Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Pneu na octavku/TDI - predevsim dalnice
Ahojky, nahodte nejake "rozumne" pneu na Octavku/TDI jezdim prevazne po nemeckych dalnicich takze potrebuji aby predevsim drzely stopu pri cca. 150-160km/h (rychleji jezdim jen kdyz jsou prazdne dalnice, coz neni v DE prilis casty jev). Jo a druhy dotaz jak poznat, ze uz je pneu na odpis. Mam na nich najeto ASI 70,000km (opravdu nevim kolik to je presne) a jeste tam nejaky vzorek je, ale kde jej merit? Uprostred muze byt i 7-8mm ale na kraji tak 4mm - odhad, nemeril jsem to. Ale mam pocit, ze uz trochu "hazi"(ale jen pri urcite rychlosti) -
"-- skrytý --" 06.05.04 22:37
« Bez nadpisu
Diky Mitsi
TO E-PNEU.CZ muzu znat taky Vas nazor ?
GOODYEAR Eagle Ventura (na predek) a CONTINENTAL Eco Contact 3 (na zadek). VW Passat B5 Var. Me prijdou ty pneu paramety co se tyce na vode a na suchu podobne, tak by to snad nemelo delat problem. -
"-- skrytý --" 06.05.04 00:12
« Re: Rozdilne pneu na predni a zadni naprave
Obvyklým výsledkem použití rozdílných pneu na přední a zadní nápravě je velmi záludné chování vozu, které se navíc může výrazně měnit v závislosti na povětrnostních podmínkách: např. stejné auto může být výrazně nedotáčivé na suchu, ale zrovna tak výrazně přetáčivé na mokru. Teoreticky by se dala vhodnou kombinací gum mezi předkem a zadkem dohnat či potlačit nějaká vrozená vlastnost podvozku, ale to by člověk musel mít na výběr min. desítku rozdílných gum a zkoušet a zkoušet... Jelikož takové zázemí má v amatérských podmínkách málokdo, lepší je "dát ránu jistoty", příliš neexperimentovat a jezdit raději na stejných gumách vpředu i vzadu! -
"-- skrytý --" 04.05.04 20:43
« Re: Re: Asymetrické pneu
Drobný problém s asymetrickými pneu (o nichž se tu píše - tedy reliéf běhounu na jedné straně vozu směruje opačným směrem, než na druhé straně) spočívá v tom, že gumy na jedné straně mohou mít (netvrdím, že vždy mají) jiný valivý odpor, než na straně druhé, kterýžto jev se stupňuje s rostoucí vrstvou vody na vozovce. A pokud jsou takové gumy obuty na autě, jež je navíc citlivé na rozdílnost valivého odporu (zj. předních gum), pak to prostě mírně táhne k jedné straně. A čím víc prší, tím více to táhne... -
« Re: Asymetrické pneu
Aha, uz chapem o co ti ide. Mal som predtym obute CPC a nejako som si toho tvojho problemu nevsimol. Ale po prezuti na letne Klebery (Fuj, humus! Ale nemohol som vyberat, vybrala za mna firma a ja som ich musel obut :-( ) som si vsimol, ze vzor na pravej a lavej strane auta nie je rovnaky. Boli obute vsetky rovnako, tak ma hned napadlo, ze mas tento isty problem.
BTW nelamal by som si s tym hlavu, evidentne tie gumy funguju aj ked logicky by to tak byt nemalo :-) -
"-- skrytý --" 04.05.04 10:38
« Re: Re: Asymetrické pneu
Lufe, bohužel ty gumy jsou namontované správně, kontroloval jsem to, vnější strana je opravdu venku na všech čtyřech kolech. Hezky to popsal Mitsi a KarelB. Ono to vypadá fakt šíleně, ale snad to na odvod vody nebude mít vliv. Asymetrické gumy (které z principu mohou mít smysl) nejspíš zaujaly ,marketingová oddělení. Bohužel marketingová oddělení nepochopila význam asymetričnosti a holt většinou marketing ovlivňuje vývojáře, naopak to bývá málokdy.
A nebo ten vzorek kvůli úsporám testovali na motorce a nedošlo jim, že auto má čtyři kola :-)))
Mimochodem, kdysi jsem zahlédl reklamní letáček na jakési pneumatiky a tam bylo napsáno něco jako: První pneumatiky, jejichž vzorek navrhoval grafik. Když jsem to viděl, nevěděl jsem, jestli se mám smát nebo brečet. -
« Re: Asymetrické pneu
To je jednoduche - tie gumy nie su smerove a nejaky * v penuservise ti ich teda namontoval vsetky rovnako. Na opacnu stranu auta sa montuju opacne. Na gume je napisane, ktra strana ma byt vonkajsia. Posledny krat som takto namontovane gumy videl, ked nam auto prezuval znackovy servis Nissan. A potom si tam davajte servisovat auto, ked nevedia ani take elementarne veci!
