Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Marcelino 29.10.05 12:35
« Re: Pneunet.cz
no ja som "poskukoval" tiez po pneunet.cz - maju fakt super ceny, ale napokon som kupil (objednal) pneu u www.pneumatikypriamo.com , pretoze som zo SR a tu mi ponukli cenu priamo v Sk a dopravu az domov v cene (DPD) :-! .
Ale ak by som byval v CR, tak urcite vyuzijem ponuku pneunet-u. :-!
inak objednal som Bridgestone Blizzak LM-20 165/70 R14 81T - celkovo aj s dopravou ma to vyjde 8050,-Sk s DPH - povodne som chcel tie GoodYear UG7 , ale tam uz cena bola neunosta - vyse 10tis :'-(
co sa tyka rychlosti dopravy a objednania, tak to je slabsie, pretoze to ide tusim z nemecka a tak od prijatia objednavky 23.10. po zaplatenie 26.10. az po deklarovane dorucenie 4.11. ubehne dost dlha doba :( -
"-- skrytý --" 28.10.05 12:19
« Pneunet.cz
Zdar,
jestli nekdo shaníte tip kde koupit pneu, tak se můžu podělit o zkušenost:
v Ne večer jsem poslal na pneunet.cz objednávku, ve St ráno jsem měl pneu doma.
Objednávací cena byla nižší než na nejlevnejsipneu.cz
Pro zajímavost: pneu byly vyrobeny 34. týden 2005, čili 9 týdnů staré
PS: nejedná se o reklamu na pneunet, jen jsem se chtěl podělit o zkušenost, třeba někomu pomůže -
"-- skrytý --" 24.10.05 14:47
« Re: Letní pneu v zimě na suchu
viados: Téměř ve všech testech zimních pneu se porovnává také letní pneu. A téměř vždy je dobrá na suchu v porovnání se zimními. Má osobní zkušenost je úplně opačná. V -20°C letní pneu je tvrdá jako ocel a zastav s ocelovým kolem na suchém asfaltu! -
"-- skrytý --" 24.10.05 09:27
« Bez nadpisu
viados: Dálnice: za zatáčkou návěj, levý pruh namrzlý a ve zpětném zrcátku vidíš něco příšerného, co jsi před chvilkou předjel - má to asi tak 30 náprav, na korbě a vleku to veze dva armádní tanky a * se to rychlostí 100 km/h. A teď se rozhodni, jestli před tou návějí začneš brzdit - já tu odvahu nenašel, chytl jsem volant a doufal, že to ustojím a tomu kolosu ujedu dřív, než mě rozemele. -
"-- skrytý --" 23.10.05 18:19
« Bez nadpisu
Testy brzdných drah různých vozidel na stejných pneu a s jednotnou metodikou se bohužel vidí málokdy. Ale měl jsem kdysi v ruce nějaký test malých aut, byla tam Fabie, P206 a tuším Fiesta. A brzdné dráhy ze 100 km/h se pohybovaly od cca 38 do cca 42 metrů. Ovšem jaká byla metodika testu opravdu nevím, ale bylo to v rámci jednoho testu, tedy povrch snad byl stejný, ale každé auto mělo svoje standardně dodávané pneu.
No jo šetřílek - na A6 má a na zimní pneu už nikoliv. Takové mám na silnicích nejradši. No mi taky trvalo několik let, než jsem svého otce přesvědčil, aby dal zimním pneu druhou šanci. Zkoušel je někdy v 70 letech a zařekl se, že zimní guma už mu nesmí přes práh. Dnes na zimní gumy nedá dopustit :-) -
"-- skrytý --" 23.10.05 17:47
« Bez nadpisu
shi: Souhlasím s tebou už podruhé, že zdravý rozum a používání mozku je priorita a nic, tj. ani špičková pneumatika či hypermoderní auto je nenahradí.
Ten příměr s auty: jenom nevím, jestli ty testy(máš to z testů?), byly dělány na stejné vozovce(stejné místo měření) a stejná venkovní teplota+stejný rozměr pneumatik. Asi to bylo při zatížení:pohot. hmotnost + 2 osoby. Nebo max. zatížení? Pokud byly jiné hmotnosti, k tomu jiný rozměr pneumatik(a zde bych dodal byl vůbec stejný druh-značka a typ pneu?), tak máme rozdíl a těch 10% je v relaci.
Pokud tomu tak bylo(tj. nebylo vše identické), neměli bychom ta auta srovnávat-jejich brzdné dráhy.
Nicméně s shodneme na té větě č.1,ne? A kašleme už na to.
Také ze života: v mé bývalé prodejně a servisu prodávali nové A6-leden.
Pane, kupte si zimní pneumatiky.
Proč, má to ABS atd.
