Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Rozdíl mezi pneu
hm - no váhu pneu pochopitelně nevím, ale fakt je, že mě poněkud zarazilo, že pocitově (při manipulaci) se mi ta kola zdála o dost těžší. Ten nárůst spotřeby je oproti zimním Firestone FW 930 po výměně za letní Pirelli P5000 Drago (teď nevím, jestli je těch 5000 OK, ale DRAGO na nich je určitě). Například při parkování - zatáčení na místě - jde volant citelně více ztuha. -
« Bez nadpisu
Zdravím, >:D mám dotaz, sháním letní pneu 175/-70/-R13/-82 T a nemůžu se rozhodnout, co koupit. Nevím jestli Barum nebo Pirelli nebo Conti Eco Contact 3 nebo nějakou exotickou značku (sebring, Fulda, apod.)
:?:
Je vůbec nějaký rozdíl mezi pneumatikama, nebo si výrobci jen vymýšlí ale nic převratného v tom není? díky za info :roll: >:D :D -
"-- skrytý --" 04.04.04 00:41
« pneu/spotřeba
na změnu (snížení/zvýšení) spotřeby může mít samozřejmě vliv změna rozměru pneu/ráfku, ale také třeba volba konkrétní značky/modelu pneumatiky...
uvedu příkad:
pneumatiky Falken FK-451 jsou zhruba 1,5krát těžší než ve stejném rozměru Dunlop 9000 (je to způsobeno především kostrou a složení směsi) -> je tedy jasné, že s pneu Falken FK-451 bude spotřeba vyšší! pokud se k tomu přidá i zvětšení ráfku, pak se spotřeba může změnit klidně i o uváděný litr na 100km -
« pneu vs spotřeba
Je možné, aby se osazením širších pneumatik výrazně zvýšila spotřeba?? Jaké máte kdo zkušenosti? Vyměnil jsem 185/60/R14 na 5,5J Discích za 195/50/R15 na 7J discích a spotřeba šla dost výrazně nahoru. Styl jízdy je srovnatelný, ale spotřeba vylezla z průměru 7,5 na 8.8, což mi přijde dost. -
"-- skrytý --" 31.03.04 23:44
« to vita123 / pneu 185/65 R15
potom bych tedy doporučil asi tyto (do 3000,-):
kategorie výkonných (preference spíše kvalitních jízdních vlastností)
DUNLOP SP Sport 01
GOODYEAR Eagle Ventura
kategorie cestovních (vyvážené veškeré vlastnosti, včetně hluku, val.odporu, atd.)
BRIDGESTONE B330 EVO
BRIDGESTONE Turanza ER70
CONTINENTAL Eco Contact 3
FIRESTONE TZ200
TOYO RoadPro R610
lehce nad zmíněnou cenou jsou pak CONTINENTAL Premium Contact, které patří určitě k těm nejlepším v dané kategorii! -
"-- skrytý --" 27.03.04 23:55
« to FordFocus / GY NCT5 195/60 15
ano, GY NCT5 patří spíše do kategorie "ekonomických" pneu, kde je kladen hlavně důraz na komfort, tichost, malé opotřebení - stejně tak dopadá většina pneu, které se dávají do "prvovýroby" (výjimkou jsou rychlá/sportovní/drahá vozidla)
ad naše stránky: díky… -
« Re: Potvrzuji
Já mám zase Barum Polaris v rozměru 195/50 15 palců made in Germany.
Pro zajímavost v Barumu Otrokovice se vyrábějí nakladní pneu v určitém
rozměru se stejných směsí a pod značkami Continental
a Matador.Samozřejmě se prodávají za různé ceny.Nákladní divizi pneu Matador vlastní Continental.
