Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Hlučnosť
Vidím, že môj príspevok o hlučných Conti vyvolal dosť ostrú diskusiu, takže si dovolím ešte pár slov k tejto téme. To o týh nových a zároveň jazdených pneu má niečo do seba. Pneu, o ktorých som písal boli pôvodne obuté na plecháčoch a auto na nich spravilo presne 5 km, potom ešte pár metrov z autosalónu do servisu, kde (vzhľadom na to že bol január) som dal obuť zimné Dunlop Winter Sport. Takže tie gumy už mali za sebou tých pár kilometrov a je aj pravda, že teraz (asi po 1000 km) sa ten hluk trochu zredukoval. Napriek tomu sú v zrovnaní so zimnými Dunlopmi podstatne hlučnejšie (uvádzam toto porovnanie preto, lebo to má človek najlepšie v pamäti). Z pneu, na ktorých som už jazdil mi napadajú Michelin, Kleber, Dunlop, Good Year, Matador - samozrejme že sa nepamätám na každé presne, ale ani jedny neboli tak hlučné ako tie SportContacty od Conti čo mám teraz. S jazdnými vlastnosťami som ale úplne spokojný, pekne držia stopu, najmä rýchly prejazd zátačkou zvládajú super. -
"-- skrytý --" 24.04.04 08:01
« Re: to Mitsi/Oddie
S e-pneu.cz opravdu nemám žádný důvod diskutovat. A až se někdo z uživatelů bude na něco ptát, rád přispěji "svou troškou do mlýna".
Přesto dva vzkazy pro e-pneu.cz:
1/ Každý výrobce, resp. velkoobchodní dodavatel umožňuje prodávat koncovému prodejci s poněkud jinou marží - jinými slovy na některé značce gum se vydělá více, na jiné méně. Nebo snad ne?
2/ Moje zkušenost je taková, že 90% "uživatelů" je spokojených s tím, na čem právě jezdí - protože nic nepoznají! Občas zírám, na čem všem dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni. Inu, ideální prostředí pro "věšení bulíků na nos"... -
"-- skrytý --" 23.04.04 22:46
« Re: to Mitsi/Oddie
Neřekl jsem v žádném případě, že jste "idiot", tak netuším, proč se naštváváte! O "kompetentnosti" jste ostatně začal Vy sám, takže jste musel čekat nějakou podobnou odpověď. Naznačil jsem pouze, že ne se všemi Vašimi tvrzeními se dá souhlasit! A za tím si stojím!
O hlučnosti pneumatik by se dalo diskutovat dlouhosáhle, ale Vy se vše snažíte uzemnit výroky typu: "vrzání gum při pojíždění po nalakované podlaze v garáži" apod., takže se ve finále asi o tom s Vámi nemá cenu bavit...
Prosil bych Vás tedy, abyste uvedl na přesnou míru, co máte na mysli s výrokem: "nevěšet bulíky na nos"!
Informace dle Oddie-ho z reklam.prospektu či knihy - zajímalo by mě z jaké? Prosím o konkrétní případ! Moc rád se poučím...
Zda diskuse v této sekci přispívá či nepřispívá marketingové strategii se dá jen velice těžko posoudit...a Vaše námitky prodat něco, co je na skladě jsou také mimo! Pokud trochu tušíte, tak kromě BARUMky a NOKIANu máme kompletní sortiment, takže nevidím důvod záměrně vychvalovat nějaké špatné pneumatiky...vše posuzuji z vlastní praxe, z reference kolegů, případně zákazníků! Myslím tedy, že mnou poskytované informace se opírají nejen o úzký okruh vlastních zkušeností...a tím pádem mohou být objektivnější, než ty Vaše "subjektivní"!!! -
« Pneu Yokohama
e-pneu: Po změně cen se docela zajímavé staly tyhle pneu. Bohužel nejsou moc v testech. Jak si tedy stojí dezén A539 nebo AVS Sport. AVS třeba v porovnání s Goodyear F1. Je to typická japonská pneu s vyšším obsahem siliky, měkčí směsí a výrazným chráničem ? -
"-- skrytý --" 22.04.04 12:44
« Bez nadpisu
No, prošel jsem mnohá témata s Mitsiho odpověďmi, ale že bych našel od něj příspěvky "na úrovni" - předpokládám ironicky myšleno - to opravdu říci nemohu. Naopak musím konstatovat, že to je člověk, který zatraceně dobře ví, o čem píše, a jako jeden z opravdu mála zde na fóru to má evidentně podložené vlastnoruční praxí, protože řadu věcí se v knize či reklamních prospektech opravdu nedočtete! Jenže, tohle většinou dokáže ocenit zase jen ten, kdo o tom něco ví, že... -
"-- skrytý --" 22.04.04 11:49
« Re: to Mitsi
Ano, jsem úplný idiot. Ale idiot s praxí!
