Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 27.01.04 01:26
« Re: Letní 205/55 R16
několik srovnání (praxe) vámi zmiňovaných pneumatik:
> Bridgestone RE720 - velmi vysoká hlučnost (opravdu!), vynikající směrová stabilita, vynikající na vodě, vysoké opotřebení
> Dunlop SP9000 - velmi měkká bočnice=auto plave v zatáčkách (i při sérii 45), skvělé na vodě, hlučnost na směrové pneu velmi nízká, opotřebení vysoké
> Toyo Proxes T1S - skvělé na moku, hlučnost úměrná ke směrové pneu, dobré brzdné vlastnosti na mokru, rychlé opotřebení
> ContiPremiumContact - velmi vyvážené, dobré na mokru i suchu, nízká hlučnost, trochu vyšší opotřebení
všechny tyto pneumatiky jsou z vyšší kvalitativní kategorie, proto očekávejte až 2x vyšší opotřebení oproti ekonomickým pneu
všeobecně Japonské pneu (Bridgestone/Firestone/Toyo) mají v porovnání s ostatními výšší podíl siliky a tak lepší přilnavost, která je vykoupená vysokým opotřebením, samožřemostí je pevná bočnice s výraznou ochrannou ráfku
všeobecně Michelin mají nízké opotřebení, vysokou cenu, nicméně jízdní vlastnosti nedosahují špičkových kvalit (hlavně na mokru nic moc, na suchu je to dobré)
TIP (vynikající poměr kvalita/cena): pneu Firestone SZ40/SZ80 -
« Re: Letní 205/60R15 - co radíte koupit ?
Mám osobní zkušenost s CPC na Octavii v rozměru 195/65/R15. Nazul jsem je loni - cenu neznám neb to zakoupila firma, ale prý byla solidní. Jsem jezdec na dálku (90tis ročně) a přes léto jsem na nich najel cca 50 tis. Musím říci, že spokojenost je maximální - original tam byly ContiEco Contact a ty se sjely rychle po cca 40 tis a na mokru mi přišly dost klouzavý. CPC mají ještě jednu sezónu před sebou (po asi 35 tis jsem je přehodil zadek za předek). Na dešti krásně drží, a jsou velmi tiché. V porovníní CEC a CPC je to rozdíl obrovský, k Bridgestone je přirovnat neumím. Jediné co bych jim vytkl (CPC), tak je to, že než se malinko zajely tak mi přišel zadek auta takový nejistý (no ale komu příjde u Oktávky jistý, že??). Jinak vřele doporučuji, myslím , že je to dobrá volba. A taky bych doporučil www.reifen.com - bezkonkurenční ceny a výběr. Jen je to trochu z ruky.... DOtazy?? -
« Re: Letní 205/60R15 - co radíte koupit ?
Teď jak tady čtu nějaké příspěvky, tak ta bridgestone RE720 je spíš asi pneu do mokra a zatáček a asi se i dost rychle sjíždí.
Jde mi o koupi pneu pro normálního řidiče ne závodníka aby byla komfortní, měla dobré vlastnosti a moc rychle se nesjížděla. Vím že těch vlastností chci asi moc a některé se dost dobře nedají skloubit, ale snad někdo poradíte. Co takhle ContiPremiumContact od Continentalu ? Máte ji někdo v mém rozměru , jaké jsou zkušenosti a jaký kilometrický výkon zatím ? -
« Letní 205/60R15 - co radíte koupit ?
Zdravím,
na mou octavii TDi 81kW budu muset na jaro koupit nové letní pneu. Jaké doporučujete pro normální ježdění+nějaká ta dovolená v Chorvatsku. Běžně po městě mimo město po dálnici max. 160 km/h. Cena rozumná tak 3-3500 za kus ? Díval jsem se na Bridgestone RE720 podle testu vypadají dobře.
