Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: novinky 2004
e-pneu: Novinky jsou určitě zajímavý a jsem zvědav na ceny. Jinak se mi moc líbí web, kde lze nalézt pro konkrétní typ vozu ráfky, vybrat si pneu i montáž včetně šroubů.Snad chybí jenom taková drobnost jako jsou středový zátky se znakem konkrétního výrobce. -
"-- skrytý --" 16.02.04 23:22
« Re: Novinky léto 2004
předpokládané nové dezény pro letní sezónu 2004:
KUMHO 712
KUMHO KH11
KUMHO KU19
KUMHO 758
KUMHO 769
KUMHO 777
VREDESTEIN Ultrac
VREDESTEIN Sportrac 2
MICHELIN Energy E3B
BRIDGESTONE Turanza ER300
UNIROYAL Rallye 550
PIRELLI P Zero Corsa
GOODYEAR HydraGrip
nevím, zda budou uvedené do prodeje všechny tyto modely, ale asi nejzajímavější (nejen cenou) budou KUMHO -
« Re: to paveli > Re: 55 n. 60/II.
To e-pneu: Ahoj, já vím, co je v techničáku, 195/55 asi dodržím, protože ty Tyfoony jsou ještě velmi dobré...To ty Falkeny už budou brzo na výměnu. Tak budu hledat něco s podobným vzorkem jako Successory.(..možná Ventury..?). Na ty 60ky jsem se ptal pro případ, že byste mi potvrdili vyšší komfort nebo jinou výhodu - přece jenom jezdím i s rodinou :). -
"-- skrytý --" 14.02.04 01:17
« to paveli > Re: 55 n. 60/II.
doporučení pneu v rozměru 195/55 R15 jsem uvedl již v příspěvku čís.4248
s pneu Tyfoon nemám žádné zkušenosti, proto nemohu posoudit - dezén je to předpokládám tento: [odkaz]%20pneus/Succ… />
a u pneumatik Falken jen opět upozorním, že jsou to ryze sportovní, nekomfortní pneu s velmi pevnou bočnicí! -
"-- skrytý --" 14.02.04 01:06
« to paveli > Re: 55 n. 60
pro Fiat Marea Weekend jsou doporuč.rozměry
55-77kW > 175/70 R14
74-83kW > 185/65 R14
83kW > 185/70 R14
108-113kW > 195/55 R15
110-113kW > 195/60 R15
takže doporučení je 195/55 R15 (je to přímý ekvivalent=stejný obvod jako 185/65 R14) -
« 55 n. 60/II.
No já jsem koupil elektrony se dvěma pneu Tyfoon Successor s 5 mm vzorku a k tomu tam byly Falkeny 502 - ty už jsou docela sjeté, dám je asi dozadu a chvíli s tím budu jezdit.Vzorkem k těm Typhoonům jdou pěkně Ventury, uvažuju taky o Falkenech 512 buď na doplnění - a to bych zůstal u55, nebo bych koupil i všechny 4 a pak bych se rozhodoval, jestli nejít do těch 60ek.Ty Tyfoony jsou docela sportovní gumy, teď v zimě jezdím na Conti winter Contact, které asi budou hlučnější? A ještě poslední věc Tyfoon je pro mě neznámá značka, nebejt tam tak dobrej vzorek, asi bych je nejezdil, co jsou zač ? Díky všem předem za příspěvky... -
« 55 n. 60
No je to na Mareu Weekend 1,8. V techničáku mám těch 55 na R15, ale také 185/65 R14, které jezdím ted, protože na nich mám zimáky. 60 jsou předepisovány na diesly JTD, ale tuším v nich lepší komfort. Budu nakupovat gumy, tak se snažím zorientovat, hlavně v šířce 195 a R15...poraďte. díky. -
« 195/55 n. 195/60
Ahoj, tak už toho nechte, nedá se to číst, to takhle člověk čeká, že když přibyyl příspěvek že se něco dozví a vono nic... Myslíte, že by byl rozdíl-např v komfortu- v uvedených rozměrech? Nebo ostatních vlastnostech? Já vím, Hufe, je to balónovitý rozměr:)! -
"-- skrytý --" 11.02.04 19:29
« ad ceny
S cenami je to velmi ošidná věc, obzvláště když slyším takový nesmysl, jako "garance nejnižších cen"...