PS: Chápu, že prodejce musí prodat, a že tudíž chválí především to, co sám prodává. Já s ničím neobchoduji, tak si snad mohu dovolit "nevěšet bulíky na nos" svým současným, ale především pak potenciálním zákazníkům..., jichž se v tomto fóru bezpochyby vyskytuje bezpočet. Nebo se snad "opět" mýlím? Či můžete odpovědně a se ctí poctivého obchodníka prohlásit, že se Vám Vaše na tomto fóru "nezištně prezentované rady" tzv. neokotily? Budiž, každý dělá svůj marketing, jak nejlépe uzná za vhodné, a na čem jiném se dá vydělat více, než na lidské blbosti... -
"-- skrytý --" 22.04.04 09:46
« Re: Re: hlučnost
Cituji e-pneu.cz: "Pokud dáváte na auto již jeté (mnohdy i nové) pneumatiky, pak je vždy cca 200km vyšší hlučnost, po "ideálním" zajetí (kdy pneumatika sedí na silnici správně celým vzorkem) by se měla hlučnost snížit...pokud se hlučnost nesníží, pak jsou pneu buď špatně sjeté, hodně sjeté, špatně nahuštěné, špatně skladované a díky tomu ztuhlá nebo popraskaná směs dezénu, atd...nebo jste opravdu trefili na pneu, které jsou výrazně hlučnější, než je obvyklé!"
Začínám vážně pochybovat o kompetentnosti toho, kdo se skrývá za nick e-pneu.cz, v daném případě z následujících důvodů (případy z minula si nejděte v historii tohoto tématu):
1/ Zvýšenou hlučnost (vyjma "vrzání" gum při pojíždění po nalakované podlaze v garáži) během prvních 200 km jsem NIKDY nezaregistroval, a to jsem těch nových gum měl za život opravdu hodně. Asi jsem nahluchlý!
Pozn.: Současně ale dodávám, že "záběh" gum je něco, co existuje a nutno s tím počítat, zj. při jízdě za deště. Rovněž je dobré nechat gumy (tedy spíše kola) "po záběhu" opětovně vyvážit, a to pokud možno tzv. "za tepla" (vyvažovat po delší jízdě, kdy je soustava guma/disk zahřátá "na provozní teplotu").
2/ Rovněž jsem nikdy nezaregistroval zvýšenou hlučnost gum, které jsou "špatně nahuštěné" - opomíjím extrémní případy, kdy je guma téměř prázdná nebo totálně přehuštěná.
3/ Se špatným skladováním a jeho dopady na hlučnost sice souhlasím, ale nikoli tehdy, když už je "ztuhlá nebo popraskaná směs dezénu" (to je snad opět extrém a takové gumy přece "normální zákazník" nekoupí), ale tehdy, kdy gumy byly skladovány tak blbě, že došlo k trvalé deformaci jejich tvaru: "bačkorovitost", "vrtulovitost" apod.
4/ Ke gumám "hodně sjetým" se nemohu vyjádřit, neboť na takových jsem opravdu nikdy nejezdil. Na druhé straně jsem opakovaně zažil výrazně zvýšenou hlučnost při permutaci gum mezi přední a zadní nápravou, kdy gumy sjeté "do pilky" či "schodovitě" zezadu (hovořím o předohrabu) pak na předku hrozně hlučely. Pozor! Tohle se ani časem "nezajezdí" a mnohem lepší je nechat ty zadní na zadku a koupit k nim nové (samozřejmě stejné!) gumy pro předek.
