Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: To Magnát
Co máš za posunovadlo se ptám už asi potřetí nebo počtvrtý! Proč? Pro zajímavost.
A jestli nejsi z Jižních Čech s tím telefonem mě napadlo, když jsem v Annonci čet inzerát, že má někdo zájem o jeté gumy tebou sháněnýho rozměru. Zas taková rvačka o to není... -
« to našrot
Jasně, já neřekl, že neexistuje. Jen dávat nehorázně drahý atyp na Fabii mi příjde jako poněkud zbytečné. Je to prostě teoretizování a to já nemám rád. Máš paletu obvyklých rozměrů a z těch vybíraš. Já bych taky chtěl na Fabii 225/20R19... ;o)br>
Ad SW. Jestli to počítá nebo tahá z DB, nevím. Právě kvůli normování to bude asi dost přesný údaj a výpočty na koleně bez detailních znalostí bych neprosazoval. Ta tabulka byla od Michelinu a bylo tam všechno. Paráda. Jenže ji v tom servisu ztrhli a nahradili líbivým plakátem Michelin Pilot Sport. No co už.
BTW, včera jsem v Barumu viděl rozměr 195/40R14 :o)))) To je jako na minikáru :o)))) -
"-- skrytý --" 05.03.02 23:49
« Re: to našrot
To byl jen příklad - která pneumatika by nejlépe odpovídala původní. Taky nevím, kdo by tak úzkou a placatou pneumatiku na tak velký ráfek dělal, ale třeba se někde pro nějaké konkrétní účely dělají. Něco jako pneumatiky na MB Carving - tam jsou "uvnitř" 17tky a "venku" 19tky. -
"-- skrytý --" 05.03.02 23:39
« Re: to našrot
Zjednodušeně řečeno, záleží na výrobci pneu. Pokud jde čistě o rozměr (jak jsem to bral já), tak si za a) aTTim vybral na vhodné 205tky malý ráfek, za b) bude mít prostě ta 205tka nejhorší dopad na tažnou sílu a za c) by 215tky na Fabii asi nevypadaly jako adekvátní gumy :o)
Software nesoftware, jediné co ten program dělá je, že za tebe počítá obvody kol, jako jsem to dělal já (rozměry pneumatik jsou normované - nevím o jaké tabulce reálných rozměrů mluvíš?) a zřejmě ještě navíc bude doplněn o databázi vyráběných pneumatik, kde třeba najde, že ty 215tky jsou nevhodné z nějakých jiných důvodů (právě tedy třeba ten LI) a doporučí menší zlo, kterým jsou možná ty 205tky (ostatně, osobně, kdybych měnil jedny pneu za větší, tak bych si dal samozřejmě i širší).
Jinak, zaštiťování se tím, že někdo má SW (a že to tedy je zaručeně správně) je nějak v poslední době moderní jako vymlouvat se na chybu počítače... Co když je třeba v softwaru chyba, že? Běžná věc. I když netvrdím, že v tomto SW chyba je. -
« to našrot
Tak proč střílíš? Pokud nemáš před sebou tabulku reálných rozměrů, tak mlč, protože jakékoliv výpočty jsou mimo mísu. ATX má SW na výpočet alternativ pneu a 205/45R16 jsou bohatě v toleranci.
195/45R16 jsou užší a hlavně mají nejnižší LI => budou nejmíň pevné na "handling".
215/40R16 mají ideální obvod, ale už jsou příliš široké a pro normálního smrtelníka zbytečné a taky nejdražší. V provedení Rainforced mají výtečný LI (to má i 205/45) a tudíž jsou pocitově nejpevnější). Neexistuje přímy vztah mezi LI a handlingem, tak mě nechytej za slovo. Vliv to ale má. Pokud je totiž pneu dimenzovaná na vyšší zátěž, je to pro jízdu jen dobře. Má pevnější bočnici a tím pádem i jistější jízdní vlastnosti. V tomto jsou mé SP Sport 9000 nepřekonatelné. P-Zera rovněž šly.