Nikdy jsme netvrdili, že máme nejnižší cenu (a řada lidí, kt.to tvrdí tak "trošku" porušují zákon=klamavá reklama), vždy se může najít někdo, kdo něco prodává za nákupní cenu, nebo dokonce pod nákupní cenou-otázka potom je, z jakého je to zdroje, jaká je to kvalita, jaká je záruka apod...
Každopádně "zdravá" konkurence je vítaná pod podmínkou, že se nedopouští trestného činu, jako řada "nových" e-shopů, kteří si myslí, že mohou vše zkopírovat (autorský zákon jim prostě nic neříká)! Budeme jim to asi muset trochu "více naznačit"!?
Jinak chystáme několik novinek, které asi jistě rádi uvítáte, nechte se tedy prosím překvapit na začátek letní sezóny (přelom února a března)! -
"-- skrytý --" 10.02.04 15:54
« to Anndy > pneu pro Cordoba
ve 195/55 R15 letní je docela solidní výběr - doporučil bych např.(v ceně do cca 4.000Kc):
BRIDGESTONE Potenza RE720
CONTINENTAL Premium Contact
DUNLOP SP Sport 01
FIRESTONE SZ-40/80
GOODYEAR Eagle Ventura
TOYO Proxes T1-S
vše z kategorie pneumatik, kde je kladen důraz na jízdní vlastnosti! -
« Re: to Anndy > Re: rozdielne stare (opotrebovane) pneu
e-pneu.cz: diky :)
2. no za rezervu nevymenim, kedze tam mam letnu gumu, tak radsej kupim novu... :((
3. rad by som pneu, ktora bude dobra, resp. vyvazena aj na mokru aj suxu, t.j. vydrzi nejaky ten medzny rezim (hovorim o letnej 195/55 R15), teda keby som sa k nemu dopracoval.... :-) Komfortu si moc s pomerne tvrdym podvozkom cordoby aj tak neuzijem... :)
4. no to je fakt - to ma nenapadlo - ze je rovnaky priemer (takmer).... Ono ale ta rezerva je plnohodnotne koleso. -
« to paveli
Falken FK451 má super konstrukci. Vyloženě sportovní. Směs ale je jako u špičky před 8 lety. Pokud chceš vyloženě top pneu, jdi do CSC2. Já se k nim po rozsáhlém testování uchýlil jako k nejlepšímu kompromisu jízdních vlastností (jednotlivých parametrů mezi sebou). A bočnice sice namá taky výraznou ochranu, jako Toyo, Bridge a Fire, ale její vnitřní pevnost je znamenitá. Jedeš jako po kolejích. -
"-- skrytý --" 04.02.04 11:37
« to paveli
ještě něco málo k hlučnosti > u směrových pneu je vyšší než u asymetrických, závisí ale také hodně na konstrukci dezénu-když jsou dobře uzavřené/kratší/nebo dobře lomené vnější drážky, pak i směrová pneu nemusí být tolik hlučná...nicméně i tak jsou mezi pneu podobného dezénu značné rozdíly (např.Bravury v hluku vedly asi bezkonkurenčně) -
"-- skrytý --" 04.02.04 11:31
« to paveli > Re: Falkeny
pro Fiat Marea/Marea Weekend jsou doporučené na plech.ráfky 195/55 R15 nebo 195/60 R15, na alu ráfky pak lze i 205/50 R15
opět zopakuji >
Falken = ryze sportovní pneu s velmi tvrdou bočnicí, tj.minimální komfort, velmi dobré jízdní vlastnosti na suchu/mokru, ale delší brzdná dráha, snad i nižší opotřebení díky tvrdší směsi
Firestone/Toyo = jízdní vlastnosti znatelně lepší než u Falken, výrazná ochrana ráfku, bočnice není tak tvrdá jako u Falkenů, naproti tomu pevnější než Conti/Dunlop/GoodYear...skvělá přilnavost/brzdné vlastnosti, trochu vyšší opotřebení -
"-- skrytý --" 04.02.04 11:17
« to Anndy > Re: rozdielne stare (opotrebovane) pneu
1) moc velký vliv to mít nebude, opbzvláště, když máte najeto tak málo km (rozdíl vzorku nebude tak velký)
2) nebezpečí může i nemusí být-boule může vzniknout vadou konstrukce bočnice, pneumatiku radši vyměňte za rezervu!
