Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to paveli
Falken FK451 má super konstrukci. Vyloženě sportovní. Směs ale je jako u špičky před 8 lety. Pokud chceš vyloženě top pneu, jdi do CSC2. Já se k nim po rozsáhlém testování uchýlil jako k nejlepšímu kompromisu jízdních vlastností (jednotlivých parametrů mezi sebou). A bočnice sice namá taky výraznou ochranu, jako Toyo, Bridge a Fire, ale její vnitřní pevnost je znamenitá. Jedeš jako po kolejích. -
"-- skrytý --" 04.02.04 11:37
« to paveli
ještě něco málo k hlučnosti > u směrových pneu je vyšší než u asymetrických, závisí ale také hodně na konstrukci dezénu-když jsou dobře uzavřené/kratší/nebo dobře lomené vnější drážky, pak i směrová pneu nemusí být tolik hlučná...nicméně i tak jsou mezi pneu podobného dezénu značné rozdíly (např.Bravury v hluku vedly asi bezkonkurenčně) -
"-- skrytý --" 04.02.04 11:31
« to paveli > Re: Falkeny
pro Fiat Marea/Marea Weekend jsou doporučené na plech.ráfky 195/55 R15 nebo 195/60 R15, na alu ráfky pak lze i 205/50 R15
opět zopakuji >
Falken = ryze sportovní pneu s velmi tvrdou bočnicí, tj.minimální komfort, velmi dobré jízdní vlastnosti na suchu/mokru, ale delší brzdná dráha, snad i nižší opotřebení díky tvrdší směsi
Firestone/Toyo = jízdní vlastnosti znatelně lepší než u Falken, výrazná ochrana ráfku, bočnice není tak tvrdá jako u Falkenů, naproti tomu pevnější než Conti/Dunlop/GoodYear...skvělá přilnavost/brzdné vlastnosti, trochu vyšší opotřebení -
"-- skrytý --" 04.02.04 11:17
« to Anndy > Re: rozdielne stare (opotrebovane) pneu
1) moc velký vliv to mít nebude, opbzvláště, když máte najeto tak málo km (rozdíl vzorku nebude tak velký)
2) nebezpečí může i nemusí být-boule může vzniknout vadou konstrukce bočnice, pneumatiku radši vyměňte za rezervu!
3) to je těžké poradit, záleží, co od pneu očekáváte/co preferujete-již několikrát jsem se zmínil, že vynikající poměr jízdní vlastnosti/cena maji pneumatiky zn.FIRESTONE
4) můžete nechat 14", obvod kola zůstane zachován! rezerva je přece jen na dojetí (nouzová)! -
« Re: Falkeny
I podle testů, které jsem měl možnost vidět, tak T1-S v jízdě na suchu a mokru patří k naprosté špičce. Převálcovala drtivou většinu známějších značek. Celkově horší umístění získala díky vyšší hlučnosti a menšímu komfortu, což pro mne není podstatné. Kdo jel některé typy Yokoham, ví co je to skutečná hlučnost.
Ale beru, že některé typy P-Zero jsou lepší, CSC2 určitě taky, ale u té Potenzy jsem na pochybách. To už spíš Pole Position. -
« Re: Falkeny
Ahoj, mám na autě Toyo Proxes T1-S a mohu ti je jedině doporučit. Naprosto bezkonkurenční jízdní vlastnosti na mokru a suchu. Především na tom mokru je to oproti ostatním znát. Navíc si myslím, že na suchu jedou relativně dobře skoro všechny gumy, problémy nastávají právě až za deště. Třeba moje zkušenost se Savami Intensa. Na Toyách je však znát větší opotřebení, jezdím však především v zatáčkách dost razantně. Takže při normální jízdě, průměrné opotřebení. Také ze zkušenosti mohu doporučit téměř cokoli z koncernu Good Year. Dobrý poměr mezi výkonem a životností. Bridgestone taky výborné, ale taktéž vyšší opotřebení jak Toya. Známý, který však jezdí velmi plynule a pohodově má na svých Bridg RE720 najetých 30000 a ty gumy vypadají jak nové. Je to dost závislé na stylu jízdy. -
« Falkeny
...tak já jsem tady poctivě pročetl pár stovek příspěvků a nesporně mi z toho vychází, že Conti a Bridge jsou dobré gumy. S koly jsem koupil i Falkeny 502, dva jsou ale ojeté a tak budu něco přezouvat /možná všecko/. Na e-pneu jsem si m. j. povšiml Falkenů 512, Toyo Proxes, Firestonek SZ 40. Ještě něco, poraďte mi prosím, jestli má smysl dávat /stav č. vozovek/ místo 195/55 R15 rozměr "na 60".... Je to na Mareu Weekend. -
« dotaz: hliniky + retezy
Ahoj,
mam dva dotazy. Nekdo mi na parkovisti na horach sundal z retzu takovou tu gumovou vypinaci "vec" :o) Nevite kde by se dala sehnat? Nerad bych kupoval novy retezy, nebo to nekomu sundaval :o)
A dalsi dotaz, leto se blizi a zjistil sem pri sundavani letnich, ze mam z vnitrni strany elektronu mensi pruhyb. Jakoby s tim nekdo skocil obrubnik :o/ Ted uz vim proc nedrzi tlak. Co byste radili? Da se to rovnat, nebo tam mam soupnout dusi a vyavzit?