5/ Hlučnost jako taková (teď abstrahuji od její absolutní hodnoty) patří mezi základní vlastnosti pneumatiky a ani zbožné přání toho, kdo na ní jezdí, s tím NIC neudělá! Musel by s tím totiž udělat něco konstruktér v rámci "mixu" (kompromisu) ostatních vlastností pneumatiky. -
"-- skrytý --" 21.04.04 22:15
« Re: hlučnost
Pokud dáváte na auto již jeté (mnohdy i nové) pneumatiky, pak je vždy cca 200km vyšší hlučnost, po "ideálním" zajetí (kdy pneumatika sedí na silnici správně celým vzorkem) by se měla hlučnost snížit...pokud se hlučnost nesníží, pak jsou pneu buď špatně sjeté, hodně sjeté, špatně nahuštěné, špatně skladované a díky tomu ztuhlá nebo popraskaná směs dezénu, atd...nebo jste opravdu trefili na pneu, které jsou výrazně hlučnější, než je obvyklé! -
« Continental SportContact
Tak som si povedal, že sa podelím o skúsenosť a možno to niekomu pomôže v rozhodovaní. Nahodil som nové letné pneu Continental SportContact 205/55 R16 na môjho Golfa. Tie pneu som dostal k autu (sám by som si ich asi nekúpil, nesympatická značka) a keďže som auto kupoval v januári, doteraz tam boli zimné Dunlop. A prvé dojmy = sklamanie. Jazdné vlastnosti OK, ale ešte som nezažil tak hlučné pneu, a to nemajú nabehaných ani 100 km. -
"-- skrytý --" 14.04.04 15:13
« Dotaz
Dostal jsem z prvovyroby na auto (Fabia) pneu BRIDGESTONE Turanza ER30 , nikde jsem na ne nenasel testy, pouze na Turanza ER70 . Zajimal by me nejaky ten nazor nekoho kdo s nimi ma osobni nebo jine zkusenosti . Dle mojich zkusenosti za cca. 12 tisic kilometru jsou velice dobre, tiche a drzi jak na suchu tak na vode. Nevim jaka bude zivotnost ale zatim se nijak vyrazne neopotrebovavaji . Diky za vase nazory a zkusenosti ! -
« Bez nadpisu
Nesouhlasím s tím, že by Micheliny ztrácely nad 160 km/h schopnost přímého vedení vozu. Běžně jezdím cca 140-160 km/h po dálnici. Samozřejmě jsem zkoušel i vyšší rychlost kolem 200 km/h i přes a nepozoroval jsem žádnou změnu.
Jedině na našich dálnicích je v kolejích u širších pneu (mám 205) na volantu cítít tendence tahat za volant (což samozřejmě nebude cítit např. u užších pneu). -
"-- skrytý --" 14.04.04 10:02
« Re: Michelin atd.
Obecně: Asi mám na pneumatiky zcela odlišné požadavky a poněkud jiné představy o tom, jak by se měla chovat "ideální" guma. Samozřejmě souhlasím s tím, že rozdílný rozměr, profilové číslo, ráfek, vůz atd. může jemně modifikovat vlastnosti těch či oněch gum, ale určité vlastnosti, které jsou jim dány do vínku konstrukcí a výrobou, přece zůstávají zachovány. Nebo snad ne?