3) to je těžké poradit, záleží, co od pneu očekáváte/co preferujete-již několikrát jsem se zmínil, že vynikající poměr jízdní vlastnosti/cena maji pneumatiky zn.FIRESTONE
4) můžete nechat 14", obvod kola zůstane zachován! rezerva je přece jen na dojetí (nouzová)! -
« Re: Falkeny
I podle testů, které jsem měl možnost vidět, tak T1-S v jízdě na suchu a mokru patří k naprosté špičce. Převálcovala drtivou většinu známějších značek. Celkově horší umístění získala díky vyšší hlučnosti a menšímu komfortu, což pro mne není podstatné. Kdo jel některé typy Yokoham, ví co je to skutečná hlučnost.
Ale beru, že některé typy P-Zero jsou lepší, CSC2 určitě taky, ale u té Potenzy jsem na pochybách. To už spíš Pole Position. -
« Re: Falkeny
Ahoj, mám na autě Toyo Proxes T1-S a mohu ti je jedině doporučit. Naprosto bezkonkurenční jízdní vlastnosti na mokru a suchu. Především na tom mokru je to oproti ostatním znát. Navíc si myslím, že na suchu jedou relativně dobře skoro všechny gumy, problémy nastávají právě až za deště. Třeba moje zkušenost se Savami Intensa. Na Toyách je však znát větší opotřebení, jezdím však především v zatáčkách dost razantně. Takže při normální jízdě, průměrné opotřebení. Také ze zkušenosti mohu doporučit téměř cokoli z koncernu Good Year. Dobrý poměr mezi výkonem a životností. Bridgestone taky výborné, ale taktéž vyšší opotřebení jak Toya. Známý, který však jezdí velmi plynule a pohodově má na svých Bridg RE720 najetých 30000 a ty gumy vypadají jak nové. Je to dost závislé na stylu jízdy. -
« Falkeny
...tak já jsem tady poctivě pročetl pár stovek příspěvků a nesporně mi z toho vychází, že Conti a Bridge jsou dobré gumy. S koly jsem koupil i Falkeny 502, dva jsou ale ojeté a tak budu něco přezouvat /možná všecko/. Na e-pneu jsem si m. j. povšiml Falkenů 512, Toyo Proxes, Firestonek SZ 40. Ještě něco, poraďte mi prosím, jestli má smysl dávat /stav č. vozovek/ místo 195/55 R15 rozměr "na 60".... Je to na Mareu Weekend. -
« dotaz: hliniky + retezy
Ahoj,
mam dva dotazy. Nekdo mi na parkovisti na horach sundal z retzu takovou tu gumovou vypinaci "vec" :o) Nevite kde by se dala sehnat? Nerad bych kupoval novy retezy, nebo to nekomu sundaval :o)
A dalsi dotaz, leto se blizi a zjistil sem pri sundavani letnich, ze mam z vnitrni strany elektronu mensi pruhyb. Jakoby s tim nekdo skocil obrubnik :o/ Ted uz vim proc nedrzi tlak. Co byste radili? Da se to rovnat, nebo tam mam soupnout dusi a vyavzit?
Diky za odpovedi.... R. -
"-- skrytý --" 30.01.04 21:16
« Re: poradte
To juro: Jo, to znám - je to pneumatikami vs. vymrzlá horní část těsnění čelního skla. Nedá se s tím nic dělat! Snad jen zkoušet, s jakými gumami (a při jaké venkovní teplotě) to nebude "brnět". PS: O žádné "varování" gum na hranici jejich rychlostního limitu se rozhodně nejedná!!! -
"-- skrytý --" 30.01.04 16:01
« Re: to Mitsi > Re: Bridgestone RE720
