Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Je to normalne?
Anndy-Dunlop jsou lepší než Barumky,o kolik to nevím,neskoušel jsem a taky nejsem odborník na pneu.Zvolil jsem ekon.variantu,protože v rozměru
195/50 15 palců jsou barumky suverenně nejlevnější a rozměr letních mám stejný.A taky Barum zas není tak ůplně špatná značka.
-
« Re: Je to normalne?
Paulz: No ved aj na 14" a tento rozmer bol dost velky rozdiel. Matadory som mohol mat za cca 2500,- teda o cca 40% menej. No a tie dunlopky, snad su to na tento rok a co so sa docital rozne, tak vyrobci menia zmesi z roka na rok aj pri urcitych typoch. Ale jasne, konstrukcia toho dunlopu je mozno staria, ako polaris2 - to posudit neviem... -
« Re: Je to normalne?
Ono těžko říci podle popisu,jinak rozdíly mezi kvalitou pneu u různých značek jsou dost malé.
Jestli tzv.ekonomické pneu např.Barum nebo Matador
jsou o tolik horší je otázka.Osobně jsem chtěl na Fabii 15 p.a tam byl cenový rozdíl dost velky.Navíc Polaris 2 jsou nově vyvinutá pneu a u tohotu segmentu rovněž jako u aut jde pokrok dost rychle dopředu.
-
« Re: pískání
Moje Polaris 2 195/50 15p.stály v akci barumu na netu těsně pod 1800 kč za kus.To pískéní není nijak hlasité a projevuje se pouze při určité konstelaci vlhé vozovky.Jinak co jsem četl se projevuje snad u všeck značek zimních pneu,ale což je zajímavé u každě značky při jiné konstelaci povrchu vozovky.Zřejmě to fakt záleží na hustotě lamel,popř.složení směsi. -
« Je to normalne?
Zdravicko. Nikdy som moc nejazdil v zime (az teraz) a navyse nemam najma s cim porovnat spravanie sa mojich zimnych gum (Dunlop WSM3 185/60 R14) s inymi. Takze by ma zaujimalo, ci je toto obvykle (mam len 1,2motor, cordoba):
1. teplota vzduchu okolo cca 2-4°C, vozovka vlhka - pocitam, ze na zemi je okolo cca 0°C. Poznate to vsetci asi - min. rano a doobeda, ci cely den, ak nesvieti slnko. Je normalne, ze pri jemne prudsom rozbehu (na suxu, ci mokru uplne beznemu) predne/hnane/ gumy presmykuju a to, ze dost? Alebo, pri trochu prudsom brzdeni je tendencia zablokovat kolesa hned - teda, ze sa rychlo zacne smykat? Este som si vsimol, ze bezna zatacka - tak cca 30°, ktora sa da za mokra a suxa v pohode prejst 80+kmh tak v tychto podmienkach pri 80kmh sa to uz jemne smyka?
2. Zatial som v BA zazil sneh asi hodinu. Som odxadzal okolo polnoci z prace a bolo cca 1-2cm cerstvo napadnuteho snehu - teplota vzduxu asi tak cca 1 az 2°C. Tak som neodolal a poskusal nejake veci na parkovisku velkom. A nejako ma zarazilo, ze napr. uz pri 40kmh (najazd) stacilo prudsie otocit volantom a auto za xvilu prestalo drzat stopu (pri 90° zatacke /resp. pokuse o nu/, asi tak po cca 40° sa to "utrhlo"). Tak isto, na 2-ke /rovny smer/ malo auto tendenciu prehrabovat - divim sa preto, lebo mam mizerny motor a Mk (1,2 47kw) a plyn urcite nebol na podlahe.
Mna by len zaujimalo, ci je toto obvykle xovanie sa v zime, resp. ci vobec malo zmysel kupovat za drahe praxy "znackovejsie" gumy, ako napr. barum, ci matador...