Diky za odpovedi.... R. -
"-- skrytý --" 30.01.04 21:16
« Re: poradte
To juro: Jo, to znám - je to pneumatikami vs. vymrzlá horní část těsnění čelního skla. Nedá se s tím nic dělat! Snad jen zkoušet, s jakými gumami (a při jaké venkovní teplotě) to nebude "brnět". PS: O žádné "varování" gum na hranici jejich rychlostního limitu se rozhodně nejedná!!! -
"-- skrytý --" 30.01.04 16:01
« Re: to Mitsi > Re: Bridgestone RE720
Nastaveni vetsi sbihavosti je potreba vyzkouset, protoze kazdy auto a kazda pneumatika se chova za urcitych okolnosti dost osobite. Ja jsem resil tento problem na AR 75 3.0 s predchozi generaci Brig, tedy 530. Idealni reseni bylo nastaveni pr. sbihavost 5-6mm, ackoliv vyrobce udava 0-2 mm. Na technicky kvuli tomu delali povyk, ale nastesti si dali rict. Kupodivu se ani ty pneumatiky nesjizdely nijak extremne vic nez jiny (ony se kazde na tomhle aute sjizdeji zevnitr kvuli velkym negativum na odklonu). Vydrzely 4 roky a odchazely vic zadky (auto se zadnim pohonem a samosvorem - kamos to porad otacel pod plynem na fleku). Ale musi se to zkusit, neni to univerzalni rada. -
« poradte
Cau, pri prekroceni tacho rychlosti 230 sa mi zrazu ozve v aute neprijemny zvuk. Tipujem to na zle okenne tesnenie(pri rychlostiach nad 130 neprijemne sumi). Prvy krat sa to stalo par dni po prezuti na zimne gumy, tak ma napadlo ci nahodou nemoze pneumatika pri bliziacom sa rychlostnom limite vyvolat nejaku turbulenciu(nejaky druh varovania). Inak na pneu nebadam pri jazde ziadne vady, ziadne vibracie, ani pri vysokych rychlostiach, iba ten neprijemny zvuk. Samo sa chystam to okenne tesnenie reklamovat, len nechcem v servise vyzerat ako blbec, ak to moze byt pneu. Pre info zimne mam Pirelli Wintersport 240 215/45 17V. -
« rozdielne stare (opotrebovane) pneu
Mám pár otazok:
1. Stalo sa mi - už 2x za pol roka. Na zimných (Dunlop WS M3 185/60 R14); kúpil som pneu a za krátko sa mi podarilo nabehnúť na nexutnú jamu v ceste (dážď a nebola viditeľná). Stalo sa to, čo obvykle, že sa objavila "boule" na profile pneu. Reklamáciu mi neuznali (no treba skúsiť :D), ale ani nemali akurát tú istu gumu, takže čakám ešte a jazdím s "bouli". Letné mám Pirelli P6000 - ten istý rozmer. Pri prezúvaní mi zistili na zadnej vnútornej strane pneu, že vytŕčajú kordy von z pneu :(. A moja otázka znie - bude mať vplyv jedna nová guma (1x zimná a v lete 1x letná) na jazdné vlastnosti, keď ju pridám k ostatným trom už opotrebovaným? Na letných mám najazdené 10000km a na zimných ešte len 5000km - a teda keď k trom takto opotrebovaým pneu pridám jednu novú rovnakého druhu - bude to mať nejaký vplyv? Alebo bude napr. lepšie, že tie ktoré sú rovnko zjazdené, napr. zadné dať na prednú nápravu a na zadnú dať tú jednu novú (seat cordoba 2003)?