Potom se vyznejte ve výrobcích pneu a taky věřte testům. -
« Poraďte
Zdravím, prosím o radu, které pneu v rozměru 195/65 R15 byste mi doporučili z uvedených: Fulda Diadem Linero, Fulda Carat Attiro, Sava Intensa, Dayton D 200, Semperit S/L M811, Barum Bravuris, Kumho KH 11, Kumho KH 11MFS. Vůz Fiat Stilo. Osobně se mi líbí ty Kumho - a mimochodem, víte někdo, jaký je rozdíl obou typů ??? Děkuji. -
"-- skrytý --" 25.03.04 09:45
« Re: Re: Re: Re: Fulda Carat Extremo
tak to je super. Presne, vyborne drzej stopu a na vode je to pohodka..jen mi prislo, ze trochu hur brzdi na vode.? Nevim, mozna subjektivni pocit jak jsem presedlal ze zimnaku na letni..a vcera jsem dobrzdoval z prudciho kopce na hladkem mokrem asfaltu. Jinak jsou super.. a tichucke, presne..nadherne tiche.. Diky! PS Nechal jsem si dobre poradit ;-) -
« Re: Re: Re: Fulda Carat Extremo
morfikus: kupoval som ich po minulej zime, jadzil som ich minulu sezonu, cca 10tis km, nejaky vyrazny ubytok vzorku na nich nepozorujem. Za par dni ich znova nahodim namiesto terajsich zimnych. Paci sa mi na nich ze krasne drzia stopu na vode a to ze su tiche. Ta mazda ja dost citliva na hlucne pneumatiky, takze tiez som chvilu vyberal :-) Ja som spokojny a tebe takisto blahozelam k vyberu :-) -
« BARUMKY se vyrábí v Rumunsku?
Dnes jsem přes web koupil 4 pneu Barum Brilantis 165/70/13-79T. Když jsem se díval, kdy byly vyrobeny, tak jsem si na nich všiml nápisu "MADE IN ROMANIA"... Hned jsem začal litovat, že jsem je radši nekoupil v normálním pneuservisu, i když by byly celkem o 1200,- Kč dražší. Když mi je pak v pneuservisu přezouvali, tak jsem se jich ptal, jestli ty jejich pneu jsou vyrobené také v Rumunsku. Okamžitě se ohradili, že ne... Přesto jsem se jim podíval do regálu na tenhle rozměr a typ - a samozřejmě - také je měli vyrobeny v Rumunsku. Shodou okolností jsem pak byl ještě v jiném pneuservisu, tak mi to nedalo - a také na nich měli "Made in Romania". No nic, doufám, že rumunská kvalita je už někde jinde, než jaká byla svého času třeba u těch jejich OLTCITů... -
"-- skrytý --" 24.03.04 17:00
« Re: Re: Fulda Carat Extremo
to scuderia99 : ja je mam na mx6 2,5V6 ;-) Jo, jsou super. ted jsem dal 120km po okreskach v peknym slejvaku, vyjete koleje plne vody a sedelo to jak pribite i v dost vysokych rychlostech. Jsou supr. Jak dlouho je mas, jak ubyva vzorek? -
"-- skrytý --" 24.03.04 11:58
« Fulda Carat Extremo
Ahoj, tak jsem si nakonec poridil Fuldy Carat Extremo 205/55/15 a jsem celkem spokojen. Pneu jsou tiche, celkem tvrde a dle meho nazoru sedi velice dobre. Jeste jsem zvedavy, jak rychle pujdou do haje. Mate s nimi nekdo zkusennosti? Dik -
"-- skrytý --" 23.03.04 20:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Yokohama A539 či Nokian NRHi?
Tak nakonec asi ty nokiany vezmu (taky jsou líp k sehnání).
Mitsi: k tomu vzorku a "vypadajícnosti" - co píšeš, je fakt -> obecně se však takovéhle tvary drážek používají pro směrování proudění. Problém je ale v tom, že se "jejich účinnost" je dost závislá na úhlu náběhu a současně rychlosti proudění, a tak třeba v některých okamžicích můžou být naprosto nevyhovující :o( I když já bych tedy předpokládal, že to snad mají spočítané na největší rozsah použití, jak se to běžně dělá ;o) -
« Re: Re: Re: Re: Yokohama A539 či Nokian NRHi?
prave protoze byly v testu nejtissi, sem je bral...na vode jsou oproti pisticim barumkam opravdu tiche-i pres kilo, ale na suchu se mi moc tiche nezdaji(mozna je mezi testovanymi 185 a mymi 175 nejaky zasadni rozdil 8-s )...jinak mam pocit, ze auto ztvrdlo, neplave toliko a malinko ozivlo pri rozjezdech(subj. pocit a zase jen oproti barumkam, jiny gumy sem redtim nemel)l -
"-- skrytý --" 22.03.04 23:30
« Re: Re: Re: Re: Yokohama A539 či Nokian NRHi?