Diky -
« Re: pískání
No moje Dunlop WS M3 185/60 R14 - za mokra tiez piskaju. Chvilu mi to trvalo, kym som prisiel na to, co to je. Je to pomerne uz od nizkej rychlosti -cca 50kmh ale musi byt uz trochu vacsia hrubka (vrstva) vody na ceste. Nestaci byt len mokro, ale aspon par mm (odhad tak cca 3-5mm) vody na ceste. Teda bud kolaje vyjazdene, alebo prudsi dazd, ci tesne po nom... Vtedy je pocut piskanie jemne..
pre ACE2: cca 4000,- za 1 pneu ;-))) -
« Re: Barum polaris 2
Pro zajímavost,jelikož prezident Klaus jezdí v Superbu na barumkách tak předpokládám,že to jsou Polaris 2.
Osobně mám Polaris 2 v rozměru 15palců 195/50 na Fabii kombi a jsem spokojen.Něco podobného pískání se ozývá na mokru,ale to už jsem zažil u zimních pneu více značek.Jinak z jízdními vlastnostmi jsem spokojen,na suchu jsou dost blízko u letních které mám ve stejnem rozměru značky Bridgestone.Na ledě a sněhu jsem zatím najel málo,zatím vypadají OK.
-
"-- skrytý --" 17.12.03 17:26
« Nokian WR a Bridge DM Z3
Tak jsem vyzkousel Nokiany WR na snehu: Zaber spatny; brzdy o neco lepsi, ale stale jeste podprumer; vedeni stopy v zatacce slusne (prumer); vedeni stopy v primem smeru vynikajici, a to vcetne akcelerace s hrabajicima obema prednima kolama. Bridgestone DM Z3: vynikajici zaberove vlastnosti, ale vsechno ostatni pod psa, zvlaste pak jizdni stabilita na suche a mokre vozovce. PS: Zatim stale jeste zadne zkusenosti s GY UG6 na snehu (neumim jet se dvema autama najednou). "Predbezny" vlastni zaver: Doposud jsem neobjevil nic, co by se vyrovnalo vlastnostem Avonu CR75 a CR85. -
"-- skrytý --" 11.12.03 19:43
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Mitsi: tak ještě jsem sice neměl příležitost udělat ten "oficiální test", ale po dlouhé době jsem vylez z domu a do auta a jezdil na tom nasmrklu. Fakt jsou ty UG6tky docela na nic. Ty staré Nokiany si na takovémhle povrchu doslova libovaly, nemusel jsem se rozjíždět nijak zvlášť opatrně atp. Uvidíme, až napadne sníh - na ten mám testovací kopec v Příbrami - vyjedou ho ty mé předchozí Nokiany, nevyjedou ho staré Dunlopy Wintersport SP, Kumho KW7400 a Matador MP55 a pak vlastně ještě Bridgestone Winterdueller DMZ2, jenže to se nedá počítat, protože byly na RAVce, takže ve výhodě. -
"-- skrytý --" 05.12.03 16:48
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Mitsi: všem testům, které si člověk neudělá sám se nedá věřit (trochu parafrázovaný Churchill a statistika ;o) ). Teď bohužel nemám příležitost jezdit autem, jelikož sedim doma na zadku a dělám jak blbec, ale cca po půlce prosince se pustím do většího testování, najdu zatáčku a dám vědět, jak jsem dopad (a jak dopadly UG6tky) pak. Doteď jsem totiž zatím jezdil jen asi na samých horších gumách, než kdykoliv dřív, takže mě ty moje konkrétní zatím přijdou docela fajn. -
"-- skrytý --" 04.12.03 23:34
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
To našrot: "Testovací zatáčku" tedy opravdu nemám, pokud bych "za ni nepovažoval všechny (zatáčky)". Já dám spíš na vlastní pocity, než na exaktně naměřené hodnoty: jednak to nemám čím změřit a i kdyby, stejně neznám tu správnou metodologii. Ale jak jsem se už nespočet krát osobně přesvědčil, tak jako "papírové údaje" nemusejí mít o autě téměř žádnou vypovídací schopnost, tak už přestávám věřit i testům pneumatik. Prostě mi něco tzv. sedne nebo ne! UG6 mi tedy rozhodně nesedly... PS: Ty moje jsou výrobou ze Slovinska, sestra je má z Německa a soused zase z Turecka. Ale opět - "když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž" (či jak to pořekadlo vlastně přesně zní). Mimochodem, dnes drobně mrholilo a výrazně se ochladilo - na UG6 opět průser! To jsem opravdu zvědav, co jednou (až skutečně napadne) předvedou na sněhu... -