Takze utekaj do servisu a daj si dve gumy prezut. A najlepsie urobis, ked to budes reklamovat a hukat tam na veduceho, akych ze to tam ma debilov! >:-[] Inak sa sluzby v tychto koncinach europy nezlepsia nikdy :-( -
"-- skrytý --" 04.05.04 08:42
« Re: Re: Asymetrické pneu
KarelB: "S tou vodou to asi nebude tak horké, podezřívám výrobce z nějaké podivné marketingové strategie stran směrovýc a asymetrických dezénů hlavně u "letních gum". Podívejte se třeba jak vypadají Conti Premium Sport Contact 2 nebo Bridgestone Potenza RE040 .... A to jsou pneu pro vysoké rychlosti. Voda zřetelně odchází obvodovou drážkou a žádná "čerpadla" k tomu nejsou potřeba."
Naprostý souhlas! Kdybych si mohl vybrat, vezmu gumu zásadně nesměrovou a pokud možno i neasymetrickou. Ale trh si zřejmě žádá něco jiného... -
« Re: Asymetrické pneu
Já jsem na asymetrických Conti Premium Contact nalítal již cca. 40 000 km a jsem zcela spokojen. Když jsem je přivezl z Němec, byl jsem též poněkud zděšený ale opravdu to funguje.
S tou vodou to asi nebude tak horké, podezřívám výrobce z nějaké podivné marketingové strategie stran směrovýc a asymetrických dezénů hlavně u "letních gum". Podívejte se třeba jak vypadají Conti Premium Sport Contact 2 nebo Bridgestone Potenza RE040 .... A to jsou pneu pro vysoké rychlosti. Voda zřetelně odchází obvodovou drážkou a žádná "čerpadla" k tomu nejsou potřeba.
Karel -
"-- skrytý --" 03.05.04 19:53
« Re: RE: Asymetrické pneu
Až Nokian začal nyní nabízet asymetrické a současně směrové pneu, které se vyrábějí ve dvou provedeních: pro levou a pro pravou stranu vozu. Prostě si člověk musí koupit dvě takové a dvě makové. To, co dosud prodává Continental a Michelin, je z tohoto pohledu paskvil! -
"-- skrytý --" 03.05.04 16:48
« Asymetrické pneu
Nasazoval jsem letní Michelin Pilot Primacy a když jsem na ně tak koukal, jak jsou namontované, tak ten vzorek vypadá, jako by to byly gumy určené pro pravou polovinu auta a jako by měly existovat jiné pro levou. Zdravý rozum mi napovídá, že vějířek na vnitřním okraji vzorku by měl na silnici dosedat tak, aby odváděl vodu. To bude pro jízdu vpřed splněno, jsou li namontované na pravé straně auta. Ale na levé straně auta je to splněno pouze pokud auto couvá.
Tyhle gumy jsou prý univerzální na obě strany auta. Prostě nechápu. Může mi tu, prosím, někdo naznačit jak je možné, že jsou ty gumy použitelné na obou stranách vozidla ? A mám věřit tomu, že když vjedu rychle do kaluže vody, že pneu na obou stranách auta bude dobře odvádět vodu a že tedy neuletím? Díky. -
« Bez nadpisu
To Mitsi: tys mne asi nepochopil, netvrdím, že máš v háji tlumiče. A ani já pneumatiky nepřehusťuji a mám podle zatížení hustit 2,5 atm pro malé rychlosti a zatížení a 3,2 atm pro velké zatížení a vysoké rychlosti (dálnice). Proto volím kompromis něco mezi. -
"-- skrytý --" 29.04.04 10:06
« Re: To Mitsi
To pprochi: Ano, máš pravdu. Ale výběr je na Tobě - podle toho, co upřednostňuješ.
PS: Zažil jsem dva extrémy - gumy, které dobře nedržely, dokud se dostatečně nezahřály; ale i gumy, které naopak po silném zahřátí výrazně klouzaly, neboť jejich povrch děsně změkl (obojí samozřejmě souvisí s charakterem směsi). Ani jedno nebylo příliš příjemné... -
"-- skrytý --" 29.04.04 10:01
« Re: Re: Re:
To Beny: Tlumiče jsou v pořádku, nastavení tuhosti podvozku je v kategorii "zlatá střední cesta", vůle tam nejsou, problém je jak vzadu (tam se to někdy stává...), tak vpředu (kupodivu), žádné jiné gumy (předtím letní GY, následně Semperit, zimní...) podobný problém nevykazovaly a nevykazují. Přece nebudu kvůli jedněm pitomým Michelinům měnit podvozek! A výrazně přehušťovat gumy (předpis výrobce vozu 2,1 atm vpředu, 2,0 vzadu) také rozhodně nehodlám!
Beru to jako pokus zn. Michelin udělat "poněkud jinou pneumatiku". Bohužel, opět rána vedle!!!