Můžete sem napsat svůj názor co dobrého koupit ? -
« Re: Letní 205/55 R16
No je jasný, že Potenzy v kategorii W vyjdou dráž,ale mně auto tolik nejede.Jde mi o to jestli je lepší spíš lepší kategorie W místo H nebo radši lepší pneu nižší rychlostní kat.Př:Potenza RE 720 205/55 R16 91H -3817 Kč nebo Toyo Proxes T1-S 205/55 R16 91 W- 3794 Kč ? -
« Re: K UG6tkám
to mitsi(838): To jsem "rad" ze i nekdo jiny ma podobnou zkusenost s UG6 (nestabilita predku pri hrabani za jizdy). Holt, asi to nejsou gumy na hrabani pri jizde na snehu.
Jinak v leccems jsou UG6 urcite spickovy, ale tohle je slabina, o ktere jsem se v zadnych testech nedocetl. Dost mozna bych je ale koupil stejne, protoze snih se da vetsinou zvladnout a tak jsem se rozhodoval prioritne podle vysledku na ledu, v cemz byly UG6 vetsinou mezi nejlepsima. -
« Re: K UG6tkám
to Mitsi et al: S temi problemy na "hladke ujete vrstve snehu" nemuzu souhlasit. Ted koncem roku jsem cca tyden lital po Sumave a prave na tomto povrchu to bylo s UG6 super. Protoze po stranach jeste nebyly snehove bariery, tak jsem nejezdil vic nez 80 km/h, ale citil jsem se pri rizeni naprosto jiste. Dokonce pri citlivem brzdeni se ani neaktivovalo ABS. Rozjezd do kopce (na predohrab) taky super - tam, kde se kvuli zastaveni dopravy v kopci vetsina aut uz nerozjela a nandavali retezy, tak jsem to s citem rozjel a odpelasil do dali. Fakt, ze na nektere veci ma urcite pozitivni vliv tezky motor nad predni pohanenou napravou (Marea SW 2.4JTD).
Horsi to bylo, kdyz se v tvrdem ujetem snehu zacaly delat koleje, coz je klasika mezi Zvikovem a Kvildou. No, to je ale problem snad pro vsechny auta a gumy. I tak slo jet okolo 60 km/h, ale auto bylo dost zivy a nestabilni.
Bohuzel to neni relevantni srovnani, ale kdyz porovnam svoji bejvalku Fiat Tempru 1.9TD (sedan) na Polariskach a Mareu (kombi) na UG6, tak jediny v cem je Marea/UG6 znatelne horsi, je to, ze kdyz pridam plyn na hranici obcasneho hrabani (pri jizde), tak zatimco Tempra na Polariskach jela rovne jako kdyz streli, tak u Marey na UG6 obcas trochu ujizdi predek do strany. Jsou to centimetry a da se to korigovat, ale je to trochu neprijemny. Dle meho je to vyrazneji sipovytym dezenem UG6, ale mohlo by to byt radou ruznych veci na tech autech. Mj. natavenim geometrie kol - az ke konci sveho souziti s Temprou jsem zjistil, ze byla "spatne" nastavena sbihavost - namisto nulove (soubeh) sly kola trochu k sobe. Dost mozna to ale zlepsovalo vlastnosti na snehu, protoze tam jsem byl s Temprou (na Polariskach) naprosto spokojen. Ba primo nadsen :-)))
-
matuS 08.01.04 19:43
« debica
uz samotne miesto vyroby tychto pneumatik naznacuje, ze sa nebude jednat o prilis kvalitny vyrobok. Ake vsak bolo vcera moje prekvapenie, ked som na sestrinom citroene ax odtahoval znameho so skodou 120. Este aj hore kopcom na snehu dokazali zimne debicy zabrat a skodovku som vytiahol.