Našrot: I já mám pocit, že čím ojetější jsou ty GY UG6, tím lepší. Ale možná je to jenom tím, že jsem si prostě zvykl. Pokud jde o Nokiany NRHi, ty chválili mj. za výjimečnou tichost. A co se týče Yokoham, tak typ S707 byl kdysi nejlepšími letními gumami, na jakých jsem kdy jezdil, a kdyby byly v prodeji dnes, klidně bych je koupil zase. Jenže nejsou a tak si kladu otázku, kde je vlastně ten pokrok... PS: Podle vzhledu vzorku bych na vlastnosti neusuzoval. Je to stejné jako u aerodynamiky: To, co aerodynamicky vypadá, nemusí být nutně aerodynamické! -
"-- skrytý --" 22.03.04 19:44
« Re: Re: Re: Yokohama A539 či Nokian NRHi?
Mitsi: no právě po zkušenostech s GY UG6 a jejich umístění v testu už na testy "renomovaných skopčáků" nedám, proto se radši ptám. I když, když jsou až třetí, tak by nemusely být špatné ;o) BTW: čím sjetější ty UG6 jsou, tím mi přijdou lepší :o)
jan: s tím hučením je to zajímavé - právě v jednom testu si pochvalovali, jak jsou tiché...
obecně: na těch Yokohamách mě docela zaujal ten vzorek (např. jeden typ mokrých pneu pro formule má podobný :o) ), který by mohl vykazovat skoro ideální vlastnosti v zatáčkách na mokru.. ovšem taky záleží na tom, jaká je směs, a to se z obrázku člověk těžko dozví :o) ... -
"-- skrytý --" 22.03.04 10:56
« to globemaster / Ford Focus
Ve 195/55 R15 bych doporučil pneu Firestone SZ40/80, Bridge RE720, ContiPremCont, Dunlop SP01, Pirelli P7, Toyo Proxes T1-S.
Goodyer F1 GSD2 mají spíše jen efktní tvar dezénu, ale kvalitou nijak nepřevyšují výše zmíněné, přestože jsou výrazně dražší! Pokud Vám jde o co nejsportovnější dezén za "rozumné/nevyhozené" peníze, pak doporučuji zauvažovat o Toyo Proxes T1-S, případně Firestone SZ40/80. -
« re: ford focus
To: e-pneu. Hmmmm,tak nevím,já mám v TP napsáno 15" 195/55 (195/60),ale to je vcelku jedno. 16" kola nejsou na focuse vhodná díky našemu "kvalitnímu" stavu vozovek.Osobně znám několik případů,kdy to "odesr...." čepy po několika t. km. Ta auta se třásla jako kostitřasy,nicméně na pohled byla hezká. >:D Rozhodl jsem se pro rozměr 195/55 R15,rozměr 195/50 mi padnul do oka při hledání pneu,ale po nahlédnutí do TP jsem od něj upustil.S největší pravděpodobností koupím GOODYEAR Eagle F1 GSD2.Můžete mi sdělit podrobnější (nejlépe osobní zk.) info o této pneu?Díky za info. -
"-- skrytý --" 21.03.04 22:07
« Re: Yokohama A539 či Nokian NRHi?
Pro našrota: Rozhodně ber Nokiany, Yokohomy už dávno (ve srovnání s konkurencí) nejsou, co bývaly (vlastní zkušenost)! Jen tak mimochodem, právě v rozměru 185/60x14 H se Nokiany NRHi nedávno umístily v testu AutoBildu mezi třemi nejlepšími ze 13 testovaných gum. Pravda, Yokohamy nebyly zastoupeny... -
"-- skrytý --" 21.03.04 21:52
« to Lancer / volba pneu
Pokud jezdíte trochu "sportovněji" (jak uvádíte 200 km/h), pak bych radši vybíral pneumatiky z jiné kategorie než "ekonomické", tedy v jiném (větším) rozměru. Ve 175/70 R13 lze doporučit ContiEcoContact3, Bridgestone B330 Evo, Firestone F590, Pirelli P3000 Energy! -
"-- skrytý --" 21.03.04 21:34
« to globemaster / Ford Focus
doporučené pneu pro Ford Focus jsou v 15" pouze 195/60 nebo alternativně 195/55 pro slabší motor (napsáno v TP)
menší 195/50 rozhodně ne, neboť auto bude jezdit hodně při zemi (jako na dojezdových rezervách), akcelerace se moc nezlepší, bude nižší rychlost při stejných otáčkách motoru, což povede ke zvýšení spotřeby...ve finále by auto neprošlo technickou prohlídkou a zřejmě by byl přoblém i při případné nehodě!