2.Aké nebezpečenstvo hrozí pri používaní pneu s "boulí" - ako som popisoval?
3.Ešte ma láka možnosť na leto si dať rozmer 195/55 R15, lebo tie 185/60 R14 pneu - zimné aj letné v rýchlostiach nad 140kmh mám pocit, že trochu plávajú - ale neviem, či je to tými pneu(?). Aké pneu by ste doporučovali v tomto rozmere? Mne sa tie P6000 na 185/60 R14 celkom pozdávali. Xcel by som aj AL disky - priamo v seate majú veľmi krásne aj s logom seatu, ale kua drahé ako sviň.... Ani pneu nebudú lacné... :(((
4. Keby som si na leto dal R15 pneu, môžem si nechať rezervu na rozmere R14? Na zimu neprixádzajú do úvahy R15, lebo na to by som už podľa výrobcu neobul reťaze a som vcelku s tými Dunlopkami spkojný. Akurát mám pocit, že na mokru nie sú také dobré, ako za sucha, ci snehu. A tuším, čím su viac opotrebené, tým viac hučia - teraz po 5k km sú určite hlučnejšie, ako na začiatku. Ale môžem sa mýliť...
thanx. -
"-- skrytý --" 28.01.04 17:38
« Značkové nebo "no-name"?
Vždy jsem se snažil kupovat "značku". Vzhledem ke špatným zkušenostem z minulého roku (3 x jsem se sekl - s Pirelli, Bridgestone a GoodYear) jsem z finančních důvodů (aby to bylo co nejlacinější) a jen tak "pro * králíkům" koupil pro auto tzv. "na rozbití" pro syna celoroční gumy Tigar TG 621 (vyrobené někde v Srbsku) a jsem nadšen! Kdyby všechny značkové byly takové... -
"-- skrytý --" 28.01.04 09:30
« Re: to Mitsi > Re: Bridgestone RE720
Hovořil jsem o "špatném vedení stopy v přímém směru jízdy", tj. musím neustále korigovat směr, třebaže jedu rovně. Pokud "nasadím zatáčku", směr to drží maximálně spolehlivě, předvídatelně a kontrolovatelně. Navíc na mokru jsem schopen jet v zatáčkách rychleji, než rovně - v přímém směru chytám aquaplaning mnohem dříve, než v zatáčkách! Ano, asi paradox, ale je tomu tak. PS: Bridge Potenza RE72 je směrová, nikoli asymetrická... -
"-- skrytý --" 27.01.04 22:22
« to Beny_ > Re: 205/50R15 místo 205/55R15
pro Opel Calibra 06.90-09.97 (do 110kW) jsou doporučené rozměry 195/60 R14, 195/60 R15, 205/55 R15, 205/50 R16, 215/45 R16, 205/40 R17, 215/40 R17
doporučuji rozměr 205/50 R16 (odzkoušeno s Firestone SZ40 na stejném voze/motoru a dle zákazníka maximální spokojenost)
205/50 R15 nedoporučuji-motor bude točit hodně otáček na dodržení stejné rychlosti...kola budou vypadat, jako kdybyste je vzal z nejaké Fabie (velmi malá) -
"-- skrytý --" 27.01.04 20:26
« to Jiri > Re: CPC
ContiPremiumContact mají asymetrický dezén, tzn.že se pneumatika montuje na ráfek vždy krátkými drážkami vně automobilu, tj.všechny ráfky jsou obuty stejně (nikoliv jako u směrového dezénu, kde se obouvají 2 penu opačně)... neexistuje tedy pravá a levá pneumatika!...přestože jdou drážky na silnici logicky proti sobě na levé a pravé straně vozu, vše funguje tak jak má!