nechcem povedat ze znackove gumy niesu lepsie, ale zacinam suhlasit s nazorom, ze do zimy radsej neznackove zimne gumy, ako znackove letne. -
« Re: K UG6tkám
P2M> tak já mám teď lehce opačný dojem. Mám ve stejném rozměru (195/65/15) Dunlopy M3 a pokud to srovnám s předchozími Debicami (175/65/14), samozřejmě na jiném autě, tak zatím mám z těch Dunlopů jen "horší" pocity a dojmy. Ale v rámci objektivity dodávám, že jsou na o 400 kg těžším autě (Astra / Passat) :-) A reagujou líp bez využití všech el. systémů (ABS, ASR) jak s jejich využitím. Tady se přikláním k tomu, co říkal Mitsi (či kdo), že je lepší to držet na hraně před sepnutm ABS, než to nechat na elektronice. -
« Re: K UG6tkám
Ahoj. Nějak se mi to nezdá pánové. Mám 195/65R15ky už dva roky, jezdím s nima po horách českých i zahraničních a nemám námitek. Je pravda, že jsou obutý na relativně těžkém autě, ale to určitě nedělá vše. Jedinou výtku bych měl k hlučnosti a to hlavně při zatáčení na suchu či mírném mokru. Možná taky k mírné "plavavosti" při vyšších rychlostech (samozdřejmě pouze a jen v Německu :-))
Petr -
"-- skrytý --" 05.01.04 17:50
« Re: K UG6tkám
Tak se mi dnes (konečně) poštěstilo pořádně vyzkoušet ty GY UG6 na sněhu. Nemá smysl tady opakovat to, co už níže napsal našrot a pod co se víceméně mohu podepsat. Ve zkratce bych to shrnul asi takto: pokud je sníh tzv. "državý" (hutná vrstva čerstvě napadaného sněhu při teplotě pod mínus 3 st. C na pevném, nenamrzlém podkladě) a je ho větší vrstva, pak jsou trakce a boční vedení jakž takž v pořádku (asi díky dobré samočistící schopnosti běhounu), ale brzdění i tak značně pokulhává; ovšem v momentě, kdy je podklad namrzlý, vznikne hladká ujetá vrstva sněhu(nekrytá inertním posypem) nebo kašovitá hmota (při posypu solí nebo stoupnutí teploty nad 0 st. C), pak je to úplná katastrofa, hlavně (opět) při brzdění. V těchto podmínkách jsou ty UG6 plně srovnatelné s letňáky!!! Děkuji, nikdy více... -
"-- skrytý --" 04.01.04 16:44
« K UG6tkám
Tak jsem včera měl možnost je trochu vyzkoušet na sněhu a podobných površích a dospěl jsem k následujícímu: testovací kopec v Příbrami vyjeli (bohužel jsem blbec zapomněl odělat foto, ačkoliv jsem měl s sebou foťák ;o) ) velmi snadno, ani se kola neprotočila při rozjíždění z prostředka kopce. Sjeli ho taky bez zbytčného klouzání. Pak jsem vyrazil na letiště u Dlouhé Lhoty, kde jsem měřil brzdnou dráhu - ta ze 100km/h (dle tachometru) je cca 75m (bez ABS s dávkovaným brzděním). Dále, co se týče trakce, jim naprosto vyhovuje hluboký čerstvý sníh, takže ani s pouhou předokolkou jsem neměl možnost zapadnout. Zjistil jsem ovšem jeden velice nevhodý úkaz, a to, že jsou strašně závislé na typu sněhu, po kterém jedou - tedy nejlepší trakci a boční vedení mají na relativně čerstvém sněhu, po kterém už jelo dost aut, ale ještě není v "předbřečkovité fázi", tedy je více bílý než hnědý. Ve chvíli, kdy je sníh uježděný nebo víc hnědý než bílý (tedy stále to není ta břečka), tak je skoro lepší jet po ledu, protože to ty pneu nezabírají naprosto vůbec (na jedné trapné křižovatce v PB jsem se na rovině rozjížděl celou zelenou...), stejně jako natočení volantu nemá téměř žádný vliv na změnu směru jízdy. Na ledu mají boční vedení lepší, než na výše uvedených površích, ale tak jako tak to pro dobré zatočení či něco podobného nestačí. I když na takové té námraze, co se udělá, když nejdřív prší a pak na to sněží (takové ty bambulky na výčnělkách asfaltu) se drží ještě lépe než na tom skorouježděném sněhu. O něco lepší boční vedení mají v tom hlubokém čerstvém sněhu - relativně dobře na natočení volantu reagují do cca 60km/h, pak už je to taky fuk, jak se volantem točí. Dále o něco málo hůře než na tom sněhu, co se chovají nejlépe, se s nimi dá jet na zasněžené posypané silnici.
