou Premium Contact, pak už není v nabídce Continentalu nic zajímavého.
Takže co je z nich to nejlepší ? Popřípadě pokud je ze všech jmenovaných lepší ještě nějaká jiná značka... Jinak ted mám ty Dunlopy SP Sport 9000/9090 a zdá se mi, že jsou hlučnější (šípovitej dezén) a při vysoké zátěži v zatáčkách se mi zdá že se bočnice defomuje více než by bylo vhodno a auto se začne vlnit v bocích, což při 230 na dálnici není moc moc přijemný. Ty zimní Continentalky 790V držej neskutečně.
-
"-- skrytý --" 30.11.03 21:42
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Když ona kombinace "vpředu něco", "vzadu něco jiného" je obvykle to nejhorší, co může být. GY UG6 jsou v mém případě obrovským zklamáním. Horší už byly snad jen Yokohamy S480, na kterých jsem jezdil před 10 lety. Ale od té doby zaznamenal vývoj, obzváště v oboru zimních pneu, obrovský pokrok! Tak proč teď tohle? PS: Vyloženě kvůli nízké ceně jsem koupil na ojetinu, kterou dávám dohromady pro syna (na "naučení se jezdit"), absolutní "no-name" celoroční gumy Tigar (TG621), "made in Yugoslavia" (správně by dnes na nich asi mělo být napsáno "Serbia and Montenegro"). Zde jsem byl naopak velmi příjemně překvapen jejich vlastnostmi, byť jsem se divil malé hloubce vzorku u nových gum - těsně nad 7 mm! (Pozn.: Letní gumy mají obvykle nad 8 mmm, zimní pak až přes 9 mm.) Asi míň vydrží, ale to je mi v daném případě úplně jedno. -
"-- skrytý --" 30.11.03 16:54
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Tak nevím, teď jsem měl možnost je prozkoušet víc a srovnat s tím co máme na Carině (tam jsou vpředu nějaké Dayton a vzadu Kumho) a je v tom zase docela velký rozdíl (zvlášť s přihlédnutím k tomu, že byly ty Daytony jen o 100vku levnější, než UG6tky - bohužel se jednalo o akutní nutnost přezutí a jak jsem zjistil, tak většina "gumáků" má na skladě jen Sava, Dayton, Matador a občas Barum a zbytek na objednávku.. sem tam se najde vyjímka, která má Nokiany, ale bohužel ten, kde jsem byl je neměl...). Měl jsem možnost je vyzkoušet na takovém tom nasmrklu, co je při a po mlze a nebyl to zrovna moc příjemný pocit řítit se mírnou zatáčkou po kvalitním asfaltu a čekat, že se v tom druhém pruhu, do kterého jsem se sice původně chtěl přesunout, ale ne tak moc bokem, konečně bočně chytnou a neskončím v obrubníku... Na UG6tkách se to dalo projet stejným způsobem bez problémů či špatných pocitů. -
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Tak jsem byl na Slovenku... příjemná jarní teplota 16°C :))) hlavně, že někteří mají zimáky preventivně již od konce Sprna :)) Mám pocit, že tuto sezónu se napakuje maximálně tak gumárenský průmysl, který nám pod mediálním tlakem natlačit v celé historii nejvyšší počet zimních gum. To že vlasně ani zima nebude, ale po podzimu přijde hned jaro to se chytře zatajilo... a vy tady řešíte nějakou siliku...:)) -
"-- skrytý --" 27.11.03 16:38
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Mitsi: Ty gumy byly skoro nejdražší na trhu a byly prezentované jako novinka a samozřejmě se silikou, jinak bych je nekoupil. Takže pokud dneska nemají siliku, tak výrobce změnil technologii a to ledacos vysvětluje. I současnou nižší cenu. -
"-- skrytý --" 27.11.03 10:35
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
kostey: Hele, lidi chtějí radu obvykle jenom pro to, aby se podle ní neřídili, anebo aby se pak měli na koho vymluvit, když to nevyjde :-))). Taky mě napadá, že gumy koupené před 2 lety můžou mít s dnešními společný už jenom dezén - výrobce mohl v rámci úspor změnit složení směsi a dneska můžou ty gumy stát za prd. Takže jediná rada, kterou ti dám je - pročti si aktuální testy, ne loňské a něco si vyber. -
"-- skrytý --" 27.11.03 08:21