pokud chcete méně "balónovitý" rozměr, pak zvolte 205/50 R16 -
"-- skrytý --" 21.03.04 20:16
« Yokohama A539 či Nokian NRHi?
Neslyšel jste někdo něco o výše uvedených pneu (nepředpokládám, že na nich už někdo jezdil, vzhledem k tomu, že jsou novinkou 2004 ;o) )? Případně jestli jste někdo jezdil na podobných pneu? Ideálně v rozměru 185/60-14. Ty Yokohamy mají velmi zajímavý a možná i dost funkční vzorek a prý mají nějakou novou směs, jenže nenanšel jsem o nich nikde nic neoficiálního...
A ještě jen tak mimochodem - nechcete se někdo zbavit hliníkových kol 6x14, 4x100 rozteč a ET 35-40? -
"-- skrytý --" 20.03.04 08:29
« Bez nadpisu
Zkus švýcarskou firmu Bremsa (www.bremsa.ch). Pri opakovaném dobržďování z 250 sice také začnou kopat, ale po mírném vychladnutí se zase srovnají. A abych nezapomněl: nedá se s nimi jezdit v zimě - dokud se neohřejí, zrovna moc nebrzdí. Naopak čím rozpálenější, tím větší brzdný účinek, ale pak zase (bohužel) kopou do volantu. PS: Nutno koupit současně kotouče i desky. Pokud tam dáš jiné desky, brzy o ně přijdeš... -
« Re: Re: rozdíl
Jiri: Kmitajicí volant dělají na 90% zvlněné brzdové kotouče.
Jinak trochu od tématu: Kdyby měl někdo nějakou slušnou radu, jaký kotouče na ty těžký bavorácký žebřiňáky dát, tak bych to rád slyšel. BMW origo se kroutí, ATE obyč se kroutí, ATE powerdisk se kroutí, BOSCH se kroutí, Zimmermanny se kroutí, všechny se kroutí jako prase a to nezávisle na tom, jestli jezdí můj otec svoje piánko nebo já občas palbu. Jiným autům vydrží kotouče pomalu celou životnost auta. Já vím, že třeba Peugeoty 106 1.1 tak často ze 250 km/h za náklaďák nedobržďují, ale pokud uvažuju alespoň trochu logicky, auto má mít brzdy, které k němu pasují ať už má 300 nebo 30 koní. Díky za nějakou radu a ještě jednou se omlouvám za vybočení mimo téma.