Tedy můj závěr - na nasmrklu (co bývá při teplotách lehce nad nulou) mají velice podobné vlastnosti jako na novém ještě zcela neuježděném sněhu. Jinak už jsem jezdil i na levnějších lepších pneumatikách (třeba toho tolik nevyjeli, ale dalo se s nima dobře jezdit na nasmrklu a jiných v zimě častějších površích).
Jen ještě testovací podmínky: včera, cca -2 až -4°C, Příbramsko, téměř bezvětří, nesněžilo, sníh cca 1 den starý, betonový a asfaltový podklad, místy namrzlý. -
« Re: Letní pneu 195/65/15
Zdravím, náhodou to tady pročítam, tak se připojím. Mám Fiat Stilo 1,6 mw, rozměr, který požadujete a mám Pireli P6. Mám najeto 25 000 teď mám zimní Barumy no a pak to typuji max ještě 10 000 a pirelky jsou v čudu. Auto je firemní vozím stále materiál i těžší. Gumy byly dobré, ale při 10 000 jsem zjistil, že mám špatnou geometrii. Gumy se přehodily se zadními. No a jezdím dále, ale teď jsou hlučnější. Nevím jestli bych je znova koupil. Hodně je ovlivnila geometrie. -
« Re: Letní pneu 195/65/15
cmelak: Jak jsem říkal nejsem odborník, ale pokud ti jde spíše o komfort než výkony, tak bych volil z nabídky Continental, zvláště gumy s přídomkem v názvu ECO jsou vyvinuty zejména s ohledem na tichou komforní jízdu s minimem valivého odporu. Trochu jsem studoval letní pneumatiky, až to bude u mě taky aktuální tak abych byl připraven :-) Odborník na pneu je tu HUF, jenže ten by ti asi Continentaly zkritizoval, že nejsou dobrý v performance :), ale ne každej chce závodit že jo :) -
« Re: Letní pneu 205/50 16
no nejlepší co můžeš koupit v tomto rozměru jsou Pirreli P7 jsou v tomto rozměru jasná 1. Jenže výkon je dle všech komentářů samozřejmě na úkor kilometrového výkonu, o něco v performance horší, ale s více vyváženýma hodnotama a hlavně větším kilometrovým výkonem jsou GoodYear Eagle a Dunlop 9000. Takže chceš-li to nejlepší tak Pirelli, chceš-li aby jsi najel i nějakou tu desítku tísíc km tak GoodYear, nebo Dunlop, jenže ty mají zase šípovitej dézen, takže budou určitě hlučnější :-( je to složitý. No jinak tyhle Dunlopy mám na autě i já, řekl bych, že by to chtělo tvrdší bočnici a trochu ubrat na hluku, jenže já na těch gumách mám auto o 400kg těžší než je Mondeo, takže u tebe se to může chovat zase úplně jinak. Jinak nejsem odborník na pneu... -
« Re: Je to normalne?
Anndy-Dunlop jsou lepší než Barumky,o kolik to nevím,neskoušel jsem a taky nejsem odborník na pneu.Zvolil jsem ekon.variantu,protože v rozměru
195/50 15 palců jsou barumky suverenně nejlevnější a rozměr letních mám stejný.A taky Barum zas není tak ůplně špatná značka.
-
« Re: Je to normalne?
Paulz: No ved aj na 14" a tento rozmer bol dost velky rozdiel. Matadory som mohol mat za cca 2500,- teda o cca 40% menej. No a tie dunlopky, snad su to na tento rok a co so sa docital rozne, tak vyrobci menia zmesi z roka na rok aj pri urcitych typoch. Ale jasne, konstrukcia toho dunlopu je mozno staria, ako polaris2 - to posudit neviem... -
« Re: Je to normalne?