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Já jsem je sice koupil za dobrou cenu (přes Internet) a pro sestru pak následně i v kamenném obchodě, kde byly zrovna výrazně zlevněné, ale právě s bržděním a trakcí mám ty největší problémy. Kromě toho se na nich nedá jezdit rychle v zatáčkách. Pravda, zatím jsem stále ještě neměl příležitost vyzkoušet je na sněhu, ale vzhledem k charakteru provozních podmínek vozu budou na sněhu stejně jezdit zcela výjimečně. -
"-- skrytý --" 27.11.03 07:55
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Mitsi: Mám GoodYear Ultra Grip 6 rozměr 195/60 R15 na Mazdě 626 Wagon už třetí sezónu a zatím si nemůžu stěžovat. Podobně jako ty jsem je koupil na základě výsledku testů (velmi dobré na sněhu a ledu, nejkratší brzdná dráha na mokré cestě při +5 st. C). Taky jsem si koupil na zimu řetězy, a ještě jsem je ani nevybalil z krabice, nepotřeboval jsem je !!! Nic z těch negativních zkušeností, které popisuješ jsem nepozoroval - naopak při sněhové kalamitě 25.12.2001 jsem v pohodě projel místem, kde přede mnou skončilo v příkopě 6 jiných aut. Ne, opravdu nejsem placený agent firmy Goodyear :-))). Jediné negativum těch gum je, že byly nehorázně drahé. -
"-- skrytý --" 26.11.03 23:59
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Mimořádně tiché (na zimáky), docela pohodlné, ale jinak úplně za hov..! Koukněte se na moji podrobnější charakteristiku o pár desítek příspěvků zpátky. Nikdy více bych je nekoupil - předtím jsem jezdil na UG5, které (byť už dost staré) mi připadaly o hodně lepší. PS: Rovněž jsem je kupoval na základě výsledků testů, nikoli reklamy v televizi. Ale to teď už někomu těžko vysvětlím... -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
no to já velmi živě, proto jsem si nechal poradit od Hufa na Contitental 790V s indexem do 240 kterémuž tedy ačkoliv jsem si nemyslel, že to někdy dělat budu, děkuju, protože gumy jsou vážně zdá se velmi dobré a i na hranici svého rychlostního indexu vykazují vynikající směrovou stabilitu. O proti letním Dunlop SP 9000 jsou řekl bych tyto zimní pneu tišší což je zajímavé samo o sobě, v zatáčkách auto sedí s naprostou přesností a nemá tendenci se pohupovat v bocích při trochu extremnějším průjezdu jako právě u letních. Jsem myslel, že zimní budou prostě ne sice sračky, ale že to bude horší, naopak jsou zjevně lepší než letní a to i relativně vysokých za teplot kolem 14°C. -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
celkem použitelná databáze pneumatik a vůbec další info o pneu je na www.pneurevue.cz. Jinak jsem slyšel, že pokud mám letní s indexem H (do 210) tak zimní doporučují T (190). No jinak si moc nedovedu představit, jak s běžným autem jezdím více než 200 - myslím dlouhodobě. -
« Re: zimne pneu v EU?
no já myslím, že zimní snad nejsou nikde povinný. Jenom občan toho státu má problém s plněním pojištění pokud si na letních v timě rozbije auto či někomu auto. Jinak myslím, že zimní nejsou nikde na tvrdo zakázaný, spíš se přistupuje k nenásilnému donucování jakožto pojistné plnění. -
« Zkusenost s e-pneu.cz (1. zakazka)
Objednal jsem si na e-pneu.cz komplety (kola + pneu). Dodaci lhuta byla 14 dni. Nejdriv se 10 dni nic nedelo, poslal jsem jim e-mail jak to vypada a jeste ten den expedovali. Presne 14. den mi dodavka prisla. Chtel jsem kola nafoukat inertnim plynem, ale to e-pneu nenabizi, tak jsem pak jeste zajel k nam do pneuservisu na vymenu a nechal pri foukani zkontrolovat vyvazeni kol, vse bylo OK. Takze suma sumarum: dodali v terminu a presne to co jsem si objednal. -
« Re: Zimaky 175/70 R13
Myslite, pokud nekdo nabizi v ČR, kupř.v tomto rozmeru, dunlopy SPWS M3 za 1550, nebo v rozmeru 185/60 R14 dunlopy SPWS M3 za 1868, tak se jedná třeba o nějaké vrácené zboží, které nechtěli zákazníci v zahraničí nebo ještě něco horšího?