co se týká volby rozměru na Focus 1.8i, pak jsou od výrobce doporučené rozměry pneu: 185/65 R14, 195/60 R15, 205/50 R16, 215/40 R17 nebo 215/45 R17 (rozměr volit podle jízdních požadavků-vždy jsou lepší jízdní vlastnosti vykoupené tvrdostí pneu=menší schopností tlumit nárazy=komfort)
rezerva se většinou nechává původní-zřejmě budete mít plech s pneu 185/65 R14-snad tak často ji měnit za původní kola nebudete a na dojezd to většinou stačí (pro rezervu se moc nedoporučuje použití směrové pneu, nicméně i tak to auto pojede bez jakýchkoliv problémů, jen musíte jet opatrně!), nicméně v případě ContiPremiumContact by problém s obutím na rezervu odpadal
zimní pneu si nechte odborně zkontrolovat v pneuservisu-pokud mají najeto jen 20.000km, mají určitě aspoň 5mm a to by byla škoda je vyhodit, pokud jsou v pořádku (pokud je nemáte poškozené a správně v létě skladované) -
"-- skrytý --" 27.01.04 19:31
« Re:CPC
To e-pneu.cz: Na jare hodlam prezout sveho focuse z originalnich CEC CP 185/65 R14 (plechace} na CPC 190/60 R15 (alu). Chci poridit i odpovidajici rezervni kolo. Vim, ze vzorek CPC je asymetricky. Jak je to s jeho smerovosti? Ma smysl uzit alu disk i pro rezervu (aby byl nahradni, kdyz se jeden poskodi}?. Jaka se voli rezerva u zimnich smerovych pneu, napr GY UG6 nebo Michelin Alpin A2? Ted mam ctvrtou sezonu GY UG6 185/65 R14. Mam zustat u tohoto rozmeru nebo mam take prejit na 195/60 R15 (focus 1.8i kombi)? Mam ty GY UG6 po tech ctyrech letech vyradit i kdyz budou mi najeto necelych 20 tisic km, nebo mohu jeste jednu sezonu pridat? Predem dekuji za odpovedi. Jiri -
« záměna 205/50R15 místo 205/55R15
Co myslíte, bude hodně vidět když místo 205/55R15(povolený výrobcem auta) dám 205/50R15? Rozdíl v poloměru je -10 mm a obvodu -3,36%. Pro ten druhý rozměr jsou ceny výhodnější. Výrobcem předepsaný rozměr je 195/60R14 oproti tomuhle je 205/50R15 (výrobcem auta není v techničáku uveden)poloměr -2mm a obvod -0,59%(nejvíce se blíží originálnímu obutí). -
"-- skrytý --" 27.01.04 17:58
« to Mitsi > Re: Bridgestone RE720
nepochopil jsem asi přesně protichůdnost Vašich tvrzení "špatné vedení stopy" a zárověň "vynikající v zátačkách"?
Každopádně citlivost na vyjeté koleje bych přisuzoval spíše rozměru, nikoliv konkrétní pneumatice (tam jsou ty rozdíly minimalní)...
kdybych měl shrnout vlastnosti RE720 (z vlastní praxe-rozměr 205/45 R16 V, 195/65 R15 H), tak pokud Vám nevadí trošku vyšší míra hluku a vyšší opotřebení (se silnějším autem cca 40.000km), mohu jen vřele doporučit! -
"-- skrytý --" 27.01.04 17:52
« to r400 > RE:CPC
ContiPremiumContact mají asi přesně takovou výdrž, jak píšete-pokud se jezdí se silnějším autem více "svižně", pak je reálná hranice něco okolo 40.000km, víc ne! Vše je o jízdních vlastnostech, resp.o kompromisech->nelze tedy očekávat, že takováto vynikající pneu v daném segmentu vydrží stejně jako Bravura/Bravuris! -
"-- skrytý --" 27.01.04 17:49
« to RV > Re: 215/45 R17 Vredestein / Kumho
co se týká cenové politiky, pak to není tak snadné, jak se zdá - snažíme se s distributorem spolupracovat na takové úrovni, aby to bylo prospěšné/únosné jak pro zákazníky, tak pro nás...nicméně máme pro nadcházející sezónu připraveno několik novinek, které budou určitě pro každého zajímavé
co se týká Vredestein/Kumho, tak lze očekávat rozšíření nabídky i v sortimentu letních pneu, nemohu však na 100% slíbit
s VREDESTEIN Wintrac mám osobní zkušenosti (zimní 225/40 R18 V-RF), mohu jen vřele doporučit (vynikající trakce a směrová stabilita na sněhu, ledu, na vodě/suchu prakticky srovnatelné-vynikající) -
"-- skrytý --" 27.01.04 17:40
« to rostam > Re: Pirelli
Pirelli patří ke špičce (modely začínající na P Zero...), "ekonomické" modely jako P6000 a P6 jsou často používány do prvovýroby-P6000 je už poměrně zastaralá pneu-průměrných kvalit, společným znakem je relativně rychlé opotřebení, P6 pak patří ve své kategorii k těm velmi dobrým variantám (nemám však osobní zkušenosti) -
"-- skrytý --" 27.01.04 16:40
« Re: Letní 205/55 R16
Mám Bridgestone RE72: velmi špatné vedení stopy v přímém směru jízdy, náchylnost k aquaplaningu v přímém směru jízdy, citlivost na vyjeté koleje ve vozovce (rozhází auto), mimořádně nepohodlné/tvrdé(!). Ale zase naopak vynikající v zátačkách (nikdy jsem nezažil lepší), a to jak na suchu (tam především), tak na mokru. Hlučnost OK, vzhled super, zejména pokud jde o "chránič" ráfku. Opotřebení (zatím) nejsem schopen posoudit. -
« Re: Letní 205/60R15 - co radíte koupit ?