"-- skrytý --" 04.12.03 23:03
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Mitsi: tak jsem koukal na ty svoje - je na nich čísel hafo, tedy netuším, co z toho je výrobní číslo, ale jsou vyrobené v Turecku a je to rozměr 175/70-13. Bohužel nemám (zatím) akcelerometr, abych zjistil boční zrychlení, kdy se na jakém povrchu utrhnou, abych dal vědět a nějakou šikovnou bezpečnou zatáčku s jedním typem povrchu, abych to spočítal, taky ne. Nemáš nějakou nějakou svojí testovací? -
« Re: Zase GOODYEAR UG6
No já si myslím, že mohl mít Mitsi smůlu na blbou sérii. Ono se to občas stane asi všude a pokud to není mechanická závada, tak to pouští ven, protože to skoro nikdo s běžných vepřových řidičů nepozná. Fakt je, že UG6 na tatově oktávce LK 20V turbo stíhají výtečně na všech površích a jsou téměř tak dobré jako TS790. Až na sníh... -
« Re: zkusenost s objednanim pneu
No ja mam tie iste gumy, kupil som ich v kamenaku s nejakou zlavou - do 25% - a vysli ma 4ks za 12000 SKK. Pomerne najlacnejsie, co som zohnal v BA. Obvykle chceli za ne 3400-3600Skk - za kus.
ale nemozem moc porovnavat - mam na nich uz cca 2400km - ale pocasie ma os...lo - najprv bolo tyzden okolo nuly a odvtedy tri tyzdne, bolo nieco medzi 8-14°C. Jedine, co som zistil, ze pri urcitej malej vrstve vody vydavaju pisklavy zvuk - proste jemne piskaju. Tak isto pri cca 120kmh na dialnici v prudkom lejaku (stierace na max.) asi pri cca 8-9°C vo vyjazdenych kolajach - odhadom aspon 3cm vody, to pri prechode cez kolaje uz klzalo. Jemne, citil som to len ako vodic, ale uz tam bol naznak aquaplaningu (ak som si to dobre vysvetlil). Tiez sa mi zda, ze ked je trochu vlhko na ceste, ci mokro, tak sa dost smykaju. Pre predstavu - kratky, ale strmy kopcek - na dlzku neceleho auta, ale prevysenie tak 1,2m. Stal som tak, ze prednymi kolesami uz na kopci. Chcel som sa rozbehnut hore kopcekom - bolo vhlko - ale sa mi hodne rychlo zacalo smykat, skoro som nevysiel. Obdobne som zastal na obrubniku - hnanymi kolesami pred nim, resp. boli oprete o hranu - musel som tak zastavit a potom som sa xcel rozbehnut - proste sa len presmykovalo (husty lejak bol). -
"-- skrytý --" 02.12.03 15:57
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Nevim, TS790 jsem nevyzkousel - opet mam osobne problem s tim, ze je maji kolem mne temer vsichni, a to mi principialne vadi... A kdyz jsem se sveho casu tady zajimal o reference na GW-3, nikdo nereagoval, tak jsem nakonec koupil Nokiany WR. Pokud jde o UG6, pak v rozmeru, ktery jsem potreboval, zase tak velky vyber nebyl. Podle testu jsem se navic domnival, ze to bude "trefa do cerneho". Nebyla! Pokud jde o Nokiany (osobne mam zkusenosti c CR75 a CR85), pak jedine, co bych jim vytknul, byl nerovnomerny prechod (jakesi uskoceni, nez "se kously") pri prujezdu vlasenkou ve smyku - bezne jsem je dokazal odrit z boku do poloviny vysky profilu a stale "se drzely vozovky"! Na rozdil napr. od letnich P7, ktere prave za teto situace "konci" (samozrejme pri vyssi rychlosti prujezdu zatackou). A co bych je vylozene pochvalil (tedy ty Nokiany) je drzeni na zledovatele vozovce - neznam lepsi! Nekdo ale muze namitnout, ze guma, ktera vcas nesignalizuje, ze "to klouze", je nebezpecna. Proti tomu asi nelze nic namitat: nekdy mi to doslo, az kdyz na mne ostatni blikali a mohli se pos..., ze jedu na ledu 2x rychleji, nez oni. -
« to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Kurwa mi to nechce vzít login...