oddie: Když tě tady vidím co píšeš o své pneumatikové politice, jsem přece jen rád za své jednu až dvě sezóny jeté letní na léto a zimní na zimu :D -
"-- skrytý --" 18.03.04 10:14
« Bez nadpisu
Paneboze, uz jsi nekdy na tech Semperitech, Hankoocich ci Kumho gumach jezdil? A jezdil jsi na stejnem voze (typu vozu) ty "slavne" Barumky, ze si troufas smahem odsoudit neco jen kvuli znacce a neco jineho naopak vychvalit do nebe jen kvuli znacce? Ostatne i vysledky zahranicnich testu casto svedci o uplnem opaku: viz napr. predposledni cislo nemeckeho AutoBildu, kde se Bravuriska BEZPECNE umistila na tretim miste od konce (z cca 12 testovanych gum) pred absolutnimi "no-namy" (jejich nazvy jsem do te doby nikdy v zivote neslysel). Proto vrele doporucuji truchu vice soudnosti v udelovani tzv. zarucenych rad!!! -
"-- skrytý --" 17.03.04 15:43
« Re: rozdíl
To globemaster: U Charouze chteji za VARIO Y necelych 4500 Kc. Koncem roku byly za 4200 a pak pry zdrazili ND. Ty CPC tu pred casem chvalil Huf, tak jsem dal na nej. Auto ma najeto 55 000 a az na kmitajici volant pri brzdeni pri vyssich rychlostech (asi od 120) - a zrejme jen na nerovne dalnici - jsem zatim jiny problem nemel. Predni kotouce a desticky se menily pri 40 000, pritom zadne opotrebeni na nich patrne nebylo; technik rikal, ze asi nebrzdim. Nicmene po vymene (u Charouze) to kmitani vymizelo. Po dalsich 6000 km se to objevilo znovu. neni to nic dramatickeho, ale stve mne to. Nechal jsem si zkontrolovat brzdy na podzim pri 10000 km po vymene. Samozrejme se zaverem ze brzdy jsou v poradku a stalo mne to petikilo. Jakym zpusobem probehla ta kontrola nemam tuseni. -
« rozdíl
to:Jiří : o Continentalu neuvažuji,moc mě nenadchli jejich dezény pneu.Vím,že se umisťují na předních místech,ale ten kdo má info z jiného zdroje,ví proč tomu tak je >:D >:D >:D . Ale to je jedno,už jsem se rozhodl pro Goodyear F1 GSD 2 or 3. Teď už jenom hledám nejnižší cenu.O rozměru xxx/60 neuvažuji,zdá se mi to již "balónové" kolo >:D .Ale to je věcí názoru,nic proti. Za kolik ti nabídli Vario Y u forda? Ten design mě taky docela bere.Cenu však neznám,vzpomínám si ,že když jsem kupoval focuse,tak stáli něco přes 5t./ks. Jak je tomu dnes?A vůbec,jak jsi spokojen s Tvým vozem? -
« Re: Re: Rozdíl
Jezdím s focusem. Chci kvalitnější pneu,než co tam byly při koupi auta.Letní Firestone Firehawk FS 700 se začali hoooooodně rychle sjíždět po 25000 km,brzy půjdou pryč.Navíc neuvažuji,že bych to auto prodal po 3 letech.Jsem s ním spokojený,plně mi vyhovuje. -
« Rozdíl
Rozměr 195/55 R15 je dražší než 195/50 R15. Více méně mě láká cena,ale nedokážu posoudit,jestli jsou natolik rozdílné vlastnosti "chování" vozu za jízdy. Jak je rozdílné "stvrdnutí" >:D auta obutého na 195/50 R15 a 195/55 R15 ??? Dnes jezdím na 185/65 R14 a jelikož budu brzy přezouvat,uvažuji i o záměně kol. -
"-- skrytý --" 17.03.04 10:03
« Bez nadpisu
Mfilip: vážně to chceš vědět? Já zejtra. Zimní gumy už jsem stejně totálně doničil, už dávno nefungujou jako zimní, a eště k tomu jsem včera jednu píchnul. Tak jsem sebral druhé auto, a na tohle zejtra hodím letní... asi jen dvě na předek, a ty zbylé jakž takž zimáky na zadek. A když náhodou ještě nasněží, seberu auto ségře, tak jsou zimáky fungl, to ještě přezouvat nebudu, ještě pojede na hory... Docela mě s..e, že na svoje budu tedy muset nakoupit výhledově obě sady - jak komplet letní, tak komplet zimní, zvažuju, jestli to mám udělat hned a najednou, vzít i zimáky teďka z výprodeje zbytků... -
"-- skrytý --" 16.03.04 21:55
« pro CAVARA
Dík za odpověď,ale musím to trochu upřesnit.Vůz je Mitsubishi Lancer 1,6
o výkonu 83kW a protože nevím jaké byli původní obuté pneu při prodeji nového vozu,přiklonil jsem se k těmto značkám proto,že jsem to koupil na Pneumantech PN550 ale v rezervě jsem měl Semperit TopSpeed 2 a gumaři mi přesvědčují o kvalitách Fulda Attiro Karat a úplném propadáku KUMHO.Chtěl jsem nějaké praktické zkušenosti.Moje s těmi Pneumanty není špatná,ale při koupi byla výše vzorku asi 6mm a po ujetí asi
18 000km jsou total.Jinak auto jede bez problémů přes 200km/h(tachometrově)možná by stačily i ty T éčka,ale přeci jen se občas rád svezu a nechci riskovat nějaký problém,ale jinak dík za názor na SEMPERIT. -
« Re:
Nic v zlom ale uvazujes ako "vychcany slovak" pri nakupe v rakuskom metre.