Asi jsem to napsal poněkud chaoticky. Na CPC jsem v letní sezóně 2003 ujel přesně 46000km. Teď odpočívají a na léto budou ještě použitelné odhaduji tak 20000, pak bych asi z bezpečnostních důvodů dal min na předek nové. Jezdím s nejslabším TDI, málo město, hlavně dálky, stylem někoho kdo toho musí ujet hodně a nechce se přitom zabít. -
« 215/45 R17
Trochu jsem změnil kola svých snů a nakonec bych radší 17-ctky než 16-ctky.Problémen je docela cena pneu. Na reifen.com jsou velmi slušný ceny jenom nevím, jestli se nechají objednat i od nás.Jak daň,clo apod ?
E-pneu: Prodáváte zimní pneu Vredestein a Kumho, uvažujete taky o letních pneu těchto značek ? Konkrétně 215/45 R17 Vredestein Ultrac,nebo Kumho Ecsta za nějakou slušnou cenu. Jak je to s kvalitou u těchto pneu ? Neškodilo by se přiblížit trochu cenám reifen.com.Když vidím jak se u nás prodávají Savy Intensa za 3600... -
« Re: Letní 205/55 R16
to e-pneu: ja mam ty Bridgestone RE 050 a maj podobne vlastnosti jako si napsal, pouze se mi zdaji velmi tiche. Mam rozmer 215/45/17. Sedmnactky jsou na auto velmi vhodne, vse co je mensi vypada balonovite. Sakra uz jsem jak Huf. Ale je to tak. Treba nova Honda Accord i na sestnactkach vypada nic moc. -
"-- skrytý --" 27.01.04 01:26
« Re: Letní 205/55 R16
několik srovnání (praxe) vámi zmiňovaných pneumatik:
> Bridgestone RE720 - velmi vysoká hlučnost (opravdu!), vynikající směrová stabilita, vynikající na vodě, vysoké opotřebení
> Dunlop SP9000 - velmi měkká bočnice=auto plave v zatáčkách (i při sérii 45), skvělé na vodě, hlučnost na směrové pneu velmi nízká, opotřebení vysoké
> Toyo Proxes T1S - skvělé na moku, hlučnost úměrná ke směrové pneu, dobré brzdné vlastnosti na mokru, rychlé opotřebení
> ContiPremiumContact - velmi vyvážené, dobré na mokru i suchu, nízká hlučnost, trochu vyšší opotřebení
všechny tyto pneumatiky jsou z vyšší kvalitativní kategorie, proto očekávejte až 2x vyšší opotřebení oproti ekonomickým pneu
všeobecně Japonské pneu (Bridgestone/Firestone/Toyo) mají v porovnání s ostatními výšší podíl siliky a tak lepší přilnavost, která je vykoupená vysokým opotřebením, samožřemostí je pevná bočnice s výraznou ochrannou ráfku
všeobecně Michelin mají nízké opotřebení, vysokou cenu, nicméně jízdní vlastnosti nedosahují špičkových kvalit (hlavně na mokru nic moc, na suchu je to dobré)
TIP (vynikající poměr kvalita/cena): pneu Firestone SZ40/SZ80 -
« Re: Letní 205/60R15 - co radíte koupit ?