Rozhodně bych šel raději do UG GW3. UG6 jsou takové nějaké vepřově, ale stačí. Na zimních si ale podle mně nevybereš. Avon jsem měl tu možnost vyzkoušet na jiném autě a byl to propadák. Osobně jsem pro TS790. Pořád z nich mám nejlepší dojem. -
« Re: to kostej
Hm, ja nevim. Pripada mi, ze je kazdy zblazneny do nakupovani vseho na internetu. Velka akce - slevy 20%-30% oproti beznym maloobchodnim cenam, doprava zdarma apod. Primarne jsem si taky myslel, ze pneu koupim jedine na internetu. Tak jsem jen tak nahodou zajel do sveho pneuservisu a najednou koukam Polarisy II za 1950,- ( i-net 1970,- - 2248,- ), nebo Klebery Krisalp III za 1870,- ( 1915,- -2200,- ). Levnejsi, navic minimalne 300 Kc dolu za prezuti zdarma pri nakupu 4 pneu. Ja jen, ze na internetu podle mych zkusenosti to neni vzdy nejlevnejsi a trebas mate v okoli dobry pneuservis s dobrymi cenami. -
"-- skrytý --" 01.12.03 23:27
« Re: to kostej
To HUF: A už jsi na těch Avonech, Nokianech a UG6 jezdil, že jaksi automaticky tvrdíš, že "proti Nokianům a Avonům jsou určitě lepší"? Já jsem na Avonech najezdil několik desítek tisíc km (z toho značný díl v rakouských Alpách) a kdybych měl zajištěn jejich přísun za dobrou cenu, koupil bych je znovu (navzdory testům)! A ty Nokiany (byla to spíše náhradní varianta, resp. "pokus") vs. UG6 (výsledek pečlivého výběru na základě publikovaných testů) jezdím teď souběžně na soukromém a služebním autě... Značka ještě nemusí být zárukou (v testech) deklarovaných vlastností! Tím nechci říct, že UG6 jsou nepoužitelné. Jen tvrdím, že se na nich nedá jezdit rychle (a ostře už vůbec ne). Ale za ty peníze, obzvláště při letošních akčních nabídkách... Ostatně, ať si každý koupí, co sám považuje pro sebe za dobré a čemu věří (jedno, na základě čeho - zda reklamy, referencí od známých či výsledků testů). Já to ovšem hodnotím až podle vlastních praktických zkušeností! PS: Abych však nebyl nespravedlivý, stále ještě nemám srovnání z jízdy za skutečně zimních podmínek. Jen mne dnes UG6 opět dostaly, když jsem měl plné ruce práce, aby mě boční vítr nesundal z mostu přes řeku (absence bočního zábradlí/svodidel kvůli opravě mostu). -
« zkusenost s objednanim pneu
Zkusenost: Rozhodoval jsem se kde koupit pneu, nakonec jsem objednal na www.elektrony.cz Pisou tam do dvou dnu dodani... objednal sem ve stredu a v patek sem to mel doma. Doufam ze sem neudelal blbost, koupil sem Dunlop M3 ve 185/60 R14 za 1909,- ???... doprava byla zdarma. -
"-- skrytý --" 01.12.03 11:51
« Re: Zase GOODYEAR UG6
To kostey: Nekupoval jsem je v Cechach. Siliku podle mne nemaji - jednak to na nich neni napsano, jednak v tomto ohledu selhavaji v "mem vlastnim testu pritomnosti siliky": projede se blatem (jedno, jakym), blato se necha uschnout a opadat, guma uspinena od blata musi mit v mistech puvodniho styku s blatem nazelenalou (na primem slunci az namodralou) barvu. Pokud tomu tak je, silika tam je. Pokud se guma zabarvi vylozene podle barvy blata, tak tam silica proste neni! Takto to zatim fungovalo u vsech zimaku se silikou, na nichz jsem dosud jezdil (2xAvon, 1xNokian). -
kostey 01.12.03 11:26
« Zase GOODYEAR UG6
Na e-pneu.cz jsem našel: Pneumatika je také konstruována technologiemi V-TRED a 3D-BIS, samozřejmostí je běhoun ze směsi na bázi siliky. Mezi lamelami je navíc indikátor opotřebení pro bezpečné zimní používání. Tento plášť zaujímá přední místa ve většině testů.