Zaujaly mne pneu na off road 345/60 R17 tl Pirelli scorpion Zero za 25 945 v akci za 19958 Kč. A přitom to nejsou nejlepší pneu, ale v daném rozměru nejde snad nic jiného sehnat. -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
ace2: jo taky tomu moc nerozumím. Ale jak jsem byl upozorněnej tak některý pojišťováci jsou svině. Mimochodem 195/65 se snad ani s vyšším rychlostním indexem než T nevyráběj, ne? Což by znamenalo, že na moje auto se nedaj sehnat zimáky, který by vyhovovaly techničáku??? -
modus ponens 12.11.03 13:33
« Re: Rychlostni index u zimaku...
to ace2, e-pneu.cz: ja som niekde tiez cital, ze ta smes je maksia pri vyssom rychl. indexe. A tak vlastne vyvstava otazka, pokial chcem v zime jazdit max 190 km/h (aj to s rezervou), nie je z hladiska opotrebenia lepsie kupit index T namiesto H? -
"-- skrytý --" 12.11.03 10:54
« Re: Rychlostni index u zimaku...
"teoreticky" platí pravidlo (u zimních stejně jako u letních), čím vyšší rychlost.index, tím pevnější konstrukce, ale měkčí-přilnavější směs dezénu...
neplatí to ovšem téměř nikdy při srovnání mezi různými značkami (ostatně proto při každém testu mají při shodném rychlost.indexu každé pneu jiné opotřebení a vůbec odlišné hodnoty ve všech disciplínách)...proto nelze vzít jakékoliv pravidlo všeobecně!...třebas BARUM Bravura byla jako "železo" při jakémkoliv rychlost.indexu T/H/V... -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
no spíš naopak, vyšší rychlostní index znamená více odolnou kostru, tedy více drátů, a pochopitelně tvrdší bočnice pro lepší stabilitu ve vyšších rychlostech. Uvažuj logicky, kdybys měl pneumatiku s rychlostním indexem třeba do těch 240 což je aktuálně nejvyšší rychlostní index pro zimní pneu a měl ty pneumatiky jako bačkory, tak by ses dřív vymlátil, než tý rychlosti dosáhl... Tedy bych řekl, že materiál jakožto guma bude více méně stejná, ale samotná konstrukce pneumatiky bude tvrdší. -
modus ponens 12.11.03 10:08
« Re: Rychlostni index u zimaku...
Mal by som jednu otazku: aky je materialovy rozdiel medzi pneu v kategorii T a H? Ktore su maksie a teda sa skor opotrebuju? Ak sa nemylim, tak pneu s vyssim rychlostnym indexom by mali byt s maksieho materialu, alebo sa mylim? -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
Mitsi: Já s tím plně souhlasím, proto jsem si objednal zimní pneumatiky s indexem do 240 km/h. Nemám totiž v úmyslu se někde zabít, zvlástě když moje cestovní rychlost je zpravidla hluboko za rychlostním limitem. To, že někdo lítal s Q pneumatikou přes dvě kila a pak si namlátil držku... ... tak to si to bezesporu zasloužil, já to říkám pořád, zjevná blbost by měla být trestná. -
"-- skrytý --" 12.11.03 09:01
« Re: Rychlostni index u zimaku...