Mám osobní zkušenost s CPC na Octavii v rozměru 195/65/R15. Nazul jsem je loni - cenu neznám neb to zakoupila firma, ale prý byla solidní. Jsem jezdec na dálku (90tis ročně) a přes léto jsem na nich najel cca 50 tis. Musím říci, že spokojenost je maximální - original tam byly ContiEco Contact a ty se sjely rychle po cca 40 tis a na mokru mi přišly dost klouzavý. CPC mají ještě jednu sezónu před sebou (po asi 35 tis jsem je přehodil zadek za předek). Na dešti krásně drží, a jsou velmi tiché. V porovníní CEC a CPC je to rozdíl obrovský, k Bridgestone je přirovnat neumím. Jediné co bych jim vytkl (CPC), tak je to, že než se malinko zajely tak mi přišel zadek auta takový nejistý (no ale komu příjde u Oktávky jistý, že??). Jinak vřele doporučuji, myslím , že je to dobrá volba. A taky bych doporučil www.reifen.com - bezkonkurenční ceny a výběr. Jen je to trochu z ruky.... DOtazy?? -
« Re: Letní 205/60R15 - co radíte koupit ?
Teď jak tady čtu nějaké příspěvky, tak ta bridgestone RE720 je spíš asi pneu do mokra a zatáček a asi se i dost rychle sjíždí.
Jde mi o koupi pneu pro normálního řidiče ne závodníka aby byla komfortní, měla dobré vlastnosti a moc rychle se nesjížděla. Vím že těch vlastností chci asi moc a některé se dost dobře nedají skloubit, ale snad někdo poradíte. Co takhle ContiPremiumContact od Continentalu ? Máte ji někdo v mém rozměru , jaké jsou zkušenosti a jaký kilometrický výkon zatím ? -
« Letní 205/60R15 - co radíte koupit ?
Zdravím,
na mou octavii TDi 81kW budu muset na jaro koupit nové letní pneu. Jaké doporučujete pro normální ježdění+nějaká ta dovolená v Chorvatsku. Běžně po městě mimo město po dálnici max. 160 km/h. Cena rozumná tak 3-3500 za kus ? Díval jsem se na Bridgestone RE720 podle testu vypadají dobře.
Můžete sem napsat svůj názor co dobrého koupit ? -
« Re: Letní 205/55 R16
No je jasný, že Potenzy v kategorii W vyjdou dráž,ale mně auto tolik nejede.Jde mi o to jestli je lepší spíš lepší kategorie W místo H nebo radši lepší pneu nižší rychlostní kat.Př:Potenza RE 720 205/55 R16 91H -3817 Kč nebo Toyo Proxes T1-S 205/55 R16 91 W- 3794 Kč ? -
« Re: K UG6tkám
to mitsi(838): To jsem "rad" ze i nekdo jiny ma podobnou zkusenost s UG6 (nestabilita predku pri hrabani za jizdy). Holt, asi to nejsou gumy na hrabani pri jizde na snehu.
Jinak v leccems jsou UG6 urcite spickovy, ale tohle je slabina, o ktere jsem se v zadnych testech nedocetl. Dost mozna bych je ale koupil stejne, protoze snih se da vetsinou zvladnout a tak jsem se rozhodoval prioritne podle vysledku na ledu, v cemz byly UG6 vetsinou mezi nejlepsima. -
« Re: K UG6tkám
to Mitsi et al: S temi problemy na "hladke ujete vrstve snehu" nemuzu souhlasit. Ted koncem roku jsem cca tyden lital po Sumave a prave na tomto povrchu to bylo s UG6 super. Protoze po stranach jeste nebyly snehove bariery, tak jsem nejezdil vic nez 80 km/h, ale citil jsem se pri rizeni naprosto jiste. Dokonce pri citlivem brzdeni se ani neaktivovalo ABS. Rozjezd do kopce (na predohrab) taky super - tam, kde se kvuli zastaveni dopravy v kopci vetsina aut uz nerozjela a nandavali retezy, tak jsem to s citem rozjel a odpelasil do dali. Fakt, ze na nektere veci ma urcite pozitivni vliv tezky motor nad predni pohanenou napravou (Marea SW 2.4JTD).
Horsi to bylo, kdyz se v tvrdem ujetem snehu zacaly delat koleje, coz je klasika mezi Zvikovem a Kvildou. No, to je ale problem snad pro vsechny auta a gumy. I tak slo jet okolo 60 km/h, ale auto bylo dost zivy a nestabilni.
