Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
kostey 16.10.06 22:08
« Bez nadpisu
a zeptam se, co pneu na sprinty? Snazim se, dostat se na 1100kg. Vetsi rozdily na ubytku vahy jsou ale prave poznat na rotujicich castech auta. Takze co pneu na spriny? ne moc siroky (tezky) ani ne moc uzky, aby auto nestracelo drahocene desetinky sekund protacenim kol... To chce ale asi vyzkouset, to se od pocitace asi nevyresi, co? ale stejne, nejaky napady? a co jejich výška? asi co nejmin, co? -
"-- skrytý --" 16.10.06 21:30
« 225/45R17
Není to tak strašné - řídil jsem po D1 Oktávku II s tímto rozměrem pneu (225/45R17) a bylo to k mému úžasu naprosto v pohodě. Navíc tento rozměr pneu podvozku krásně vyhovoval (auto bylo s tímto rozměrem dodáno jako nové a Mitsi má asi pravdu že OII a 16" kola si moc nerozumí)- bylo to stejně komfortní jako s 205/55R16, ale auto sedělo na silnici jako přibité. Jen ty brzdy by mohla mít OII výkonnější - pneumatiky CSC2 měly při brždění zjevně ještě rezervu, ale na brzdu už jsem tlačil na můj vkus docela dost. -
kostey 16.10.06 19:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liť
hmm zajimavy, dik ;-) Ja tam dam ty 17". Vidam Cosworthy hodne na 18" ale to uz se mi zda moc. Co šířka 225? na to mi nic nereknes? :roll: Toho bych se spis bal jestli tohle neni moc. I kdyz zas 4x4 300+ koni by si stim melo poradit, ne? ;-) ale treba na D1 to bude asi peklo, co? -
"-- skrytý --" 16.10.06 10:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Konkrétně si o tom nemyslím nic, neboť detaily neznám. Obecně si ale myslím asi tolik, že i podvozek shodné konstrukce bývá v případě "civilní" a "sportovní" verze téhož vozu velmi (ale opravdu velmi!) rozdílný v takových "detailech", jakými jsou materiál a technologie výroby ramen (a od toho se odvíjející vlastnosti), uložení/lůžka ramen a provedení jejich závěsů v karoserii/těhlici kola, uložení a průměr příčkých zkrutných stabilizátorů, náboje kol, pružiny a tlumiče, kinematika a nastavení/geometrie atd. atd. (brzdy v daném případě záměrně pomíjím). Prostě to, že "něco stejně vypadá", ještě vůbec nemusí znamenat, že to také "stejné je"! -
kostey 15.10.06 18:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Mitsi napsal: ...že montáží těch 18-tek na pozvozek auta původně konstrouvaný na 15-tky šly jízdní vlastnosti vozu úplně do (no víte, kam)...
Mitsi: prosimte ty ses docela chytrej poradis mi? Na obyc sierry se davaly 13" kola, na Cosworthy (ktery maj konstrukci vicemene stejnej podvozek) se davaly pneu a kola 205x50R15 a ja chci davat na myho coswortha pneu 225x45 a asi 17" Co si o tom myslis? To uz je o 4 palce vic nez na obyc siere a o 2" vic nez co se davalo na Cossie. Ptam se kvuli tem jizdnim vlastnostem. Kola s pneumatikama me budou stat par desitek tis a tak nechci neco koupit a pak zjistit ze to je na *. Nejde mi o to jak to bude vypadat, ale jak to bude jezdit! Ale predbezne jsem rozhodnutej koupit ty co jsou na druhym obrazku (Compomotive MO 225x45ZR17)
kdyztak obrazek myho auta je tady:
takhle vypada ted
[odkaz]
a takhle bude vypadat na jare
[odkaz] -
"-- skrytý --" 12.10.06 19:03
« Re: Re: Re: Avon CR85
Nejsou, trebaze s UG7 to tezko srovnam - na tech jsem nejezdil, jelikoz jsem se po zkusenostech s UG6 zarekl, ze od GY v UG mi uz nikdy nesmi nic do domu.
Jinak jediny problem jsem mel s projizdenim stredu behounu, coz pricitam prilis uzkym diskum (vice ci mene se to projevilo u vsech zimnich gum, a to rozhodne neprehustuji). Zimni gumy menim pri sjetosti na uroven 5 - 4 mm vysky vzorku a k teto hranici jsem se priblizil po cca 30 tis. km, coz vzhledem k memu drivejsimu (pred 1. 7. t.r.) stylu jizdy povazuji za spickovy vysledek. -
"-- skrytý --" 12.10.06 10:30
« Re:
Jasně, nechtěl jsem nikoho záměrně děsit!