Jak myslíte...
:-(
Po 14 dnech to z 50 v obci nedobrzdil a ťukl předek za 250 tis, spoluúčast měl 20%....tak ji zaplatil a přikoupil si ty zimní pneu. Není nad vlastní zkušenost. 4 roky stará příhoda, reklama na tu prodejnu byla snad ještě minulý týden na těchto stránkách vlevo a není to Auto Jarov.
Nicmémě asi největší tragédií jsou argumenty, proč kupovat na Š1xy zimní gumy, když auto nemá takovou hodnotu. To se těžko něco dodává. Konečně, je to osobní věc každého, jak si cení svého života. Mně za to zimní gumy stojí.
OK večer! ;-) -
"-- skrytý --" 23.10.05 17:01
« Bez nadpisu
IT: Marně dumám nad tím, proč se ti můj příměr s auty nezdá relevantní.
Rozdíl v brzdné dráze mezi novými auty stejné třídy bude cca 10%, rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou na suchém bude taky cca 10%.
---
Uznávám, že celá naše polemika je přitažená za vlasy, protože zimní gumy si kvůli jízdě pouze po suché vozovce asi nikdo nekupuje. Ale trošku už mi lezla na nervy šílená propaganda kolem zimních gum, která z každého člověka, jež v zimě vyjede do města na letních, dělá málem zločince. V některých mamrdech tato propaganda vyvolává pocit, že díky zimním gumám můžou jezdit jako by bylo léto. Ve všech čtyřech případech, kdy jsem se jakkoliv nachomýtl k dopravní nehodě, tak na ní měl ze 100% vinu člověk za volantem, kterému by v dané situaci nepomohlo ani kdyby řídil Ferrari s pneumatikami 345/35 ZR 19 na všech čtyřech kolech.
----
Takových autoškol, jako máte vy, by mělo být více.
Já si z té svojí autoškoly pamatuji hlavně skvělého instruktora a jeho průpovídky.
Instruktor: Vidíte tu tramvaj ?
Já: Ano
Instruktor: A víte proč má přednost ?
Já: Protože jede po hlavní.
Instruktor: To taky, ale to není podstatné. Podstatné je to, že váží asi 30 tun a nikdy vám neuhne. -
"-- skrytý --" 23.10.05 15:31
« Re:
shi: Souhlasím, funkční mozek je při řízení auta důležitější, než auto prošpikované elektronikou,které řídí *,např.
Tak to tímto uzavřeme ale neřešme tu pak, jestli zimní nebo letní a jaká značka.
Příměr s auty nebyl relevantní. Obě auta uvedená jako příklad, splňují předpisy EHK-OSN a EU, to konečně každé auto, které se dává na trh.Norma definuje max. brzdnou dráhu, nikoliv minimální.
To bychom se dostali až k technickému stavu auta, hloubce dezénu, reakční době řidiče, proč jel na dálnici na sněhu 130 a ne třeba 70 atd. nebo-li, asi jsme zpět u mozku, proto jsem Tommymu78 klidně doporučil na Octávku Kleber.
Ach jo, asi bychom se dostali k úrovni výuky autoškol a to by bylo téma. Tam to začíná.Kolik řidičů vůbec ví, jak má třeba brzdit s autem, které má ABS atd....
Máme na autoškolu 4 auta, 2 s ABS, 2 bez. Jedno se na uzavřené trati používá v zimě s letními pneu-záměrně. Aby si uvědomili ten propastný rozdíl v dráze. A záměrně je to na autě s ABS, aby viděli, že ABS s letní pneu je naprosto k ničemu, když je zima... Můžeme si tento luxus dovolit, protože se vydělává jinde. -
"-- skrytý --" 23.10.05 15:08
« Bez nadpisu
Tommy78: Kleber jsem na O1 měl a naprosto v pohodě.
K těm testům: testy jsou na spec. dráze, velmi zkušení-profes.řidiči, takže ano, dají se naměřit různé hodnoty, ale když se podíváš, každá pneu je v něčem jiná. Není pneu, která by byla ve všech parametrech No1. Naposled je test v AMS č.11 pro 205/55 R16.
Při normální jízdě, kdy se používá při řízení mozek, se rozdíly nepoznají. Pokud někdo memá auto vybavené měř. technikou.... Ty testy zjišťují mezní stavy na zkušební trati.Pokud by se tímto tempem jezdilo v běžném provozu, tak se nás většina zabije nebo pneumatiky měníme 5 x za zimu, alespoň.
Asi jako anketa Vůl(vůz) roku. Taky o ničem- nebo polemiky nad crash testy.