Ono těžko říci podle popisu,jinak rozdíly mezi kvalitou pneu u různých značek jsou dost malé.
Jestli tzv.ekonomické pneu např.Barum nebo Matador
jsou o tolik horší je otázka.Osobně jsem chtěl na Fabii 15 p.a tam byl cenový rozdíl dost velky.Navíc Polaris 2 jsou nově vyvinutá pneu a u tohotu segmentu rovněž jako u aut jde pokrok dost rychle dopředu.
-
« Re: pískání
Moje Polaris 2 195/50 15p.stály v akci barumu na netu těsně pod 1800 kč za kus.To pískéní není nijak hlasité a projevuje se pouze při určité konstelaci vlhé vozovky.Jinak co jsem četl se projevuje snad u všeck značek zimních pneu,ale což je zajímavé u každě značky při jiné konstelaci povrchu vozovky.Zřejmě to fakt záleží na hustotě lamel,popř.složení směsi. -
« Je to normalne?
Zdravicko. Nikdy som moc nejazdil v zime (az teraz) a navyse nemam najma s cim porovnat spravanie sa mojich zimnych gum (Dunlop WSM3 185/60 R14) s inymi. Takze by ma zaujimalo, ci je toto obvykle (mam len 1,2motor, cordoba):
1. teplota vzduchu okolo cca 2-4°C, vozovka vlhka - pocitam, ze na zemi je okolo cca 0°C. Poznate to vsetci asi - min. rano a doobeda, ci cely den, ak nesvieti slnko. Je normalne, ze pri jemne prudsom rozbehu (na suxu, ci mokru uplne beznemu) predne/hnane/ gumy presmykuju a to, ze dost? Alebo, pri trochu prudsom brzdeni je tendencia zablokovat kolesa hned - teda, ze sa rychlo zacne smykat? Este som si vsimol, ze bezna zatacka - tak cca 30°, ktora sa da za mokra a suxa v pohode prejst 80+kmh tak v tychto podmienkach pri 80kmh sa to uz jemne smyka?
2. Zatial som v BA zazil sneh asi hodinu. Som odxadzal okolo polnoci z prace a bolo cca 1-2cm cerstvo napadnuteho snehu - teplota vzduxu asi tak cca 1 az 2°C. Tak som neodolal a poskusal nejake veci na parkovisku velkom. A nejako ma zarazilo, ze napr. uz pri 40kmh (najazd) stacilo prudsie otocit volantom a auto za xvilu prestalo drzat stopu (pri 90° zatacke /resp. pokuse o nu/, asi tak po cca 40° sa to "utrhlo"). Tak isto, na 2-ke /rovny smer/ malo auto tendenciu prehrabovat - divim sa preto, lebo mam mizerny motor a Mk (1,2 47kw) a plyn urcite nebol na podlahe.
Mna by len zaujimalo, ci je toto obvykle xovanie sa v zime, resp. ci vobec malo zmysel kupovat za drahe praxy "znackovejsie" gumy, ako napr. barum, ci matador...
Diky -
« Re: pískání
No moje Dunlop WS M3 185/60 R14 - za mokra tiez piskaju. Chvilu mi to trvalo, kym som prisiel na to, co to je. Je to pomerne uz od nizkej rychlosti -cca 50kmh ale musi byt uz trochu vacsia hrubka (vrstva) vody na ceste. Nestaci byt len mokro, ale aspon par mm (odhad tak cca 3-5mm) vody na ceste. Teda bud kolaje vyjazdene, alebo prudsi dazd, ci tesne po nom... Vtedy je pocut piskanie jemne..
pre ACE2: cca 4000,- za 1 pneu ;-))) -
« Re: Barum polaris 2
Pro zajímavost,jelikož prezident Klaus jezdí v Superbu na barumkách tak předpokládám,že to jsou Polaris 2.