Také jsem viděl např. setrvačník motoru, který si "udělal cestu" skříní spojky a pak přes nějaké to příslušenství motoru ven, a přesto stále v klidu jezdím, jelikož riziko nehody v důsledku třeba toho, že vám v servisu někdo ten hliníčkáč či plecháč prostě pořádně nepřišrouboval, je nesrovnatelně větší, než že vám ten hliníkáč či totálně zrezivělý plecháč prdne.
PS: Rodičům svého času začalo hořet auto, protože v rámci pravidelného servisu nějaký servisák zapomněl zaolejovaný hadr v těsné blízkosti klínového řemenu... -
"-- skrytý --" 12.10.06 09:12
« Bez nadpisu
Pro uklidnění těch, které vyděsil Mitsi. Viděl jsem už několik prasklých plecháčů, zkorodovaných tak, že z nich trvale unikal vzduch, bloky motorů, proražené od ojnice - jednou dokonce vyletěla kapotou. Mě dokonce uletělo zadní kolo ve 120 km/hod. a nenašli jsme ho. Přesto jezdím dál a neklepou se mi z toho ruce. To riziko, že Vám praskne za jízdy hliníkáč, je proti ostatním rizikům tak malé, že nestojí za to se tím zabývat. -
"-- skrytý --" 11.10.06 12:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
MartinV: Na hliníkáčích klidně jezdit, ale jen na takových u kterých znáš původ - hliníkáče pochybného původu (z bazaru) jsou něco jako protektory - nkdy nevíš co se skrývá uvnitř.
Automotive průmysl je přeci jen dost paranoidní co se týče bezpečnosti, takže nové výrobky jsou poměrně bezpečné. -
"-- skrytý --" 11.10.06 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Jak jsem už napsal, není "alu" jako "alu". Kromě toho, marketing dělá úplné divy: stačí juknout do sousedních vláken, kde se běžně řeší, zda vypadají lépe 17-ky nebo 18-ky, případně zda by se tam nevešly ještě větší, a vlastně vůbec nikoho nezajímá, že montáží těch 18-tek na pozvozek auta původně konstrouvaný na 15-tky šly jízdní vlastnosti vozu úplně do (no víte, kam)... -
"-- skrytý --" 11.10.06 11:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Nechtěl jsem někoho děsit, jen jsem považoval za nutné upozornit na určitá "úskalí" jejich použití. Samozřejmě existují např. kované hořčičáky, jejichž vlastnosti zdaleka předčí jakékoli plecháče, ovšem i to má háček: málokdo si je může z finančních důvodů dovolit... -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Na tohle asi neexistuje jednoznačná odpověď. Co jsem měl možnost vidět "výsledky", tak většinou zřejmě nejdřív prdla loukoť a hned poté se zbortila obruč. Ale viděl jsem i kousky v hodně zbídačeném stavu, na nichž majitel ještě dojel, resp, nějakou dobu jezdil. -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:52
« Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Je tu ještě jedna záludnost liťáků, a tou je hloubková koroze hliníku a jeho některých slitin, která je velice nebezpečná, neboť bezprostředně ohrožuje pevnost materiálu, přičemž "na povrchu" to ještě nevypadá příliš zle. Proto se dříve hliníkáče zásadně nepoužívaly v zimě, ale s postupem kvality povrchové úpravy, zejména speciálních několikavrstvých nátěrových systémů (samozřejmě jde o nástřik) se ochrana zlepšila natolik, že je lze bez obav používat i v zimě. Základním předpokladem ovšem je neporušenost jejich povrchu, resp. povrchové úpravy. -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:46
« Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
V případě, že se Ti na hliníkovém disku nebude cokoli zdát, rozhodně na něm nepokračuj v jízdě! To bohužel nevylučuje možnost, že Ti prdne třeba i kousek, na němž na první pohled žádnou změnu nevidíš. Rozhodující pro posouzení stavu je totiž pouze rentgenologické vyšetření.
PS: Pro uklidnění dodávám, že se to zase nestává tak často a když už, tak bych to vzhledem ke stavu daného liťáku spíše už dávno očekával.
PS: Otázkou je, jestli se průměr ráfku "za normálních okolností" neodvíjí především od použitých brzd... ;-)