PS: "Máte pneumatiky, nebo Michelin?" -
« Re: Re:
To Mitsi: tak je to jasné, protože ty pneumatiky pravděpodobně nevyhovovaly naladění podvozku tvého auta a docházelo k rezonancím, při kterých pneumatiky odskakovaly a tím vznikaly ty plošky. Něco jako když jsou v háji tlumiče, ale to by se pak dělo na všech pneumatikách. Jakej to tvé auto má podvozek, tvrdší nebo měkčí? Calibra ho má tvrdší a k tomuhle nedochází, jede po nich jak po kolejích, ale je dost cítit každou nerovnost ve srovnání se zimními pneu. Jen pro zajímavost, já mám na těch Michelinech najeto 30 000 km a ještě mají 5 mm vzorek! A to je v zatáčkách nešetřím. Hustím je na 2,75 atm. -
"-- skrytý --" 28.04.04 15:41
« Re:
Rover 416 (v podstatě Honda Civic), rozměr 185/60x14 - po max. 10 tis. km byly sjeté do "úplného schodiště": po delší cestě na asfaltu a následném najetí na zaprášenou plochu podlahy garáže bylo krásně vidět, že běhoun vůbec nekopíruje rovnou plochu podlahy. Žádné jiné gumy na tomtéž autě podobný problém nevykazovaly! Šly do kytiček, byť měly ještě přes 5 mm vzorku... -
"-- skrytý --" 27.04.04 23:18
« Bez nadpisu
Mám dotaz ohledně pneu na Ford Mondeo 1.8, 92 kW, rozměr 205/55 R16. Váhám mezi P7000 a C Premium Contact. Píšete tady, ale že oboje jsou navzdory dobrým jízdním vlastnostem na suchu i mokru hlučné. Které pneu byste mi tedy poradili pro bezpečnou, ale komfortní jízdu? Má cenu jít do indexu rychlosti W nebo stačí V? -
"-- skrytý --" 27.04.04 20:46
« Re: to Mitsi
Rád odpovím: 1x zrušený zadek auta poté, co to do mě ve městě napálila zezadu ženská (asi důsledek rozrušení - parta stařečků se vracela z návštěvy jiného stařečka v nemocnici), která za hustého deště jaksi přehlédla, že stojím na červené před světly řízeným přechodem pro chodce (dodnes lituji, že jsem tu červenou neprojel, když po přechodu stejně nikdo nešel...- to byla ostatně argumentace řidičky, resp. její zdůvodnění, proč vůbec nebrzdila); 1x jsem v podzemním parkovišti nacouval do auta, které zaparkovalo v komunikačním prostoru těsně za mnou (moje vina - nepředpokládal jsem, že v komunikačním prostoru někdo tak rychle zaparkuje a navíc ihned zhasne světla...); 1x jsem si "natrhl" horní okraj pravého sloupku "A" o snížený podhled v cizí garáži (opět moje vina - stále jsem nějak nechápal, co vlastně brání autu v pohybu, když mi při šikmém parkování vpravo zbývají ke zdi ještě dobré dva metry), 1x srážka se srnou (hlavní houf již přeběhl, ale poslední mi skočila z boku na levý přední blatník poté, co ji oslnilo auto v protisměru, které jsem právě míjel); 1x srážka se zajícem; 1x rozbité čelní sklo od šutru, jenž vyplétl z prostoru dvojmontáže zadních pneu u sklápěčky, která právě opustila staveniště...
Bral jsem to ve směru od nejvážnějších případů k nejlehčím (z hlediska materiálních následků, úhona na zdraví nebyla nikdy - naštěstí - žádná). Na pár drobností bych si ještě možná vzpoměl, ale je to tak důležité?
PS: Důležité je ovšem asi především to, že od r. 1976 jsem najezdil cca 1 mil. km, "vcelku" bez nehody - tedy pokud nepočítám onu nezaviněnou nehodu "na zadek" a mnou zaviněnou, tzv. parkovací nehodu (na mém voze nebyla tehdy škoda žádná - pouze drobná oděrka na lakovaném nárazníku, zatímco "protistraně" jsem se strefil do již dříve nekvalitně opravovaného blatníku, takže mu ta dvoucentimetrová vrstva kitu kompletně odpadla a on si konečně pořídil z mé zákonné pojistky nový blatník...). Uspokojilo Tě to nebo chceš vědět ještě něco? -
"-- skrytý --" 27.04.04 17:09
« Re: Michelin Pilot Exalto
Hlucnost? To je slabe slovo, ktere ani zdaleka nedokaze vyjadrit miru akustickeho nepohodli a predevsim rezonance, ktere jizda na techto gumach predstavuje. Pokud si nekdo nechce nicit auto a vlastni zdravi, at se jim radeji vyhne! -
"-- skrytý --" 27.04.04 13:51
« Re: Pneu Yokohama
To RV: Pneu Yokohama A539 si sveho casu na me doporuceni koupil kolega. Schvalne jsem se ho ted zeptal, jak s nimi byl spokojen (uz je nema, nebot je stacil ojezdit). A jeho odpoved? "Super gumy, maximalni spokojenost!" Ovsem na mou zadost o upresneni duvodu/vypichnuti nejakych kladnych, resp. zapornych vlastnosti, nebyl schopen rict vubec nic konkretniho. Dokonce ani nebyl schopen uvest vlastni dojmy/zkusenosti z porovnani s gumami Avon ZV-1, na kterych jezdi (podotykam, ze na stejnem aute), nyni! I ty jsou totiz podle jeho mineni opet "super" (a opet bez blizsi specifikace, proc). Tohle je snad dostatecne nazorny priklad "automobilistickeho marasmu", do nehoz jsme diky marketingovemu tlaku vyrobcu a prodejcu dospeli...
