Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 27.11.05 16:30
« Re: Pirelli P7 nebo Bridgestone RE720???
Poradím, jezdil jsem na obojích, na dosud jezdím.
P7: Mimořádně vydařený kompromis mezi obvykle zcela protichůdnými požadavky na vlastnostmi gumy; za jedinou slabost bych označil brzké objevení se trhlinek (puchření) u patky, které ovšem podle mých zkušeností nemá žádný vliv na provozní vlastnosti a už vůbec ne na bezpečnost (gumy prověřuji svým stylem jízdy opravdu důkladně...).
RE720: Naprosto schizofrenní guma s absolutně nevyváženými vlastnostmi - např. zatáčku jsi na mokru schopen projet rychleji, než za těchže podmínek rovný úsek (odolnost proti aquplaningu v přímém směru jízdy bych označil za mimořádně bídnou a s P7 zcela nesrovnatelnou); nikdy jsem neměl lepší gumy na vyblbnutí se v zatáčkách, ale na druhou stranu nejsou schopny držet stopu v přímém směru jízdy, atd. atd.
Moje doporučení je tedy zcela jednoznačné: P7, a to navzdory všem výsledkům testů ohledně RE720! -
« Pirelli P7 nebo Bridgestone RE720???
Prosím poraďte jaké jsou vhodnější pneumatiky...
Mám BMW 328i( E36) a potřebuji nové letní pneumatiky. Rozhoduji se mezi Pirelli P7 a Bridgestone RE720, rozměry 195/60/15/88V.
V testech mají obě pneumatiky výborné výsledky, takže nevím jak se rozhodnout...
Díky -
« Bez nadpisu
Opravdu je tomu tak, jak pise Mitsi. Nedopatrenim jsem jednu sezonu odjezdil prave na spatne "nakonfigurovanych" pneu. Porad jsem premyslel na to proc kdyz jedu rovne musim drzet volant lehce nasikmo. >:D Taky bych rekl, ze ty pneu brzo "zbalonovately". Zajimave je to, ze ostatnim ridicum na onom aute nic divneho neprislo, tak nevim jestli nejsem bud paranoidni, nebo precitlively. -
"-- skrytý --" 26.11.05 21:23
« Re: Re: Re: Ako spravne prezut pneu?
Slušný pneuservis vyznačí před demontáží gumy z disku na její vnitřní části pozici na autě (např. PZ), z čehož se následně dá vyčíst i směr otáčení. Pokud tak nečiní, není to slušný pneuservis!
Kdybych nekupoval vždy nové gumy a z nějakého důvodu bych musel jít do jetých, nekoupil bych žádnou, na níž by nebylo označení pozice na voze či přímo směru otáčení. A z úplně stejného důvodu bych NIKDY nekoupil ani sebepovedenější protektor, jelikož z něho nevyčtu v tomto ohledu vůbec nic!
Ale ať každý koná, jak uzná za vhodné. Určitě jsou v oblasti pneumatik mnohem větší prohřešky, než je změna smyslu otáčení... -
"-- skrytý --" 25.11.05 15:00
« Re: Re: Ako spravne prezut pneu?
Mitsi: cituji: V žádném případě neměnit směr otáčení: u radiální pneumatiky (což jsou dnes všechny), která se už několik tisíc km točila jedním směrem, hrozí při změně smyslu otáčení destrukce kostry!
Jak to tak čtu, tak jsem skoro sebevrah :*) . Za 5 sezón jsem na pěti (vč. rezervy) letních Bridgestonech najel 60 tisíc km a se směrem otáčení jsem si hlavu naprosto nelámal. Vždycky jsem na jaře vybral dvě kola s nejvěším vzorkem a ty jsem dal dopředu, kolo s nejmenším vzorkem jako rezervu a zbylé dvě dozadu. A kdo by si pamatoval, které kolo bylo loni vlevo a které vpravo ..... >:D
Takže si myslím, že žádný výrobce si nemůže dovolit dát na trh pneumatiku, která by nevydržela změnu smyslu otáčení. Takových pneu-diletantů jako jsem já je určitě spousta, a to by bylo mrtvých na našich cestách ! ;-) -
papluh1 25.11.05 11:35
« Re:
"...dalej zabezpecuju lepsi privod vzduchu k brzdam-teda ucinnejsie brzdne vlastnosti."
