Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Barum / Continental
Dám do mlýna trochu zkušeností s Barum Polaris a Matador MP 55. Oboje používáme na služebních Feliciích a musím říct, že Matadory jsou lepší, hlavně na ledě zásluhou silicy.Ty Matadory byly v prodeji dříve a později jsem začal brát Polarisky. A ta nová Matador Wintera se umístila v posledním testu kolem 6-8 místa, zatímco Polariska skončila někde kolem 22-24 místa( ta nová Barumka tam ještě nebyla . Cenově jsou si Barum i Matador podobné, takže kdo chce za podobné prachy lepší a o hodně lepší gumy tak určitě Madador. A používáme Polarisky H na služ. Octavii 2,0 a zatím nouproblém. Záleží co od gumy očekáváš. Jestli jezdíš víceméně na mokru a po suchu, občas na sněhu a nelítáš jak blázen tak ti určitě Matador MP 55 a nakonec i Polaris poslouží. -
« Re: Barum / Continental
Nevím jak je to s drahým pneu, ale když jsem chtěl na služební feldu obout zimní gumy, raději jsem připlatil 100,- Kč a koupil anglické Klebery se šípovým profilem než Barumácké Polary. To s tím, že Barumky jsou nejlevnější, bych nikde moc neventiloval. Není to tak docela pravda. A tím nemám na mysli "konkurenci" jako je Sava, Matador, Kormoran a protektory v Hypermarketech. Navíc jak jsem psal v jiné rubrice, když jsem chtěl rozměr 165/65/14 tak ty vůbec Barum nedělá. PTD. -
« Re: Dojíždět zimní v létě?
Za "léto" najedu zhruba 10.000 km, nárůst spotřeby u svého TD odhaduji na 0.5 l/100 km (nové zimní by asi vedly k většímu nárůstu, ale pokud bude hloubka dezénu rychle klesat, tak to nebude tak špatné; obdobně při méně hlubokém dezénu očekávám lepší jízdní vlastnosti na suché vozovce). Při ceně nafty 25 kč/l to dává za léto zvýšení "palivových nákladů" 1250 Kč. To docela jde. Pokud řekněme nové letní budou stát 4*2000 Kč a vydrží 5 let, tak roční náklady na ně jsou 1600 Kč. Takže se to docela rentuje. Ale přinutil jsi mě k zajímavý úvaze. Ještě k těm zhoršeným jízdním vlastnostem - nejezdím zas tak rychle (to spíš v zimě se blížím možnostem svých pneu), takže mi to bude stačit. Bude to i zajímavá zkušenost. -
« Re: Dojíždět zimní v létě?
Dobře, vysvětlil si mi, proč nový zimní. To chápu. Ale já se ptal ještě na jednu věc. Pro ty zimní dojíždět v létě? Popsal sem ti finanční kalkulaci, moc dobře nevychází. Navíc zimní v létě mají horší jízdní vlastnosti, než letní. Takže když to shrnu: neušetříš a bude se ti hůř jezdit. Není lepší ty gumy za babku někomu střelit (na starší pomalé málo užívané auto by byli zázrak)? -
« Re: UG6 vs GW2
Tyhle gumy znám bohužel jen z testů v časopisech a ne z vlastní praxe, tak jen pár poznámek.
Výhodou UG6 je fakt, že se jedná o nejnovější produkt Goodyear, kdežto "Eagle GW-2" je starší - odhaduji, že je v nabídce cca třetí zimu.
Jestli jsem Tě správně pochopil, tak UG6 nebyla v nabídce v "H", ale jen v "T". Nicméně zřejmě se vyrábí i v "H", protože koukám na test v AutoTipu 25/2000, kde je právě UG6 "195/65 R15 H" (skončila na prvním místě).
S GW-2 nechali Matadoři srovnávat jejich novou Winterru (v Norsku) a na sněhu a ledu byla Winterra převážně lepší.
Mám tady taky kopii testu zimních pneu z nějakého D-testu (stejně jako test v AutoTipu převzato z Německa), kde v kategorii 205/60 dopadly GW-2 jen "uspokojivě", kdežto v kategorii 185/60 byly UG5 hodnoceny "dobré" (UG6 jsou předpokládám lepší než UG5).
Takže kdybych podobné příjemné problémy řešil já, tak vezmu spíš UG6 (anebo Continental TS790, které jsou sice o rok "starší" než UG6, ale zase mají podélné lamelování na části dezénu a v testech končívají taktéž na špici). -
« Re: Dojíždět zimní v létě?
K dojetí mých Polarisek letos v létě (tj. po jejich 5.zimě a najetých cca 40.000 km) mě vedou dva důvody. Za prvé se nedoporučuje jezdit zimní gumy víc než 4 zimy - uváděný důvod je zhoršování vlastností směsi, především frikce na zledovatěleém povrchu. A za druhé, na jedné mám na boku pneu menší ranku od parkování u chodníku - chvilku (pár let) mi trvalo než jsem zjistil, že se k "měkčím" Polariskám musím chovat ohleduplněji než k letním Michelinám, které tyhle lehké kontakty s obrubníkem snášely víceméně bez problémů. Ta ranka na boku Polarisky jde až k výztuži (textil?). Takže tam může pronikat vlhkost a hrozí, že časem to zpuchří a udělá se mi na boku boule nebo to rovnou v zatáčce rupne (?).