PS: Nejlepsi "letnaky", na kterych jsem kdy jezdil, byly gumy Yokohama S707. Ja sice jsem (na rozdil od meho kolegy) schopen specifikovat, proc jsem o tom presvedcen, ale dnes je to uz stejne jedno, jelikoz se davno nevyrabeji. -
« GY NCT5
Asi před 3 týdny jsem se ptal na kvalitu GY NCT5 v rozměru 205/55 R16 91V, které jsem dostal na autě z prvovýroby (Ford Focus C-max). Odpověď byla, že jsou slabší na suchu. Že je to pravda jsem si mohl včera vyzkoušet kdy po dešti jsem na nich v zatáčce dostal smyk asi při 45 km/h. :shock: ESP se mohlo zbláznit. Cestu dobře znám a na svém minulém autě jsem tam i za hustého deště mohl jet bez problémů min. 60-tkou. :-) Měl jsem ale obuté P6000.
Rozhodnutí je jednoznačné, chci jiné pneu. Otázka zní jaké (205/55 R16 91H)? Chci po nich dobré jízdní vlastnosti na vodě i na suchu + malá hlučnost. Nejsem a ani nebudu závodník, ale občas si rád střihnu zatáčku (kdo ne, že?). Cena? Doporučte, prosím, něco:
a) v cenové hladině do 4000/5000 Kč
b) nad 5000 Kč, pokud bude vyšší cena adekvátní doručené kvalitě.
Radám typu VYMĚŇ AUTO se sice zasmějeme, ale mě nepomůžou. :roll:
Dík. -
"-- skrytý --" 25.04.04 09:40
« Re: Hlučnosť
Variant píše: "Vidím, že môj príspevok o hlučných Conti vyvolal dosť ostrú diskusiu, takže si dovolím ešte pár slov k tejto téme. To o týh nových a zároveň jazdených pneu má niečo do seba. Pneu, o ktorých som písal boli pôvodne obuté na plecháčoch a auto na nich spravilo presne 5 km, potom ešte pár metrov z autosalónu do servisu, kde (vzhľadom na to že bol január) som dal obuť zimné Dunlop Winter Sport. Takže tie gumy už mali za sebou tých pár kilometrov a je aj pravda, že teraz (asi po 1000 km) sa ten hluk trochu zredukoval."
A já k tomu dodávám: Auto na těch gumách s největší pravděpodobností původně stálo delší dobu "v nehybném stavu", k tomu možná ještě i "v podhuštěném stavu", takže gumy stačily úspěšně "zbačkorovatět". A skutečnost, že se to po ujetí cca 1000 km tzv. trochu spravilo, je spíše štěstím než pravidlem - bačkorovité gumy totiž tzv. "dupou" a často nezbývá než je vyřadit, i kdyby byly úplně nové!
PS: Tohle není příběh o "záběhu pneumatik", ale o nesprávném nákládání s pneumatikami... -
« Hlučnosť
Vidím, že môj príspevok o hlučných Conti vyvolal dosť ostrú diskusiu, takže si dovolím ešte pár slov k tejto téme. To o týh nových a zároveň jazdených pneu má niečo do seba. Pneu, o ktorých som písal boli pôvodne obuté na plecháčoch a auto na nich spravilo presne 5 km, potom ešte pár metrov z autosalónu do servisu, kde (vzhľadom na to že bol január) som dal obuť zimné Dunlop Winter Sport. Takže tie gumy už mali za sebou tých pár kilometrov a je aj pravda, že teraz (asi po 1000 km) sa ten hluk trochu zredukoval. Napriek tomu sú v zrovnaní so zimnými Dunlopmi podstatne hlučnejšie (uvádzam toto porovnanie preto, lebo to má človek najlepšie v pamäti). Z pneu, na ktorých som už jazdil mi napadajú Michelin, Kleber, Dunlop, Good Year, Matador - samozrejme že sa nepamätám na každé presne, ale ani jedny neboli tak hlučné ako tie SportContacty od Conti čo mám teraz. S jazdnými vlastnosťami som ale úplne spokojný, pekne držia stopu, najmä rýchly prejazd zátačkou zvládajú super. -
"-- skrytý --" 24.04.04 08:01
« Re: to Mitsi/Oddie
S e-pneu.cz opravdu nemám žádný důvod diskutovat. A až se někdo z uživatelů bude na něco ptát, rád přispěji "svou troškou do mlýna".