Vyberas si znacky ktore su to najhorsie na trhu vobec.
Do vyvoja Semperitu (ktory vlastni CONTINENTAL - tak ako BARUM) nebolo investovane A ANI NEBUDE ani nepamatam lebo bude sluzit iba ako domaca znacka pre Rakusko...........nebudem tu rozvadzat skolenia v Barumke -Otrokovice, a tie ostatne je to iste...
Takze nepozeraj po H-ckovej (na 210 km/h) lebo asi ti to vzhladom na ten rozmer ani tolko nechodi a pozeraj T (do 190km/h).
Tak > Barum Brilantis - za malo penazi vela ....
a potom sa radsej pozeraj po Michelin, Conti., Dunlop... nikto sice nevyraba daku prekopanu pneu v tomto rozmere ale zivotnost je vacsia. -
« Re: Rozdíl
1. Stvrdne ti to poriadne (nie to ale auto)
2. Sediet to bude na mepoznanie, ale citis kazdu jamku (opriti 185/65 ak nie si nauceny na tvrde jazdenie)
3. Mensi polomer by mal zlepsit zrychlovanie z pokoja ale vdaka vacsej sirke asi tazko.
Preco neuvazujes o 195/55 R15
A F1-ky su perfektne!!!!! Na mokrom to ide ako na suchom!! Az tomu nebudes verit. -
« Re: Jete pneu
Jazdene pneu je vzdy riziko. Co usetris na pneu nestoji za tie trable ked ostanes niekde vyset alebo si rozmlatis auto.
A chybu bez namontovania na rafik nespoznas!! a ked je namontovana tak to je len tak na 60% a ked na nej jazdis tak to uvidis uz sam :-)) -
« Rozdíl
Jaký bude mít vliv na jízdní vlastnosti vozu změna rozměru pneu,když je rozdíl poloměru -10mm a rozdíl na obvodu -63mm t.j. -3,36% ?
Přemýšlím o náhradě 185/65 R14 za 195/50 R15. Máte někdo praktické zkušenosti s pneu GOODYEAR Eagle F1 GSD3 ? Co je to za pneu,je pravdou to co píší v testech ? Dík za info.Přeju hodně km bez nehod. -
"-- skrytý --" 11.03.04 11:23
« Re: Vredestein a Kumho
Ceny KUMHO a VREDESTEIN jsou zatím pouze na dotaz, kompletní ceník jsme ještě od dodavatele bohužel neobdrželi! Ceny očekáváme během týdne! Pro rozměr 215/45 R17 jsou již ceny na webu!
Ceny KUMHO se budou pohybovat na úrovni cen značek PNEUMANT/MARSHAL/FALKEN, takže budou velmi zajímavé, VREDESTEIN Ultrac bude pak téměř cenovou špičkou, asi na podobné úrovni jako BRIDGESTONE S03 PP!
Nicméně i tak bych preferoval značku FIRESTONE před KUMHO! Ano, správně tušíte, že SZ40 je více sportovnější (podobné k BRIDGESTONE S02 PP), SZ80 je spíše všestranější (jako BRIDGESTONE RE720)...oba modely jsou zatím na trhu současně, SZ40 v některých rozměrech už není k dodání, cenové snížení Vám však slíbit nemohu!
FIRESTONE SZ-80 (skvělý poměr kvalita/cena)
TOYO Proxes T1-S
z těch trochudražších pak:
BRIDGESTONE Potenza RE720 (sportovnější, ale hlučná)
CONTINENTAL Premium Contact (vynikající kompromis)
DUNLOP SP Sport 9000/9090 (sportovnější, docela tichá)
PIRELLI P7 (tichá)
ryze ekonomické pneumatiky se v tomto rozměru prakticky nevyrábí, proto bych jako nejlepší volbu doporučil PIRELLI P7 nebo CONTINENTAL Premium Contact