Je Možný, že by prodávali Něco jinýho než avizujou? Asi jo, sme v Čechách... Mimochodem za 1924Kč to neni zas tak moc, nebo kolik tak normálně stojej?
-
« Re: dotaz
rBaron: No jo no, od tý doby co jezdím řekněme svižněji by se určitě 17 či 18 šikla, jenže já když jsem objednával auto, tak jsem výslovně chtěl 16", protože se 17" jsem si užil na Omeze. Je faktem, že Omega utrhnout na suchu prostě nešla (235/45/R17) a stabilita na dálnici byla bezkonkurenční, nesmělo se však nad 210 km/h tam už měla problémy s aerodynamikou. Jenže vjel jsem do města a v autě jsem se mohl umlátit. Teď se 16" je to pohoda maximální, kostky, rozbitá silnice je to pohoda. To 400CDI co jsem měl půjčený už mělo 17" a i když se vzduchovej podvozek snažil, je to prostě nekomfortní. Ke všemu si nemyslím, že by ty 16" byl nějaký problém se ztrátou stability. Je sice o proti Omeze citit jak se žvejká bočnice a auto plave, ale to bylo poznat jen když jsem přesednul, teď už to nevnímám. 18" jsou nereálný do běžnýho provozu. -
"-- skrytý --" 01.12.03 08:14
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
To našrot: Ta vadná série UG6 měla potíže se splněním německé "rychlostní normy", jinak o žádných jiných vadách nevím. A mé zkušenosti vycházejí ze dvou rozměrů a dvou různých zemí původu (Slovinsko, SRN) na dvou různých autech, přičemž moje pocity jsou v obou případech zhruba stejné. UG5 byly podle mého názoru lepší! -
"-- skrytý --" 01.12.03 03:28
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Mitsi: to souhlasím, že kombinace různých pneu není zrovna ideální, ale kdyby ty pneu byly hodně rozdílné, tak by se to poznalo na způsobu ujetí auta (co by se jak kdy trhlo), tedy takhle mi přišly oboje přibližně stejné "kvality". Mimochodem - někdo (a myslím, že tys to nebyl) tu psal, že goodyear měl letos nějakou špatnou sérii UG6tek, tak jestli jsi náhodou nechytil zrovna ty vadné pneu... Ale kdo ví, dlouho jsem asi na žádných extra skvělých pneu nejezdil, takže asi nemůžu srovnávat (kromě snad s Nokiany NRW-T, které jsem tam měl předtím, které mi na mokru a suchu přišly horší co se týče všeho). -
« Re: dotaz
Tak jsem koukal na testy, ale bezkonkurečně nejlepší na suchu jsou P7. Continentalky jsou podle testu shitky, a jediný co je srovnatelný jsou GoodYear Eagle Ventura, který mají zase o proti Pirellkám vyrovnanější vlasnosti. Ke všemu GoodYear dělá ještě Eagle F1 GS-D2, který jsou nad Venturama a ty vypadají zjevně nejslibnějc. I když P7 a její výsledky na suchu a "některým" mokru a jsou skutečně impozantní.... ale jak uvedl i Mitsi, vytýkají jim taky to nadměrný opotřebení testované po 5 kolech na okruhu, takže asi vydržej úplný prd. -
« dotaz
Asi otázka pro Hufa, protože má u mě malé bezvýznamné plus za dobrý tip na zimní pneumatiky, který jsou fakt bez výhrad a každou jízdu si s nima poměrně dynamicky užívám plnýma douškama :)
Jen tak orientačně si vybírám letní pneumatiky, sice to pravda není nijak aktuální, ale člověk by se měl zorientovat zavčas.
Chtěl jsem Pirellky, jenže jsem zjistil, že ty co bych chtěl se trapně nedělaj v rozměru 225/55/R16 Chtěl jsem postupně PZERO Nero, PZERO ROSSO Asimmetrico, PZERO Asimmetrico, nebo PZERO Direzionale což mě docela mrzí, protože už od pohledu a od znění názvů se jedná o asi skvělé náčiní, jenže kurnik nejsou v požadovaným rozměru. Co by mi pasovalo z těch lepších jsou P7, P6 a P6000 powergy. Co je z nich nejlepší ? Nebo jsou logicky nejlepší ty P7 ?