Přesto dva vzkazy pro e-pneu.cz:
1/ Každý výrobce, resp. velkoobchodní dodavatel umožňuje prodávat koncovému prodejci s poněkud jinou marží - jinými slovy na některé značce gum se vydělá více, na jiné méně. Nebo snad ne?
2/ Moje zkušenost je taková, že 90% "uživatelů" je spokojených s tím, na čem právě jezdí - protože nic nepoznají! Občas zírám, na čem všem dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni. Inu, ideální prostředí pro "věšení bulíků na nos"... -
"-- skrytý --" 23.04.04 22:46
« Re: to Mitsi/Oddie
Neřekl jsem v žádném případě, že jste "idiot", tak netuším, proč se naštváváte! O "kompetentnosti" jste ostatně začal Vy sám, takže jste musel čekat nějakou podobnou odpověď. Naznačil jsem pouze, že ne se všemi Vašimi tvrzeními se dá souhlasit! A za tím si stojím!
O hlučnosti pneumatik by se dalo diskutovat dlouhosáhle, ale Vy se vše snažíte uzemnit výroky typu: "vrzání gum při pojíždění po nalakované podlaze v garáži" apod., takže se ve finále asi o tom s Vámi nemá cenu bavit...
Prosil bych Vás tedy, abyste uvedl na přesnou míru, co máte na mysli s výrokem: "nevěšet bulíky na nos"!
Informace dle Oddie-ho z reklam.prospektu či knihy - zajímalo by mě z jaké? Prosím o konkrétní případ! Moc rád se poučím...
Zda diskuse v této sekci přispívá či nepřispívá marketingové strategii se dá jen velice těžko posoudit...a Vaše námitky prodat něco, co je na skladě jsou také mimo! Pokud trochu tušíte, tak kromě BARUMky a NOKIANu máme kompletní sortiment, takže nevidím důvod záměrně vychvalovat nějaké špatné pneumatiky...vše posuzuji z vlastní praxe, z reference kolegů, případně zákazníků! Myslím tedy, že mnou poskytované informace se opírají nejen o úzký okruh vlastních zkušeností...a tím pádem mohou být objektivnější, než ty Vaše "subjektivní"!!! -
« Pneu Yokohama
e-pneu: Po změně cen se docela zajímavé staly tyhle pneu. Bohužel nejsou moc v testech. Jak si tedy stojí dezén A539 nebo AVS Sport. AVS třeba v porovnání s Goodyear F1. Je to typická japonská pneu s vyšším obsahem siliky, měkčí směsí a výrazným chráničem ? -
"-- skrytý --" 22.04.04 12:44
« Bez nadpisu
No, prošel jsem mnohá témata s Mitsiho odpověďmi, ale že bych našel od něj příspěvky "na úrovni" - předpokládám ironicky myšleno - to opravdu říci nemohu. Naopak musím konstatovat, že to je člověk, který zatraceně dobře ví, o čem píše, a jako jeden z opravdu mála zde na fóru to má evidentně podložené vlastnoruční praxí, protože řadu věcí se v knize či reklamních prospektech opravdu nedočtete! Jenže, tohle většinou dokáže ocenit zase jen ten, kdo o tom něco ví, že... -
"-- skrytý --" 22.04.04 11:49
« Re: to Mitsi
Ano, jsem úplný idiot. Ale idiot s praxí!
PS: Chápu, že prodejce musí prodat, a že tudíž chválí především to, co sám prodává. Já s ničím neobchoduji, tak si snad mohu dovolit "nevěšet bulíky na nos" svým současným, ale především pak potenciálním zákazníkům..., jichž se v tomto fóru bezpochyby vyskytuje bezpočet. Nebo se snad "opět" mýlím? Či můžete odpovědně a se ctí poctivého obchodníka prohlásit, že se Vám Vaše na tomto fóru "nezištně prezentované rady" tzv. neokotily? Budiž, každý dělá svůj marketing, jak nejlépe uzná za vhodné, a na čem jiném se dá vydělat více, než na lidské blbosti... -
"-- skrytý --" 22.04.04 09:46
« Re: Re: hlučnost
Cituji e-pneu.cz: "Pokud dáváte na auto již jeté (mnohdy i nové) pneumatiky, pak je vždy cca 200km vyšší hlučnost, po "ideálním" zajetí (kdy pneumatika sedí na silnici správně celým vzorkem) by se měla hlučnost snížit...pokud se hlučnost nesníží, pak jsou pneu buď špatně sjeté, hodně sjeté, špatně nahuštěné, špatně skladované a díky tomu ztuhlá nebo popraskaná směs dezénu, atd...nebo jste opravdu trefili na pneu, které jsou výrazně hlučnější, než je obvyklé!"
