Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: šířka pneu
to je docela drsny-jak se ma potom clovek orientovat, jakej vlastne max.rozmer se mu jeste vejde na auto??? (nebo spis jakou znacku a typ pneu v danem rozmeru)...
a uz vubec nechapu, jak je to mozny, ze si vyrobci muzou vyrabet sirku pneu (at uz stycnou plochu s vozovkou=sirka dezenu, nebo komplet max.sirku na "boulich") jak chteji?? na to o by prece mely bejt nejaky tolerance (vseobecne stanoveny-normy, atest apod.), ktery by mely vsichni vyrobci dodrzovat, ne???!!!
to AUTOKOMPLEX > re: "Obecně paltí, že čím nižší profilové číslo, tím větší reálná šířka pneu v běhounu"
to samozrejme chapu, ale nemelo by se tedy potom stat, ze pneu stejnych profil.cisel dane sirky nemaji stejnou realnou sirku dezenu!!!
to AUTOKOMPLEX > jenom malej dotaz (jestli mate zkusenost) - kolik max.sirka pneu v 15" se vejde na Mondeo '94 (bez jakychkoliv uprav-blatniky)...tusim ze ET alu rafku je 38 -
« šířka pneu
Ta nominální šířka je měřena u patky, to znamená v místě styku s ráfkem. Obecně paltí, že čím nižší profilové číslo, tím větší reálná šířka pneu v běhounu. Tak stejně, každý výrobce a každý model pneu zvlášť má tyto hodnoty jinak. P.S. Já mám třeba Kleber Dynaxer 225/60 15 a reálná šířka běhounu je 195mm, ta stejná pneu Continetal ECO contact měla 197mm, Dunlop SP 2000 205mm a Pirelli P6000 211mm. Oproti tomu např. FULDA Y3000 v rozměru 195/50 15 měla reálnou šířku běhounu 195mm. P.P.S. Měl jsem nějaké tabulky, kde byly uvedeny i tyto reálné šířky, ale nemohu je najít. -
« Re: rozmer???
takze sem nakonec premeril, jak to vlastne je stema rozmerama pneu!!!
takze:
Michlein Pilot MXV3A 195/60 R15 H...sirka cele pneu-na "boulich"/sirka dezenu (195/185)
Conti Sport Contact 195/60 R15 H...sirka cele pneu-na "boulich"/sirka dezenu (175/160)
docela peknej rozdil, co?
to cokes > kdyztak napis prosim, jaka je skutecna sirka u tvych pneu Firestone SZ40 -
« Re: rozmer???
to davidz> no to bych jeste mozna chapal, ze merej pneu v nejsirsi casti ("bouli") anebo nekdy mozna i pri max.zatezi???...je pravdaze sem ty gumy porovnaval jenom vizuelne, ale fakt mi to prislo, jako kdyz porovnavam tak 185-ky s 205-kama...nicmene jsi me privedl na napad-to zkusim presne zmerit a pak se uvidi, jaka je skutecnost!!!
no jestli ti pripadaj Micheliny 195-ze takovou sirku nemaj, tak potom nevim, jak by ti pripadali ty uzoucky Conti Sport Contacty...jinak vzorek dezenu maji obe pneu dost podobnej-neli stejnej -
« to 02
urcite bych zimni volil zase GOODYEAR (UG6)...co se tyka casu koupe-ted bych kupoval pouze-pokud nekdo nabidne velkou slevu (min.20%)...co se tyka zimnich testu, nevim jeste, kdy je pridam do webu-nestiham totiz jeste ani vsechny ty letni...(jinak zajimava varianta je i u zn.BRIDGESTONE - letni SO3 Pole Position, zimni Blizzak LM18 nebo CONTINENTAL - letni Sport Contact2, zimni TS790)...mj.zimni Dunlop urcite nepatri ke spicce
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








BTW, nevím, proč mám reinforced (zesílené), ale v tomto rozměru se obyč P-ZERO nedělají.
BTW2, záleží i na šířce ráfku na nehož se pneu obouvá. Není to velký rozdíl, ale pár mm to určitě dělá.