Konkrétně: Návrat ze zimních Nokianů WR k letním Pirelli P7 znamenal výraznou změnu zvukového vjemu, bohužel k horšímu. Po přezutí zimních GY UG6 na letní Bridge RE720 se nic podobného nekonalo. Při jízdě na P7 (jetých jednu sezonu) v dešti je mi jedno, jak silně prší, resp. kolik je vody na vozovce. V téže situaci na RE720 (téměř nových) si musím sakra dávat bacha, a to hlavně v přímém směru - zatáčku jsem schopen na vodě projet podstatně rychleji! A to už vůbec nehovořím o tragické ztrátě trakce RE720 na mokru ve srovnání s P7. Budiž, P7 jsou na voze o cca 250 kg těžším..., ale na druhou stranu jsou zase širší, přičemž srovnání výkonů motorů ve vztahu k hmotnostem vozů vcelku odpovídá. Na RE720 mi vadí především nevyrovnanost vlastností: nepřekonatelné v zatáčkách, nic moc v přímém směru; super záběr na suchu, vyloženě bídný na mokru; krajní nepohodlí pružení a tlumení nerovností, ale zase tichý zvukový projev. Na P7 naopak oceňuji dobrý kompromis všech vlastností (až na ten hluk v prodobě jakéhosi kovového dunění). P7 ovšem nejsou určeny pro "závodníky": po delší jízdě stylem "na doraz" (když se guma pořádně ohřeje), začne doslova "odtékat" povrchová vrstvička pryže a za této situace už guma silně klouže. Ovšem kdo takto jezdí, aby gumu právě až sem dokázal dotlačit? Já mívám přední gumy odřené (nikoli o obrubník) až do poloviny výšky profilu...
A ještě poznámka ke značce Michelin: Téměř žádné jiné gumy netrpí tak výraznou ztrátou schopnosti vedení stopy v přímém směru jízdy v rychlostech nad 160 km/h, jako právě Michelin.
Závěr: Prezentuji tady výhradně své vlastní osobní zkušenosti. Ať si z nich každý vybere sám, co uzná za vhodné. Donedávna jsem se při výběru pneumatik řídil výsledky testů. Propříště to už raději "přenechám koňovi" a sáhnu po tom, co mi bude sympatické! -
"-- skrytý --" 14.04.04 01:38
« Michelin
pokusím se shrnout všeobecné vlastnosti letních pneumatik Michelin: dražší, menší opotřebení díky tvrdší směsi (většinou s menší příměsí siliky), s tím související trochu vyšší hlučnost, neexcelují na vodě
nicméně i tak jsou homologované jako orig.(doporučené) obutí např.na BMW M3 a jiná sportovnější auta! -
"-- skrytý --" 14.04.04 01:34
« Re: Hlučnost Pirelli P7 vs. Bridgestone Potenza RE720
dovolím si s panem "Mitsi" trochu nesouhlasit...
Co se týká porovnání, samozřejmě velmi záleží na voze, rozměru pneu a na jakém ráfku jsou obuty, atd...to vše může změnit porovnání/hodnocení!
Je zajímavé, že řada jinak velmi dobrých pneumatik je Vámi hodnocena jako špatné. Konkrétně ve Vašem posledním případě mám právě opačné zkušenosti!
Bridgestone RE720 jsou dle mých zkušeností hlučnější, ale lepší na vodě než Pirelli P7. Pro zajímavost jen uvedu alespoň jeden příklad, že nejenom já takto hodnotím rozdílnost těchto pneumatik: [odkaz]
PS: Tuším, že obdobně negativně jste hodnotil Goodyear UG6, které z vlastní zkušenosti hodnotím jako velmi dobré zimní pneumatiky (po všech stránkách)! Nicméně akceptuji, že je možné, že zrovna ve Vašem rozměru, na konkrétních ráfcích, na konkrétním voze se mohly chovat trochu jinak... -
"-- skrytý --" 13.04.04 19:58
« Re: Re:
Moje obecné zkušenosti se zn. Michelin: Ticho, pohodlí, rovnoměrné a přiměřené opotřebení, všechny ostatní vlastnosti na ho... Měl jsem nejrůznější Micheliny na služebních vozech, za poslední dobrou Michelinku považuji typ MXV2 někdy z r. 1992. Sám bych si tuto značku na vlastní vůz nekoupil. -
« Re: Hlučnost Pirelli P7 vs. Bridgestone Potenza RE720
Pirelli P7 maju dost tvrdu zmes, cudoval by som sa keby boli tiche. Mne pripominaju skor performance pneumatiku kde su uprednostene jazdne vlastnosti pred komfortom. Povodne som ich takisto chcel ale v predajni ma upozornili ze budu hlucne a budu mat malu vydrz. Nakoniec som zobral Good Year HydraGrip (novinka). Zatial spokojnost. -
« Re: Hlučnost Pirelli P7 vs. Bridgestone Potenza RE720
Nevím jak hlučnost, ale unás v autodopravě používali pireli(obecně) a vydržely jednu sezonu.Pak přešli na micheliny a ty vydržely 2 sezony.