Pak mám ještě jeden "půl-důvod", a to, že mě láká koupit si na zimu něco lepšího, jako např. UG6 nebo TS790 (nebo něco jinýho s příčným i podélným lamelováním). Ne že by Polarisky nebyly dobrý, ale tyhle novější gumy by na ledu a uježděným sněhu mohly být ještě o kus lepší. -
« UG6 vs GW2
Co poradíte. Budu mít Octavku 1.8T 4x4 (papírová maximálka je myslím 211km/h) a vybírám mezi GoodYear GW-2 195/65 R15 91H a nebo UG6 a v Tčku. Nepředpokládám, že bych jezdil nějaké extra "terény" - běžně město, dálnice a občas víkendy na hory. Myslím, že obě pneu jsou velmi dobré, ale budu rád když uslyším další názory. Co se týče ceny, dám spíš přednost kvalitě a tech. parametrům. Co se týká rozměru, domnívám se že na zimu jsou lepší užší, proto 195 (letní tam jsou 205/55). A letní? myslím, že se tady někde objevilo, že nejlepší jsou Dunlop SP 9000? Nevíte jaké tam jdou z výroby? Zatím a díky. -
« Dojíždět zimní v létě?
To Pavel_RK5 a další:> Ty máš na Polariskách ještě 7 mm a chceš je dojíždět v létě? Proč? Vždyť 7 mm je dost i na zimu. No jsou to tvoje gumy. Ještě jedna věc mě napadla. Spočítej si, kolik projedeš navíc na těch zimních v létě. Podle mého hrubého odhadu tak +0,7 litru na 100km. To je za léto zhruda 3.000 Kč (podle najetých km, i víc). No a povede se ti je ojet za 1 léto (7mm)? Tak nevim, jestli je rozumný dojíždět zimní v létě.............. -
« Re: Renocar
Já jsem po čtyřech letech měnil zimní pneu z Michelin 130 X+M na NOKIAN HKPL1. Ale vždy záleží, kde ponejvíc jezdíš. My preferujeme hory, lyže a bordel na silnici a tak jsem šel víc do hodně agresivního (zubatého) vzorku a excelentního chování ve sněhu oproti např. holé silnici. Zde byly lepší zase ty Micheliny. Ale z mého hlediska a to, jak já chci jezdit jsou ty Micheliny pěknej *. Hned se zahrabaly. Jinak můžeš kouknout na "www.nokian.cz". Ceny jsou nižší než u GoodYearů. Ty NOKIANy jezdím na autě se 4x4 a první zimu. O UG6 jsem taky uvažoval, ale pak zůstalo u NOKIANů. Třeba UG zvolím příště.
-
« Re: Renocar
UG5 jsou spicka. UG6 jsou sice jeste lepsi, ale je to novinka a trochu drazsi. Jiste existuji i jine dobre pneu, ale UG vychazela podle testu vzdy nejlip. Osobne me na aute vydrzely snad kolem 80000km a opravdu na lepsich jsem jeste nejel. Jeste jsou perfektni i Dunlop WinterSport2, ale vypada to, ze nebudou takove drzaky jak GoodYearky. -
« Renocar
Jo, díky, tam sem byl. Na můj rozměr 195/65 R15 tam maj Goodyear UG5 asi za 3.100,- To je dobrá cena. Kategorie T do 190km by snad taky stačila, i když auto jede 200km, ale víc ni prd na zimních. Je to dobrá guma? Podle toho, co se píše asi jedna z nejlepších. Škoda, že nemaj ve slevě i Eagly. Tak zatim dík....Nemá někdo další typ? -
« Pneu se slevou?
Na příští zimu budu potřebovat 195/65 R15 - 4 ks. Bude to na Golfa TDI 85kw, max ryclost 195km/h. Tzn. odpovídající nosnost a rych. tř. Pročet sem to tu a zaujali mi Ultragripy,nebo Nokiany NRW. Kdybyste někdo věděl o zajímavé nabídce těchle nebo jinejch dobrejch zimních pneu v tomhle rozměru, napište to sem! Např. něco jako 4 za cenu třech, nebo sleva 20% a pod. Snad se něco najde, jinak si počkám na příští zimu. Teď by měl ale přece být ČAS na výhodný nákup, nebo ne? -
« Re: origoše Conti atd. - NEW
Než Primacy, určitě je lepší Premium contact. Pro někoho se zkušenostma se SuperContacty je těžké uvěřit, že jsou dobré, ale mé zkušenosti i testy hovoří jasně. Numero uno! Já také těžce nesu, že jsou Micheliny v testech stále níž a níž, ale C´est la vie.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