Začínám vážně pochybovat o kompetentnosti toho, kdo se skrývá za nick e-pneu.cz, v daném případě z následujících důvodů (případy z minula si nejděte v historii tohoto tématu):
1/ Zvýšenou hlučnost (vyjma "vrzání" gum při pojíždění po nalakované podlaze v garáži) během prvních 200 km jsem NIKDY nezaregistroval, a to jsem těch nových gum měl za život opravdu hodně. Asi jsem nahluchlý!
Pozn.: Současně ale dodávám, že "záběh" gum je něco, co existuje a nutno s tím počítat, zj. při jízdě za deště. Rovněž je dobré nechat gumy (tedy spíše kola) "po záběhu" opětovně vyvážit, a to pokud možno tzv. "za tepla" (vyvažovat po delší jízdě, kdy je soustava guma/disk zahřátá "na provozní teplotu").
2/ Rovněž jsem nikdy nezaregistroval zvýšenou hlučnost gum, které jsou "špatně nahuštěné" - opomíjím extrémní případy, kdy je guma téměř prázdná nebo totálně přehuštěná.
3/ Se špatným skladováním a jeho dopady na hlučnost sice souhlasím, ale nikoli tehdy, když už je "ztuhlá nebo popraskaná směs dezénu" (to je snad opět extrém a takové gumy přece "normální zákazník" nekoupí), ale tehdy, kdy gumy byly skladovány tak blbě, že došlo k trvalé deformaci jejich tvaru: "bačkorovitost", "vrtulovitost" apod.
4/ Ke gumám "hodně sjetým" se nemohu vyjádřit, neboť na takových jsem opravdu nikdy nejezdil. Na druhé straně jsem opakovaně zažil výrazně zvýšenou hlučnost při permutaci gum mezi přední a zadní nápravou, kdy gumy sjeté "do pilky" či "schodovitě" zezadu (hovořím o předohrabu) pak na předku hrozně hlučely. Pozor! Tohle se ani časem "nezajezdí" a mnohem lepší je nechat ty zadní na zadku a koupit k nim nové (samozřejmě stejné!) gumy pro předek.
5/ Hlučnost jako taková (teď abstrahuji od její absolutní hodnoty) patří mezi základní vlastnosti pneumatiky a ani zbožné přání toho, kdo na ní jezdí, s tím NIC neudělá! Musel by s tím totiž udělat něco konstruktér v rámci "mixu" (kompromisu) ostatních vlastností pneumatiky. -
"-- skrytý --" 21.04.04 22:15
« Re: hlučnost
Pokud dáváte na auto již jeté (mnohdy i nové) pneumatiky, pak je vždy cca 200km vyšší hlučnost, po "ideálním" zajetí (kdy pneumatika sedí na silnici správně celým vzorkem) by se měla hlučnost snížit...pokud se hlučnost nesníží, pak jsou pneu buď špatně sjeté, hodně sjeté, špatně nahuštěné, špatně skladované a díky tomu ztuhlá nebo popraskaná směs dezénu, atd...nebo jste opravdu trefili na pneu, které jsou výrazně hlučnější, než je obvyklé! -
« Continental SportContact
Tak som si povedal, že sa podelím o skúsenosť a možno to niekomu pomôže v rozhodovaní. Nahodil som nové letné pneu Continental SportContact 205/55 R16 na môjho Golfa. Tie pneu som dostal k autu (sám by som si ich asi nekúpil, nesympatická značka) a keďže som auto kupoval v januári, doteraz tam boli zimné Dunlop. A prvé dojmy = sklamanie. Jazdné vlastnosti OK, ale ešte som nezažil tak hlučné pneu, a to nemajú nabehaných ani 100 km. -
"-- skrytý --" 14.04.04 15:13
« Dotaz
Dostal jsem z prvovyroby na auto (Fabia) pneu BRIDGESTONE Turanza ER30 , nikde jsem na ne nenasel testy, pouze na Turanza ER70 . Zajimal by me nejaky ten nazor nekoho kdo s nimi ma osobni nebo jine zkusenosti . Dle mojich zkusenosti za cca. 12 tisic kilometru jsou velice dobre, tiche a drzi jak na suchu tak na vode. Nevim jaka bude zivotnost ale zatim se nijak vyrazne neopotrebovavaji . Diky za vase nazory a zkusenosti ! -
« Bez nadpisu
Nesouhlasím s tím, že by Micheliny ztrácely nad 160 km/h schopnost přímého vedení vozu. Běžně jezdím cca 140-160 km/h po dálnici. Samozřejmě jsem zkoušel i vyšší rychlost kolem 200 km/h i přes a nepozoroval jsem žádnou změnu.