Osobně mám Polaris 2 v rozměru 15palců 195/50 na Fabii kombi a jsem spokojen.Něco podobného pískání se ozývá na mokru,ale to už jsem zažil u zimních pneu více značek.Jinak z jízdními vlastnostmi jsem spokojen,na suchu jsou dost blízko u letních které mám ve stejnem rozměru značky Bridgestone.Na ledě a sněhu jsem zatím najel málo,zatím vypadají OK.
-
"-- skrytý --" 17.12.03 17:26
« Nokian WR a Bridge DM Z3
Tak jsem vyzkousel Nokiany WR na snehu: Zaber spatny; brzdy o neco lepsi, ale stale jeste podprumer; vedeni stopy v zatacce slusne (prumer); vedeni stopy v primem smeru vynikajici, a to vcetne akcelerace s hrabajicima obema prednima kolama. Bridgestone DM Z3: vynikajici zaberove vlastnosti, ale vsechno ostatni pod psa, zvlaste pak jizdni stabilita na suche a mokre vozovce. PS: Zatim stale jeste zadne zkusenosti s GY UG6 na snehu (neumim jet se dvema autama najednou). "Predbezny" vlastni zaver: Doposud jsem neobjevil nic, co by se vyrovnalo vlastnostem Avonu CR75 a CR85. -
"-- skrytý --" 11.12.03 19:43
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Mitsi: tak ještě jsem sice neměl příležitost udělat ten "oficiální test", ale po dlouhé době jsem vylez z domu a do auta a jezdil na tom nasmrklu. Fakt jsou ty UG6tky docela na nic. Ty staré Nokiany si na takovémhle povrchu doslova libovaly, nemusel jsem se rozjíždět nijak zvlášť opatrně atp. Uvidíme, až napadne sníh - na ten mám testovací kopec v Příbrami - vyjedou ho ty mé předchozí Nokiany, nevyjedou ho staré Dunlopy Wintersport SP, Kumho KW7400 a Matador MP55 a pak vlastně ještě Bridgestone Winterdueller DMZ2, jenže to se nedá počítat, protože byly na RAVce, takže ve výhodě. -
"-- skrytý --" 05.12.03 16:48
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Mitsi: všem testům, které si člověk neudělá sám se nedá věřit (trochu parafrázovaný Churchill a statistika ;o) ). Teď bohužel nemám příležitost jezdit autem, jelikož sedim doma na zadku a dělám jak blbec, ale cca po půlce prosince se pustím do většího testování, najdu zatáčku a dám vědět, jak jsem dopad (a jak dopadly UG6tky) pak. Doteď jsem totiž zatím jezdil jen asi na samých horších gumách, než kdykoliv dřív, takže mě ty moje konkrétní zatím přijdou docela fajn. -
"-- skrytý --" 04.12.03 23:34
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
To našrot: "Testovací zatáčku" tedy opravdu nemám, pokud bych "za ni nepovažoval všechny (zatáčky)". Já dám spíš na vlastní pocity, než na exaktně naměřené hodnoty: jednak to nemám čím změřit a i kdyby, stejně neznám tu správnou metodologii. Ale jak jsem se už nespočet krát osobně přesvědčil, tak jako "papírové údaje" nemusejí mít o autě téměř žádnou vypovídací schopnost, tak už přestávám věřit i testům pneumatik. Prostě mi něco tzv. sedne nebo ne! UG6 mi tedy rozhodně nesedly... PS: Ty moje jsou výrobou ze Slovinska, sestra je má z Německa a soused zase z Turecka. Ale opět - "když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž" (či jak to pořekadlo vlastně přesně zní). Mimochodem, dnes drobně mrholilo a výrazně se ochladilo - na UG6 opět průser! To jsem opravdu zvědav, co jednou (až skutečně napadne) předvedou na sněhu... -
"-- skrytý --" 04.12.03 23:03
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Mitsi: tak jsem koukal na ty svoje - je na nich čísel hafo, tedy netuším, co z toho je výrobní číslo, ale jsou vyrobené v Turecku a je to rozměr 175/70-13. Bohužel nemám (zatím) akcelerometr, abych zjistil boční zrychlení, kdy se na jakém povrchu utrhnou, abych dal vědět a nějakou šikovnou bezpečnou zatáčku s jedním typem povrchu, abych to spočítal, taky ne. Nemáš nějakou nějakou svojí testovací? -
« Re: Zase GOODYEAR UG6
No já si myslím, že mohl mít Mitsi smůlu na blbou sérii. Ono se to občas stane asi všude a pokud to není mechanická závada, tak to pouští ven, protože to skoro nikdo s běžných vepřových řidičů nepozná. Fakt je, že UG6 na tatově oktávce LK 20V turbo stíhají výtečně na všech površích a jsou téměř tak dobré jako TS790. Až na sníh... -
« Re: zkusenost s objednanim pneu
No ja mam tie iste gumy, kupil som ich v kamenaku s nejakou zlavou - do 25% - a vysli ma 4ks za 12000 SKK. Pomerne najlacnejsie, co som zohnal v BA. Obvykle chceli za ne 3400-3600Skk - za kus.