Myslím,že tam velký cenový skok není.Mimochodem, má někdo negativní zkušenosti s michelinama? -
"-- skrytý --" 12.04.04 22:00
« Hlučnost Pirelli P7 vs. Bridgestone Potenza RE720
Pan e-pneu.cz tady svého času tvrdil cosi v tom smyslu, že shora uvedené Pirelli jsou tišší než ony Bridgestony. Jelikož jsem právě obul P7, mohu všechny přítomné ujistit, že jsou o dost hlučnější! Na vodě však P7 ty RE720 hravě trumfnou. -
"-- skrytý --" 09.04.04 11:04
« Re: Polozávodní gumy na e-pneu
polozávodní až závodní pneu je samozřejmě použitelná i do normálního provozu, ale s tím, že nejsou zrovna moc určené na vodu (obzvláště Yokohama a Pirelli-tam je to prakticky obdoba motorkových silničních/závodních pneumatik)...jediným kompromisem se může zdát právě KUMHO KU15, se kterou ještě ale nemáme vlastní zkušenosti, tak nemohu být konkrétní...co se týká "výdrže", tak je vcelku jasné, že více jak 20-30tis.km s nimi nenajedete, naopak míra přilnavosti a směrové stability na suchu bude výrazně lepší, než u běžných "sportovních" pneumatik -
« Re: Re: Re: Ford Focus C-max
Je to aj moj problem, na novom focuse som "kupil" gumy G NCT5,
ked som si prezrel testy uverejnene na nemeckych a rakuskych strankach, tak z nich vyplyva -
- su to gumy celkovo priemerne
- velmi dobre na suchu
- komfortne, slusna spotreba
- ale velmi slabe za mokra
Vzhladom na to, ze mam zatial najazdenych 150 km, osobna skusenost ziadna. :roll: -
« Polozávodní gumy na e-pneu
e-pneu: Změna cen a nové položky mě příjemně překvapily. Zvlášť zajímavá je nabídka polozávodních gum. Je taková guma vůbec použitelná do normálního provozu ? Kolik přibližně vydrží ? Je lepší (co se týká jízdních vlastností) polozávodní Kumho Ecsta KU15 nebo normální Bridgestone Potenza S-03 ? -
"-- skrytý --" 08.04.04 23:59
« Re: Re: Ford Focus C-max
S GY NCT5 žádnou osobní zkušenost nemám, ale v nedávném testu rakouského časopisu Auto Touring (vydává automotoklub OAMTC) se "bezpečně" umístily až na chvostu pelotonu. Už to, že jsou používány pro tzv. prvomontáž o něčem svědčí - tam totiž rozhoduje zj. cena... -
"-- skrytý --" 08.04.04 18:20
« Re: Re: Mazda 626
edison: Mohu Tě z vlastní zkušenosti ujistit, že rozdíl v jízdních vlastnostech mezi 195/65x14 a 185/70x14 je v praxi mnohem menší, než rozdíl mezi jednotlivými značkami a druhy pneumatik v tomtéž rozměru! U 185/70x14 je však dnes problém s šířkou nabídky, neboť se jedná o "výběhový" rozměr. Ale pokud nechceš nic speciálního, tak i v tomto rozměru si nejspíš vybereš. Cpát na tak slabý auto gumy širší než ty nejužší předepsané považuji na nesmysl. A na otázku, zda Fulda nebo Continental odpovídám jednoznačně: Continental! Fulda je totiž pouhá modla německy hovořících tzv. "ladičů", nic víc... -
« letni pneu na Mazda 626
Zdravim ... jdu si pro radu.