To ace2: Právě proto ve Švýcarsku už dávno mají zákaz používat zimáky mimo termínově (přesnými daty v kalendáři) vymezenou zimní sezónu. Tam totiž klidně obouvali gumy v Q (do 160 km/h) i na auta, které běžně "uměla nad 200" (proč ne, když obecný limit na švýcarských dálnicích je 120?) a pár Švýcarů, kteří včas nepřezuli na letní a vyrazili na sousední německé dálnice, se pak zabilo, nálepka (na tacháči) nenálepka! Dokonce jsem se běžně setkal s takovým pojetím, že ona nálepka byla významově chápána jako "v zimě ne více jak 160", nikoliv jako "na zimních gumách v Q ne více jak 160". Vycházím-li z toho, že většina řidičů je technicky úplně mimo a ze zbývající části těch "technicky více chápajících" se občas každý tzv. zapomene, pak už z hlediska logiky věci musím trvat na tom, že rychlostní index zimní gumy nemůže být (oproti letňákům) nižší o více, než jednu kategorii: tzn., že když mám např. letní gumy v H (210), pak mohu jít u zimních do T (190), ale nikoliv už do S (180) nebo dokonce Q (160)! -
"-- skrytý --" 12.11.03 00:00
« ad dodací lhůty
je nám moc líto, že na některé pneumatiky musí někteří zákazníci čekat déle...toto je způsobeno výrazným zvýšením poptávky této zimní sezóny oproti loňsku...na což se bohužel nepřipravili dostatečně ani naši něm.dodavatelé (resp.výrobci jim nejsou schopni doplňovat zásoby dle potřeby-požadavků trhu) -
« Re: cena
Koukal jsem se na tu jejich internetovou stránku, kdybych ty svý 4 zimáky 195/65 R15 koupil u nich ušetřil bych 4380. Ale za předpokladu splnění všeho co slibují. Možná by mi poslali v balíku protektory a já abych se s nima pak soudil a vymahal peníze zpět. Někteří prodejci jsou mazaní, pozor na ně. Abych byl upřímný, moc jim nevěřím. A ty jejich sliby o dodání do druhého dne... to slibují i na e-pneu a pak 3 týdny čekáš. -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
hmm no to snad s tím nesouvisí ne ? Dokonce jsem viděl že pneu servis lepí na budík takovou žlutou výraznou šipku, kde je napsáno že se zimníma jenom sem. No a u některých aut se rychlost dá omezit elektronicky... Ke všemu stejně se teoreticky nedá jezdit nikdy rychleji než 130, takže to bys potom mohl říct, že pojistka nebude platit vždy kdy překročíš povolenou rychlost... což je jak uznáš blbost. -
« Re: Jen tak
no to bych netvrdil, protože už mám asi tři tejdny objednaný Continental 790V v rozměru 225/55/R16 což nejsou zrovna nejpoužívanější gumy a rozměr na zimu. Sem si myslel, že budou tak do 3-4 dnů a ouha.. :-( stále čekám.... Naštěstí mi to vyhovuje, protože je pohodové počasí a tedy zimních zdaleka netřeba. -
"-- skrytý --" 11.11.03 13:03
« Jen tak
Kupoval jsem přes e-pneu.cz 4 zimáky 195/60 R15 a nějak jim prořídl sortiment, neb měli jen Semperit SportGrip a Fulda Montero. Tak jsem vzal ty Semperity a za pár desítek km můžu říct, že jsou docela stabilní v zatáčkách, moje bejvalý GY UG5 při stejném tlaku hrozně plavaly v zatáčkách. Zdaj se mi ty Semperity tvrdší. Jsem zvědav jak na sněhu. Ty Goodyeary byly na sněhu skvělý, projezdil jsem s nima mj. Jeseníky za kalamity v prosinci 2001 a neměl jsem jedinej problém. A k tomu sortimentu: nezdá se vám, že v poslední době fest přibylo aut, co používaj 195/60/R15 a 205/50/R16 a výrobci pneu to nějak nezachytili? -
« Re: PORADTE
Teoreticky by si mohol ale: medzi tymi gumami 165 a 185 je rozdiel v disku a to konkretne v hodnote ET - jeden ma ET 35mm a druhy 43mm alebo 45 - uz si presne nepamatam. Najspravnejsie by bolo nepouzit ine, ako doporucene. Ja mam na zimu obute Dunlop wintersport M3 185/60 R14 81T.
Ale pocitam, kedze si mal v tomto rozmere letne, ze rafik budes mat 5J x 14 ET43 ;) a myslim, ze na ten rafik mozes obut 175/65 gumy, ale este by som si to overil v tabulke na www.e-pneu.cz, alebo priamo v pneuservise nejakom. Co to spravi s autom vsak neviem. Este si mozes teoreticky zratat priemer kolesa v rozmere 185/60 R14 a 175/65 R14 a ked tam nebude velky rozdiel, asi by to mohlo ist. -
"-- skrytý --" 11.11.03 09:51
« Re: cena
Až budeme v EU, ceny pneu budou muset jít výrazně dolů. Ale do té doby se přece musejí čeští prodejci (teď mám na mysli hlavně distributory, nikoli české výrobce) stihnout výrazně napakovat, nebo snad ne?. Marži prodejního/distributorského řetězce v českých podmínkách odhaduji tak na 80-100%, průměr v zemích EU tak max. do 50% (nehovořím o značkových servisech prodejců aut. tam to těch 100% také bude). Jak by jinak by totiž bylo možné, že stejnou gumu pořídíte třeba v SRN nebo v Rakousku (tam při srovnatelné úrovni celkového zdanění) téměř za polovic ceny v ČR, včetně DPH? A nejde o nákupy "no-name" gum v řetězcích typu Macro, Metro apod. -
« Re: cena
žánepóle, co to hernajz meleš? ace myslel pneumatiky jako je Kumho, Avon a jim podobné, určitě ne nic od Vietnamců.