Nastaveni vetsi sbihavosti je potreba vyzkouset, protoze kazdy auto a kazda pneumatika se chova za urcitych okolnosti dost osobite. Ja jsem resil tento problem na AR 75 3.0 s predchozi generaci Brig, tedy 530. Idealni reseni bylo nastaveni pr. sbihavost 5-6mm, ackoliv vyrobce udava 0-2 mm. Na technicky kvuli tomu delali povyk, ale nastesti si dali rict. Kupodivu se ani ty pneumatiky nesjizdely nijak extremne vic nez jiny (ony se kazde na tomhle aute sjizdeji zevnitr kvuli velkym negativum na odklonu). Vydrzely 4 roky a odchazely vic zadky (auto se zadnim pohonem a samosvorem - kamos to porad otacel pod plynem na fleku). Ale musi se to zkusit, neni to univerzalni rada. -
« poradte
Cau, pri prekroceni tacho rychlosti 230 sa mi zrazu ozve v aute neprijemny zvuk. Tipujem to na zle okenne tesnenie(pri rychlostiach nad 130 neprijemne sumi). Prvy krat sa to stalo par dni po prezuti na zimne gumy, tak ma napadlo ci nahodou nemoze pneumatika pri bliziacom sa rychlostnom limite vyvolat nejaku turbulenciu(nejaky druh varovania). Inak na pneu nebadam pri jazde ziadne vady, ziadne vibracie, ani pri vysokych rychlostiach, iba ten neprijemny zvuk. Samo sa chystam to okenne tesnenie reklamovat, len nechcem v servise vyzerat ako blbec, ak to moze byt pneu. Pre info zimne mam Pirelli Wintersport 240 215/45 17V. -
« rozdielne stare (opotrebovane) pneu
Mám pár otazok:
1. Stalo sa mi - už 2x za pol roka. Na zimných (Dunlop WS M3 185/60 R14); kúpil som pneu a za krátko sa mi podarilo nabehnúť na nexutnú jamu v ceste (dážď a nebola viditeľná). Stalo sa to, čo obvykle, že sa objavila "boule" na profile pneu. Reklamáciu mi neuznali (no treba skúsiť :D), ale ani nemali akurát tú istu gumu, takže čakám ešte a jazdím s "bouli". Letné mám Pirelli P6000 - ten istý rozmer. Pri prezúvaní mi zistili na zadnej vnútornej strane pneu, že vytŕčajú kordy von z pneu :(. A moja otázka znie - bude mať vplyv jedna nová guma (1x zimná a v lete 1x letná) na jazdné vlastnosti, keď ju pridám k ostatným trom už opotrebovaným? Na letných mám najazdené 10000km a na zimných ešte len 5000km - a teda keď k trom takto opotrebovaým pneu pridám jednu novú rovnakého druhu - bude to mať nejaký vplyv? Alebo bude napr. lepšie, že tie ktoré sú rovnko zjazdené, napr. zadné dať na prednú nápravu a na zadnú dať tú jednu novú (seat cordoba 2003)?
2.Aké nebezpečenstvo hrozí pri používaní pneu s "boulí" - ako som popisoval?
3.Ešte ma láka možnosť na leto si dať rozmer 195/55 R15, lebo tie 185/60 R14 pneu - zimné aj letné v rýchlostiach nad 140kmh mám pocit, že trochu plávajú - ale neviem, či je to tými pneu(?). Aké pneu by ste doporučovali v tomto rozmere? Mne sa tie P6000 na 185/60 R14 celkom pozdávali. Xcel by som aj AL disky - priamo v seate majú veľmi krásne aj s logom seatu, ale kua drahé ako sviň.... Ani pneu nebudú lacné... :(((
4. Keby som si na leto dal R15 pneu, môžem si nechať rezervu na rozmere R14? Na zimu neprixádzajú do úvahy R15, lebo na to by som už podľa výrobcu neobul reťaze a som vcelku s tými Dunlopkami spkojný. Akurát mám pocit, že na mokru nie sú také dobré, ako za sucha, ci snehu. A tuším, čím su viac opotrebené, tým viac hučia - teraz po 5k km sú určite hlučnejšie, ako na začiatku. Ale môžem sa mýliť...
thanx. -
"-- skrytý --" 28.01.04 17:38
« Značkové nebo "no-name"?
