Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 08.11.05 13:38
« Re: Re: Pneu - index nosnosti a rychlosti
To jsem nikde neslyšel ani nečetl, proč je lepší při rychlostním indexu T jezdit do 170 a do 80% naložení.Tomu nerozumím.nebylo by jednodušší, aby tato pneumatika byla označena rychlostním limitem do 170? Podle mě je těch -20 km/h je nějaká pověra.To samé se zatížením. na pneumatice je také uvedeno povolené zatížení. To stačí podle mě jen nepřekročit. -
"-- skrytý --" 07.11.05 20:40
« Re: Pneu - index nosnosti a rychlosti
Pokud tě to nezajímá z hlediska předpisů, ale pouze z funkčního hlediska, tak určitě dodrž index nosnosti: Co se týče rychlostního indexu, tak záleží na tom jak rychle a jak naloženým autem jezdíš a také jestli tím autem jezdí kromě tebe někdo, kdo rád jezdí rychleji než ty.
Z funkčího hlediska se to má asi takhle: Měla bys tam mít rychlostní index takový, že se při každé jízdě vejdeš do rychlostního indexu - 20 km/h. Tj. s indexem T (do 190 km/h) bys neměla jezdit rychleji než cca 170 km/h při zatížení auta do 80% maximální povolené zátěže.
Ovšem máš-li v příbuzenstvu někoho, kdo má tendence zkoušet jet "co to dá" tak potřebuješ minimálně rychlostní index uvedený v techničáku. -
« Re: Re: 185/65/14
Nakonec uvažuji i silně o Kleber Krisapl HP. Můžu je osobně převzít přímo v e-shopu akcnipneu v Olomouci u Makra. Je u nich bonus v podobě 2 leté záruky na proražení. A co bych dal navíc u těch Bridgeston, tak mám na přezutí a ještě zbyde na pivo. >:D -
« 185/65/14
Co by jste poradili v tomto rozměru na zimu. Je to na Sierru v kombíku. Stačí v T. Po pravidelných zkušenostech s vyhrabáváním zapadlého auta na horách už protektory nechci ani vidět. Srovnával jsem nabídky e-shopů (nejlevnejsipneu.cz, akcnipneu.cz, pneushop.cz, osobnipneu.cz) a zvažuji něco z toho:
Avon Ice Touring (nejlevněji 1391,-)
BF Goodrich Winter G (1340)
Bridgestone LM-20 (1591)
Falken Eurowinter HS-435 (1456)
Firestone Winterhawk (1413)
Fulda Montero (1386)
Hankook W440 (1456)
Kingstar W411 (1353)
Kleber Krisalp HP (1337)
Kumho WW17 (1388)
Semperit Winter Grip (1439)
Životnost není na první místě. Moc toho ročně nenajezdím a guma rychleji zestárne než se sjede, tak ať to aspoň má nejlepší vlastnosti.
Osobně se mi nejvíc zamlouvá a podle testů jsou z nich nejlepší Bridgestone LM-20 a Semperit Winter Grip. -
"-- skrytý --" 31.10.05 10:52
« nestandardní pneumatiky
V souvislosti s tím, jak si někteří návštěvníci diskuse stěžovali na kvalitu Goodyear UG6 apod. bych rád upozornil, že se na trhu čím dál tím častěji objevují pneumatiky nestandardní kvality (odlišná směs, pneu často jde těžko vyvážit, rychleji nebo naopak téměř vůbec se ne/sjíždí, výrazně horší jízdní vlastnosti, apod.), dost často je tato nabídka spojená s podezřele nízkou cenou...
Pneumatiky většinou pochází z Holandska, ale už se dost rozšířily na německém trhu, stejně tak jako v ČR... -
"-- skrytý --" 31.10.05 10:46
« TEST PNEU 2005 - AutoBild allesallrad, sportscars (DE)
Test zimních pneu specializovaných něm.časopisů AutoBild allesallrad, sportscars (DE) v rozměru 255/55 R18 na voze VW Touareg , další 225/55 R16 a 245/40 R18 na voze BMW 5er => další info na www.e-pneu.cz -
"-- skrytý --" 30.10.05 18:21
« Re: Re: Pacemark Snowtrakker
Tak jsem přezul na zimní a spotřeba šla hned o cca litr dolů při stejném stylu jízdy na stejné trase, což potvrzuje moje dávné přesvědčení, že zimáky mají menší valivý odpor (vždy jsem to tak měl - na různých autech a při srovnání různých gum vždy stejného rozměru letní/zimní). Pro zajímavost jsem zvážil letní a zimní kola: letní Pirelli P7 na hliníkovém ráfku 7x15 17,8 kg, zimní Nokian WR na plecháči 6,5x15 18,4 kg.







