Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 22.11.05 10:36
« Ako spravne prezut pneu?
Chystam sa prezut pneumatiky, kazdy ma iny nazor kam ktoru pneu dat.
Niekto tvrdi, ze nech to je presne tak ako to bolo predtym (teda lava zadna pneu, zase na lave zadne koleso, niekto povie nech ide na lave predne koleso, a niekto zase nech idu do kriza, teda lava zadna, pojde na prave predne), Ako je to spravne?
Zadne kolesa maju trocha lepsi dezen ako predne, plus vonkajsie kraje pneumatik na vsetkych kolesach su viac zjazdene ako vnutorne kraje. -
"-- skrytý --" 17.11.05 17:19
« značení pneu - R x ZR
Mám na autě pneu R16, a dostal jsem od prodejce dodávku pneumatik označených ZR 16. Vše ostatní souhlasí- rozměry, rychlostí i váhový index atd.
Prosím o radu - nemůžu najít rozdíl R a ZR nikde na netu. Takže nevím, nebudou-li komplikace při výměně- zda půjdou na ráfky atd.A nechci ještě reklamovat, když zatím nemám informace. -
« Bez nadpisu
ahojte. Neviem ci sa to tu uz riesilo. Pre zimaky mam v technicaku napisane Q. Od predajcu som ale dostal H pneu, ktore su uz na aute. Podla tabulky co som vyhrabal na nete je Q do 160km/h a H do 210km/h. Pre Mazdu3 sa mi Q zda uz z principu nejak malo, nie ze by som jazdil rychlejsie aj v lete. Ale to je jedno, otazka znie, co na to fizly? -
"-- skrytý --" 10.11.05 20:56
« Re: Re:
Ja si myslim ze by to malo pasovat.Najslapsia verzia auta je prave s tymito diskami.V technickom preukaze to nepisu mam francuzske znacky.Je podobny ako novy TP na Slovensku akurat o polovicu menej udajov.Ale nasiel som udaje v prirucke vozidla a ten rozmer je doporuceny.Dik za Tvoju radu ;-) Cau -
"-- skrytý --" 10.11.05 19:49
« Re:
Disky jsou předepsané ve velkém techničáku.
Musíš dodržet rozteče šroubů, průměr středící díry a potom ještě ET číslo, které určuje jak moc je kolo vystouplé ven. K šířce ráfku (to je to 6J nebo 6,5J) se vyjádřit nedokážu. Každopádně by ses měl držet povolených rozměrů uvedených v techničáku a případně to konzultuj s technikem dovozce. Servisáci se v tomhle občas neorientují a tak ti klidně řeknou nějakou pitomost. -
"-- skrytý --" 09.11.05 20:45
« Bez nadpisu
Prosim vas mam taku otazku.Na mojom aute mam disky6,5Jx16 5x112 mozem ich zamenit za 6Jx15 5x112? Je to kvoli zimakom co mam z minuleho auta.Ja si myslim ze by sa dali ale vo VW mi povedali ze to pasovat nebude.auto Touran PS 140 tdi.Pneu mam michelin alpin PA2 195/65/15 H. Ak viete poradte.DIK. -
"-- skrytý --" 09.11.05 15:05
« Re: Pověra
Jednou jsem to sem už kdysi psal, tak teď jen velmi stručně:
1)Homologační test - nová pneu musí snést pri 80 procentním zatížení dle load indexu několik desítek minut jízdy rychlostí odpovídající rychlostnímu indexu, přičemž vozovka je simulována hladkým kovovým válcem.
2)Asi je jasné, že jízda maximální rychlostí dle rychlostního indexu po naší dálnici vybavené dilatačními spárami a dalšími nerovnostmi má k hladkému povrchu používanbému při homologaci zatraceně daleko.
3) Nevím jak je tomu u pomalejších pneumatik, ale u rychlostních indexů Y, W, ZR se uvádí, že povolená zátěž se při vysokých rychlostech postupně snižuje až k cca nominálního 75% load indexu.
Dovolím si věřit, že pneu H bez problému zvládne tachometrových 210 km/h, ale reálných 210 km/h bych radší nezkoušel. Ne že by se musela rozletět, ale pravděpodobnost toho že se rozletí výrazně stoupá. Jakožto technik se držím starého pravidla, že systémy by se po zachování dlouhé životnosti, měly zatěžovat na maximálně 80% jejich povolené maximální hodnoty.
Jestli škodovka u 2.0 TDI deklaruje pneu H, tak je padlá na hlavu, protože 200 km/h se dalo překročit i s načipovanou TDI 1.9 (66kW). Dřiv nebo později se kvůli tomu nějaký chiptuner, co si koupí levné gumy, rozseká na kusy. -
"-- skrytý --" 09.11.05 09:24
« Re: Pověra
to shi
1.Já mám auto s maxilálkou nad 200 (Oct. 2,0 TDi)dle technického průkazu a mám doporučeno index rychlost H.Nevím, jak který výrobce,jestli si s tím jen trochu nehraje na výkonné auto-nevím.
2.homologační testy neznám- nejsem přes pneumatiky odborník
3.o to není pochyb, stárne
4.při homologacích jistě nové
5.jestli-že je na pneumatice index H do 210 km/h, tak tím chce výrobce říci, že s ní mohu jet 210 km/h.Jaké pak další úpravya nejasnosti? Letos jsem kupoval nové zimní gumy, index H do 210 km/hod., ale nikde nebylo psáno, abych jezdil raději o 20 km méně.A ke kombinaci maxilámního zatíže a rychlosti. S maximálním zatížením bych asi maximálkou nejel-obecně z bezpečnostních důvodů, ale jestli má guma označení rychlosti a zatížení, tak musí vydržet obojí. To by jinak musel výrobce uživatele na to upozorňovat.
Pokud by to bylo tak, jak říkáš, tak je celý systém značení na 2 věci.. -
"-- skrytý --" 09.11.05 08:55
« Re: Pověra
shi: Dnes výrobci osazují auta mnohem širšími pneu než dříve a nelze koupit pneu s vysokým indexem nosnosti, velkou šířkou a malým indexem rychlosti. Např. dnes nejběžnější pneu 205/55x16 nikdo nedělá v H, ale minimálně ve V, přestože auto může mít max. rychlost pouze 180 km/hod. Používání starých pneu výrobce neřeší. Většina výrobců nedoporučuje pneu starší než 6 let. Je zajímavé, že olej v motoru řidič nepřetáhne, ale klidně si nasadí pneu 10 let starou. Přitom se jedná o jeho život. -
"-- skrytý --" 08.11.05 16:52
« Pověra
Je to pověra, kterou trpí i renomovaní výrobci aut.
Pár námětů k zamyšlení:
1) Pročpak na vůz s maximálkou 200 km/h výrobci předepisují V a nikoliv H ?
2) Jak jsou definované homologační testy pneumatik ?
3) Stárne pneumatika ?
4) Testují se při homologačních testech nové pneumatiky, nebo staré a ježděné ?
5) Skutečně výrobce povoluje pneumatiku V provozovat při 100% zatížení dle load indexu na maximální rychlosti?
Kdo hledá na internetu - ten najde odpověď na téměř vše, doporučuji google.