Jedině na našich dálnicích je v kolejích u širších pneu (mám 205) na volantu cítít tendence tahat za volant (což samozřejmě nebude cítit např. u užších pneu). -
"-- skrytý --" 14.04.04 10:02
« Re: Michelin atd.
Obecně: Asi mám na pneumatiky zcela odlišné požadavky a poněkud jiné představy o tom, jak by se měla chovat "ideální" guma. Samozřejmě souhlasím s tím, že rozdílný rozměr, profilové číslo, ráfek, vůz atd. může jemně modifikovat vlastnosti těch či oněch gum, ale určité vlastnosti, které jsou jim dány do vínku konstrukcí a výrobou, přece zůstávají zachovány. Nebo snad ne?
Konkrétně: Návrat ze zimních Nokianů WR k letním Pirelli P7 znamenal výraznou změnu zvukového vjemu, bohužel k horšímu. Po přezutí zimních GY UG6 na letní Bridge RE720 se nic podobného nekonalo. Při jízdě na P7 (jetých jednu sezonu) v dešti je mi jedno, jak silně prší, resp. kolik je vody na vozovce. V téže situaci na RE720 (téměř nových) si musím sakra dávat bacha, a to hlavně v přímém směru - zatáčku jsem schopen na vodě projet podstatně rychleji! A to už vůbec nehovořím o tragické ztrátě trakce RE720 na mokru ve srovnání s P7. Budiž, P7 jsou na voze o cca 250 kg těžším..., ale na druhou stranu jsou zase širší, přičemž srovnání výkonů motorů ve vztahu k hmotnostem vozů vcelku odpovídá. Na RE720 mi vadí především nevyrovnanost vlastností: nepřekonatelné v zatáčkách, nic moc v přímém směru; super záběr na suchu, vyloženě bídný na mokru; krajní nepohodlí pružení a tlumení nerovností, ale zase tichý zvukový projev. Na P7 naopak oceňuji dobrý kompromis všech vlastností (až na ten hluk v prodobě jakéhosi kovového dunění). P7 ovšem nejsou určeny pro "závodníky": po delší jízdě stylem "na doraz" (když se guma pořádně ohřeje), začne doslova "odtékat" povrchová vrstvička pryže a za této situace už guma silně klouže. Ovšem kdo takto jezdí, aby gumu právě až sem dokázal dotlačit? Já mívám přední gumy odřené (nikoli o obrubník) až do poloviny výšky profilu...
A ještě poznámka ke značce Michelin: Téměř žádné jiné gumy netrpí tak výraznou ztrátou schopnosti vedení stopy v přímém směru jízdy v rychlostech nad 160 km/h, jako právě Michelin.
Závěr: Prezentuji tady výhradně své vlastní osobní zkušenosti. Ať si z nich každý vybere sám, co uzná za vhodné. Donedávna jsem se při výběru pneumatik řídil výsledky testů. Propříště to už raději "přenechám koňovi" a sáhnu po tom, co mi bude sympatické! -
"-- skrytý --" 14.04.04 01:38
« Michelin
pokusím se shrnout všeobecné vlastnosti letních pneumatik Michelin: dražší, menší opotřebení díky tvrdší směsi (většinou s menší příměsí siliky), s tím související trochu vyšší hlučnost, neexcelují na vodě
nicméně i tak jsou homologované jako orig.(doporučené) obutí např.na BMW M3 a jiná sportovnější auta! -
"-- skrytý --" 14.04.04 01:34
« Re: Hlučnost Pirelli P7 vs. Bridgestone Potenza RE720
dovolím si s panem "Mitsi" trochu nesouhlasit...
Co se týká porovnání, samozřejmě velmi záleží na voze, rozměru pneu a na jakém ráfku jsou obuty, atd...to vše může změnit porovnání/hodnocení!
Je zajímavé, že řada jinak velmi dobrých pneumatik je Vámi hodnocena jako špatné. Konkrétně ve Vašem posledním případě mám právě opačné zkušenosti!
Bridgestone RE720 jsou dle mých zkušeností hlučnější, ale lepší na vodě než Pirelli P7. Pro zajímavost jen uvedu alespoň jeden příklad, že nejenom já takto hodnotím rozdílnost těchto pneumatik: [odkaz]
PS: Tuším, že obdobně negativně jste hodnotil Goodyear UG6, které z vlastní zkušenosti hodnotím jako velmi dobré zimní pneumatiky (po všech stránkách)! Nicméně akceptuji, že je možné, že zrovna ve Vašem rozměru, na konkrétních ráfcích, na konkrétním voze se mohly chovat trochu jinak... -
"-- skrytý --" 13.04.04 19:58
« Re: Re:
Moje obecné zkušenosti se zn. Michelin: Ticho, pohodlí, rovnoměrné a přiměřené opotřebení, všechny ostatní vlastnosti na ho... Měl jsem nejrůznější Micheliny na služebních vozech, za poslední dobrou Michelinku považuji typ MXV2 někdy z r. 1992. Sám bych si tuto značku na vlastní vůz nekoupil. -
« Re: Hlučnost Pirelli P7 vs. Bridgestone Potenza RE720
Pirelli P7 maju dost tvrdu zmes, cudoval by som sa keby boli tiche. Mne pripominaju skor performance pneumatiku kde su uprednostene jazdne vlastnosti pred komfortom. Povodne som ich takisto chcel ale v predajni ma upozornili ze budu hlucne a budu mat malu vydrz. Nakoniec som zobral Good Year HydraGrip (novinka). Zatial spokojnost. -
« Re: Hlučnost Pirelli P7 vs. Bridgestone Potenza RE720
Nevím jak hlučnost, ale unás v autodopravě používali pireli(obecně) a vydržely jednu sezonu.Pak přešli na micheliny a ty vydržely 2 sezony.