Potrebuji leni pneu na mazdu 626ku comprex (55kW ... slabota 8-s ), rozhoduji se mezi 195/65 R14 a 205/55 R15 (oboji uvedeno v technicaku) .... a pneu "Fulda Carat Extremo" nebo "Continental Premium Contact". Poradil mi nekdo hlavne s tim rozmerem. Ted mam ALU 14", takze pokud by to vyhraly ty 15ky ... lepsi novy ALU nebo muzou byt i starsi?
Uz ted dikes ;-) -
"-- skrytý --" 06.04.04 22:56
« doporučení pneu 205/55 R15 pro Renault Scenic 2.0
z těch levnejších, ale zároveň trochu sportovnějších:
FIRESTONE SZ-80 (skvělý poměr kvalita/cena)
TOYO Proxes T1-S
z těch trochudražších pak:
BRIDGESTONE Potenza RE720 (sportovnější, ale hlučná)
CONTINENTAL Premium Contact (vynikající kompromis)
DUNLOP SP Sport 9000/9090 (sportovnější, docela tichá)
PIRELLI P7 (tichá)
ryze ekonomické pneumatiky se v tomto rozměru prakticky nevyrábí, proto bych jako nejlepší volbu doporučil PIRELLI P7 nebo CONTINENTAL Premium Contact -
« Re: Re: Rozdíl mezi pneu
hm - no váhu pneu pochopitelně nevím, ale fakt je, že mě poněkud zarazilo, že pocitově (při manipulaci) se mi ta kola zdála o dost těžší. Ten nárůst spotřeby je oproti zimním Firestone FW 930 po výměně za letní Pirelli P5000 Drago (teď nevím, jestli je těch 5000 OK, ale DRAGO na nich je určitě). Například při parkování - zatáčení na místě - jde volant citelně více ztuha. -
« Bez nadpisu
Zdravím, >:D mám dotaz, sháním letní pneu 175/-70/-R13/-82 T a nemůžu se rozhodnout, co koupit. Nevím jestli Barum nebo Pirelli nebo Conti Eco Contact 3 nebo nějakou exotickou značku (sebring, Fulda, apod.)
:?:
Je vůbec nějaký rozdíl mezi pneumatikama, nebo si výrobci jen vymýšlí ale nic převratného v tom není? díky za info :roll: >:D :D -
"-- skrytý --" 04.04.04 00:41
« pneu/spotřeba
na změnu (snížení/zvýšení) spotřeby může mít samozřejmě vliv změna rozměru pneu/ráfku, ale také třeba volba konkrétní značky/modelu pneumatiky...
uvedu příkad:
pneumatiky Falken FK-451 jsou zhruba 1,5krát těžší než ve stejném rozměru Dunlop 9000 (je to způsobeno především kostrou a složení směsi) -> je tedy jasné, že s pneu Falken FK-451 bude spotřeba vyšší! pokud se k tomu přidá i zvětšení ráfku, pak se spotřeba může změnit klidně i o uváděný litr na 100km -
« pneu vs spotřeba
Je možné, aby se osazením širších pneumatik výrazně zvýšila spotřeba?? Jaké máte kdo zkušenosti? Vyměnil jsem 185/60/R14 na 5,5J Discích za 195/50/R15 na 7J discích a spotřeba šla dost výrazně nahoru. Styl jízdy je srovnatelný, ale spotřeba vylezla z průměru 7,5 na 8.8, což mi přijde dost. -
"-- skrytý --" 31.03.04 23:44
« to vita123 / pneu 185/65 R15
potom bych tedy doporučil asi tyto (do 3000,-):
kategorie výkonných (preference spíše kvalitních jízdních vlastností)
DUNLOP SP Sport 01
GOODYEAR Eagle Ventura
kategorie cestovních (vyvážené veškeré vlastnosti, včetně hluku, val.odporu, atd.)