No podíval jsme se i ke Continental, protože předpokládám, že když člověk hledá kvalitu bez ohledu na cenu, tak asi uvažovat jen o Continental a Pirelli mám-li pravdu. Samozřejmě jsem chtěl Sport Contact 2, nebo 1 ale taky prd, takže jediný co by šlo jsou Premium Contact, pak už není v nabídce Continentalu nic zajímavého.
Takže co je z nich to nejlepší ? Popřípadě pokud je ze všech jmenovaných lepší ještě nějaká jiná značka... Jinak ted mám ty Dunlopy SP Sport 9000/9090 a zdá se mi, že jsou hlučnější (šípovitej dezén) a při vysoké zátěži v zatáčkách se mi zdá že se bočnice defomuje více než by bylo vhodno a auto se začne vlnit v bocích, což při 230 na dálnici není moc moc přijemný. Ty zimní Continentalky 790V držej neskutečně.
-
"-- skrytý --" 30.11.03 21:42
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Když ona kombinace "vpředu něco", "vzadu něco jiného" je obvykle to nejhorší, co může být. GY UG6 jsou v mém případě obrovským zklamáním. Horší už byly snad jen Yokohamy S480, na kterých jsem jezdil před 10 lety. Ale od té doby zaznamenal vývoj, obzváště v oboru zimních pneu, obrovský pokrok! Tak proč teď tohle? PS: Vyloženě kvůli nízké ceně jsem koupil na ojetinu, kterou dávám dohromady pro syna (na "naučení se jezdit"), absolutní "no-name" celoroční gumy Tigar (TG621), "made in Yugoslavia" (správně by dnes na nich asi mělo být napsáno "Serbia and Montenegro"). Zde jsem byl naopak velmi příjemně překvapen jejich vlastnostmi, byť jsem se divil malé hloubce vzorku u nových gum - těsně nad 7 mm! (Pozn.: Letní gumy mají obvykle nad 8 mmm, zimní pak až přes 9 mm.) Asi míň vydrží, ale to je mi v daném případě úplně jedno. -
"-- skrytý --" 30.11.03 16:54
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Tak nevím, teď jsem měl možnost je prozkoušet víc a srovnat s tím co máme na Carině (tam jsou vpředu nějaké Dayton a vzadu Kumho) a je v tom zase docela velký rozdíl (zvlášť s přihlédnutím k tomu, že byly ty Daytony jen o 100vku levnější, než UG6tky - bohužel se jednalo o akutní nutnost přezutí a jak jsem zjistil, tak většina "gumáků" má na skladě jen Sava, Dayton, Matador a občas Barum a zbytek na objednávku.. sem tam se najde vyjímka, která má Nokiany, ale bohužel ten, kde jsem byl je neměl...). Měl jsem možnost je vyzkoušet na takovém tom nasmrklu, co je při a po mlze a nebyl to zrovna moc příjemný pocit řítit se mírnou zatáčkou po kvalitním asfaltu a čekat, že se v tom druhém pruhu, do kterého jsem se sice původně chtěl přesunout, ale ne tak moc bokem, konečně bočně chytnou a neskončím v obrubníku... Na UG6tkách se to dalo projet stejným způsobem bez problémů či špatných pocitů. -
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Tak jsem byl na Slovenku... příjemná jarní teplota 16°C :))) hlavně, že někteří mají zimáky preventivně již od konce Sprna :)) Mám pocit, že tuto sezónu se napakuje maximálně tak gumárenský průmysl, který nám pod mediálním tlakem natlačit v celé historii nejvyšší počet zimních gum. To že vlasně ani zima nebude, ale po podzimu přijde hned jaro to se chytře zatajilo... a vy tady řešíte nějakou siliku...:)) -
"-- skrytý --" 27.11.03 16:38
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Mitsi: Ty gumy byly skoro nejdražší na trhu a byly prezentované jako novinka a samozřejmě se silikou, jinak bych je nekoupil. Takže pokud dneska nemají siliku, tak výrobce změnil technologii a to ledacos vysvětluje. I současnou nižší cenu. -
"-- skrytý --" 27.11.03 10:35