ace2: Na osmnáctkách jsem se vozil s Jirkou už na Mimoňských Válkách, a to bylo myslím už v srpnu. Jinak bejt tady, asi by docela kompetentně odpověděl na otázku v jiném tématu, co je nejlepší na vyblbnutí na zimu, už shání papíry na BMW 524td :o) To mi připomíná, že už jsem dlouho neslyšel Caramelu chroptět, mohl bych se tady s klukama z hi-fi klubu z ČB podívat ve středu do Phy na Strahov :o) -
« Re: cena
to abych to šel kupovat někam na tržiště, třeba na českoněmecký hranice do plechový boudy?? Aby to třeba nebyla nějaká protektorovaná pneu z ukrajiny nebo rumunska.
divil bych se,kdyby to nějakému člověku z asie stálo za to, vozit pneu až sem-vždyt za dopravu a clo by dal mnohem víc než za vlastní pneu + nějaká maloobchodní přiřážka, a to by ještě měl platit 22%dph. Já bych to tipnul na nějaký bulharský pašeráky protektorů,kteří si tam natlačí made in tchajwan china JApan, kteří clo ani dph neplatí, tudíž o co víc ušetří, o to víc se napakujou a přesto nabídnou výrazně nízkou cenu -
« Re: cena
ale ne tuhle asijskou, já myslel jako TW, CHINA, Korea atd...
Tak jsem se ptal přes ICQ kolegy a na tom Camaru je to značka "Cobra". No jinak už je změnil co říkal, protože kupoval větší kola 285/35/R18 a tz Cobry měl tedy přesně 245/něco/R16. Jinak prý OK bez problémů a za ty prachy... zlatý. -
« Re: cena
což už jsou ceny který bych očekával... No ještě by mě zajímalo zda má někdo zkušenosti s asijskou produkcí. U Továrny, která oblíká všechno co má kola a udělá nějakých 10 mil pláštů ročně nemůže být kvalita na ke všemu při tomhle obratu musejí být i slušné chechtáky na vývoj. Je mi jasný, že tradiční EU značky se budou snažit pod rouškou pochybné kvality tyhle gumy negradovat, nicméně kámoš si koupil nějaké tyhle asiaty v rozměru 245/na něco/R17 za 3.500 ks na své 400hp Camaro a zatím jen samá chvála a o proti nějakým Pirellkám co tam měl nepozoruje nic zvláštního ani když s tím ve 260 proháněl Porsche, jenom mu uletěl přední znak :)) takže aha ! já bych se nebál zaexpetimentovat s asií. Hufe nechtěl bys sis něco pořídit, zabít a pak poreferovat ? -
« Re: cena
Pánové pánové... Jste hotoví marketingoví géniové ;o)
Ale k věci. Továrně se vyplatí produkovat pneumatiku do doby, kdy výrobní náklady (matroš, vývoj, mzdy...) nepřesáhnou 1/3 MO ceny pneu. Toto je fakt, který vím s vysokých míst v jedné nejmenované české fabrice na výrobu pneu ;o)
Přeberte si to jak chcete... -
« Re: cena
no já sice chápu, že něco stojí vývoj, ale vzhledem k tomu, že se každej rok nevymejšlí něco radikálně jiného, ale spíš je to marketingová hra , změníme na novej rok design vzorku nazveme to "zvířecí prackou" a budeme to prodávat za dělo... tak nevidím nic co by mělo stát na gumě 10 tis... Když jsem oblíkal Omegu, tak tam padlo 40 tis... což je mírně neskutečný, mezi náma, sice to platila leasingovka... nicméně stejně. Ke všemu jsem fakt neviděl nikde ve státech prodávat gumu za $300.... typicky je to kolem $100, pokud se tedy nemejlím...