Bohuzel to neni relevantni srovnani, ale kdyz porovnam svoji bejvalku Fiat Tempru 1.9TD (sedan) na Polariskach a Mareu (kombi) na UG6, tak jediny v cem je Marea/UG6 znatelne horsi, je to, ze kdyz pridam plyn na hranici obcasneho hrabani (pri jizde), tak zatimco Tempra na Polariskach jela rovne jako kdyz streli, tak u Marey na UG6 obcas trochu ujizdi predek do strany. Jsou to centimetry a da se to korigovat, ale je to trochu neprijemny. Dle meho je to vyrazneji sipovytym dezenem UG6, ale mohlo by to byt radou ruznych veci na tech autech. Mj. natavenim geometrie kol - az ke konci sveho souziti s Temprou jsem zjistil, ze byla "spatne" nastavena sbihavost - namisto nulove (soubeh) sly kola trochu k sobe. Dost mozna to ale zlepsovalo vlastnosti na snehu, protoze tam jsem byl s Temprou (na Polariskach) naprosto spokojen. Ba primo nadsen :-)))
-
matuS 08.01.04 19:43
« debica
uz samotne miesto vyroby tychto pneumatik naznacuje, ze sa nebude jednat o prilis kvalitny vyrobok. Ake vsak bolo vcera moje prekvapenie, ked som na sestrinom citroene ax odtahoval znameho so skodou 120. Este aj hore kopcom na snehu dokazali zimne debicy zabrat a skodovku som vytiahol.
nechcem povedat ze znackove gumy niesu lepsie, ale zacinam suhlasit s nazorom, ze do zimy radsej neznackove zimne gumy, ako znackove letne. -
« Re: K UG6tkám
P2M> tak já mám teď lehce opačný dojem. Mám ve stejném rozměru (195/65/15) Dunlopy M3 a pokud to srovnám s předchozími Debicami (175/65/14), samozřejmě na jiném autě, tak zatím mám z těch Dunlopů jen "horší" pocity a dojmy. Ale v rámci objektivity dodávám, že jsou na o 400 kg těžším autě (Astra / Passat) :-) A reagujou líp bez využití všech el. systémů (ABS, ASR) jak s jejich využitím. Tady se přikláním k tomu, co říkal Mitsi (či kdo), že je lepší to držet na hraně před sepnutm ABS, než to nechat na elektronice. -
« Re: K UG6tkám
Ahoj. Nějak se mi to nezdá pánové. Mám 195/65R15ky už dva roky, jezdím s nima po horách českých i zahraničních a nemám námitek. Je pravda, že jsou obutý na relativně těžkém autě, ale to určitě nedělá vše. Jedinou výtku bych měl k hlučnosti a to hlavně při zatáčení na suchu či mírném mokru. Možná taky k mírné "plavavosti" při vyšších rychlostech (samozdřejmě pouze a jen v Německu :-))
Petr -
"-- skrytý --" 05.01.04 17:50
« Re: K UG6tkám
Tak se mi dnes (konečně) poštěstilo pořádně vyzkoušet ty GY UG6 na sněhu. Nemá smysl tady opakovat to, co už níže napsal našrot a pod co se víceméně mohu podepsat. Ve zkratce bych to shrnul asi takto: pokud je sníh tzv. "državý" (hutná vrstva čerstvě napadaného sněhu při teplotě pod mínus 3 st. C na pevném, nenamrzlém podkladě) a je ho větší vrstva, pak jsou trakce a boční vedení jakž takž v pořádku (asi díky dobré samočistící schopnosti běhounu), ale brzdění i tak značně pokulhává; ovšem v momentě, kdy je podklad namrzlý, vznikne hladká ujetá vrstva sněhu(nekrytá inertním posypem) nebo kašovitá hmota (při posypu solí nebo stoupnutí teploty nad 0 st. C), pak je to úplná katastrofa, hlavně (opět) při brzdění. V těchto podmínkách jsou ty UG6 plně srovnatelné s letňáky!!! Děkuji, nikdy více... -
"-- skrytý --" 04.01.04 16:44
« K UG6tkám