Nějak se věci otestovat musí, ale už jsem viděl tahat mrvé z Laguny2, která má 5*(taky ji mám) a spolupracovnice bez jediného škrábance vystoupila(spíš jim pomohli) spolu s manželem a malou holkou(2 roky) z O1, která má 4* a nazaviněněn bouchli do Vita v 90/hod. Škoda na nové O1 byla 95%.Hromada šrotu a dodnes nechápe, že vůbec přežili a bez zranění,pokud se nepočítají namožená žebra od předpínačů pásů...Jo dcerka měla podraný nos, jak se bouchla o sedačku.
Takže vše je relativní. Každý test čehokoliv.
Klebry jsou naprosto v pohodě. Jezdím denně a celou zimu. Pro uklidnění: na Lagunu jsem dal Barum. Teď tam mám letní Conti, jsou hyper značkové a tak kouzelně se sjíždějí, že vydržely 1 sezonu. Bohužel, vyjeté koleje dělají své...
Když to není z nějakého Tesca atd,tak v pohodě. Klidně kup. Na 2 autech mám 3 sady Kleber-ů. Conti hučí jak divé, kámoš Michelin také na L2 a vydržely asi 30 tis... -
"-- skrytý --" 23.10.05 15:01
« Bez nadpisu
IT: Já se s tebou nepřu o to jestli je či není na suchu zimní guma lepší než letní, ale o to, jestli je ten rozdíl na suchu významný. A já trvám na tom, že na suchém ten rozdíl významný není.
A co se týče optimálního pracovního bodu pneumatiky, tak tě mohu ujistit, že při normálním ježdění ve městě se na optimální provozní teplotu nezahřeje ani zimní, ani letní pneumatika. Zimní bude optimu sice blíže, ale ten rozdíl bude ve výsledku zanedbatelný.
Jo já vím, že z hlediska fyziky je brzdná dráha třeba 36.1 m víc, než 35,9 m, ale z hlediska bezpečnosti provozu je to skoro jedno. Nikdo nedokáže dopředu s přesností 1m říct kde zabrzdí, kdyby musel nouzově brzdit, a tak všichni musíme jezdit s rezervou. A pokud někdo jezdí bez rezervy, tak mu zimní gumy nepomůžou.
Pokud to do mě v zimě na suchu někdo napálí a bude mít obuté letní, tak by do mě napálil i kdyby měl zimní. Když do mě někdo narazí Toyotou Corollou, tak mu taky nebudu vyčítat, že kdyby měl třeba Forda Focuse, že by dobrzdil o půl metru dřív. A s gumama je to nachlup stejný. Není to autem, není to gumama, je to mozkem.
-----
P.S: Netvrdím, že Corolla brzdí hůř, či líp než Focus, byl to jen příklad. Každopádně, jedno z nich určitě brzdíl líp než druhé, to je holt ta fyzika >:D -
"-- skrytý --" 23.10.05 14:08
« Mp58/Krisalp
Zdar všem,
jednoduchý dotaz: sháním zimáče 195/65 R15 na Otinu, cena rozhoduje. Na pneunet.cz jsem našel Matador MP58 a Kleber Krisalp. Mezi těmito dvěma chci vybrat.
Koukal jsem sice na testy, kde MP58 byla jednoznačně poslední, Krisalp někde v půlce, ale ... má někdo praktické zkušenosti, kterou doporučit?
PS: nesháním špičkové (a špičkově drahé) pneu. Protektory už nechci ;-) Něco na čem se dá za rozumnou cenu odjezdit zima v normálních podmínkách - něco po dálnici, jinak po Praze.
Dík za názory
T. -
"-- skrytý --" 23.10.05 13:46
« Bez nadpisu
Fyzia není démonizovámí, je to přírodní věda, ta je, ať chceme nebo nechceme, adheze je měřitelná, délka brzdné dráhy také, takže značková letní pneumatika na suché vozovce při např. -10C má delší dráhu, než obyčejná zimní a to je zase matematika, což také nemá nic společného s démonizováním. Je mi líto.Ale jinak je mi to fuk, pokud to do mne pako na letních nenapálí.
Já myslel, že je všeobecně zámá věc, že pneumatika, aby adheze byla, musí mít svoji "provozní"teplotu a letní pneu v zimě ji holt nemá-zase ta fyzika.Tak to otočme: proč vadí, kdyby auto na zimních jezdilo v létě, třeba do Chorvatska? Pneumatika by měla jóóó malou životnost a o bezpečnosti se raději nebavme.
Jednoducá věc: bouráš v zimě na letních, tak pojišťovna řekne: "Těšilo nás a blahopřejeme-platíte".Na to stačí jedna věta v pojistných podmínkách. Kdo s ní má problém, ať nejezdí. Nebo jedna věta do zákona o provozu na pozemních komunikacích od -do se jezdí na zimních.
V čem je problém?