Myslím,že tam velký cenový skok není.Mimochodem, má někdo negativní zkušenosti s michelinama? -
"-- skrytý --" 12.04.04 22:00
« Hlučnost Pirelli P7 vs. Bridgestone Potenza RE720
Pan e-pneu.cz tady svého času tvrdil cosi v tom smyslu, že shora uvedené Pirelli jsou tišší než ony Bridgestony. Jelikož jsem právě obul P7, mohu všechny přítomné ujistit, že jsou o dost hlučnější! Na vodě však P7 ty RE720 hravě trumfnou. -
"-- skrytý --" 09.04.04 11:04
« Re: Polozávodní gumy na e-pneu
polozávodní až závodní pneu je samozřejmě použitelná i do normálního provozu, ale s tím, že nejsou zrovna moc určené na vodu (obzvláště Yokohama a Pirelli-tam je to prakticky obdoba motorkových silničních/závodních pneumatik)...jediným kompromisem se může zdát právě KUMHO KU15, se kterou ještě ale nemáme vlastní zkušenosti, tak nemohu být konkrétní...co se týká "výdrže", tak je vcelku jasné, že více jak 20-30tis.km s nimi nenajedete, naopak míra přilnavosti a směrové stability na suchu bude výrazně lepší, než u běžných "sportovních" pneumatik -
« Re: Re: Re: Ford Focus C-max
Je to aj moj problem, na novom focuse som "kupil" gumy G NCT5,
ked som si prezrel testy uverejnene na nemeckych a rakuskych strankach, tak z nich vyplyva -
- su to gumy celkovo priemerne
- velmi dobre na suchu
- komfortne, slusna spotreba
- ale velmi slabe za mokra
Vzhladom na to, ze mam zatial najazdenych 150 km, osobna skusenost ziadna. :roll: -
« Polozávodní gumy na e-pneu
e-pneu: Změna cen a nové položky mě příjemně překvapily. Zvlášť zajímavá je nabídka polozávodních gum. Je taková guma vůbec použitelná do normálního provozu ? Kolik přibližně vydrží ? Je lepší (co se týká jízdních vlastností) polozávodní Kumho Ecsta KU15 nebo normální Bridgestone Potenza S-03 ? -
"-- skrytý --" 08.04.04 23:59
« Re: Re: Ford Focus C-max
S GY NCT5 žádnou osobní zkušenost nemám, ale v nedávném testu rakouského časopisu Auto Touring (vydává automotoklub OAMTC) se "bezpečně" umístily až na chvostu pelotonu. Už to, že jsou používány pro tzv. prvomontáž o něčem svědčí - tam totiž rozhoduje zj. cena... -
"-- skrytý --" 08.04.04 18:20
« Re: Re: Mazda 626
edison: Mohu Tě z vlastní zkušenosti ujistit, že rozdíl v jízdních vlastnostech mezi 195/65x14 a 185/70x14 je v praxi mnohem menší, než rozdíl mezi jednotlivými značkami a druhy pneumatik v tomtéž rozměru! U 185/70x14 je však dnes problém s šířkou nabídky, neboť se jedná o "výběhový" rozměr. Ale pokud nechceš nic speciálního, tak i v tomto rozměru si nejspíš vybereš. Cpát na tak slabý auto gumy širší než ty nejužší předepsané považuji na nesmysl. A na otázku, zda Fulda nebo Continental odpovídám jednoznačně: Continental! Fulda je totiž pouhá modla německy hovořících tzv. "ladičů", nic víc... -
« letni pneu na Mazda 626
Zdravim ... jdu si pro radu.
Potrebuji leni pneu na mazdu 626ku comprex (55kW ... slabota 8-s ), rozhoduji se mezi 195/65 R14 a 205/55 R15 (oboji uvedeno v technicaku) .... a pneu "Fulda Carat Extremo" nebo "Continental Premium Contact". Poradil mi nekdo hlavne s tim rozmerem. Ted mam ALU 14", takze pokud by to vyhraly ty 15ky ... lepsi novy ALU nebo muzou byt i starsi?
Uz ted dikes ;-)