Vždy jsem se snažil kupovat "značku". Vzhledem ke špatným zkušenostem z minulého roku (3 x jsem se sekl - s Pirelli, Bridgestone a GoodYear) jsem z finančních důvodů (aby to bylo co nejlacinější) a jen tak "pro * králíkům" koupil pro auto tzv. "na rozbití" pro syna celoroční gumy Tigar TG 621 (vyrobené někde v Srbsku) a jsem nadšen! Kdyby všechny značkové byly takové... -
"-- skrytý --" 28.01.04 09:30
« Re: to Mitsi > Re: Bridgestone RE720
Hovořil jsem o "špatném vedení stopy v přímém směru jízdy", tj. musím neustále korigovat směr, třebaže jedu rovně. Pokud "nasadím zatáčku", směr to drží maximálně spolehlivě, předvídatelně a kontrolovatelně. Navíc na mokru jsem schopen jet v zatáčkách rychleji, než rovně - v přímém směru chytám aquaplaning mnohem dříve, než v zatáčkách! Ano, asi paradox, ale je tomu tak. PS: Bridge Potenza RE72 je směrová, nikoli asymetrická... -
"-- skrytý --" 27.01.04 22:22
« to Beny_ > Re: 205/50R15 místo 205/55R15
pro Opel Calibra 06.90-09.97 (do 110kW) jsou doporučené rozměry 195/60 R14, 195/60 R15, 205/55 R15, 205/50 R16, 215/45 R16, 205/40 R17, 215/40 R17
doporučuji rozměr 205/50 R16 (odzkoušeno s Firestone SZ40 na stejném voze/motoru a dle zákazníka maximální spokojenost)
205/50 R15 nedoporučuji-motor bude točit hodně otáček na dodržení stejné rychlosti...kola budou vypadat, jako kdybyste je vzal z nejaké Fabie (velmi malá) -
"-- skrytý --" 27.01.04 20:26
« to Jiri > Re: CPC
ContiPremiumContact mají asymetrický dezén, tzn.že se pneumatika montuje na ráfek vždy krátkými drážkami vně automobilu, tj.všechny ráfky jsou obuty stejně (nikoliv jako u směrového dezénu, kde se obouvají 2 penu opačně)... neexistuje tedy pravá a levá pneumatika!...přestože jdou drážky na silnici logicky proti sobě na levé a pravé straně vozu, vše funguje tak jak má!
co se týká volby rozměru na Focus 1.8i, pak jsou od výrobce doporučené rozměry pneu: 185/65 R14, 195/60 R15, 205/50 R16, 215/40 R17 nebo 215/45 R17 (rozměr volit podle jízdních požadavků-vždy jsou lepší jízdní vlastnosti vykoupené tvrdostí pneu=menší schopností tlumit nárazy=komfort)
rezerva se většinou nechává původní-zřejmě budete mít plech s pneu 185/65 R14-snad tak často ji měnit za původní kola nebudete a na dojezd to většinou stačí (pro rezervu se moc nedoporučuje použití směrové pneu, nicméně i tak to auto pojede bez jakýchkoliv problémů, jen musíte jet opatrně!), nicméně v případě ContiPremiumContact by problém s obutím na rezervu odpadal
zimní pneu si nechte odborně zkontrolovat v pneuservisu-pokud mají najeto jen 20.000km, mají určitě aspoň 5mm a to by byla škoda je vyhodit, pokud jsou v pořádku (pokud je nemáte poškozené a správně v létě skladované) -
"-- skrytý --" 27.01.04 19:31
« Re:CPC
To e-pneu.cz: Na jare hodlam prezout sveho focuse z originalnich CEC CP 185/65 R14 (plechace} na CPC 190/60 R15 (alu). Chci poridit i odpovidajici rezervni kolo. Vim, ze vzorek CPC je asymetricky. Jak je to s jeho smerovosti? Ma smysl uzit alu disk i pro rezervu (aby byl nahradni, kdyz se jeden poskodi}?. Jaka se voli rezerva u zimnich smerovych pneu, napr GY UG6 nebo Michelin Alpin A2? Ted mam ctvrtou sezonu GY UG6 185/65 R14. Mam zustat u tohoto rozmeru nebo mam take prejit na 195/60 R15 (focus 1.8i kombi)? Mam ty GY UG6 po tech ctyrech letech vyradit i kdyz budou mi najeto necelych 20 tisic km, nebo mohu jeste jednu sezonu pridat? Predem dekuji za odpovedi. Jiri -
« záměna 205/50R15 místo 205/55R15
Co myslíte, bude hodně vidět když místo 205/55R15(povolený výrobcem auta) dám 205/50R15? Rozdíl v poloměru je -10 mm a obvodu -3,36%. Pro ten druhý rozměr jsou ceny výhodnější. Výrobcem předepsaný rozměr je 195/60R14 oproti tomuhle je 205/50R15 (výrobcem auta není v techničáku uveden)poloměr -2mm a obvod -0,59%(nejvíce se blíží originálnímu obutí). -
"-- skrytý --" 27.01.04 17:58
« to Mitsi > Re: Bridgestone RE720
nepochopil jsem asi přesně protichůdnost Vašich tvrzení "špatné vedení stopy" a zárověň "vynikající v zátačkách"?