BRIDGESTONE B330 EVO
BRIDGESTONE Turanza ER70
CONTINENTAL Eco Contact 3
FIRESTONE TZ200
TOYO RoadPro R610
lehce nad zmíněnou cenou jsou pak CONTINENTAL Premium Contact, které patří určitě k těm nejlepším v dané kategorii! -
"-- skrytý --" 27.03.04 23:55
« to FordFocus / GY NCT5 195/60 15
ano, GY NCT5 patří spíše do kategorie "ekonomických" pneu, kde je kladen hlavně důraz na komfort, tichost, malé opotřebení - stejně tak dopadá většina pneu, které se dávají do "prvovýroby" (výjimkou jsou rychlá/sportovní/drahá vozidla)
ad naše stránky: díky… -
« Re: Potvrzuji
Já mám zase Barum Polaris v rozměru 195/50 15 palců made in Germany.
Pro zajímavost v Barumu Otrokovice se vyrábějí nakladní pneu v určitém
rozměru se stejných směsí a pod značkami Continental
a Matador.Samozřejmě se prodávají za různé ceny.Nákladní divizi pneu Matador vlastní Continental.
Potom se vyznejte ve výrobcích pneu a taky věřte testům. -
« Poraďte
Zdravím, prosím o radu, které pneu v rozměru 195/65 R15 byste mi doporučili z uvedených: Fulda Diadem Linero, Fulda Carat Attiro, Sava Intensa, Dayton D 200, Semperit S/L M811, Barum Bravuris, Kumho KH 11, Kumho KH 11MFS. Vůz Fiat Stilo. Osobně se mi líbí ty Kumho - a mimochodem, víte někdo, jaký je rozdíl obou typů ??? Děkuji. -
"-- skrytý --" 25.03.04 09:45
« Re: Re: Re: Re: Fulda Carat Extremo
tak to je super. Presne, vyborne drzej stopu a na vode je to pohodka..jen mi prislo, ze trochu hur brzdi na vode.? Nevim, mozna subjektivni pocit jak jsem presedlal ze zimnaku na letni..a vcera jsem dobrzdoval z prudciho kopce na hladkem mokrem asfaltu. Jinak jsou super.. a tichucke, presne..nadherne tiche.. Diky! PS Nechal jsem si dobre poradit ;-) -
« Re: Re: Re: Fulda Carat Extremo
morfikus: kupoval som ich po minulej zime, jadzil som ich minulu sezonu, cca 10tis km, nejaky vyrazny ubytok vzorku na nich nepozorujem. Za par dni ich znova nahodim namiesto terajsich zimnych. Paci sa mi na nich ze krasne drzia stopu na vode a to ze su tiche. Ta mazda ja dost citliva na hlucne pneumatiky, takze tiez som chvilu vyberal :-) Ja som spokojny a tebe takisto blahozelam k vyberu :-) -
« BARUMKY se vyrábí v Rumunsku?
Dnes jsem přes web koupil 4 pneu Barum Brilantis 165/70/13-79T. Když jsem se díval, kdy byly vyrobeny, tak jsem si na nich všiml nápisu "MADE IN ROMANIA"... Hned jsem začal litovat, že jsem je radši nekoupil v normálním pneuservisu, i když by byly celkem o 1200,- Kč dražší. Když mi je pak v pneuservisu přezouvali, tak jsem se jich ptal, jestli ty jejich pneu jsou vyrobené také v Rumunsku. Okamžitě se ohradili, že ne... Přesto jsem se jim podíval do regálu na tenhle rozměr a typ - a samozřejmě - také je měli vyrobeny v Rumunsku. Shodou okolností jsem pak byl ještě v jiném pneuservisu, tak mi to nedalo - a také na nich měli "Made in Romania". No nic, doufám, že rumunská kvalita je už někde jinde, než jaká byla svého času třeba u těch jejich OLTCITů...
A já k tomu dodávám: Auto na těch gumách s největší pravděpodobností původně stálo delší dobu "v nehybném stavu", k tomu možná ještě i "v podhuštěném stavu", takže gumy stačily úspěšně "zbačkorovatět". A skutečnost, že se to po ujetí cca 1000 km tzv. trochu spravilo, je spíše štěstím než pravidlem - bačkorovité gumy totiž tzv. "dupou" a často nezbývá než je vyřadit, i kdyby byly úplně nové!
PS: Tohle není příběh o "záběhu pneumatik", ale o nesprávném nákládání s pneumatikami...