Tak jsem včera měl možnost je trochu vyzkoušet na sněhu a podobných površích a dospěl jsem k následujícímu: testovací kopec v Příbrami vyjeli (bohužel jsem blbec zapomněl odělat foto, ačkoliv jsem měl s sebou foťák ;o) ) velmi snadno, ani se kola neprotočila při rozjíždění z prostředka kopce. Sjeli ho taky bez zbytčného klouzání. Pak jsem vyrazil na letiště u Dlouhé Lhoty, kde jsem měřil brzdnou dráhu - ta ze 100km/h (dle tachometru) je cca 75m (bez ABS s dávkovaným brzděním). Dále, co se týče trakce, jim naprosto vyhovuje hluboký čerstvý sníh, takže ani s pouhou předokolkou jsem neměl možnost zapadnout. Zjistil jsem ovšem jeden velice nevhodý úkaz, a to, že jsou strašně závislé na typu sněhu, po kterém jedou - tedy nejlepší trakci a boční vedení mají na relativně čerstvém sněhu, po kterém už jelo dost aut, ale ještě není v "předbřečkovité fázi", tedy je více bílý než hnědý. Ve chvíli, kdy je sníh uježděný nebo víc hnědý než bílý (tedy stále to není ta břečka), tak je skoro lepší jet po ledu, protože to ty pneu nezabírají naprosto vůbec (na jedné trapné křižovatce v PB jsem se na rovině rozjížděl celou zelenou...), stejně jako natočení volantu nemá téměř žádný vliv na změnu směru jízdy. Na ledu mají boční vedení lepší, než na výše uvedených površích, ale tak jako tak to pro dobré zatočení či něco podobného nestačí. I když na takové té námraze, co se udělá, když nejdřív prší a pak na to sněží (takové ty bambulky na výčnělkách asfaltu) se drží ještě lépe než na tom skorouježděném sněhu. O něco lepší boční vedení mají v tom hlubokém čerstvém sněhu - relativně dobře na natočení volantu reagují do cca 60km/h, pak už je to taky fuk, jak se volantem točí. Dále o něco málo hůře než na tom sněhu, co se chovají nejlépe, se s nimi dá jet na zasněžené posypané silnici.
Tedy můj závěr - na nasmrklu (co bývá při teplotách lehce nad nulou) mají velice podobné vlastnosti jako na novém ještě zcela neuježděném sněhu. Jinak už jsem jezdil i na levnějších lepších pneumatikách (třeba toho tolik nevyjeli, ale dalo se s nima dobře jezdit na nasmrklu a jiných v zimě častějších površích).
Jen ještě testovací podmínky: včera, cca -2 až -4°C, Příbramsko, téměř bezvětří, nesněžilo, sníh cca 1 den starý, betonový a asfaltový podklad, místy namrzlý. -
« Re: Letní pneu 195/65/15
Zdravím, náhodou to tady pročítam, tak se připojím. Mám Fiat Stilo 1,6 mw, rozměr, který požadujete a mám Pireli P6. Mám najeto 25 000 teď mám zimní Barumy no a pak to typuji max ještě 10 000 a pirelky jsou v čudu. Auto je firemní vozím stále materiál i těžší. Gumy byly dobré, ale při 10 000 jsem zjistil, že mám špatnou geometrii. Gumy se přehodily se zadními. No a jezdím dále, ale teď jsou hlučnější. Nevím jestli bych je znova koupil. Hodně je ovlivnila geometrie. -
« Re: Letní pneu 195/65/15
cmelak: Jak jsem říkal nejsem odborník, ale pokud ti jde spíše o komfort než výkony, tak bych volil z nabídky Continental, zvláště gumy s přídomkem v názvu ECO jsou vyvinuty zejména s ohledem na tichou komforní jízdu s minimem valivého odporu. Trochu jsem studoval letní pneumatiky, až to bude u mě taky aktuální tak abych byl připraven :-) Odborník na pneu je tu HUF, jenže ten by ti asi Continentaly zkritizoval, že nejsou dobrý v performance :), ale ne každej chce závodit že jo :) -
« Re: Letní pneu 205/50 16
no nejlepší co můžeš koupit v tomto rozměru jsou Pirreli P7 jsou v tomto rozměru jasná 1. Jenže výkon je dle všech komentářů samozřejmě na úkor kilometrového výkonu, o něco v performance horší, ale s více vyváženýma hodnotama a hlavně větším kilometrovým výkonem jsou GoodYear Eagle a Dunlop 9000. Takže chceš-li to nejlepší tak Pirelli, chceš-li aby jsi najel i nějakou tu desítku tísíc km tak GoodYear, nebo Dunlop, jenže ty mají zase šípovitej dézen, takže budou určitě hlučnější :-( je to složitý. No jinak tyhle Dunlopy mám na autě i já, řekl bych, že by to chtělo tvrdší bočnici a trochu ubrat na hluku, jenže já na těch gumách mám auto o 400kg těžší než je Mondeo, takže u tebe se to může chovat zase úplně jinak. Jinak nejsem odborník na pneu...