Každopádně citlivost na vyjeté koleje bych přisuzoval spíše rozměru, nikoliv konkrétní pneumatice (tam jsou ty rozdíly minimalní)...
kdybych měl shrnout vlastnosti RE720 (z vlastní praxe-rozměr 205/45 R16 V, 195/65 R15 H), tak pokud Vám nevadí trošku vyšší míra hluku a vyšší opotřebení (se silnějším autem cca 40.000km), mohu jen vřele doporučit! -
"-- skrytý --" 27.01.04 17:52
« to r400 > RE:CPC
ContiPremiumContact mají asi přesně takovou výdrž, jak píšete-pokud se jezdí se silnějším autem více "svižně", pak je reálná hranice něco okolo 40.000km, víc ne! Vše je o jízdních vlastnostech, resp.o kompromisech->nelze tedy očekávat, že takováto vynikající pneu v daném segmentu vydrží stejně jako Bravura/Bravuris! -
"-- skrytý --" 27.01.04 17:49
« to RV > Re: 215/45 R17 Vredestein / Kumho
co se týká cenové politiky, pak to není tak snadné, jak se zdá - snažíme se s distributorem spolupracovat na takové úrovni, aby to bylo prospěšné/únosné jak pro zákazníky, tak pro nás...nicméně máme pro nadcházející sezónu připraveno několik novinek, které budou určitě pro každého zajímavé
co se týká Vredestein/Kumho, tak lze očekávat rozšíření nabídky i v sortimentu letních pneu, nemohu však na 100% slíbit
s VREDESTEIN Wintrac mám osobní zkušenosti (zimní 225/40 R18 V-RF), mohu jen vřele doporučit (vynikající trakce a směrová stabilita na sněhu, ledu, na vodě/suchu prakticky srovnatelné-vynikající) -
"-- skrytý --" 27.01.04 17:40
« to rostam > Re: Pirelli
Pirelli patří ke špičce (modely začínající na P Zero...), "ekonomické" modely jako P6000 a P6 jsou často používány do prvovýroby-P6000 je už poměrně zastaralá pneu-průměrných kvalit, společným znakem je relativně rychlé opotřebení, P6 pak patří ve své kategorii k těm velmi dobrým variantám (nemám však osobní zkušenosti) -
"-- skrytý --" 27.01.04 16:40
« Re: Letní 205/55 R16
Mám Bridgestone RE72: velmi špatné vedení stopy v přímém směru jízdy, náchylnost k aquaplaningu v přímém směru jízdy, citlivost na vyjeté koleje ve vozovce (rozhází auto), mimořádně nepohodlné/tvrdé(!). Ale zase naopak vynikající v zátačkách (nikdy jsem nezažil lepší), a to jak na suchu (tam především), tak na mokru. Hlučnost OK, vzhled super, zejména pokud jde o "chránič" ráfku. Opotřebení (zatím) nejsem schopen posoudit. -
« Re: Letní 205/60R15 - co radíte koupit ?
Asi jsem to napsal poněkud chaoticky. Na CPC jsem v letní sezóně 2003 ujel přesně 46000km. Teď odpočívají a na léto budou ještě použitelné odhaduji tak 20000, pak bych asi z bezpečnostních důvodů dal min na předek nové. Jezdím s nejslabším TDI, málo město, hlavně dálky, stylem někoho kdo toho musí ujet hodně a nechce se přitom zabít. -
« 215/45 R17
Trochu jsem změnil kola svých snů a nakonec bych radší 17-ctky než 16-ctky.Problémen je docela cena pneu. Na reifen.com jsou velmi slušný ceny jenom nevím, jestli se nechají objednat i od nás.Jak daň,clo apod ?
E-pneu: Prodáváte zimní pneu Vredestein a Kumho, uvažujete taky o letních pneu těchto značek ? Konkrétně 215/45 R17 Vredestein Ultrac,nebo Kumho Ecsta za nějakou slušnou cenu. Jak je to s kvalitou u těchto pneu ? Neškodilo by se přiblížit trochu cenám reifen.com.Když vidím jak se u nás prodávají Savy Intensa za 3600... -
« Re: Letní 205/55 R16
to e-pneu: ja mam ty Bridgestone RE 050 a maj podobne vlastnosti jako si napsal, pouze se mi zdaji velmi tiche. Mam rozmer 215/45/17. Sedmnactky jsou na auto velmi vhodne, vse co je mensi vypada balonovite. Sakra uz jsem jak Huf. Ale je to tak. Treba nova Honda Accord i na sestnactkach vypada nic moc.