ale nemozem moc porovnavat - mam na nich uz cca 2400km - ale pocasie ma os...lo - najprv bolo tyzden okolo nuly a odvtedy tri tyzdne, bolo nieco medzi 8-14°C. Jedine, co som zistil, ze pri urcitej malej vrstve vody vydavaju pisklavy zvuk - proste jemne piskaju. Tak isto pri cca 120kmh na dialnici v prudkom lejaku (stierace na max.) asi pri cca 8-9°C vo vyjazdenych kolajach - odhadom aspon 3cm vody, to pri prechode cez kolaje uz klzalo. Jemne, citil som to len ako vodic, ale uz tam bol naznak aquaplaningu (ak som si to dobre vysvetlil). Tiez sa mi zda, ze ked je trochu vlhko na ceste, ci mokro, tak sa dost smykaju. Pre predstavu - kratky, ale strmy kopcek - na dlzku neceleho auta, ale prevysenie tak 1,2m. Stal som tak, ze prednymi kolesami uz na kopci. Chcel som sa rozbehnut hore kopcekom - bolo vhlko - ale sa mi hodne rychlo zacalo smykat, skoro som nevysiel. Obdobne som zastal na obrubniku - hnanymi kolesami pred nim, resp. boli oprete o hranu - musel som tak zastavit a potom som sa xcel rozbehnut - proste sa len presmykovalo (husty lejak bol). -
"-- skrytý --" 02.12.03 15:57
« Re: to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Nevim, TS790 jsem nevyzkousel - opet mam osobne problem s tim, ze je maji kolem mne temer vsichni, a to mi principialne vadi... A kdyz jsem se sveho casu tady zajimal o reference na GW-3, nikdo nereagoval, tak jsem nakonec koupil Nokiany WR. Pokud jde o UG6, pak v rozmeru, ktery jsem potreboval, zase tak velky vyber nebyl. Podle testu jsem se navic domnival, ze to bude "trefa do cerneho". Nebyla! Pokud jde o Nokiany (osobne mam zkusenosti c CR75 a CR85), pak jedine, co bych jim vytknul, byl nerovnomerny prechod (jakesi uskoceni, nez "se kously") pri prujezdu vlasenkou ve smyku - bezne jsem je dokazal odrit z boku do poloviny vysky profilu a stale "se drzely vozovky"! Na rozdil napr. od letnich P7, ktere prave za teto situace "konci" (samozrejme pri vyssi rychlosti prujezdu zatackou). A co bych je vylozene pochvalil (tedy ty Nokiany) je drzeni na zledovatele vozovce - neznam lepsi! Nekdo ale muze namitnout, ze guma, ktera vcas nesignalizuje, ze "to klouze", je nebezpecna. Proti tomu asi nelze nic namitat: nekdy mi to doslo, az kdyz na mne ostatni blikali a mohli se pos..., ze jedu na ledu 2x rychleji, nez oni. -
« to Mitsi (já jsem HUFNÁGL)
Kurwa mi to nechce vzít login...