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
kostey: Hele, lidi chtějí radu obvykle jenom pro to, aby se podle ní neřídili, anebo aby se pak měli na koho vymluvit, když to nevyjde :-))). Taky mě napadá, že gumy koupené před 2 lety můžou mít s dnešními společný už jenom dezén - výrobce mohl v rámci úspor změnit složení směsi a dneska můžou ty gumy stát za prd. Takže jediná rada, kterou ti dám je - pročti si aktuální testy, ne loňské a něco si vyber. -
"-- skrytý --" 27.11.03 08:21
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Já jsem je sice koupil za dobrou cenu (přes Internet) a pro sestru pak následně i v kamenném obchodě, kde byly zrovna výrazně zlevněné, ale právě s bržděním a trakcí mám ty největší problémy. Kromě toho se na nich nedá jezdit rychle v zatáčkách. Pravda, zatím jsem stále ještě neměl příležitost vyzkoušet je na sněhu, ale vzhledem k charakteru provozních podmínek vozu budou na sněhu stejně jezdit zcela výjimečně. -
"-- skrytý --" 27.11.03 07:55
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Mitsi: Mám GoodYear Ultra Grip 6 rozměr 195/60 R15 na Mazdě 626 Wagon už třetí sezónu a zatím si nemůžu stěžovat. Podobně jako ty jsem je koupil na základě výsledku testů (velmi dobré na sněhu a ledu, nejkratší brzdná dráha na mokré cestě při +5 st. C). Taky jsem si koupil na zimu řetězy, a ještě jsem je ani nevybalil z krabice, nepotřeboval jsem je !!! Nic z těch negativních zkušeností, které popisuješ jsem nepozoroval - naopak při sněhové kalamitě 25.12.2001 jsem v pohodě projel místem, kde přede mnou skončilo v příkopě 6 jiných aut. Ne, opravdu nejsem placený agent firmy Goodyear :-))). Jediné negativum těch gum je, že byly nehorázně drahé. -
"-- skrytý --" 26.11.03 23:59
« Re: GoodYear Ultra Grip 6
Mimořádně tiché (na zimáky), docela pohodlné, ale jinak úplně za hov..! Koukněte se na moji podrobnější charakteristiku o pár desítek příspěvků zpátky. Nikdy více bych je nekoupil - předtím jsem jezdil na UG5, které (byť už dost staré) mi připadaly o hodně lepší. PS: Rovněž jsem je kupoval na základě výsledků testů, nikoli reklamy v televizi. Ale to teď už někomu těžko vysvětlím... -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
no to já velmi živě, proto jsem si nechal poradit od Hufa na Contitental 790V s indexem do 240 kterémuž tedy ačkoliv jsem si nemyslel, že to někdy dělat budu, děkuju, protože gumy jsou vážně zdá se velmi dobré a i na hranici svého rychlostního indexu vykazují vynikající směrovou stabilitu. O proti letním Dunlop SP 9000 jsou řekl bych tyto zimní pneu tišší což je zajímavé samo o sobě, v zatáčkách auto sedí s naprostou přesností a nemá tendenci se pohupovat v bocích při trochu extremnějším průjezdu jako právě u letních. Jsem myslel, že zimní budou prostě ne sice sračky, ale že to bude horší, naopak jsou zjevně lepší než letní a to i relativně vysokých za teplot kolem 14°C. -
« Re: Rychlostni index u zimaku...
celkem použitelná databáze pneumatik a vůbec další info o pneu je na www.pneurevue.cz. Jinak jsem slyšel, že pokud mám letní s indexem H (do 210) tak zimní doporučují T (190). No jinak si moc nedovedu představit, jak s běžným autem jezdím více než 200 - myslím dlouhodobě. -
« Re: zimne pneu v EU?
no já myslím, že zimní snad nejsou nikde povinný. Jenom občan toho státu má problém s plněním pojištění pokud si na letních v timě rozbije auto či někomu auto. Jinak myslím, že zimní nejsou nikde na tvrdo zakázaný, spíš se přistupuje k nenásilnému donucování jakožto pojistné plnění.