Na druhu stranu treba podotknut ze najma v mestach pri snehu sa do kolesa dostane viac sajrajtu, co moze sposobit naopak horsie brzdne vlastnosti. Taktiez je lepsie takto osadene kolesa castejsie cistit, nech to tam nezostava.
Ale aj tak si dam Al disky .. na niektore auta jednoducho plechace nepatria ;) -
"-- skrytý --" 25.11.05 10:48
« Bez nadpisu
vcera som dal prezut manzelkinu Almeru a rozhodol som sa prezut zimaky na AL disky. Proti hovori hlavne to ze v zime je zima :-! a kedze AL su logicky zliatina hlinika ktora s klasajucou teplotou je nachylnejsia na krehky lom, co si mozes potvrdit po vhupnuti do nejakej poriadnej jamy (zakrytej snehom) - ten skrehnuty disk proste polames:-(. AL sa na zimu "nenosia" hlavne kvoli ich poniceniu pripadnym skokom do jamy, a moznym poskodenim chmickych posypov. Samozrejme ak v lete pouzivas drahe AL a nizkoprofilove pneu (pod profilove cislo 60) je cesta opat bud "zimne" AL mensieho rozmeru, alebo plechace tu hra rolu predovsetkym cena. Plechace stoja nove od 1000,- Sk/ks vyssie, AL od 3000,- Sk/ks. Jazdene plechace cca od 500, hlinikace cca od 1000,- Sk (su samozrejme vynimocne aj nizssie ceny, taketo disky vsak uz su znacne sjete). U mna kedze som nemal nahradne ani plechace ani AL to vyhralo prezutie na "celorocne" AL. Za AL hovorilo aj to ze pol roka auto na plechacoch vyzera ako mrzak :D. Objektivne hlinikace maju zvacsa tu vyhodu ze by mali byt lahsie ako plechac (mensia neodruzena hmota znamena mensia zotrvacne sily a tym lepsiu trakciu), dalej zabezpecuju lepsi privod vzduchu k brzdam-teda ucinnejsie brzdne vlastnosti. Takze okrem ekonomickeho hladiska ja nevidim dovod preco nepouzivat AL aj v zime. -
"-- skrytý --" 22.11.05 19:40
« Re: Re: Re: Ako spravne prezut pneu?
To vůbec nesouvisí se "směrovostí" dezénu, ale s radiální konstrukcí kostry: ta se po nějakém čase totiž přizpůsobí prvopočátečnímu směru otáčení a následně si ho "zapamatuje". Její "přeučování" na opačný směr je životu nebezpečné!
Žádný link hledat nebudu, na to nemám čas! Prostě se zeptej gumařů, pokud tomu nevěříš.
A jestli to chceš jen tak zkusmo zprubnout, přehoť si třeba pravé zadní kolo za levé přední a uvidíš, co to bude dělat s autem: potáhne ke straně jak sviň., jelikož každá guma bude mít v důsledku změny smyslu otáčení jiný valivý odpor.








Pánové, tak aspoň poraďte, budu kupovat zimní gumy 195/60/R15. Přemýšlel jsem o Goodeyarech UG7, Bridgestonech Blizzak LM25, anebo Dunlop Wintersport D3, ale neumím si vybrat.
Jo, mimochodem, když jsem před časem byl přezouvat gumy v autorizovaném servisu jedné nejmenované japonské značky, očekával jsem, že mechanik na gumy vyznačí, na kterém kole byly jeté - tak, jak to tady napsal Mitsi. Neudělal to, a když jsem se ho zeptal proč to neudělal, řekl, že je to jedno. A pak svěřte péči o auto servisům ......