Rozhodně bych šel raději do UG GW3. UG6 jsou takové nějaké vepřově, ale stačí. Na zimních si ale podle mně nevybereš. Avon jsem měl tu možnost vyzkoušet na jiném autě a byl to propadák. Osobně jsem pro TS790. Pořád z nich mám nejlepší dojem. -
« Re: to kostej
Hm, ja nevim. Pripada mi, ze je kazdy zblazneny do nakupovani vseho na internetu. Velka akce - slevy 20%-30% oproti beznym maloobchodnim cenam, doprava zdarma apod. Primarne jsem si taky myslel, ze pneu koupim jedine na internetu. Tak jsem jen tak nahodou zajel do sveho pneuservisu a najednou koukam Polarisy II za 1950,- ( i-net 1970,- - 2248,- ), nebo Klebery Krisalp III za 1870,- ( 1915,- -2200,- ). Levnejsi, navic minimalne 300 Kc dolu za prezuti zdarma pri nakupu 4 pneu. Ja jen, ze na internetu podle mych zkusenosti to neni vzdy nejlevnejsi a trebas mate v okoli dobry pneuservis s dobrymi cenami. -
"-- skrytý --" 01.12.03 23:27
« Re: to kostej
To HUF: A už jsi na těch Avonech, Nokianech a UG6 jezdil, že jaksi automaticky tvrdíš, že "proti Nokianům a Avonům jsou určitě lepší"? Já jsem na Avonech najezdil několik desítek tisíc km (z toho značný díl v rakouských Alpách) a kdybych měl zajištěn jejich přísun za dobrou cenu, koupil bych je znovu (navzdory testům)! A ty Nokiany (byla to spíše náhradní varianta, resp. "pokus") vs. UG6 (výsledek pečlivého výběru na základě publikovaných testů) jezdím teď souběžně na soukromém a služebním autě... Značka ještě nemusí být zárukou (v testech) deklarovaných vlastností! Tím nechci říct, že UG6 jsou nepoužitelné. Jen tvrdím, že se na nich nedá jezdit rychle (a ostře už vůbec ne). Ale za ty peníze, obzvláště při letošních akčních nabídkách... Ostatně, ať si každý koupí, co sám považuje pro sebe za dobré a čemu věří (jedno, na základě čeho - zda reklamy, referencí od známých či výsledků testů). Já to ovšem hodnotím až podle vlastních praktických zkušeností! PS: Abych však nebyl nespravedlivý, stále ještě nemám srovnání z jízdy za skutečně zimních podmínek. Jen mne dnes UG6 opět dostaly, když jsem měl plné ruce práce, aby mě boční vítr nesundal z mostu přes řeku (absence bočního zábradlí/svodidel kvůli opravě mostu). -
« zkusenost s objednanim pneu
Zkusenost: Rozhodoval jsem se kde koupit pneu, nakonec jsem objednal na www.elektrony.cz Pisou tam do dvou dnu dodani... objednal sem ve stredu a v patek sem to mel doma. Doufam ze sem neudelal blbost, koupil sem Dunlop M3 ve 185/60 R14 za 1909,- ???... doprava byla zdarma. -
"-- skrytý --" 01.12.03 11:51
« Re: Zase GOODYEAR UG6
To kostey: Nekupoval jsem je v Cechach. Siliku podle mne nemaji - jednak to na nich neni napsano, jednak v tomto ohledu selhavaji v "mem vlastnim testu pritomnosti siliky": projede se blatem (jedno, jakym), blato se necha uschnout a opadat, guma uspinena od blata musi mit v mistech puvodniho styku s blatem nazelenalou (na primem slunci az namodralou) barvu. Pokud tomu tak je, silika tam je. Pokud se guma zabarvi vylozene podle barvy blata, tak tam silica proste neni! Takto to zatim fungovalo u vsech zimaku se silikou, na nichz jsem dosud jezdil (2xAvon, 1xNokian).